Coda forsterkere

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • yosh81

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.04.2013
    Innlegg
    2.063
    Antall liker
    931
    Sted
    Flisa
    Torget vurderinger
    10
    Vel, uansett....
    Så får man si at Coda Unison Ultra fungerer helt utmerket!
    Spiller meget godt sammen med Vienna Acoustics Mozart Grand SE.

    Skal teste å bruke Unison som pre på S12 også.
    Mon tro hva det kan by på?
    Pre-delen i T+A dac8 var god den, men mistenker at Unison gjør den jobben betydelig bedre.
     

    baldrick

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2006
    Innlegg
    1.578
    Antall liker
    747
    Torget vurderinger
    3
    Skal ha ny/brukt effektforsterker og vurderer litt Coda S5 eller CS.... noen som har erfaring med de?
     

    seboemer

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    192
    Antall liker
    83
    Skal ha ny/brukt effektforsterker og vurderer litt Coda S5 eller CS.... noen som har erfaring med de?
    Har eid en CS meget bra forsterker de har gått ut av produksjon nå,jeg så en til salgs her inne til 14000 og det er et røverkjøp for en så god forsterker.
    Coda er noe av det bedre man kan få kjøpt etter min mening,og jeg har hørt det meste
     

    RDNZL

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.12.2008
    Innlegg
    717
    Antall liker
    2.028
    Torget vurderinger
    13
    Enig med seboemer :rolleyes:
    Skal ha ny/brukt effektforsterker og vurderer litt Coda S5 eller CS.... noen som har erfaring med de?
    Har eid en CS meget bra forsterker de har gått ut av produksjon nå,jeg så en til salgs her inne til 14000 og det er et røverkjøp for en så god forsterker.
    Coda er noe av det bedre man kan få kjøpt etter min mening,og jeg har hørt det meste
     

    seboemer

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    192
    Antall liker
    83
    Ny knall test av Codas monster av en integrerte forsterker til 6000$. Kompromissløs kraftverk som er satt sammen av Codas effekt/pre komponenter til 11000$.
    Den har både stereo LFE utgang og HT loop.

    Har hatt integrert fra Coda tidligere, og har i dag effektforsterkeren TS, og lyden av disse er ekstrem klarhet og dransientvillig uten å vise tegn til hard/spiss lyd. Burmester på stereoider. De enorme kreftene og lave støygulvet gir en ro og rytmisk kraft jeg ikke tidligere har hatt med andre komponenter. Bassen er superstram og deilig brutal.

    Coda CSiB:

    Mosfet.
    Klasse A de første 5 watt, resten i A/B.

    2 x 400 watt i 8 ohm (enormt med krefter og dynamikk)
    2 x 800 watt i 4 ohm
    2000 VA strømforsyning
    Stereo LFE sub utgang
    HT prosessor loop
    Tape loop
    XLR inngang

    TEST: Everything Audio Network: EAN Audiophile Review!CODA Technologies CSiBIntegrated Stereo Amplifier

    Forhandler : PM Audio

    INFO: Coda Products

    Denne boksen ligger øverst på min ønskeliste nå!


    Den nye versjonen av Coda CSiB har jeg nå den er helt rå anbefales på det sterkeste den er basert preamp 07X og Ts effekt fikk beskjed ifra Coda at de har skrevet feil i manualen så jeg fikk en ny en av Paul på den gamle manualen og på hjemmesiden stårdet at den er basert på 05X og CSX og det er feil,Coda er også veldig trege på å oppdatere hjemmesiden
     

    Virgo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2006
    Innlegg
    1.706
    Antall liker
    602
    Torget vurderinger
    10
    Kjøp deg en Coda S5 hvis du finner
    Ingen a/b watt, 100 % Klasse A. Lyder fantastisk, et av de få virkelig magiske effekttrinn jeg har hørt..foretrekker den framfor langt langt dyrere såkalte supertrinn. Coda gjør alt rett, har fantastiske specs for de som går etter det, og spiller musikk helt superb
     

    Figge

    Generalkonsul OVK i Svealand
    Ble medlem
    20.11.2004
    Innlegg
    3.604
    Antall liker
    3.949
    Sted
    Stockholm/Västerås
    Torget vurderinger
    2

    yosh81

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.04.2013
    Innlegg
    2.063
    Antall liker
    931
    Sted
    Flisa
    Torget vurderinger
    10
    Kan selv anbefale Coda på det sterkeste.
    Har hatt Coda S12 og har en Coda Unison integrert.
    Har også hørt på en CS.
    Knallgode forsterkere som nok blir veldig undervurdert av mange.
    Store strømforsyninger og krefter i massevis.
    Tar lave laster som en lek.
    Varm og fin lydsignatur. S12 og S5 er knallkjøp.
    Vet jeg kommer til å angre veldig på at jeg solgte s12.
    Disse forsterkerne bruker gjerne å ligge ute for mellom 11 og 14 lapper.
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.508
    Antall liker
    2.690
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    DSC_0195.jpg


    Med en slik på plass, er det gjerne på tide å melde seg inn her.
    Coda er et merke jeg har vært nyfiken på en stund, helt siden jeg kjøpte et par Gradient Revolution - for PM var ikke i tvil; dette er riktig match til Gradient.
    Nå har jeg ikke lengre Gradient, de er erstattet av et par Magnepan 1.7.
    Og best som det er når man sitter og googler, så finner man jaggu ut at mannen bak Coda bruker sine egne forsterkere på Magnepan. Riktig nok ikke 1.7, men Tympany (eller hva de "skjermbrettene" kalles)
    Da blir man jo ikke mindre interessert. Kan det være så enkelt at Coda forsterkeri også matcher mine Maggies?
    Vel, som sagt, så gjort. Etter å ha gjort et lite forarbeid, kunne man da cashe ut et strøkent eksemplar av CS, og det til en, i mine øyne, hyggelig pris.
    Nå er forsterkeren koblet opp, anlegget fyrt i gang, og det er berre velstand.
    En solid strømforsyning merkes godt, det er riiimelig sort bakgrunn, lydbildet er luftig og 3-dimensjonalt, og samtidig aner jeg at "varmen" (eller nerven, om du vil) er der. Det lover godt for fortsettelsen...
    2 b continued, når jeg får spilt, kost meg, lyttet og evaluert litt mer...

    mvh
    Proffen
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.508
    Antall liker
    2.690
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Da har man fått lyttet aldri så lite til til musikk man kjenner godt.
    Så langt konstaterer jeg at CS graver frem dypbassinfo jeg ikke har hørt før.
    Start/stopp er enda mer kontrollert, lydbildet er enda mer 3-D-aktig.
    Det hele er dessuten klokkerent, uten å miste nerven/kjøtt-og-blod-følelsen.
    Faktisk såpass at jeg kvapp litt til da Lynni Treekrem plutselig ble så voldsomt tilstedeværende her nå nettopp.
    Så langt er konklusjonen at CS er en god forsterker, og at den nok matcher både øvrige komponenter og mine preferenser riiimelig greit.

    mvh
    Proffen
     

    seboemer

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    192
    Antall liker
    83
    Da har man fått lyttet aldri så lite til til musikk man kjenner godt.
    Så langt konstaterer jeg at CS graver frem dypbassinfo jeg ikke har hørt før.
    Start/stopp er enda mer kontrollert, lydbildet er enda mer 3-D-aktig.
    Det hele er dessuten klokkerent, uten å miste nerven/kjøtt-og-blod-følelsen.
    Faktisk såpass at jeg kvapp litt til da Lynni Treekrem plutselig ble så voldsomt tilstedeværende her nå nettopp.
    Så langt er konklusjonen at CS er en god forsterker, og at den nok matcher både øvrige komponenter og mine preferenser riiimelig greit.

    mvh
    Proffen
    Gratulerer det er en fantastisk forsterker du har fått
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Syntes Coda tenker veldig "som om de selv var kunde/hvilket behov har jeg?"

    Først og fremst gjennom deres Ts-V serie, med 3 KW strømforsyning, tre modeller med samme pris men hvor en velger mellom graden av klasse A i form av 8, 12 eller 18 W og jo lavere denne effekten er jo høyere kl A/B effekt har de. Vet ikke om det egentlig er samme forsterker, hvor bias leveres forskjellig, men smart er det - jeg vil si skreddersøm for den som kjenner sine høyttalere godt.

    Leveres også som mono utgave, dog uten klasse A drift, altså hele fire modeller med 3 KW strømforsyning som i denne prisklasse må være en av bransjens heller skjulte perler hva landet Norge angår. Men Paul er en beskjeden og enda finere fyr :)

    Det leveres leverer utgaver som gir 100 W i klasse A til rundt det dobbelte av to av de nevnte serier - JA jeg har hørt de og JA det spiller musikk så en hver eier vil samtykke i det jeg sa om "bransjens skjulte perler." Hadde Tømmervik solgt dette merket hadde eierne av Coda hatt hytte ved ei norsk lakseelv, så mye har jeg lyttet på de :)
     

    xtz 69

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2011
    Innlegg
    555
    Antall liker
    102
    Torget vurderinger
    8
    Syntes Coda tenker veldig "som om de selv var kunde/hvilket behov har jeg?"

    Først og fremst gjennom deres Ts-V serie, med 3 KW strømforsyning, tre modeller med samme pris men hvor en velger mellom graden av klasse A i form av 8, 12 eller 18 W og jo lavere denne effekten er jo høyere kl A/B effekt har de. Vet ikke om det egentlig er samme forsterker, hvor bias leveres forskjellig, men smart er det - jeg vil si skreddersøm for den som kjenner sine høyttalere godt.

    Leveres også som mono utgave, dog uten klasse A drift, altså hele fire modeller med 3 KW strømforsyning som i denne prisklasse må være en av bransjens heller skjulte perler hva landet Norge angår. Men Paul er en beskjeden og enda finere fyr :)

    Det leveres leverer utgaver som gir 100 W i klasse A til rundt det dobbelte av to av de nevnte serier - JA jeg har hørt de og JA det spiller musikk så en hver eier vil samtykke i det jeg sa om "bransjens skjulte perler." Hadde Tømmervik solgt dette merket hadde eierne av Coda hatt hytte ved ei norsk lakseelv, så mye har jeg lyttet på de :)
    Jeg har ikke hytte ved ei norsk lakseelv.. Men må si jeg gleder meg stort til å teste min nyervervede Csib.. den mellomste versjonen med utgangseffekt på 250 watt og 12w klasse A.. Forsterkeren står hjemme og venter på meg.. sammen med nytt rack fra solidtech og Black Magic Emotion kabler og jumpers.. skal bli meget spennende å høre hvordan Coda spiller i forhold til min capter Audio Precis 250 s.. oppdatering kommer når jeg har fått testet😊
    Mvh Jan Arne Nilsen
     

    Dharmabum

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.03.2010
    Innlegg
    1.169
    Antall liker
    1.382
    Torget vurderinger
    11
    Syntes Coda tenker veldig "som om de selv var kunde/hvilket behov har jeg?"

    Først og fremst gjennom deres Ts-V serie, med 3 KW strømforsyning, tre modeller med samme pris men hvor en velger mellom graden av klasse A i form av 8, 12 eller 18 W og jo lavere denne effekten er jo høyere kl A/B effekt har de. Vet ikke om det egentlig er samme forsterker, hvor bias leveres forskjellig, men smart er det - jeg vil si skreddersøm for den som kjenner sine høyttalere godt.

    Leveres også som mono utgave, dog uten klasse A drift, altså hele fire modeller med 3 KW strømforsyning som i denne prisklasse må være en av bransjens heller skjulte perler hva landet Norge angår. Men Paul er en beskjeden og enda finere fyr :)

    Det leveres leverer utgaver som gir 100 W i klasse A til rundt det dobbelte av to av de nevnte serier - JA jeg har hørt de og JA det spiller musikk så en hver eier vil samtykke i det jeg sa om "bransjens skjulte perler." Hadde Tømmervik solgt dette merket hadde eierne av Coda hatt hytte ved ei norsk lakseelv, så mye har jeg lyttet på de :)
    Jeg har ikke hytte ved ei norsk lakseelv.. Men må si jeg gleder meg stort til å teste min nyervervede Csib.. den mellomste versjonen med utgangseffekt på 250 watt og 12w klasse A.. Forsterkeren står hjemme og venter på meg.. sammen med nytt rack fra solidtech og Black Magic Emotion kabler og jumpers.. skal bli meget spennende å høre hvordan Coda spiller i forhold til min capter Audio Precis 250 s.. oppdatering kommer når jeg har fått testet😊
    Mvh Jan Arne Nilsen
    Gleder meg villt til å høre denne sammenligningen faktisk,da jeg har lurt på forskjellen mellom Chapter (preface plus/Couplet 200s),som jeg har,og Coda,som jeg vurderer!(CS/MI23)
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Syntes Coda tenker veldig "som om de selv var kunde/hvilket behov har jeg?"

    Først og fremst gjennom deres Ts-V serie, med 3 KW strømforsyning, tre modeller med samme pris men hvor en velger mellom graden av klasse A i form av 8, 12 eller 18 W og jo lavere denne effekten er jo høyere kl A/B effekt har de. Vet ikke om det egentlig er samme forsterker, hvor bias leveres forskjellig, men smart er det - jeg vil si skreddersøm for den som kjenner sine høyttalere godt.

    Leveres også som mono utgave, dog uten klasse A drift, altså hele fire modeller med 3 KW strømforsyning som i denne prisklasse må være en av bransjens heller skjulte perler hva landet Norge angår. Men Paul er en beskjeden og enda finere fyr :)

    Det leveres leverer utgaver som gir 100 W i klasse A til rundt det dobbelte av to av de nevnte serier - JA jeg har hørt de og JA det spiller musikk så en hver eier vil samtykke i det jeg sa om "bransjens skjulte perler." Hadde Tømmervik solgt dette merket hadde eierne av Coda hatt hytte ved ei norsk lakseelv, så mye har jeg lyttet på de :)
    Jeg har ikke hytte ved ei norsk lakseelv.. Men må si jeg gleder meg stort til å teste min nyervervede Csib.. den mellomste versjonen med utgangseffekt på 250 watt og 12w klasse A.. Forsterkeren står hjemme og venter på meg.. sammen med nytt rack fra solidtech og Black Magic Emotion kabler og jumpers.. skal bli meget spennende å høre hvordan Coda spiller i forhold til min capter Audio Precis 250 s.. oppdatering kommer når jeg har fått testet??????
    Mvh Jan Arne Nilsen

    Hehe, jeg oppdaget faktisk i går 1. påskedag at nåværende importør faktis BOR ved ei lakseelv! Om ikke annet småørret, elva het Sogndalselva.
    ...Da jeg kjørte strekningen Søgne - Nodeland - Evje - Arendal etter å ha tittet på et hus til salgs i Søgne. Well, blant telehiv & snø så jeg ingen Paul stå og fiske, men han tvinnet kanskje fluer og gjorde seg klar til fiskesesongen etter at du kjøpte den Coda ampen ;)
     

    seboemer

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    192
    Antall liker
    83
    Syntes Coda tenker veldig "som om de selv var kunde/hvilket behov har jeg?"

    Først og fremst gjennom deres Ts-V serie, med 3 KW strømforsyning, tre modeller med samme pris men hvor en velger mellom graden av klasse A i form av 8, 12 eller 18 W og jo lavere denne effekten er jo høyere kl A/B effekt har de. Vet ikke om det egentlig er samme forsterker, hvor bias leveres forskjellig, men smart er det - jeg vil si skreddersøm for den som kjenner sine høyttalere godt.

    Leveres også som mono utgave, dog uten klasse A drift, altså hele fire modeller med 3 KW strømforsyning som i denne prisklasse må være en av bransjens heller skjulte perler hva landet Norge angår. Men Paul er en beskjeden og enda finere fyr :)

    Det leveres leverer utgaver som gir 100 W i klasse A til rundt det dobbelte av to av de nevnte serier - JA jeg har hørt de og JA det spiller musikk så en hver eier vil samtykke i det jeg sa om "bransjens skjulte perler." Hadde Tømmervik solgt dette merket hadde eierne av Coda hatt hytte ved ei norsk lakseelv, så mye har jeg lyttet på de :)
    Jeg har ikke hytte ved ei norsk lakseelv.. Men må si jeg gleder meg stort til å teste min nyervervede Csib.. den mellomste versjonen med utgangseffekt på 250 watt og 12w klasse A.. Forsterkeren står hjemme og venter på meg.. sammen med nytt rack fra solidtech og Black Magic Emotion kabler og jumpers.. skal bli meget spennende å høre hvordan Coda spiller i forhold til min capter Audio Precis 250 s.. oppdatering kommer når jeg har fått testet??????
    Mvh Jan Arne Nilsen
    Gleder meg villt til å høre denne sammenligningen faktisk,da jeg har lurt på forskjellen mellom Chapter (preface plus/Couplet 200s),som jeg har,og Coda,som jeg vurderer!(CS/MI23)
    Det ligger en CS her inne på torget nå garanterer deg en veldig bra forsterker,kjenner ikke til din preamp.
    Jeg brukte den sammen med en Pass Lab preamp og det funket meget bra.
     

    xtz 69

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2011
    Innlegg
    555
    Antall liker
    102
    Torget vurderinger
    8
    Syntes Coda tenker veldig "som om de selv var kunde/hvilket behov har jeg?"

    Først og fremst gjennom deres Ts-V serie, med 3 KW strømforsyning, tre modeller med samme pris men hvor en velger mellom graden av klasse A i form av 8, 12 eller 18 W og jo lavere denne effekten er jo høyere kl A/B effekt har de. Vet ikke om det egentlig er samme forsterker, hvor bias leveres forskjellig, men smart er det - jeg vil si skreddersøm for den som kjenner sine høyttalere godt.

    Leveres også som mono utgave, dog uten klasse A drift, altså hele fire modeller med 3 KW strømforsyning som i denne prisklasse må være en av bransjens heller skjulte perler hva landet Norge angår. Men Paul er en beskjeden og enda finere fyr :)

    Det leveres leverer utgaver som gir 100 W i klasse A til rundt det dobbelte av to av de nevnte serier - JA jeg har hørt de og JA det spiller musikk så en hver eier vil samtykke i det jeg sa om "bransjens skjulte perler." Hadde Tømmervik solgt dette merket hadde eierne av Coda hatt hytte ved ei norsk lakseelv, så mye har jeg lyttet på de :)
    Jeg har ikke hytte ved ei norsk lakseelv.. Men må si jeg gleder meg stort til å teste min nyervervede Csib.. den mellomste versjonen med utgangseffekt på 250 watt og 12w klasse A.. Forsterkeren står hjemme og venter på meg.. sammen med nytt rack fra solidtech og Black Magic Emotion kabler og jumpers.. skal bli meget spennende å høre hvordan Coda spiller i forhold til min capter Audio Precis 250 s.. oppdatering kommer når jeg har fått testet������
    Mvh Jan Arne Nilsen
    Gleder meg villt til å høre denne sammenligningen faktisk,da jeg har lurt på forskjellen mellom Chapter (preface plus/Couplet 200s),som jeg har,og Coda,som jeg vurderer!(CS/MI23)
    Det ligger en CS her inne på torget nå garanterer deg en veldig bra forsterker,kjenner ikke til din preamp.
    Jeg brukte den sammen med en Pass Lab preamp og det funket meget bra.
    Henger meg på her.. en kompis av meg har en csi le.. den spiller helt fantastisk??????
     

    xtz 69

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2011
    Innlegg
    555
    Antall liker
    102
    Torget vurderinger
    8
    Hei
    xtz69 er det CSIB du mener?
    Han har en eldre cs integrert utgave limited edition som kom for noen år siden.. herlig forsterker.. jeg har selv kjøpt CSIB Den nyeste versjonen!
    Mvh...
     

    seboemer

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    192
    Antall liker
    83
    Hei
    xtz69 er det CSIB du mener?
    Han har en eldre cs integrert utgave limited edition som kom for noen år siden.. herlig forsterker.. jeg har selv kjøpt CSIB Den nyeste versjonen!
    Mvh...
    Hei
    Ok jeg har også den siste versjonen av CSIB det er en betydelig oppgradering ifra den forrige utgaven,ja det er en herlig forsterker.
    Jeg har altid bruk effektrinn og preamp men etter jeg hørte CSIB så var ikke integrert noe problem lenger.
    Jeg kommer nok snart til å gå får en av de effektrinnene til Coda igjen,men kommer til å beholde CSIB uansett.

    Mvh
    seboemer
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.508
    Antall liker
    2.690
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Blir stadig mer fornøyd med min CS!
    Samtidig lurer man jo på hva som er forskjellen på en "gammel" CS og de nyere forsterkerne som har kommet?
    Hva er de nye forsterkerne bedre på, og hva gjør de annerledes?
    Noen der ute som har hørt nok til å våge seg på en redegjørelse?

    mvh
    Proffen
     

    seboemer

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    192
    Antall liker
    83
    Blir stadig mer fornøyd med min CS!
    Samtidig lurer man jo på hva som er forskjellen på en "gammel" CS og de nyere forsterkerne som har kommet?
    Hva er de nye forsterkerne bedre på, og hva gjør de annerledes?
    Noen der ute som har hørt nok til å våge seg på en redegjørelse?

    mvh
    Proffen
    Den som tok over etter CS er CSX og nå er TS 100watt mere i den,og den spiller litt bedre på bass mellomtone og diskant men ikke veldig mye bedre.
    Så vis du liker CS så er TS den som er nærmest lydmessig,også har du S5.5 klasse a trinn på 50watt den er også rå.
    Gå inn på PM audio der kan lese om Coda forsterkere skal du videre opp ifra TS så stiger prisene kraftig.
    Men din CS er en kanonforsterker og jeg har kjennskap til de andre forsterkerne så kos deg med den vis du skal ha noe som du merker en del forskjell på lyden så må det bli en CODA: 15.5
    En annen enklere løsning er den nye integrerte CSIB effektdelen på den er en TS og preampdelen er toppmodellen 07X den har jeg nå og den spiller helt rått,og så er det enklere med en integrert,jeg var helt imot integrert helt til jeg hørte den.
     
    Sist redigert:

    baldrick

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2006
    Innlegg
    1.578
    Antall liker
    747
    Torget vurderinger
    3
    Er det ikke litt snodig at en integrert forsterker til 70000 inneholder en forforsterker som alene koster over dette, samt effektforsterker til over 60000? Hvem kjøper denne preampen når en får en effektforsterker med på kjøpet for lavere sum!?
     

    seboemer

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    192
    Antall liker
    83
    Er det ikke litt snodig at en integrert forsterker til 70000 inneholder en forforsterker som alene koster over dette, samt effektforsterker til over 60000? Hvem kjøper denne preampen når en får en effektforsterker med på kjøpet for lavere sum!?
    Jeg sa det samme til Paul PM AUDIO ha sa også at det var rart den ikke er priset mye høyere.
    Du kan jo sende en mail til Coda og stille det samme spørsmålet til dem,og Coda er vel ikke helt aleine om å selge sånne løsninger må jo se litt positivt på det også det har jo kommet nok av overprisede integrerte ut på markedet det siste året.
     

    seboemer

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    192
    Antall liker
    83
    Det er jo også bare å gå inn på PM AUDIO der ser du hvor mye nytt Coda har kommet med i 2017
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Er det ikke litt snodig at en integrert forsterker til 70000 inneholder en forforsterker som alene koster over dette, samt effektforsterker til over 60000? Hvem kjøper denne preampen når en får en effektforsterker med på kjøpet for lavere sum!?
    Jeg sa det samme til Paul PM AUDIO ha sa også at det var rart den ikke er priset mye høyere.
    Du kan jo sende en mail til Coda og stille det samme spørsmålet til dem,og Coda er vel ikke helt aleine om å selge sånne løsninger må jo se litt positivt på det også det har jo kommet nok av overprisede integrerte ut på markedet det siste året.

    Husker jeg ikke feil så er det vesentlig større strømforsyning på separat effektforsterker enn den integrerte, selv om watt styrken er lik på noen av dem. Altså mere krefter der det trengs i forhold til "alt-i-ett-boksene."

    Men, det beste med Coda er at de bygger forsterkere som om de var en liten produsent som ihensyntar alle behov, høyttalertyper osv. For se på det utvalget med forskjellig (!) klasse A effekter, generelle effekter, stereo og monoblokker mm. Bare dette sier litt om produsentens profesjonalitet i forhold til å yte best for kunden - tror ikke jeg vet om mange andre som gjør dette.

    Sikle sikle - noen som har merket seg deres nye to kabinetts største amp?

    Tror selv (eller ikke minst) Geir Tømmervik ville fått hevelse i benklærne ved lytting til disse. Klart et par hundre tusen er mye penger, men Herre min Skaper, dersom hi-fi er hobbyen og ikke en seilbåt til 900.000 drar mest av lånet - for en nytelse å kunne eie musikkformidlere i denne klassen. Og da mener jeg lyd-klasse.
     

    Virgo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2006
    Innlegg
    1.706
    Antall liker
    602
    Torget vurderinger
    10
    Jeg har Coda S5 nå, 2 stk brokoblet. Den første jeg fikk gjorde at jeg solgte den megadyre AVM Ovation 8.2 ( som hadde erstattet min ASR Emitter 2 Excl )...så god er den lille 50 watteren, og til en brøkdel av prisen...og 2 stk gir 200w klasse A hver, det er temmelig heftig. Coda er en litt sånn bortgjemt perle, kan sammenlignes med det meste der ute mener jeg
     
    Sist redigert:

    seboemer

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    192
    Antall liker
    83
    Er det ikke litt snodig at en integrert forsterker til 70000 inneholder en forforsterker som alene koster over dette, samt effektforsterker til over 60000? Hvem kjøper denne preampen når en får en effektforsterker med på kjøpet for lavere sum!?
    Jeg sa det samme til Paul PM AUDIO ha sa også at det var rart den ikke er priset mye høyere.
    Du kan jo sende en mail til Coda og stille det samme spørsmålet til dem,og Coda er vel ikke helt aleine om å selge sånne løsninger må jo se litt positivt på det også det har jo kommet nok av overprisede integrerte ut på markedet det siste året.

    Husker jeg ikke feil så er det vesentlig større strømforsyning på separat effektforsterker enn den integrerte, selv om watt styrken er lik på noen av dem. Altså mere krefter der det trengs i forhold til "alt-i-ett-boksene."

    Men, det beste med Coda er at de bygger forsterkere som om de var en liten produsent som ihensyntar alle behov, høyttalertyper osv. For se på det utvalget med forskjellig (!) klasse A effekter, generelle effekter, stereo og monoblokker mm. Bare dette sier litt om produsentens profesjonalitet i forhold til å yte best for kunden - tror ikke jeg vet om mange andre som gjør dette.

    Sikle sikle - noen som har merket seg deres nye to kabinetts største amp?

    Tror selv (eller ikke minst) Geir Tømmervik ville fått hevelse i benklærne ved lytting til disse. Klart et par hundre tusen er mye penger, men Herre min Skaper, dersom hi-fi er hobbyen og ikke en seilbåt til 900.000 drar mest av lånet - for en nytelse å kunne eie musikkformidlere i denne klassen. Og da mener jeg lyd-klasse.
    Jeg var nede hos Paul og hørte på den nye to kabinetts ampen,det var S150 150W ( 100W Klasse A.den minste av dem utrolig bra saker.
    Som ht. spilte han på Gradient med aktivt delefilter husker ikke va mer de Gradientht heter.
    Det er vel også en av forklaringene som de lurer på her på tråden hvorfor de lager CSIB med så bra og dyre komponenter.
     
    Sist redigert:

    seboemer

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    192
    Antall liker
    83
    Virgo helt enig S5.5 er en fantastisk forsterker,og en bortgjemt perle det er det rette ordet når det gjelder Coda.
     

    baldrick

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2006
    Innlegg
    1.578
    Antall liker
    747
    Torget vurderinger
    3
    Husker jeg ikke feil så er det vesentlig større strømforsyning på separat effektforsterker enn den integrerte, selv om watt styrken er lik på noen av dem. Altså mere krefter der det trengs i forhold til "alt-i-ett-boksene."
    Det må jo nesten være noe i dette, TS veger for eksempel mer enn CSIB så helt identiske kan de nesten ikke være.

    Handlet akkkurat en brukt CS selv så får vi se om det vil fungere på stueanlegget!
     

    seboemer

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    192
    Antall liker
    83
    Husker jeg ikke feil så er det vesentlig større strømforsyning på separat effektforsterker enn den integrerte, selv om watt styrken er lik på noen av dem. Altså mere krefter der det trengs i forhold til "alt-i-ett-boksene."
    Det må jo nesten være noe i dette, TS veger for eksempel mer enn CSIB så helt identiske kan de nesten ikke være.

    Handlet akkkurat en brukt CS selv så får vi se om det vil fungere på stueanlegget!
    Gratulerer med kjøp av CS,jeg skal prøve å finne ut mer om den CSIB en ting er ihvertfall sikkert den spiller utrolig bra.
    Det gjør også din CS jeg har eid en før.
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.508
    Antall liker
    2.690
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Blå leds?
    På min er de røde....
    Noe med når ting ble produsert?
    Men herrlig med en forsterker som til de grader leverer.....

    mvh
    Proffen
     

    baldrick

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2006
    Innlegg
    1.578
    Antall liker
    747
    Torget vurderinger
    3
    Blå aktige ja, tror det er org for ser på bilder at også andre har det.
     

    Stein 99

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.11.2009
    Innlegg
    1.596
    Antall liker
    910
    Interessant merke dette og er nysgjerrig, aldri sett eller hørt. Har de en spesiell lyd-signatur, kraft og dynamikk som man merker med en gang.?
    Er de bedre enn Burmester 032, integrert.? Samme klasse kanskje?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn