Medisin og helse Corona

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    4.716
    Antall liker
    1.945
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Hvorfor klarte de å gjøre det med covaids men ikke med influensa? Er ikke influensa ille nok?
    Syns det er noe som skurrer
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.520
    Antall liker
    35.419
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Hvorfor klarte de å gjøre det med covaids men ikke med influensa? Er ikke influensa ille nok?
    Syns det er noe som skurrer
    Nei, man klarer jo åpenbart å gjøre det med influensa, ref linkene. Er i klinisk test nå, ingen grunn til å tro at det ikke fungerer. mRNA-teknologien er såpass ny at covid var første gang den ble brukt i stor skala. Det fungerte, og nå kan man gå etter andre virus i tur og orden.
     

    Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    4.716
    Antall liker
    1.945
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    de klarte det på 10mnd sist og har enorm fortjeneste, forundrer meg at de ikke er klare denne gangen.
    Men de trodde vel som alle andre at influensa var utryddet da vi ikke så noe influensa på flere år
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.520
    Antall liker
    35.419
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Det er vel ingen som trodde at influensa var utryddet, men «de» var kanskje litt opptatt med denne covid-greia. Som du ser i linkene har «de» allerede fått tid til å utvikle en slik vaksine, fått den gjennom trinn1 og 2 i testing, og går nå til trinn 3. Det er ikke så veldig mange mnd etter at man fikk ferdig covid-vaksinene i fjor.

    Det var ren flaks at mRNA-teknoligien var ferdig til bruk akkurat rundt 2019. En artikkel fra 2018:
     

    MML

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.02.2010
    Innlegg
    2.068
    Antall liker
    1.501
    Torget vurderinger
    1

    Hvorfor kan de ikke lage mrna vaksine for influensa?
    Det kan de nok klare, men problemet er å vite hvilken stamme som blir dominerende. "Influensa" er en virusklasse og består av mange forskjellige typer virus som hele tiden muterer (høres kjent ut?). Det er forøvrig et stort apparat over hele verden for å kontinuerlig beregne spredning, typebestemme og utvikle vaksiner - slik det har vært i ca 60 år. Før paradigmeskiftet med Corona, har influensa alltid vært den klart dyreste sykdommen i vesten (først og fremst pga fravær fra jobb) og det blir brukt betydelig resurser på å utvikle vaksiner som er effektive. Man treffer imidlertid ikke alltid. Du som er så god på Google må vel ha fått med deg dette?
     

    Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    4.716
    Antall liker
    1.945
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Jeg er i sjokk, legemiddelindustrien som så klart reddet oss ut fra coronaens klamme klør bommer så kraftig.
    Hele poenget med mrna er vel å gi kroppens antivirus en oppdatering så den klarer å kjenne igjen viruset.
    Da skulle man vel klare å lage flere versjoner da, husk at mrna vaksinen er enkel og billig å lage, det var jo hele selling point.
    Da kunne de vel ha lagd for to forskjellige alternativ da og dermed økt treffsikkerheten betydelig.
     

    morbid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2018
    Innlegg
    4.081
    Antall liker
    2.538
    Det er vel ikke noe problem å lage en influensavaksine som virker på en gitt variant. Problemet er å se i spåkula tidlig nok hva som blir den dominerende varianten for å få den produsert og distribuert tidsnok til sesongen. Av og til bommer man, og når man faktisk har fasit på hva som er den dominerende varianten er det for sent. Ingen grunn til å hente frem konspirasjonsteorier
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.520
    Antall liker
    35.419
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Jeg er i sjokk, legemiddelindustrien som så klart reddet oss ut fra coronaens klamme klør bommer så kraftig.
    Hele poenget med mrna er vel å gi kroppens antivirus en oppdatering så den klarer å kjenne igjen viruset.
    Da skulle man vel klare å lage flere versjoner da, husk at mrna vaksinen er enkel og billig å lage, det var jo hele selling point.
    Da kunne de vel ha lagd for to forskjellige alternativ da og dermed økt treffsikkerheten betydelig.
    Om du leser linkene jeg la ut vil du se at de influensavaksinene som testes nå virker på stort sett alle varianter. Bedre på noen enn på andre, men langt mer bredspektrede enn dagens vaksiner. Bare vent noen måneder, så er de der. Dette arbeidet skjer nå, link fra 22 nov:
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.642
    Antall liker
    10.207
    Det er vel ikke noe problem å lage en influensavaksine som virker på en gitt variant. Problemet er å se i spåkula tidlig nok hva som blir den dominerende varianten for å få den produsert og distribuert tidsnok til sesongen. Av og til bommer man, og når man faktisk har fasit på hva som er den dominerende varianten er det for sent. Ingen grunn til å hente frem konspirasjonsteorier
    Jeg føler at det må være temmelig slitsomt å konsekvent mistro virkeligheten, å kontinuerlig lete etter et eller annet som viser at hver og en av oss har uedle hensikter, at "noe" styrer verden, noe svart, uredelig, skjult, selvisk og udelt ondt.
    Hva sier det egentlig om de som hele tiden er overbevist om at virkeligheten ikke er virkelig? Det må være fryktelig ubehagelig, er vel min første tanke.
     
    Sist redigert:

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.261
    Antall liker
    9.497
    Torget vurderinger
    2
    Det er bare å ta gratis hurtigtester om man kommer over slikt og har lyst på litt vattpinnenostalgi. Jeg hørte tallet av sorten Norge sitter på og det er, la oss si "høyt" så det er ingen grunn til å ha dårlig samvittighet om man rasker med seg en 5-10 stykker fra en kommunal utdelingsstasjon. Ingen grunn til å tenke at det kanskje er noen andre som trenger de mer. Det er evig nok der de kommer fra.
    Det har aldri sett noe sånn utdeling til almen befolkning i Oslo. Skoler og elevar ja, og etter vaksinen fikk man en pakke ved utgang på Nydalen vaksinestasjon. Ellers har de jeg vet om måttet kjøpe selv . Selv ansatte på sykehus måtte bekoste tester selv.
     

    Harry Stoteles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2020
    Innlegg
    2.620
    Antall liker
    2.742
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    0
    Det må være fryktelig ubahgelig, er vel min første tanke.

    Det gir litt følelse av kontroll, da. Alternativet til at det er klare viljer som styrer (tempelriddere, illuminati og/eller varianter av guddommer) er at ingenting er oversiktlig og alt er tilfeldig. Hvis det siste blir for tøft å forholde seg til, klamrer man seg til det første.
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.752
    Antall liker
    13.241
    Det har aldri sett noe sånn utdeling til almen befolkning i Oslo. Skoler og elevar ja, og etter vaksinen fikk man en pakke ved utgang på Nydalen vaksinestasjon. Ellers har de jeg vet om måttet kjøpe selv . Selv ansatte på sykehus måtte bekoste tester selv.
    Har pleid å ligge en diger haug på Lambertseter Bibliotek i alle fall. Var i alle fall et lass der så sent som for en måneds tid siden (og alltid før det, men jeg har ikke vært der siden). Norge har millioner av disse og de har en datostempling så det burde være mulig å oppdrive noen uten å betale for det ett eller annet sted i bydelen.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.642
    Antall liker
    10.207
    Om du leser linkene jeg la ut vil du se at de influensavaksinene som testes nå virker på stort sett alle varianter. Bedre på noen enn på andre, men langt mer bredspektrede enn dagens vaksiner. Bare vent noen måneder, så er de der. Dette arbeidet skjer nå, link fra 22 nov:
    Å du Asbjørn, du Asbjørn.... Tenke sjøl, vet du.
    "De" har ikke helt klart å drepe nok av de som ikke tenker sjøl med den dårlige kvakksinen som liksom skulle virke på covaids, noe alle som tenker sjøl nå ser at den ikke gjør. Derfor vil de lage en mer potent morderkvakksine også for den allerede utryddede innbillfluensaen.
    Nå skal du se det blir fart på psykehusinnleggelsene!
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.520
    Antall liker
    35.419
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Å du Asbjørn, du Asbjørn.... Tenke sjøl, vet du.
    "De" har ikke helt klart å drepe nok av de som ikke tenker sjøl med den dårlige kvakksinen som liksom skulle virke på covaids, noe alle som tenker sjøl nå ser at den ikke gjør. Derfor vil de lage en mer potent morderkvakksine også for den allerede utryddede innbillfluensaen.
    Nå skal du se det blir fart på psykehusinnleggelsene!
    Ja, det vil ikke forundre meg. «Tenke sjøl» = sluke de mest usannsynlige konspirasjonssider på nettets avkroker rått, uten hverken motforestillinger, bakgrunnskunnskap, faktasjekk, eller kritiske kontrollspørsmål. Du vet, sånt som vi andre gjør når vi tenker.

    Hvis alt skurrer ville jeg kanskje fått sjekket hørselen…
     
    • Liker
    Reaksjoner: MML

    Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    4.716
    Antall liker
    1.945
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Det må da være lov å stille spørsmål?
    Når det har kommet ny teknologi som skal være suveren og den ikke blir brukt mot den vanlige influensaen så må man jo undres.
    At influensa har vært utryddet de siste årene for å så magisk gjenoppstå er vel litt rart
    Når vi vet at vi stengte ned hele verden for noe som var nytt å spennende, hvorfor gjør vi ikke det nå?

    Nesten så man skulle tro at covid=influensa

    Og nå ser vi konsekvensene
    Høy inflasjon, i noen land hyperinflasjon
    matmangel
    overdødlighet
    uro og opptøyer


    Selvfølgelig kan alt være tilfeldig, men da må vi spørre oss selv om vi har de rette folkene i de rette stillingene
    Man skulle jo tro at de beste økonomer, de beste politikere, de beste innen helse og vitenskap skulle klare å forutse dette og kanskje gjøre de rette valgene.
    Istedenfor ser vi at det er de samme som gang på gang tjener seg rike og som ler hele veien til banken på bekostning av alle andre.

    Ingenting som skurrer?
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.520
    Antall liker
    35.419
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Det gir litt følelse av kontroll, da. Alternativet til at det er klare viljer som styrer (tempelriddere, illuminati og/eller varianter av guddommer) er at ingenting er oversiktlig og alt er tilfeldig. Hvis det siste blir for tøft å forholde seg til, klamrer man seg til det første.
    Man kunne jo også brukt tiden og energien på å lese seg opp på hvordan tingene faktisk fungerer, i stedet for systematisk velge bort all seriøs kunnskap og bare cherrypicke løsrevne sitater innimellom alt konspi-våset. Det hadde virkelig ikke tatt noe mer tid å lese en lærebok enn å se på alle youtube-videoene enkelte ser ut til å bruke livet sitt på.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.642
    Antall liker
    10.207
    Det må da være lov å stille spørsmål?
    Når det har kommet ny teknologi som skal være suveren og den ikke blir brukt mot den vanlige influensaen så må man jo undres.
    At influensa har vært utryddet de siste årene for å så magisk gjenoppstå er vel litt rart
    Når vi vet at vi stengte ned hele verden for noe som var nytt å spennende, hvorfor gjør vi ikke det nå?

    Nesten så man skulle tro at covid=influensa

    Og nå ser vi konsekvensene
    Høy inflasjon, i noen land hyperinflasjon
    matmangel
    overdødlighet
    uro og opptøyer


    Selvfølgelig kan alt være tilfeldig, men da må vi spørre oss selv om vi har de rette folkene i de rette stillingene
    Man skulle jo tro at de beste økonomer, de beste politikere, de beste innen helse og vitenskap skulle klare å forutse dette og kanskje gjøre de rette valgene.
    Istedenfor ser vi at det er de samme som gang på gang tjener seg rike og som ler hele veien til banken på bekostning av alle andre.

    Ingenting som skurrer?
    Jo, det er en god del som skurrer noe jævelig, og det er lett å se hvor problemet ligger.
     

    Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    4.716
    Antall liker
    1.945
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Så de som styrer og bestemmer over oss er enten ikke egnet til sin stilling eller har andre motiver enn det som er best for oss?
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.642
    Antall liker
    10.207
    Så de som styrer og bestemmer over oss er enten ikke egnet til sin stilling eller har andre motiver enn det som er best for oss?
    Problemet er vel mer det at du ser ut til å tro at det sitter noen et eller annet sted og har full kontroll over alt som skjer over hele kloden. Det er ganske enkelt ikke sånn verden er skrudd sammen.
     

    Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    4.716
    Antall liker
    1.945
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Det er ikke det jeg sier, men alle er på jakt etter å berike seg selv. Alle industrier og land har noen på toppen som hele tiden jager profitt, ikke folkets beste.
    Korrupsjon og egne motiver går foran det man egentlig skal ivareta.
    habilitetsvurderingene sitter løst..
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.437
    Antall liker
    12.542
    Sted
    Sørlandet
    Det er ikke det jeg sier, men alle er på jakt etter å berike seg selv. Alle industrier og land har noen på toppen som hele tiden jager profitt, ikke folkets beste.
    Korrupsjon og egne motiver går foran det man egentlig skal ivareta.
    habilitetsvurderingene sitter løst..
    Tenk hvis du hadde vært like skeptisk til krypto....
     

    Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    4.716
    Antall liker
    1.945
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Det er jeg da
    Hvis legemiddelindustrien hadde delt patentene sine og gjort det mulig for enhver og være sin egen farmasøyt hadde de fått min tillit.
    Men så lenge det er en milliardindustri med verdens rikeste eiere bak, samt den trangen til å snakke ned naturmedisin så stoler jeg ikke på de.
    I tillegg tjener de mer på å lage produkter som gir faste kunder heller enn å kurere problemet.
     

    Harry Stoteles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2020
    Innlegg
    2.620
    Antall liker
    2.742
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    0
    Man kunne jo også brukt tiden og energien på å lese seg opp på hvordan tingene faktisk fungerer, i stedet for systematisk velge bort all seriøs kunnskap og bare cherrypicke løsrevne sitater innimellom alt konspi-våset. Det hadde virkelig ikke tatt noe mer tid å lese en lærebok enn å se på alle youtube-videoene enkelte ser ut til å bruke livet sitt på.
    Ja, og dette er noe av det mest fascinerende av alt dette. Handler det om at de ikke vet hvor de skal begynne, hva som er god eller dårlig informasjon, eller hvordan de kan forstå informasjonen? Eller stopper det opp før det, kanskje at man tenker at "de som har skrevet lærebøkene kan ikke være SÅ mye smartere enn meg, for da betyr det at jeg ikke er så veldig smart"? Eller handler det om noe vi alle gjør, at vi har en forståelsesmodell ("metafysikk") som ligger til grunn for hvordan vi forstår verden, og som åpner opp for noen typer kunnskap og blokkerer for noen andre?

    Jeg heller kanskje litt mot det siste. I så fall er det veldig mye som skal til for å rokke ved den, for da rokker det ved ALT. Dersom man "vet" at korrupsjon og egne motiver er menneskets fremste interesse, er det vanskelig å akseptere at selv politikere noen ganger gjør så godt de kan med det de har, og at resultatet alltid blir kaotisk, uforutsigbart og kompromissfylt. Hvis man er overbevist om at verden egentlig er oversiktlig, er det umulig å akseptere at ting rett og slett bare ble sånn som de ble.

    Eller kanskje de bare ikke tenker så mye:


    @Dr_BASS , da COVID-19 slo inn over oss ble det pumpet ufattelige mengder penger inn i utviklingen av mRNA-vaksiner fordi de kunne lages mye raskere enn tradisjonelle vektorvaksiner. Ideen var at jo raskere vaksinen kunne utvikles, jo raskere kunne pandemien dempes. Den samme interessen har man ikke for å lage mRNA-vaksiner mot influensa, fordi influensa er mye mindre farlig og fordi det finnes allerede systemer for å lage årlige influensavaksiner. Pluss at influensa ikke er det samme som covid, men var mye mer smittsom. "Mer smittsom" betyr "flere på sykehus samtidig", som betyr "få eller ingen ledige plasser på sykehus for de som trenger sykehus". Det betyr at ikke det ikke bare dør folk av covid, men også av å ikke få livreddende behandling for andre sykdommer.

    Jeg vet ikke hvor godt du leser engelsk eller hvor interessert du er, men du kan lese mer om utviklingen av mRNA-vaksiner, inkludert COVID-vaksinen, her:


    Og så kan du lese mer om ACTIV, et statlig sponsingsprogram USA satte i gang for å få fortgang i utviklingen av mRNA-vaksiner mot COVID her:


    Du kan lese om et annet sånt sponsingsprogram, "Operation Warp Speed", her:


    Og disse to ovenfor er USAs egne prosjekter. Den samme typen sponsing foregikk overalt i verden, blant annet hos CEPI som er det europeiske vaksinebyrået. Du kan lese om deres prosjekt "COVAX" her:


    Og en litt norskere vinklet sak her:


    Som du ser fins det ganske gode og plausible svar på det du spør om her. Hva tenker du om disse svarene?
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.642
    Antall liker
    10.207
    Det er ikke det jeg sier, men alle er på jakt etter å berike seg selv. Alle industrier og land har noen på toppen som hele tiden jager profitt, ikke folkets beste.
    Korrupsjon og egne motiver går foran det man egentlig skal ivareta.
    habilitetsvurderingene sitter løst..
    Det er kun en delvis korrekt beskrivelse.
    I tillegg har man innført systemer for å begrense slike utskudd mest mulig. Og statistisk sett har verdens samlede korrupsjon vært på vei ned over lengre tid, mens siste tiår viser stillstand.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.642
    Antall liker
    10.207
    Det er jeg da
    Hvis legemiddelindustrien hadde delt patentene sine og gjort det mulig for enhver og være sin egen farmasøyt hadde de fått min tillit.
    Men så lenge det er en milliardindustri med verdens rikeste eiere bak, samt den trangen til å snakke ned naturmedisin så stoler jeg ikke på de.
    I tillegg tjener de mer på å lage produkter som gir faste kunder heller enn å kurere problemet.
    Hvorfor ikke samtidig oppmuntre folk til å være sin egen kirurg, pilot eller matematiker?
     

    Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    4.716
    Antall liker
    1.945
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Det er kun en delvis korrekt beskrivelse.
    I tillegg har man innført systemer for å begrense slike utskudd mest mulig. Og statistisk sett har verdens samlede korrupsjon vært på vei ned over lengre tid, mens siste tiår viser stillstand.
    Eller har det bare blitt mer skjult og vanskeligere å oppdage, ref feks panama papers.
    Bare de som ikke er spesielt flinke til å skjule blir tatt nå, ref feks eu topp som er arrestert.
     

    Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    4.716
    Antall liker
    1.945
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Hvorfor ikke samtidig oppmuntre folk til å være sin egen kirurg, pilot eller matematiker?
    Så du mener det er riktig at industrien tviholder på patentene for sin egen profitt når forskning og utvikling betalt av folket?
    Samtidig fraskriver de seg alt ansvar og legger også dette på folket

    De sammenligningene dine er ikke relevante
     

    Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    4.716
    Antall liker
    1.945
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Senator Ron Johnsons rundbordsdiskusjon på tema.
    Oppfordrer til å se denne
    Som jeg skrev tidligere, når livsforsikringsselskaper har massive tap og prisen på livsforsikring går opp er det tegn til at noe skjer.
    Samtidig er lukrative tider for de som tar seg av døde samt de som behandler skadde, og selvfølgelig legemiddelindustrien.

    Det er vel bare tilfeldig
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.642
    Antall liker
    10.207
    Eller har det bare blitt mer skjult og vanskeligere å oppdage, ref feks panama papers.
    Bare de som ikke er spesielt flinke til å skjule blir tatt nå, ref feks eu topp som er arrestert.
    Det er faktisk tvert om, ettersom internajsonale kontrollorganer og utveksling av opplysninger over landegrenser er betydelig større nå, enn noensinne tidligere. Sagt på en annen måte; Panama papers ville aldri blitt oppdaget i 1970. Sjekk bare hvilket press det har vært på Sveits, for å opplyse verden om hvem som har hva i deres banker. Før hadde jo "alle" en hemmelig konto i Sveits, det er tilnærmet umulig i dag.
    Som sagt får verden stadig bedre systemer for å hindre forsvinningsnumre av store formuer. Det er fortsatt langt i gjen på det feltet, men det har kommet mye lenger enn det var for noen tiår siden. Oligarkformuene som fryses rundt omkring i verden, ville neppe kunne spores for bare noen tiår siden.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.642
    Antall liker
    10.207
    Oppfordrer til å se denne
    Som jeg skrev tidligere, når livsforsikringsselskaper har massive tap og prisen på livsforsikring går opp er det tegn til at noe skjer.
    Samtidig er lukrative tider for de som tar seg av døde samt de som behandler skadde, og selvfølgelig legemiddelindustrien.

    Det er vel bare tilfeldig
    Er det noen som har benektet at Covid har tatt mange liv på et tidligere stadium enn når man statistisk sett ville komme til å dø?
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.642
    Antall liker
    10.207
    Så du mener det er riktig at industrien tviholder på patentene for sin egen profitt når forskning og utvikling betalt av folket?
    Samtidig fraskriver de seg alt ansvar og legger også dette på folket

    De sammenligningene dine er ikke relevante
    Jeg kjøper den, men når du ordla deg som i at man skulle la en hver være sin egen farmasøyt, så ble det litt merkelig det hele.
    Jeg deler den oppfatning at Big Pharma burde få strengere pålegg om deling av hemmeligheter, samt klare direktiver når verden står overfor medisinske katastrofer.
     

    Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    4.716
    Antall liker
    1.945
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Er det noen som har benektet at Covid har tatt mange liv på et tidligere stadium enn når man statistisk sett ville komme til å dø?
    Du misforstår, se videoen hvis du har tid.
    Problemene dukket opp etter massevaksinering og gjelder i stor grad yngre mennesker.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.642
    Antall liker
    10.207
    Du misforstår, se videoen hvis du har tid.
    Problemene dukket opp etter massevaksinering og gjelder i stor grad yngre mennesker.
    Skal se i kveld.
    Ellers er det å si følgende:
    - Yngre med livsforsikring får høyere utbetaling enn eldre
    - Massevaksineringen kom som en konsekvens av en pandemi
    - Enkelte dør helt uventet av Covid-19
    - De yngste fikk vaksinen sist av alle
    - Så at problemene kommer av massevaksineringen, blir litt som å si at bilulykker som oppstår etter at det ble installert midtdeler, er midtdelerens feil. Det er grunner til at man tar preventive hensyn.
     
    Sist redigert:
    K

    Khanate

    Gjest
    Oppfordrer til å se denne
    Som jeg skrev tidligere, når livsforsikringsselskaper har massive tap og prisen på livsforsikring går opp er det tegn til at noe skjer.
    Samtidig er lukrative tider for de som tar seg av døde samt de som behandler skadde, og selvfølgelig legemiddelindustrien.

    Det er vel bare tilfeldig
    Forsikringsanalytikeren Josh Stirling har sett på britiske data (fra ca 25:30 ut i videoen). Illustrasjonen under viser hva han har funnet. Vaksinerte har i snitt 26% høyere dødelighet sammenlignet med uvaksinerte. Gruppen med kun en vaksine har 145% høyere dødelighet enn den uvaksinerte gruppen. Dette kan virke underlig, men forklares med at denne gruppen antagelig har opplevd så sterke bivirkninger av første skudd at de har valgt å takke nei til flere vaksiner.

    Bilde_2022-12-13_124300824.png
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn