Diverse Cannabis..?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• S

Slubbert

Gjest
    Gjest skrev:
    Slubbert skrev:
    Hvis du ikke kan dokumentere det tror jeg at du finner på tall, og tallet er latterlig. Vanskeligere enn det er det ikke.
    Det finnes ikke tall som kan rokke ved din hellige overbevisning. Hvis jeg gir deg en lenke, så gir du deg til å omdefinere innholdet på det som står der, slik du har gjort i alkoholtråden.

Vedlegg

G

Gjestemedlem

Gjest
    Griffenfeldt skrev:
    jeg tror du burde være litt forsiktig med uttalelsene dine. Det er faktisk endel mennesker som sitter inne med mye reel kompetanse og ikke sprer om seg med google sitater og andre kvasi intelektuelle utsagn.
    Det er det utvilsomt, men Gjest er ikke en av dem. Jeg også er overbevist om at han bare dikter opp noe han tror han har lest en eller annen plass (sannsynligvis i et Juventehefte eller noe slikt). Siden han refererer til det han kaller "anerkjent forsking" er det på sin plass å etterspørre hva dette er for noe.

Hva vet du om ulike former for psykose uten "klipp og lim" metodene du bruker fra google? Svar rett fra toppen av hodet ditt for en gang skyld.
    Klipp og lim til hvor man kan finne denne "informasjonen" han refererer vil vil hjelp langt på vei hvis man vil bli tatt alvorlig og ikke bare som en dikter opp noe sludder og pølsevev.

Min direkte påstand er at når Gjest sier "Ca 15 - 20 % av de som prøver cannabis går i psykose første gang." så er dette noe han har funnet på selv eller i beste fall har funnet på en useriøs propagandaside for avholdsfanatikere.

Gjest.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.09.2006
    Antall liker
    925
    Kona har jobbet i psykiatrien i 10 år nå, som psykiatrisk sykepleier. Hun er min kilde. Vet ikke om det er nok her, men det er da vitterlig mye mere enn både Deph og Slubbert sin kompetanse til sammen.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Gjest skrev:
    Kona har jobbet i psykiatrien i 10 år nå, som psykiatrisk sykepleier. Hun er min kilde. Vet ikke om det er nok her, men det er da vitterlig mye mere enn både Deph og Slubbert sin kompetanse til sammen.
    Å spørre kona er ikke vanligvis regnet som "seriøs forskning". Men greit nok, da fikk vi jo et svar på spørsmålet om kilde.

Det er nok uansett en misforståelse ute og går her. Personer uten erfaring med rusmidler, kan sikkert oppleve sinnstilstander under kraftig rus som hos et normalt friske mennesker i edru og nøktern tilstand ville kvalifisert som en psykose. Men det er jo meningen også. Når det blir et problem skyldes det helst at noen har røykt mer eller sterkere ting enn de har kapasitet til å håndtere.

Men uansett går virkningen over etter en time eller to, så selv om det kan være voldsomt når det står på så er det ikke mer harmfullt enn å se en litt skummel film, eller lese ett Krf-prinsipprogram.

Gjest.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.09.2006
    Antall liker
    925
    Deph: Tror du at en sykepleier dikter opp forskingsresultater? De holder seg orientert i den bransjen også.

De som går i psykose fanges opp av psykiatrien. De kommer til behandling på jobben til kona. Flere og flere unge, og cannabis forekommer ofte. Alkohol også.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Gjest skrev:
    Deph: Tror du at en sykepleier dikter opp forskingsresultater? De holder seg orientert i den bransjen også.
    Det vil kanskje forundre, men jeg aner ikke hvem din kone er, og har ikke helt den samme tiltroen til dine refereanser av hva hun kanskje har sagt eller ikke sagt etc. Har dere vært gift i mer enn 10 år forresten?

De som går i psykose fanges opp av psykiatrien. De kommer til behandling på jobben til kona. Flere og flere unge, og cannabis forekommer ofte. Alkohol også.
    Personer med psykiske problemer har sjelden godt av selvmedisinering av noe slag.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Det er en del unge mennesker som går inn i psykose uten at de nødvendigvis har brukt cannabis. Det er selvsagt mulig at cannabis kan utløse psykose. Mitt kjennskap til enkelttilfeller er at det er et uhyre komplisert og sammensatt årsaksforhold som utløser psykose. Det er også en forskjell om cannabis utløser latent psykose eller skaper psykose. Det er uansett så komplisert at man bør være forsiktig med å trekke bastante konklusjoner imo.

Vicarious

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.09.2010
    Antall liker
    436
    Sted
    South of heaven
    Det er hevet over en hver tvil at såkalt rusutløst psykose forekommer.
    Det kan være alkohol eller cannabis. Og forsåvidt også andre stoffer. Jeg har gjennom jobben min vært borti flere som etter å ha drukket alkohol eller røyket hasj har fått langvarige og alvorlige sinnslidelser med langvarige psykoser. Disse kan være så alvorlig syke at de er innlagt over lengre tid og fungerer svært dårlig. Man snakker ofte om at disse personene er sårbare eller disponible i utgangspunktet og at andre bakenforliggende forhold også er viktige. Men rusen KAN være den utløsende faktor for alvorlig psykisk sykdom.
    Dette er snakk en marginal gruppe mennesker og de aller fleste som drikker eller røyker hasj går selvfølgelig ikke inn i psykose.
    Jeg er utdannet pedagog, så en lege eller psykolog kan sikkert forklare det medisinske bedre enn meg.

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.602
    Torget vurderinger
    0
    En lokal ung pike prøvde LSD, tok av og landet aldri ! Hun brukte det en gang og det var nok. Går i det som for en legmann kan beskrives som en døsig søvngjengertilstand/autisme.

Nå kan selvsagt ikke LSD og canabis sammenlignes men det var i allefall rusen som gjorde at kompasset bikket for henne.

Men når man ser det arbeidet som i dag gjøres for å gjøre det umulig å røyke tobakk skal man være noe over gjennomsnittet optimist om man tror det vil bli lettere å røyke hasj i Norge i framtiden. Glem ikke at også hasjrøyking er helseskadelig ut over rusen. Lungekreft og kols er begge sykdommer som kan følge av hasjrøyking. Selvsagt vil nok de færreste røyke hasj like ofte som tobakksrøykere røyker tobakk, men å sammenligne hasjrøyking med den eksponeringen passive røykere er utsatt for er nok ikke helt bort i natta. Og da er vel resultatet gitt.

Tror det blir vanskelig å få politikere med på bytte ut alkohol med hasj selv om hasjrusen slik jeg har fått det beskrevet gjør folk mye mer fredelige og omgjengelige enn den agresiviteten alkohol synes å utløse hos enkelte, og at det derfor kunne være gunstig å gjøre et slikt bytte av legalt rusmiddel.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Spiralis skrev:
    En lokal ung pike prøvde LSD, tok av og landet aldri ! Hun brukte det en gang og det var nok. Går i det som for en legmann kan beskrives som en døsig søvngjengertilstand/autisme.

Nå kan selvsagt ikke LSD og canabis sammenlignes men det var i allefall rusen som gjorde at kompasset bikket for henne.
    Kraftige doseringer med psykedelia kan sikker være problematiske for mentalt syke mennesker når det blir brukt feil. Men det kan også brukes terapeutisk for mennesker med psykiske problemer eller rusavhengighet, men det fordrer terapeuter som er fagfolk på området. Stanislav Grof har skrevet mye interessant om emnet.

Masse myter omkring LSD, men brukt med samme omhu som man bør omgå alle andre rusmidler men så er det like harmløst som knekkebrød. 50-70µg og en flaske rødvin er godt egnet som forspiel før en bytur til dømes. Mens psykedeliske doseringer ikke egner seg for slikt.

Vettløs bruk skaper problemer, så det er viktig å lære folk vettfull omgang med rusmidler. Men da må vi bort i fra myter, propaganda, løgner, misforståelser, informasjonsforbud og paranoia.

S

Slubbert

Gjest
    Hvis dere tør å kikke opp forbi dogmer og innlært skremselspropaganda vil jeg anbefale denne dokumentaren fra BBC Horizon:

http://topdocumentaryfilms.com/the-20-most-dangerous-drugs/

A team of leading scientists have spent two years analysing the effects of 20 of Britain’s most widely used drugs, and have devised a scientifically rigorous – and controversial – new ranking for them.

Hvis dere ikke tør er listen her.

1. Heroin
    2. Cocaine
    3. Barbiturates (Sedatives)
    4. Methadone (Opioid)
    5. Alcohol
    6. Ketamine
    7. Benzodiazepines (Sedatives)
    8. Amphetamine (Speed)
    9. Tobacco
    10. Buprenorphine (Opioid)
    11. Cannabis
    12. Solvents
    13. 4-methylthioamphetamine (amphetamine derivative)
    14. LSD
    15. Methylphenidate(Ritalin)
    16. Anabolic steroids
    17. Gamma 4-hydroxybutyric acid (depressant, “date-rape drug”)
    18. Ecstasy
    19. Amyl Nitrate (nitrite inhalants, “poppers”)
    20. Khat (plant-derived stimulant)

Så hvorfor er det Deph sier om LSD så oppsiktsvekkende? Åjo, dogmene var det ja.

eposhansen

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.02.2003
    Antall liker
    3
    En ganske kjent liste der....Mange ser ut til å glømme at alkohol er et løsemiddel :eek:
    Heroin er sentraldempende,og hjerte kan stoppe :p
    Cocain øker temp og hjerteryttme dramatisk,kan gi hjerneblødning/osv...
    Ikke hørt om dødsfall på cannabis,bruker det ikke selv men godtar at det er overalt.
    Så konklusjonen er alt med måte,men vær spesielt forsiktig med løsemiddel(alkohol) ,sentraldempende og kraftige sentralstimulerende(cocain),bare et råd......

Vedlegg

S

Slubbert

Gjest
    Kriteriene er medisinsk effekt (fysisk og psykisk), avhengighetsgrad og sosiale implikasjoner av bruk/misbruk. Den vitenskapelige prosessen er ikke beskrevet veldig nøye i dokumentaren, men studien er publisert i Lancet.

eposhansen

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.02.2003
    Antall liker
    3
    ALT kan missbrukes!!!! det går an å dø fremfor pc,n etter 4-5døgn fordi du ikke spiser/sover/beveger deg,osv...
    Tåpelig problem stilling,men har sett trasige tilfeller av mangt.....
    Sprenge seg på og løpe opp fjellet så raskt som mulig.,,,,eller ruse seg i flere mnd i strekk,helt til hjertet e sprengt.
    Rus kan oppnåes på flere måter en det som er på narkolista!!

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Antall liker
    4.165
    Sted
    I en blokk
    Torget vurderinger
    17
    Alt kan brukes/misbrukes selvsagt. Det er og har alltid vært en viss forskjell på å r#nke og rive av seg p#kken.
    Det er flere av produktene på listen som ikke er "farlige" som et engangstilfelle, men ett par av produktene er nok potensielt farligere enn å ta seg en pils eller et glass rødvin til maten. LSD er vel potensielt relativt farlig. Heroin tatt i sprøyteform er avhengighets skapende fra første forsøk b.l.a

G

Gjestemedlem

Gjest
    Griffenfeldt skrev:
    Alt kan brukes/misbrukes selvsagt. Det er og har alltid vært en viss forskjell på å r#nke og rive av seg p#kken.
    Det er flere av produktene på listen som ikke er "farlige" som et engangstilfelle, men ett par av produktene er nok potensielt farligere enn å ta seg en pils eller et glass rødvin til maten. LSD er vel potensielt relativt farlig. Heroin tatt i sprøyteform er avhengighets skapende fra første forsøk b.l.a
    Tja, det er det vel strengt tatt ikke. Svært mange som har vært operert på sykehus har jo opplevd å få morfin intravenøst. Litt urolig søvn første natten etter det er slutt, men overholdt ikke noe som frister til rekreasjonsbruk.

Det tar nok ganske lang til å utvikle en avhengighet til opiater, og det er nok denne opplevelsen som gjør at noen holder på lenge nok til at dette skjer.

Slike myter om øyeblikkelig avhengighet, psykoser og galskap er sikkert nyttige for å skremme folk fra å eksperimentere med alkoholalternativer, men slik desinformasjon har nok også den virkningen at når folk på egenhånd erfarer at det de har blitt fortalt rett og slett ikke er sant, så mister de tilliten til den informasjonen som de absolutt burde ta på alvor.

Det er derfor det er så viktig med saklig og nøktern informasjon, fri for propaganda og velmenende løgnhistorier. Først når skadereduksjon blir et viktigere prinsipp enn skremsel og kriminalisering kan vi komme oss et steg videre og ut av den hengemyren vi har havnet i i dag.

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Antall liker
    4.165
    Sted
    I en blokk
    Torget vurderinger
    17
    Jeg tror ikke du forsto bruken av ordet potensielt? Av og til er det ikke bruken, men følgene det får.
    La oss ta et eksempel for at du skal forstå:
    En mann tar en liten dose hallisinogener og går rett i en tilstand som ofte beskrives som "mareritt i våken tilstand" Det er i utgangspunktet ikke farlig, men det kan "potensielt" være det.

Ps At opiater er en samlebetegnelse, betyr på ingen måte at du som legman kan bruke det ordet ukritisk. Hva som trigger en avhengighet er individuelt og det er svært mange måter å rafinere produktet på.

Gjestemedlem: Hvis jeg tar ett glass rødvin og du tar 1 dose Metadon på Lørdagen, så kan vi prates mer her inne på Søndag, Eller kommer vi til å gjøre det? Tar du sjansen?

S

Slubbert

Gjest
    Opiater er noe jeg tror man bør holde seg unna. Jeg kjenner ei som røyka heroin noen ganger i sine eksperimentelle ungdomsår uten å ta skade av det, men jeg har kjent på morfinrusen (på sykehus ja) og fikk inntrykk av at rekreativ bruk er noe man bør være ytterst forsiktig med om det skal kunne kombineres med et normalt liv. Amfetaminer også forsåvidt fordi man kan holde festen gående så lenge. Men faktum er at Norge er i europatoppen på overdosestatistikken og det er lite som tilsier at kriminaliseringspolitikken fungerer (Iran er desidert i verdenstoppen for heroinister og de har dødsstraff). Portugal har som kjent avkriminalisert all bruk og bruker heller ressursene på hjelp til de som har blitt avhengige. Det har vist seg å gi svært gode resultater.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Griffenfeldt skrev:
    Jeg tror ikke du forsto bruken av ordet potensielt? Av og til er det ikke bruken, men følgene det får.
    La oss ta et eksempel for at du skal forstå:
    En mann tar en liten dose hallisinogener og går rett i en tilstand som ofte beskrives som "mareritt i våken tilstand" Det er i utgangspunktet ikke farlig, men det kan "potensielt" være det.
    Det er nok en tilstandsbeskrivelse som er hentet ut i fra offisiell skremselspropaganga for ungdomsskoleelever. Men uvettig og ukyndig omgang med psykedelia kan utvilsomt føre til situasjoner som folk kan finne skremmede og skumle. Er de av det sarte eller mentalt ustabile slaget, eller rett og slett er i feile omgivelser så er det klart at det potensielt kan være både dumt og trist. Brukt med omhu kan det på den annen side være svært berikende og gi folk positive opplevelser og skjerpet persepsjon, våkenhet og opplevelse av sine omgivelser. Så ja, det må jo brukes med omhu og respekt.

Ps At opiater er en samlebetegnelse, betyr på ingen måte at du som legman kan bruke det ordet ukritisk. Hva som trigger en avhengighet er individuelt og det er svært mange måter å rafinere produktet på.
    Det jeg reagerer på er den gamle myten om at det og det preparatet gjør folk avhengig "fra første stund", ikke at det ikke er stort potensiale for avhengighet. Opiater av ymse slag, barbiturater og senralstimulernde midler kan skape en hard og brutal opplevelse av avhengighet. Og det er vel generelt noe de fleste bør styre langt unna. Men vil de nå absolutt likevel så for all del, da får man heller prøve å gjøre skadene så små som mulig.

Gjestemedlem: Hvis jeg tar ett glass rødvin og du tar 1 dose Metadon på Lørdagen, så kan vi prates mer her inne på Søndag, Eller kommer vi til å gjøre det? Tar du sjansen?
    Rødvin går greit, men jeg er ikke så glad i rusmidler utover det. Hverken opiater av noe slag eller cannabis er noe benytter meg av. Men jeg respekterer at andre har andre preferanser og har ingen problemer med det. Men om noen hadde spurt meg om råd så ville jeg nok frarådet på det sterkeste å dytte i seg metadon eller andre sterke medisiner, med mindre legen har forskrevet det som en del av legemiddelassistert behandling av kronisk rusmisbruk.

Så spørsmålet ditt blir på en måte litt underlig. Det er veldig veldig mye jeg ikke ville funnet på å putte i kroppen, men hva andre velger er det ikke opp til meg å styre. Jeg er lite moraliserende slik. Men folk får også ta konsekvensen av sine valg, og blir de til noe utrivelig som følge av rusbruk så er det ikke sikkert jeg vil ha noe med dem å gjøre.

Grunnen til at jeg aldri ville funnet på å helle i meg metadon er ikke frykten for avhengighet. Det er rett og slett fordi dette ikke er en opplevelse jeg på noen måte ønsker å ha. Jeg kan ikke se noen som hest glede eller nytte av det. Tanken er for meg like fjern som å bøtte innpå en liter med harsk tran.

Jeg har hørt om at noen unge bruker dette som rusmiddel, uten at de har fått det foreskrevet eller bruker det som medisin mot bivirkninger fra annet bruk. Det er jo trist, men også en naturlig følge av at det ikke finnes andre gode og legale alternativer til folk som ønsker beruselse annet enn fra øl og pærecider.

Når alt presenteres som like farlig og forferdelig, så lærer man også opp de unge til at det da ikke spiller så stor rolle hvilke alternativer de velger. Og det kan jo få uheldige følger. Og det er jo en ganske stor forskjell på om de unge røyker cannabis eller heroin f.eks. Man må først som sist legge fra seg den gamle trappetrinnsmodellen, for det som er vanlig blant unge som virkelig havner ut å kjøre er at de likesågodt begynner å bruke ganske skumle saker i ung alder. Amfetamin og andre sentralstimulernde midler til partybruk, og tunge opiater til å lande og komme seg etterpå... så flyter det litt ut etterhvert. Hippietiden er nok forbi.

Den virkelig store risikofaktoren for om noen havner på skråplanet eller ikke er rett og slett hvilket miljø de er i, hvilke venner man har, hvem man omgås og hvilken kultur det er i slike miljøer. Dette er så vesentlig at det er en av hovedgrunnene til at jeg ønsker en full legalisering av f.eks. cannabis, rett og slett fordi de som ønsker å bruke dette til rekreasjon slipper å oppsøke slike miljøer, men i stedet kan stille innom en kaffistove og kjøpe med seg en liten pose hjem til kinokvelden eller festen de skal på.

styx

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.12.2004
    Antall liker
    3
    Artig at det fortsatt er liv i denne tråden fa tid til annen ;D

7+ years and still going strong!

decibelius

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.12.2007
    Antall liker
    1.678
    Sted
    Bislett
    Det er jo kul umulig å legge blunten på hylla nå som det dyrkes så mye godsaker rundt omkring. Dessuten har jeg en tendens til å bli poco loco hver gang jeg forsøker å slutte. Dessuten er jeg så gammel nå att jeg bruker år og dag på å restituere meg etter alkohol, så det gidder jeg ikke mer.

Roberth

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2010
    Antall liker
    291
    Torget vurderinger
    20
    Uansett hvor farlig cannabis, både fysiske og psykiske skader, avhengighet, så vil det uansett ikke etter min mening være noen gode argumenter for å holde det illegalisert, at det er illegalisert, skaper en enorm svart økonomi som er komplett ute av kontroll.
    Småungene klarer å skaffe hasj letter en tobakk, hasj som selges i norges spes ut med vinyl plater, bildekk, sand, you name it, cannabis gjør at folk begynner med sterkere saker fordi det er ulovlig, det plassere dette rusmidlet i samme bås som amfetamin, heroing, kokain osv, hasjrøyking drar unge inn i miljø hvor dette florerer pga det er ulovlig.
    Cannabis er en bra inntektskilde for gjengene og mc-klubber, det utgjør 60 prosent av alle narkotika-saker i norge, som politiet må bruke tiden når verre stoffer som heroin, kokain og amfetamin strømmer inn i landet.
    Trender utgjør hva folk bruker fremfor tilgjengelighet og lovverk, dette kan statistikker fra nederland bekrefte, dagens unge har et helt annet forhold til lover og regler enn tidligere, de respekterer ikke lover og regler som tidligere.
    Cannabis blir bare mer og mer trendy her i landet, vi er på tur der england, canada, spania, frankrike, portugal og usa er i dag når det gjelder trender, skal vi holde dette ukontrollert, slik at det ender opp slik som det gjør i usa, hvor 50% av alle 12-åringer har prøvde å røyke marijuana?
    Hasj er et tungt psykoaktivt preparat av cannabis hvor det psykoaktive THC er langt mer konsentrert enn i marijuana, og inneholder et lavt cannaboidenivå, cannaboide demper effekten til THC, men gir også en rus bare annerledes, hadde cannabis vært lovlig her, så hadde alle røyket marijuana og ikke hasj, i usa er psykiske problemer langt mindre tilstedeværende rundt cannabis, pga de røyker så og si bare marijuana, og hasj er eksotisk, marijuana inneholder som oftest mer cannaboider enn THC.
    Ja, de sterkeste typene marijuana(skunk) er ekstremt psykisk skadelig og kan skape schizofreni hos rundt 10 % av befolkningen, skunk er ekstremt populært i england pga det ikke finnes noen regulering der ettersom det er ulovlig, og er et enorm helseproblem, men dette kan reguleres på lik linje med hjemmebrent osv, dette gjør de nå nederland.
    Dekriminalisering er en halveis god løsninge, hvor det fokuseres på forebyggende arbeid.
    Cannabis er legalisert/i praksis legalt i spania, nederland og tjekkia. Dekriminalisert i russland, argentina, italia, portugal, danmark, sveits, island. Ofte ignorert i land storbritania, irland, estland, sør-afrika.
    Å fortsette å bare kjempe denne kampen gjør til syvende og sist bare mer vond enn godt.
    Selv stalin klarte ikke å stanse narkotika.

decibelius

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.12.2007
    Antall liker
    1.678
    Sted
    Bislett
    Uansett hvordan du vrir og vrenger på det, så er skadevirkningene bare blåbær i forhold til alkohol. Jeg har røykt cannabis i over 30 år, samtidig som jeg har drukket en del alkohol, så jeg vet hva jeg snakker om. De som får psykiske problemer av cannabis har som regel en diagnose fra før. Dessuten er hasjmafian i ferd med å få problemer med å kvitte seg med smugler-hasjen sin pga att folk dyrker selv i større og større grad. I USA vet folk knapt hva hasj er for noe. Der røykes det utelukkende weed. Industri-mat og dårlig luft er uendelig mye mere skadelig en å røyke seg en joint f.eks.

S

Slubbert

Gjest
    Det er utrolig at staten slår ned på de som dyrker selv, man skulle nesten tro at narkokartellene styrer politikken. I realiteten er det nok den norske tantestatmentaliteten som slår ut; alt som ikke er erklært bra for deg av myndighetene skal forbys.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882
    I Norge har vi masse penger. Men kan vi bruke dem på moro, som sex, drugs and rock'n'roll?
    Det er ikke lov å kjøpe sex, det er ikke lov å kjøpe drugs og rock'n'roll laster du ned gratis på nett...

Roberth

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2010
    Antall liker
    291
    Torget vurderinger
    20
    decibelius skrev:
    Uansett hvordan du vrir og vrenger på det, så er skadevirkningene bare blåbær i forhold til alkohol. Jeg har røykt cannabis i over 30 år, samtidig som jeg har drukket en del alkohol, så jeg vet hva jeg snakker om. De som får psykiske problemer av cannabis har som regel en diagnose fra før. Dessuten er hasjmafian i ferd med å få problemer med å kvitte seg med smugler-hasjen sin pga att folk dyrker selv i større og større grad. I USA vet folk knapt hva hasj er for noe. Der røykes det utelukkende weed. Industri-mat og dårlig luft er uendelig mye mere skadelig en å røyke seg en joint f.eks.
    Sant så sant deu sier om det psykiske, grunnen til dette er at cannabis gjør at hjernen slipper ut dopamin, som forterker symptomer rundt psykiske lidelser.

BT skrev:
    I Norge har vi masse penger. Men kan vi bruke dem på moro, som sex, drugs and rock'n'roll?
    Det er ikke lov å kjøpe sex, det er ikke lov å kjøpe drugs og rock'n'roll laster du ned gratis på nett...
    Jepp det er veldig atraktivt å ta in dop i norge pga det er høy etterspørsel og høye priser. Kan også legge til at en del undersøkelser viser er du over gjennomsnittlig intelligent, er det ye større sjangse for at du bruker de fleste stoffer bortsett fra heroin, og statistisk sett blir vi mennesker bare smartere og smartere.

xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    10.667
    Sted
    Holmestrand
    decibelius skrev:
    Uansett hvordan du vrir og vrenger på det, så er skadevirkningene bare blåbær i forhold til alkohol. Jeg har røykt cannabis i over 30 år, samtidig som jeg har drukket en del alkohol, så jeg vet hva jeg snakker om.
    Jeg kjenner flere med en lignende CV som bruker seg selv som sannhetbevis. Tror ikke jeg vil anbefale noen av dem som rådgivere i slike spørsmål.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn