cd+amp+høyttalere til 12000kr.

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Innlegg
16.361
Antall liker
6.540
Torget vurderinger
2
Da har du gjort ditt valg ? Det blir nok bra det. Høres det bra ut. Så er det bra. Gratulerer.
 

Pengvim

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2005
Innlegg
2.184
Antall liker
2
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
dette er også et alternativ, må bare få sjekka hvor mye forskjell det er

rotel ra1062 7000 / Vincent SV226 6500
klipsch høyttaler 6000
Marantz cd5001 2500 / Vincent CD-S2 4500

med vincent tror jeg nok jeg får det for 14000
 

Pengvim

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2005
Innlegg
2.184
Antall liker
2
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
kan ikke kjøpe før mandag da men.. selger mitt "forhenværende" anlegg på søndag.
 

Medeski

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.01.2003
Innlegg
498
Antall liker
77
Jeg er nok litt partisk i og med at jeg har annonsert et par Rega R5 på bruktbørsen, men jeg foreslår følgende system:

Rega R5 (selvsagt...) - 4800,- (brukt)
Rega Planet (demo) - 5000,-

Dette burde gi deg råd til en brukt Rega Brio (http://www.mono.no/display.x?cid=108&sid=340&id=1419) integrert forsterker. Har det ikke vært noen sånne på bruktbørsen for ikke lenge siden? Finner du en brukt Mira er det selvsagt enda bedre. I min erfaring kan det lønne seg å kjøpe komponenter som er tilpasset hverandre, da dette gir en samlet synergi som er bedre enn hver enkelt komponent.

Lykke til!

Mvh
 

maiden

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
18.10.2005
Innlegg
246
Antall liker
0
Skyt på riktig mann nå :) Gi nå pengvim råd selv om jeg kommer med ett sleivspark.
Jeg for min del, og her mister jeg sikkert all troverdighet for en stor del av dere, har prøvd en del signalkilder i prisklassen 0-17000 og ikke funnet tungveiende grunner til å bytte ut 640`n min. Verste tilfellet var Cayin Cdt-17(eller noe sånt) som jeg ikke ville ha hatt om jeg fikk den. Min erfaring er at Cambridge 640v2 fint kan kombineres med dyrere saker. Andre på forumet har jo brukt denne med godt resultat på div snacks, i tillegg kunne jo Fidelity rapportere om ett slagkraftig anlegg med Cambridge, Atoll og Dynabel Exact.
God helg forresten!
mvh

Har du hørt makan... jeg har ALDRI foreslått det. Jeg prøvde å fortelle at balansen med å kjøpe ny cd til 3k og brukte høyttalere til 6k kan være en risikosport.

Det var i beste mening, men om velmente råd blir mottatt på denne måten, så får du klare deg godt uten innspill herfra iallefall.
 

Pengvim

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2005
Innlegg
2.184
Antall liker
2
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
går nok sannsynligvis for vincent cd-s2 altså.. skal bare høre kombinasjonen først.. :p er mulig marantz pm7001 er bra også (ja jeg vet at det er en forsterker).. ikke vet jeg
 

Pengvim

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2005
Innlegg
2.184
Antall liker
2
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
forresten skal jeg ned til kontrapunkt i morgen, den dagen som om 30 min omdøpes til "i dag", altså lørdag. der skal jeg høre Rega Planet + Brio + R5..

(jeg har forresten sendt deg et par sms om de R5 høyttalerne du godeste "HH")
 

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Innlegg
11.429
Antall liker
25.917
Torget vurderinger
24
Jeg skjønner at du er lysten på å få anlegget i hus så fort som mulig Pengvim, men vil råde deg til å bruke litt tid på å gå runden og lytte selv.

Kan se ut som du bor i Oslo og da kan du jo fylle en hel uke med hi-fi-besøk. Nå kjenner ikke jeg til disse Rega-produktene, men tanken om å lytte til dette oppsettet ett sted, handle ett eller to av komponentene brukt og kanskje kjøpe det tredje nytt, eller måtte vente litt, er kanskje ikke så dumt. Men jeg skjønner jo at det kan være tungt å måtte vente da.
 

Pengvim

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2005
Innlegg
2.184
Antall liker
2
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
det handler ikke om at jeg vil ha det fort i hus.
kan nok godt tenkes at jeg kjøper noe fra klipsch hvertfall.
men skal som sagt høre på rega senere i dag.
 

BHO

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.10.2004
Innlegg
3.082
Antall liker
296
Sted
Asker
Torget vurderinger
2
Ta deg en tur til Drammen ;)

http://www.jfssoundsystems.no/

Her får du alt du trenger, inkl. Klipsch.
Meget hyggelig kar, som helt sikkert har en fin "pakkepris" på det du/dere måtte komme fram til av utstyr. :)
 

kake

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.09.2006
Innlegg
160
Antall liker
0
vurderer du klipsch høyttalere så selger audiofoni.no en meixing mc84a til bare 4500kr. et kupp!

12watt. plenty til f.eks rb81
 

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Innlegg
2.255
Antall liker
24
Torget vurderinger
5
CD spiller ville jeg da valgt Cambridge Azur 640c v.2.
Frisk og rask og ren som kildevann, og den har også høy trampe takten faktor..


bamsemann.. :)
Kjøpte faktisk denne for to dager siden. Leverte den tilbake til snille Hi Fi Klubben etter fire timer og fikk igjen pengene. Hadde alle de kvalitetene som du nevner, men manglet i mine ører fundament. Den ble temmelig puslete nedover i frekvensene. Kanskje et synergiproblem.
 

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
6.716
Antall liker
11.187
Torget vurderinger
2
Kjøpte faktisk denne for to dager siden. Leverte den tilbake til snille Hi Fi Klubben etter fire timer og fikk igjen pengene. Hadde alle de kvalitetene som du nevner, men manglet i mine ører fundament. Den ble temmelig puslete nedover i frekvensene. Kanskje et synergiproblem.
Hm. Det må jeg si.
Og den hadde nådd sitt potensiale etter disse 4 timer, inkludert reise, ut- og innpakking? Ikke verst.
:)
Mvh
Håkon
 
A

Antonx

Gjest
Kan elektronikk endre seg så vesentlig etter lang innspillingstid? Hmm..

Rega har etter hva jeg hørte en mørk klang så de bør kanskje ikke gifte seg med mørke høyttalere?

Marantz forsterkerne er gode men mangler litt på dynamikk og futt. Ikke så rocka..

I et lite rom hadde jeg prøvd å funnet en gulvstående som har stram bass og ikke for mange basselementer.
Da tror jeg det går bra.
 

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Innlegg
16.361
Antall liker
6.540
Torget vurderinger
2
I et lite rom tror jeg nok at stativer er det beste. Klipsch stativhøytalere sammen med Nordic Ming Da, det tror faktisk jeg hadde blitt veldig bra. Cambridge cdspiller hadde nol ikke vært noen dårlig løsning til dette. Nå har jeg bare hørt Cambridge på Hifi-klubben. Spilte bra syns jeg.
 
B

bamsemann

Gjest
Kjøpte faktisk denne for to dager siden. Leverte den tilbake til snille Hi Fi Klubben etter fire timer og fikk igjen pengene. Hadde alle de kvalitetene som du nevner, men manglet i mine ører fundament. Den ble temmelig puslete nedover i frekvensene. Kanskje et synergiproblem.
Kan nok bli litt slank ja...

bamsemann.. :)
 
B

bamsemann

Gjest
Kan elektronikk endre seg så vesentlig etter lang innspillingstid? Hmm..

Rega har etter hva jeg hørte en mørk klang så de bør kanskje ikke gifte seg med mørke høyttalere?

Marantz forsterkerne er gode men mangler litt på dynamikk og futt. Ikke så rocka..

I et lite rom hadde jeg prøvd å funnet en gulvstående som har stram bass og ikke for mange basselementer.
Da tror jeg det går bra.
Jeg syns all elektronikk må stå på et døgn før det prøves, det virker da som det har satt seg litt, og det pleier å bli litt mer kropp og litt mer tight og homogen lyd...

bamsemann.. :)
 

Pengvim

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2005
Innlegg
2.184
Antall liker
2
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
i morgen kommer faktisk en "utsending" fra hifi stasjonen på en hjemmedemo hos meg. det blir fett. da kan jeg jo faktisk prøve om en gulvstående er litt for mye og litt av hvert.
 

Pengvim

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2005
Innlegg
2.184
Antall liker
2
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
var jo i dag og testet følgende opsett:

Creek Evo CD-spiller + Creek Evo amp + et par EPOS høyttalere som jeg ikke husker hvilken var.

Creek Evo CD-spiller + Creek Evo amp + Cabasse Jersey

veldig bra opsett begge 2 syntes jeg, men det jeg hørte på i går som imponerte mest var:

Rotel 1062 + Marantz CD5001 + Klipsch RF-35

Rega Mira + Rega Planet + Rega R5

Personlig syntes jeg at disse to spilte veldig likt. Klipschen hadde kanskje hakket mer basstrykk en Rega'en

usikker på hva jeg skal ta jeg, men nå skal jeg som sagt høre på visonik, focal, jolida og arcam i morgen. hvertfall noe av det.
 

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Innlegg
2.255
Antall liker
24
Torget vurderinger
5
Hm. Det må jeg si.
Og den hadde nådd sitt potensiale etter disse 4 timer, inkludert reise, ut- og innpakking? Ikke verst.
:)
Mvh
Håkon
Reise=10 minutter, utpakking=5. - Forøvrig ser jeg poenget ditt. Av og til VET man bare at et produkt ikke kommer til å forandre seg nok ved innspilling. Kanskje det bare er meg som ikke liker skinnmager lyd.

Ellers ser det ut som trådstarter er på veldig riktig veg, ved å lytte seg fram til hva HAN (eller kanskje HUN?) liker.
 
T

timc

Gjest
var jo i dag og testet følgende opsett:

Creek Evo CD-spiller + Creek Evo amp + et par EPOS høyttalere som jeg ikke husker hvilken var.

Creek Evo CD-spiller + Creek Evo amp + Cabasse Jersey

veldig bra opsett begge 2 syntes jeg, men det jeg hørte på i går som imponerte mest var:

Rotel 1062 + Marantz CD5001 + Klipsch RF-35

Rega Mira + Rega Planet + Rega R5

Personlig syntes jeg at disse to spilte veldig likt. Klipschen hadde kanskje hakket mer basstrykk en Rega'en

usikker på hva jeg skal ta jeg, men nå skal jeg som sagt høre på visonik, focal, jolida og arcam i morgen. hvertfall noe av det.
Prøver du en bedre spiller sammen med RA1062 og Rf-35 så skjer det ting! Forøvrig viktig at RF-35 har spillt LEEEENGE. CD5001 er en kjempespiller til prisen, men Klipch stopper ikke der ;)

Mvh
 

Pengvim

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2005
Innlegg
2.184
Antall liker
2
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
så hva slags forsterker syns du passer? Vincent SV226? den må koste max 7000kr. kunne selvfølgelig tatt en titt på en Vincent Cd-s2. har også hørt at det finnes en marantz forsterker til ca 7000kr også.
RF-35'en jeg prøvde (som jeg kunne få) er en demobrukt som er spilt ca 400 timer.. er klar over at den trenger litt tid..
 
T

timc

Gjest
så hva slags forsterker syns du passer? Vincent SV226? den må koste max 7000kr. kunne selvfølgelig tatt en titt på en Vincent Cd-s2. har også hørt at det finnes en marantz forsterker til ca 7000kr også.
RF-35'en jeg prøvde (som jeg kunne få) er en demobrukt som er spilt ca 400 timer.. er klar over at den trenger litt tid..
Hei.

Ville ikke satset på Vincent sammen med Klipsch dersom du ikke er på jakt etter en veldig direkte lydgjenngivelse. Selv synes jeg at Rotel fungerer utmerket blant "budsjett"forsterkerene. dersom pristaket er 7k er min favoritt RA1062. Har spillt på dem sammen med både Vincent, Camebridge og Marantz og jeg foretrakk Rotel. Så klart kan du ha andre preferanser enn meg.........

Kilde?

Her: http://www.hifisentralen.no/cgi/yabb2/YaBB.cgi?board=cd;action=display;num=1158306345

Mvh
 

Pengvim

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2005
Innlegg
2.184
Antall liker
2
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
altså, nå har jeg faktisk beveget min maximale utgift helt opp til 14000kr.. men lenger enn det kommer jeg ikke til å strekke meg.. det skal da romme høyttalere + cd-spiller + amp. høyttalerne kan jeg få en del avslag på vet jeg. men ampen skal være i den prisklassen.

nå kommer som sagt hifi-stasjonen til meg i morgen med litt av hvert. en jolida rør forsterker og en hybrid f.eks. visonik høyttalere og focal. aner ikke hvordan jolida høres ut da men.

jeg har selvfølgelig ingen anelse hvordan det høres ut sammen med klipsch rf-35. hvis noen vet det kan de jo si det
 
T

timc

Gjest
Rør og Klipsch er gode venner ;)

Men bør være en konstruksjon med skikkelig basskontroll.

Mvh
 

Pengvim

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2005
Innlegg
2.184
Antall liker
2
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
noen forslag til rørforsterker? er en STOR fordel om den er integrert.. har ikke verdens største rack akkurat
 

Pengvim

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2005
Innlegg
2.184
Antall liker
2
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
kanskje Ming Da + Klipsch?
kanskje Consonance 120 + klipsch?

det er fryktelig mange rørforsterkere ute og går da..

PS: fin side på audiophile.no må jeg si.
 
T

timc

Gjest
Den 120 forsterkeren er bra, men jeg ville bygget den om slik at den kan ta KT88 rør. Da spiller den kanon med Klipsch. Har en kompiss som har denne komboen. En klon vel og merke.

Mvh
 
T

tst

Gjest
Audi Aero Integrert med rør i forforsterker er meget bra til kr.8000,- .
 

Pengvim

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2005
Innlegg
2.184
Antall liker
2
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
hvordan bygger man om en forsterker til å ta andre rør? mister man ikke garanti da?
 

Pengvim

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2005
Innlegg
2.184
Antall liker
2
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
er ikke Naim Nait 5i veldig bra? så den brukt ettellerannet sted..
 
T

timc

Gjest
hvordan bygger man om en forsterker til å ta andre rør? mister man ikke garanti da?

Det er noen motstander som må skiftes dersom jeg ikke husker feil på den modellen. Garantien ryker ja, men dersom du kjøper en brukt som er et par år, er det jo ikke mye garanti og snakke om likevel.

Men for all del, den spiller pent med orginale rør også. I det hele en veldig god forsterker som matcher bra til Klipsch

Mvh
 
Topp Bunn