ceroxol's hifi, hjemmekino og diverse..

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • gwikse

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.02.2006
    Innlegg
    1.091
    Antall liker
    253
    Flott setup dette her gitt :)

    Ville nok tro at dette med delt usb port eller ikke problemene er dels en følge av at mange usb kontrollere som sitter på hovedkort i maskiner i dag er basert på PCI bussen som er delt for alle enheter tilsluttet PCI (det kan være alt fra lydkort, firewire kontrollere, harddisk kontroller, nettverk osv osv). Det hadde vært av interresse å sett hva som hadde skjedd ved bruk av en PCIex kontroller (PCIex deler ikke bussen på samme måte som PCI).

    Jeg deaktiverer stort sett alt på PCI bus som ikke er helt nødvendig (deaktiverer i bios, jeg bruker pc...).
     

    ceroxol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    1.217
    Antall liker
    186
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    9
    achri-d skrev:
    ceroxol skrev:
    Da har jeg prøvd disse kablene i anlegget en stund og dette er meget bra! Jeg har faktisk solgt NordOst kablene jeg hadde og bruker nå nevnte BJC kabler fra QB-9 til XP-10 og fra XP-10 til X150.5.... Med en gang de kom inn i anlegget syntes jeg de muligvis var litt "kjedelige" i lyden, men etter å ha stått og spilt kontinuerlig i nesten to uker, samtidig med at QB-9 ble spilt inn, så skjedde det underverker. Har testet mye frem og tilbake og jeg foretrekker faktisk BJC kablene nå.
    Hei - interessant at du liker BJC. Jeg bruker dem som tidligere nevnt flere steder i anlegget mitt.
    Jeg liker dem meget godt og håper flere kanskje for øynene opp for dette merket! Har startet en BJC vennetråd også... ;) BJC var et ukjent merke for meg helt frem til jeg hørte de her i Dk i et virkelig high-end anlegg (Avalon Isis m.m.), må si jeg ble mildest talt sjokkert over prisen og det faktum at eier mente at kablene absolutt ikke holdt tilbake noen av kvalitetene i dette systemet! Min egen erfaring er utelukkende positiv, anlegget spiller meget godt med BJC - virkelig en no-brainer å prøve i eget anlegg.. :)

    achri-d skrev:
    Grunnen til innlegget er imidlertid tråden du startet på Computer Aud... . Som et innspill til den kan jeg nevne at jeg har testet ut bruk av ekstern Firewire disk istedenfor ekstern USB disk og de har samme problemer - i hvertfall om en benytter PC. Det er en konsekvens av kravene i USB-standarden. Det kan være at mac/osx implementerer dette på en annen måte enn hva som er tilfellet under windows. Jeg mener at et av svarene ga inntrykk av at firewire disk er ubetinget OK. Mvh.


    Edit - jeg leste CA tråden en gang til. Det Rankin sier om Firewire er ikke generelt korrekt. Derimot er hans forslag til sata link selvsagt OK og uten den nevnte svakhet. Videre er det riktig som Connaker sier at dette er et USB problem og ikke et adaptive vs asynkron problem. Men det hjelper ikke om det benyttes forskjellige USB-buser - det er ikke krav om synkronisering mellom USB-enheter og de fleste leverandører vil implementere hva standarden foreskriver.
    Jeg har liten teknisk kunnskap rundt USB/FW-protokoller etc, men etter at jeg gikk over til FW HDD har jeg ikke opplevd et eneste avbrudd/"hakk" i lyden, forøvrig interessant at du ikke opplevde en forskell mellom USB og FW HDD. Mulig mac har en annen implementasjon ja.. Min mac har desverre ikke eSATA, ellers var det helt klart det jeg hadde valgt, synd at denne standarden ikke er så standard. :)

    gwikse skrev:
    Flott setup dette her gitt :)

    Ville nok tro at dette med delt usb port eller ikke problemene er dels en følge av at mange usb kontrollere som sitter på hovedkort i maskiner i dag er basert på PCI bussen som er delt for alle enheter tilsluttet PCI (det kan være alt fra lydkort, firewire kontrollere, harddisk kontroller, nettverk osv osv). Det hadde vært av interresse å sett hva som hadde skjedd ved bruk av en PCIex kontroller (PCIex deler ikke bussen på samme måte som PCI).

    Jeg deaktiverer stort sett alt på PCI bus som ikke er helt nødvendig (deaktiverer i bios, jeg bruker pc...).
    Takk for det. :) Interessant dette med PCI som du nevner, en PCIex kontroller - er det noe en kan bruke på mac, eller er dette utelukkende for pc?
     

    ceroxol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    1.217
    Antall liker
    186
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    9
    Tenkte jeg også skulle legge ut noen flere bilder av rommet og hvordan stuen ser ut nå..

    Her ses anlegget fra bak sofa'n. I mellom høyttalerene ligger en pute av typen enormt-stor-og-tung fra Bolia, tykt teppe ligger på gulvet foran høyttalerene. Ellers har jeg ikke gjort noen akustiske tiltak i rommet. Sofa'n står ~1,2m ut fra bakvegg. Rommet er 3,8 x 4,7m, høyttalerene står på den ene kortveggen.



    August demonstrer sweet-spot.. Sia - Some People Have Real Problems, som ses på iMac'en er forøvrig en meget bra cd, anbefales! Veggen til venstre har 7stk Benno cd-søyler fra Ikea, på veggen til høyre er det en stor "dobbelt-dør" mellom stuene



    Bilde av hjemmekino, ikke det beste bildet for å vise det, men kvaliteten på HD sendingene er helt utrolig bra. Er Mtv HD som surrer og går - mener det er et bilde fra en av The Streets musikkvideoer..



    Avslutter med et bilde tatt fra midt mellom høyttalerene. En ser Vienna Acoustics Waltz Grand på veggene bak. Prosjektorfestet har jeg laget av et bordben til den nette sum av 99,- samt et no-name universalfeste til 360,-.



    Vil avslutte mer bilde av BDR Cones nr.3 som nå er under alt utstyr. Dette anbefales alle å prøve, dette er et tweak som endrer lyden i stor grad og for meg i utelukkende positiv retning. Dette er et av få tweak som virkelig er hørbart, nærmest latterlig stor forskjell, til og med samboeren hørte forskjell på dette som hun mente bare var tøys.



    Litt vanskelig å beskrive endringen i lyd, men det virker som om nærmest alt blir klarere og en god del støy fjernes. F.eks. vokalen til Johnny Cash på Hurt står mye klarere frem og lydbildet virker mer "organisert". Jeg opplevde størst forskjell under effektforsterker.
     

    Vedlegg

    SOEDAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2002
    Innlegg
    3.101
    Antall liker
    503
    Fabelaktig. Dette er et av de feteste anleggene på hele sentralen etter min mening.
     

    gwikse

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.02.2006
    Innlegg
    1.091
    Antall liker
    253
    ceroxol skrev:
    achri-d skrev:
    ceroxol skrev:
    Da har jeg prøvd disse kablene i anlegget en stund og dette er meget bra! Jeg har faktisk solgt NordOst kablene jeg hadde og bruker nå nevnte BJC kabler fra QB-9 til XP-10 og fra XP-10 til X150.5.... Med en gang de kom inn i anlegget syntes jeg de muligvis var litt "kjedelige" i lyden, men etter å ha stått og spilt kontinuerlig i nesten to uker, samtidig med at QB-9 ble spilt inn, så skjedde det underverker. Har testet mye frem og tilbake og jeg foretrekker faktisk BJC kablene nå.
    Hei - interessant at du liker BJC. Jeg bruker dem som tidligere nevnt flere steder i anlegget mitt.
    Jeg liker dem meget godt og håper flere kanskje for øynene opp for dette merket! Har startet en BJC vennetråd også... ;) BJC var et ukjent merke for meg helt frem til jeg hørte de her i Dk i et virkelig high-end anlegg (Avalon Isis m.m.), må si jeg ble mildest talt sjokkert over prisen og det faktum at eier mente at kablene absolutt ikke holdt tilbake noen av kvalitetene i dette systemet! Min egen erfaring er utelukkende positiv, anlegget spiller meget godt med BJC - virkelig en no-brainer å prøve i eget anlegg.. :)

    achri-d skrev:
    Grunnen til innlegget er imidlertid tråden du startet på Computer Aud... . Som et innspill til den kan jeg nevne at jeg har testet ut bruk av ekstern Firewire disk istedenfor ekstern USB disk og de har samme problemer - i hvertfall om en benytter PC. Det er en konsekvens av kravene i USB-standarden. Det kan være at mac/osx implementerer dette på en annen måte enn hva som er tilfellet under windows. Jeg mener at et av svarene ga inntrykk av at firewire disk er ubetinget OK. Mvh.


    Edit - jeg leste CA tråden en gang til. Det Rankin sier om Firewire er ikke generelt korrekt. Derimot er hans forslag til sata link selvsagt OK og uten den nevnte svakhet. Videre er det riktig som Connaker sier at dette er et USB problem og ikke et adaptive vs asynkron problem. Men det hjelper ikke om det benyttes forskjellige USB-buser - det er ikke krav om synkronisering mellom USB-enheter og de fleste leverandører vil implementere hva standarden foreskriver.
    Jeg har liten teknisk kunnskap rundt USB/FW-protokoller etc, men etter at jeg gikk over til FW HDD har jeg ikke opplevd et eneste avbrudd/"hakk" i lyden, forøvrig interessant at du ikke opplevde en forskell mellom USB og FW HDD. Mulig mac har en annen implementasjon ja.. Min mac har desverre ikke eSATA, ellers var det helt klart det jeg hadde valgt, synd at denne standarden ikke er så standard. :)

    gwikse skrev:
    Flott setup dette her gitt :)

    Ville nok tro at dette med delt usb port eller ikke problemene er dels en følge av at mange usb kontrollere som sitter på hovedkort i maskiner i dag er basert på PCI bussen som er delt for alle enheter tilsluttet PCI (det kan være alt fra lydkort, firewire kontrollere, harddisk kontroller, nettverk osv osv). Det hadde vært av interresse å sett hva som hadde skjedd ved bruk av en PCIex kontroller (PCIex deler ikke bussen på samme måte som PCI).

    Jeg deaktiverer stort sett alt på PCI bus som ikke er helt nødvendig (deaktiverer i bios, jeg bruker pc...).
    Takk for det. :) Interessant dette med PCI som du nevner, en PCIex kontroller - er det noe en kan bruke på mac, eller er dette utelukkende for pc?
    Tror ikke du har samme muligheter med en imac, men jeg har ingen kompetanse på imac så det er sikkert ikke dumt å sjekke litt rundt på forum til forskjellige hardware sites (som for eksempel www.hardware.no ). Vil tro du kan få svar i ett av mac-forumene der.

    Forskjellen på mac og pc er stort sett bare operativsystemet (og eksternt design selvsagt). Hardware som sitter i er stort sett kompatibelt med windows.
     

    ceroxol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    1.217
    Antall liker
    186
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    9
    Lenge siden jeg har vært innom her gitt.... ;) Er meget fornøyd med lyden av anlegget for tiden, så jeg har i lengre tid bare kost meg med musikk og økt størrelsen av musikksamlingen. I dag er det et lite 3000-cd'ers jubileum! Yeah!

    Et bilde av samlingen:



    Den fysiske samlingen er pakket ned i esker og spredt litt rundt mellom bolig i Dk og Norge. Noen få ganger savner man et fysisk format, da hjelper det litt med at jeg ikke har lagt inn dvd'ene mine enda, men et sted i de limbiske strukturer så vokser en idé om platespiller.. Hmm.. Hvorfor har min lokale plate-pusher så sykt mange fete LP'er?



    Ellers har det jo blitt tid til noen oppgraderinger siden sist; den første har gitt en enorm "du-tror-det-ikke-før-du-hører-det" forbedring av lyden:



    Jeg har startet en tråd om PM her. Jeg har meget stor forståelse for at mange er skeptiske, det jeg ikke har forståelsen for er at ikke fler tester programmet selv, når det er gratis, 30 dagers prøveperiode, ingen registrering eller annet og installationen tar 2minutter. Det er helt sikkert ikke alle anlegg hvor det er en forskjell, eller hvor forskjellen er til det bedre - hvilket en også kan lese i PM-tråden jeg linket til, men for de som bruker iTunes er dette en no-brainer å prøve!

    Hos meg blir alt bedre med PM, en trenger bare å høre 10sekunder ut i en sang før en hører at dette låter mer som ekte musikk! Jeg vil spesielt fremheve dynamikk, troverdighet/3D egenskapene som mest i-ørefallende. Floskler som teppe foran høyttalerene, nyvaskede vinduer etc. er nærliggende å bruke. Personlig minner PM meg mest om da jeg gikk fra Advantage S1 til dCS Delius+Purcell - det var en enorm forskjell på samtlige parametere, kanskje spesielt det at musikk ble MUSIKK! Denne oppgraderingen kostet med ca. 30kkr, PM koster under 1/30 del av dette. Amarra har jeg ikke prøvd.



    En annen oppgradering er denne røde slangen i ormebolet:



    Vel, hva skal jeg si om den, annet enn at jeg har hatt problemer med å høre forskjell på den og andre USB kabler. Det er en Wireworld Starlight 6 USB



    Det har vært litt lite tid til inngående A/B testing, så det er mulig kablen har skjulte hemmeligheter. ::) ;D Mer om dette på et senere tidspunkt.



    Ellers holder jeg øye med disse to dacene som kommer i disse dager; M2Tech Vaughn og W4S DAC2, meget spennende produkter og begge med asynkron usb og ES9018. Førstnevnte skal ihvertfall på hjemlån når min lokale hifi-pusher får den.. Jeg har også siklet litt på et par Morten Bird, demomodell, men prisen på ca. 100kDkk gjør de desverre uoppnåelige på dette tidspunkt. :'(
     

    Vedlegg

    nma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2003
    Innlegg
    4.705
    Antall liker
    522
    Torget vurderinger
    1
    Skru av Wlan og Bluetooth. Gå inn på about this mac og finn ut hvilken USB port som ikke har annet tilkoblet (Webcam etc), og bruk så denne.
    Rapporter tilbake ;)
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.388
    Torget vurderinger
    13
    Enig alt du skriver om PM, fantastisk flott program som fungerer over all forventning.
    Og til en billig pris i mine øyne..,- i forhold til hi-fi priser generelt. ;D

    ceroxol skrev:
    Jeg har også siklet litt på et par Morten Bird, demomodell, men prisen på ca. 100kDkk gjør de desverre uoppnåelige på dette tidspunkt. :'(
    He He, jeg siklet også på en slik en helt til jeg ikke klarte holde igjen mere...
     

    ceroxol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    1.217
    Antall liker
    186
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    9
    Man skrev:
    Skru av Wlan og Bluetooth. Gå inn på about this mac og finn ut hvilken USB port som ikke har annet tilkoblet (Webcam etc), og bruk så denne.
    Rapporter tilbake ;)
    Will do! :)

    johnnygrandis skrev:
    Enig alt du skriver om PM, fantastisk flott program som fungerer over all forventning.
    Og til en billig pris i mine øyne..,- i forhold til hi-fi priser generelt. ;D

    ceroxol skrev:
    Jeg har også siklet litt på et par Morten Bird, demomodell, men prisen på ca. 100kDkk gjør de desverre uoppnåelige på dette tidspunkt. :'(
    He He, jeg siklet også på en slik en helt til jeg ikke klarte holde igjen mere...
    Æsj, sånne Bird-gla'historier vil jeg ikke høre noe om.. ;) He he.. Vurderer å selge alt og kjøpe Bird, men da får jeg jo likssom ikke brukt de, jeg får nok bare gå den kjedelige veien å spare-spare-spare.. Boring!
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.388
    Torget vurderinger
    13
    Jeg vil nå tro dine egne stiller i samme gode klasse.
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.510
    Antall liker
    15.393
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Kjempeflott tråd og oppsett du har her ceroxol! Det Pass Lab forsterkersettet er bærre lekker :) Gøy å se at du har klart å integrere hifi/hjemmekino i en vanlig stue som atpåtil har en liten krabat krabbene rundt - det gir inspirasjon og håp til noen av oss! Ser også noen musikkanbefalinger i tråden din som jeg støtter :)

    OU812
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.935
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Må si meg enig med resten her, en flott tråd med kjempegode bilder :) Ikke minst spennende utstyr!
     

    nma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2003
    Innlegg
    4.705
    Antall liker
    522
    Torget vurderinger
    1
    Ceroxol viser at det er mulig å kombinere familieliv, og high-end hifi, og hjemmekino i en normal parleilighet for studenter (gjetter bare helt villt nå) :D
    Bra eksempel for den oppvoksende generasjonen ;)
     

    ceroxol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    1.217
    Antall liker
    186
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    9
    johnnygrandis skrev:
    Jeg vil nå tro dine egne stiller i samme gode klasse.
    Hmmm.. Bytte-djevlen har visket meg i øret at jeg trenger Bird.. ;) Neida, Ref.3A spiller utrolig og til prisen så er det virkelig høyttalere jeg håper fler får øynene opp for. Veil. pris i Dk er 53kDkk - ikke værst! Dog savner jeg noen av kvalitetene fra mine tidligere Verity Audio; den var litt bedre på stemmer, men dårligere på bass og spesielt diskant - mine VA var en tidlig utgave. En vil jo alltid ha i pose og sekk og litt ekstra.. Desverre har jeg hørt flere gode høyttalere den siste tiden, bl.a. VA Leonore, Vienna The Music, WA Sasha, M. Bird, Avalon Isis.. Det er mange gode forhandlere og krem-anlegg her i danmark. :)

    ou812rh skrev:
    Kjempeflott tråd og oppsett du har her ceroxol! Det Pass Lab forsterkersettet er bærre lekker :) Gøy å se at du har klart å integrere hifi/hjemmekino i en vanlig stue som atpåtil har en liten krabat krabbene rundt - det gir inspirasjon og håp til noen av oss! Ser også noen musikkanbefalinger i tråden din som jeg støtter :)

    OU812
    Takk for det! :) Pass Labs er virkelig bra, det er bare synd det ikke er mer tilgjengelig i norge. Selv bor jeg i Odense, dk, hvor www.vassagohifi.com holder til. Dette er en meget hyggelig og seriøs forhandler, som ikke tar fantasipriser...

    Det har faktisk vært overraskende greit å få samboer til å godta store høyttalere og annet i stuen, samt å ha en liten gutt gående ustøtt rundt som samtidig er meget interessert i disse merkelige apekistene som lager lyd og alle disse fine tingene med lys på som pappa'n piller på hele tiden.. Han respekterer heldigvis et nei og husker hva som er Fyyy.. :)

    pahf skrev:
    Må si meg enig med resten her, en flott tråd med kjempegode bilder :) Ikke minst spennende utstyr!
    Takker! :)

    Man skrev:
    Ceroxol viser at det er mulig å kombinere familieliv, og high-end hifi, og hjemmekino i en normal parleilighet for studenter (gjetter bare helt villt nå) :D
    Bra eksempel for den oppvoksende generasjonen ;)
    Tusen takk, meget hyggelig kommentar! :) Du gjetter forøvrig meget godt! Jeg og samboeren er studenter ett år til, deretter er det tilbake til norge og turnus på et mindre Oslo-sykehus.. Blir spennende!



    Legger ved et lite bilde fra kveldens danse-session:



    I kveld var det Joe Bonamassa - Live From Nowhere In Particular som stod for dansemusikken. ;)



    Edit: skrivefeil.. Det eneste samboern har litt problemer med når det gjelder hifi er min nerding her inne... he he.. Har blitt mast på under dette innlegget, derfor litt usammenhengende og skriveleif.. ;)
     

    Vedlegg

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.935
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Ikke rart arvingen er fornøyd når Joe Bonamassa spiller!!
     

    ceroxol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    1.217
    Antall liker
    186
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    9
    emotikon skrev:
    kaap skrev:
    ref: bruktbørsen;
    Hva skjer'a?
    :p
    Hmmm..kanskje en ekstra edit i forlengelse av siste avsnitt i innlegg #93? ;)
    He he.. Her er det enormt store planer på gang - bokstavelig talt (dama kommer til å drepe meg hvis _____ ankommer stuen. Det kommer vel til å bli litt lite _____ og _____ og _____ og (...) fremover.. HA HA..??)!

    Anyways: Dette blir mildt sagt spennende!!!!! Det kan selvfølgelig hende det ikke skjer noen ting, men vi får nå se på det da....jeg håper jeg har litt flaks i de kommende to-tre dagene. Et lite hint om hva som muligvis skjer kan en jo få fra denne tråden. :-X ::) ;D ;D

    Ang. dama's hat-forhold til HFS-nerdingen, så har dama gjort en kardinalfeil: hun har latt meg ha en sommerjobb, jeg har jobbet primært om natten, pengene triller inn og jeg har brukt 80% av jobb-tiden på nerding - uten noen "kontroll" fra hennes side.. Hifi-nevrosene melder seg, byttedyret dukker opp, en kommende 30-års krise nærmer seg og så plutselig... Fremover blir det vel en eller annen form for "Net-Nanny" på HFS, hvor jeg kun får surfe hvis jeg sitter på fanget hennes.. Hmm.. 8)
     

    ceroxol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    1.217
    Antall liker
    186
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    9
    ceroxol skrev:
    ...jeg håper jeg har litt flaks i de kommende to-tre dagene.
    JA!!!

    Nå kommer det til å skje spennende ting fremover.......... ;D ;D ;D
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Grattis. Skjønner hvor dette bærer, tipper AG Uno Nano... 8)
     

    ceroxol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    1.217
    Antall liker
    186
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    9
    gut_man skrev:
    ...tipper AG Uno Nano... 8)
    Apropos "tipper": Jeg har sett i endel tråder på HFS og kan ikke se at noen andre har akkurat de samme høyttalerene.. ;)
     

    ceroxol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    1.217
    Antall liker
    186
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    9
    johnnygrandis skrev:
    Så Marten er ut ... :eek: da ?
    Ja, er det....Miles III var ikke den rette for meg og Bird ble desverre litt for kostbar, samtidig som en drøm om horn plutselig lot seg realisere. Har vært og lyttet til div. hifi i sommer og hornene har noen utrolige kvaliteter/egenskaper som alm. høyttalere vanskelig kan matche - da blir det iallefall meget dyrt. Har gått svanger med en drøm om horn lenge, men boforhold, økonomi og WAF har satt en effektiv stopper for dette, nå er det imidlertid annerledes, spesielt på WAF-fronten.. ;) Bird er fortsatt høyttalere jeg drømmer om - de spiller fantastisk!
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.388
    Torget vurderinger
    13
    Gratulerer, bilder av vidunderhorna hadde vært noe ...
     

    ceroxol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    1.217
    Antall liker
    186
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    9
    johnnygrandis skrev:
    Gratulerer, bilder av vidunderhorna hadde vært noe ...
    Takk for det! :)

    De kommer på fredag, så jeg håper å gi noen bilder da - i det minste av eskene! ;) Hvis ikke er jeg ikke hjemme igjen før i september... :eek:
     

    SannaX

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.02.2007
    Innlegg
    1.325
    Antall liker
    205
    Torget vurderinger
    1
    Ikke har de samme? Da tipper jeg du har gått for Uno Nano G2? Gratulerer så mye, dette er snasent ;D
     

    ceroxol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    1.217
    Antall liker
    186
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    9
    SannaX skrev:
    Ikke har de samme? Da tipper jeg du har gått for Uno Nano G2? Gratulerer så mye, dette er snasent ;D
    Har jo, som en kan lese i "Venner av Avantgarde Acoustic hornhøyttalere"-tråden, hatt en lengere kamp i forhold til WAF-delen av horn-i-stuen.. Har etter mange harde forhandlinger så vidt - SÅ VIDT! - fått aksept for Nano. Vel.... Da gjenstår det bare å se om jeg faktisk er snill gutt og gjør det jeg har fått lov til....... :eek: :eek: ;D ;D
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.536
    Antall liker
    102.881
    Torget vurderinger
    23
    Ikkeno' kyllingtakter nå, Cerox.......
     

    ceroxol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    1.217
    Antall liker
    186
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    9
    SannaX skrev:
    Ikke har de samme? Da tipper jeg du har gått for Uno Nano G2? Gratulerer så mye, dette er snasent ;D
    Glemte å si at det ikke blir tippe-premie på deg i dag.. :) Det er ikke Nano G2.. ;D



    pengesluk skrev:
    Ikkeno' kyllingtakter nå, Cerox.......
    Det er nok nærmere tvert i mot.. ;)

    Én ting er hva man har fått aksept for å kjøpe, en helt annen ting er hva man faktisk kjøper.. He he.. For å si det sånn, så bruker jeg dagene med å fortelle dama om hvor små ting ser ut i et stort butikklokale i forhold til hvor stort det fremstår hjemme - selvfølgelig er det noe i denne påstanden, men i mitt tilfelle så er det jeg har kjøpt absolutt større enn det vi har sett på... Hmm.. ;D
     

    SannaX

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.02.2007
    Innlegg
    1.325
    Antall liker
    205
    Torget vurderinger
    1
    Helsike da ;D Har du klint til med Duo G2? Flere har jo Duo G1, samt Mezzo, men foreløpig har jeg ikke sett Duo Grosso hos noen? Trio vil jeg tro er utelukket, og den er det flere som har. Dessuten tror jeg du da ville blitt kastet ut :eek: ;D
     

    ceroxol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    1.217
    Antall liker
    186
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    9
    SannaX skrev:
    Helsike da ;D Har du klint til med Duo G2? Flere har jo Duo G1, samt Mezzo, men foreløpig har jeg ikke sett Duo Grosso hos noen?
    Nå er du inne på sporet! ;) ;D Åh, som jeg gleder meg til fredag!!!!!



    SannaX skrev:
    Trio vil jeg tro er utelukket, og den er det flere som har. Dessuten tror jeg du da ville blitt kastet ut :eek: ;D
    100% korrekt, ikke bare kastet ut men også flere runder med dette:
     

    Vedlegg

    emokid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Innlegg
    5.235
    Antall liker
    6.368
    Lykke til Ceroxol. AG-høyttalere er morsomme å "jobbe" med, man får mange nye, gode erfaringer og MASSE musikkglede. Gleder meg til å følge tråden videre.
     

    ceroxol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    1.217
    Antall liker
    186
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    9
    emokid skrev:
    Lykke til Ceroxol. AG-høyttalere er morsomme å "jobbe" med, man får mange nye, gode erfaringer og MASSE musikkglede. Gleder meg til å følge tråden videre.
    Takk for det! :) Har drømt om horn i flere år og endelig gikk det! Jeg gleder meg syyyyykt til fredag..
     

    SannaX

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.02.2007
    Innlegg
    1.325
    Antall liker
    205
    Torget vurderinger
    1
    Røper du hvilke det blir eller venter du til fredag?
     

    ceroxol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    1.217
    Antall liker
    186
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    9
    SannaX skrev:
    Røper du hvilke det blir eller venter du til fredag?
    Tenkte jeg skulle bruke minst et par uker på bilder av pappkasser og generell utpakking her i tråden... ;) ;D Neida, du har tippet riktig, det er det mest økonomiske av alternativene over - Duo G2 m/Diamond Chrystal Silver finish.. Vel, kommer sikkert noen pakke-ut-bilder her uansett. 8) Har jeg sagt hvor mye jeg gleder meg? - JEG GLEDER MEG! ;D ;D

    Blir forøvrig veldig spennende å se om dama oppdager at jeg har kjøpt en modell større enn det hun har gått med på!!!! Blir det samlivsbrudd? - neppe.. Blir det bråk? - definitivt... :eek: ;D
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn