Medisin og helse Corona

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.497
    Antall liker
    35.382
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Blir mange av dem
    Noen forsøker å holde tellingen:
     
    Sist redigert:
    R

    rr30629

    Gjest
    Jeg tenker at folk får bestemme selv hva de vil gjøre all den tid ting er frivillig, jeg klarer ikke å bli irritert eller noe.
    Dette derimot kjenner jeg rykker i foten, dette holder ikke.

    Kan de ikke bare sitte hjemme og antivaxxe og være fornøyd med det.

     
    Sist redigert av en moderator:

    Harry Stoteles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2020
    Innlegg
    2.620
    Antall liker
    2.742
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    0
    Etter å ha leflet med de esoteriske vitenskaper noen år er jeg fortsatt overraska over hvor løselig forhold til sannhet de har, de som proklamerer de kjenner den "egentlige" utgaven.
     
    K

    Khanate

    Gjest
    Antal registrerte tilfeller i Israel ser ut til å fordele seg jevnt mellom vaksinerte og uvaksinerte.

    1630684456860.png
     

    morbid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2018
    Innlegg
    4.077
    Antall liker
    2.535
    Det er vel ikke spesielt jevnt fordelt. Den ene gruppen er MYE større enn den andre. Skal du låne en kalkulator?
     
    • Liker
    Reaksjoner: MML

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.497
    Antall liker
    35.382
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Det er vel ikke spesielt jevnt fordelt. Den ene gruppen er MYE større enn den andre. Skal du låne en kalkulator?
    Nja, om jeg forstår de israelske tallene rett viser de at registrerte tilfeller viser omtrent samme fordeling mellom vaksinerte og uvaksinerte som i befolkningen generelt. Ca 85 % vaksnerte i befolkningen, ca 85 % vaksinerte blant nydiagnostiserte covid-tilfeller. Det er litt merkelig, siden land som UK eller USA ikke viser den samme trenden. Eksempel:

    Det ville vært interessant å forstå mer av hva som egentlig ligger bak de israelske tallene.
     

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.439
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    Forurensede Moderna-doser også funnet i Norge
    Forurensede Moderna-doser er funnet også i Norge. Folkehelseinstituttet (FHI) har registrert tre reklamasjoner på partikler i Moderna-vaksinen.
    Det sier leder for vaksineforsyningen Knut Jønsrud ved FHI til Dagbladet.
    Det er funnet svarte partikler i hetteglassene, noe som kan skyldes at gummipartikler har løsnet fra gummilokket etter perforering, altså når sprøytenålen penetrerer gummilokket.
    Et av funnene ble gjort 9. mars av Oslo kommune. Det aktuelle hetteglasset ble kassert, og kommunen ble bedt om å sende det inn til FHI.
    Fagdirektør Svein Rune Andersen ved Legemiddelverket tviler på at Moderna-vaksiner fra kontaminerte hetteglass er satt i Norge.
    Japan har midlertidig stanset bruken av 2,6 millioner Moderna-doser etter funn av forurensing i flere vaksinepartier.
     

    OMF

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    15.857
    Antall liker
    8.853
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Det ville vært interessant å forstå mer av hva som egentlig ligger bak de israelske tallene.
    Hadde tallene vært rett - så hadde jo dette vært litt "skummelt", men VG sin oversikt viser at 62,6% er fullvaksinert (I september), ikke 84,4% (I juli).
    Da kan man kanskje stille spørsmål om de andre tallene også.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.497
    Antall liker
    35.382
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Hadde tallene vært rett - så hadde jo dette vært litt "skummelt", men VG sin oversikt viser at 62,6% er fullvaksinert (I september), ikke 84,4% (I juli).
    Da kan man kanskje stille spørsmål om de andre tallene også.
    Indeed. Fortsatt ikke nær 85 %, men legg også merke til at oppstillingen bare går fra 20 år og oppover. Israel har en ung befolkning, og vaksinene er ikke godkjent for barn ennå, så det kan være en forklaring der. Jeg leste gjennomsnittet i Khanates tabell som et gjennomsnitt av tallene over, ikke som et gjennomsnitt av hele befolkningen.

    1630693796690.png
     
    K

    Khanate

    Gjest
    Joe Rogan har snakket med noen kjettere, nærmere bestemt Dr. Pierre Kory & PhD Bret Weinstein. Tema sensur i samband med pandemien, lab-leak, ivermektin, metastudier, konsensus, hvordan kravet om radomisert dobbel blindtest kan brukes for å holde god forskning nede. Intervjuet kan gi en pekepinn på hvorfor noen er skeptisk til håndteringen av pandemien. Intervjuet er fryktelig langt, 2 timer og 55 minutter. Tema Ivermektin starter 41 minutter ut i videoen.

     
    • Haha
    Reaksjoner: Bx

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.635
    Antall liker
    10.188
    ^^Dobbel randomisert benyttes altså nå for å holde god forskning nede??
    Ser du selv hva du skriver her?

    Jeg kan godt oversette: "God forskning" er altså å komme fram til et resultat som ikke kan kontrolleres eller etterprøves.
     

    Harry Stoteles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2020
    Innlegg
    2.620
    Antall liker
    2.742
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    0
    Rogan er et morsomt eksempel her. Han har etter alt å dømme ikke tatt vaksine. Så når han fikk covid (det måtte jo skje), så måtte han ta frem hele medisinskapet istedenfor.

    "We immediately threw the kitchen sink at it. All kinds of meds," Rogan explained. "Monoclonal antibodies, ivermectin, Z-pak, prednisone, everything. And I also got an anti-D drip and a vitamin drip."

    All den medisinen + sykdom, bare for å slippe en sprøyte i armen.
     

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.439
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    1687 NYE SMITTETILFELLER I NORGE
    Det ble fredag registrert 1687 nye smittetilfeller i Norge. Det er 283 flere tilfeller enn gjennomsnittet de foregående syv dagene, som er 1404.
    Trenden i registrert smitte er ifølge VGs beregning stigende, og 95 av landets kommuner har stigende trend.
    Smittetallene i Norge har vært høye den siste uken. Tirsdag ble det satt ny smitterekord med 1785 registrerte tilfeller.
     
    K

    Khanate

    Gjest
    ^^Dobbel randomisert benyttes altså nå for å holde god forskning nede??
    Ser du selv hva du skriver her?

    Jeg kan godt oversette: "God forskning" er altså å komme fram til et resultat som ikke kan kontrolleres eller etterprøves.
    Det hele forklares i videoen, og det er ikke mine påstander. Morroklumper i denne tråden har muligheten for å lære av folk med ekspertise på området, men de takker nei.
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.248
    Antall liker
    9.482
    Torget vurderinger
    2
    Det hele forklares i videoen, og det er ikke mine påstander. Morroklumper i denne tråden har muligheten for å lære av folk med ekspertise på området, men de takker nei.
    Og du takker ikke nei til fakta du blir tilbudt…?
    Du ser glatt bortifra alt som kan støtte vaksine fordi det ikke passer ditt misforståtte verdensbilde
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.532
    Antall liker
    9.691
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    For de som ikke orker se hele videoen kan man finne det som synes å være en rimelig balansert vurdering av eksperten (evolusjonsbiolog) her:


    Det avsluttende avsnittet er ganske talende. Og artikkelen handler om svært mye relevant og interessant om håndtering av pandemi informasjon, og ikke primært om Weinstein ekspertise eller mangel på sådan.
     
    Sist redigert:

    Harry Stoteles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2020
    Innlegg
    2.620
    Antall liker
    2.742
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    0
    Det hele forklares i videoen, og det er ikke mine påstander. Morroklumper i denne tråden har muligheten for å lære av folk med ekspertise på området, men de takker nei.
    Har du en transkripsjon kan jeg skumme den. Uaktuelt å høre på to timers intervju. Mistenker at jeg uansett har mer peil på vitenskapsteori enn de gutta der.
     
    K

    Khanate

    Gjest
    Aner ikke om det finnes transkripts. Google ist dein freund. Regner ikke med at noen gidder å høre på samtalen. Jeg er bare en seig djevel som liker å ri mine kjepphester her inne.

    BTW the er mulig å skru opp hastigheten på videoen hele veien til 2X
     
    Sist redigert av en moderator:

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.635
    Antall liker
    10.188
    Aner ikke om det finnes transkripts. Google ist dein freund. Regner ikke med at noen gidder å høre på samtalen. Jeg er bare en seig djevel som liker å ri mine kjepphester her inne.

    BTW the er mulig å skru opp hastigheten på videoen hele veien til 2X
    Når tenker du deg at alle de farlige bivirkningene av vaksinen skal begynne å vise seg? Når begynner det å dø flere av vaksine enn av sykdom? Tror du vi vil finne en kur mot vaksineinduserte sykdommer?
     
    K

    Khanate

    Gjest
    Pussig at du skulle spørre. Ditt siste spørmål over blir besvart i videoen. Tro det eller ei, men de hevder at Ivermektin har hjulpet også på en del bivirkninger etter vaksinering. De har noen teorier om at Ivermektinmolekylet binder seg til spikeprotein. Ikke verifisert men basert på simuleringer i en eller annen programvare.

    Når skal bivirkningene gi seg til kjenne? Jeg er vel ikke den rette til å mene så mye om dette. Det hevdes at det er vanskelig å få registrert bivirkninger etter vaksinene av den enkle grunn at legene ikke tror pasientene. Med andre ord, bivirkningene kan være kraftig underrapportert. Når jeg ser kampanjen mot Ivermektin så ser jeg ikke bort fra at underrapportering av bivirkninger også kan være tilfelle. Uansett, det er kommet inn mange rapporter om bivirkninger i Norge da man kan rapportere dette selv i en eller annen database. Hva som kommer ut av den registreringen vet jeg ikke.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.497
    Antall liker
    35.382
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Vaksinekampanjen oppsummert: Bli med i skokken, eller bli idiotforklart

    Har du tenkt over at han der faktisk er en «frontline doctor» som står midt oppe i det, i motsetning til selverklærte «frontline doctors» som aldri har behandlet en eneste koronapasient selv om de synser vilt om hestemedisin på youtube?

    Litt mer om hva de som faktisk står midt oppe i det mener om galskapen:
    Oklahoma doctor Matthew Payne regularly encounters covid-19 patients in his hospital who say they had feared coronavirus vaccines and thought they had found a safer approach — taking ivermectin, a medicine long used to kill parasites in animals and humans.

    “There is surprise and shock when they initially get sick and have to come to the hospital,” said Payne, a hospitalist at Stillwater Medical Center. “They’ll say, ‘I’m not sure why I feel so bad. I was taking the ivermectin,’ and I will say, ‘It doesn’t do any good.’ ”

    Doctors and public health officials say they have spent the pandemic fighting rampant misinformation on top of a deadly virus, but the ivermectin craze is one of their strangest battles yet. Promoted by conservative talk show hosts, politicians and even some physicians as an effective treatment for covid-19, the medication has soared in popularity this year despite having no proven anti-viral benefits — and also some clear harms when abused.
     
    K

    Khanate

    Gjest
    Jeg har ikke noe problemer med å forstå yttringen til Kommuneoverlegen, den generelle informasjonsstrømmen tatt i betraktning. Jeg tror imidlertid ikke at folk blir skeptikere fordi de leser lugubre artikler på nettet. For tvilerne begynner det hele med tvil. Det er noe i den offentlige fortellingen som lukter svidd. Og dermed begynner man å lete etter svar. Det er ikke sikkert svarene man finner er spesielt gode. Det kan hende de er spekulative. Slik er det ofte, når man leter etter svar så begynner man å spekulere.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.635
    Antall liker
    10.188
    Pussig at du skulle spørre. Ditt siste spørmål over blir besvart i videoen. Tro det eller ei, men de hevder at Ivermektin har hjulpet også på en del bivirkninger etter vaksinering. De har noen teorier om at Ivermektinmolekylet binder seg til spikeprotein. Ikke verifisert men basert på simuleringer i en eller annen programvare.

    Når skal bivirkningene gi seg til kjenne? Jeg er vel ikke den rette til å mene så mye om dette. Det hevdes at det er vanskelig å få registrert bivirkninger etter vaksinene av den enkle grunn at legene ikke tror pasientene. Med andre ord, bivirkningene kan være kraftig underrapportert. Når jeg ser kampanjen mot Ivermektin så ser jeg ikke bort fra at underrapportering av bivirkninger også kan være tilfelle. Uansett, det er kommet inn mange rapporter om bivirkninger i Norge da man kan rapportere dette selv i en eller annen database. Hva som kommer ut av den registreringen vet jeg ikke.
    Her ligger rapporten, oppdatert 31. august:

    Det er ingen kampanje mot Ivermektin, Khanate, det noen av underlige årsaker opplever som en kampanje, er kravet om dokumentasjon. Hadde man ikke forlangt beviser for at en hver mer og mindre velfundert idé om årsak og virkning innen medisin, hadde ikke verden kommet seg av flekken. Derimot hadde vi fortsatt med årelating og kvikksølv som "medisin" for sykdommer vi ikke hadde ant hva kom av.
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.248
    Antall liker
    9.482
    Torget vurderinger
    2
    Fatter bare ikke hva som lukter svidd av å benytte vaksine mot en sykdom som har spredt død over hele verden .
    Vaksiner har vi brukt med stort hell i 200 år. Å ikke ta det med i betraktning er ganske kunnskapsløst
     
    K

    Khanate

    Gjest
    Litt mer om hva de som faktisk står midt oppe i det mener om galskapen:
    Det kan jo være at Pierre Kory og Bret Weinstein er klin gærne, psykopater, lystløgnere etc Eller det kan være at de tjener seg rike på å selge Ivermektin på svartebørsen. Min bedømmelse er uansett at de snakker utfra sin egen samvittighet, og at de står for hva de sier. De taler på vegne av seg selv og er ikke bundet, så vidt jeg vet, av lojalitet til arbeidsgiver, institusjon etc.
     
    K

    Khanate

    Gjest
    Kampanjen mot Ivermektin blir beskrevet av Pierre Kory og Bret Weinstein i videoen til Joe Rogan
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.635
    Antall liker
    10.188
    Kampanjen mot Ivermektin blir beskrevet av Pierre Kory og Bret Weinstein i videoen til Joe Rogan
    Det behøver ikke bety at den (kampanjen) finnes i annen form enn at medisinere motsetter seg udokumenterte quick-fix'es.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn