Medisin og helse Corona

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.854
    Antall liker
    35.990
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
     

    Bx

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2005
    Innlegg
    8.901
    Antall liker
    4.344
    Det er bare å se på dødstallene i Sverige uke for uke. De skjøt i været sammen med korona. Det kan begraves i statistisk baserte analyser over et lengre tidsrom, kanskje. Men ser msn på de kurvene då er det ingen tvil pm at det var veldig høy dødelighet i 2 eller 3 perioder.

    Statistikk kan maskere hva som faktisk skjedde, og det er ikke all forskning som har maks følsomhet .
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.854
    Antall liker
    35.990
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Hvis man ser overdødeligheten over langt nok tidsvindu, la oss si 120 år, så vil nok det meste jevne seg ut. Alle som fødes dør etterhvert, og statistikken drives bare av gjennomsnittlig levealder.
     

    OMF

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    15.927
    Antall liker
    8.937
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Hvis man ser overdødeligheten over langt nok tidsvindu, la oss si 120 år, så vil nok det meste jevne seg ut. Alle som fødes dør etterhvert, og statistikken drives bare av gjennomsnittlig levealder.
    Hvorfor stoppe på 120 år?
    Artikkelen refererer vel til 2 år, så gir det et ganske godt bilde av helsetilstanden til de som ble klassifisert som coronadødsfall.
     

    OMF

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    15.927
    Antall liker
    8.937
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Det er bare å se på dødstallene i Sverige uke for uke. De skjøt i været sammen med korona. Det kan begraves i statistisk baserte analyser over et lengre tidsrom, kanskje. Men ser msn på de kurvene då er det ingen tvil pm at det var veldig høy dødelighet i 2 eller 3 perioder.

    Statistikk kan maskere hva som faktisk skjedde, og det er ikke all forskning som har maks følsomhet .
    Ja, og det tallene viser var at det var en del som døde noen uker/mnd før de normalt hadde dødd. Dette har vi jo vist siden 2 av 3 døde på sykehjem.
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.960
    Antall liker
    13.445
    Var på min første større konsert på ca 2 år i går kveld. Var lett surrealistisk å være på et (nesten) fullpakket Rockefeller. Ikke et munnbind i sikte. Det er vel et av svært få land i verden hvor man faktisk kan synde slik som dette. Passende akkompagnert av Mayhem med Cadaver som oppvarming.

    IMG_1127.jpg
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.405
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    Jeg testet positivt i går på Kåråna men etter en sixpack med Ringnes extra gold fra taxfreen etter vinterferien så kjennes livet ut som det er verdt å leve. Det å bekymre seg for dagens variant er i mIne øyne absurd.
     

    Ole_Martin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    2.188
    Antall liker
    816
    Hadde korona 2 uker siden. Klein i to dager dvs muskelsmerter (ingen feber eller hodepine). Hostet endel. Fikk 3. booster fredag og korona søndag, så kan være medvirkende til at jeg ble ekstra klein, hva vet jeg.

    Igår hadde jeg min første joggetur også på 2 uker. 4km på 20 min. Føltes veldig bra, så kan ikke tilskrive korona den dårlige formen
     

    Kane69

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.06.2009
    Innlegg
    233
    Antall liker
    298
    Sted
    Arendal
    Hele familien min fikk nå Covid omtrent på likt (forrige uke). Litt festelig, for vi bor ikke sammen noen av oss.

    Meg, 45 år. Triplevaksinert. Dårlig rett over 1 dag og da mener jeg egentlig at jeg var litt redusert ikke direkte dårlig.
    Bror, 41 år. Uvaksinert. Litt dårlig i 2 dager, så var han tilbake til normalen.
    Niese, 17 år. Dobbeltvaksinert. Merket ingenting.
    Mor, 78 år. Tripplevaksinert. Litt dårlig i 2 dager.

    I mitt tilfelle, så kunne jeg greit gått på jobb og alt, men hos oss (arbeidsplassen) ønsker de man skal holde seg borte 4 dager, og mist 24 timer etter feber forsvinner.
     

    SAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Innlegg
    3.522
    Antall liker
    4.457
    Torget vurderinger
    10
    Familien min, Covid.
    Meg 58 år uvaksinert, buse i nesa og litt feber. Perfekt for to dager på sofa`n under OL.
    Fruen 51 år uvaksinert, samme som meg...
    Guttungen 13 år uvaksinert selvfølgelig. Buse og feber.
    Datter 10 år og uvaksinert, klarer ikke å bli smittet og føler seg skikkelig krenket, alle venninner har hatt det! Drittvirus, fungerer ikke!

    Mvh.
    SAL
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.295
    Antall liker
    9.630
    Min yngste sønn, 26, uvaksinerte. (Mangler godkjenning på tvangsvedtak fra Statsforvalteren) Antagelig hodepine noen dager, feber på over 41 et par døgn, deretter feber og pjusk i en drøy uke. Begynner nå å komme til hektene igjen.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.856
    Antall liker
    9.553
    Sted
    Trondheim
    Halsbetennelse på søndag, lett feber på mandag, litt slapp og muskelsmerter på tirsdag og onsdag. Stort sett bra igjen på torsdag. Trippelvaksinert.
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.405
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    Min yngste sønn, 26, uvaksinerte. (Mangler godkjenning på tvangsvedtak fra Statsforvalteren) Antagelig hodepine noen dager, feber på over 41 et par døgn, deretter feber og pjusk i en drøy uke. Begynner nå å komme til hektene igjen.
    Godt det går bra med han, 41 grader er høy feber.

    Men hvorfor uvaksinert og behov for tvangsvedtak. Trodde personer med spesielle behov ble prioritert for vaksiner.
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.295
    Antall liker
    9.630
    Godt det går bra med han, 41 grader er høy feber.

    Men hvorfor uvaksinert og behov for tvangsvedtak. Trodde personer med spesielle behov ble prioritert for vaksiner.
    Psykisk utviklingshemmet, må holde ham fast for å sette sprøyten. Å holde en person fast er det samme som tvang.
     

    Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    4.941
    Antall liker
    2.077
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Så da kan vi konkludere med at corona er en nothingburger da, som har blitt hevdet siden dag 1.
    Allikevel er halve verdens befolkning under restriksjoner, store demonstrasjoner, familier som ødelegges etc

    Livet er herlig
     

    Cobra2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2003
    Innlegg
    4.981
    Antall liker
    1.055
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    75
    Så da kan vi konkludere med at corona er en nothingburger da, som har blitt hevdet siden dag 1.
    Allikevel er halve verdens befolkning under restriksjoner, store demonstrasjoner, familier som ødelegges etc

    Livet er herlig
    Og ikke hjelper det at noen nevnte dette fra tidelige tider....og ennå vil styringsMAKT innføre sertifikater...
    Papieren Bitte!
     
    • Liker
    Reaksjoner: SAL

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.555
    Antall liker
    9.354
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Så da kan vi konkludere med at corona er en nothingburger da, som har blitt hevdet siden dag 1.
    Allikevel er halve verdens befolkning under restriksjoner, store demonstrasjoner, familier som ødelegges etc

    Livet er herlig
    Det er stor forskjell på Delta og Omikron, men det tror jeg egentlig du er klar over.
     

    ufo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.02.2016
    Innlegg
    1.879
    Antall liker
    1.021
    her er døden som venter de fleste av dere vaksinerte innen få år.

     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.555
    Antall liker
    9.354
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Uff, vi stopper her, jeg greier ikke slike konspirasjonsteorier.

    Bl.a.
    Google-søk på Deagel.com gir ingen indikasjoner på at fremskrivningene deres har blitt brukt av troverdige kilder. I stedet blir de omtalt av konspiratoriske nettsteder jewworldorder.org og 5gexposed.org. Konteksten er gjerne spekulasjoner om en styrt befolkningsreduksjon eller at koronapandemien er «planlagt».
     

    Cobra2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2003
    Innlegg
    4.981
    Antall liker
    1.055
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    75
    Best av alt, en "nabo-krangel", og vipps, var all corona forsvunnet fra media...
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.960
    Antall liker
    13.445
    Media fikk nå noe annet å hause opp befolkning med.
    Nå er det strengt tatt en stund siden media i Norge har vært særlig opptatt av corona.

    For den som fortsatt er i stand til stort selvbedrag angående egen omsorg så er, om man skal tro VG, inneværende uke godt på vei til å bli den mest dødelige så langt i pandemien. Forrige rekord midt i desember 2021 men da var det jo heller ingen som brydde seg.

    Slik ser oversikten over totalt antall døde ut. Gamle folk sendes åpenbart fortsatt til maskingæverilden, men det er jo absolutt ingen utover pårørende som bryr seg lengre. Når det nå er 60-70 pr uke så skulle det tilsi et sted rundt 10% av totale dødsfall i Norge. Men å bry seg om hva folk styrker med av på sykehjem er så 2020. Nå er det som kjent 2022 og nye tider.

    covid-dode.JPG

    Her om dagen var jeg på butkken og da kom en dame inn med N-95-munnind. Hun hadde også engangshansker som hun desinfiserte før hun gikk inn på butikken. Det er godt mulig hun var immunsupprimert eller lider av noe annet, men de enslige krigerene som fortsatt finnes der ute ser unektelig noe komisk ut i disse tider. Om man er såpass livredd så er kanskje Oda (tidligere kolonial.no) eller be en bekjent om å handle for seg et bedre alternativ. Ditto med den ene personen som sitter med munnbind på en stappfull trikk i rushtiden.
     

    Espen R

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Innlegg
    10.223
    Antall liker
    2.740
    Hvor er det blitt av Covid-demonstrantene nede i europa? Dem som har mistet friheten sin?

    Kanskje fått noe annet å tenke på, tenker jeg :)
     

    4-string

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2011
    Innlegg
    5.623
    Antall liker
    10.150
    Sted
    Interiore Simplicitate
    Her ble hele husstanden velsignet med covid forrige uke, og jeg må virkelig si at det ikke var noen spøk. Både voksne og barn hjemme fra hhv jobb og skole, langt mer merkbart enn en vanlig forkjølelse det er nå helt sikkert.

    Så dette er den angivelig milde varianten, glad vi ikke fikk delta før vaksinene kom.
     

    Cobra2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2003
    Innlegg
    4.981
    Antall liker
    1.055
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    75
    Kvakksinen, ja. Det er nå DOKUMENTERT ar du har ca. dobbelt så stor sjans for å bli syk som "vaksinert". OG ingen forskjell på forløp/utfall....
     

    Cobra2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2003
    Innlegg
    4.981
    Antall liker
    1.055
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    75
    Kunne du tenke deg å legge frem den «dokumentasjonen»?
    Gidder ikke, (du vil aldri akseptere informasjonen, uansett...)
    NOE må du klare selv. Eller bare dra lua litt lenger ned. Alternativt, kan du vente et par-tre mnd, så kommer det nok med liten skrift i VG & NRK...
     
    Sist redigert:

    Cobra2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2003
    Innlegg
    4.981
    Antall liker
    1.055
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    75
    Og slenger ut med det samme; det er DOKUMENTERT at kvakksinen kan gi GENETISKE forandringer (føkker med DNA'et).
    Lykke til.

    (og, fremdeles; jeg har ingen dokumentasjons-plikt, det kan den det angår selv finne)
     

    leifen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.05.2006
    Innlegg
    2.351
    Antall liker
    1.846
    Og slenger ut med det samme; det er DOKUMENTERT at kvakksinen kan gi GENETISKE forandringer (føkker med DNA'et).
    Lykke til.

    (og, fremdeles; jeg har ingen dokumentasjons-plikt, det kan den det angår selv finne)
    Du finner vel den infoen på de samme nettstedene som Kari Jacqueson og Chartersvein frekventerer da ventelig. Uhyre pålitelige saker. Nå venter jeg bare på å ta inn 5G-signaler fra Russland.
     

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.003
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    Og slenger ut med det samme; det er DOKUMENTERT at kvakksinen kan gi GENETISKE forandringer (føkker med DNA'et).
    Lykke til.

    (og, fremdeles; jeg har ingen dokumentasjons-plikt, det kan den det angår selv finne)
    selvfølgelig har du det!

    det er da ikke slik at andre skal finne belegg for dine påstander. den som kommer med påstanden har begrunnelsesplikten. hvis ikke kan jo verden gå på leting etter belegg for enhver feberfantasi. og har du ikke belegg, så snakker du bare luft.
     

    4-string

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2011
    Innlegg
    5.623
    Antall liker
    10.150
    Sted
    Interiore Simplicitate
    Tipper det siktes til omvendt transkripsjon, jeg fikk et hysterisk mail med dødsdommen min her om dagen.

    Dette er nok et eksempel på «bevisene finnes, men media og myndigheter hysjer det ned» men så er det i virkeligheten kjent av alle som driver med medisin i alle fall. Det er imidlertid ikke så dramatisk som konspirasjonselskerene later til å tro.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.854
    Antall liker
    35.990
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Tipper det siktes til omvendt transkripsjon, jeg fikk et hysterisk mail med dødsdommen min her om dagen.
    Det ville i så fall være en hel liten medisinsk sensasjon, siden hverken mennesker eller coronavirus har enzymet reverse transcriptase som er nødvendig for å kunne gå fra RNA til DNA.

    Derimot kan retrovirus som HIV gjøre det kunststykket. Alle mennesker går rundt med bits & pieces av forlengst nedkjempede fossile retrovirus i arvestoffet sitt. Men coronavirus eller mRNA-vaksiner? Get real.
     

    4-string

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2011
    Innlegg
    5.623
    Antall liker
    10.150
    Sted
    Interiore Simplicitate
    Underlig at de samme miljøene som maser om medias jakt på klikk og forsøk på å spre frykt, tenker at i disse situasjonene så er media på lag med myndighetene. Media hjelper myndighetene med å dekke over faktisk. :rolleyes:

    Tenk for et skup det ville vært for den news-desken som først kunne bringe nyheten om reverse transcriptase etter mrna-vaksine! Folk hadde blitt livredde, og man hadde klart å sette agenda for lang tid fremover.

    Når dette ikke skjer burde det kanskje være et lite hint som selv de mest mistenksomme burde ta....
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn