Ca 10.000 (litt +/-) i budsjett. Hjelp meg velge ut et OK anlegg.

MarkESmith

Medlem
Ble medlem
29.09.2016
Innlegg
16
Antall liker
3
Hei.

Jeg elsker musikk, men kan fint lite om den tekniske biten. Jeg har lenge hatt lyst på anlegg og tenker nå å begynne å lete litt mer intensivt. Tenker å lese meg litt opp da 10.000 er mye penger for meg, men jeg tar gjerne litt starthjelp.

Under følger noen punkter jeg tenker er viktig for valget jeg ender med.


  • Jeg spiller for det meste musikk fra spotify, så et eksternt lydkort bør kanskje også prioriteres?
  • Har ikke kjempegod plass til høytalere som er veldig dype. Høyde og bredde er ikke så farlig.
  • Har ingenting i mot å kjøpe brukt

Om noen har noen umiddelbare tanker så hører jeg gjerne etter.
 

Olav2

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.04.2014
Innlegg
3.342
Antall liker
2.664
Torget vurderinger
1
Kult at du skal kjøpe ordentlig anlegg! :)

Hvordan ser rommet ditt ut - hvor stort er det, og hvor/hvordan skal høyttalerne plasseres? Hvor langt kommer du til å sitte unna høyttalerne når du lytter, stort sett?

Og er det slik at du skal bruke pc/mac som lydkilde?
 

defacto

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.05.2016
Innlegg
5.186
Antall liker
2.611
Sted
Liten by
Jeg har ikke hørt JBL'en som nevnes over, men en aktiv høyttaler, en OK DAC og eventuellt en avspiller er ikke den dummeste veien å gå. Husk at du nok må ha stativer i tillegg. Jeg også legge til at det finnes mye på bruktmarkedet, men da trenger du kanskje litt rådføring fra noen som vet litt mere om dette.

I tillegg at rommet betyr mye for lyd og høyttaler valg, så burde du si noe om musikkstil og kanskje videre planer for anlegget.

Har ikke hørt denne, men XTZ Tune-4 er kanskje er ok valg for deg?
Ellers finnes det veldig mange gode produkter der ute, både JBL, Dynaudio, Argon, Klipsch, KRK, Genelec, Audio Pro og annet. Merk deg at JBL som er nevnt er en studio monitor og du burde høre de før du kjøper.
 
Sist redigert:

Hi-Fi akustikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.06.2011
Innlegg
1.642
Antall liker
464
Sted
Trondheim
Jeg glemte jo helt DAC opp i dette her. Da ville jeg valgt JBL LSR 4326P og SONOS. Da kan du kjøre digitalt fra SONOS til høyttalerne.

Jeg har selv eid storebroren 4328P og de gir god lyd for pengene.

LSR 43XX serien har en veldig enkel romkorreksjon som reduserer den kraftigste stående bølgen, men det ganske primitivt i dag. En fin oppgradering vil være å sette inn en minidsp med digitalt inn og ut for å finpusse lyden.
 

Olav2

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.04.2014
Innlegg
3.342
Antall liker
2.664
Torget vurderinger
1
Ellers er mitt råd at du prøver å lytte til noen ulike oppsett før du kjøper. Aller helst bør du spørre om du kan låne det med hjem og få hørt det hos deg selv... men det er ofte vanskelig når man kjøper brukt. Det er bare dine egne ører som kan avgjøre om noe faller i smak.

Mest lyd for pengene tror jeg slik flere har nevnt at du får ved å kjøpe aktive høyttalere, som altså har forsterker innebygd. Hvis du bor i Oslo, kan du evt. gå og lytte på disse - hvis du kan få prutet dem ned i 9500? Focal Solo 6: FINN – Focal Solo 6 studio monitorer (høytalere). Mer enn det mener jeg ikke du bør betale, siden den rimeligste nyprisen er 17000 nå for tiden, og vanlig bruktpris for ting pleier ligge rundt 50% av nytt. Jeg har ikke hørt dem, men det jeg har hørt av focal har jeg likt veldig godt, og dette er en av de litt dyrere studiomonitorene de lager. Så kan du koble inn en google chromecast audio som koster 400 kr, og spille musikk fra mobilen din. Mine fem cent :)
 

MarkESmith

Medlem
Ble medlem
29.09.2016
Innlegg
16
Antall liker
3
20160929_154813.jpg


Jeg tenker en høytaler på hver siden av tv'en og en forsterker evt under. Leiligheten min er på 52 kvadratmeter, men jeg befinner meg som regel i stuen som er noe over 20 kvadratmeter. Vil tro det kommer til å bli ganske mye brukt, men sitter vel for det meste i sofaen ca 4 meter unna.

Som sagt så er jeg dårlig på det her, men ettersom jeg stortsett spiller fra Spotify så må jeg vel bruke pcen? Har i alle fall sett for meg det.

edit: legg merke til verandadøren til høyre. Det er grunnen til at høytalerne helst ikke skal være for dype.
 

Olav2

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.04.2014
Innlegg
3.342
Antall liker
2.664
Torget vurderinger
1

MarkESmith

Medlem
Ble medlem
29.09.2016
Innlegg
16
Antall liker
3
Når jeg leser svarene deres blir det veldig tydelig for meg at her må jeg sette meg litt inn i ting, men det føles bra at ballen ruller.
 

Olmais

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.11.2013
Innlegg
166
Antall liker
76
Sted
Tromsø
Torget vurderinger
8
Ett sett Klipsch R-15PM og ett sett stativer så har du det du trenger. På de kan du bruke Spotify fra PC via USB kabel, evt koble til med Bluetooth fra PC/mobil og spille fra Spotify. Enkelt og greit og rimelig bra lyd også. Spesielt om du spiller mest rock.
 

Olav2

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.04.2014
Innlegg
3.342
Antall liker
2.664
Torget vurderinger
1
Jeg tenker en høytaler på hver siden av tv'en og en forsterker evt under. Leiligheten min er på 52 kvadratmeter, men jeg befinner meg som regel i stuen som er noe over 20 kvadratmeter. Vil tro det kommer til å bli ganske mye brukt, men sitter vel for det meste i sofaen ca 4 meter unna.

Som sagt så er jeg dårlig på det her, men ettersom jeg stortsett spiller fra Spotify så må jeg vel bruke pcen? Har i alle fall sett for meg det.

edit: legg merke til verandadøren til høyre. Det er grunnen til at høytalerne helst ikke skal være for dype.
Da er det lettere å kunne gi gode råd! :)

Siden du ikke kan så mye om dette fra før, en kort innføring. Du har to grunnleggende muligheter for valg av anlegg:

- Den ene muligheten er den tradisjonelle, som er å koble en forsterker til to høyttalere. Det folk liker med det, er at man da kan bytte forsterkere etter hvert, og "spesialtilpasse" lyden ved å prøve ulike forsterkere osv.

- Den andre muligheten er det som kalles aktive høyttalere, der forsterkeren er bygget inn i selve høyttaleren (for å være veldig teknisk så er det ofte flere forsterkere inne i hver høyttaler - en til basselementet, og en til diskantelementet). I den budsjettklassen du befinner deg i, tror jeg at du sannsynligvis vil få mer lyd for pengene ved å gå for aktive høyttalere. Men da har du ikke muligheten til å eksperimentere med forskjellige forsterkere etterpå.

Og så gjelder det kilde, som du feeder anlegget med. En mulighet er å koble inn pc (og tv?). I så fall er det ikke så dumt å ha det som kalles en DAC, som former om signalet fra digitalt til analogt. Da kobler du den dacen til forsterkeren eller de aktive høyttalerne. Den andre muligheten er streaming - å sende musikken trådløst over wifi. Lydkvaliteten på dette har blitt veldig god i dag. Det finnes flere merker på markedet som kan gjøre dette. Mest kjent er nok sonos. Men den rimeligste streameren er en bitteliten dings Google har laget, som heter Chromecast Audio, og koster ca 400 kroner. Da spiller du musikk fra spotify på mobilen din, og sender det til den lille dingsen, som så sender det inn i forsterkeren eller de aktive høyttalerne. Hvis du primært spiller fra spotify, bør det faktisk funke helt fint.

Problemet da, er at du ikke får lyd fra TVen inn i høyttalerne - i hvert fall ikke hvis du går for aktive høyttalere med bare én inngang. Det kan du løse ved å kjøpe en slags switche-boks, som gir deg mulighet for å koble til flere lydkilder til én enkelt inngang: https://www.kjell.com/no/produkter/...ere/rca-video/switch/rca-svitsj-4-veis-p37695

Håper det var til litt hjelp! (og sorry hvis dette var ting du visste veldig godt)
 
X

X186841

Gjest
En ting er ihvertfall ganske sikkert, høyttalere med bassporten i front eller trykkammer, når den må stå i hjørnet inntil veggen ved verrandadøra.
 

Hi-Fi akustikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.06.2011
Innlegg
1.642
Antall liker
464
Sted
Trondheim
Min mening er at R-26 fort kan bli litt store med så tight plassering. Da har jeg mer tro på de RPM som er foreslått.
 

MarkESmith

Medlem
Ble medlem
29.09.2016
Innlegg
16
Antall liker
3
Takk for en fin innføring. Umiddelbart tenker jeg at den tradisjonelle varianten appellerer mest. Da kan jeg evt eksperiemtere videre etterhvert som jeg får mer kunnskap og/eller interessen skulle blomstre. I tillegg har vel trangen til å skaffe et anlegg kommet fra mange fine stunder med musikk hos en venn som har denne løsningen. Dog, vil det kanskje se litt "ryddigere" ut dersom jeg kun har to aktive høytalere ved siden av tv og ingen forsterker. Når det gjelder kilde, vil du si at DAC er mer stabilt enn streamingalternativene?
 

Hi-Fi akustikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.06.2011
Innlegg
1.642
Antall liker
464
Sted
Trondheim
Takk for en fin innføring. Umiddelbart tenker jeg at den tradisjonelle varianten appellerer mest. Da kan jeg evt eksperiemtere videre etterhvert som jeg får mer kunnskap og/eller interessen skulle blomstre. I tillegg har vel trangen til å skaffe et anlegg kommet fra mange fine stunder med musikk hos en venn som har denne løsningen. Dog, vil det kanskje se litt "ryddigere" ut dersom jeg kun har to aktive høytalere ved siden av tv og ingen forsterker. Når det gjelder kilde, vil du si at DAC er mer stabilt enn streamingalternativene?
Jeg vil sterkt oppfordre deg til ikke automatisk hoppe på det tradisjonelle og "trygge". Grunnen til å gå for aktiv løsning er at du slipper passivt delefilter i høyttaleren. Et delefilter kan ikke under noen omstendigheter gjøre noe positivt for lyden. Det handler om å minimere negative effekter (forutsatt at de gjør jobben i utgangspunktet). Der er aktive løsninger generelt overlegne passivet. Det er faktisk enda tydligere i lavere prisklasser der produsenten ikke har råd til de beste passive komponentene og løsningene.
 

MarkESmith

Medlem
Ble medlem
29.09.2016
Innlegg
16
Antall liker
3
Takk for innspill. Jeg er nødt til å sette meg litt inn i dette. Tar nok ingen beslutning med det aller første. Satser på at noe er i boks før jul.
 

Olav2

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.04.2014
Innlegg
3.342
Antall liker
2.664
Torget vurderinger
1
Takk for en fin innføring. Umiddelbart tenker jeg at den tradisjonelle varianten appellerer mest. Da kan jeg evt eksperiemtere videre etterhvert som jeg får mer kunnskap og/eller interessen skulle blomstre. I tillegg har vel trangen til å skaffe et anlegg kommet fra mange fine stunder med musikk hos en venn som har denne løsningen. Dog, vil det kanskje se litt "ryddigere" ut dersom jeg kun har to aktive høytalere ved siden av tv og ingen forsterker. Når det gjelder kilde, vil du si at DAC er mer stabilt enn streamingalternativene?
Stabiliteten og lydkvaliteten på streaming vs pc inn i dac bør være den samme - så lenge det trådløse nettverket hjemme hos deg er stabilt. Ut fra det du sier om at du gjerne vil ha forsterker+høyttalere, tror jeg egentlig at jeg ville anbefalt deg å kjøpe en brukt receiver eller forsterker som har innebygget mulighet for streaming direkte fra spotify connect. Da sparer du en boks, og det blir rimeligere og enklere. Denne for eksempel: FINN – Yamaha R-N500 Forsterker med Spotify-Dac-RIAA-Streamer
Den har innebygget dac, så da får du også muligheten til enkelt å koble til pc og tv, hvis du skulle ønske det. Til og med en platespiller, hvis du skulle drive hobbyen så langt.

Da kan du bruke resten av pengene på høyttalere. Det er også på høyttalerne du bør legge mesteparten av pengene, mener nå jeg - høyttalere har klart mest å si for lydkvaliteten. Her er det vanskelig å gi noen absolutte råd. Så det er derfor du ideelt sett bør høre på dem hjemme hos deg. Du kommer til å få en del lydrefleksjoner fra sideveggen/døra, så det er en fordel med høyttalere som har det som kalles god spredning off-axis, til siden altså. En del høyttalere høres nemlig veldig annerledes ut når man beveger seg ut på siden. Det som skjer da, når høyttaleren står så tett inntil veggen som hos deg, er at sideveggen reflekterer lyden inn mot lytteposisjonen igjen. Så hvis de refleksjonene er veldig forskjellige fra lyden som kommer direkte fra høyttaleren, vil lydbildet bli dårligere.

Det kan også være at en stor høyttaler kan komme til å bli for "stor" for rommet - at det ikke høres fokusert og klart ut. Da kan det være at et par mindre høyttalere på stativ, evt. med en subwoofer/basshøyttaler, kan høres bedre ut (en annen fordel med yamaha-forsterkeren jeg linket til er at du lett kan koble til subwoofer). Men slike ting er det ofte vanskelig å vite på forhånd, før man har prøvd ut høyttalerne hjemme.

-------

EDIT: Ellers er jeg jo helt enig med det hifi-akustikk skriver over her. I lavere prisklasser (som 10000 nok må regnes som innen hifi) vil aktive høyttalere ofte høres veldig mye bedre ut enn tradisjonelle passive høyttalere som kobles til separat forsterker. Det tilsier all min erfaring. Når man går opp i pris, blir forskjellene mellom aktiv og passiv mye mindre. Men hvis det er mest mulig lydkvalitet per krone som er målet ditt, vil nok jeg si at det er aktiv som er veien å gå. Samtidig så kan det jo ligge en egen glede i å ha separat forsterker, ha mulighet til å bytte den ut, osv. Uansett hva du lander på så blir det nok bra!
 
Sist redigert:

Fenalaar

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.05.2002
Innlegg
8.474
Antall liker
6.793
Sted
Narvik
Torget vurderinger
3
Vil anbefale aktive høyttalere, som de forannevnte JBL pro 308, kombinere med tilhørend sub, og så komplettere med en preamp fra brukten, f.eks. Den holfien som nå ligger på torget til 3000kr og en chromecast.

Johan-Kr
 

MarkESmith

Medlem
Ble medlem
29.09.2016
Innlegg
16
Antall liker
3
Takk for mange gode innspill. Lydkvalitet er nok viktigst, men design er også ganske viktig. Det er jo ikke så mye plass der de skal stå. I så måte kan jo aktive høytalere være gunstig for å få det til å se så clean ut som mulig. Grunnen til at jeg nevnte at den tradisjonelle varianten appellerte mest innledningsvist er kun for at det virker mer kjent og trygt. Aner ikke hva jeg ender opp med, men føler at jeg er blitt litt klokere etter at jeg opprettet denne tråden.
 

Olav2

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.04.2014
Innlegg
3.342
Antall liker
2.664
Torget vurderinger
1
Flott at du føler du blir klokere:) Jeg hadde også en bratt læringskurve da jeg begynte hifi for ikke så alt for mange år siden.

En alternativ plan, hvis design også er et kriterium, er å gå for to sonos play:5: https://www.hifiklubben.no/streaming/sonos/sonos-play5-tradlos-hoyttaler/ De kan også stilles på høykant. De kan du da feste på veggen ved siden av TVen, og jeg tror det vil se fint ut. Og lyden du får ut av kommer til å være veldig bra. Det er absolutt mulig å få enda bedre lyd for 10000 kroner. Men disse spiller veldig fint, synes jeg, og de er helt trådløse, så du slipper alt av ledninger og stæsj. Da kan du streame direkte fra mobilen din. Og brukervennligheten til sonos er helt uovertruffen, man blir fort avhengig av det systemet når man først har begynt.

Hifiklubben har ellers åpent kjøp i 30 dager, og er veldig greie med å ta i mot retur, så lenge man har behandlet ting pent. Så i så fall går det an å kjøpe de med hjem, og se hva du synes. Synes du ikke lyden er god nok, er det bare å levere dem tilbake.
 

MarkESmith

Medlem
Ble medlem
29.09.2016
Innlegg
16
Antall liker
3
Oppfølgingsspørsmål.

Jeg bor i Oslo og tenker å farte litt rundt til ulike butikker for å teste litt utstyr, samt få litt flere innspill som her. Er det noen butikker jeg burde prioritere, evt er det noen selgere dere vet kan sakene sine som jeg kanskje burde spørre etter?
 

defacto

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.05.2016
Innlegg
5.186
Antall liker
2.611
Sted
Liten by
En tur på Oslo Hifi senter er vel nesten obligatorisk, men få også med deg Stereofil. Jeg har alltid fått god service der. En tur til Morten på Norsk Audioteknikk er også å anbefale. Han er en trivelig kar med mye bra utstyr, selv om lokalet i seg selv kunne vært skinnet opp litt. Få med deg Devialet Phantom, det låter utrolig bra og har nok alt du ser etter:
devialet-phantom.jpg

Men er selvsagt i helt feil prisklasse...
Noe å spare til? ;D
 

MarkESmith

Medlem
Ble medlem
29.09.2016
Innlegg
16
Antall liker
3
Takk for svar. Skal få kommet meg ut etterhvert her. Dropper dog sparingen. Noe sånt får komme i fremtiden.
 

Olav2

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.04.2014
Innlegg
3.342
Antall liker
2.664
Torget vurderinger
1
En sånn runde er helt super. Kommet gode forslag allerede. Når du først tar en sånn runde, skader det ikke med hifiklubben også. Men hvis du tenker på aktive høyttalere, bør du også ta en tur innom et par av proffbutikkene - altså de som leverer lydutstyr til musikkstudioer osv (siden hifibutikkene mest har den tradisjonelle løsningen med forsterker og separate høyttalere). 4sound er ikke så dumt, men definitivt Prolyd. De har eget lytterom der du kan sammenlikne monitorer: http://m.prolyd.no/info/om-oss

Det eneste jeg ville hatt i bakhodet når du går i hifibutikkene, er faktisk å beholde en litt kritisk innstilling til det de prøver å selge deg. Du kan fort komme til å høre ting som at «hvert ledd i kjeden er like viktig» osv, og implisitt at du bør legge penger på mye rart. Og det mener i hvert fall jeg er feil - høyttalerne er mye viktigere enn alt annet. Mitt beste råd er å prøve å bruke dine egne ører så godt du kan. Brenn gjerne en CD med noen låter du kjenner veldig godt. Og så hør på det på ulike høyttalere. Men likevel er det ikke tvil om at de kan mye også i slike butikker. Det kan i hvert fall være lurt å spørre litt om råd om akustikk, og hvordan plassering de anbefaler for de ulike høyttalerne.
 
Sist redigert:

grammofon

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.02.2011
Innlegg
5.646
Antall liker
2.853
Sted
Bærum
Jeg banner sikkert i kirken når jeg skriver dette. Men jeg er ikke i særlig tvil om at de store kjedebutikkene tilbyr mest for pengene - forutsatt at man får noe som man liker der. Jeg ville tatt meg en tur rundt forbi for å se hva folk selger, og hva de sier, men kanskje valgt å kjøpe på Elkjøp eller i en ren nettbutikk - med mindre jeg da får et veldig godt tilbud annetsteds. Alternativet er å kjøpe brukt, men da skal man vite hva man kjøper.
 

MarkESmith

Medlem
Ble medlem
29.09.2016
Innlegg
16
Antall liker
3
Har i utgangspunktet tenkt at jeg skal gå litt rundt å få input fra ulike kilder. Lytte litt til forskjellige høytalere osv, men at jeg ender med å forsøke å kjøpe brukt for ca 10.000. Kommer sikkert til å forhøre meg her før jeg slår til.

Akkurat nå heller jeg mot to aktive høytalere av noe slag og en DAC.
 
Sist redigert:

hvego

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
28.09.2009
Innlegg
310
Antall liker
362
Det ligger et par aktive høyttalere på Finn her. Aktimate Maxi. Jeg har lytta en del til disse hos nylig avdøde Tor Aamodt på Lyric Hifi. Utrolig mye god lyd for penga - og jeg vil si god lyd uansett. Jeg tror du trenger en dac i tillegg til disse, (litt avhengig av årsmodellen på Aktimate), og så vil det være fint å få tak i et par stativer å sette dem på. Det er to analoge innganger på den, så du kan fint koble opp TV også. I grunn har jeg veldig lyst på dem selv, men jeg finner ikke en god nok unnskyldning...

hvego
 

Olav2

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.04.2014
Innlegg
3.342
Antall liker
2.664
Torget vurderinger
1
Har i utgangspunktet tenkt at jeg skal gå litt rundt å få linput fra ulike kilder. Lytte litt til forskjellige høytalere osv, men at jeg ender med å forsøke å kjøpe brukt for ca 10.000. Kommer sikkert til å forhøre meg her før jeg slår til.

Akkurat nå heller jeg mot to aktive høytalere av noe slag og en DAC.
Høres bra ut! Jeg tror at det er den tilnærmingen som vil gi deg absolutt mest lyd for pengene. Når du gir deg selv god tid til å lytte på ting og sette deg inn i ting før du kjøper, og dessuten kan tenke deg å kjøpe aktivt og brukt, skulle det ikke forundre meg om du får et oppsett som kommer til å låte helt kanon, selv for så begrenset med penger. Dessuten er det en stor fordel at du bor i Oslo, da har du mye mer mulighet til å få hørt på mye forskjellig.
 

Artanis

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
21.07.2016
Innlegg
223
Antall liker
127
Hei.

Jeg elsker musikk, men kan fint lite om den tekniske biten. Jeg har lenge hatt lyst på anlegg og tenker nå å begynne å lete litt mer intensivt. Tenker å lese meg litt opp da 10.000 er mye penger for meg, men jeg tar gjerne litt starthjelp.

Under følger noen punkter jeg tenker er viktig for valget jeg ender med.


  • Jeg spiller for det meste musikk fra spotify, så et eksternt lydkort bør kanskje også prioriteres?
  • Har ikke kjempegod plass til høytalere som er veldig dype. Høyde og bredde er ikke så farlig.
  • Har ingenting i mot å kjøpe brukt

Om noen har noen umiddelbare tanker så hører jeg gjerne etter.
I denne tråden er det mange innspill fra erfarene entusiaster på hvordan de går frem når de skal finne sin lyd. Tolker at flertallet dit at man må finne ut hvor man vil før man begynner og høre mye forskjellig med et åpent sinn.

http://www.hifisentralen.no/forumet...rdan-finner-dere-retningen-3.html#post2348922

Mest for pengene vil jeg mene studioutstyr gir i form av aktive monitorer og lydkort. Ta turen innom Gitarhuset på Alnabru hvis proffutstyr er aktuelt.
 

svart-hvitt

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.01.2015
Innlegg
6.377
Antall liker
4.024
Torget vurderinger
0
Jeg banner sikkert i kirken når jeg skriver dette. Men jeg er ikke i særlig tvil om at de store kjedebutikkene tilbyr mest for pengene - forutsatt at man får noe som man liker der. Jeg ville tatt meg en tur rundt forbi for å se hva folk selger, og hva de sier, men kanskje valgt å kjøpe på Elkjøp eller i en ren nettbutikk - med mindre jeg da får et veldig godt tilbud annetsteds. Alternativet er å kjøpe brukt, men da skal man vite hva man kjøper.
Skal du ha nytt for 10k, er nok ikke Elkjøp dårligere enn nisjebutikkene. En importør av (veldig mye forskjellig, men blant annet) en liten musikkboks sa til meg: Ingen vil selge denne, for marginene blir for små.
 

svart-hvitt

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.01.2015
Innlegg
6.377
Antall liker
4.024
Torget vurderinger
0
Har i utgangspunktet tenkt at jeg skal gå litt rundt å få linput fra ulike kilder. Lytte litt til forskjellige høytalere osv, men at jeg ender med å forsøke å kjøpe brukt for ca 10.000. Kommer sikkert til å forhøre meg her før jeg slår til.

Akkurat nå heller jeg mot to aktive høytalere av noe slag og en DAC.
Aktive høyttalere kan ha DAC innebygd. Alt-i-boks, altså.
 

mk1classic

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.01.2009
Innlegg
1.871
Antall liker
1.436
Sted
Sandvika
Torget vurderinger
2
Nå vet jeg ikke hvor du holder til, men kan anbefale en tur til HiFi messen i Horten denne helgen. Der kan du oppleve mye forskjellig Hi-Fi Messen
 
C

Cyber

Gjest
10 000 nytt? Dynaudio XEO 2 på tilbud? Supplere senere med sub?

Da har du ny teknologi, god lyd og pent design.
 
Topp Bunn