Medisin og helse Corona

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • morbid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2018
    Innlegg
    4.082
    Antall liker
    2.541
    Egentlig ikke, vaksinen beskytter mot alvorlig sykdom. I tillegg har mange av oss en infeksjon i tillegg og er godt rustet til høsten.
     

    FJELL

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.03.2010
    Innlegg
    181
    Antall liker
    186
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    I følge nestkommanderende så er det snart på an igjen..

    På tide at noen innrømmer at vaksinene har vært en "fasko" ??? Vi ble lovet 95% beskyttelse men selv etter 3 doser fikk jeg en langt tøffere tørn enn en influensa. Nå snakker de om ny dose og ikke et ord om bedre vaksiner, andre produsenter e.l.. Føler meg lurt.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.561
    Antall liker
    35.489
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    På tide at noen innrømmer at vaksinene har vært en "fasko" ??? Vi ble lovet 95% beskyttelse men selv etter 3 doser fikk jeg en langt tøffere tørn enn en influensa. Nå snakker de om ny dose og ikke et ord om bedre vaksiner, andre produsenter e.l.. Føler meg lurt.
    Lurt? Over at du unngikk en tur på intensiven eller enda verre? Vaksinene beskytter effektivt mot alvorlig sykdom, alvorlig i betydningen behov for sykehusinnleggelse eller verre utfall. Dessverre varer de ikke permanent. Det gjør ikke immuniteten etter gjennomgått sykdom heller (dette er en ondartet forkjølelse), så årlig oppfriskningsdose må vi nok regne med. Som for influensa.
     
    U

    Utgatt24668

    Gjest
    På tide at noen innrømmer at vaksinene har vært en "fasko" ??? Vi ble lovet 95% beskyttelse men selv etter 3 doser fikk jeg en langt tøffere tørn enn en influensa. Nå snakker de om ny dose og ikke et ord om bedre vaksiner, andre produsenter e.l.. Føler meg lurt.
    Jeg føler meg lurt av covid-19 og alle søsknene hans, da jeg aldri ble smittet til tross for flere iherdige forsøk med flere smittet på jobb og hos venner. Da ender jeg opp med alle nye booster vaksiner framfor for å kunne reise til utlandet. Covid biter ikke på meg. #whynotme
     

    Cobra2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2003
    Innlegg
    4.980
    Antall liker
    1.055
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    75
    Væer glad og fornøyd med at du ikke blir syk.
    Jeg har også prøvet flere ganger...
    Men eksperimentet er jeg ikke med på...
    OG forsvarer mine tidligere uttalelser, om gen-modifisering.
    Her, rett fra "the horses mouth":
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.663
    Antall liker
    10.227
    @Cobra2 , når bryter egentlig massedøden ut etter den genmanipulerte narrevaksinen? Eller blir vi bare alle sammen veldig dumme i hodene våre, og tror på hva som helst, er det sånn vaksinene virker?
     
    • Liker
    Reaksjoner: MML

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.305
    Antall liker
    9.165
    – Men hva er farligst for en person i risikogruppe – influensa eller korona?

    Vi er usikre på dette. Vi tror nok korona er verst. Vi ser at under vinterbølgen har om lag 9 prosent av de innlagte med korona måttet bli flyttet til intensivavdeling, mens så langt ved influensa er denne andelen under 3 prosent. Men her tar vi ikke hensyn til alder, bemerker Aavitsland.


     

    leifen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.05.2006
    Innlegg
    2.344
    Antall liker
    1.844
    @Cobra2 , når bryter egentlig massedøden ut etter den genmanipulerte narrevaksinen? Eller blir vi bare alle sammen veldig dumme i hodene våre, og tror på hva som helst, er det sånn vaksinene virker?
    Hvis du ser at mange av oss begynner å bli vaksineskeptikere og raljere om Ivermectin og slangevirus vet du at den har slått til.
     

    Bx

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2005
    Innlegg
    8.881
    Antall liker
    4.321
    Væer glad og fornøyd med at du ikke blir syk.
    Jeg har også prøvet flere ganger...
    Men eksperimentet er jeg ikke med på...
    OG forsvarer mine tidligere uttalelser, om gen-modifisering.
    Her, rett fra "the horses mouth":
    Det er en genmodifisert vaksine, men det er ikke en vaksine som grnmodifiserer de som tar den. Har du problemer med å se forskjellen på de to, kanskje?
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.959
    Antall liker
    19.816
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Ser man det, ja. Hele landet var muligens ikke en smittepøl likevel. Foreslår at FHI ved en eventuell neste runde flytter hovedkvarteret ut av Oslo.


    Samtidig fortsetter det å dø flere enn noensinne av corona i Norge, mens ingen bryr seg.

    Forrige uke var tallet på døde 2518. Denne uken 2783.
     
    Sist redigert:

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.959
    Antall liker
    19.816
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Fiffig måte å bruke tall til skremselspropaganda. De tallene er akkumulerte tall, ikke døde pr. uke.
    Langt i fra noe skremselspropaganda. Jeg bare påpeker det merkelige ved at tidligere var det full panikk når noen døde av corona, mens nå gir man faen.
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.959
    Antall liker
    19.816
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Og du hang deg opp i ordet skremselspropaganda og ikke min kommentar til misbruk av tall. Tåkelegging, kaller vi det.
    Uansett; det er mildt sagt fascinerende.

    FHI har selv gått ut og sagt at det nå i lengre tid har død flere av corona enn noensinne, særlig på sykehjem.
     

    Bx

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2005
    Innlegg
    8.881
    Antall liker
    4.321
    Ser man det, ja. Hele landet var muligens ikke en smittepøl likevel. Foreslår at FHI ved en eventuell neste runde flytter hovedkvarteret ut av Oslo.


    Samtidig fortsetter det å dø flere enn noensinne av corona i Norge, mens ingen bryr seg.

    Forrige uke var tallet på døde 2518. Denne uken 2783.
    Du kjørte en tirade i to år på at det var en blå politikk som var altfor streng og gikk utover de svakaste. Her sier Camilla at det var for strengt rundt årsskiftet. Da var det rød regjering …. og hun uttaler seg veldig snilt nå … ift regjeringen … for fhi ville ha mye mindre restriksjoner. Jonas & Co har ikke håndtert dette særlig bra.

    Vi bryr oss fortsatt, men det er ikke lengre en sykdom som truer samfunnet som helhet.
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.959
    Antall liker
    19.816
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Nå, de rødgrønne fikk da sannelig gjennomgå, de også. For å stenge videregående skoler over hele landet, for idioti rundt antall tilhørere/skuere ved arrangement- uavhengig av størrelsen på lokalet, for ikke å se at omikron var en gave.

    Idioti er idioti, uavhengig av regjering.
     

    Cobra2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2003
    Innlegg
    4.980
    Antall liker
    1.055
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    75
    Og...AP vs Høyre...hva er den store forskjellen? Mange er medlemmer av World Economic Forum & Young Global Leaders
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.286
    Antall liker
    9.529
    Torget vurderinger
    2
    Langt i fra noe skremselspropaganda. Jeg bare påpeker det merkelige ved at tidligere var det full panikk når noen døde av corona, mens nå gir man faen.
    Når brydde du deg om coronadøde. ? det var jo bare gamle folk som snart skulle dø likevel. En hul «omsorg» du liksom kommer med nå , når du har gitt faen i antall døde hele veien .
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.959
    Antall liker
    19.816
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Når brydde du deg om coronadøde. ? det var jo bare gamle folk som snart skulle dø likevel. En hul «omsorg» du liksom kommer med nå , når du har gitt faen i antall døde hele veien .
    Ingen "omsorg". Kun en refleksjon over at tidligere styrte hysteriet, mens nå styrer "who cares". Hos de samme som tidligere var hysteriske.

    Den menneskelige hjerne er muligens ikke stort mer enn et svampdyr 🤔
     
    U

    Utgatt24668

    Gjest
    Ser man det, ja. Hele landet var muligens ikke en smittepøl likevel. Foreslår at FHI ved en eventuell neste runde flytter hovedkvarteret ut av Oslo.


    Samtidig fortsetter det å dø flere enn noensinne av corona i Norge, mens ingen bryr seg.

    Forrige uke var tallet på døde 2518. Denne uken 2783.
    Veldig interessant psykologi i dette. Dødstall var en sterk driver for stenge folk inne i lang tid. Store dødstall i 2022 nevnes ikke med et komma i dag. En slags datobestemt panikk - av og på knapp. Restriksjonene i jula der man nektet folk å gå i kirken var toppen av idioti / panikk.
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.959
    Antall liker
    19.816
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Veldig interessant psykologi i dette. Dødstall var en sterk driver for stenge folk inne i lang tid. Store dødstall i 2022 nevnes ikke med et komma i dag. En slags datobestemt panikk - av og på knapp. Restriksjonene i jula der man nektet folk å gå i kirken var toppen av idioti / panikk.
    Vi er belemret med ledere som lar øyeblikkets panikk styre de, på samme måte som en tanketom befolkning. Det gjelder hele tiden med corona, og idiotiet har blitt kamuflert med alvorstunge ansikt, pressekonferanser og stadige medieutspill. Det aller mest alvorlige, er at beslutningstakere satt i Oslo og fremmet tiltak tilpasset situasjonen der- som om det hadde noen som helst relevans for resten av landet. Vi så det stadig; økning i smitte i Oslo- området- tiltak for hele landet. Det burde være plent umulig å være så stupid, men det var det såvisst ikke. Nå, når flere enn noensinne dør; " who cares?"

    Komedie.
     
    U

    Utgatt24668

    Gjest
    Vi er belemret med ledere som lar øyeblikkets panikk styre de, på samme måte som en tanketom befolkning. Det gjelder hele tiden med corona, og idiotiet har blitt kamuflert med alvorstunge ansikt, pressekonferanser og stadige medieutspill. Det aller mest alvorlige, er at beslutningstakere satt i Oslo og fremmet tiltak tilpasset situasjonen der- som om det hadde noen som helst relevans for resten av landet. Vi så det stadig; økning i smitte i Oslo- området- tiltak for hele landet. Det burde være plent umulig å være så stupid, men det var det såvisst ikke. Nå, når flere enn noensinne dør; " who cares?"

    Komedie.
    One size fits all - funker verken for corona eller klær til babyer.
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.027
    Antall liker
    6.260
    Vi er belemret med ledere som lar øyeblikkets panikk styre de, på samme måte som en tanketom befolkning. Det gjelder hele tiden med corona, og idiotiet har blitt kamuflert med alvorstunge ansikt, pressekonferanser og stadige medieutspill. Det aller mest alvorlige, er at beslutningstakere satt i Oslo og fremmet tiltak tilpasset situasjonen der- som om det hadde noen som helst relevans for resten av landet. Vi så det stadig; økning i smitte i Oslo- området- tiltak for hele landet. Det burde være plent umulig å være så stupid, men det var det såvisst ikke. Nå, når flere enn noensinne dør; " who cares?"

    Komedie.
    Må være vanskelig for deg å være omgitt av så dumme folk hele tiden, uansett hva det gjelder virker det som.
     

    Polka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Innlegg
    5.551
    Antall liker
    3.742
    Torget vurderinger
    96

    FJELL

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.03.2010
    Innlegg
    181
    Antall liker
    186
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Influensavaksine beskytter ca 60% mot smitte. Dagens mRNA vaksiner hindrer ikke smitte men reduserer sjansen for alvorlig sykdom og innleggelse heter det. På den annen side har det aldri vært så mange innlagte som de siste par måneder. Få på intensiv.
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.959
    Antall liker
    19.816
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Som ventet det vel, når alt slippes opp og restriksjonene fjernes. Og vaksinene har vel sin del av æren for at ikke fler er på intensiv.
    Siden det er svært stor overvekt av sykehjemsbeboere som har dødd de siste månedene, ligger mye av forklaringen der på langt færre på intensiven; de blir sjelden innlagt.
     

    Bx

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2005
    Innlegg
    8.881
    Antall liker
    4.321
    Vi er belemret med ledere som lar øyeblikkets panikk styre de, på samme måte som en tanketom befolkning. Det gjelder hele tiden med corona, og idiotiet har blitt kamuflert med alvorstunge ansikt, pressekonferanser og stadige medieutspill. Det aller mest alvorlige, er at beslutningstakere satt i Oslo og fremmet tiltak tilpasset situasjonen der- som om det hadde noen som helst relevans for resten av landet. Vi så det stadig; økning i smitte i Oslo- området- tiltak for hele landet. Det burde være plent umulig å være så stupid, men det var det såvisst ikke. Nå, når flere enn noensinne dør; " who cares?"

    Komedie.
    Når kommer dokumentasjonen av alle de brutale bivirkningene av tiltakene dom kostet så mye folkehelse?
     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.305
    Antall liker
    9.165
    Sjekket litt rundt på nyhetssidene da jeg stod opp i dag og der dukket det opp et skikkelig gufs fra fortiden.


    Skjermbilde 2022-04-19 kl. 08.38.37.png
     

    morbid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2018
    Innlegg
    4.082
    Antall liker
    2.541
    Først kritiserer man panikk, deretter kritiserer man mangel på panikk. Lurer på hvem som er mest paniske her?
     
    K

    Khanate

    Gjest
    Akkurat som med influensa. Vaksine beskytter mot alvorlig sykdom, ikke smitte. Vi har hatt influensavaksiner hvert eneste år veldig lenge.
    Samme greie. Vanskelig for deg dette?
    Så fint. Nå er det slik at jeg husker veldig godt at helseautoriteter, og folk i denne tråden, gjorde et stort nummer ut av hvor effektive og vel utprøvde de nye vaksinene skulle være. Men, som man viser til i videoen; den påståtte virkningsgraden sank jevnt og trutt. Om det er slik at en vaksine markedsføres som 100% eller tett oppunder 100% effektiv, og det senere viser seg at vaksinens effektivitet i praksis er mye lavere, så MÅ det tolkes dit hen at forskningen på vaksinens virkningsgrad er mangelfull, og at de som uttaler seg om vaksinen mangler belegg for sine påstander. I lys av dette kunne man tenke seg at kloke hoder ønsket seg en mer effektiv vaksine, og ikke minst mer sannferdig informasjon, men du er åpenbart ikke plaget med slike tanker.
     

    FJELL

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.03.2010
    Innlegg
    181
    Antall liker
    186
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    @Polka, influensavaksine beskytter mot smitte. Det gjør ikke vaksiner mot Covid-19.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn