Christian's kino

DiskusjonstrÄd Se trÄd i gallerivisning

• Chrisand25

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.05.2015
    Antall liker
    1.822
    Skrev jo jeg var ferdig med byggingen for en stund. Det varte ca 3 dager det. 😅
    Fant ut at jeg mÄtte dempe litt flutter ekko som sikker er i mellom dÞren inn til kinoen og fromt veggen.
    Dura innom avshop pÄ vei hjem i dag og tok med 2 plater rockfon 30mm. 30 mm er det jeg har plass til der uten at dÞra gÄr i subben.
    Jobbet meg ferdig pÄ hjemmekontor, og lagde en "avansert" tegning sikkert bare jeg forstÄr.
    11406.jpg

Rigget meg til ute, og gikk igang. Og ja, jeg mÄ klippe plenen i helgen.
    11407.jpg

Nesten alle bitene.
    11409.jpg
    11410.jpg

Litt montering.
    11411.jpg
    11412.jpg
    11413.jpg

Test inne fĂžr fresing.
    11414.jpg

Rundkant ble frest, men glemte bilde. Tenker det kommer nÄr jeg fortsetter i morgen.

Latentfreak

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.08.2012
    Antall liker
    469
    Ja, tÞft er det et ord som passer. Sammen med flott, gjennomfÞrt, imponerende, beundringsverdig etc! Og sÄ er jeg ikke sÄ flink til Ä telle: hvor mange 12-tommere har det blitt nÄ?

Chrisand25

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.05.2015
    Antall liker
    1.822
    Ja, tÞft er det et ord som passer. Sammen med flott, gjennomfÞrt, imponerende, beundringsverdig etc! Og sÄ er jeg ikke sÄ flink til Ä telle: hvor mange 12-tommere har det blitt nÄ?
    Takk for det😊
    Rommet har nÄ 64stk 12", og det ligger nok ann til 4 til etter litt funderinger fram og tilbake. Frontveggen blir nok bygd om til 8x5 neste Är siden det gir bedre fordeling og vil spille jevnere hÞyere opp i frekvens.
    6x6 som jeg har i dag gir en plan bĂžlge opp til ca 230hz, mens en 8x5 vil gi en plan bĂžlge opp til ca 310 hz. Dette vil jo vĂŠre en fordel i forhold til deling, og vil kanskje gi enda litt tilđŸ€“

ParttimeDIY

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.11.2022
    Antall liker
    1.023
    Sted
    BrĂžttum
    Torget vurderinger
    1
    Deler du SBAet i front pÄ Þvre grense ift plasseringen i gritet? AltsÄ 230hz med dagens lÞsning?

Chrisand25

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.05.2015
    Antall liker
    1.822
    Deler du SBAet i front pÄ Þvre grense ift plasseringen i gritet? AltsÄ 230hz med dagens lÞsning?
    Nei. Deler pĂ„ 80hz. Synes det lĂ„ter best. Man har jo en avrulling det man deler, sĂ„ hvor jevnere det er oppover, jo mindre negativ pĂ„virkning vil man fĂ„ videre opp. Ihvertfall teoretisk😊

• Laster inn

DiskusjonstrÄd Se trÄd i gallerivisning

• Laster inn

Topp Bunn