Coda forsterkere

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • erlanddf

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.06.2012
    Innlegg
    672
    Antall liker
    46
    Torget vurderinger
    2
    Desto mer jeg lytter, desto fornøyd blir jeg. :) Anbefales på det varmeste!
     

    Frozone

    Medlem
    Ble medlem
    06.02.2013
    Innlegg
    10
    Antall liker
    1
    Sted
    Grinder, Hedmark
    Noen av dere Coda-venner som vet hvordan en Coda CS vil låte på ett par B&W DM683 høyttalere?
    Ser at Pmaudio har salg på akkurat den typen nå, og må si at strømreservene til Coda imponerer meg stort.
     

    erlanddf

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.06.2012
    Innlegg
    672
    Antall liker
    46
    Torget vurderinger
    2
    Jeg kjenner ikke de høyttalerne, men jeg er ihvertfall strålenende fornøyd med min CS sammen med XTZ Divine 100.49. Ikke glem at selv om det er mye futt i denne forsterkeren så har den stålkontroll på bassen og de første 10 wattene er klasse A. Jeg har dessverre ikke så mange forsterkere å sammenligne med, men den utklasser ihvertfall Parasound NC2250 en høy gang... :) (hadde den før)
     

    Bjarild

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    18.03.2005
    Innlegg
    144
    Antall liker
    13
    Torget vurderinger
    12
    Da har jeg hatt Unison Ultra i hus en liten stund, og den er virkelig fantastisk!
    Har tidligere eid flere Krell, DP, ASR blant annet, og jeg tør påstå at denne utklasser dem alle.
    Den er så utrolig musikalsk, og har vanvittige krefter i tillegg. Helt herlig!
    Og kanksje det beste av alt, den virker til å føye seg fint til alle typer høyttalere jeg har testet på den.

    CS har jeg kun hørt hos Paul, men det er samme greiene, bare bedre.
    Så jeg tipper du vil få utnyttet potensialet i dine B&W til det fulle med Coda.
    En god pre er jo selvfølgelig også svært viktig..
     

    niels

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.10.2002
    Innlegg
    3.939
    Antall liker
    1.279
    Sted
    Nadadouro, Portugal
    Coda er et av de merker du ALDRIG går feil av, uansett hva du har av høyttalere nesten. Umiddelbart virker lyden kjedelig, det er fordi der ikke er noe å sette fingeren på, litt uvant, men helt herligt.
     

    Elo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.04.2010
    Innlegg
    842
    Antall liker
    224
    Sted
    Buskerud
    Torget vurderinger
    2
    Tror jeg hørte Coda på messa i fjor?
    Likte iaf det jeg hørte hos PMaudio!

    Virker som disse har mye krefter og låter bra. Er det noen som bruker disse på litt tingdrevne saker? Har Kappa 9.2i jeg kunne tenkt med å få høre potensialet i..

    Mvh
     

    jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.979
    Antall liker
    1.208
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Med minimum 2 kva trafoer på sine forsterkere, så er Coda nettopp laget for å tilpasse seg det meste:)
    Tror jeg hørte Coda på messa i fjor?
    Likte iaf det jeg hørte hos PMaudio!

    Virker som disse har mye krefter og låter bra. Er det noen som bruker disse på litt tingdrevne saker? Har Kappa 9.2i jeg kunne tenkt med å få høre potensialet i..

    Mvh
     

    Elo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.04.2010
    Innlegg
    842
    Antall liker
    224
    Sted
    Buskerud
    Torget vurderinger
    2
    Nemlig!
    Tviler ikke på at det er nok krefter :)

    Noen som har beskrivende ord om lyden i disse boksene? Evt floskler..

    Mvh
     

    niels

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.10.2002
    Innlegg
    3.939
    Antall liker
    1.279
    Sted
    Nadadouro, Portugal
    Tror vel det blir veldig dyrt med Coda til Kappa 9.2I, spiser ikke disse wattene utrolig fort?
    http://www.hifisentralen.no/forumet/hi-fi-generelt/11081-infinity-kappa-9-2i-erfaringer.html
    Impedansen trenger du ikke bekymre deg om, Coda driver alt. Roger Sanders sine esl forsterkere er OEM fra Coda.
    Coda lyd, tja, de har vel egentlig ingen lyd, dønn neutral, litt som Bryston.
    Floskel? javel, kjøper du en Coda kan dette bli din siste forsterker, hvor kjedeligt er ikke det?
     
    Sist redigert:

    Elo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.04.2010
    Innlegg
    842
    Antall liker
    224
    Sted
    Buskerud
    Torget vurderinger
    2
    Nja, tror egentlig de trenger noe som er stabilt til under 2 ohm, og da leverer vel kandidatene nok watt. Så høyt nok blir det vel alltids.
    Var vel de første som var veldig tungdrevne..
    89 følsomhet og dip ned mot 1.5ohm på 9.2i (tror jeg)

    Nøytralt er kjekt!
     

    LydKarl

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.11.2004
    Innlegg
    981
    Antall liker
    115
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    1
    Eg er definitivt venn, det har eg forsåvidt vore sidan første demonstrasjon av CODA då PM Audio som første importør i Europa arrangerte lytteseanse sammen med bl.a Gradient Revolution heima hjå seg på Nodeland.

    No er eg også lukkeleg eigar av mitt første CODA produkt. Var oppe hjå PM Audio og henta ein 6 mnd gamal CP i mint condition forrige veke :)

    Bilder i egen bildetråd (link signatur)

    O lykke!

    Mvh Karl
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.508
    Antall liker
    2.690
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Eg er definitivt venn, det har eg forsåvidt vore sidan første demonstrasjon av CODA då PM Audio som første importør i Europa arrangerte lytteseanse sammen med bl.a Gradient Revolution heima hjå seg på Nodeland.

    No er eg også lukkeleg eigar av mitt første CODA produkt. Var oppe hjå PM Audio og henta ein 6 mnd gamal CP i mint condition forrige veke :)

    Bilder i egen bildetråd (link signatur)

    O lykke!

    Mvh Karl
    Hva brukte du tidligere på dine Gradienter, Lydkarl?
    Og hvordan vil du beskrive endringen etter å ha gått over til Coda...?
    Har vært i kontakt med PM, og han er jo lyrisk ifht samspillet Coda og Gradient - selv om min våte drøm er Pass Labs.....

    mvh
    Proffen
     

    ERIKD

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.11.2005
    Innlegg
    570
    Antall liker
    478
    Sted
    Longnose
    Er også lykkelig eier av CODA CP forforsterker,utrolig oppløst og dynamisk! Spiller kjempebra,er strålende fornøyd coda venn:)
     

    LydKarl

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.11.2004
    Innlegg
    981
    Antall liker
    115
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    1
    Proffen,

    Eg brukte tidlegare DP BPC 7.0, som eg vil påstå er god ift verdi og alder.
    CODA CP, som er mata med nyare elektronikk, er sjølvsagt langt meir realistisk å lytta til; oppløyst og dynamisk, med stor dybde i lydbildet. Dette er lett å samanlikna på digitalsida. På vinylsida erstattar denne både pre og riaa (fantastiske SAT Balanserad Grammofonförstärkare), og eg kan setta to strekar under når eg påstår at det innebygde riaatrinnet i CP er av glimrande kvalitet! Aldeles fantastisk å spela vinyl med CP i signalkjeden!!

    Erikd,
    Hyggeleg å lesa at fleire enn meg er fornøyd med CP (eg er ikkje akkurat overraska ;))

    mvh
    svært fornøyd Karl
     

    LydKarl

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.11.2004
    Innlegg
    981
    Antall liker
    115
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    1
    Proffen,
    Du skulle forresten ha svippa innom når du var nabolaget ifm smakingen her på Sørlandet.
    Neste gang?
    mvh
    Karl
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.508
    Antall liker
    2.690
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Proffen,
    Du skulle forresten ha svippa innom når du var nabolaget ifm smakingen her på Sørlandet.
    Neste gang?
    mvh
    Karl
    Det skal jeg ha i bakhodet. Blir gjerne en tur eller to pr år til Sørlandet.
    Men sist helg ville jeg neppe vært særlig i stand til å gjennomføre noen som helst form for kvalifisert lytting......:cool:

    Etter hva jeg har forstått på PM, er det særlig effektforsterkeriet fra Coda som "egner" seg godt sammen med Gradient.
    Håper jeg får muligheten til å høre det engang...

    mvh
    Proffen
     

    Hakons

    Medlem
    Ble medlem
    24.06.2008
    Innlegg
    39
    Antall liker
    30
    Torget vurderinger
    8
    Gratulerer med ny forforsterker, må innrømme at jeg kjente på litt vemod (muligens audiofil sorg) forrige uke da jeg så den var solgt på PMaudio sine bruktsider. Hadde dessverre ikke råd denne gangen, men man går jo og håper så lenge man ser det gode tilbudet er der. Spennende å lese her at RIIAen er av så god kvalitet! Er forøvrig svært godt fornøyd med CODA s5.5 som jeg har hatt et par år. Den bidrar med steinkontroll, klang,musikalsk glede og litt magi i heimen!

    Hilsen Håkon

    Eg er definitivt venn, det har eg forsåvidt vore sidan første demonstrasjon av CODA då PM Audio som første importør i Europa arrangerte lytteseanse sammen med bl.a Gradient Revolution heima hjå seg på Nodeland.

    No er eg også lukkeleg eigar av mitt første CODA produkt. Var oppe hjå PM Audio og henta ein 6 mnd gamal CP i mint condition forrige veke :)

    Bilder i egen bildetråd (link signatur)

    O lykke!

    Mvh Karl
     

    LydKarl

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.11.2004
    Innlegg
    981
    Antall liker
    115
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    1
    (...)Etter hva jeg har forstått på PM, er det særlig effektforsterkeriet fra Coda som "egner" seg godt sammen med Gradient.
    Håper jeg får muligheten til å høre det engang...

    mvh
    Proffen
    Herskar vel ingen tvil om at effektforsterkarane frå Coda er gull på Gradient Revolution nei.
    Coda 07X, som er for høg pris på for mitt budsjett, er i fast demo i Gradient Revolution oppsettet hjå Paul.

    Gratulerer med ny forforsterker, må innrømme at jeg kjente på litt vemod (muligens audiofil sorg) forrige uke da jeg så den var solgt på PMaudio sine bruktsider. Hadde dessverre ikke råd denne gangen, men man går jo og håper så lenge man ser det gode tilbudet er der. Spennende å lese her at RIIAen er av så god kvalitet! Er forøvrig svært godt fornøyd med CODA s5.5 som jeg har hatt et par år. Den bidrar med steinkontroll, klang,musikalsk glede og litt magi i heimen!

    Hilsen Håkon
    Takk for det, Håkon
    Flott forsterkar du har der, Håkon.
    Du får vere litt tålmodig, plutselig dukker det opp ein til om du er heldig.
    Anbefalar at du gir den ein sjanse iallefall, om du får muligheten seinare.

    mvh
    Karl
     
    Sist redigert:

    LydKarl

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.11.2004
    Innlegg
    981
    Antall liker
    115
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    1
    Henta CPen torsdag, etter at Paul hadde justert inn riaadelen optimalt for meg.
    CODA CP sparkar virkeleg liv i musikken, og byr på eit stort og djupt lydbilde.
    Temmeleg vill dynamikk vil eg påstå i heimen her no, dei som måtte påstå at det ikkje er realistisk trøkk i Gradient Revolution må gjerne koma på visitt ;-)
     

    gradient

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.07.2012
    Innlegg
    129
    Antall liker
    41
    Sted
    Århus
    Jeg håber også at kunne skrive Coda medlem i klubben en dag

    I dag spiller jeg på gradient aktiv BM kabler samt Primare elektronik effekt mangler jeg ikke noget af men lidt magi håber jeg at Coda 07X kan tilbyde jeg har været oppe hos Paul og lytte men der var det desværre kun Krix højttaler koblet op.......og jeg var vild imponeret af de små reol modeller..

    har aftalt at jeg en gang skal tilbage og lytte et fuld sæt Coda og Gradient håber virkelig på en god oplevelse så jeg stille og rolig kan begynde udskiftningen af mit mifi udstyr

    mvh
    Henrik
     

    ERIKD

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.11.2005
    Innlegg
    570
    Antall liker
    478
    Sted
    Longnose
    Da er jeg en lykkelig eier av coda 07x preamp og er mer en fornøyd! For en gjenomsiktighet,dynamikk og velspillende preamp:) er veldig gøy å høre musikk nå!!
     

    LydKarl

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.11.2004
    Innlegg
    981
    Antall liker
    115
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    1
    Så artig, gratulerer :)
    Korleis vil du karakterisera oppgraderinga frå CP?
    Du køyrer ikkje vinyl? Tenker då på riaadelen du hadde i CP.
     
    Sist redigert:

    ERIKD

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.11.2005
    Innlegg
    570
    Antall liker
    478
    Sted
    Longnose
    Takk:) Spiller større og med mer dynamikk og mer oppløst en cp.Merker det er et dyrere produkt, men var veldig fornøyd med cp:) Nei har ikke kommet meg i vinylverden.
     

    LydKarl

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.11.2004
    Innlegg
    981
    Antall liker
    115
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    1
    Visste størrelse og dynamikk var større på 07x, supert at også auka oppløysing fulgte med på lasset :)
     

    ERIKD

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.11.2005
    Innlegg
    570
    Antall liker
    478
    Sted
    Longnose
    ja og mer fløyel i lyden, kom innom å høre hvis du er i krsand/søgne traktene:)
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.935
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Med en halvvarm Coda 10.5 stående i stua her så er det uten forbehold jeg kan melde meg inn som venn. Det kan virke som om denne passer mine høyttalere veldig godt.
     

    Hjortulf

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.12.2010
    Innlegg
    111
    Antall liker
    28
    Torget vurderinger
    2
    Hei! Noen som har formening om hva er Coda S5 er verdt på bruktmarkedet nå? Dette er modellen før S5,5, kjøpte den i 2007 hos Pm audio og jeg er eneste eier, eksemplaret er i mint condition. Mvh Øyvind
     

    Hakons

    Medlem
    Ble medlem
    24.06.2008
    Innlegg
    39
    Antall liker
    30
    Torget vurderinger
    8
    Det er sjelden de kommer på bruktsalg, det lå ute en S5.5 for noen få mnd siden til 18 tusen (tror det var hos Audioart). Jeg har S5.5 kombinert med en CP forforsterker og hadde flere visst hvor utrolig bra Coda presterer hadde nok bruktprisene holdt seg enda bedre...
     

    Hjortulf

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.12.2010
    Innlegg
    111
    Antall liker
    28
    Torget vurderinger
    2
    Hei, takk for innspill! En fantastisk forsterker dette, med tungt hjerte at jeg legger den ut for salg! Mvh Øyvind
     

    jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.979
    Antall liker
    1.208
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Noen som har hørt Coda CS? Blir ny eier av denne kraftige forsterkeren over helgen.
     

    erlanddf

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.06.2012
    Innlegg
    672
    Antall liker
    46
    Torget vurderinger
    2
    Jeg er veldig fornøyd med min, men har ikke noe godt sammenligningsgrunnlag. :)
     

    jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.979
    Antall liker
    1.208
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Ble dessverre ingen drømmematch som sist, da mine komponenter allerede er av den noe laidbacke siden. Tyngde, detaljer og trøkk er til stede, men toppen ble litt for snill. Ikke forsterkeren sin skyld, da noen sikker ville elsket utfallet og andre ikke. Matching etter egen smak er ikke alltid like lett dessvvere, selv med gode komponenter.
     

    evhvis

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.04.2009
    Innlegg
    780
    Antall liker
    641
    Sted
    Grimstad
    Torget vurderinger
    14
    Ble dessverre ingen drømmematch som sist, da mine komponenter allerede er av den noe laidbacke siden. Tyngde, detaljer og trøkk er til stede, men toppen ble litt for snill. Ikke forsterkeren sin skyld, da noen sikker ville elsket utfallet og andre ikke. Matching etter egen smak er ikke alltid like lett dessvvere, selv med gode komponenter.
    Hvis du kjører balansert så kan det også være at pre ikke liker impedansen, da veldig mange forforsterkere ikke liker 1k Ohm og begynner å rulle av i topp og bunn.
     

    jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.979
    Antall liker
    1.208
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Ble dessverre ingen drømmematch som sist, da mine komponenter allerede er av den noe laidbacke siden. Tyngde, detaljer og trøkk er til stede, men toppen ble litt for snill. Ikke forsterkeren sin skyld, da noen sikker ville elsket utfallet og andre ikke. Matching etter egen smak er ikke alltid like lett dessvvere, selv med gode komponenter.
    Hvis du kjører balansert så kan det også være at pre ikke liker impedansen, da veldig mange forforsterkere ikke liker 1k Ohm og begynner å rulle av i topp og bunn.
    Brukt kun rca. Det er nok høyttalerene mine som har en litt tilbakelent spillestil og trenger en "slemmere" partner. Angrer på at jeg aldrig hadde Coda i mine Focal tider, det tror jeg ville vært knall match.
     

    Academic_South

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.10.2013
    Innlegg
    874
    Antall liker
    401
    Brukt kun rca. Det er nok høyttalerene mine som har en litt tilbakelent spillestil og trenger en "slemmere" partner. Angrer på at jeg aldrig hadde Coda i mine Focal tider, det tror jeg ville vært knall match.
    Tja, er ikke så sikker på det. Jeg hadde også den nevnte Coda`n for noen år siden og opplevde akkurat det samme som deg: Den manglet det rytmiske drivet i mellombassen som gjør det gøy å spille musikk :) Men forsterkeren hadde ellers det meste: Den spilte stort, flott, gjennomsiktig og med bra bass. Men altså; musikken ble litt kjedelig og "tam" for min del. Heldigvis finnes det en del andre forsterkere som gir "foten" og har høyere "boggie-Woggie"-faktor.
     

    Figge

    Generalkonsul OVK i Svealand
    Ble medlem
    20.11.2004
    Innlegg
    3.602
    Antall liker
    3.947
    Sted
    Stockholm/Västerås
    Torget vurderinger
    2
    Coda TS versus Sander Sound System Megatech?
    Eller skall jag behålla mitt ML 335?
     

    elta

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.07.2005
    Innlegg
    166
    Antall liker
    34
    Torget vurderinger
    2
    Eg har Coda TS, anbefales på det varmeste.speler med varme, kraft og stålkontroll.kjøpte den egentlig av rein nysgjerrighet for å prøve ut merket ,den er så bra at det frister å gå opp i toppmodellen Coda 40.0
    Mvh Atle Vik
     

    ERIKD

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.11.2005
    Innlegg
    570
    Antall liker
    478
    Sted
    Longnose
    Eg har Coda TS, anbefales på det varmeste.speler med varme, kraft og stålkontroll.kjøpte den egentlig av rein nysgjerrighet for å prøve ut merket ,den er så bra at det frister å gå opp i toppmodellen Coda 40.0
    Mvh Atle Vik
    Har hørt 40.0 hos pmaudio og for en forsterker!!!!! Frister meg også:)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn