Cd er ut!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.725
    Antall liker
    9.351
    Sted
    Trondheim
    Helt enig med Supertramp her.
    Kjøper CDen og ripper den. Spiller musikken av på det formatet som passer meg akkurat da. Fra disk på kontoret, fra iPod på farten og fra CD når jeg er hjemme.
    CDer er så billig nå at det bare er tull å klage på prisen. Fikk nettopp et 12 CD sett med Edwin Fischers EMI innspillinger. For det betalte jeg 175 kr. For 14 t 30 min musikk. Det kan jeg leve med. 9 CDer med Emil Gilels HMV-innspilllinger koster 110 kr på Amazon.
     
    S

    Supertramp

    Gjest
    Fy,da - du må ikke komme med slike fristelser....

    Nå ser jeg for meg en belastning på kr 285 på kortet mitt........

    takk for det :)
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.725
    Antall liker
    9.351
    Sted
    Trondheim
    Glemte frakten :(
    Fischer fra amazon.de (+6€ for frakt - fra amazon.co.uk hopper den over mva-grensen), og Gilels fra amazon.co.uk (+ 2,84£ frakt).
     

    DR HEE

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    21.05.2007
    Innlegg
    76
    Antall liker
    6
    Torget vurderinger
    1
    otare skrev:
    Glemte frakten :(
    Fischer fra amazon.de (+6€ for frakt - fra amazon.co.uk hopper den over mva-grensen), og Gilels fra amazon.co.uk (+ 2,84£ frakt).
    Dette står på sidene til toll og avgiftsdirektoratet:

    "Hva må jeg betale?
    Varer under 200 kroner er toll- og avgiftsfrie
    Kjøper du varer som til sammen koster under 200 kroner, slipper du å betale toll og avgifter. Frakt for varen kan komme i tillegg. 200-kronersgrensen regnes på fortollingstidspunket etter Tollvesenets omregningskurser.

    Kjøper du for eksempel en DVD til 199 kroner og det koster 40 kroner i porto, trenger du ikke betale toll og avgifter for DVD-en."

    Så otare da kan du endre denne :( til :) !
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.725
    Antall liker
    9.351
    Sted
    Trondheim
    Jeg hadde bare glemt frakten på det beløpet jeg oppga. Fischer kostet 175 kr + 6€ i frakt. Er klar over hvordan man må forholde seg til tollvesenet. Hvis varen (uten frakt) koster under 200 kr slipper du mva. Hvis varen (uten frakt) koster over 200 kr, må du betale mva av vare+frakt.

    Men takk for oppklaringen.
     
    C

    Cappuccino

    Gjest
    Jeg kjøper CD´er som aldri før og har fortsatt til gode å høre en data-løsning som slår de beste cd-spillerne.
    Og ja, jeg har testet på mitt eget anlegg blant annet logitech transporter med dedikert NAS og flac, Mac med PureMusic og asynkron USB og hele sulamitten... GLEM DET! Ingen av disse når min Burmester CD spiller særlig lenger enn opp til anklene, ok, kanskje litt opp på leggen, men det er likevel laaaangt igjen !!

    Jo, jeg ripper en del cd´er, men det er kun for å ha i bilen og på iPod´en som er kjekk å ha når man er på farten eller som jeg også benytter med spillelister når vi har litt festivitas i heimen.

    Lenge leve CD!!
     

    enw

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.06.2004
    Innlegg
    199
    Antall liker
    2
    Hei!

    Har også prøvd noen forskjellige løsninger for musikk rett ut fra datamaskin, selv om alle mine er rippet fra cd. Enig med Cappucino, CD er fortsatt best... .

    Lenge leve CD (og SACD...)

    erikno
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    272
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Da er vi tre, gutter. Har selv muligheten til å spille fra HDD og gjør det av og til, prøver jo gjerne andre dac'er også når de ramler forbi. Men nei. Ikke overbevist på langt nær. Men jeg håper jo på bedre tider da; bedre lyd med akseptabelt brukergrensesnitt er jo noe vi alle ønsker velkommen, jeg også; men pt så holder jeg meg totalt sett til min cdp.
    Man kan jo unne mange flere å høre en virkelig god cd-spiller, de er jo virkelig gode. Det er vel noe med det også.
     

    Finn M

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.09.2008
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    842
    Torget vurderinger
    6
    Eller skal vi si 4 Vidar? ;)
    Hvorfor i huleste skal man kaste mer enn 600 CD'er bare fordi noen sier det er ut?
    Historien gjentar seg: på 80-tallet sa man at LP'er var ut. Jeg var så dum at jeg beit på. Nå driver jeg å kjøper meg opp igjen..... ;)
     
    S

    Stereo_Mono

    Gjest
    Melder meg opp som nr 5. Har grei avspilling fra Mac og en god Firewire lydkort, men har andre kilder i anlegget som er langt bedre. Det jeg liker best med Macen er Spotify o.lign tjenester. Det åpner opp en ny verden på jakt etter godbitene :)
    NRK klassisk i 320Kb og Linn sine nettradioer er også godsaker.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Tallet er 7... Sitter store deler av dagen foran en skjerm...Etter jobb-tid er jeg allergisk mot pc... Og Vidar har et goeng poeng ifht en god kilde kontra en GOD kilde.. :)
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.361
    Antall liker
    6.540
    Torget vurderinger
    2
    8. Fornøyd med ytelsen fra cd, og har ingen tanke om og kvitte meg med eller gjøre noe annet med min 3-4000 cdplater. Tvertimot, er ikke musikken tilgjengelig på vinyl kjøpes den på cd.
     

    ayaboh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2005
    Innlegg
    1.690
    Antall liker
    7
    Vidar P skrev:
    Man kan jo unne mange flere å høre en virkelig god cd-spiller, de er jo virkelig gode.
    Ja, ikke sant?

    Jeg lurer litt på hva som egentlig er refersansegrunnlaget for alle disse ripperne.
     

    dogg-e

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    02.09.2003
    Innlegg
    50
    Antall liker
    19
    Sted
    Askim
    Vidar P skrev:
    Man kan jo unne mange flere å høre en virkelig god cd-spiller, de er jo virkelig gode. Det er vel noe med det også.
    Hva er forskjellen på 16bits lyd fra "digitalt drivverk" -> virkelig god DAC,
    og lyd fra en virkelig god CD spiller?

    Hvis bit-strømmen er identiske, så er det jo det samme om den ligger på en CDplate eller minne pinne (osv)?

    Eller har de virkelige gode CD-spillerne noe magisk i tillegg til drivverk og DAC i seg?
     

    Barbaresco

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    2.935
    Antall liker
    594
    Mekanisk drev kan vel bare gjøre det like godt eller verre enn avspilling fra minne, ikke bedre????????????????????

    Her har dere et forklaringsproblem, som ikke løses med utsagnet: Jeg hører det.
     
    S

    Stereo_Mono

    Gjest
    Barbaresco skrev:
    Mekanisk drev kan vel bare gjøre det like godt eller verre enn avspilling fra minne, ikke bedre????????????????????

    Her har dere et forklaringsproblem, som ikke løses med utsagnet: Jeg hører det.
    Dette stemmer nok, med det er nok heller en sammensetningen av gjennomgående gode kvalitets komponenter og det arbeidet ingeniørene har lagt i utviklingen av CD spilleren. En CD spiller er mer en bare et drev og D/A konverter.
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    272
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    dogg-e skrev:
    Hva er forskjellen på 16bits lyd fra "digitalt drivverk" -> virkelig god DAC,
    og lyd fra en virkelig god CD spiller?

    Hvis bit-strømmen er identiske, så er det jo det samme om den ligger på en CDplate eller minne pinne (osv)?

    Eller har de virkelige gode CD-spillerne noe magisk i tillegg til drivverk og DAC i seg?
    Hvis dac ellers er lik så må det vel skyldes andre forhold da. Alt fra drivverk til digital interface da sikkert.

    Jeg merker meg jo at ting som støy synes veldig undervurdert i denne sammenhengen; og er det noe som virkelig lager støy i vår forstand så er det jo det elektriske miljøet i en computer. Så kan man argumentere for at optisk overføring gir et galvanisk skille som i praksis eliminerer støy. Men gjør det det? Og er det en tilfredsstillende overføring i en audiofil sammenheng? Er det f.eks god nok jitterytelse? Er det slik at digitalt er perfekt av natur?

    Jeg vet ikke, men alle signaler sier meg at det er en svært sammensatt sak dette å lage en god digitalkilde, og det er slett ikke så enkelt som at 0 er 0 og 1 er 1. Og at dataavlesing er det eneste hørbare et drivverk driver med. Hvordan er det med støy fra computeren når dette kommer inn i dac'en samtidig med det binære signalet? Hvordan reagerer alle leddene i dac'en på støy? Eliminerer de den? Neppe. Forsterker de den? Eller dannes det intermodulasjonsforvrengning i mange harmonier sammen med annen forvrengning? Antakelig.

    Her er det en rekke momenter, og det er veldig morsomt å høre en virkelig god cdp hvor designerne vet hva de driver med i en helhet. I mine ører låter det så langt jeg har hørt bedre enn noen computer->dac så langt. Men man kan da håpe, ingenting hadde gledet meg mere enn reelle fremskritt på lydfronten.
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.009
    Antall liker
    6.243
    CD-salget stuper, men salgstallene for SACD hittil i år er på 0,0 mill. Er det formatet helt ute nå eller?
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    BT skrev:
    CD-salget stuper, men salgstallene for SACD hittil i år er på 0,0 mill. Er det formatet helt ute nå eller?
    CD-er greit som emballasje for musikkfilene. På en SACD er det en innebygget feil slik at ikke folk kan hente filene ut fra disketten. Det er derfor dømt til å feile som annet enn en forbigående kuriositet, slik som denne:

     

    Vedlegg

    V

    vredensgnag

    Gjest
    Folk ønsker å kunne kopiere musikken sin over på andre formater - det kan du ikke med SACD (dvs. man kan ha spillere som konverterer(som Oppos), men det syns nok de fleste er for tungvint.)

    Så Gjestemedlem har et poeng der.

    Fra Audio News for 10. august - http://www.audaud.com/article.php?ArticleID=7770:

    Video Music Moving to Blu-ray - Sales of music on DVD have slowed down recently, but it’s moving to the Blu-ray format, with greatly improved picture and the highest surround sound audio resolution yet. As of last month 182 Blu-ray music titles have been released - all with lossless surround audio and full 1080 picture. One authority opined that audiophiles had expected SACD to take off more than it did, so they could enjoy their favorite recordings in the highest audio resolution, but that didn’t happen. Blu-ray music titles fit the niche nicely. One dealer uses music Blu-rays instead of movies as demo discs for those who need convincing about Blu-ray. Naxos’ president Klaus Heymann says “Blu-ray fills a niche for music,” and has begun to release some Blu-ray audio-only titles without the video portion. The president of Eagle Rock Entertainment, Mike Carden, said however that the drawback about music video Blu-rays (they have released 50 titles to date) is that retailers are convinced their customers want only new theatrical movies on hi-def, and treat the music category as inferior - not stocking them or lowering their prices so far that the producers fail to profit from them. (In spite of all this promotion of Blu-ray for music, more music came out on SACD releases the first six months of this year than on Blu-ray: 296 SACD titles! And so far audio-only (Pure-Audio) Blu-ray sales have been infinitesmal...Ed.)

    Ellers har man slike underfundigheter som dette:

    Audible differences compared to PCM/CD

    In the audiophile community, the sound from the SACD format is thought to be significantly better compared to older format Red Book CD recordings.[39] However, In September 2007, the Audio Engineering Society published the results of a year-long trial in which a range of subjects including professional recording engineers were asked to discern the difference between SACD and compact disc audio (44.1kHz/16 bit) under double blind test conditions. Out of 554 trials, there were 276 correct answers, a 49.8% success rate corresponding almost exactly to the 50% that would have been expected by chance guessing alone.[40] The authors suggested that different mixes for the two formats might be causing perceived differences, and commented:

    Now, it is very difficult to use negative results to prove the inaudibility of any given phenomenon or process. There is always the remote possibility that a different system or more finely attuned pair of ears would reveal a difference. But we have gathered enough data, using sufficiently varied and capable systems and listeners, to state that the burden of proof has now shifted. Further claims that careful 16/44.1 encoding audibly degrades high resolution signals must be supported by properly controlled double-blind tests.[41][42]

    This conclusion is contentious among a large segment of audio engineers who work with high resolution material and many within the audiophile community.[43] Some have questioned the basic methodology and the equipment used in the AES study.[44]
     
    N

    nb

    Gjest
    vredensgnag skrev:
    Folk ønsker å kunne kopiere musikken sin over på andre formater - det kan du ikke med SACD (dvs. man kan ha spillere som konverterer(som Oppos), men det syns nok de fleste er for tungvint.)
    Lindberg Lyd har jo en spennende forslag til løsning på BR-platene der du kan laste ned sporene i andre formater til bærbar bruk,lagring på harddisk etc via en webserver på spilleren/platen.
     
    V

    vredensgnag

    Gjest
    nb skrev:
    vredensgnag skrev:
    Folk ønsker å kunne kopiere musikken sin over på andre formater - det kan du ikke med SACD (dvs. man kan ha spillere som konverterer(som Oppos), men det syns nok de fleste er for tungvint.)
    Lindberg Lyd har jo en spennende forslag til løsning på BR-platene der du kan laste ned sporene i andre formater til bærbar bruk,lagring på harddisk etc via en webserver på spilleren/platen.
    En meget smart innfallsvinkel fra leverandør.
     

    Espen R

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Innlegg
    10.134
    Antall liker
    2.655
    BT skrev:
    CD-salget stuper, men salgstallene for SACD hittil i år er på 0,0 mill. Er det formatet helt ute nå eller?
    Absolutt ikke.

    Utgivelsestallene (antall tittler) på SACD har holdt seg ganske stabilt de senere år. Bortsett fra i år da antall tittler på SACD har steget markant. Dette ifølge sa-cd.net.

    Salstallene på SACD har aldri representert virkeligheten. Alle hybriddiscer: Rolling Stones, Pink Floyd osv telles som CD'er. Og rundt 95% av SACD'er er hybriddiscer. Dessuten, platene fra de mindre selskapene APO, MoFi etc kommer ikke med på statistikkene.

    Konklusjon: tall og statistikk kan man lese akkurat som det passer en. :)
     
    V

    vredensgnag

    Gjest
    Det er utgitt 296 SACD titler i årets første seks måneder, på verdensbasis, inkl. hybrid-CDer. At omsetningen i Norge står på 0,0 millioner skyldes at den ikke har nådd opp til 1 million her. (Men vi bør ta høyde for at en del innkjøp i Norge skjer fra utlandet, via nettet, og dermed faller utenfor norsk statistikk.)
     
    S

    Supertramp

    Gjest
    vredensgnag skrev:
    Folk ønsker å kunne kopiere musikken sin over på andre formater - det kan du ikke med SACD (dvs. man kan ha spillere som konverterer(som Oppos), men det syns nok de fleste er for tungvint.)

    Så Gjestemedlem har et poeng der.
    Jeg mener det er en vesentlig forskjell i å hevde at SACD inneholder en feil mot det å hevde at ingen p.t. har klart å rippe SACD lagene på en slik plate. Hybridlaget der dette finnes, kan fint rippes men det blir jo som en vanlig redbook CD.

    Alle SACD spillere med analoge multikanalutganger ut kan dekode internt, det er ikke unikt for Oppo.

    edit: de måleresultatene kan nok være spennende i og for seg, men jeg har tilgode å oppleve multikanal lyd på en Pink Floyd redbook :) Jeg kan "jukse", la receiveren gi meg fake-surround, men det er noe helt annet.....
     

    Finn M

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.09.2008
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    842
    Torget vurderinger
    6
    dogg-e skrev:
    Vidar P skrev:
    Man kan jo unne mange flere å høre en virkelig god cd-spiller, de er jo virkelig gode. Det er vel noe med det også.
    Hva er forskjellen på 16bits lyd fra "digitalt drivverk" -> virkelig god DAC,
    og lyd fra en virkelig god CD spiller?

    Hvis bit-strømmen er identiske, så er det jo det samme om den ligger på en CDplate eller minne pinne (osv)?

    Eller har de virkelige gode CD-spillerne noe magisk i tillegg til drivverk og DAC i seg?
    Nei, ikke noe magisk. De med litt teknisk innsikt kaller det for analogdel... ;D ;D ;D
    I min sitter det bla et deilig lite rør også! 8)
    Og denne spilleren bytter jeg ikke ut for alt i hele verden (også kalt EmmLabs...). ;)
     

    dogg-e

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    02.09.2003
    Innlegg
    50
    Antall liker
    19
    Sted
    Askim
    En vanlig DAC har da analog del den og... Og den kan godt være utstyrt med rør, så ser fortsatt ikke forskjellen, anna at bittene som drivverket leser, blir overført via S/PDIF til DAC chipsen og den "analoge delen"...

    men men
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.403
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    Uansett er det kjekt å ha alt i en boks, synes det har kommet mye fint med diverse inn og utganger som f. eks de siste Cambridge spillerene.
     
    S

    Stereo_Mono

    Gjest
    Anonym skrev:
    Uansett er det kjekt å ha alt i en boks, synes det har kommet mye fint med diverse inn og utganger som f. eks de siste Cambridge spillerene.
    Enig! Har selv en Arcam DV139, som spiller alt utenom Blu-Ray. Etter mine egne sammenligner konkurrerer den fint med rene cd-spilere i 15-20k klassen.

    Er litt spent på Marantz sine nye universal HD Player spillere Blu-Ray, SACD osv.
    Denne uttalelsen fra en Britisk omtale vekker min interesse:
    In essence, you're getting a Marantz SA-7S1 plus a top-quality Blu-ray player thrown in for free.
     

    Vedlegg

    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Supertramp skrev:
    Jeg mener det er en vesentlig forskjell i å hevde at SACD inneholder en feil mot det å hevde at ingen p.t. har klart å rippe SACD lagene på en slik plate.
    Problemet/feilen/begrensningen/forkrøplingen ligger i filformatet og ikke i lydformatet. Folkene bak SACD tar ikke høyde for at avspilling direkte fra diskettene er en anakronisme. SACD blir derfor et retro-format uten fremtidsutsikter.

    Lydformatet i SACD er nok overlegent det på CD. Men filformatet på CD er åpent og feilfritt og vil derfor ha lang levetid ennå.

    Jeg ser også at noen reagerer på at jeg bruker begrepet diskett i stedet for disk på CD of SACD. Dette er helt bevist, og ikke et utslag at jeg ikke forstår forskjellen på magnetisk og optisk lagring av datafiler. Jeg bruker begrepet for å understreke at vi snakker om lagringsenheter for datafiler, og IKKE (som mange i sin villfarelse tror) at CD eller SACD er et musikkformat eller et fysisk musikkmedium. CD of SACD inneholder kun datafiler med samplet musikk, akkurat de samme filene som kan lagres på andre medier.. det være seg harddisk, minnebrikker eller hullkort.
     

    Finn M

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.09.2008
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    842
    Torget vurderinger
    6
    Gjestemedlem skrev:
    Jeg ser også at noen reagerer på at jeg bruker begrepet diskett i stedet for disk på CD of SACD. Dette er helt bevist, og ikke et utslag at jeg ikke forstår forskjellen på magnetisk og optisk lagring av datafiler. Jeg bruker begrepet for å understreke at vi snakker om lagringsenheter for datafiler, og IKKE (som mange i sin villfarelse tror) at CD eller SACD er et musikkformat eller et fysisk musikkmedium. CD of SACD inneholder kun datafiler med samplet musikk, akkurat de samme filene som kan lagres på andre medier.. det være seg harddisk, minnebrikker eller hullkort.
    Dette gjør du helt bevisst for å provosere for å fronte din mening, ikke sant? ;D ;D ;D
    Derfor godtar ikke du at du bruker begrepet diskett upresist.
    Minner meg om gamle dagers AKP'ere.... ikke mulig å få noe fornuft i hodene deres heller. Sta som f.... ::)
    Og derfor gir jeg også f... ;)

    Ps: Det er vel ikke lenge før du kaller det håndbygde CD-skapet mitt fra Draken treskjærerverksted for et datarack fullt av floppy-disk'er... ;D
     

    Vedlegg

    Finn M

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.09.2008
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    842
    Torget vurderinger
    6
    Her er forresten bilde av noen TFT-transistorer som jeg fant inne i PC'en..... ;D
    Hvilken PC? Jo, Pc'en jeg bruker for å prosessere datafiler til akustisk bruk, selvsagt!
     

    Vedlegg

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    272
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Anonym skrev:
    Uansett er det kjekt å ha alt i en boks, synes det har kommet mye fint med diverse inn og utganger som f. eks de siste Cambridge spillerene.
    Ikke bare er det kjekt, men det løser en god del designutfordringer for designerne. Teknisk mener jeg. Man slipper å ta hensyn til interface'er, man kan plassere dac-chip der det er mest hensiktsmessig i designet, man kan balansere nivået av ressurser nedlagt i drivverk med ressurser nedlagt i dac og finne en balanse som man mener gir mest for pengene etc etc.

    Et eksempel på muligheter for moro skyld; som noen kanskje vet så har Naim levert toboks spillere siden ca 1990. Men i den andre boksen hadde de ikke dac, de hadde psu. Årsaken var bl.a at de fant det (på det tidspunktet, med den tilgjengelige teknologi) best målende og lydende dersom man plasserte dac-chip'en direkte ved laseren. Derfor disse manuelle svingeskuffene som fortsatt er standard på de rimeligste Naim-cdp'ene. Her følger faktisk dac'en med skuffa ut når man åpner; den er nemlig plassert i skuffa rett under laseren. Lista av fordeler er lang, men det blir OT her. Moro refleksjon er det iallefall.
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Finn M skrev:
    Ps: Det er vel ikke lenge før du kaller det håndbygde CD-skapet mitt fra Draken treskjærerverksted for et datarack fullt av floppy-disk'er... ;D
    Jeg sporer en gryende erkjennelse, og det er en god start i det minste. :)

    En floppy disc og en compact disc brukes til akkurat det samme, selv om det oftere er pene bilder av frøkener og gitarer på sistnevnte og de har litt større lagringskapasitet.

    Du får forøvrig plass til alle filene fra diskettene dine fra det fine stativet ditt på denne:

     

    Vedlegg

    Finn M

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.09.2008
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    842
    Torget vurderinger
    6
    Jeg er utdannet dataingeniør og har sittet foran en PC siden 1985. I tillegg er jeg fotograf og er akkurat nå i gang med en salgsutstilling og bruker dermed mye ekstratid foran PC+photoshop+storformatskriver. Jeg er derfor ikke en så stor datanerd at jeg så bruker den lille fritiden jeg så har igjen til å putte min kjære musikkinteresse også inn på en PC. Det får da være grenser....! ??? :p

    Jeg er først og fremst musikksamler, i går bestilte jeg meg over 10 CD'er fra England - prisene er jo blitt så lave, ca kr 49 pr stk, derfor kompletterer jeg samlingen! :)

    For 25 år siden sa de at LP var ut. Jeg var dum og beit på. Nå holder jeg på å kjøpe meg opp igjen - har nå passert 200 titler med det som for meg er det aller viktigste utgivelsene både av ny musikk og også av det beste av symfonisk rock fra 70-tallet. Platespiller er bestilt og dukker opp om en 10 dagers tid! 8) 8) 8)
    Nei, ærlig talt: Jeg er lei dataindustrien og de stadige formatskiftene. En datamaskin må jo kastes etter en 3-4 års tid da det hele tiden kommer nye standarder og nye programmer som krever nye grafikkort osv.... :p
    Nei jeg har hoppet av denne karusellen og gått for komponenter som kan gi musikkglede også minst 10 år frem i tid. Valgte derfor bla McIntosh 275 effekttrinn som har vært produsert omtrent uendret i over 40 år! 8) 8) 8)

    Ps: Gjestemedlem: Har du forresten hørt om konseptplater?
     

    Vedlegg

  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn