Medisin og helse Corona

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • hogen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2003
    Innlegg
    2.800
    Antall liker
    2.358
    Torget vurderinger
    2
    Russetida burde vært avskaffet for lengst. En måned med rølp, bråk og pøbelstreker. Og en studie i den jævligste musikken som er å finne på jord. Hilsen sur, gammel gubbe :sneaky:
    Litt selvinnsikt her i det minste;)
     

    Polka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Innlegg
    5.466
    Antall liker
    3.611
    Torget vurderinger
    96
    Jeg er også normalt av den oppfatning. Men nå skjønner jeg de bedre enn på lenge.
    For å være seriøs; Jeg forstår at mange i den yngre garde, inkludert russen, nå er møkklei pandemi og restriksjoner. De vil ha det morro og de vil føle på frihet. Jeg savner ikke fyll og fest, men jeg har da også vært ung en gang. Men russetida i dagens versjon er ingenting å bevare synes jeg, pandemi eller ei. For meg bekrefter den fordommer mot dagens unge.

    Det høres kanskje ut som jeg er 70, men er "bare" straks over 50 da...

    Forøvrig er det ikke bare unge som er lei. Jeg forstår ikke helt denne trangen til å synes synd på ungdommen. Det er ikke noe verre å avstå fra fest enn fra shopping og trening. Eller hva det nå er. Ungdommen har god tid.
     
    Sist redigert:

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.522
    Antall liker
    10.054
    Good news:

    Keep 'em coming!!
     
    R

    rr30629

    Gjest
    For å være seriøs; Jeg forstår at mange i den yngre garde, inkludert russen, nå er møkklei pandemi og restriksjoner. De vil ha det morro og de vil føle på frihet. Jeg savner ikke fyll og fest, men jeg har da også vært ung en gang. Men russetida i dagens versjon er ingenting å bevare synes jeg, pandemi eller ei. For meg bekrefter den fordommer mot dagens unge.

    Det høres kanskje ut som jeg er 70, men er "bare" straks over 50 da...

    Forøvrig er det ikke bare unge som er lei. Jeg forstår ikke helt denne trangen til å synes synd på ungdommen. Det er ikke noe verre å avstå fra fest enn fra shopping og trening. Eller hva det nå er. Ungdommen har god tid.
    Nei de har ikke god tid, det er nå livet formes og man legger grunnlaget for å bli den de blir når de kommer til straks over 50. :cool:
     

    Polka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Innlegg
    5.466
    Antall liker
    3.611
    Torget vurderinger
    96
    Nei de har ikke god tid, det er nå livet formes og man legger grunnlaget for å bli den de blir når de blir 50. :cool:
    De har veldig god tid til å drikke og pule. Det former dessuten ingen personlighet eller visdom. Så jo, de har allverdens med tid til å bli gode mennesker selv om de må vente litt med å begynne å degradere kroppen med lite søvn og mye alkohol.
     
    R

    rr30629

    Gjest
    Høy smitte blant russen stoppet ikke ordførerne nedi Stavanger området.


    Ikke hverdagskost å høre noe slikt i disse tider

    – Det er selvfølgelig en risiko, men vi må ikke la frykten ta oss, sier Stanley Wirak, ordfører i Sandnes, til Aftenbladet.
     
    Sist redigert av en moderator:

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.002
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    russen hadde visst kontroll på hvem som besøkte hvilke busser.

    de folka her derimot…

    Minst ti personer er så langt bekreftet smittet etter private fester i Hemsedal i helga. Det er blitt klart etter smittesporerne i Hemsedal begynte å jobbe med ett tilfelle seint onsdag kveld. Men arbeidet var alt annet en enkelt, melder Hallingdølen.

    - Smittesporerne våre ble møtt med ufine holdninger. Noen lar være å svare på telefon. Andre gir direkte misvisende og usanne opplysninger. En relativt ung kvinne, som jobber som smittesporer, fikk en skikkelig skyllebøtte av en godt voksen mann, som burde vite bedre, sier Hemsedal-ordfører Pål Rørby (Sp) til Dagbladet.


     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.539
    Antall liker
    27.477
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    De har veldig god tid til å drikke og pule. Det former dessuten ingen personlighet eller visdom. Så jo, de har allverdens med tid til å bli gode mennesker selv om de må vente litt med å begynne å degradere kroppen med lite søvn og mye alkohol.
    Mine foreldre var begge russ i 1944. Jeg lurer på hvordan det var, midt i okkupasjonen, med restriksjoner på alle kanter. Mor min lever ennå, jeg skal jammen spørre henne ved anledning.

    mvh
     
    R

    rr30629

    Gjest
    russen hadde visst kontroll på hvem som besøkte hvilke busser.

    de folka her derimot…

    Minst ti personer er så langt bekreftet smittet etter private fester i Hemsedal i helga. Det er blitt klart etter smittesporerne i Hemsedal begynte å jobbe med ett tilfelle seint onsdag kveld. Men arbeidet var alt annet en enkelt, melder Hallingdølen.

    - Smittesporerne våre ble møtt med ufine holdninger. Noen lar være å svare på telefon. Andre gir direkte misvisende og usanne opplysninger. En relativt ung kvinne, som jobber som smittesporer, fikk en skikkelig skyllebøtte av en godt voksen mann, som burde vite bedre, sier Hemsedal-ordfører Pål Rørby (Sp) til Dagbladet.


    Ja russen hadde hele oversikten. De godt voksne i Hemsedal oppførte seg jo som noen 50-60 åringer. Heia russen sier nå jeg!

    I mange større kommuner har ikke smittesporerne kapasitet til å jobbe seg lenger tilbake enn 48 timer. Dermed måtte smittesporerne i Hemsedal begynne detektivarbeidet selv. Men den godt voksne gjengen var alt annet enn samarbeidsvillig.
     
    Sist redigert av en moderator:

    hogen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2003
    Innlegg
    2.800
    Antall liker
    2.358
    Torget vurderinger
    2
    Nei de har ikke god tid, det er nå livet formes og man legger grunnlaget for å bli den de blir når de kommer til straks over 50. :cool:
    Enig, det er de over 50 som har god tid;)
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.843
    Antall liker
    19.662
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Har en del russ som elever. Beskjeden de får fra meg, er å feste så mye de kan. Slik at det i år eventuelt blir de godt voksne som må ofre noe; sydenferie.

    Rettferdighet i det. I fjor var sydenferie akseptert, fadderuke ikke.
     

    Elmer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.08.2009
    Innlegg
    1.927
    Antall liker
    2.174
    Har en del russ som elever. Beskjeden de får fra meg, er å feste så mye de kan. Slik at det i år eventuelt blir de godt voksne som må ofre noe; sydenferie.

    Rettferdighet i det. I fjor var sydenferie akseptert, fadderuke ikke.
    Oi, så slem du er-. Hvor tar du det fra Humorbomben fra Ukulturllåven.

    Dr.E
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.843
    Antall liker
    19.662
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Oi, så slem du er-. Hvor tar du det fra Humorbomben fra Ukulturllåven.

    Dr.E
    Fantomet er hard mot de harde.

    *gammelt jungelord.


    Og svaret fra russen; det er de helt enige i. De er drittlei av å skulle ta følgene av tiltak og regjeringens elendige valg.
     
    Sist redigert:

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.002
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    «– Jeg har hatt ansvaret for å skaffe kunnskap om effekten av smitteverntiltak. Men jeg har stort sett mislyktes med det, sier forskningsdirektør i FHI, Atle Fretheim.

    Nå har han en ny sjanse. Tirsdag skrev NRK at FHI vil ha en eller flere testkonserter i juni. Målet er å undersøke hvordan hurtigtester bidrar til å minske smitterisikoen.»


    det siger inn, heldigvis.
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.132
    Antall liker
    9.285
    Torget vurderinger
    2
    Good news:

    Keep 'em coming!!
    Hadde vært interessant å visst på hvilken vaksinasjonsgrad Israel slapp opp. Jeg er redd oppmykningen i Norge kommer så tidlig at vi skaper n 4 bølge før flokkimmuniteten er god nok. India viser hva som skjer med ror tidlig opppmykning av for mye. Det er mange nok uten beskyttelse til å fylle sykehusene på kort id om viruset ikke kontinuerlig motarbeides. Burde hold på tiltakene litt till i Oslo ihvertfall nå blir det jojo igjen frykter jeg
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.132
    Antall liker
    9.285
    Torget vurderinger
    2
    Har en del russ som elever. Beskjeden de får fra meg, er å feste så mye de kan. Slik at det i år eventuelt blir de godt voksne som må ofre noe; sydenferie.

    Rettferdighet i det. I fjor var sydenferie akseptert, fadderuke ikke.
    Du er forbildet som deg v ikke trenger
    Har en del russ som elever. Beskjeden de får fra meg, er å feste så mye de kan. Slik at det i år eventuelt blir de godt voksne som må ofre noe; sydenferie.

    Rettferdighet i det. I fjor var sydenferie akseptert, fadderuke ikke.
    Hva skal man med importsmittekontroll med slike forbilder som deg? Jeg har ingen problemer med så stå over utenlandsferie , restaurantbesøk eller sosiale happenings, men å oppfordring til å drite i alt og feste på er ikke veldig lurt. De forlenger nedstengningen for alle...

    De som kanske mer utsatt for skade/unormal sosial tilvenning er kanskje de fra 0-2 som ikke har sett andre vesener enn mor og far på måneder .
     
    Sist redigert:

    Elmer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.08.2009
    Innlegg
    1.927
    Antall liker
    2.174
    Fantomet er hard mot de harde.

    *gammelt jungelord.


    Og svaret fra russen; det er de helt enige i. De er drittlei av å skulle ta følgene av tiltak og regjeringens elendige valg.
    Tror du skal være glad for at Fantomet bare er en tegneseriefigur. Og virkelig, at tankesmien Russen også støtter deg, et kvalitetsstempel. Stolt bør du være. Regner med at musikksmaken også er lik.

    Dr.E
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.384
    Antall liker
    20.787
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    lars_erik for president!

    Eldstegutten er russ. De skal visst begynne natt til 16. Han virker ganske avslappet om hele greia. Kan ha noe med at han og dama (også 18+) har vært sammen i hele to måneder den 13.

    I min ungdommelige omgangskrets (30 pers 15-25 år) er det de eldste som er de indoktrinerte og bekymrede.
     

    Elmer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.08.2009
    Innlegg
    1.927
    Antall liker
    2.174
    Åpenbart ikke. Din autoritetstro er nesten rørende. Du kan ta en gutt ut av bygda, men du kan ikke ta bygda ut av en gutt, som det heter.



    Ehhhh, javel? Og her ute hvor vi kommuniserer pr. brev og bare har hørt rykter om slikt nymotens ting som internett står sevfølgelig tiden stille? Det virker ikke særlig begavet på meg å dele Norge inn i opplyste byfolk og tilbakestående landbefolkning, but there you are.

    Det får meg til å lure på hva som står bak underskriften Dr. E.: Doktor hva? Lege? Dr. Scient? Tredoktor med tre måneders beskjæringskurs på Ulvik Landbruksskule?



    Det kan de. Og ofte ikke engang i betydningen latterlige, slik du insinuerer.

    Mvh
    Tror de som kjenner meg hadde falt ut av sokkene av din beskrivelse av meg som autoritetstro. Har vel ikke påstått at bygdefolk er tilbakestående. Men utviklingen foregår nå en gang der hvor mange er samlet. Helt fra fra Grekerne - Romerne - Renessansens fødsel i Firenze og til nåtiden. Det skjedde og skjer i byene, naturlig nok. Stikkord høyere utdanning og det vi i dag kaller fagmiljø (noen å snakke med !) og teknologiutvikling. Unntaksvis skjer det der hvor populasjonen av sauer er større enn mennesker. Som sagt jeg er sjøl oppvokst på landet og når jeg kommer dit igjen, synlig utvikling: f.eks dritstygge boligfelt, folk på gårdene kjører 100m med ATV for å "gå" i postkassa. Annet: FrP hadde 39% ved siste stortingsvalg i valgkretsen. Mao ikke så ulikt lignende steder i resten av landet. Langt mellom innovasjonene !

    En ex- kollega av meg kjøpte seg et småbruk i indre enfold for noen år siden. Tenkte han skulle involvere seg litt, men måtte gi seg. Var ikke dine hovedinteresser a)elgjakt b)traktor c)motorsager så hadde du ingenting å prate om. Han blei jo sett på som en raring, tro på sånn klimagreie, hø,hø. Og politisk, som i min bygd. Et miljø for enkle løsninger, capslock og utropstegn ikke ulikt denne tråden.

    Et av de mest misvisende uttrykk: Sundt bondevett.

    Dr.E
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.522
    Antall liker
    10.054
    lars_erik for president!

    Eldstegutten er russ. De skal visst begynne natt til 16. Han virker ganske avslappet om hele greia. Kan ha noe med at han og dama (også 18+) har vært sammen i hele to måneder den 13.

    I min ungdommelige omgangskrets (30 pers 15-25 år) er det de eldste som er de indoktrinerte og bekymrede.
    Antakelig ikke så farlig for russen, en og annen med noe underliggende greier, og en sjelden uheldig en, kan komme til å dø; år om annet ender jo en og annen russ sitt liv i trafikken eller av meningitt, også. Sånn sett vil 20 000 smittede russ være en relativt effektiv "motbrann", som får opp farten i retning av flokkimmunitet.
    Mer problematisk er det at disse russene tar med seg Covid hjem i husene over det ganske land, der halvgamle fedre havner i respirator, og kanskje aldri helt kommer til hektene igjen. Og for noen russ kan det bety at de brukte russetiden på å ta livet av faren sin.
    Det kan være grunner til å fortsatt holde litt stramme tøyler, selv om russen isolert sett ikke rammes veldig hardt.
     
    • Liker
    Reaksjoner: ptb

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.384
    Antall liker
    20.787
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Russens internjustis nord i Sør-Rogaland er forbilledlig, så også reaksjonen fra lokale helsemyndigheter.

    Jeg har ingen problemer med å se hvorfor man ikke ønsker å gå ut med at 1 m og 18 m avstand innendørs gir samme smitterisiko. Man er redd for det binære: De som gir faen og de som blir livredde.

    Utendørs er smitterisikoen så liten at den kan neglisjeres. Tut for en øl i alle rundkjøringer! (Rulling er noe dritt uansett. Føkkings kjøttmarked.)
     

    OMF

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    15.823
    Antall liker
    8.797
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Ellers slapp vel Line Vold en liten bombe på Debatten i går.

    Det var ikke noe i smitteforskriftene som sa at det var forbudt for russen å "rulle" med 40 mann i bussen.
     

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.214
    hvem er det som er verst? russ som fester og blir syke og deretter følger opp smittesporingen, eller 50-60-åringene på hemsedal som saboterer smittesporing.

    Studentene fikk helt feilaktig skylden i fjor og jammen meg skal russen få skylda nå.

    henge bjella på katten. Hadde vi hatt skikkelig korona-ledelse i landet så hadde ikke Norge vært nedstengt i over et halvår nå.

    Nå er det visst den indiske mutasjonen som kom inn i landet mens stalldøra var åpen. Regjeringen var kjapp til å lukke den, for seint som alltid. Hesten har løpt.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.522
    Antall liker
    10.054
    Russens internjustis nord i Sør-Rogaland er forbilledlig, så også reaksjonen fra lokale helsemyndigheter.

    Jeg har ingen problemer med å se hvorfor man ikke ønsker å gå ut med at 1 m og 18 m avstand innendørs gir samme smitterisiko. Man er redd for det binære: De som gir faen og de som blir livredde.

    Utendørs er smitterisikoen så liten at den kan neglisjeres. Tut for en øl i alle rundkjøringer! (Rulling er noe dritt uansett. Føkkings kjøttmarked.)
    Selv oppholdt jeg meg i lag med 2 herrer inne i huset i mange timer, mat, vin og øl i generøse mengder, vi tok alle smittevernshensyn, ja, vi holdt til og med på det til langt på natt.
    To dager senere viste det seg at den ene av disse var smittet, og hadde vært den en ukes tid. Vi to andre antok da at nå er det kjørt. Men interessant nok ble ingen av oss smittet, så det er pokker ikke enkelt å begripe smitteveiene her. Han som allerede var smittet, ble dritdårlig, og er ikke frisk enda, dette er en drøy måned siden.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.522
    Antall liker
    10.054
    hvem er det som er verst? russ som fester og blir syke og deretter følger opp smittesporingen, eller 50-60-åringene på hemsedal som saboterer smittesporing.

    Studentene fikk helt feilaktig skylden i fjor og jammen meg skal russen få skylda nå.

    henge bjella på katten. Hadde vi hatt skikkelig korona-ledelse i landet så hadde ikke Norge vært nedstengt i over et halvår nå.

    Nå er det visst den indiske mutasjonen som kom inn i landet mens stalldøra var åpen. Regjeringen var kjapp til å lukke den, for seint som alltid. Hesten har løpt.
    Håper du og LarsErik kjente deres besøkelsestid i går, og meldte dere til tjeneste, nå som kontaktlinjene var vidåpne i beste sendetid.
    Av en eller annen grunn er det noe som virker i Norge, ettersom smittetrykket har vært relativt fornuftig helt fra dag 1. Og hver gang man har strammet inn, har trykket gått ned. Så selv om vi åpenbart ikke kjenner alle irrgangene, gjør vi beviselig noe helt rett.
    Ja, noen må ofre mye. Ja, enkelte grupperinger kommer til å få langtidsvirkninger. Det ville noen fått uansett valgt modell. Det er derfor pandemier er uønsket i et hvert samfunn.
     
    • Liker
    Reaksjoner: ptb

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.384
    Antall liker
    20.787
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har en kollega som er i ferd med å bli bedre, i alle fall såpass bra at hen orker å gi tommelopp på SOME nå. Hen hadde greiene med seg fra fjellet etter påskeferien. Hen smittet 2 av 20 på jobb. Én ble dårlig, den andre hadde fått vaksinedose 1, men testet positivt (ikke uvanlig, vaksine slår ut på testene) og fikk lette symptomer en ukes tid.
     

    OMF

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    15.823
    Antall liker
    8.797
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Sikkert bare mere skremselspropaganda.
    Nei, dette har i grunn vært kjent lenge. Det er vel stort sett bare vest-Europa som har hatt noenlunde kontroll på tellingen.
    Det er mange ganger i tråden her postet tall med overdødelighet som viser at offisielle tall mange steder er helt feil.

    De oppjusterte tallene bringer corona opp på omtrent samme nivå som antall barn under 5 år som hvert eneste år dør som følge av underernæring. Så i hvilken grad det er en stor katastrofe for menneskeheten kan sikkert diskuteres. Som Erna sa på Debatten i går - vi har brukt mange hundre milliarder på epidemien.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.522
    Antall liker
    10.054
    Nei, dette har i grunn vært kjent lenge. Det er vel stort sett bare vest-Europa som har hatt noenlunde kontroll på tellingen.
    Det er mange ganger i tråden her postet tall med overdødelighet som viser at offisielle tall mange steder er helt feil.

    De oppjusterte tallene bringer corona opp på omtrent samme nivå som antall barn under 5 år som hvert eneste år dør som følge av underernæring. Så i hvilken grad det er en stor katastrofe for menneskeheten kan sikkert diskuteres. Som Erna sa på Debatten i går - vi har brukt mange hundre milliarder på epidemien.
    Men jeg går ut fra at også du ser at det er noe annet denne gangen? Dette er ikke årets influensa, ikke sant?
    I løpet av mine 60 år her på jorden, er dette første gang Staten ber meg om å holde meg hjemme, og unna andre folk. Jeg går ut fra at det har en grunn, derfor forholder jeg meg lojalt til det, uansett hvor kritisk jeg er til en del ting, eller hva jeg som privatperson tror om det jeg ser. For noe er annerledes denne gangen, det er bare litt vanskelig å få et helt klart bilde av hva det er.
     
    R

    rr30629

    Gjest
    I løpet av mine 60 år her på jorden, er dette første gang Staten ber meg om å holde meg hjemme, og unna andre folk. Jeg går ut fra at det har en grunn, derfor forholder jeg meg lojalt til det, uansett hvor kritisk jeg er til en del ting, eller hva jeg som privatperson tror om det jeg ser.
    Det er flere meninger om veien til målet, ikke unaturlig det, men likevel så tror jeg at de aller aller fleste gjør det samme som deg og lydig følger råd og anbefalinger.
    At noen tror at de man er uenig med gir faen eller tar lett på det er selvsagt bare tull.
     

    OMF

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    15.823
    Antall liker
    8.797
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Men jeg går ut fra at også du ser at det er noe annet denne gangen? Dette er ikke årets influensa, ikke sant?
    Selvsagt - det er det vel ingen i tråden som har hevdet heller.

    Først og fremst er Corona mye mer smittsomt. Også er Corona langt mer alvorlig for de over 75. Og det er også mye farligere for gruppen 50-60 år. For de under 40 år som ikke er i veldig dårlig fysisk form så er ikke Corona spesielt farlig.
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.384
    Antall liker
    20.787
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Det lars_erik og jeg var enige om for noen sider tilbake er at styrende i frivilligheten har en tendens til å lese regler og anbefalinger på en måte som struper aktivitet unødvendig.
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.561
    Antall liker
    13.022
    Da oppgir for øvrig svenske socialstyrelsen overdødeligheten for 2020 til 3%. SIden normalen er ca 0.9% av befolkningen / år så skulle det altså tilsi noe under 0.93% eller ca 3000 personer eller deromkring. Så er det fritt frem for the usual suspect(s) å gå i fistel fordi de oppgir tallet i prosent over normalraten og ikke som et høyt, absolutt tall som ikke er korrigert for befolkningsutviklingen.
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    20.948
    Antall liker
    6.127
    Når journalister begynner med prosenter skal man ikke ta alt for god fisk, uten en klype salt.
     
    R

    rr30629

    Gjest
    Har ventet på dette, idretten er nå også i køen over de som vil lengre frem i den andre køen.


    Vil sikre vaksinering av utøverne

    Norges idrettsforbund rettet fredag en konkret henvendelse til norske myndigheter i håp om å sørge for at norske OL-utøvere får vaksine før avreise til Tokyo.


    Det bekreftet idrettspresident Berit Kjøll da hun møtte pressen til åpen time.

    – Vi har rettet en henvendelse til myndighetene i dag hvor vi ber om et møte for å kartlegge og sikre at vaksinering av våre utøvere skjer i god tid før avreise, sa Kjøll.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn