Medisin og helse Corona

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.431
    Antall liker
    17.141
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    ... hvor ensporet så mange har vært på smittetall, ikke alvorlig sykdom og død rundt om kring i landet.
    Du ser ut til å glemme, eller å velge å utelate i dine resonnement er en dimensjon til , hvilket også tydelig ble presisert i gårsdagens pressekonferanse og de etterfølgende debatter.
    Det er ikke kun innleggelser på intensiv (og antall døde) som setter press på helsevesenet. Alt fra de som oppsøker alt fra fastleger til legevakt osv, enten med smitte eller antakelse om det, til de som havner på sykehus, belaster kapasiteten i helsevesenet.
    Og i følge de (som nok har bedre innsikt i totalbildet enn deg), vil det fort kunne skje (også på "bygda") om man ikke preventivt legger opp til å begrense rask spredning.
    Konsekvensen kan være at en rekke mennesker med alvorlige sykdommer ikke nødvendigvis får den hjelp de trenger raskt nok, eller at en diagnose ikke stilles så raskt den ellers kunne osv.

    Det er dette man ønsker å unngå ved de tiltak som nå er satt inn, og de tiltak som ble innført i går er ikke veldig inngripende.
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.934
    Antall liker
    19.792
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Du ser ut til å glemme, eller å velge å utelate i dine resonnement er en dimensjon til , hvilket også tydelig ble presisert i gårsdagens pressekonferanse og de etterfølgende debatter.
    Det er ikke kun innleggelser på intensiv (og antall døde) som setter press på helsevesenet. Alt fra de som oppsøker alt fra fastleger til legevakt osv, enten med smitte eller antakelse om det, til de som havner på sykehus, belaster kapasiteten i helsevesenet.
    Og i følge de (som nok har bedre innsikt i totalbildet enn deg), vil det fort kunne skje (også på "bygda") om man ikke preventivt legger opp til å begrense rask spredning.
    Konsekvensen kan være at en rekke mennesker med alvorlige sykdommer ikke nødvendigvis får den hjelp de trenger raskt nok, eller at en diagnose ikke stilles så raskt den ellers kunne osv.

    Det er dette man ønsker å unngå ved de tiltak som nå er satt inn, og de tiltak som ble innført i går er ikke veldig inngripende.
    Ingenting av dette skyldes covid-19. Det skyldes bevisst underprioritering av intensivplasser.

    Du kan godt si at de tiltak som nå er innført ikke er "veldig inngripende". Det er de jo selvsagt, når staten blant annet blander seg inn i hvor mange man anbefales på besøk i sitt eget hjem.

    Vaksiner skulle være veien ut av dette. Da er det selvsagt svært alvorlig at myndighetene likevel tyr til inngripende tiltak. Veien ut var altså ikke vaksiner.

    Det neste nå blir sannsynligvis at boosterdoser blir veien ut. Først 1, så 2, 3, 4, 5.... Mens veien ut hele tiden har vært å ha nok kapasitet innen helsevesenet.
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.934
    Antall liker
    19.792
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Det farlige ved å innføre nasjonale tiltak igjen, er at man ved det har brutt prinsippet om forholdsmessighet- nok en gang. Uansett begrunnelse; det finnes ingen slik forholdsmessighet i at hele landet blir behandlet likt. Vaksiner skulle være veien ut, likevel tyr man til nasjonale inngripende tiltak- selv om situasjonen er svært ulik rundt om i landet.

    Demningen er brutt, på tross av vaksiner. Panikken vant. Igjen. Dersom tiltak blir videreført etter 9. januar, blir veien ut av tiltak- som er den egentlige pandemien i Norge, svært lang.
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.431
    Antall liker
    17.141
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Ingenting av dette skyldes covid-19. Det skyldes bevisst underprioritering av intensivplasser.
    At man må "belaste" fastlege, legevakt eller andre helseinstitusjoner for mildere Covid-sykdom, eller symptomer, har da over hodet ingen ting med antall intensivplasser å gjøre.

    Tror de aller fleste fint greier å begrense antall gjester til 10 og 20 personer, uten å lide veldig stort under det. Dessuten er det en anbefaling.
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.934
    Antall liker
    19.792
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    At man må "belaste" fastlege, legevakt eller andre helseinstitusjoner for mildere Covid-sykdom, eller symptomer, har da over hodet ingen ting med antall intensivplasser å gjøre.
    Å "belaste" fastlege osv er da sannelig ingen grunn til tiltak. Det er noe som skjer hvert eneste år i forbindelse med sesonginfluensa.
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.514
    Antall liker
    9.278
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    At intensivavdelingene har blitt stemoderlig behandlet etter at ordningen med helseforetak og finansieringen av disse ble opprettet skyldes etter all sannsynlighet at foretakene taper penger på intensivavdelinger men tjener penger på annen rask behandling. Jada, det er så flott atte :mad:
    Har noen inngående kunnskap så infomer gjerne mer her i tråden.
     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.276
    Antall liker
    9.123
    Å "belaste" fastlege osv er da sannelig ingen grunn til tiltak. Det er noe som skjer hvert eneste år i forbindelse med sesonginfluensa.
    I tillegg så har vi nok pådratt oss en kollektiv helseangst de siste 2 årene, terskelen for å kontakte lege og legevakt er blitt lavere, ref. fagfolk. Noen sykehus har sågar gått ut og sagt til leger/legevakter at de må være mer restrektive mtp innleggelser.
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.934
    Antall liker
    19.792
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    I tillegg så har vi nok pådratt oss en kollektiv helseangst de siste 2 årene, terskelen for å kontakte lege og legevakt er blitt lavere, ref. fagfolk. Noen sykehus har sågar gått ut og sagt til leger/legevakter at de må være mer restrektive mtp innleggelser.
    Det har du helt rett i. Folk oppsøker lege ved det minste host, noe det ikke finnes noen grunn til. Sannelig ikke rart systemet belastes.

    Selv var jeg kraftig forkjølet for noen uker siden. Tok en selvtest, som var negativ. Da drar man på jobb. Og å oppsøke lege er det da virkelig ingen grunn til.
     
    • Liker
    Reaksjoner: MML

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.510
    Antall liker
    35.406
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Logikken din høres ut som at vi bare burde spart pengene på de plassene vi har idag også, og stengt landet først som sist.
    Nei, vi behøver jo å øke intensivkapasiteten. Ikke minst er den veldig ulikt dimensjonert fra region til region, så det hele ser ganske tilfeldig ut. Poenget er bare at dette viruset har potensiale til å sprenge enhver realistisk kapasitet. Land som ligger langt over oss i antall intensivplasser per innbygger strammer også inn nå. Tyskland har ca fire ganger så mye kapasitet som oss, 33,9 vs 8,5 plasser pr 100k, og dette er status der nå:

    Tyskland har tatt i bruk virkemidler som Norge ikke er villige til å bruke, som obligatorisk vaksinering og utestenging av uvaksinerte, nettopp fordi deres kapasitet er i ferd med å sprenges. Vi vet ennå ikke hvor farlig omicron-varianten er, men ser en smittekurve og innleggelsesantall som ikke kan fortsette stort lenger før noe knekker. Så kan man diskutere om de annonserte tiltakene vil fungere etter hensikten eller ikke, men det er nokså opplagt at noe må gjøres for å bremse dette nå.
     
    Sist redigert:

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.439
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    Det har du helt rett i. Folk oppsøker lege ved det minste host, noe det ikke finnes noen grunn til. Sannelig ikke rart systemet belastes.

    Selv var jeg kraftig forkjølet for noen uker siden. Tok en selvtest, som var negativ. Da drar man på jobb. Og å oppsøke lege er det da virkelig ingen grunn til.

    Testestasjoner finnes vel i rimelig nærhet? Da får man som regel riktige resultater og.... Holder vel med å ringe legevakt for å tildelt en time. En del steder er det tom Drive-In services....
     

    defacto

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Innlegg
    5.242
    Antall liker
    2.674
    Sted
    Liten by
    Det har du helt rett i. Folk oppsøker lege ved det minste host, noe det ikke finnes noen grunn til. Sannelig ikke rart systemet belastes.

    Selv var jeg kraftig forkjølet for noen uker siden. Tok en selvtest, som var negativ. Da drar man på jobb. Og å oppsøke lege er det da virkelig ingen grunn til.
    Gud hjelpes så glad jeg er for handelkraftige mennesker som har svaret på alt! Tar alle dine fortrefflige råd med stor takk.
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.934
    Antall liker
    19.792
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Gud hjelpes så glad jeg er for handelkraftige mennesker som har svaret på alt! Tar alle dine fortrefflige råd med stor takk.
    Du gjør selvsagt som du mener er best, så gjør jeg det jeg mener er best.

    Veldig enkelt.
     

    defacto

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Innlegg
    5.242
    Antall liker
    2.674
    Sted
    Liten by
    Du gjør selvsagt som du mener er best, så gjør jeg det jeg mener er best.
    Veldig enkelt.
    Helt klart. Jeg mener at man ikke kan sitte med svaret på noe og at verden har litt flere farger enn jeg klarer å holde rede på. Men jeg er selvsagt ikke på ditt nivå.
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.934
    Antall liker
    19.792
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Helt klart. Jeg mener at man ikke kan sitte med svaret på noe og at verden har litt flere farger enn jeg klarer å holde rede på. Men jeg er selvsagt ikke på ditt nivå.
    Hva du måtte mene om "mitt nivå" er ganske uinteressant. Både hva gjelder tråden og personlig.
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.740
    Antall liker
    13.230
    Tyskland har tatt i bruk virkemidler som Norge ikke er villige til å bruke, som obligatorisk vaksinering og utestenging av uvaksinerte, nettopp fordi deres kapasitet er i ferd med å sprenges. Vi vet ennå ikke hvor farlig omicron-varianten er, men ser en smittekurve og innleggelsesantall som ikke kan fortsette stort lenger før noe knekker. Så kan man diskutere om de annonserte tiltakene vil fungere etter hensikten eller ikke, men det er nokså opplagt at noe må gjøres for å bremse dette nå.
    Ser ikke ut som det hjalp så fryktelig mye med kvinnlig statsleder med realfaglig doktorgrad til slutt alikevel. Det skulle en gang redde Tyskland.
     

    defacto

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Innlegg
    5.242
    Antall liker
    2.674
    Sted
    Liten by
    @lars_erik : Nja.....mulig. Jeg finner ditt nivå litt interesant jeg da...
    Men jeg tar jo selvsagt feil. Er jo bare gift med en sykepleier, så hva vet jeg?
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.934
    Antall liker
    19.792
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    @lars_erik : Nja.....mulig. Jeg finner ditt nivå litt interesant jeg da...
    Men jeg tar jo selvsagt feil. Er jo bare gift med en sykepleier, så hva vet jeg?
    Kanskje konsentrere deg mer om å komme med argumenter, i stedet for hva du mener om andres "nivå".

    Jeg finner slikt ganske interessant; at man tilsynelatende provovoseres så mye at personen skal "tas".
     

    Harry Stoteles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2020
    Innlegg
    2.620
    Antall liker
    2.742
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    0
    Vaksiner skulle være veien ut av dette. Da er det selvsagt svært alvorlig at myndighetene likevel tyr til inngripende tiltak. Veien ut var altså ikke vaksiner.
    Tøv og tull, du ber om argumenter men du lytter jo ikke når du får dem. Tiltakene er for å beskytte helsevesenet, ikke for å avslutte pandemien.
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.934
    Antall liker
    19.792
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Tøv og tull, du ber om argumenter men du lytter jo ikke når du får dem. Tiltakene er for å beskytte helsevesenet, ikke for å avslutte pandemien.
    Jaha.

    Meg bekjent har ikke helsevesenet i Namsos, Levanger, Sørreisa, Snåsa særlig store problemer. Hverken nå eller tidligere.

    Så da kan man jo hevde at tiltak slett ikke er for "beskytte" helsevesenet, men derimot pleie en del folks frykt. Situasjonen ved feks AHUS er irrelevant for Namsos.
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.934
    Antall liker
    19.792
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Ja, man kan hevde hva man vil, men om man ikke har gode argumenter blir man fort avfeid.
    Ja, du liker ikke å bli avfeid?

    Da er det bare å hoste opp holdbare argumenter for at hele landet skal behandles likt, når situasjonen er helt ulik.
     

    defacto

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Innlegg
    5.242
    Antall liker
    2.674
    Sted
    Liten by
    Kanskje konsentrere deg mer om å komme med argumenter, i stedet for hva du mener om andres "nivå".
    Jeg finner slikt ganske interessant; at man tilsynelatende provovoseres så mye at personen skal "tas".
    At jeg faller ned på ditt nivå, mener du? Nei, si det.
    Jeg prøvde med noen argumenter, men som de andre sier, det hjelper jo ikke når de ikke høres.
    Så jeg leser heller tråden med stor fornøyelse :) er ikke ofte man har med verdensmestere å gjøre.
     

    Harry Stoteles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2020
    Innlegg
    2.620
    Antall liker
    2.742
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    0
    Da er det bare å hoste opp holdbare argumenter for at hele landet skal behandles likt, når situasjonen er helt ulik.
    Jeg kan godt gjøre det igjen, men hvis du mener at jeg ikke har argumentert for dette allerede kan jeg ikke være sikker på at du gidder å få det med deg denne gangen heller. Saken er at situasjonen ikke er "helt ulik". Det er en pandemi over hele verden nå, og siden vi har administrasjonsnivået "nasjon" er det greit å bruke det når det passer.

    Så kan du jo se over de nye nasjonale rådene og se hvor mange av dem som vil legge nevneverdige bånd på friheten til innbyggere i Namsos, Levanger, Sørreisa og Snåsa.

    Prøv å faktisk komme med holdbare argumenter, ikke " om, dersom, føre var".
    Jeg må nok skuffe deg, men det er ikke du som bestemmer hva et godt argument er. Hele din logikk er basert på et "etter snar"-prinsipp, noe som ville fungert helt hysterisk dårlig i denne pandemien. Du mener vi ikke er Bergamo, og det har du rett i – men årsaken er at vi ikke gjorde som du ville ha gjort.
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.934
    Antall liker
    19.792
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Jeg kan godt gjøre det igjen, men hvis du mener at jeg ikke har argumentert for dette allerede kan jeg ikke være sikker på at du gidder å få det med deg denne gangen heller. Saken er at situasjonen ikke er "helt ulik". Det er en pandemi over hele verden nå, og siden vi har administrasjonsnivået "nasjon" er det greit å bruke det når det passer.

    Så kan du jo se over de nye nasjonale rådene og se hvor mange av dem som vil legge nevneverdige bånd på friheten til innbyggere i Namsos, Levanger, Sørreisa og Snåsa.



    Jeg må nok skuffe deg, men det er ikke du som bestemmer hva et godt argument er. Hele din logikk er basert på et "etter snar"-prinsipp, noe som ville fungert helt hysterisk dårlig i denne pandemien. Du mener vi ikke er Bergamo, og det har du rett i – men årsaken er at vi ikke gjorde som du ville ha gjort.
    Jeg bestemmer nok helt på egenhånd hva jeg finner som gode nok argumenter, så der tar du nok feil.

    Du kom ikke med et eneste argument for hvorfor Namsos og Oslo skal behandles likt, annet enn "samme nasjon".

    Du kan bedre.
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.934
    Antall liker
    19.792
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Jeg kan ikke komme med argumenter som både er gode, og som du synes er gode :)
    Ok. La meg si at du gjør det svakt her nå. Ikke bestått.

    Argumenter mot likebehandling i en total ulik situasjon;

    Knapt noen har dødd utenom de sentrale strøk.
    Belastning på helsevesenet har vært liten- utenom sentrale strøk.
    Svært mange steder har knapt opplevd smitte.
    Like tiltak rammer barn og unge, arbeidsliv, næringsliv, aktiviteter, psykisk helse, økonomi unødvendig. Det vil igjen si at det er unødvendige tiltak som er hovedproblemet rundt om i landet- ikke corona.
     

    OMF

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    15.858
    Antall liker
    8.854
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Å "belaste" fastlege osv er da sannelig ingen grunn til tiltak. Det er noe som skjer hvert eneste år i forbindelse med sesonginfluensa.
    Igjen - så føler jeg vel at mange ikke helt skjønner hvor mange vi faktisk er her i landet. Selv i disse dager - er det altså ikke en smittet pr fastlege pr dag i Norge. Det er selvsagt lokale variasjoner, men i snitt har en fastlege med rundt 1000 pasienter røffly 4 som har testet positivt på en uke.

    Bruker man VG tallene så har vi nå 25 ny-innleggelser pr dag - som tilsvarer ca 1 av 100 som blir smittet. La oss at 10 ganger flere enn de som havner på sykehus har et såpass tøfft forløp av de trenger legehjelp. Da er vi nede på et tall som tilsier at hver fastlege i Norge nå for tiden har 1-2 pasienter hver måned som trenger oppfølging for Corona, og med dagens smittenivå - så sender hver fastlege en coronapasient til sykehus ca hvert halvår.

    Det er hva tallene sier om coronabelastningen for fastlegene (altså sykdomsbyrden - ikke fravær/sykemeldingsbyrden).
     

    Harry Stoteles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2020
    Innlegg
    2.620
    Antall liker
    2.742
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    0
    Hvis vi etterspør argumenter, la meg få stille deg noen spørsmål her for å se hvor gode argumentene dine er.

    Knapt noen har dødd utenom de sentrale strøk.
    Covid-syke blir liggende lenge på sykehus før de dør. Hvor er sykehusene der de legges inn? I sentrale eller grisgrendte strøk?

    Belastning på helsevesenet har vært liten- utenom sentrale strøk.
    Se over.

    Svært mange steder har knapt opplevd smitte.
    Er dette på grunn av nasjonale tiltak som reiserestriksjoner o.l., eller fordi folk på små steder ikke smittes like lett?

    Like tiltak rammer barn og unge, arbeidsliv, næringsliv, aktiviteter, psykisk helse, økonomi unødvendig. Det vil igjen si at det er unødvendige tiltak som er hovedproblemet rundt om i landet- ikke corona.
    Hvordan ville bildet blitt om vi ikke hadde hatt nasjonale tiltak? Hvor stor eller liten endring skulle til for at covid hadde blitt hovedproblemet? Vi burde ikke ha forsikring, for ingen bryter seg inn her/det har ikke brent her på aldri så lenge, vi burde ikke ha forsvar, for det er lenge siden krigen, vi burde ikke bruke bilbelte for jeg har aldri kræsja, osv osv osv osv
     
    K

    Khanate

    Gjest
    Vektige spørsmål fra Professor Kalager;

    Lege og professor i medisin Mette Kalager stiller spørsmål ved hvorfor myndighetene setter inn tiltak mot befolkningen fremfor å øke beredskapen ved norske sykehus. – Det er covid som skaper kapasitetsproblemer, svarer helsedirektøren.

    – Sykehusene har kriseberedskap og de har kriseplaner. Helse Sør-Øst skrev i en rapport i fjor at de kunne ta inn inntil 2600 pasienter med covid, og opptil 700 intensivplasser. Vi er jo veldig langt unna det. Hvorfor setter vi da inn tiltak mot befolkningen framfor å øke kapasiteten, som det er beskrevet at man kan gjøre, spurte hun.

     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.934
    Antall liker
    19.792
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Hvis vi etterspør argumenter, la meg få stille deg noen spørsmål her for å se hvor gode argumentene dine er.


    Covid-syke blir liggende lenge på sykehus før de dør. Hvor er sykehusene der de legges inn? I sentrale eller grisgrendte strøk?


    Se over.



    Er dette på grunn av nasjonale tiltak som reiserestriksjoner o.l., eller fordi folk på små steder ikke smittes like lett?



    Hvordan ville bildet blitt om vi ikke hadde hatt nasjonale tiltak? Hvor stor eller liten endring skulle til for at covid hadde blitt hovedproblemet? Vi burde ikke ha⁷ forsikring, for ingen bryter seg inn her/det har ikke brent her på aldri så lenge, vi burde ikke ha forsvar, for det er lenge siden krigen, vi burde ikke bruke bilbelte for jeg har aldri kræsja, osv osv osv osv
    Den store forskjellen på tettbygde strøk kontra grisgrendte er nettopp forskjellen mellom de.

    I distriktene har folk vært nødt til å forholde seg til en nærmest ikke- eksisterende trussel. Og du begår teknikken "late som om det ikke er noen mellomting mellom ingen tiltak og tilpassede tiltak ".

    Du kan fortsatt bedre. Mye bedre.
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.431
    Antall liker
    17.141
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Jeg tror faktisk Helsedirektoratet, helseforetakene og Folkehelseinstituttet både har bedre oversikt-, innsikt og har bedre forutsetninger, og er bedre rustet til å mene noe om både den generelle situasjonen og de lokale forhold i helsevesenet mht kapasitet og utfordringer, enn "synsere" på HFS.

    Et eksempel på at smitte kan spre seg raskt og uforutsigbart i "grisgrente" strøk er jo Maarud-festen et eksempel på.
     
    Sist redigert:

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.637
    Antall liker
    10.189
    Den store forskjellen på tettbygde strøk kontra grisgrendte er nettopp forskjellen mellom de.

    I distriktene har folk vært nødt til å forholde seg til en nærmest ikke- eksisterende trussel. Og du begår teknikken "late som om det ikke er noen mellomting mellom ingen tiltak og tilpassede tiltak ".

    Du kan fortsatt bedre. Mye bedre.
    Det kan kanskje du også. Hvor mange sykehus finner du i grisgrendte strøk?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn