...sier Petter Singsaas, sier sjefen for Norges største plateselskap Universal Music. Han har noen synspunkter på veien videre: http://www.aftenposten.no/kul_und/musikk/article3461188.ece
|
DU skal være glad for at du er Anonym.....Det er temmelig mange av oss i den aldersgruppa her på Sentralen. Riktig nok er jeg ingen spillfreak, men jeg mener da at jeg takler en pc sånn høvelig greit. Musikk basert på pc som hovedkilde, er imidlertid ikke min greie. Kanskje det er fordi min aldersgruppe faktisk KAN lese og liker å lese litt info om musikken som spilles og om utøverne. Det finner jeg best på skikkelige vinylalbum... Jeg har hørt at bl.a. leseferdighetene ikke er så veldig gode hos yngre folk...???Anonym skrev:Det finnes jo en kundegruppe i alderen 50+ hvor enkelte ikke vet hvordan de slår på en datamaskin. Frem til den kundegruppen er utdødd tror jeg cd mediet kommer til å bestå.
OG som meg,som i tillegg nesten ikke vet hvordan en CD spiller ser ut og virker ;D,samt har vansker med å få lage innlegg her på sentralen.Må til tider søke hjelp av dattera mi som da noen ganger ser slik utAnonym skrev:Det finnes jo en kundegruppe i alderen 50+ hvor enkelte ikke vet hvordan de slår på en datamaskin. Frem til den kundegruppen er utdødd tror jeg cd mediet kommer til å bestå.
Det finnes flere i 20-åra også har jeg observert. Noe som kanskje er litt latterlig. :Anonym skrev:Det finnes jo en kundegruppe i alderen 50+ hvor enkelte ikke vet hvordan de slår på en datamaskin. Frem til den kundegruppen er utdødd tror jeg cd mediet kommer til å bestå.
Ja, vinylen har jo overlevd lenge allerede, og endatil fått en liten renessanse de siste årene. Sentimentalitetsverdien er nok betydelig høyere her i tillegg til at det som påpekt er et prinipielt annet systemt og det ikke finnes noe fullverdig substitutt rent teknisk.decibelius skrev:Vinylen er jeg litt mere usikker på...
Det der var da en voldsomt eplekjekk anonym kommentar..... ;D ;D ;DAnonym skrev:Det finnes jo en kundegruppe i alderen 50+ hvor enkelte ikke vet hvordan de slår på en datamaskin. Frem til den kundegruppen er utdødd tror jeg cd mediet kommer til å bestå.
Jeg skrev mitt første dataprogram i 1970.....gismo skrev:Det der var da en voldsomt eplekjekk anonym kommentar..... ;D ;D ;DAnonym skrev:Det finnes jo en kundegruppe i alderen 50+ hvor enkelte ikke vet hvordan de slår på en datamaskin. Frem til den kundegruppen er utdødd tror jeg cd mediet kommer til å bestå.
Skrev enkelte og synes ikke det høres så eplekjekt ut.gismo skrev:Det der var da en voldsomt eplekjekk anonym kommentar..... ;D ;D ;DAnonym skrev:Det finnes jo en kundegruppe i alderen 50+ hvor enkelte ikke vet hvordan de slår på en datamaskin. Frem til den kundegruppen er utdødd tror jeg cd mediet kommer til å bestå.
Jeg var på Woodstock i 1969.....erato skrev:Jeg skrev mitt første dataprogram i 1970.....gismo skrev:Det der var da en voldsomt eplekjekk anonym kommentar..... ;D ;D ;DAnonym skrev:Det finnes jo en kundegruppe i alderen 50+ hvor enkelte ikke vet hvordan de slår på en datamaskin. Frem til den kundegruppen er utdødd tror jeg cd mediet kommer til å bestå.
8)Anonym skrev:Jeg var på Woodstock i 1969.....erato skrev:Jeg skrev mitt første dataprogram i 1970.....gismo skrev:Det der var da en voldsomt eplekjekk anonym kommentar..... ;D ;D ;DAnonym skrev:Det finnes jo en kundegruppe i alderen 50+ hvor enkelte ikke vet hvordan de slår på en datamaskin. Frem til den kundegruppen er utdødd tror jeg cd mediet kommer til å bestå.
Da fyller du vel 40 i år da ;DAnonym skrev:Jeg var på Woodstock i 1969.....
Helt greit, kjøper denAnonym skrev:Skrev enkelte og synes ikke det høres så eplekjekt ut.gismo skrev:Det der var da en voldsomt eplekjekk anonym kommentar..... ;D ;D ;DAnonym skrev:Det finnes jo en kundegruppe i alderen 50+ hvor enkelte ikke vet hvordan de slår på en datamaskin. Frem til den kundegruppen er utdødd tror jeg cd mediet kommer til å bestå.
Ikke noe veldig oppsiktsvekkende i grunn. CD-mediet er da nesten dødt allerede. Snart bare Rema 1000 og bensinstsjoner som har dem...bjornh skrev:...sier Petter Singsaas, sier sjefen for Norges største plateselskap Universal Music. Han har noen synspunkter på veien videre: http://www.aftenposten.no/kul_und/musikk/article3461188.ece
Var innom en bensinstasjon litt syd for Dombås ifjor høst og der hadde de faktisk et godt utvalg av musikk på kassett innenfor Country sjangeren.coolbiz skrev:Snart tar de vel kassettene fra oss, også.![]()
vredensgnag skrev:CD er et lagringsmedium, ikke et viktig format.
Floppy skal du ikke avskrive... -mange har dem enda, og de er enda i flittig bruk i det offentlige.Gimsegutten skrev:Ikke noe veldig oppsiktsvekkende i grunn. CD-mediet er da nesten dødt allerede. Snart bare Rema 1000 og bensinstsjoner som har dem...bjornh skrev:...sier Petter Singsaas, sier sjefen for Norges største plateselskap Universal Music. Han har noen synspunkter på veien videre: http://www.aftenposten.no/kul_und/musikk/article3461188.ece
Det er da heller ingen grunn til å lagre musikk på ei plate på 700MB, når en for en rimelig penge kan få en disc som rommer Terrabytes!
Akkurat like naturlig som at disse forsvant:
;DAnonym skrev:Iallfall med tanke på at jeg er født i 1979....
Generelt?bjornh skrev:Floppy skal du ikke avskrive... -mange har dem enda, og de er enda i flittig bruk i det offentlige.
Aldri her i huset! Har alt for mange flotte innspillinger på TDK MA-X, som jeg lytter til enda. Ingenting i veien med lydkvaliteten heller. De ble innspilt på en en svært oppegående Nakamichi mellom 1987-93. CD tror jeg ikke vil forsvinne før lenge. Kanskje minnekort tar over om mange år?coolbiz skrev:Snart tar de vel kassettene fra oss, også.![]()
Hver måned må alle landets fastleger sende regningen til NAV for å motta trygderefusjon. Den eneste måten NAV mottar dette på er en "vanlig" diskett som sendes i posten.totte skrev:Generelt?bjornh skrev:Floppy skal du ikke avskrive... -mange har dem enda, og de er enda i flittig bruk i det offentlige.
Fantastisk. Hvorfor kan de ikke bare bruke e-post og vedlegg i det minste?Greven skrev:Hver måned må alle landets fastleger sende regningen til NAV for å motta trygderefusjon. Den eneste måten NAV mottar dette på er en "vanlig" diskett som sendes i posten.totte skrev:Generelt?bjornh skrev:Floppy skal du ikke avskrive... -mange har dem enda, og de er enda i flittig bruk i det offentlige.
Det blir nesten som å skrive e-mail, printe ut og sende med post for at mottaker skal skrive brevet inn igjen på sin egen maskin... :![]()