Diverse Cannabis..?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Gjest.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.09.2006
    Antall liker
    912
    Dephs liberalisme igjen. Teori.

Realitet: kona jobber i psykiatrien. Hun merker en sterk økning blant ungdom med rusrelaterte mentale problemer. Dette har pågått over mange år, og Cannabis er en betydelig del av dette. Det er belegg for å si at Cannabis ofte utløser psykoser, og det finnes forsking nok til å tapetsere Torgalmenningen i Bergen med dokumentasjon på skadevirkningene på dette stoffet, og forsåvidt alkohol også.

Når skal Deph bli edru fra sin ideologiske beruselse.

Og så skal vi ikke tro på Juvente. Si meg: tjener de penger på sin virksomhet? Juvente er en ideell organisasjon: non-profit. Likevel skal de mistenkeliggjøres. Bedre å ta noen ordentlige skurker.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Gjest skrev:
    Og så skal vi ikke tro på Juvente. Si meg: tjener de penger på sin virksomhet? Juvente er en ideell organisasjon: non-profit. Likevel skal de mistenkeliggjøres. Bedre å ta noen ordentlige skurker.
    Fanatisme frikoblet fra virkeligheten er mye mye skumlere enn noen kommersiell organisasjon. De aller mest usympatiske bevegelser rundt om i verden er drevet av hjernedød ideologi og ikke som et kommersielt foretak.

Juvente og likesinnede burde fratas all offentlig støtte. De er like skadelig for samfunnet som de verste islamister.

Disse pubertale provokatørene burde vært skambanket med balltre. Avskum.

Gjest.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.09.2006
    Antall liker
    912
    Hva med din egen fanatisme? Får du øye på den?

En liberaler som er imot ideelle organisasjoner. Hva er det for slags liberalisme?

G

Gjestemedlem

Gjest
    Gjest skrev:
    Hva med din egen fanatisme? Får du øye på den?
    Man kan ikke tolerere mennesker som har som mål å undertrykke andre, frata dem deres frihet og gjøre livet utrivelig for alle rundt seg som ikke lyer deres målsetning for dem.

Så lenge mennesker ikke prøver å overstyre eller skade andre mennesker, så må de får gjøre som de vil med sitt eget liv. Men vil de ødelegge for andre og gjøre dem ufrie er de å regne som fiender.

Gjest.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.09.2006
    Antall liker
    912
    En liberalist tåler da virkelig at andre jobber seriøst for sine mål og meninger. Skal du ha så snever definisjon på hva som er tillatt, så er du ikke liberal.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Gjest skrev:
    En liberalist tåler da virkelig at andre jobber seriøst for sine mål og meninger. Skal du ha så snever definisjon på hva som er tillatt, så er du ikke liberal.
    Spiller liten rolle for meg hva din definisjon på liberal måtte være. Se gjerne på meg som en anti-anti-liberal hvis det hjelper.

Det er veldig viktig å kjempe mot mennesker og ideologier som har som mål å undertrykke andre og dominere dem. Man skal ikke godta det illiberale, og man kan ikke vike unna for dem som vil frata oss vår frihet og styre våre liv. Dette er fiender av et fritt og humant samfunn. De bør bekjempes med alle lovlige midler før de får gjort varig skade.

Gjest.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.09.2006
    Antall liker
    912
    Et fritt og humant samfunn sørger for at medlemmene ikke fanges inn i det ufrie og inhumane fengselet som rusmisbruk innebærer. Det blir desverre flere og flere som fanges av rus.

Delle

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.03.2007
    Antall liker
    278
    Gjestemedlem skrev:
    De bør bekjempes med alle lovlige midler før de får gjort varig skade.
    I svar 1601 nevnte du skambanking med balltre. Loven bør kanskje endres da?

Mvh

S

Slubbert

Gjest
    Gjest skrev:
    Et fritt og humant samfunn sørger for at medlemmene ikke fanges inn i det ufrie og inhumane fengselet som rusmisbruk innebærer.
    Et fritt samfunn ilegger ikke befolkningen båndtvang fordi et fåtall ikke takler balansegangen mellom bruk og misbruk. Og et humant samfunn hjelper de som er misbrukere, det kriminaliserer dem ikke.

Det blir desverre flere og flere som fanges av rus.
    Det sier sitt om hvor dårlig kriminaliseringsstrategien fungerer. I tillegg til at den er moralsk feil.

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.180
    Torget vurderinger
    4
    Gjest skrev:
    Det at det er en ideell organisisjon sier lite om kvaliteten på innholdet de får lov til å forkynne for ungdom.

Ordrett sakset fra juvente.no
    "Det betyr at også det å drikke én gang kan være farlig, fordi man i praksis heller ugressmiddel på en voksende plante (uten sammenligning for øvrig…). La hjernen din få vokse i fred!"

Grunnen til at jeg går ut mot de er at ungdom ikke er dumme og de bør få saklig informasjon om rusmidler.

Sleiven

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.12.2003
    Antall liker
    22
    ta deg en snus istedet, effekten er ikke så ulik....

S

Slubbert

Gjest
    Medlemsløftet i Juvente lyder: «Jeg ønsker en verden basert på menneskeverd og avstår fra alkohol og andre rusmidler så lenge jeg er medlem av Juvente.» Alle som ønsker å bli medlem i Juvente må avlegge medlemsløftet skriftlig. (...) Juvente ble stiftet 1. – 2. juli 1992, som en sammenslåing av Det Norske Totalavholdsselskaps Ungdomsforbund (DNTU, stiftet 1924) og Norges Godtemplar Ungdomsforbund (NGU, stiftet juni 1909). Juvente fungerer som ungdomsorganisasjon for Det Norske Totalavholdsselskap (DNT, stiftet 29. desember 1859) og IOGT i Norge (stiftet 8. mars 1877).

Dette er ikke normale folk.

eddie1

Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Antall liker
    727
    Torget vurderinger
    8
    Gjestemedlem skrev:
    Gjest skrev:
    Fanatisme frikoblet fra virkeligheten er mye mye skumlere enn noen kommersiell organisasjon. De aller mest usympatiske bevegelser rundt om i verden er drevet av hjernedød ideologi og ikke som et kommersielt foretak.

Juvente og likesinnede burde fratas all offentlig støtte. De er like skadelig for samfunnet som de verste islamister.

hehe hadde kanskje ikke hvert så dumt og skambanket et avskum som deg med balltre ;D

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.180
    Torget vurderinger
    4
    eddie1 skrev:
    Gjestemedlem skrev:
    Gjest skrev:

hehe hadde kanskje ikke hvert så dumt og skambanket et avskum som deg med balltre ;D
    Hvis det er verktøyet innenfor rusomsorg begynner jeg å forstå hvorfor den er feilslått her i landet.

S

Slubbert

Gjest
    eddie1 skrev:
    Ikke akkurat betryggende at du påstår at du jobber med ungdom...

eddie1

Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Antall liker
    727
    Torget vurderinger
    8
    Slubbert skrev:
    eddie1 skrev:
    Ikke akkurat betryggende at du påstår at du jobber med ungdom...
    Har jobbet med ungdom og hadde alle brukt balltre med narkotika dealere som blink hadde det ikke hvert mange misbrukere,samme med de som skriver her inne at de støtter narkotika :mad:

S

Slubbert

Gjest
    eddie1 skrev:
    Har jobbet med ungdom og hadde alle brukt balltre med narkotika dealere som blink hadde det ikke hvert mange misbrukere,samme med de som skriver her inne at de støtter narkotika :mad:
    Du glemte å ta med muslimer.

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.180
    Torget vurderinger
    4
    Slubbert skrev:
    eddie1 skrev:
    ;D

eddie1

Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Antall liker
    727
    Torget vurderinger
    8
    Slubbert skrev:
    eddie1 skrev:
    Så du har fått for deg at muslimer støtter narkotika :-\

eddie1

Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Antall liker
    727
    Torget vurderinger
    8
    Slubbert skrev:
    eddie1 skrev:
    Så du har fått for deg at muslimer støtter narkotika :-\
    Det er din vektige argumentasjon som ligger til grunn:

eddie1 skrev:
    ja til narkotika flere muslimer og dyrere flybilletter
    hehe ja er jo en her som er mot kristne og etniske nordmen men som er for muslimer og narkotika :p
    Nei gir meg i denne tråden dere får digge narkotika så mye dere vil.Håper dere ikke bruker stoff når barna deres er til stede ihvertfall :'(

G

Gjestemedlem

Gjest
    Delle skrev:
    Gjestemedlem skrev:

Mvh
    Retorisk skambanking, husarrest og intet lørdagsgodt på 4 uker.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Anonym skrev:
    eddie1 skrev:
    Gjestemedlem skrev:
    Gjest skrev:

Hvis det er verktøyet innenfor rusomsorg begynner jeg å forstå hvorfor den er feilslått her i landet.
    Vafler, Jesus og tvangstrøye. Jeg aner lusa på gangen. :-\

Delle

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.03.2007
    Antall liker
    278
    Gjestemedlem skrev:
    Delle skrev:
    Gjestemedlem skrev:

Mvh
    Retorisk skambanking, husarrest og intet lørdagsgodt på 4 uker.
    Inndragning av lørdagsjointen?? En skandale.. ;D

S

Slubbert

Gjest
    eddie1 skrev:
    hehe ja er jo en her som er mot kristne og etniske nordmen men som er for muslimer og narkotika :p
    "Mot nordmenn", "for muslimer", du gir ingen mening. Man kan ikke snakke om å være "for" eller "mot" andre mennesker hvis man har et noenlunde normalt menneskesyn.

Nei gir meg i denne tråden dere får digge narkotika så mye dere vil.Håper dere ikke bruker stoff når barna deres er til stede ihvertfall :'(
    Har ikke barn. Hva angår "digge narkotika"; jeg tror at rus er et ganske grunnleggende menneskelig behov. Ikke på linje med mat eller vann, men på linje med for eksempel musikk, reising eller ting som gir adrenalinkicks, for langt de fleste er rekreativ rus en berikelse. At noen foretrekker cannabisrus fremfor alkoholrus har jeg også stor forståelse for, fylla passer ikke for alle folk, eller i alle sammenhenger for den del. At staten skal påtvinge oss én type rus ved å kriminalisere alle andre synes jeg er sterkt umoralsk, spesielt når man vet at the war on drugs koster titusener om ikke hundretusener av liv hvert år, når man vet at det skaper grunnlaget for verdens største svarte økonomi og når man vet hva som kommer i kjølvannet i form av kriminalitet og tvilsomme undergrunnsmiljøer, som bl.a. ungdom lett kan bli sugd inn i.

ØivindJ

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.07.2009
    Antall liker
    0
    Gjest skrev:
    Realitet: kona jobber i psykiatrien. Hun merker en sterk økning blant ungdom med rusrelaterte mentale problemer. Dette har pågått over mange år, og Cannabis er en betydelig del av dette. Det er belegg for å si at Cannabis ofte utløser psykoser, ...
    Dette med psykoser er jo et interesant tema i seg selv.

Når det gjelder cannabis sies det at ingen opplever rusen helt identisk. De som hevder å ha flest positive erfaringer med stoffet ser neppe seg selv i risikosonen for å utløse en psykose.

Jeg påstår ingenting om hvem som har rett. Bare påpeker det.

Mvh

Gjest.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.09.2006
    Antall liker
    912
    Ca 15 - 20 % av de som prøver cannabis går i psykose første gang.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Gjest skrev:
    Du har jammen en virkelighetsforståelse som ikke står tilbake for kreasjonister, 911-konspiratører, chemtrail gjengen og Harold Camping-tilhengere.

Noen ganger blir jeg litt engstelig på dine vegne, for det må være slitsomt å være så kronisk feilinformert.

Gjest.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.09.2006
    Antall liker
    912
    Ta det rolig, Deph. Dette er bare anerkjent forsking, som min kone (som jobber i psykiatrien) har tilgang til. Ikke la det rokke ved dine religiøse overbevisninger!

ØivindJ

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.07.2009
    Antall liker
    0
    Gjest skrev:
    Ta det rolig, Deph. Dette er bare anerkjent forsking, som min kone (som jobber i psykiatrien) har tilgang til.
    I innlegget over slettet jeg: "med unntak av 15 minutters ubehag ved overdrevet inntak".

Litt usikker på om det er dette korte ubehaget forskerene sikter til, ettersom de hevder en så høy prosent.

S

Slubbert

Gjest
    Gjest skrev:
    Haha, det nekter jeg å tro, den påstanden bør du dokumentere. Litt smånoia en kort stund erindres, men psykoser? Ikke med mindre du har store angstproblemer i utgangspunktet.

Gjest.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.09.2006
    Antall liker
    912
    De 15 - 20 prosentene er tatt ut fra alle (100%) som prøver det. Det er endel folk blant oss som har latente problemer som utløses av denne rusen. Traumer, angst og andre mentale problemerer ikke et ukjent fenomen i befolkningen, og det blir bare mere av det.

Psykiatrien får lengre og lengre køer, men ta det rolig. Pga budsjettansvarlige og godt gasjerte ledere (fra BI), så holder de budsjettene nede. Det blir ikke mere skatt, bare mindre behandling og flere ledere i helseforetakene.

S

Slubbert

Gjest
    Du kan ikke dokumentere det nei? Bare tullprat mao. 15-20%? Da burde jeg kjent minst et par-tre stykker, og de burde igjen kjent en hel drøss. Men nei, sånn er det ikke. Helt urealistisk, på linje med de som skremmer ungene med at man blir alkis etter første pilsen.

Gjest.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.09.2006
    Antall liker
    912
    Hvor har jeg skrevet at jeg ikke kan dokumentere det?

Jeg sitter forøvrig ikke med et kartotek av passende forsking rundt meg til enhver tid.

Det tror jeg ikke du gjør heller. Ser lite dokumentasjon fra din side. Men vær velkommen til å gjøre det.

De du kjenner utgjør ikke noe gyldig statistisk grunnlag likevel. Jeg kjenner og noen som har prøvd, og jeg har prøvd selv. Det blir ikke forsking av det.

S

Slubbert

Gjest
    Du kommer med en kvantitativ påstand som er latterlig og kan ikke vise til noen dokumentasjon. Da er det ingen grunn til å ta den seriøst.

Mine innlegg pleier mye oftere å være subjektive meningsytringer enn påstander om objektive fakta. Men for all del, hvilke udokumenterte påstander mener du at jeg har kommet med?

Gjest.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.09.2006
    Antall liker
    912
    Da kan du jo forklare hva som er latterlig ved den påstanden. Jeg har iallefall gitt den en referanse. Du kan jo gå videre derfra.

Hvis du har hatt noe med psykotiske mennesker å gjøre, så ville du finne det alt annet enn latterlig.

Jeg påpekte helt generelt at du ikke dokumenterer i dine innlegg. Det gjør ikke jeg heller.

S

Slubbert

Gjest
    Hvis du ikke kan dokumentere det tror jeg at du finner på tall, og tallet er latterlig. Vanskeligere enn det er det ikke.

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Antall liker
    4.165
    Sted
    I en blokk
    Torget vurderinger
    17
    Gjestemedlem skrev:
    Gjest skrev:
    Du har jammen en virkelighetsforståelse som ikke står tilbake for kreasjonister, 911-konspiratører, chemtrail gjengen og Harold Camping-tilhengere.

Noen ganger blir jeg litt engstelig på dine vegne, for det må være slitsomt å være så kronisk feilinformert.
    jeg tror du burde være litt forsiktig med uttalelsene dine. Det er faktisk endel mennesker som sitter inne med mye reel kompetanse og ikke sprer om seg med google sitater og andre kvasi intelektuelle utsagn.
    Hva vet du om ulike former for psykose uten "klipp og lim" metodene du bruker fra google? Svar rett fra toppen av hodet ditt for en gang skyld.

Gjest.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.09.2006
    Antall liker
    912
    Slubbert skrev:
    Hvis du ikke kan dokumentere det tror jeg at du finner på tall, og tallet er latterlig. Vanskeligere enn det er det ikke.
    Det finnes ikke tall som kan rokke ved din hellige overbevisning. Hvis jeg gir deg en lenke, så gir du deg til å omdefinere innholdet på det som står der, slik du har gjort i alkoholtråden.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn