Burmesters venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.641
    Antall liker
    1.368
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Gi deg? Det er jo når du har anlegget i hus at moroa starter!
     

    ganilsen

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.02.2008
    Innlegg
    2.171
    Antall liker
    670
    Sted
    Porsgunn
    Torget vurderinger
    4
    Burmester 038 virker og bakover i kursen anlegget står på, så ditt effektrinn vil dra nytte av 038 selv uten å være koblet til 038.
    Er det lov å spørre hvordan det går til?


    Geir Arne
    Den tar bort eventuell dc-offset (likström). Det slår även "bakåt" i kedjan.

    Jag har haft en 948 tidigare, den lyfte ljudet en hel del till det bättre hos mig.
    Da kan den vel i såfall bare ta bort om det kommer fra det som er koblet til strømrenseren? Eller mener du den fjerner likestrøm fra "nettet"?


    Geir Arne
    Jag är ingen strömexpert, men detta är det jag snappat upp om 948 på nätet:
    Har du likström i din ström hemma från alla hushållsapparater, dimrar mm så kompenserar 948 bort detta. Kommer det - dc så skickar 948 ut lika mycket + dc så att det blir 0. Detta cancellerar ut dc i hela kretsen som 948 är ansluten till. Alltså bakåt.
    Många switchande nätagregat tar även bara från ena "sidan" av strömvågen, och gör den ojämn. 948 gör sinusvågen jämn igen.
    Likestrøm er ikke det størst problemet inn på en trafo etter hva jeg har lært. Men at den reduserer likestrøm på kursen på måten du sier stemmer nok. ;)

    Men gjør den noe annet også? Eller er det fokus på likestrøm?


    Geir Arne
     

    Rajapruk

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    31.01.2012
    Innlegg
    110
    Antall liker
    29
    Sted
    Göteborg
    Burmester 038 virker og bakover i kursen anlegget står på, så ditt effektrinn vil dra nytte av 038 selv uten å være koblet til 038.
    Er det lov å spørre hvordan det går til?


    Geir Arne
    Den tar bort eventuell dc-offset (likström). Det slår även "bakåt" i kedjan.

    Jag har haft en 948 tidigare, den lyfte ljudet en hel del till det bättre hos mig.
    Da kan den vel i såfall bare ta bort om det kommer fra det som er koblet til strømrenseren? Eller mener du den fjerner likestrøm fra "nettet"?


    Geir Arne
    Jag är ingen strömexpert, men detta är det jag snappat upp om 948 på nätet:
    Har du likström i din ström hemma från alla hushållsapparater, dimrar mm så kompenserar 948 bort detta. Kommer det - dc så skickar 948 ut lika mycket + dc så att det blir 0. Detta cancellerar ut dc i hela kretsen som 948 är ansluten till. Alltså bakåt.
    Många switchande nätagregat tar även bara från ena "sidan" av strömvågen, och gör den ojämn. 948 gör sinusvågen jämn igen.
    Likestrøm er ikke det størst problemet inn på en trafo etter hva jeg har lært. Men at den reduserer likestrøm på kursen på måten du sier stemmer nok. ;)

    Men gjør den noe annet også? Eller er det fokus på likestrøm?


    Geir Arne
    Den filtrerar bort RFI och sådant också, på de filtrerade uttagen som är avsedda för allt utom slutsteg.
     

    ganilsen

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.02.2008
    Innlegg
    2.171
    Antall liker
    670
    Sted
    Porsgunn
    Torget vurderinger
    4
    Burmester 038 virker og bakover i kursen anlegget står på, så ditt effektrinn vil dra nytte av 038 selv uten å være koblet til 038.
    Er det lov å spørre hvordan det går til?


    Geir Arne
    Den tar bort eventuell dc-offset (likström). Det slår även "bakåt" i kedjan.

    Jag har haft en 948 tidigare, den lyfte ljudet en hel del till det bättre hos mig.
    Da kan den vel i såfall bare ta bort om det kommer fra det som er koblet til strømrenseren? Eller mener du den fjerner likestrøm fra "nettet"?


    Geir Arne
    Jag är ingen strömexpert, men detta är det jag snappat upp om 948 på nätet:
    Har du likström i din ström hemma från alla hushållsapparater, dimrar mm så kompenserar 948 bort detta. Kommer det - dc så skickar 948 ut lika mycket + dc så att det blir 0. Detta cancellerar ut dc i hela kretsen som 948 är ansluten till. Alltså bakåt.
    Många switchande nätagregat tar även bara från ena "sidan" av strömvågen, och gör den ojämn. 948 gör sinusvågen jämn igen.
    Likestrøm er ikke det størst problemet inn på en trafo etter hva jeg har lært. Men at den reduserer likestrøm på kursen på måten du sier stemmer nok. ;)

    Men gjør den noe annet også? Eller er det fokus på likestrøm?


    Geir Arne
    Den filtrerar bort RFI och sådant också, på de filtrerade uttagen som är avsedda för allt utom slutsteg.
    Ok, takk for info. ;)


    Geir Arne
     

    Rajapruk

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    31.01.2012
    Innlegg
    110
    Antall liker
    29
    Sted
    Göteborg
    Någon som ska på hifi-mässan i Göteborg nu till helgen? Burmester har alltid bästa rummet :)
     

    stereo

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.01.2003
    Innlegg
    207
    Antall liker
    18
    Hadde planer om å reise dit. Har vært der før og det er en bra messe! Men det ble ikke tid allikevel.
    Er nysgjerrig på nyhetene fra Burmester. Lite info på deres hjemme side. Både streaming løsninger og nye komponenter.
    Kanskje det blir noe nytt for oss i Norge på PULS messen i oktober til OHC?

    mvh stereo
     

    gmortens

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    14.01.2009
    Innlegg
    87
    Antall liker
    112
    Torget vurderinger
    4
    Hei,

    jeg kjøpte en brukt 051 som jeg har stor glede av, den er nå ca to år gammel. Ifm flytting til nytt hus stod denne lagret i original forpakning ca 3 mnd uten bruk i en kjellerstue. Ikke spesielt varmt eller kaldt (10-20grader). Jeg har selv pakket ned, flyttet og pakket opp med varsomme hender, så den har ikke vært utsatt for noen slag eller lignende. Da jeg monterte den igjen så har den begynt å slå seg av. Jeg klarer ikke å finne noen spesielt mønster for når den slår seg av. Kan skje etter to minutter eller etter en times spilling. Ved lavt eller høyt volum, men kanskje mest ved høyt volum. Og helt kald eller ved stand-by på flere dager uten bruk.

    Noen som har en formening om hva dette kan være?
    Repareres Burmester i Oslo, eller sendes de til Tyskland (høres langvarig og dyrt ut...)?

    Har ikke hatt anledning til å dra innom OHC, så tenkte kanskje noen her har erfaringer.


    vh
    Geir
    Problem løst:) Ikke feil med forsterkeren, men må plugge inn et galvansik skille. Phu. Løsning for en hundrelapp, var redd for lang og dyr fikseprosess.
     

    stereo

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.01.2003
    Innlegg
    207
    Antall liker
    18
    Her er noen Burmester spørsmål.
    Noen som har prøvd MMI-modulen som 061,089 og 069 kan få satt inn?
    Som gir USB tilgang og bluetooth overføring fra PC, mobil, etc til DAC.

    I nettkatalogen til Burmester henvises det til sider for spesifikasjoner. Hvor finner jeg disse?



    mvh
     

    enw

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.06.2004
    Innlegg
    199
    Antall liker
    2
    Her er noen Burmester spørsmål.
    Noen som har prøvd MMI-modulen som 061,089 og 069 kan få satt inn?
    Som gir USB tilgang og bluetooth overføring fra PC, mobil, etc til DAC.

    I nettkatalogen til Burmester henvises det til sider for spesifikasjoner. Hvor finner jeg disse?



    mvh
    Hei, jeg har 113 som har disse egenskaper, og det fungerer aldeles utmerket med USB. Med gode kabler, Amarra software på itunes ALAC filer, så spiller dette langt inn i high end land. Blåtannen er helt grei, men problemet her som med alle blåtenner, er at de er begrenset til 192. Ingen mulighet for å strømme lossless.

    erikno
     

    stereo

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.01.2003
    Innlegg
    207
    Antall liker
    18
    113 og MMI-modulen til 061, 089 og 069 er vel veldig likt mhp "streaming". 113 har jeg sett og hørt. Men jeg har ikke sett cd spillere med denne oppgradering.
    Noen som har hørt feks 061 med denne modulen innsatt?

    Har nå fått merkbart bedre lyd med 038 som strømrenser. Varmere lyd. Forsterker og cd spiller er nå koblet til 038 i anbefalte uttak. Om det var innspillingstid, mine ører, eller annet som gjorde lydbilde varierende vet jeg ikke. Nå spiller det helt utmerket. Heldigvis.

    mvh stereo
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.984
    Antall liker
    10.579
    Sted
    Skien
    Hei
    Jeg har satt inn modulen i min 069, fungerer greit med usb kabel, mem bluethooth så for jeg det ikke til å fungere bra nok med min MacBook Air. Virker som Mac ikke greier å gi gode nok signaler til spilleren. Det fungerer noe bedre med Ipad faktisk. Har også mulighet til å kjøre aple TV trådløst og bruker da optisk fra Aple TV bort til spilleren.Personlig så er jeg usikker på hvor mye streaming jeg faktsisk kommer til å bruke fremover. Synes det var artig noen dager men synes det er ganske "kjønsløst" i forhold til cd. Liker å holde i coveret og lese på dette føler også mer eierfølelse av å ha det fysiske mediet. Kommer nå mest sannsynlig i løpet av noen uker å investere i en vinylspiller også, så hos meg så blir det nok ikke så mye streaming fremover men veldig greit å ha muligheten.
    Mvh: Espen
     

    stereo

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.01.2003
    Innlegg
    207
    Antall liker
    18
    Er nok mest nysgjerrig og litt påvirket av mediene, også hifi magasiner. Det er helt klart fysiske cd plater som gjelder for meg også.
    Legge en cd ned i 061 og rett og slett nyte albumet. Ha coveret på bordet.

    Vurderer mer og gå for en 089. Ren dyrke cd mediet en stund til og samtidig ha muligheter for andre digitale og analoge tilkoblinger.
    Bruke den som pre rett i effekttrinn også.

    mvh stereo
     

    gmortens

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    14.01.2009
    Innlegg
    87
    Antall liker
    112
    Torget vurderinger
    4
    Er nok mest nysgjerrig og litt påvirket av mediene, også hifi magasiner. Det er helt klart fysiske cd plater som gjelder for meg også.
    Legge en cd ned i 061 og rett og slett nyte albumet. Ha coveret på bordet.

    Vurderer mer og gå for en 089. Ren dyrke cd mediet en stund til og samtidig ha muligheter for andre digitale og analoge tilkoblinger.
    Bruke den som pre rett i effekttrinn også.

    mvh stereo
    Og ikke minst høre hele album fremfor å skifte låt hvert 30. sekund....
     

    oes

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2008
    Innlegg
    636
    Antall liker
    535
    Torget vurderinger
    7
    Enig med dere. Har oppgradert fra 061 til 089. Enda mer ro og "organisk" lyd, om man kan si det. Bestilte med usb/bt mmi modul, men har ennå ikke prøvd den (har ikke tatt meg tid til å sette opp). Men det var ikke før jeg fikk 088 forforsterker i hus at jeg fikk utbytte av 089. Ble rett og slett mye mer troverdig lyd med 088: ro i toppen, balanse hele veien og tredimensjonal lyd. Jeg var fristet av muligheten til å erstatte to bokser med en (061 og 035 -> 089). Analogdelen i 089 skal være veldig bra, men i praksis ble det veldig mye bedre med egen pre (med egen strømforsyning). Slik oppfatter jeg det i mitt anlegg. Forøvrig b50, brokoblede 911 og 948. Merket også de samme forskjellene hos ohc, men der med b100 (sikle) og grisedyr kabling. 077 låt enda mer fløte enn 088...Ellers anbefales acutus på det varmeste, espen.
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.984
    Antall liker
    10.579
    Sted
    Skien
    Enig med dere. Har oppgradert fra 061 til 089. Enda mer ro og "organisk" lyd, om man kan si det. Bestilte med usb/bt mmi modul, men har ennå ikke prøvd den (har ikke tatt meg tid til å sette opp). Men det var ikke før jeg fikk 088 forforsterker i hus at jeg fikk utbytte av 089. Ble rett og slett mye mer troverdig lyd med 088: ro i toppen, balanse hele veien og tredimensjonal lyd. Jeg var fristet av muligheten til å erstatte to bokser med en (061 og 035 -> 089). Analogdelen i 089 skal være veldig bra, men i praksis ble det veldig mye bedre med egen pre (med egen strømforsyning). Slik oppfatter jeg det i mitt anlegg. Forøvrig b50, brokoblede 911 og 948. Merket også de samme forskjellene hos ohc, men der med b100 (sikle) og grisedyr kabling. 077 låt enda mer fløte enn 088...Ellers anbefales acutus på det varmeste, espen.
    Hei oes
    Ser at du skriver at du brokobler 911, stemmer det? vil på det varmeste anbefale og kjøre Biamping istedenfor å brokoble vis du har 2 stereo trinn. Har testet begge deler og du for noen "knepp" opp etter mine ører med å kjøre Biamping kontra brokobling.
    Mvh: Espen
     

    oes

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2008
    Innlegg
    636
    Antall liker
    535
    Torget vurderinger
    7
    Hei espen! Takk for tipset! Tviler ikke på at biamping fungerer topp. Har monoblokker som er brokoblet fra fabrikk, fungerer utmerket på relativt lettdrevne b50. Kjøpte demosettet på oslo hc i sommer
     

    oes

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2008
    Innlegg
    636
    Antall liker
    535
    Torget vurderinger
    7
    Hei espen! Takk for tipset! Tviler ikke på at biamping fungerer topp. Har monoblokker som er brokoblet fra fabrikk, fungerer utmerket på relativt lettdrevne b50. Kjøpte demosettet på oslo hc i sommer
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.984
    Antall liker
    10.579
    Sted
    Skien
    Hei espen! Takk for tipset! Tviler ikke på at biamping fungerer topp. Har monoblokker som er brokoblet fra fabrikk, fungerer utmerket på relativt lettdrevne b50. Kjøpte demosettet på oslo hc i sommer
    Hei da blir det noe annet, trudde du hadde 2x911 stereo forsterker, helt topp det du bruker der på B50 :)
    Mvh: Espen
     

    enw

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.06.2004
    Innlegg
    199
    Antall liker
    2
    Hei,

    På Høstpuls hos OHC snakket jeg med representanten fra Burmester som sa at det likevel ikke blir en MKII av B50, selv om de hadde laget en demomodell. Litt av årsaken var at oppdateringene var såpass omfattende at de ikke ville passe inn i Burmesters filosofi om at eksisterende eiere skal kunne få oppdatert sine produkter, dvs nåværende B50 ville ikke ha kunnet nyttiggjøre seg en MKII oppdatering.

    Får vel slite med de jeg har da... . Har for øvrig bestilt AP Rhea 2 subwoofer. Noen som har brukt disse sammen med noen B50?

    erikno
     

    oes

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2008
    Innlegg
    636
    Antall liker
    535
    Torget vurderinger
    7
    Hei Erik!

    Jeg benytter en ap rhea2 til b50. Jeg hører lite til den, for har delt den helt nede på 50 hz (prøvd 40 og 63 hz også), har lavt volum og moderat room gain (skaper mindre problemer når den ruller av nedover, om jeg har forstått det riktig). Benytter ht innganger + jording via rca. Lydmessig gir sub'en bedre balanse og opplevd ro. Synes ikke lengre at anlegget er tiltet mot det lyse. Anbefales til b50. Vurderer en rea til for få enda bedre integrering, spesielt på høyt volum, men de tar jo plass. Vi får se. Hører gjerne dine erfaringer

    OE

    Hei,

    På Høstpuls hos OHC snakket jeg med representanten fra Burmester som sa at det likevel ikke blir en MKII av B50, selv om de hadde laget en demomodell. Litt av årsaken var at oppdateringene var såpass omfattende at de ikke ville passe inn i Burmesters filosofi om at eksisterende eiere skal kunne få oppdatert sine produkter, dvs nåværende B50 ville ikke ha kunnet nyttiggjøre seg en MKII oppdatering.

    Får vel slite med de jeg har da... . Har for øvrig bestilt AP Rhea 2 subwoofer. Noen som har brukt disse sammen med noen B50?

    erikno
     

    stereo

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.01.2003
    Innlegg
    207
    Antall liker
    18
    Om B50 ikke oppgraderes til MK2 kommer det kanskje en ny modell inn i dette segmentet da?

    I online katalogen henvises det til tekniske spesifiaksjoner. Hvor finner jeg disse?

    mvh stereo
     

    enw

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.06.2004
    Innlegg
    199
    Antall liker
    2
    Hei Erik!

    Jeg benytter en ap rhea2 til b50. Jeg hører lite til den, for har delt den helt nede på 50 hz (prøvd 40 og 63 hz også), har lavt volum og moderat room gain (skaper mindre problemer når den ruller av nedover, om jeg har forstått det riktig). Benytter ht innganger + jording via rca. Lydmessig gir sub'en bedre balanse og opplevd ro. Synes ikke lengre at anlegget er tiltet mot det lyse. Anbefales til b50. Vurderer en rea til for få enda bedre integrering, spesielt på høyt volum, men de tar jo plass. Vi får se. Hører gjerne dine erfaringer

    OE

    Hei,

    På Høstpuls hos OHC snakket jeg med representanten fra Burmester som sa at det likevel ikke blir en MKII av B50, selv om de hadde laget en demomodell. Litt av årsaken var at oppdateringene var såpass omfattende at de ikke ville passe inn i Burmesters filosofi om at eksisterende eiere skal kunne få oppdatert sine produkter, dvs nåværende B50 ville ikke ha kunnet nyttiggjøre seg en MKII oppdatering.

    Får vel slite med de jeg har da... . Har for øvrig bestilt AP Rhea 2 subwoofer. Noen som har brukt disse sammen med noen B50?

    erikno
    Så bra! Jeg fikk min Rhea 2 i går, så nå er den koblet opp på min processor og på LFE inngangen (phono) på Rhea 2. Kjørte romkorreksjon via ARC på Anthem, og det hjalp veldig. Har noen store hopp som må justeres. Dog, når alt var ferdig hadde alle lagt seg, så det ble ikke mye tid til testing. Det blir det i kveld.;)

    Ellers lar jeg processoren styre alt, satt Rhea 2 på 0 db og full frekvensinput samt 0 i gain, mens jeg kutter B50 på 40 hz i processoren, og her ruller av Reha 2 på 60 hz. Ser da på kurvene at jeg får en tilnærmet sømløs overgang, se bilde hvor rød kurve er før og grønn kurve etter romkorreksjon.

    erikno
    rommkorr 37.jpg
     
    R

    Roysen

    Gjest
    Får vel melde meg inn i klubben etter inngått avtale om avhending av OHCs demomodell av 069 da med Reference Line PSU.

    Mvh
    Roysen
     
    Sist redigert:

    enw

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.06.2004
    Innlegg
    199
    Antall liker
    2
    Får vel melde meg inn i klubben etter inngått avtale om avhending av OHCs demomodell av 069 da med Reference Line PSU.

    Mvh
    Roysen
    GRATULERER! Tror også at mange i Burmesters venner er misunnelig på din nye sølvdisknsurrer....:)

    erikno
     
    R

    Roysen

    Gjest
    Planlegger også 111 og kanskje 2 stk S8 neste år en gang.

    Mvh
    Roysen
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.984
    Antall liker
    10.579
    Sted
    Skien
    Får vel melde meg inn i klubben etter inngått avtale om avhending av OHCs demomodell av 069 da med Reference Line PSU.

    Mvh
    Roysen
    gratulerer Roysen :) da for du samme spiller som jeg har:)
    mvh: Espen
     
    R

    Roysen

    Gjest
    Får vel melde meg inn i klubben etter inngått avtale om avhending av OHCs demomodell av 069 da med Reference Line PSU.

    Mvh
    Roysen
    gratulerer Roysen :) da for du samme spiller som jeg har:)
    mvh: Espen
    Ja, jeg gjør vel det da. Jeg tenker også å bruke den som DAC for 111 da jeg regner med at selv om selve DAC delen er like vil den forbedrede strømforsyningen i 069 gjøre at det spiller bedre ved å koble digitalt ut fra 111 og digitalt inn på 069. Hadde da egentlig satt pris på en versjon av 111 uten DAC og analogdel for å spare noen kroner. Burmester har vel imidlertid ikke noe slikt på trappene.

    Jeg har forresten et spørsmål til deg Espen. Den analoge inngangen som finnes på 069, passerer den utenom DACen eller konverteres dette først til digitalt for deretter å gå gjennom Burmesters upsampler og DAC? Jeg har et håp om at den passerer utenom. Jeg planlegger å bruke denne da jeg har en inngang for lite til alle kildene på preampen 069 skal kobles til.

    Mvh
    Roysen
     
    Sist redigert:

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.984
    Antall liker
    10.579
    Sted
    Skien
    Får vel melde meg inn i klubben etter inngått avtale om avhending av OHCs demomodell av 069 da med Reference Line PSU.

    Mvh
    Roysen
    gratulerer Roysen :) da for du samme spiller som jeg har:)
    mvh: Espen
    Ja, jeg gjør vel det da. Jeg tenker også å bruke den som DAC for 111 da jeg regner med at selv om selve DAC delen er like vil den forbedrede strømforsyningen i 069 gjøre at det spiller bedre ved å koble digitalt ut fra 111 og digitalt inn på 069. Hadde da egentlig satt pris på en versjon av 111 uten DAC og analogdel for å spare noen kroner. Burmester har vel imidlertid ikke noe slikt på trappene.

    Jeg har forresten et spørsmål til deg Espen. Den analoge inngangen som finnes på 069, passerer den utenom DACen eller konverteres dette først til digitalt for deretter å gå gjennom Burmesters upsampler og DAC? Jeg har et håp om at den passerer utenom. Jeg planlegger å bruke denne da jeg har en inngang for lite til alle kildene på preampen 069 skal kobles til.

    Mvh
    Roysen
    Hei igjen Roysen
    Må si at jeg aldri har spurt om den analoge inngangen går utenom DAC, har tatt som en selvfølge at den gjør det. Må si jeg blir svært overrasket om den ikke gjør det! Jeg har har i ettertid fått satt inn USB inngang på min, har du det på den du for?
    Mener å huske at du for ikke så lang tid tilbake kjøpt en flott mbl cd spiller? Har du solgt den eller skal du ha den i et annet system?
    PS! Nærmer seg at mine nye høyttalere er på plass:) + at jeg har bestilt en vinylspiller som kommer i løpet av noen dager så denne Julen blir hyggelig:)
    Mvh: Espen
     

    oes

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2008
    Innlegg
    636
    Antall liker
    535
    Torget vurderinger
    7
    Roysen: vil tro at 111 er overkill når du ikke skal benytte dac'en. Vil tro det finnes vesentlig rimeligere nettverksspillere som gjør samme nytten. Jeg sitter akkurat nå og bytter mellom samme album fra pc/jiver via usb til mmi modul på 089, og direkte cd-avspilling fra 089. Må si at lydbildet er overraskende likt. Tror ikke jeg hadde hørt forskjell i en blindtest. Hvis jeg måtte velge ville jeg sagt at direkte cd-avspilling er aller best. Merk at jeg ikke har erfaring med pc-avspilling og kun har kjørt plug and play. Har heller ingen dedikert media-pc. Kun en rimelig bærbar.
     
    R

    Roysen

    Gjest
    Hei, Espen.

    Anlegget vil få fire digitalkilder:
    MBL 1621A + MBL 1611F (CD - avspilling)
    Soulution 745 (SACD - avspilling)
    Metronome Technologie Kalista Ultimate SE + GTE Audio Trinity Mk.II DAC (Hi-res PCM fra sølvskive/DVD-Audio - avspilling)
    Burmester 111 + Burmester 069 (PC - avspilling).

    Wadia, Zanden og Goldmund skal benyttes i andre anlegg.

    Høres ut som din jul virkelig kan bli bra!

    Mvh
    Roysen
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.984
    Antall liker
    10.579
    Sted
    Skien
    Hei, Espen.

    Anlegget vil få fire digitalkilder:
    MBL 1621A + MBL 1611F (CD - avspilling)
    Soulution 745 (SACD - avspilling)
    Metronome Technologie Kalista Ultimate SE + GTE Audio Trinity Mk.II DAC (Hi-res PCM fra sølvskive/DVD-Audio - avspilling)
    Burmester 111 + Burmester 069 (PC - avspilling).

    Wadia, Zanden og Goldmund skal benyttes i andre anlegg.

    Høres ut som din jul virkelig kan bli bra!

    Mvh
    Roysen
    Ser da jaggu ut som Julen din blir bra også :)
    Har du testet de digitalkildene opp mot hverandre på de høytallerene du skal bruke? Tenker litt på om feks mbl er bedre en solution på ren cd spilling? Hvordan står Burmesteren mot mbl osv...... Du har sikkert gjennomtenkt dette og muligens testet det. Uansett så er alle disse komponentene helt i øverste divisjon og har du ikke fått testet dette så er du en av få som for mulighet nå (og da skulle jeg gjerne vært tilstede)
    helt rått at du har anledning til å ta det så ut som du nå gjør. Når regner du med at det meste av dette er på plass?
    Husk at du har lovet meg en lytt når du er klar:)
    ps! Jeg er ekstremt spent på lytte inntrykket av noe annet som snart er på vei til deg også:)
    mvh: Espen
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.641
    Antall liker
    1.368
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Analoginngangen på 069 er en ren analoginngang uten A/D og så D/A.
     
    R

    Roysen

    Gjest
    Hei,

    Jeg kjenner lydsignaturen til disse merkene og til de fleste av disse enkeltkomponentene godt. Jeg har dog ikke sammenlignet de direkte med hverandre ennå. Jeg regner med at alt er på plass i løpet av neste år. Dette skal inn i stueanlegget med Lyra Connoisseur 3.0 preamp, Dynaudio Arbiter forsterkere og Magico Q7. Det skal også en platespiller og et phonotrinn inn her. Behovet vil etterlhvert vurderes for et par Burmester S8 subwoofere og et par monoblokkene til for å evt biampe Q7.

    Det er holdt av plass til deg, Espen.

    Mvh
    Roysen
     
    Sist redigert:

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.984
    Antall liker
    10.579
    Sted
    Skien
    Hei,

    Jeg kjenner lydsignaturen til disse merkene og til de fleste av disse enkeltkomponentene godt. Jeg har dog ikke sammenlignet de direkte med hverandre ennå. Jeg regner med at alt er på plass i løpet av neste år. Dette skal inn i stueanlegget med Lyra Connoisseur 3.0 preamp, Dynaudio Arbiter forsterkere og Magico Q7. Det skal også en platespiller og et phonotrinn inn her. Behovet vil etterlhvert vurderes for et par Burmester S8 subwoofere og et par monoblokkene til for å evt biampe Q7.

    Det er holdt av plass til deg, Espen.

    Mvh
    Roysen
    Takk for det Roysen (jeg dukker opp på sekundet når Q7 står i din stue)
    Kan nesten ikke vente på å få høre Q7, fikk ikke hørt de nede i Munchen dessverre men snakket litt med et par andre som fikk hørt de. Det de sa var at Q7 var det desidert råeste de hadde hørt noen gang:) vet jo hva Q3 står for etter å ha testet de i min egen stue for kort tid siden og Q7 skal jo være enda noen divisjoner opp! Mine Q3 som jeg bestillte etter lytteseansen kommer i uke 51.
    Burmester elektronikken min gikk som hånd i hanske på Magico:) så en stk 911 + 069+948 blir stående. Er spent på hvordan Linn lp 12 spilleren som jeg for til neste helg vil fungere med Q3 ?
    Blir det sent på året du for Q7 ?
    Mvh: Espen
     
    R

    Roysen

    Gjest
    Hei,

    Jeg kjenner lydsignaturen til disse merkene og til de fleste av disse enkeltkomponentene godt. Jeg har dog ikke sammenlignet de direkte med hverandre ennå. Jeg regner med at alt er på plass i løpet av neste år. Dette skal inn i stueanlegget med Lyra Connoisseur 3.0 preamp, Dynaudio Arbiter forsterkere og Magico Q7. Det skal også en platespiller og et phonotrinn inn her. Behovet vil etterlhvert vurderes for et par Burmester S8 subwoofere og et par monoblokkene til for å evt biampe Q7.

    Det er holdt av plass til deg, Espen.

    Mvh
    Roysen
    Takk for det Roysen (jeg dukker opp på sekundet når Q7 står i din stue)
    Kan nesten ikke vente på å få høre Q7, fikk ikke hørt de nede i Munchen dessverre men snakket litt med et par andre som fikk hørt de. Det de sa var at Q7 var det desidert råeste de hadde hørt noen gang:) vet jo hva Q3 står for etter å ha testet de i min egen stue for kort tid siden og Q7 skal jo være enda noen divisjoner opp! Mine Q3 som jeg bestillte etter lytteseansen kommer i uke 51.
    Burmester elektronikken min gikk som hånd i hanske på Magico:) så en stk 911 + 069+948 blir stående. Er spent på hvordan Linn lp 12 spilleren som jeg for til neste helg vil fungere med Q3 ?
    Blir det sent på året du for Q7 ?
    Mvh: Espen
    Forhåpentligvis står Q7 her i slutten av februar.

    Mvh
    Roysen
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.984
    Antall liker
    10.579
    Sted
    Skien
    Hei,

    Jeg kjenner lydsignaturen til disse merkene og til de fleste av disse enkeltkomponentene godt. Jeg har dog ikke sammenlignet de direkte med hverandre ennå. Jeg regner med at alt er på plass i løpet av neste år. Dette skal inn i stueanlegget med Lyra Connoisseur 3.0 preamp, Dynaudio Arbiter forsterkere og Magico Q7. Det skal også en platespiller og et phonotrinn inn her. Behovet vil etterlhvert vurderes for et par Burmester S8 subwoofere og et par monoblokkene til for å evt biampe Q7.

    Det er holdt av plass til deg, Espen.

    Mvh
    Roysen
    Takk for det Roysen (jeg dukker opp på sekundet når Q7 står i din stue)
    Kan nesten ikke vente på å få høre Q7, fikk ikke hørt de nede i Munchen dessverre men snakket litt med et par andre som fikk hørt de. Det de sa var at Q7 var det desidert råeste de hadde hørt noen gang:) vet jo hva Q3 står for etter å ha testet de i min egen stue for kort tid siden og Q7 skal jo være enda noen divisjoner opp! Mine Q3 som jeg bestillte etter lytteseansen kommer i uke 51.
    Burmester elektronikken min gikk som hånd i hanske på Magico:) så en stk 911 + 069+948 blir stående. Er spent på hvordan Linn lp 12 spilleren som jeg for til neste helg vil fungere med Q3 ?
    Blir det sent på året du for Q7 ?
    Mvh: Espen
    Forhåpentligvis står Q7 her i slutten av februar.

    Mvh
    Roysen
    Så raskt ja :)
    Mvh: Espen
     

    enw

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.06.2004
    Innlegg
    199
    Antall liker
    2
    Hei,

    Jeg kjenner lydsignaturen til disse merkene og til de fleste av disse enkeltkomponentene godt. Jeg har dog ikke sammenlignet de direkte med hverandre ennå. Jeg regner med at alt er på plass i løpet av neste år. Dette skal inn i stueanlegget med Lyra Connoisseur 3.0 preamp, Dynaudio Arbiter forsterkere og Magico Q7. Det skal også en platespiller og et phonotrinn inn her. Behovet vil etterlhvert vurderes for et par Burmester S8 subwoofere og et par monoblokkene til for å evt biampe Q7.

    Det er holdt av plass til deg, Espen.

    Mvh
    Roysen
    Takk for det Roysen (jeg dukker opp på sekundet når Q7 står i din stue)
    Kan nesten ikke vente på å få høre Q7, fikk ikke hørt de nede i Munchen dessverre men snakket litt med et par andre som fikk hørt de. Det de sa var at Q7 var det desidert råeste de hadde hørt noen gang:) vet jo hva Q3 står for etter å ha testet de i min egen stue for kort tid siden og Q7 skal jo være enda noen divisjoner opp! Mine Q3 som jeg bestillte etter lytteseansen kommer i uke 51.
    Burmester elektronikken min gikk som hånd i hanske på Magico:) så en stk 911 + 069+948 blir stående. Er spent på hvordan Linn lp 12 spilleren som jeg for til neste helg vil fungere med Q3 ?
    Blir det sent på året du for Q7 ?
    Mvh: Espen
    Hei Espen, gratulerer med ny bestilling! Hvordan vil du beskrive forskjellen mellom B80 og Q3?

    erikno
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn