Digitale avspillere CD-spillere

nomusicnolife

Medlem
Ble medlem
24.08.2017
Antall liker
17
Sted
Larvik
Har hatt en bra Yamaha-cd-spiller i mange år. Fikk satt inn ny laser for 10 år siden. Men lurer på om jeg skal skaffe meg en ny ….har 3-4 tusen cd’er. Er litt nysgjerrig på Denon til ca 18 tusen. Vil jeg oppleve klare forbedringer?

JK

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2002
Antall liker
1.562
Torget vurderinger
11
Verden har gått fremover når det gjelder DAC teknologien og dermed bedre lyd for mindre kroner.
Jeg har selv en eldre CD-Spiller som jeg kommer til å bruke til jeg ikke tak i deler lenger, og skulle jeg kjøpt nytt hadde jeg gått for en delt løsning med drivverk og separat DAC. Da er en mer fleksibel i fremtiden om teknologien blir enda bedre, og da først og fremst når det gjelder DAC siden. En separat DAC har også flere innganger slik at en kan bruke f.eks. streamer på samme.

Voff

Æresmedlem
Ble medlem
03.11.2006
Antall liker
9.703
Torget vurderinger
1
Hvis det primære er å spille 3-4 tusen CD-plater hadde jeg klart gått inn for en integrert CD-spillerløsning. Det er langt mer kostnadseffektivt. Denon kan anbefales. De er bygd som tanks...

Musikkmannen

Æresmedlem
Ble medlem
11.11.2006
Antall liker
30.282
Sted
I kjelleren
Torget vurderinger
2
Har hatt en bra Yamaha-cd-spiller i mange år. Fikk satt inn ny laser for 10 år siden. Men lurer på om jeg skal skaffe meg en ny ….har 3-4 tusen cd’er. Er litt nysgjerrig på Denon til ca 18 tusen. Vil jeg oppleve klare forbedringer?
Ja! Har både en Nad og en Yamaha liggende på lager. Bruker en Rotel rcd-1572mkii. Den låter bare så utrolig mye bedre.

Topp Bunn