Diverse Cannabis..?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Jaerbu

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.11.2003
    Antall liker
    611
    Det er noe rart med hele cannabis-debatten her til lands. På den ene siden har en motstandere av legalisering. Disse består, etter hva jeg forstår, av aktører i "underverden" eller den organiserte kriminaliteten om du vil. Deretter kommer den største, og "farligeste" andelen, og det er mannen i gata som ikke har nevneverdig kjennskap til hverken planten i seg selv, eller "miljøet" rundt. Disse farlige hvermannsen, ofte med politikere i spissen støtter aktivt organisert kriminalitet da de ikke vil la seriøse organer kontrollere dette markedet. Til sist er det flere som beklagelig vis har dårlige erfaringer, enten egenopplevde eller inne venne/familie krets. Jeg vil tro mange av disse synes det er helt greit å skylde elendigheten på en plante.

De som er for en Legalisering/ avkriminalisering er enten pot-heads som kunne tenkt seg å få kjøpt greiene sine uten å få helt noia, eller folk som mener att organisert kriminalitet er ett onde, som må tas med roten. Altså ta bort markedet.
    Resten av pro folka er vel kanskje bare kloke og oppegående. :)

Opps, sjafføren kom. Grilltid! 8)

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.602
    Torget vurderinger
    0
    Zomby_Woof skrev:
    Mener å huske en sak i en eller annen avis for noen dager siden (finner den ikke igjen på nett). Jeg mener å huske at 40% av de som regelmessig røyket hasj gjennom ungdomsårene fikk sosialhjelp i slutten av 20-åra. Fine utsikter, og en soleklar anbefaling til ungdommen er vel på sin plass.

Hørte det samme på NRK radio på formiddagen i dag. De hadde fulgt en gjeng personer over mange år og nå var dette ett av resultatene.

Det har vel lenge blitt hevdet at canabisbruk "gjør noe med deg". Slik sett bør det nok ikke overaske.

Delle

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.03.2007
    Antall liker
    278
    baluba skrev:
    Og det har ikke canabis? En canabis-røyker nyter ikke smaken av god canabis slik en tobakk-kjenner nyter smaken av god tobakk?
    Joda, dette er nok en utbredt del av cannabis-kulturen. Ungdom samles for å utveksle erfaring med smaksforskjeller på forskjellige typer cannabis..

Afghan mot pakk? Ettersmaken av en god libaneser, dere, der har ikke marokken mye å stille opp med!

Og alle spytter ut mellom pipene, vi vil ikke bli steine, vil vi vel?

Mvh

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Delle skrev:
    baluba skrev:
    Og det har ikke canabis? En canabis-røyker nyter ikke smaken av god canabis slik en tobakk-kjenner nyter smaken av god tobakk?
    Joda, dette er nok en utbredt del av cannabis-kulturen. Ungdom samles for å utveksle erfaring med smaksforskjeller på forskjellige typer cannabis..

Afghan mot pakk? Ettersmaken av en god libaneser, dere, der har ikke marokken mye å stille opp med!

Og alle spytter ut mellom pipene, vi vil ikke bli steine, vil vi vel?

Mvh
    Jeg har aldri spyttet ut en eneste dråpe vin eller brennevin, men ingen har anklaget meg for å være alkis av den grunn. Det finnes nok garantert mange som setter like stor pris på smaken som rusen, slik som jeg gjør med alkoholen jeg drikker. Og ærlig talt, hadde jeg ikke fått noen buzz så hadde jeg ikke drukket en dråpe alkohol.

Jeg vet faktisk om folk som har sluttet å røyke canabis på grunn av at tilgangen til velsmakende og god hasj er dårlig i disse dager. Mye av produksjonen er lagt til europeiske land i dag, og kvaliteten er laber i forhold til før. Kommersialismen har visstnok ødelagt kvaliteten på hasjen i Norge, noe som kanskje skyldes at mafiaen har fått for stor makt over distribusjonen her til lands. Billigst pris inn, dyrest mulig ut.

På den måten er det kanskje slik at politikken fører til at en håndfull feinschmeckere hopper av røykingen, men jeg tror ikke det er poenget med krigen mot narkotika. De ressurssterke som er så kresne er nok ikke i noen faresone.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Det kan jo hende at folk rett og slett går lei også. Cannabis er spennende når man er ung, så det er nok best egnet for barn og unge. Litt som Donaldpocket. Når det gjelder tilgang så har det vel alltid handlet om kontakter.

Delle

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.03.2007
    Antall liker
    278
    Gjestemedlem skrev:
    Det kan jo hende at folk rett og slett går lei også.(......)
    Ja, og kanskje i kombinasjon med at en blir oppmerksom på enkelte bivirkninger?

Mvh

G

Gjestemedlem

Gjest
    Delle skrev:
    Ja, og kanskje i kombinasjon med at en blir oppmerksom på enkelte bivirkninger?
    Jeg tror bivirkningene er hele poenget med å røyke fjodde. :)

Delle

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.03.2007
    Antall liker
    278
    Hehe, ja virkning og bivirkning er to sider av samme sak, sant nok.. ;D

Mvh

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Gjestemedlem skrev:
    Det kan jo hende at folk rett og slett går lei også. Cannabis er spennende når man er ung, så det er nok best egnet for barn og unge. Litt som Donaldpocket. Når det gjelder tilgang så har det vel alltid handlet om kontakter.
    Det også, for man mister selvsagt endel kontakt med lysskye individer når man forlater universitetet eller det aktive utelivet. Slik jeg forstår det så har folk jeg kjenner mistet interessen på grunn av en kombinasjon av at man ikke pleier sosial kontakt med et bredt lag av forskjellige personer som kan tilby varene, og at den generelle kvaliteten har gått ned. Det samme gjelder heroinen. Den har også blitt av klart dårligere generell kvalitet de siste årene. Det er helt klart at en sentralisering av makt i importleddet har ført til at kvaliteten strammes inn på i negativ retning av økonomiske årsaker. Også i store byer på kontinentet har jeg hørt at kvaliteten er mer varierende enn tidligere.

Nå det gjelder heroin så er det faktisk blitt et stort problem. Det som kalles nigeriansk heroin har tatt over store deler av gatemarkedet. Den er ganske svak, så junkier er vane med å ta doble doser i forhold til tidligere. Når det da i perioder dukker opp partier som ikke har vært i hendene på "nigerianere" før det når markedet kommer det bølger med overdosetilfeller over natten. Jeg kjenner noe få personer som bruker det stoffet, og de forbanner pusherne som ødelegger markedet fordi de har skapt en sedvane som fører til at brukere ikke tror på ærlige pushere når de advarer om styrken på stoffet de selger. Samtidig er de "glade" for indikatorer som mange overdoser fordi det gir dem et clue om hvor de skal lete etter de gode sakene. Det er selvsagt ikke noe de selv sier, men slik jeg antar at situasjonen er. Slik ville i alle fall jeg tenkt hvis jeg var på jevnlig utkikk etter god dop.

Det er forøvrig et utrolig slitsomt liv. Jeg skjønner godt at de blir utslitt når de hele tiden stresser for å være friske og opplagte. Jeg tror at skuffelsen over å komme hjem med dop som er så dårlig at de ikke engang blir skikkelig friske må være en utrolig skuffelse, og det opplever de til stadighet. Det er ikke helt det samme som å kjøpe den odde flasken med rødvin fra en god produsent som er dårlig, eller for denslags skyld kjøpe en tier med dårlig fjodde. Det er irriterende og bortkastede penger, men fører ikke til at vi legger oss under dynen fordi vi fryser så jævlig og har vondt i hele kroppen. Heroin stjeler ikke bare sjelen, som mange sier, men det setter også kroppen i et fengsel som er vanskelig for oss friske å sette oss inn i hvordan fungerer.

Jada, jeg vet jeg har postet denne videoen litt for mange ganger, men jeg synes den er like morsom hver gang. Så til glede for nye og gamle lesere presenterer jeg for fjartende gang Lalla Carlsen anno 1930.

Det handler ikke om canabis, men forteller litt om tidligere tiders ruspolitikk og holdning.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.05.2009
    Antall liker
    160
    Karma skrev:
    Den mest alvorlige bivirkning av cannabis, er at det blir vanskeligere å slutte å røyke. De fleste her er vel enig i at det er helseskadelig å røyke? Jeg har lest et sted at når man røyker hasj, øker faren for lungekreft med en 10 gang. Dette som følge av hasjen i seg selv samt av måten man røyker på.
    Tror nemlig det er lite vanlig å innta cannabis på andre måter. Det blir mer ineffektivt og dermed dyrere.
    Jeg siterer meg selv i håp om en kommentar fra dem som bruker og/eller er liberale til cannabis.
    Når man diskuterer eventuelle skadevirkninger, bør vel dette også tas med?
    Er det noen som har personlige efaringer med å innta cannabis uten å gå via røyk?

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Karma skrev:
    Karma skrev:
    Den mest alvorlige bivirkning av cannabis, er at det blir vanskeligere å slutte å røyke. De fleste her er vel enig i at det er helseskadelig å røyke? Jeg har lest et sted at når man røyker hasj, øker faren for lungekreft med en 10 gang. Dette som følge av hasjen i seg selv samt av måten man røyker på.
    Tror nemlig det er lite vanlig å innta cannabis på andre måter. Det blir mer ineffektivt og dermed dyrere.
    Jeg siterer meg selv i håp om en kommentar fra dem som bruker og/eller er liberale til cannabis.
    Er det noen som har personlige efaringer med å innta cannabis uten å gå via røyk?
    Det finnes mange måter å innta cannabis på. Det kan bakes inn i mat, røres ut i drikker som inneholder fett/melk, strøs over mat eller rett og slett fordampes. De som bruker det som medisin pleier ofte å bruke en såkalt vaporizer som ekstraherer virkestoffene og samler dem som damp i en pose.

http://video.google.com/videoplay?docid=-8614899774072010423#

G

Gjestemedlem

Gjest
    Karma skrev:
    Den mest effektive måten å er som baluba nevner å løse opp cannabis i fett. Varm en smørpanne med litt smør eller olje i og smuldre ingrediensene oppi og la det surre litt på varmen. Deretter kan det anvendes i matlaging. Pannekaker, brownies eller småaker er godt egnet. melkedrikker er også en mulighet. Milkshake, eller kanskje hjemmelaget iskrem kan fungere.

Ulempen med denne metoden er at virkningen er ganske forsinket. Røyker man cannabis er effekten ganske umiddelbar, men inntatt med mat kan det fort gå opp til en time før virkningen kommer. Det kan føre til at man har mye mindre kontroll med mengdene man får i seg og man kan ende opp med å være langt mer beruset enn det som var tanken. Da er det viktig at man er i stand til å takle dette og ikke opplever det som skremmende eller negativt. En annen fare er utålmodigheten. Grunnet forsinkelsen så kan man forledes til å tro at det ikke virker særlig bra, og at løsningen derfor er å innta nye porsjoner. Kan fort bli alt for mye da. Smaker kakene for godt og man er en søtmons kan man også lett havne i samme uføre.

Så alt i alt bør man være litt varsom her, spesielt hvis man ikke har noe særlig erfaring med dette. Fordelen er dog at man fjerner alle de helseskadelige elementene som inhalering av røyk i lungene har.

G

Gjestemedlem

Gjest
    baluba skrev:
    Videre til kjernespørsmålet: Er det noe galt med rus?
    Ikke i seg selv, men det er jo avhengig av person, situasjon og omstendigheter.

Det er mange forsøk på å begrense menneskers utfoldelse ved å lage politiske eller religiøse forbud mot slike opplevelser. Så da koker det hele stort sett ned til hvem som er den endelige autoritet i livet. Politikere og presteskap eller en selv.

Kunnskap nok til å ta informerte valg er nok i alle tilfelles den beste og mest pragmatiske tilnærmingen.

ØivindJ

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.07.2009
    Antall liker
    0
    baluba skrev:
    Det er ikke bra om det blir en daglig greie, imo.

Dersom de fleste her i landet har en enten/eller mentalitet, så er kanskje et forbud like greit(?)

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    ØivindJ skrev:
    baluba skrev:
    Det er ikke bra om det blir en daglig greie, imo.

Dersom de fleste her i landet har en enten/eller mentalitet, så er kanskje et forbud like greit(?)
    Dersom det var slik, så kunne det kanskje vært verd en debatt. Men det er ikke slik, i alle fall ikke blant de jeg kjenner av vanlige folk. Alle kjenner vel en eller flere som er slik, hvis ikke har man vært ganske skjermet i livet. Og deres eksistens overbeviser ikke meg om at nordmenn er slik.

Jeg liker å bli brisen, men ikke daglig. En gang i skuddåret er det skikkelig gøy å bli seriøst full. Det er noe jeg vil hevde min rett til å oppleve. Rus er gøy, men som alt annet så er det best i mindre og sjeldne porsjoner. Fire dager i uken holder i lange baner... 8)

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.05.2009
    Antall liker
    160
    baluba skrev:
    Jeg liker å bli brisen, men ikke daglig. En gang i skuddåret er det skikkelig gøy å bli seriøst full. Det er noe jeg vil hevde min rett til å oppleve. Rus er gøy, men som alt annet så er det best i mindre og sjeldne porsjoner. Fire dager i uken holder i lange baner... 8)
    Enig!

Rus er en velsignelse så lenge det er et supplement og ikke en erstatning for virkeligheten.

Det gjelder dog å finne en minst mulig skadelig rus. Derfor synes jeg det er litt rart at ikke flere som røyker hasj har tenkt over det jeg nevnte i mitt forrige innlegg.
    Den største innvendning mot cannabis, er at det formidles av et mer enn tvilsomt miljø, som man dermed ikke ønsker å bidra til fortjeneste for.
    Selv klarer jeg meg godt med min rødvin, min whisky og min akevitt. :D

ØivindJ

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.07.2009
    Antall liker
    0
    Karma skrev:
    Det gjelder dog å finne en minst mulig skadelig rus. Derfor synes jeg det er litt rart at ikke flere som røyker hasj har tenkt over det jeg nevnte i mitt forrige innlegg.
    Tja, den nærmest umiddelbare effekten er vel ofte foretrukket.

I tillegg ser vel ikke de som røyker noen få ganger i året på det som noe stort helse problem. Mens det kanskje går mer på økonomi for dem som bruker daglig/ukentlig(?)

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    ØivindJ skrev:
    Karma skrev:

I tillegg ser vel ikke de som røyker noen få ganger i året på det som noe stort helse problem. Mens det kanskje går mer på økonomi for dem som bruker daglig/ukentlig(?)
    Det har du vel tildels rett i, men ikke helt. Hasj er såpass billig å ruse seg på sålenge det ikke foregår daglig at deg også er det mest økonomisk forsvarlige. Røykes det kun i helger så er det ikke mange hundrelappene som brukes i måneden. Jeg tipper at en som tar seg en joint eller to på lørdagskvelden neppe bruker mer enn en hundrelapp i uken. Mitt alkoholkonsum er i lange perioder mye dyrere enn det.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.05.2009
    Antall liker
    160
    ØivindJ skrev:
    Karma skrev:

Det er flere sider av det forholdet.
    Det øker faren for lungekreft ganske så mye, dog sevsagt i forhold til frekvensen av hasjrøykingen.
    Det gjør det også mye vanskeligere å slutte med tobakksrøyking i sin alminnelighet. Dette fordi jeg er temmelig sikker på at en person som ikke røyker tobakk til daglig, ikke vil ha en sjanse til å klare å innhalere hasjrøyk uten å næmest besvime.
    Det betyr at om selv om du bare røyker hasj en sjelden gang, opprettholder du en svært stor helsefare gjennom din daglige tobakksrøyking.

Jaerbu

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.11.2003
    Antall liker
    611
    En god gammel sambygding av meg er en svoren cannabis rev. Han kan snakke om en klump fra en eller annen dalside i marokko på samme måte som jeg snakker om en god dram fra Speyside området.

Da han for mange år siden bestemte seg for å stumpe røyken for godt, kom han dermed i ett lite dilemma.
    Han ville jo fortsatt ha sine velfortjente og oppskattede kvalitets-stunder med en eller annen Shiraz eller hva de nå heter.
    Jeg har forstått det finnes like store variasjoner i både plantetype, klima, "jordsmån" og ikke minst høsting og foredling, som i druedyrking til vinproduksjon.

Han fant det vanskelig å nyte "rusinntaket", da han opplevde nikotinvirkningen fra tobakken i jointen som alltfor sterk.
    Det hjalp jo ikke akkuratt på røyksuget heller, med nesten daglig inntak av joint som resultat.
    Han ble jo rask en racer på småkaker og brownies, men det kunne ikke erstatte den raske og lettkontrollerte virkningen til en joint. Nyansene i smak og type påvirkning kom heller ikke så tydelig frem.

Løsningen ble en Volcano vapourizer. http://www.storz-bickel.com/volcano-vaporizer/
    Denne kan han ikke få skrytt nok av. Samlingen hans, og nytelsen av den fikk en ny vår ved hjelp av en dings som ser ut som en stygg bordlampe fra russland!
    Den har en trinnløs justering av varme-elementet, som sammen med en meget bra lufttilførselsvifte muligjør opptimal "ektstrahering" av ønskede virkestoffer i ikke bare cannabis produkter, men også i alle andre typer urter. (Den ble vel egentlig laget som ett hjelpemiddel for astma pasienter).
    Hangen til å "ruse" seg gikk også kraftig ned, da han etterhvert ble avendt fra nikotin.
    Bakdelene med innrettningen var vel først og fremst design, pris(?) og brukervennlighet. En må heller ikke glemme vedlikeholdet.
    Bonusene er att nå kan han smake de forskjellige "årgangene" sine på en MYE klarere/renere måte. Helt ubesudlet av tobakk og forbrenningsprosesser. Samt att når det ikke går noe bort i svinn, i motsetting til forbrenning (Joint osv.) ble brukermengden omtrent halvert.

Jeg finner det veldig interessant å høre hans betraktninger om cannabis. De er like innsiktsfulle, entusiastiske og kritiske som det en hvilken som helst vinkjenner eller mat gourmet elsker å varte opp med. :)

A

AK27

Gjest
    Hadde sikkert valgt cannabis fremfor alkohol om rusen ikke var så fryktelig kjip, og (store deler av) hasjkulturen så forferdelig retardert.

decibelius

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.12.2007
    Antall liker
    1.678
    Sted
    Bislett
    AK27 skrev:
    Hadde sikkert valgt cannabis fremfor alkohol om rusen ikke var så fryktelig kjip, og (store deler av) hasjkulturen så forferdelig retardert.
    Alkoholkulturen derimot...mmm
    Følg med på halvfulle danske politikere som forsøker og snakke svensk til de norske reporterne på NRK. UBETALELIG ;)

ØivindJ

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.07.2009
    Antall liker
    0
    Noen som vet hvordan det går med forbudet som skulle tre i kraft i Amsterdam?

A

AK27

Gjest
    decibelius skrev:
    AK27 skrev:
    Alkoholkulturen derimot...mmm
    Følg med på halvfulle danske politikere som forsøker og snakke svensk til de norske reporterne på NRK. UBETALELIG ;)
    Joda, men vi har da Hemingway, Mailer og Bukowski.

decibelius

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.12.2007
    Antall liker
    1.678
    Sted
    Bislett
    Man made alcohol, God made weed. Who do you trust?
    Fra spøk til alvor. Man liker det man liker. Jeg liker begge deler. Selv om jeg føler att det er mye enklere og miste fokus på alkohol. Jeg har ikke vært i Amster siden slutten av 80-tallet, så det aner jeg ikke (til Øyvind).
    Ha en fortsatt fin kveld ;)

G

Gjestemedlem

Gjest
    Fremover går det og legestanden kommer med på laget.

"California's largest industry group for doctors is calling for the legalization of marijuana even as it maintains that the drug has few proven health benefits.

The CMA acknowledges health risks associated with marijuana use and proposes regulation similar to alcohol and tobacco, but the group says the consequences of criminalization outweigh the dangers."

http://www.huffingtonpost.com/2011/10/16/californias-doctors-back-_n_1014510.html

ØivindJ

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.07.2009
    Antall liker
    0
    Stusset litt over følgende da jeg så "The Union", da det hevdes andre steder at Marijuana er relativt likt tobakk(Med unntak av nicotin-/thc innhold):

16.(1998 - marijuana)
    "3. The most obvious concern when dealing with drug safety is the possibility of lethal effects. Can the drug cause death?

"4. Nearly all medicines have toxic, potentially lethal effects. But marijuana is not such a substance. There is no record in the extensive medical literature describing a proven, documented cannabis-induced fatality.

"5. This is a remarkable statement. First, the record on marijuana encompasses 5,000 years of human experience. Second, marijuana is now used daily by enormous numbers of people throughout the world. Estimates suggest that from twenty million to fifty million Americans routinely, albeit illegally, smoke marijuana without the benefit of direct medical supervision. Yet, despite this long history of use and the extraordinarily high numbers of social smokers, there are simply no credible medical reports to suggest that consuming marijuana has caused a single death.

eddie1

Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Antall liker
    727
    Torget vurderinger
    8
    Har sett flere ungdommer som har startet med Cannabis for så og gå over på sterkere stoffer da kroppen venner seg til rusen fra cannabis.At noen vil legalisere dop er for meg sinnsykt! ps! har jobbet med ungdom og rus i et tiår nå.

G

Gjestemedlem

Gjest
    eddie1 skrev:
    Har sett flere ungdommer som har startet med Cannabis for så og gå over på sterkere stoffer da kroppen venner seg til rusen fra cannabis.At noen vil legalisere dop er for meg sinnsykt! ps! har jobbet med ungdom og rus i et tiår nå.
    Myter og overtro. Hovedårsaken til at noen begynner med farlige ting er at de ofte tvinges til å ta kontakt mer kriminelle miljøet for å handle, og der er det mindre skrupler med hva som selges og til hvem. Slik skapes rusmiljøer. At noen vi fortsette dagens forfeilede forbudslinje er for meg sinnsykt. Det fører kun med seg lidelse, kriminalitet, død og umyndiggjøring.

Hadde rødvin vært forbudt ville dette også først til mye det samme.

At "kroppen venner seg til rusen" og at det medfører at man må "gå over på sterkere stoffer" er rett og slett myter og overtro som ikke har rot i den virkelige verden.

eddie1

Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Antall liker
    727
    Torget vurderinger
    8
    Gjestemedlem skrev:
    eddie1 skrev:
    Myter og overtro. Hovedårsaken til at noen begynner med farlige ting er at de ofte tvinges til å ta kontakt mer kriminelle miljøet for å handle, og der er det mindre skrupler med hva som selges og til hvem. Slik skapes rusmiljøer. At noen vi fortsette dagens forfeilede forbudslinje er for meg sinnsykt. Det fører kun med seg lidelse, kriminalitet, død og umyndiggjøring.

At "kroppen venner seg til rusen" og at det medfører at man må "gå over på sterkere stoffer" er rett og slett myter og overtro som ikke har rot i den virkelige verden.
    hehe forbanna tufs

G

Gjestemedlem

Gjest
    eddie1 skrev:
    Gjestemedlem skrev:
    eddie1 skrev:

hehe forbanna tufs
    Tsk tsk, du havner på glattisen når du baserer din virkelighetsoppfatning på sosialpornografien du ble tvunget til å lese i 8.klasse, eller et propagandahefte fra Juvente.

eddie1

Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Antall liker
    727
    Torget vurderinger
    8
    Gjestemedlem skrev:
    eddie1 skrev:
    Gjestemedlem skrev:
    eddie1 skrev:

hehe forbanna tufs
    Tsk tsk, du havner på glattisen når du baserer din virkelighetsoppfatning på sosialpornografien du ble tvunget til å lese i 8.klasse, eller et propagandahefte fra Juvente.
    ja til narkotika flere muslimer og dyrere flybilletter

G

Gjestemedlem

Gjest
    eddie1 skrev:
    Gjestemedlem skrev:
    eddie1 skrev:
    Gjestemedlem skrev:
    eddie1 skrev:

hehe forbanna tufs
    ja til narkotika flere muslimer og dyrere flybilletter
    Ah, kanskje du ikke er gamle karen. Var ikke slik da jeg gikk i 8. i alle fall. :)

S

Slubbert

Gjest
    Tror kanskje mammaen hans har fortalt ham at hasj er grusomt farlig.

eddie1

Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Antall liker
    727
    Torget vurderinger
    8
    Slubbert skrev:
    Nei men mødrene til de ungdommene jeg har jobbet med som har havnet på skråplanet deriblandt 2 døde synes det er farlig
    Men synes dere det er tøft med narkotika så velbekomne

G

Gjestemedlem

Gjest
    eddie1 skrev:
    Slubbert skrev:
    Nei men mødrene til de ungdommene jeg har jobbet med som har havnet på skråplanet deriblandt 2 døde synes det er farlig
    Det er nok en argumentasjon som høres litt grunn ut for folk over ungdomskolenivå. Hvilke rusmidler folk foretrekker er helt opp til dem. Om folk vil leve som nykterister eller ønsker å ta del i livets muligheter på en annen måte er et valg folk tar. Om folk er totalavholds eller drikker rødvin er noe de selv må ta stilling til. Jeg har full respekt for de valg folk tar, men null respekt for mennesker som vil påtvinge andre deres egne private valg eller ønsker å bruke makt, vold eller lovverk for å undertrykke mennesker og frata dem råderett over sitt liv, sin kropp og sitt sinn.

Når det gjelder folk som havner på skråplanet og ender opp som rusmisbrukere, så må man huske på at de er blitt det under dagens regime, gjerne kriminalisert av dagens lovverk, endt opp i kriminelle miljøer fordi vi har et lovverk laget av folk uten innsikt, og død fordi vi har en inhuman politikk på området som er mer opptatt av å gjøre ungdommer til kriminelle enn å hjelpe folk med et helseproblem.

Norge er på europatoppen når det gjelder dødsfall som følge av rusmisbruk, og vi ligger nær toppen når det gjelder et strengt og inhumant lovverk. Det er en viktig sammenheng her som mange burde ta inn over seg.

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.180
    Torget vurderinger
    4
    eddie1 skrev:
    Slubbert skrev:
    De som har havnet på skråplanet har sannsynligvis røyka sigeretter før de prøvde hasj så du får gi sigarettene skylda.

Trudde ikke det var noen som bokstavelig talt tror på alt Juvente forteller på ungdomsskolen før nå.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn