Medisin og helse Corona

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.602
    Antall liker
    10.133
    Hva mener du skjer etter døden?
    1. Det som en gang var et levende menneske, slutter å puste, hjertet slutter å slå, øynene er åpne, men ser ingenting
    2. Dødsstivhet inntrår, varer en periode, og så slipper det igjen taket
    3. Kroppen begynner å lukte dårlig, forråtnelsen setter i gang, og det som en gang var et levende, lett gjenkjennelig vesen, blir ugjenkjennelig og ligner mindre og mindre på et menneske.
    4. Sakte men, sikkert går kroppen i oppløsning, og vil etter hvert forsvinne helt, dyr, insekter og mikroorganismer vil påskynde nedbrytningsprosessen.
    5. Minnet om mennesket som en gang levde, vil fortsette å være tilstede så lenge noen husker den som nå ikke eksisterer mer. De som husker, lever videre, helt til de ikke gjør det mer.
    6. Det som en gang var et levende menneske, finnes ikke. Ingen steder. Akkurat som de som ikke er født.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.602
    Antall liker
    10.133
    ja, jeg referer til naturvitenskap og den utrolige skapelsen kalt menneske.
    Det finnes nemlig noe som heter immunforsvar og at det som ikke dreper deg gjør deg sterkere, dersom det dreper deg så blir du bare sterkere i ditt neste liv.
    På den andre siden har vi en bransje kalt legemiddelindustrien, de har som mål å tjene mest mulig penger.
    Ditt eget immunforsvar er din beste venn (med mindre du har immunsvikt da), legemiddelindustrien er ikke det.
    Legemiddelindustrien ville aldri kommet til å tjene penger, dersom de ikke hadde vitenskapelige metoder og bevismuligheter for effekten av det de produserer.
    Dersom du ikke kjenner til arbeidsmetodikk omkring utvikling av medisinske preparater, er Dr.-prefikset i nicket ditt, kun til pynt.
     

    Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    4.600
    Antall liker
    1.861
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    1. Det som en gang var et levende menneske, slutter å puste, hjertet slutter å slå, øynene er åpne, men ser ingenting
    2. Dødsstivhet inntrår, varer en periode, og så slipper det igjen taket
    3. Kroppen begynner å lukte dårlig, forråtnelsen setter i gang, og det som en gang var et levende, lett gjenkjennelig vesen, blir ugjenkjennelig og ligner mindre og mindre på et menneske.
    4. Sakte men, sikkert går kroppen i oppløsning, og vil etter hvert forsvinne helt, dyr, insekter og mikroorganismer vil påskynde nedbrytningsprosessen.
    5. Minnet om mennesket som en gang levde, vil fortsette å være tilstede så lenge noen husker den som nå ikke eksisterer mer. De som husker, lever videre, helt til de ikke gjør det mer.
    6. Det som en gang var et levende menneske, finnes ikke. Ingen steder. Akkurat som de som ikke er født.
    Du snakker om den objektive kroppen, ikke om energien og bevisstheten
     

    Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    4.600
    Antall liker
    1.861
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Legemiddelindustrien ville aldri kommet til å tjene penger, dersom de ikke hadde vitenskapelige metoder og bevismuligheter for effekten av det de produserer.
    Dersom du ikke kjenner til arbeidsmetodikk omkring utvikling av medisinske preparater, er Dr.-prefikset i nicket ditt, kun til pynt.
    Statistikk og forskning kan manipuleres og de riktige beslutningstakerne kan overbevises.
    Dersom du mener det selger seg selv fordi det er så bra, hvorfor er legemiddelindustrien de som bruker flest penger på reklame, eller gir kickback til leger som skriver ut medisinene deres? Eller tar de med på dyre seminarer for å fortelle om sitt flotte produkt?
    Hvorfor dør så mange før tiden hvis dette funker så bra?
    Hvorfor har de ikke funnet kur mot kreft?
    Hvorfor har de ikke kurert noe som enkelt som Covaids?

    I grunn har de ikke løst noe som helst
    Veldig enkel tankegang å tro man kan løse noe med medisiner, det er en kort tankegang
    Du er deprimert... la oss skrive ut noe antidepresiva istedenfor at jobber med de virkelige problemene
    Vondt i kroppen? La oss gi deg noe narkotika på resept
    For aktivt? Du har ADHD, la oss dope deg ned slik at du ikke får brukt dine talenter skikkelig
     

    Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    4.600
    Antall liker
    1.861
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Prøv meditasjon, en ganske interessant øvelse
    Det finnes mange måter å angripe dette med bevisstheten, multivers teorien, simulator teorien, manifesteringsteorien og til og med religion

    Dessverre er det ingen som vet hva som skjer etter døden, annet enn det åpenbare som skjer med kroppen. Det har lenge blitt forsket på dette men ingen har vel så vidt jeg vet kommet frem til noe. Nå finnes det jo en åpenbar og enkel måte å "lure døden" på, nemlig å la sin bevissthet bli gjort om til 0 og 1 tall og lastet opp på en maskin
     

    leifen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.05.2006
    Innlegg
    2.343
    Antall liker
    1.844
    Dessverre tar jeg ikke sjansen på å innta den type medikamenter som må til for å diskutere på dette planet. Har bare tatt en skarve vaksine i det siste, og det holder åpenbart ikke. Litt skuffet egentlig. I følge enkelte skulle det skje store ting.
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.015
    Antall liker
    8.202
    Torget vurderinger
    1
    Prøv meditasjon, en ganske interessant øvelse
    Det finnes mange måter å angripe dette med bevisstheten, multivers teorien, simulator teorien, manifesteringsteorien og til og med religion

    Dessverre er det ingen som vet hva som skjer etter døden, annet enn det åpenbare som skjer med kroppen. Det har lenge blitt forsket på dette men ingen har vel så vidt jeg vet kommet frem til noe. Nå finnes det jo en åpenbar og enkel måte å "lure døden" på, nemlig å la sin bevissthet bli gjort om til 0 og 1 tall og lastet opp på en maskin

    Joda. Man har kommet fram til noe for lenge siden. Etter døden er du død. dvs ikke lever lengre. Bevisstheten opphører.....
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.602
    Antall liker
    10.133
    Du snakker om den objektive kroppen, ikke om energien og bevisstheten
    Drit i det, det finnes uansett ikke når et menneske ikke lever mer. Det finnes ganske enkelt -INGENTING- som peker i retning av at mennesker eksisterer i noen form så lenge de ikke lever.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.602
    Antall liker
    10.133
    Statistikk og forskning kan manipuleres og de riktige beslutningstakerne kan overbevises.
    Dersom du mener det selger seg selv fordi det er så bra, hvorfor er legemiddelindustrien de som bruker flest penger på reklame, eller gir kickback til leger som skriver ut medisinene deres? Eller tar de med på dyre seminarer for å fortelle om sitt flotte produkt?
    Hvorfor dør så mange før tiden hvis dette funker så bra?
    Hvorfor har de ikke funnet kur mot kreft?
    Hvorfor har de ikke kurert noe som enkelt som Covaids?

    I grunn har de ikke løst noe som helst
    Veldig enkel tankegang å tro man kan løse noe med medisiner, det er en kort tankegang
    Du er deprimert... la oss skrive ut noe antidepresiva istedenfor at jobber med de virkelige problemene
    Vondt i kroppen? La oss gi deg noe narkotika på resept
    For aktivt? Du har ADHD, la oss dope deg ned slik at du ikke får brukt dine talenter skikkelig
    Hvorfor stiller du så inn i hampen mange dustespørsmål?
     

    Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    4.600
    Antall liker
    1.861
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Drit i det, det finnes uansett ikke når et menneske ikke lever mer. Det finnes ganske enkelt -INGENTING- som peker i retning av at mennesker eksisterer i noen form så lenge de ikke lever.
    Bevisstheten er energi, dersom kroppen dør blir ikke energien borte.
    Hvis du tar ut strømmen av en datamaskin så vil fortsatt dataen være der selv om du ikke ser noe på skjermen.
    Alt vi har gjort har blitt manifestert og går man langt nok ut i universet vil man kunne se tilbake i tid.

    Jeg snakker ikke om mennesket (kroppen), jeg snakker om bevisstheten
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.602
    Antall liker
    10.133
    Bevisstheten er energi, dersom kroppen dør blir ikke energien borte.
    Hvis du tar ut strømmen av en datamaskin så vil fortsatt dataen være der selv om du ikke ser noe på skjermen.
    Alt vi har gjort har blitt manifestert og går man langt nok ut i universet vil man kunne se tilbake i tid.

    Jeg snakker ikke om mennesket (kroppen), jeg snakker om bevisstheten
    Alvorlig talt. Dette blir like meningsfylt som å diskutere hvordan 7-milsstøvlene fungerer. Mennesket har skapt computere, inkludert lagringssystemene. De har ikke den fjerneste likhet med menneskets hukommelse, og langt mindre bevisstheten vår.
    Lysets hastighet avgjør hvor langt tilbake i tid vi kan "se", det er ikke det samme som at vi kan reise i tid.

    Du kommer med ren svada nå, Dr_Bass, beklager.
     

    Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    4.600
    Antall liker
    1.861
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Hvorfor stiller du så inn i hampen mange dustespørsmål?
    Hvorfor har du ingen svar?
    Jeg tenker dette er spørsmål alle burde stille seg.. hva har legemiddelindustrien gjort for meg?
    For å ta meg selv som eksempel så var jeg mye syk som barn og ungdom, etterhvert som legemiddelindustrien fikk produsert medisiner ble jeg diagnostisert i hodet og ræva, jeg var på sykehus, jeg fikk x antall medisiner og jeg ble aldri bedre.
    Når ingenting virket begynte jeg å ta færre og færre medisiner og heller prøvde å eksponere meg for heller å bli dårlig (trening)
    Dette ga resultater og jeg har vært medisinfri i 12år
    Det neste var allergien, jeg måtte ha så mye som 3 tabletter daglig for å ikke være dårlig, jeg trappet dette gradvis ned, jeg begynte å eksponere meg mer og mer for det jeg var allergisk mot og ble stadig bedre.
    Nå har jeg til og med en hund, noe som jeg ble dævsjuk av når jeg gikk på medisiner.

    Poenget er at vi må jobbe med rotårsakene, ikke bare prøvde å dempe symptomene. Det bærer legemiddelindustrien preg av fordi det er dette som gir resultater raskt. Du klarer ikke å patentere godt kosthold og mosjon feks, men det er dette som er kuren mot veldig mye, men det gir ingen penger i kassa for legemiddelindustrien. De fleste klarer heller ikke å forholde seg til dette fordi det ikke gir resultater raskt, mens legemidler demper symtpome og da kan man humpe videre så lenge man tar medisinen sin
     

    Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    4.600
    Antall liker
    1.861
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Alvorlig talt. Dette blir like meningsfylt som å diskutere hvordan 7-milsstøvlene fungerer. Mennesket har skapt computere, inkludert lagringssystemene. De har ikke den fjerneste likhet med menneskets hukommelse, og langt mindre bevisstheten vår.
    Lysets hastighet avgjør hvor langt tilbake i tid vi kan "se", det er ikke det samme som at vi kan reise i tid.

    Du kommer med ren svada nå, Dr_Bass, beklager.
    Prøv å tenk litt over det før du legger deg så ser du jeg har rett.
    I hjernen er det elektriske impulser, ikke så veldig ulikt det menneskeskapte, bare uendelig mer avansert.

    Og ja, det er akkurat det jeg sier. Dersom du et 7lysår unna jorda kan du se tilbake på jorda og det som skjedde der da vil siden forflytte seg utover i universet med tiden. Litt som en harddisk som bygger lag på lag med informasjon.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.429
    Antall liker
    35.214
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Bevisstheten er energi, dersom kroppen dør blir ikke energien borte.
    Hvis du tar ut strømmen av en datamaskin så vil fortsatt dataen være der selv om du ikke ser noe på skjermen.
    Alt vi har gjort har blitt manifestert og går man langt nok ut i universet vil man kunne se tilbake i tid.

    Jeg snakker ikke om mennesket (kroppen), jeg snakker om bevisstheten
    Jeg skulle like å se deg finne forskningsartikler til støtte for det der.

    At lys fra fjerne stjerner har vært på vei mot oss i mange år, og at vi i den forstand ser "tilbake i tid" ved at lyset som treffer oss nå ble sendt ut for lenge siden, har eksakt ingen ting med menneskelig bevissthet eller reinkarnasjon å gjøre.
     

    Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    4.600
    Antall liker
    1.861
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Jeg skulle like å se deg finne forskningsartikler til støtte for det der.

    At lys fra fjerne stjerner har vært på vei mot oss i mange år, og at vi i den forstand ser "tilbake i tid" ved at lyset som treffer oss nå ble sendt ut for lenge siden, har eksakt ingen ting med menneskelig bevissthet eller reinkarnasjon å gjøre.
    Jeg har ikke lett eller tenker å lete etter forskningsartikler, jeg fremmer kun en teori.
    Jeg tenker det er temmelig korttenkt og ignorant å tenke at det som skjer nå er det eneste som betyr noe.
    At vi ikke har klart å løse koden enda behøver ikke å bety at informasjonen ikke er der.
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.015
    Antall liker
    8.202
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har ikke lett eller tenker å lete etter forskningsartikler, jeg fremmer kun en teori.
    Jeg tenker det er temmelig korttenkt og ignorant å tenke at det som skjer nå er det eneste som betyr noe.
    At vi ikke har klart å løse koden enda behøver ikke å bety at informasjonen ikke er der.
    Liv etter døden er et meningsløst spørsmål. Derfor får man ikke meningsfulle svar. Hvis man vil teorisere på bakgrunn av hva vi vet kan man ta utgangspunkt i at tid og rom er to sider av samme sak; tid-rommet og vår utbredelse der. Deretter kan man ta inn over seg det faktum at tiden er.
    Men dette har lite med corona og gjøre......
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.602
    Antall liker
    10.133
    Jeg har ikke lett eller tenker å lete etter forskningsartikler, jeg fremmer kun en teori.
    Jeg tenker det er temmelig korttenkt og ignorant å tenke at det som skjer nå er det eneste som betyr noe.
    At vi ikke har klart å løse koden enda behøver ikke å bety at informasjonen ikke er der.
    Joda, en hver skal virkelig få lov til å tro hva som helst. Problemet oppstår i det øyeblikket man forsøker å overbevise andre om at de oppfatningene en selv har dannet seg, er en eller annen form for sannhet.
    Tro eksakt hva du vil, som sagt, men kast ikke bort verken min eller din tid med å fremlegge det som noen form av realitet.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.429
    Antall liker
    35.214
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Jeg har ikke lett eller tenker å lete etter forskningsartikler, jeg fremmer kun en teori.
    Jeg tenker det er temmelig korttenkt og ignorant å tenke at det som skjer nå er det eneste som betyr noe.
    At vi ikke har klart å løse koden enda behøver ikke å bety at informasjonen ikke er der.
    Det er heller ingen som har klart å bevise at det ikke bor grønne frosker på baksiden av solen. Det behøver ikke å bety at det er grønne frosker der. Eller at det ikke finnes en tekanne i bane mellom Jupiter og Mars, om du foretrekker Russell's tankeeksperiment.

    Du kan starte med å lese noe av det som er skrevet de siste 60-70 årene om informasjonsteori, spesielt forholdet mellom informasjon, energi og entropi. Deretter kan du tenke over hva som skjer med informasjonsinnhold og entropi post-mortem.

    Hvis det er slike oppfatninger som ligger til grunn for dine nokså originale vaksineteorier kan det forklare ganske mye.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.602
    Antall liker
    10.133
    Hvorfor har du ingen svar?
    Jeg tenker dette er spørsmål alle burde stille seg.. hva har legemiddelindustrien gjort for meg?
    For å ta deg litt seriøst:
    Jeg har ikke giddet å svare, fordi a) spørsmålene inneholder premisser som er feilaktige, derav går det ikke an å svare fornuftig på dem, og b) fordi mange av svarene er selvinnlysende, det gir ingen mening å fortelle deg ting alle allerede vet.
     

    Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    4.600
    Antall liker
    1.861
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    herlig
    Jeg tror at alt ender når man dør, at vaksiner er kjempebra og at alle i verden vil deg vel (bortsett fra Putin da)
    Videre er jeg mest opptatt av hvem som vinner the voice og at den forbanna strømprisen skal ned (udugelige politikere)
    Betaler skatten min med glede og håper det kommer så mange innvandrere som mulig
    Forskning er sannheten og co2 er årsaken til klimaforandringene

    Sånn, kan jeg slippe inn i ekkokammeret deres nå?
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.602
    Antall liker
    10.133
    herlig
    Jeg tror at alt ender når man dør, at vaksiner er kjempebra og at alle i verden vil deg vel (bortsett fra Putin da)
    Videre er jeg mest opptatt av hvem som vinner the voice og at den forbanna strømprisen skal ned (udugelige politikere)
    Betaler skatten min med glede og håper det kommer så mange innvandrere som mulig
    Forskning er sannheten og co2 er årsaken til klimaforandringene

    Sånn, kan jeg slippe inn i ekkokammeret deres nå?
    Beklager, du strøk på manglende forstand. :)
     

    Cobra2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2003
    Innlegg
    4.980
    Antall liker
    1.055
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    75
    Hmm...jeg er ikke helt på det astrale plan, men har hørt om lektyre som: "de dødes kamp for livet" og "fotspor i havet" ...
    Dr_Bass; 1. april er passert....
    :)
     

    Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    4.600
    Antall liker
    1.861
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Spennende at de som skal være så opptatt av statistikk og tall plutselig endrer datagrunnlaget.
    For meg virker det ut som en bortforklaring, men hva vet vel jeg.
     

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.214
    Forskningen er nå på bordet.

    Unge menn har høyere risiko for komplikasjoner ved vaksinen. Hjertemuskelbetennelse, noe vi fikk antydning om de siste halve året.

    Jeg husker hva mobben her inne kalte de uvaksinerte. De hadde skylden for siste nedstengelsen og what-not.

    Menn under 45 (kvinner også) skal tenke seg særdeles godt om før de tar sine koronavaksiner da kost/nytte-analysen fort ikke blir positiv. Jo flere boostere, jo mer bivirkninger.

    Excel-gjengen ved makten har nå fått sine data.
     

    Ole_Martin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    2.167
    Antall liker
    804
    Forskningen er nå på bordet.

    Unge menn har høyere risiko for komplikasjoner ved vaksinen. Hjertemuskelbetennelse, noe vi fikk antydning om de siste halve året.

    Jeg husker hva mobben her inne kalte de uvaksinerte. De hadde skylden for siste nedstengelsen og what-not.

    Menn under 45 (kvinner også) skal tenke seg særdeles godt om før de tar sine koronavaksiner da kost/nytte-analysen fort ikke blir positiv. Jo flere boostere, jo mer bivirkninger.

    Excel-gjengen ved makten har nå fått sine data.
    Link?
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.914
    Antall liker
    19.768
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Ser man det, ja. Det ramler inn bekreftelser på at de ankepunkter en del av oss hadde mot coronastrategien stemte.


    Kommisjonen har merkt seg at prosessen med skeivfordeling tok mange månadar.

    – Det vi ser på når det gjeld prosessen, er at det tok ganske lang tid før styresmaktene fekk fagleg oppmodingar om at geografisk prioritering var riktig. Frå februar 2021 og fram til stadfestinga som kom i mai. Den prosessen ser vi på, seier kommisjonsleiar Egil Matsen.

    Han seier at koronakommisjonen har fått utarbeida ein analyse.

    – Den analysen indikerer at du ville fått ein ikkje ubetydeleg effekt på sjukdom ved å ta den geografiske prioriteringa tidlegare, seier han.
     

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.214
    Det var bare en 28-åring med rushistorikk som døde, så han teller ikke.

    Vi var alle opptatt med bestemor på 89 år som fortjente alle ordførernes kondolanser på avisforsidene.

     
    U

    Utgatt24668

    Gjest

    Kommisjonens dom framstår som et makkverk, og et sammendrag fra mediabildet på et nivå som kunne kunne ha blitt forfattet (bedre) på grunnskolenivå.

    Det er absolutt ingenting nytt her. Ja, tidlig importsmitte og manglende intensivplasser er allerede omhyggelig dekket i utallige artikler og i stortinget. Greit.

    Så er vi tilbake til vern av de yngste. Ja, det gikk ikke som planlagt - men det var ikke mangel på debatt og styring her. De minst dårlige løsningene ble fortløpende implementert. Det er tvilsomt at dette kunne ha blitt utført mye bedre med kunnskapen man hadde.

    Det som derimot ikke er dekket er vern av andre grupperinger, som unge vokse og mental helse. De har ikke vurdert langtidseffektene av et snevert utvalgt av fokusområder. De har ikke sett nok på styringsmodellen og hvor beslutninger fattes for en mer effektiv og balansert håndtering av pandemien.

    Hva er egentlig kostnadene ved å innføre strenge tiltak som har tvilsomme effekter? Har de virkelig ikke sett på det?

    Det eneste som kan sies her, er at dommen er langt dårligere utført/utledet enn selve håndteringen fra Erna og co.
     

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.214

    Kommisjonens dom framstår som et makkverk, og et sammendrag fra mediabildet på et nivå som kunne kunne ha blitt forfattet (bedre) på grunnskolenivå.

    Det er absolutt ingenting nytt her. Ja, tidlig importsmitte og manglende intensivplasser er allerede omhyggelig dekket i utallige artikler og i stortinget. Greit.

    Så er vi tilbake til vern av de yngste. Ja, det gikk ikke som planlagt - men det var ikke mangel på debatt og styring her. De minst dårlige løsningene ble fortløpende implementert. Det er tvilsomt at dette kunne ha blitt utført mye bedre med kunnskapen man hadde.

    Det som derimot ikke er dekket er vern av andre grupperinger, som unge vokse og mental helse. De har ikke vurdert langtidseffektene av et snevert utvalgt av fokusområder. De har ikke sett nok på styringsmodellen og hvor beslutninger fattes for en mer effektiv og balansert håndtering av pandemien.

    Hva er egentlig kostnadene ved å innføre strenge tiltak som har tvilsomme effekter? Har de virkelig ikke sett på det?

    Det eneste som kan sies her, er at dommen er langt dårligere utført/utledet enn selve håndteringen fra Erna og co.
    Kanskje vi heretter ikke skal la de som skal etterforskes få lov til å skrive mandatet til etterforskerne.
     

    defacto

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Innlegg
    5.219
    Antall liker
    2.645
    Sted
    Liten by
    herlig
    Jeg tror at alt ender når man dør, at vaksiner er kjempebra og at alle i verden vil deg vel (bortsett fra Putin da)
    Videre er jeg mest opptatt av hvem som vinner the voice og at den forbanna strømprisen skal ned (udugelige politikere)
    Betaler skatten min med glede og håper det kommer så mange innvandrere som mulig
    Forskning er sannheten og co2 er årsaken til klimaforandringene

    Sånn, kan jeg slippe inn i ekkokammeret deres nå?
    Når en religiøs snakker om ekkokammere, da er det slutt på all fornuft...
     

    I_L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.03.2003
    Innlegg
    3.209
    Antall liker
    5.160
    Bevisstheten er energi, dersom kroppen dør blir ikke energien borte.
    Bevisstheten er energi? Ok, hvor mange joule tror du det er snakk om? Og hvor mener du at den tar veien når du dør?

    Termodynamikken forteller oss at energi ikke kan oppstå eller forsvinne, og hvis du lar et menneske dø i et lukket system så vil all energien omdannes gjennom forråtnelse og evnt oppblomstring av planter og mark i det resulterende jordsmonnet, gitt tilførsel av vann og oksygen. Det er ingen energi som forsvinner til andre plan eller dimensjoner eller hvor du enn forestiller deg at bevisstheten tar veien, all energi bevares i det lukkede systemet. Og siden det ikke er noen energi som forsvinner, så er eneste mulige utfall at bevisstheten, gitt at den er energi, forblir i det lukkede systemet. Så du blir kanskje en plante eller mark i ditt neste liv, men du er i hvert fall ganske langt fra noen rekonstruert bevissthet.

    Og uten tilførsel av vann og oksygen så vil det ikke en gang skje noen forråtnelse, kroppen vil bevares til evig tid. Og all energi som avgis vil være den varmeenergien du hadde da du døde, som vil diffudere til omgivelsene. Og når du og omgivelsene er i termisk ekvilibrium er det slutt på energioverføringen. Og siden varme bare er bevegelse i atomer, så skulle jeg likt å se en forklaring på hvor bevisstheten passer inn i dette energiregnskapet.
     

    I_L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.03.2003
    Innlegg
    3.209
    Antall liker
    5.160
    2. Og hvis bevisstheten til hvert menneske er energi og den forsvinner fra den materielle verden når vi dør, så må det være snakk om et ganske stort energitap gitt hvor mange mennesker som faktisk dør hver dag. Og allikevel har vi aldri registrert eller målt noe slikt energitap i den materielle verden. Så hvor blir den av?
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.429
    Antall liker
    35.214
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Jeg tenker fortsatt at ordet "entropi" burde vært ganske sentralt i forestillingen om at "bevisstheten er energi", spesielt når det er mulig å utlede ganske mye informasjonsteori derfra.

    Tingen er at informasjon kan forstås som et fravær av uorden, noe som innehar en ordnet struktur på en eller annen måte. Termodynamikkens lover tilsier at et system vil tendere mot økende uorden med mindre det tilføres energi. En organisme som slutter å fungere vil nokså fort gå mot termodynamisk likevekt med omgivelsene, og det betyr en hel del for informasjonsinnholdet. Tough shit.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn