Cary's VENNER

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Kjetil_M

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.08.2006
    Innlegg
    2.441
    Antall liker
    1.988
    Sted
    Bergen
    Sober skrev:
    Noen som benytter slp-98 som har rør anbefalinger?
    Hei,

    Jeg har slp-98. Vil anbefale sylvania 6sn7gtb og rca 6sn7gtb. Bytter litt mellom disse. Har også kjøpt noen Golden dragon 6sn7Gt, men har ikke prøvd dem enda. Men har lest at de er bra med slp-98.

    Så skal jeg ha CV181-Z ShuGuang. Disse er anbefalt på div forum. Noen som har erfaring med disse rørene?

    http://www.tnt-audio.com/accessories/shuguang_treasures_cv181_e.html

    Mvh
    Kjetil
     

    Sober

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.07.2008
    Innlegg
    807
    Antall liker
    355
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    27
    Kjetil_M skrev:
    Sober skrev:
    Noen som benytter slp-98 som har rør anbefalinger?
    Hei,

    Jeg har slp-98. Vil anbefale sylvania 6sn7gtb og rca 6sn7gtb. Bytter litt mellom disse. Har også kjøpt noen Golden dragon 6sn7Gt, men har ikke prøvd dem enda. Men har lest at de er bra med slp-98.

    Så skal jeg ha CV181-Z ShuGuang. Disse er anbefalt på div forum. Noen som har erfaring med disse rørene?

    http://www.tnt-audio.com/accessories/shuguang_treasures_cv181_e.html

    Mvh
    Kjetil
    Hmmm, kanskje bare teste CV181-Z ShuGuang da :) så får du rapport...
     

    Kjetil_M

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.08.2006
    Innlegg
    2.441
    Antall liker
    1.988
    Sted
    Bergen
    Sober skrev:
    Kjetil_M skrev:
    Sober skrev:
    Noen som benytter slp-98 som har rør anbefalinger?
    Hei,

    Jeg har slp-98. Vil anbefale sylvania 6sn7gtb og rca 6sn7gtb. Bytter litt mellom disse. Har også kjøpt noen Golden dragon 6sn7Gt, men har ikke prøvd dem enda. Men har lest at de er bra med slp-98.

    Så skal jeg ha CV181-Z ShuGuang. Disse er anbefalt på div forum. Noen som har erfaring med disse rørene?

    http://www.tnt-audio.com/accessories/shuguang_treasures_cv181_e.html

    Mvh
    Kjetil
    Hmmm, kanskje bare teste CV181-Z ShuGuang da :) så får du rapport...
    Det høres ut som en god ide ;D
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    bambadoo skrev:
    Bra å få de caryene til å lyse. Kan ikke se at noe strøm er koblet til :)
    Batteri-drift.... har du ikke hørt om det ? ;D

    Mvh Espen
     

    Elektron

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.07.2007
    Innlegg
    1.886
    Antall liker
    120
    Sted
    Bergen
    Jeg har forsket litt på 845 røret i dag og har forstått at Cary 211 ae ikke tar hva som helst av 845 rør. Etter å ha lest ulike tråder ble et rør fra Tyskland introdusert. Et rør jeg ikke har hørt nevnt tidligere, Elrog ER-845. Har noen av dere andre caryvenner kjennskap til dette?



    mvh Elektron
     

    Vedlegg

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.271
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Hei Cary venner!

    Noen som har kjennskap til desse monoblokkene? Cary 572 SE MK II

    Vurderer sterkt å gå for dem pga plassmangel med min nåverende amp, som jeg er meget godt fornøyd med, men som jeg ikke har plass til. Er dette med samboer og plassering av ting.

    Er de blokkene noe tess? Skal brukes sammen med Klipsch RF-5

    Setter pris noen tilbakemeldinger.
     

    Bulter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2003
    Innlegg
    1.663
    Antall liker
    3.091
    Retep skrev:
    Hei Cary venner!

    Noen som har kjennskap til desse monoblokkene? Cary 572 SE MK II

    Vurderer sterkt å gå for dem pga plassmangel med min nåverende amp, som jeg er meget godt fornøyd med, men som jeg ikke har plass til. Er dette med samboer og plassering av ting.

    Er de blokkene noe tess? Skal brukes sammen med Klipsch RF-5

    Setter pris noen tilbakemeldinger.

    Dette var en forsterker Cary laget spesielt for effektrøret 572, som de fikk tak i en stor ”batch” av. Jeg var også veldig fristet av disse for noen år tilbake (det er en ganske gammel modell). Den fikk gode tester, og jeg kan bekrefte at lyden er i toppklasse. 300B-lyd med mye mer trøkk, kan du si. Hadde dem på hjemlån en periode med godt resultat. Droppet dem fordi utgangsrøret (572) ikke produseres lenger, og er blitt ganske vanskelig å oppdrive. Det ble dessuten advart om at den ”spiser” rør.

    Kjedelig å ha et meget vellydende forsterkersett du ikke får rør til. Derfor bør du tenke nøye gjennom saken. Prisen bør være god, og du bør også sørge for å ha et lager med effektrør – hvis du får tak i dem. Er det hos Tor på Lyric du har sett dem? Jeg vet at han hadde et par.

    Hilsen Egil
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.359
    Antall liker
    8.456
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Hei Peter.

    Du kunne jo kjøpe deg en liten int rør sak.
    Da blir det lite med bokser rundt i stua til mor, det er jo en del å velge blandt.
    Disse ht krever jo ikke all verden med watt, og du spiller jo ikke grisehøyt.
    Bare noen tanker jeg har gjort meg, har jo begynt å kjenne deg ;D
    Men nå ser det ut til att gløden er tilbake ;D, det liker vi.


    Steinar.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.271
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    erlandsen skrev:
    Retep skrev:
    Hei Cary venner!

    Noen som har kjennskap til desse monoblokkene? Cary 572 SE MK II

    Vurderer sterkt å gå for dem pga plassmangel med min nåverende amp, som jeg er meget godt fornøyd med, men som jeg ikke har plass til. Er dette med samboer og plassering av ting.

    Er de blokkene noe tess? Skal brukes sammen med Klipsch RF-5

    Setter pris noen tilbakemeldinger.

    Dette var en forsterker Cary laget spesielt for effektrøret 572, som de fikk tak i en stor ”batch” av. Jeg var også veldig fristet av disse for noen år tilbake (det er en ganske gammel modell). Den fikk gode tester, og jeg kan bekrefte at lyden er i toppklasse. 300B-lyd med mye mer trøkk, kan du si. Hadde dem på hjemlån en periode med godt resultat. Droppet dem fordi utgangsrøret (572) ikke produseres lenger, og er blitt ganske vanskelig å oppdrive. Det ble dessuten advart om at den ”spiser” rør.

    Kjedelig å ha et meget vellydende forsterkersett du ikke får rør til. Derfor bør du tenke nøye gjennom saken. Prisen bør være god, og du bør også sørge for å ha et lager med effektrør – hvis du får tak i dem. Er det hos Tor på Lyric du har sett dem? Jeg vet at han hadde et par.

    Hilsen Egil
    Hei Egil.

    Hmm det gjør meg litt skeptisk ja. Har sendt mail til Cary om dette.
    Jeg kjenner ikke til selger om det er Tor eller ikke, men den er annonsert her på sentralen. Ser ut som om dette ikke blir så kjempe akutellt da alikevel.

    Takk for opplysningene, det hadde vert leit om jeg hadde kjøpt noe som jeg måtte tenke igjennom når jeg skulle bruke. Sånn for å spare på rørene.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.271
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    steinost skrev:
    Hei Peter.

    Du kunne jo kjøpe deg en liten int rør sak.
    Da blir det lite med bokser rundt i stua til mor, det er jo en del å velge blandt.
    Disse ht krever jo ikke all verden med watt, og du spiller jo ikke grisehøyt.
    Bare noen tanker jeg har gjort meg, har jo begynt å kjenne deg ;D
    Men nå ser det ut til att gløden er tilbake ;D, det liker vi.


    Steinar.
    Hehe. Gløden min er det ikke noe å si på. Derimot hu jeg bor sammen med.... Er lei av å kjempe for livets rett til hifi i fellesrommene.

    Blir bedre på loftet.

    Nå koser jeg meg med head-fi. Men en liten røramp eller ikke. Det vil vise seg. Er egentlig happy med Sugden ampen.

    Men dette blir nok OT her i Cary tråden.
     

    Bulter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2003
    Innlegg
    1.663
    Antall liker
    3.091
    Retep skrev:
    erlandsen skrev:
    Retep skrev:
    Hei Cary venner!

    Noen som har kjennskap til desse monoblokkene? Cary 572 SE MK II

    Vurderer sterkt å gå for dem pga plassmangel med min nåverende amp, som jeg er meget godt fornøyd med, men som jeg ikke har plass til. Er dette med samboer og plassering av ting.

    Er de blokkene noe tess? Skal brukes sammen med Klipsch RF-5

    Setter pris noen tilbakemeldinger.

    Dette var en forsterker Cary laget spesielt for effektrøret 572, som de fikk tak i en stor ”batch” av. Jeg var også veldig fristet av disse for noen år tilbake (det er en ganske gammel modell). Den fikk gode tester, og jeg kan bekrefte at lyden er i toppklasse. 300B-lyd med mye mer trøkk, kan du si. Hadde dem på hjemlån en periode med godt resultat. Droppet dem fordi utgangsrøret (572) ikke produseres lenger, og er blitt ganske vanskelig å oppdrive. Det ble dessuten advart om at den ”spiser” rør.

    Kjedelig å ha et meget vellydende forsterkersett du ikke får rør til. Derfor bør du tenke nøye gjennom saken. Prisen bør være god, og du bør også sørge for å ha et lager med effektrør – hvis du får tak i dem. Er det hos Tor på Lyric du har sett dem? Jeg vet at han hadde et par.

    Hilsen Egil
    Hei Egil.

    Hmm det gjør meg litt skeptisk ja. Har sendt mail til Cary om dette.
    Jeg kjenner ikke til selger om det er Tor eller ikke, men den er annonsert her på sentralen. Ser ut som om dette ikke blir så kjempe akutellt da alikevel.

    Takk for opplysningene, det hadde vert leit om jeg hadde kjøpt noe som jeg måtte tenke igjennom når jeg skulle bruke. Sånn for å spare på rørene.
    Kunne vært interessant å høre hva Cary svarer!
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.271
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Hei

    Skal legge opp svaret når jeg får, om jeg får.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.271
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Da har jeg fått svar fra Cary!

    Her er epsten jeg sente til Cary:

    I have found a 2nd hand Cary cad 572se power amplifier. How old could these be? And do they have any known problems. I`m new to tube amplifiers, is this a difficult unit to start with?

    These are normaly in a price range I cannot afford, but I have some
    extra money just now and I tempted to go and buy them.

    Can I use any type of pre amplifier on them, or du you recomend any?
    There is a used Slp 05 avalible to, I`m just vondering why these amps isn`t sold. The Ads are from
    November 2011 and the price they are asking is under 1/3 of the new
    price.

    Would this be a good place to start?
    Any thoughts about these amps?

    Hoping for a reply.


    Jeg er ikke flink til å skrive engelsk, selv om jeg burde vere det....
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.271
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Og her er svaret jeg fikk:


    Dear Mr. Gray,

    Thank you for the e-mail.

    The world of hifi is exciting. If you love music, you will be forever
    hooked.

    The CAD-572SE were made about 10 years or so ago. They are built to last
    a long time. The only real maintenance over the short-term will be
    tubes. The 572-3 output tubes were semi-reliable and run about $150 each
    to replace. The other tubes are very reliable and are much less
    expensive.

    THe SLP-05 preamp will be an excellent match. You may also want to look
    at the SLP-03.

    We do have a distributor in Norway. I am sure if you contact Tor, he
    will be glad to help you as best he can. His information is as follows:

    Tor Aamodt
    T.AA Import SA
     

    Bulter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2003
    Innlegg
    1.663
    Antall liker
    3.091
    Retep skrev:
    Og her er svaret jeg fikk:


    Dear Mr. Gray,

    Thank you for the e-mail.

    The world of hifi is exciting. If you love music, you will be forever
    hooked.

    The CAD-572SE were made about 10 years or so ago. They are built to last
    a long time. The only real maintenance over the short-term will be
    tubes. The 572-3 output tubes were semi-reliable and run about $150 each
    to replace. The other tubes are very reliable and are much less
    expensive.

    THe SLP-05 preamp will be an excellent match. You may also want to look
    at the SLP-03.

    We do have a distributor in Norway. I am sure if you contact Tor, he
    will be glad to help you as best he can. His information is as follows:

    Tor Aamodt
    T.AA Import SA
    ”Semi-reliable” er også en måte å si det på :) Jeg har forsøkt å stille et spørsmål til Cary angående noe helt annet, men har ikke fått svar. Vil du sende meg navnet og mailadressen til den som svarte deg, evt. som PM?

    Hilsen Egil
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.271
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Hei Egil.
    Skal sende deg kontakt info.

    Semi realible var samme følelsen jeg fikk. Blir nok noe annet..

    Mvh Peter
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    cary 805 blokker, noen innspill her i vennetråden ? utgått på dato eller forsatt gode blokker ?
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.388
    Torget vurderinger
    13
    jokris skrev:
    cary 805 blokker, noen innspill her i vennetråden ? utgått på dato eller forsatt gode blokker ?
    Gode blokker om du liker rørlyd, de finnes i mange forskjellige versjoner der Cary 805AE SE er vel siste versjon.
    Krever en kvalitetspreamp, både SLP03 og SLP05 er gode matchinger selvfølgelig.
     

    sundkoien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.01.2007
    Innlegg
    2.628
    Antall liker
    4.278
    Sted
    Kirkenær
    Torget vurderinger
    2
    Hei!

    Noen som tør å mene noe om nye Cary CD500 og 303T, i forhold til gamle 303/300?

    Er 303/300 fortsatt et sikkert kjøp?


    M
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.359
    Antall liker
    8.456
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    sundkoien skrev:
    Hei!

    Noen som tør å mene noe om nye Cary CD500 og 303T, i forhold til gamle 303/300?

    Er 303/300 fortsatt et sikkert kjøp?


    M
    Hei.
    Tror vell Cary er bra valg, 303/300 har vell samme lyd del som DVD 7 og denne har jeg meget gode erfaringer med.
    Men har nå konvertert til nas og Burson dac.
    Ang de andre du nevner har jeg ingen erfaringer. Men er de i samme prisklasse er det sikret ingen fare.

    Steinar.
     

    ingmar

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    98
    Antall liker
    46
    Torget vurderinger
    2
    Noen som har sett denne tråden på Audiogon?
    http://learn.audiogon.com/cgi-bin/fr.pl?aamps&1332781820&read&3&zzlBradluke0&&

    Det viser seg altså at V12'eren kan kjøres ikke bare på 12, men også 4 og 8 sylindre. Fiffig! På denne måten kan man altså
    - redusere varmeutviklingen på sommeren
    - tilpasse rørforbruket etter effektbehovet
    - prøve ut nye rørtyper i mindre porsjoner
    Av nettopp disse grunnene skaffet jeg meg etterhvert en Rocket 88 i tillegg, men det kunne jeg kanskje ha spart meg..... Jeg får ikke prøvd ut dette selv på noen måneder pga. reising, men kanskje noen andre lar seg friste?
     

    Bulter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2003
    Innlegg
    1.663
    Antall liker
    3.091
    ingmar skrev:
    (..)
    Av nettopp disse grunnene skaffet jeg meg etterhvert en Rocket 88 i tillegg, men det kunne jeg kanskje ha spart meg..... Jeg får ikke prøvd ut dette selv på noen måneder pga. reising, men kanskje noen andre lar seg friste?
    Hvilken Rocket 88 har du, R-versjonen eller den første? Hvis du har den første (med 6922 signalrør) og vurderer å selge, kan jeg være interessert i å kjøpe. Jeg er på utkikk etter en i tilleg til den jeg har, slik at jeg kan biampe...
     

    ingmar

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    98
    Antall liker
    46
    Torget vurderinger
    2
    erlandsen skrev:
    ingmar skrev:
    (..)
    Av nettopp disse grunnene skaffet jeg meg etterhvert en Rocket 88 i tillegg, men det kunne jeg kanskje ha spart meg..... Jeg får ikke prøvd ut dette selv på noen måneder pga. reising, men kanskje noen andre lar seg friste?
    Hvilken Rocket 88 har du, R-versjonen eller den første? Hvis du har den første (med 6922 signalrør) og vurderer å selge, kan jeg være interessert i å kjøpe. Jeg er på utkikk etter en i tilleg til den jeg har, slik at jeg kan biampe...
    Sorry, raketten er også R-versjon. Har du hørt med Tor på Lyric? Jeg har sett den første versjonen der ganske nylig. Forøvrig vil jeg ønske deg lykke til, det høres ut til å være et godt prosjekt det der.
     

    Bulter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2003
    Innlegg
    1.663
    Antall liker
    3.091
    ingmar skrev:
    erlandsen skrev:
    ingmar skrev:
    (..)
    Av nettopp disse grunnene skaffet jeg meg etterhvert en Rocket 88 i tillegg, men det kunne jeg kanskje ha spart meg..... Jeg får ikke prøvd ut dette selv på noen måneder pga. reising, men kanskje noen andre lar seg friste?
    Hvilken Rocket 88 har du, R-versjonen eller den første? Hvis du har den første (med 6922 signalrør) og vurderer å selge, kan jeg være interessert i å kjøpe. Jeg er på utkikk etter en i tilleg til den jeg har, slik at jeg kan biampe...
    Sorry, raketten er også R-versjon. Har du hørt med Tor på Lyric? Jeg har sett den første versjonen der ganske nylig. Forøvrig vil jeg ønske deg lykke til, det høres ut til å være et godt prosjekt det der.
    Takk for tipset! Tidligere hadde han bare R-modeller på lager, men han kan jo ha fått inn en i innbytte. Jeg sjekker!
     

    Fenalaar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Innlegg
    8.519
    Antall liker
    6.932
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    Må vel melde meg inn her :)

    Har en SLA70B signature effektforsterker og en SLP50B forforsterker, som mater et par Kef Reference 107/2. Kildene er squeezebox via en Beresford 7510 DAC, en VPI Scout platespiller via en Pro-Ject Tube Box og en Cayin CD252 (modifisert med super-opamper og LClock/XO).

    Johan-Kr
     

    geirf2

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.01.2004
    Innlegg
    443
    Antall liker
    96
    Sted
    Nes Romerike
    Æsj, 306 Pro spilleren vil ikke loade CD'n. Den står i LOADING leeenge, så kommer NO DISC. Ja-ja, den må nok en tur nedenom Lyric. Irriterende.
     

    geirf2

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.01.2004
    Innlegg
    443
    Antall liker
    96
    Sted
    Nes Romerike
    Ja, da har jeg vært nedom Lyric med spilleren. Det unike med slike forretninger er at så lenge butikken ikke er full av folk så tar de tak i problemet der og da. Vippet dekslet av spilleren og byttet en kabel som kunne være problemet, men det viste seg at det ikke var tilfellet nå da. Plata spinner ikke rundt så et drivverk må bestilles. Det skulle ikke ta så lang tid heller, ca 14 dager og det er helt greit for meg. I hvert fall må jeg uansett skryte av servicen til Lyric i denne saken, så langt.
     

    Johnny Lotion

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.01.2009
    Innlegg
    139
    Antall liker
    3
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Jeg melder meg inn i venneforeningen. Jeg fikk kjøpt en Cary ph 302 og den er hjertelig velkommen. Jeg gikk fra et enkelt ProJecttrinn til dette og fikk både hakeslepp, gåsehud og nesten tårer i øynene. Det var en ahaopplevelse av de sjeldne. Fryktelig fornøyd men hva Ph 302 har tilført musikkopplevelsene hjemme. Sitter så klistret til sofaen at jeg sliter med å reise meg for å snu platene;) Utrolig morro med slike opplevelser og leeeenge siden sist.
     

    kazan

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.08.2005
    Innlegg
    315
    Antall liker
    439
    Sted
    Lillehammer
    Torget vurderinger
    1
    Hei! Melder meg inn i Carys venner.Fikk tilsendt en Cary 303/300 forleden fra Lyric (brukt)Sammen med SLI 80sig og TANNOY D700 fungerer det meget bra.Krasjet et kt88 rør for en liten stund siden,har fått låne et par fra en god nabo.Ringte å snakket med Brynjar på Motron,han anbefalte Svetlana.Noen som har noe erfaring med disse eller andre rør?





    t
    annoy
     

    vibberg

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.03.2009
    Innlegg
    169
    Antall liker
    15
    Hei! Melder meg inn i Carys venner.Fikk tilsendt en Cary 303/300 forleden fra Lyric (brukt)Sammen med SLI 80sig og TANNOY D700 fungerer det meget bra.Krasjet et kt88 rør for en liten stund siden,har fått låne et par fra en god nabo.Ringte å snakket med Brynjar på Motron,han anbefalte Svetlana.Noen som har noe erfaring med disse eller andre rør?





    t
    annoy
    Hvis du vil safe vil jeg anbefale Gold Lion som effektrør: Cary Audio Design amps: Cary SLI 80 Integrated Amp tube packages
     

    kazan

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.08.2005
    Innlegg
    315
    Antall liker
    439
    Sted
    Lillehammer
    Torget vurderinger
    1
    Hei! Melder meg inn i Carys venner.Fikk tilsendt en Cary 303/300 forleden fra Lyric (brukt)Sammen med SLI 80sig og TANNOY D700 fungerer det meget bra.Krasjet et kt88 rør for en liten stund siden,har fått låne et par fra en god nabo.Ringte å snakket med Brynjar på Motron,han anbefalte Svetlana.Noen som har noe erfaring med disse eller andre rør?





    t
    annoy
    Hvis du vil safe vil jeg anbefale Gold Lion som effektrør: Cary Audio Design amps: Cary SLI 80 Integrated Amp tube packages
    Pussig! Har akkurat fått tilsendt Gold Lion kt88 nå.Takk for tipset(linken),kanskje jeg må vurdere hele rørsettet.Noen erfaringer med det.Effekt rørene fungerer iallefall meget bra
     

    vibberg

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.03.2009
    Innlegg
    169
    Antall liker
    15
    Hei! Melder meg inn i Carys venner.Fikk tilsendt en Cary 303/300 forleden fra Lyric (brukt)Sammen med SLI 80sig og TANNOY D700 fungerer det meget bra.Krasjet et kt88 rør for en liten stund siden,har fått låne et par fra en god nabo.Ringte å snakket med Brynjar på Motron,han anbefalte Svetlana.Noen som har noe erfaring med disse eller andre rør?





    t
    annoy
    Hvis du vil safe vil jeg anbefale Gold Lion som effektrør: Cary Audio Design amps: Cary SLI 80 Integrated Amp tube packages
    Pussig! Har akkurat fått tilsendt Gold Lion kt88 nå.Takk for tipset(linken),kanskje jeg må vurdere hele rørsettet.Noen erfaringer med det.Effekt rørene fungerer iallefall meget bra
    Bruker disse: Mullard E88CC / 6922
    Tung-Sol 6SN7GTB
    JAN-Cetron 5R4WGB

    ...i tillegg til Gold Lion :)

    Jeg har ikke prøvd de som anbefales på Tubestore, er nok bankers, men du kan prøve Tung-Sol sine 6SN7 med hell tror jeg, før du blakker deg på Shuguang.
     

    gaustabl

    Medlem
    Ble medlem
    09.10.2005
    Innlegg
    14
    Antall liker
    0
    Torget vurderinger
    2
    Hei.
    Er det noen i østlandsområdet som har en cinema 11a med serienr som begynner på 09 ?

    Mvh Lars
     

    vibberg

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.03.2009
    Innlegg
    169
    Antall liker
    15
    Hei! Melder meg inn i Carys venner.Fikk tilsendt en Cary 303/300 forleden fra Lyric (brukt)Sammen med SLI 80sig og TANNOY D700 fungerer det meget bra.Krasjet et kt88 rør for en liten stund siden,har fått låne et par fra en god nabo.Ringte å snakket med Brynjar på Motron,han anbefalte Svetlana.Noen som har noe erfaring med disse eller andre rør?





    t
    annoy
    Hvis du vil safe vil jeg anbefale Gold Lion som effektrør: Cary Audio Design amps: Cary SLI 80 Integrated Amp tube packages
    Pussig! Har akkurat fått tilsendt Gold Lion kt88 nå.Takk for tipset(linken),kanskje jeg må vurdere hele rørsettet.Noen erfaringer med det.Effekt rørene fungerer iallefall meget bra
    Bruker disse: Mullard E88CC / 6922
    Tung-Sol 6SN7GTB
    JAN-Cetron 5R4WGB

    ...i tillegg til Gold Lion :)

    Jeg har ikke prøvd de som anbefales på Tubestore, er nok bankers, men du kan prøve Tung-Sol sine 6SN7 med hell tror jeg, før du blakker deg på Shuguang.
    Må ta en edit på denne, hadde etpar CV181-Z i skapet fra forrige eier, som har vært spilt på i fanden vet hvor mange timer (maaaange utfra hvor fort endel av de andre røra jeg fikk med røyk), og de låt atskillig bedre en tung-sol sine :-/
     

    Mala

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.03.2012
    Innlegg
    1.037
    Antall liker
    406
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    5
    Har da en Cary PH-302 inkl. Mullard NOS på vei, kan tro jeg nå gleder meg.
     

    arnejustad

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.05.2008
    Innlegg
    267
    Antall liker
    33
    Torget vurderinger
    1
    Får vel slenge meg på jeg også. Sitter og koser meg med SLP 90 og CAD 572SE mkII.

    CAD 572 ble nevnt litt tidligere i tråden og det med at det er vrient å få tak i rør er bare sprøyt. Motron har flust av disse og ikke er de spesielt dyre heller. Har spilt på mine nå i ca 1500 timer og byttet ett rør. Hvor lenge de hadde spilt før jeg kjøpte dem vet jeg ikke men, den helt store kostnaden med denne hobbyen er i hvertf all ikke Cary sin skyld ;)

    Jeg vet det er en del som sitter med SLP90/94/98, og da lurer jeg litt på noen stalltips på hva slags rør dere bruker i disse?
    Bruker i dag RCA clear top, men kunne tenkt meg noe nytt. Blir litt balle-løse synes jeg.

    Har snust litt på E80CC i stedet for ecc82, men har ikke fått svar fra Cary hvorvidt preen takler disse.
     

    kazan

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.08.2005
    Innlegg
    315
    Antall liker
    439
    Sted
    Lillehammer
    Torget vurderinger
    1
    Hei! har en 303/300 cd spiller. enkelte ganger klare ikke spilleren å lese cd platen så jeg må kjøre skuffen ut og inn igjen,da fungerer det.Har akkurat kjøpt en cd den ikke vil lese uansett. Noen som har noe kjenskap til dette
     

    zebby

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    28.02.2010
    Innlegg
    89
    Antall liker
    2
    Melder meg inn i det gode selskap med Cinema 12 og 7.250 :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn