Medisin og helse Corona

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Cobra2

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2003
    Antall liker
    1.153
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    76
    Problemet er: Ettersom Tucker Carlson har sagt så mye dumt på en så tåpelig måte gjennom alt for mange år, blir det fullstendig umulig å høre på noe som helst av ham, og i hvert fall i 1 time og 50 jævla minutter! Selv om han skulle snuble over noe fornuftig å bringe til torgs vil det bare forsvinne i juging, russisk propaganda og feilaktige påstander, uansett.
    Så hva er det man bør få med seg fra denne svært lange videoen du legger ut ukommentert?
    Problemet er: at du ikke kan se at tider og mennesker endrer seg...

Pedal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Antall liker
    5.499
    Torget vurderinger
    1
    Corona pandemien høyst sannsynlig et kinesisk «arbeidsuhell».
    Wuhan-laboratoriet forsket på det smittsomme flaggermus viruset. Noe gikk galt, og saken ble dysset ned.

Da vet man det: Invasjonen i Taiwan starter med spredning av et smittsomt virus, noen uker før de vaksinerte hærstyrkene settes inn.

Panama Red

Fumblin’ With the Blues
    Ble medlem
    22.08.2009
    Antall liker
    7.866
    Sted
    Fiddler's Green
    Torget vurderinger
    2
    Jeg har hele tiden regnet det som sannsynlig at viruset kom fra et labratorium. Det har vært flere slike "uhell" tidligere, som belyst tidligere i tråden.

Sist redigert:

Drossel

Æresmedlem
    Ble medlem
    05.05.2012
    Antall liker
    3.764
    Glem nu det der det er jo bare en saga blot. Kom videre hvil ikke i fortiden. Men pudsigt at nogen mener Corona aldrig har eksisteret. Selv tænker jeg det bare var en kraftig Influenza eller forkølelse.

alipax

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.03.2003
    Antall liker
    453
    Sted
    Herja
    Torget vurderinger
    2
    Jeg har hele tiden regnet det som sannsynlig at viruset kom fra et labratorium. Det har vært flere slike "uhell" tidligere, som belyst tidligere i tråden.
    Hvis jeg forsto det riktig så kom viruset først fra en grotte med flaggermus med smitte overført til et menneske som deretter dro det med seg inn i laboratoriet.

BeetleBug

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Antall liker
    15.784
    Sted
    Sørlandet
    En bok jeg kan tenke meg å lese. Og lab konspirasjonsteorien er interessant på den måten at dem ikke er utenkelig. Og siden den ikke er utenkelig så kan dette dermed skje igjen. Hun tror jo selv at vi aldri vil få konkrete svar fra Kina men at vi med tiden vil få drypp med info fra USA.

At det forskes på farligere virus i utrygge omgivelser akkurat nå er skremmende nok.

• Liker
    Reaksjoner: MML

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    13.299
    En bok jeg kan tenke meg å lese. Og lab konspirasjonsteorien er interessant på den måten at dem ikke er utenkelig. Og siden den ikke er utenkelig så kan dette dermed skje igjen. Hun tror jo selv at vi aldri vil få konkrete svar fra Kina men at vi med tiden vil få drypp med info fra USA.

At det forskes på farligere virus i utrygge omgivelser akkurat nå er skremmende nok.
    Jeg mener det er feil å beskrive lab-lekkasje som en "konspirasjonsteori", så lenge den er faglig forankret og godt underbygget. Ikke bevist som sådan, men heller ikke kun oppspinn (konspirasjonsteori).

Dr_BASS

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Antall liker
    2.524
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    For ikke lenge siden ble man svartelistet og buet ut dersom man i det hele tatt hintet om en lab lekkasje

Ble medlem
    06.04.2019
    Antall liker
    13.127
    Torget vurderinger
    2
    For ikke lenge siden hetset man Tegnell og svenskene også, så hvordan det gikk.

MML

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.02.2010
    Antall liker
    2.190
    Torget vurderinger
    1
    For ikke lenge siden ble man svartelistet og buet ut dersom man i det hele tatt hintet om en lab lekkasje
    Det kan jeg ikke huske fra tidligere i tråden, men poenget var at en diskusjon om opprinnelsen ikke hadde noen som helst betydning. Jeg har aldri syntes at en lablekasje har vært veldig usannsynlig og mye mulig dette faktisk er tilfellet.

BeetleBug

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Antall liker
    15.784
    Sted
    Sørlandet
    Jeg mener det er feil å beskrive lab-lekkasje som en "konspirasjonsteori", så lenge den er faglig forankret og godt underbygget. Ikke bevist som sådan, men heller ikke kun oppspinn (konspirasjonsteori).
    Når de to største økonomiene står bak vil man aldri få vite hva som faktisk skjedde og hvorfor det endte med å kreve livet av ca 7 000 000 mennesker. Jeg tviler ikke på at det faktisk medfører riktighet at et laboratorium i Kina drev med uforsvarlig forskning på virus finansiert av USA. At sterke krefter ønsker å stoppe alle slike teorier er en selvfølge.

BeetleBug

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Antall liker
    15.784
    Sted
    Sørlandet

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    13.299
    Det kan jeg ikke huske fra tidligere i tråden, men poenget var at en diskusjon om opprinnelsen ikke hadde noen som helst betydning. Jeg har aldri syntes at en lablekasje har vært veldig usannsynlig og mye mulig dette faktisk er tilfellet.
    Ganske lenge siden jeg fremla de første seriøse utlegningene om mulig opphav fra laboratoriet. Dette etter en episode av "Abels Tårn" i NRK som to for seg siste tids funn omkring dette. Det er fortsatt kun en teori, men nå finnes det nok holdepunkter til å hevde at den er plausibel.

Innlegget er ca. 1 år gammelt:

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    44.459
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Samme her. Det som ble «buet ut» var fabuleringer om at dette var et «designer-virus» sluppet ut med vilje. Det var det ikke. Derimot er det et litt for påfallende sammentreff at det ligger en slik lab nettopp der til at man helt kan utelukke den muligheten. Det er likevel lite som tyder på noe tidlig utbrudd hos lab-ansatte og deres familier. Det blomstret først opp på det meget omtalte markedet. Den andre muligheten er via ville dyr som ble bragt til markedet, evt via farmer på veien. For meg ser det fortsatt mest sannsynlig ut av de to mulighetene,

Det ser heller ikke ut til at kinesiske myndigheter vet. De fikk det brenntravelt med å renske ut de farmene som leverte eksotiske dyr til markedet, og da har de neppe utelukket den muligheten på sin side. Det er ikke sikkert det vil noensinne være mulig å fastslå dette med 100 % sikkerhet uansett. F..nskapet hendte.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn