CD spillerens venner :)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    10.939
    Antall liker
    32.906
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    17
    Ifølge rollaudio.eu er det Sanyo SF-P101N som brukes både i Apollo, Apollo-R og faktisk i toppmodellen ISIS. Mener Hegel bruker det også i Mohican, men de har visst modifisert det. Krysser bare fingrene for at drivverket vil vare lenge.
    Tror de er driftsikre , og skulle det skje noe bør ikke deler være noe problem .
     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Sanyo lager så vidt jeg vet lasere enda de - selv om det finnes Kina kopier av det meste der ute................
    Godt å vite. Kanskje jeg skulle gått til innkjøp av et drivverk med laser for å ha i reserve ...
     

    666

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2013
    Innlegg
    2.510
    Antall liker
    6.120
    Torget vurderinger
    14
    Rega sier sitat :We have a load of them in stock.
    Men sikkert lurt å kjøpe i tilfelle.
     

    Todani

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.05.2009
    Innlegg
    1.149
    Antall liker
    2.065
    tray.jpg


    Jeg har en Stello CDA-500 stående i sekundæranlegget. Meget forseggjort drivverk I den senere del av "CD-alderen" (Den er jo på langt nær over!). Sanyo transport montert på en solid stålplate som er montert i gummidempere på et tårn, som igjen er montert oppå en massiv aluminiumsblokk.
    Denne 11 år gamle spilleren har gått mange mil, og jamen har jeg ikke hørt et hikk eller to. Kanskje den må en tur til legen?
     
    • Liker
    Reaksjoner: 666

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.299
    Antall liker
    3.090
    Torget vurderinger
    4
    Sist jeg hadde problemer med med topp ladet Philips drivverk som "skippet" så ordnet det seg med at jeg justerte den så den var i vater. Om du ikke har sjekket på en stund kan det være verd å sjekke før du sender den til doktoren, koster litt å skifte disse nå for tiden.
     

    M1

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.02.2009
    Innlegg
    627
    Antall liker
    340
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    2
    Kjøpte denne ny i 1985 Philips - CD-350
    Philips CD 350 von 1985. Neupreis ca. 1.000 DM. Lt. Test in Audio 11/1985 absolute Spitzenklasse, top Klang, einfache Ausstattung ohne Fernbedienung aber mit Doppelchip TDA1540P - SAA7030 und CDM-2 / CDM-2/10 Schwenkarm Laufwerk.
    M1
     
    • Liker
    Reaksjoner: 666
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Rega holder liv i formatet med ny versjon Saturn (MK3).

    Vis vedlegget 782433

    De holder seg fortsatt til Wolfson WM8742-chipene, ser jeg. Hadde vært interessant å vite hvor mye som var oppgradert her sammenlignet med Dac-R og Saturn-R. Men uansett om det kanskje er litt «same shit, new wrapping», er det supert at de holder liv i formatet.

     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.299
    Antall liker
    3.090
    Torget vurderinger
    4
    Egen dac modul er vel nytt?
    Ellers fra websiden:
    • Enhanced output amplifier circuit
    • Enhanced digital power supplies
    • Redeveloped analogue & digital outputs
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.299
    Antall liker
    3.090
    Torget vurderinger
    4
    Er vel mest design og min oppdateringer da? Husker jeg så litt på ISIS for noen år siden men forstod ikke valget med kun usb inngang så var nok den jeg tenkte på.
     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Er vel mest design og min oppdateringer da? Husker jeg så litt på ISIS for noen år siden men forstod ikke valget med kun usb inngang så var nok den jeg tenkte på.
    Saturn-R hadde ikke asynkron USB, det hadde heller ikke Rega Dac, men dette kom så på Rega Dac-R. Nye Saturn har asynkron USB, ikke usannsynlig arvet fra / hentet fra Dac-R, da. Er nok snakk om evolusjon kontra Saturn-R, skjønt Dac-R begynner å dra litt på årene.
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.299
    Antall liker
    3.090
    Torget vurderinger
    4
    Om bare....

    Denne hadde hatt digital ut, hadde passet fint samen med min Devialet. Philips Pro drivverk og solid fjernkontroll er også kjekt å ha.

    bs 3000 3.jpg



    bo remote.png
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.299
    Antall liker
    3.090
    Torget vurderinger
    4
    Litt mye mekanikk som kan stoppe å virke på denne, som glassdørene som åpnes automatisk når du er nærme spilleren. Motorisert cd lokk/pukk er heller ikke en favoritt men fint så lenge det fungerer. Kjøpt 90% på design og min fungerer enda 100%, en så lenge.
    Spiller nå på denne med BL3 med 10m "skytetråd" som er kveilet opp, ikke high end men kan fint høre musikk på dette.
    Som nevnt så mangler denne sårt en digital ut.
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    10.939
    Antall liker
    32.906
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    17
    Hvis noen vil ha en strøken B&O , ligger denne på finn:

    Det er loddet inn en rca kabel som ser litt suspekt ut, men ellers veldig pen.


    732_1125880612.jpg
     
    Sist redigert av en moderator:
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Denne virker spennende (på Torget):
     
    Sist redigert av en moderator:

    raeggis

    Entusiast
    Ble medlem
    20.02.2004
    Innlegg
    378
    Antall liker
    254
    Sted
    Lundamo
    Torget vurderinger
    0

    sterha

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.02.2021
    Innlegg
    124
    Antall liker
    154
    Sted
    Trøndelag
    Jeg har blitt opphengt i CD spillere hvor cd-platen er godt synlig mens den spilles. B&O har jo en god del slike, i tillegg har vi de tidlige 80-tallsspillerene med vertikal mating av cd-platen. Pluss at det finnes diverse andre varianter.

    Selv har jeg denne på tur inn. Knappene minner vel mest om en tidlig mikrobølgeovn 😁 Jakten på flere kule gamle spillere fortsetter :giggle:

    1643368347775.png
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.299
    Antall liker
    3.090
    Torget vurderinger
    4
    Mange av 1 gen cd-spillere er baser på prototypen til Sony, mange ble overasket da Sony sin første spiller for salg kom med cdskuff.

    sony prototype.jpg


    2017-10-Sony_CDP101-1-660x330.jpg
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.203
    Antall liker
    101.682
    Torget vurderinger
    23
    Vakre saker.....
     

    sterha

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.02.2021
    Innlegg
    124
    Antall liker
    154
    Sted
    Trøndelag
    Mange av 1 gen cd-spillere er baser på prototypen til Sony, mange ble overasket da Sony sin første spiller for salg kom med cdskuff.
    Ja, har lest at mange ble lurt av prototypen til Sony. Men selv synes jeg at de med vertikal innmating og synlig CD er mye kulere enn de med skuff. Men på 80-tallet var nok skuff superkult :D
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    39.965
    Antall liker
    81.746
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    96
    Jeg har blitt opphengt i CD spillere hvor cd-platen er godt synlig mens den spilles. B&O har jo en god del slike, i tillegg har vi de tidlige 80-tallsspillerene med vertikal mating av cd-platen. Pluss at det finnes diverse andre varianter.

    Selv har jeg denne på tur inn. Knappene minner vel mest om en tidlig mikrobølgeovn 😁 Jakten på flere kule gamle spillere fortsetter :giggle:

    Vis vedlegget 785516
    Jeg hadde nesten lik, men den het DAD-8 mener jeg. Fikk tak i en for noen år tiøbake også, men den var beond repair desverre. Tror denne kom ut fra flere aktører under forskjellig betegnelse. Artig med disse knappene som du sier. Minner om microbølgeovnsknapper
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.299
    Antall liker
    3.090
    Torget vurderinger
    4
    Sony sin prototype virker jo hyper moderne til å være sent 70-tall, Philips sin har mer 70 talls look.

    philips-pinkeltje-opened.jpg
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.299
    Antall liker
    3.090
    Torget vurderinger
    4
    En kompis hadde Hitachi sin, og husker den var treg i bruk. Betjeninger på disse tidlige spillerne var mye mer avansert en det meste av det som selges i dag.

    hitachi-da-10001.jpg


    Min første spiller var den Denon dcd-1000.
    denon dcd1000.jpg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn