Coda forsterkere

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• ERIKD

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.11.2005
    Antall liker
    47
    Sted
    Sørlandet
    Da er jeg en lykkelig eier av coda 07x preamp og er mer en fornøyd! For en gjenomsiktighet,dynamikk og velspillende preamp:) er veldig gøy å høre musikk nå!!

LydKarl

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.11.2004
    Antall liker
    83
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    1
    Så artig, gratulerer :)
    Korleis vil du karakterisera oppgraderinga frå CP?
    Du køyrer ikkje vinyl? Tenker då på riaadelen du hadde i CP.

Sist redigert:

ERIKD

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.11.2005
    Antall liker
    47
    Sted
    Sørlandet
    Takk:) Spiller større og med mer dynamikk og mer oppløst en cp.Merker det er et dyrere produkt, men var veldig fornøyd med cp:) Nei har ikke kommet meg i vinylverden.

LydKarl

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.11.2004
    Antall liker
    83
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    1
    Visste størrelse og dynamikk var større på 07x, supert at også auka oppløysing fulgte med på lasset :)

ERIKD

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.11.2005
    Antall liker
    47
    Sted
    Sørlandet
    ja og mer fløyel i lyden, kom innom å høre hvis du er i krsand/søgne traktene:)

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.931
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Med en halvvarm Coda 10.5 stående i stua her så er det uten forbehold jeg kan melde meg inn som venn. Det kan virke som om denne passer mine høyttalere veldig godt.

Hjortulf

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.12.2010
    Antall liker
    22
    Torget vurderinger
    2
    Hei! Noen som har formening om hva er Coda S5 er verdt på bruktmarkedet nå? Dette er modellen før S5,5, kjøpte den i 2007 hos Pm audio og jeg er eneste eier, eksemplaret er i mint condition. Mvh Øyvind

Hakons

Medlem
    Ble medlem
    24.06.2008
    Antall liker
    24
    Torget vurderinger
    7
    Det er sjelden de kommer på bruktsalg, det lå ute en S5.5 for noen få mnd siden til 18 tusen (tror det var hos Audioart). Jeg har S5.5 kombinert med en CP forforsterker og hadde flere visst hvor utrolig bra Coda presterer hadde nok bruktprisene holdt seg enda bedre...

Hjortulf

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.12.2010
    Antall liker
    22
    Torget vurderinger
    2
    Hei, takk for innspill! En fantastisk forsterker dette, med tungt hjerte at jeg legger den ut for salg! Mvh Øyvind

jonas

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Antall liker
    967
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    19
    Noen som har hørt Coda CS? Blir ny eier av denne kraftige forsterkeren over helgen.

erlanddf

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.06.2012
    Antall liker
    45
    Torget vurderinger
    2
    Jeg er veldig fornøyd med min, men har ikke noe godt sammenligningsgrunnlag. :)

jonas

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Antall liker
    967
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    19
    Ble dessverre ingen drømmematch som sist, da mine komponenter allerede er av den noe laidbacke siden. Tyngde, detaljer og trøkk er til stede, men toppen ble litt for snill. Ikke forsterkeren sin skyld, da noen sikker ville elsket utfallet og andre ikke. Matching etter egen smak er ikke alltid like lett dessvvere, selv med gode komponenter.

evhvis

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.04.2009
    Antall liker
    630
    Sted
    Grimstad
    Torget vurderinger
    14
    Ble dessverre ingen drømmematch som sist, da mine komponenter allerede er av den noe laidbacke siden. Tyngde, detaljer og trøkk er til stede, men toppen ble litt for snill. Ikke forsterkeren sin skyld, da noen sikker ville elsket utfallet og andre ikke. Matching etter egen smak er ikke alltid like lett dessvvere, selv med gode komponenter.
    Hvis du kjører balansert så kan det også være at pre ikke liker impedansen, da veldig mange forforsterkere ikke liker 1k Ohm og begynner å rulle av i topp og bunn.

jonas

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Antall liker
    967
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    19
    Hvis du kjører balansert så kan det også være at pre ikke liker impedansen, da veldig mange forforsterkere ikke liker 1k Ohm og begynner å rulle av i topp og bunn.
    Brukt kun rca. Det er nok høyttalerene mine som har en litt tilbakelent spillestil og trenger en "slemmere" partner. Angrer på at jeg aldrig hadde Coda i mine Focal tider, det tror jeg ville vært knall match.

Academic_South

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.10.2013
    Antall liker
    390
    Brukt kun rca. Det er nok høyttalerene mine som har en litt tilbakelent spillestil og trenger en "slemmere" partner. Angrer på at jeg aldrig hadde Coda i mine Focal tider, det tror jeg ville vært knall match.
    Tja, er ikke så sikker på det. Jeg hadde også den nevnte Coda`n for noen år siden og opplevde akkurat det samme som deg: Den manglet det rytmiske drivet i mellombassen som gjør det gøy å spille musikk :) Men forsterkeren hadde ellers det meste: Den spilte stort, flott, gjennomsiktig og med bra bass. Men altså; musikken ble litt kjedelig og "tam" for min del. Heldigvis finnes det en del andre forsterkere som gir "foten" og har høyere "boggie-Woggie"-faktor.

Figge

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.11.2004
    Antall liker
    624
    Sted
    Stockholm
    Torget vurderinger
    1
    Coda TS versus Sander Sound System Megatech?
    Eller skall jag behålla mitt ML 335?

elta

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.07.2005
    Antall liker
    17
    Torget vurderinger
    1
    Eg har Coda TS, anbefales på det varmeste.speler med varme, kraft og stålkontroll.kjøpte den egentlig av rein nysgjerrighet for å prøve ut merket ,den er så bra at det frister å gå opp i toppmodellen Coda 40.0
    Mvh Atle Vik

ERIKD

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.11.2005
    Antall liker
    47
    Sted
    Sørlandet
    Eg har Coda TS, anbefales på det varmeste.speler med varme, kraft og stålkontroll.kjøpte den egentlig av rein nysgjerrighet for å prøve ut merket ,den er så bra at det frister å gå opp i toppmodellen Coda 40.0
    Mvh Atle Vik
    Har hørt 40.0 hos pmaudio og for en forsterker!!!!! Frister meg også:)

Figge

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.11.2004
    Antall liker
    624
    Sted
    Stockholm
    Torget vurderinger
    1
    Mvh Atle Vik
    Har hørt 40.0 hos pmaudio og for en forsterker!!!!! Frister meg også:)
    Stor skillnad mellan 40.0 och Ts eller samma karaktär på ljudet?

Figge

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.11.2004
    Antall liker
    624
    Sted
    Stockholm
    Torget vurderinger
    1
    Då är jag äntligen med i sällskapet, Mark Levinson fick kliva av prispallen.

IMG_2134.jpg

Sist redigert:

Figge

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.11.2004
    Antall liker
    624
    Sted
    Stockholm
    Torget vurderinger
    1
    Del I.
    Nu har jag spelat sedan i lördags ett antal timmar säkert 10 timmar bara i lördags, sedan minst 5-6 timmar varje dag.
    Den lät lite kliniskt den första timmen, men sen har den bara blommat ut, helt magiskt. En väldigt tight bas, ett trevligt mellanregister och nydelig/oansträngd topp, tror ni kallar det utan flising.

Har haft ett annat effektsteg att lyssna på samman med Codan, ett rörsteg som kostar betydligt mer, priset i Norge är 125000:-.

Vi var tre personer som lyssnade i lördags och alla tre föredrog Coda ett gott betyg.

Även om jag köpt den ny så hade det varit ett som ni säger i Norge ett röverkjöp, hoppas att detta intryck består.

Det enda negativa är att det kostar mig en ny Vertere Pulse R, men det kan jag stå ut med.
    Ha de.

Del II.
    Har nu bytt lite i mitt system, nytt försteg från MF Classic Silver till MF Baby Reference samt ML 335 är bytt till Coda Ts. Så fick en ide om att den kanske går att få lite bättre ljud från systemet. Det blev ett klart lyft med försteget mer detaljer, bättre basfundament mer tredimensionellt.
    Testade ju innan med Pulse R mellan försteget och slutsteget men skillnaden motiverade inte ett byte i förhållande till kostnaden.
    Förra helgen testades Pulse R rakt igenom hela systemet och nu blev det större skillnad, pust stånk och stön ännu en ny kostnad.
    Nästan tre gånger upp till Pulse R mot Pulse B i pris.

Då flög djävulen i mig, hur bra skulle det bli med Vertere Pulse Hand-Built? Sagt och gjort bara åka och låna en kabel till, tyvärr en RCA.
    Ny lyssning igår kväll med samma tre personer som förra lördagen, HB i första ledet mellan CD och försteget sen Pulse R.

Det som hände var att det var att det positiva från Pulse R fast ännu lite mer av en öppnare ljudbild med HB.
    Nästa aber ytterligare dyrare, denna gången "bara" dubbelt upp.

Så bra är faktiskt min nya Coda Ts, då undrar jag lite hur mycket bättre är andra förstärkare från Coda?

Sammanfattning av Coda Ts som ni säger i Norge Stålkontoll men med sikeshandske på.

Figge

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.11.2004
    Antall liker
    624
    Sted
    Stockholm
    Torget vurderinger
    1
    Kan nu efter 14 dagar att Coda Ts piskar mitt gamla ML 335 alla dagar i veckan. Otroligt prisvärt med tanke på att ML kostade runt 80000:- nytt och Coda 50000:- nu över 20 år senare.

Figge

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.11.2004
    Antall liker
    624
    Sted
    Stockholm
    Torget vurderinger
    1
    Är det någon som lyssnat på monoblocken och jämfört med stereosteget i samma serie?

Ble medlem
    09.08.2005
    Antall liker
    2
    Sted
    Moss
    Torget vurderinger
    12
    Kjøpte meg en brukt Coda S12 av busserulle her på Sentralen i går, og etter bare noen få timers lytting kan jeg allerede erklære meg som Coda-venn.
    Busserulle, som solgte meg den, slettet annonsen så jeg fikk ikke gitt ham karakter, men en seriøs kar var det.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn