Burmesters venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • kaeksen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    07.06.2016
    Innlegg
    505
    Antall liker
    129
    Sted
    Tromsø.
    Anbefaler ikke bi-ampe med 036 og 082.

    Vil det være "overkill" og senere kjøpe 036, og koble via 082, og kjøre 082 på eaII diskant, og 036 på eaII mid/bass?

    Også ser jeg at 036 har 1800 dempefactor, så litt forskjellig..

    Kan jo hende eaII kommer til og storkose seg, ja også meg selv. :cool:

    I dag spiller jeg kombinasjonen min uten noensomhelst forvrenging. Og har troen på jeg klarer det med en 036 i tillegg. Men man vet aldri.

    Høytalerne tåler jo 200W så'e. Men er litt nærvøs, for planen var jo skaffe noe som i kombinasjon ikke forvrenger, selv på full pupp. Er klar over at det er endel musikk som forvrenger tidligere. Men er forsiktig med de uannsett.

    082 036
    Fordi?
     

    kaeksen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    07.06.2016
    Innlegg
    505
    Antall liker
    129
    Sted
    Tromsø.
    Anbefaler ikke bi-ampe med 036 og 082.

    Fordi?
    bi-amp kun med 100% like forsterkere :)
    Opptimalt bør de jo være like 100%, men kjøre 036 via pre ut på 082..
    For meg gjør det ikke noe hvis den ene er bittelitt kraftigere i watt.
    Update: Ok ser nå at du jobber for OHC, så da vet du vel dette. Jeg burde vel bare være glad med det jeg har. Håper du er skråsikker ;)

    På siden til OHC står dette:

    The 082 offers a wide variety of connections. A PRE OUT allows the connection and combination of a second power amp (for example 036) or driving other listening zones with a centralized volume control. Intelligent control circuits with a simple controlling concept offer a versatile choice of programmable settings:
     
    Sist redigert:

    Elo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.04.2010
    Innlegg
    842
    Antall liker
    224
    Sted
    Buskerud
    Torget vurderinger
    2
    Problemet er nok at de ikke har samme nivå/effekt ut, ved samme nivå inn.. :)
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.644
    Antall liker
    1.376
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    =)

    Anbefaler ikke bi-ampe med 036 og 082.

    Fordi?
    bi-amp kun med 100% like forsterkere :)
    Opptimalt bør de jo være like 100%, men kjøre 036 via pre ut på 082..
    For meg gjør det ikke noe hvis den ene er bittelitt kraftigere i watt.
    Update: Ok ser nå at du jobber for OHC, så da vet du vel dette. Jeg burde vel bare være glad med det jeg har. Håper du er skråsikker ;)

    På siden til OHC står dette:

    The 082 offers a wide variety of connections. A PRE OUT allows the connection and combination of a second power amp (for example 036) or driving other listening zones with a centralized volume control. Intelligent control circuits with a simple controlling concept offer a versatile choice of programmable settings:
     

    kaeksen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    07.06.2016
    Innlegg
    505
    Antall liker
    129
    Sted
    Tromsø.
    Problemet er nok at de ikke har samme nivå/effekt ut, ved samme nivå inn.. :)
    Joa, men jeg jo ikke ultra high end freak, men high end freak bare :p
    Det er jo greit nok, men du vil vel ikke ha stor forskjell mellom diskant/mellomtone og bass (feks)? Tenker da på forskjeller i volum/dB.
    Så det var ganske stor forskjell. Vet du om en annen forsterker hos burmester som kan passe bedre ut fra pre-out på 082?


    UPDATE: Ok oppdaget nå at det viser seg at jeg er ultra high end'er alikavell. 082 er faktiskt skrevet ultra high end review om her. Hele review'en er ikke skrevet på ultrahighendreview dot com, men er skrevet av en derfra, og linkes til audiofi dot net.
     
    Sist redigert:
    U

    Utgatt24668

    Gjest
    Hei dere,
    kjøpte etter råd fra OHC høyttalerkabler idag fra Burmester (Blu). De er prøvd ut i hjemmet så jeg vet at de er en god match mellom høyttaler og forsterker - men: jeg klarer ikke å finne noe om den på nettet. Er høyttalerkabler fra Burmester en litt ukjent greie?
     

    jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.981
    Antall liker
    1.226
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Det hadde ikke kostet Burmester en kalori, om de hadde hatt et arkiv for utgåtte produkter med brukermanual. Har ikke funnet noe selv heller, da jeg ville finne ut hva som satt av elementer og spec på noen høyttalere på brukten.
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.991
    Antall liker
    10.646
    Sted
    Skien
    Hei dere,
    kjøpte etter råd fra OHC høyttalerkabler idag fra Burmester (Blu). De er prøvd ut i hjemmet så jeg vet at de er en god match mellom høyttaler og forsterker - men: jeg klarer ikke å finne noe om den på nettet. Er høyttalerkabler fra Burmester en litt ukjent greie?
    OHC har ikke promotert så mye på Burmester kabler opp mellom årene så kan nok være at en del ikke er så kjent med at de også har kabler, for de som følger litt med på Burmester så er ikke dette en ukjent greie. Har selv tidligere hatt Burmester kabler i mitt system.

    Mvh: Espen L
     

    Tott

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.08.2005
    Innlegg
    205
    Antall liker
    224
    Torget vurderinger
    2
    I dag har jeg alle komponenter koblet inn via B948 og er nysgjerrig på bytte powerkable inn til B948 fra vegg. I dag benytter jeg standard Burmester power kabel. Den fungerer utmerket (det er lyd i systemet) men er det noe å hente på å bytte. Noen som har erfaring....


    /Torstein
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.644
    Antall liker
    1.376
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Hei dere,
    kjøpte etter råd fra OHC høyttalerkabler idag fra Burmester (Blu). De er prøvd ut i hjemmet så jeg vet at de er en god match mellom høyttaler og forsterker - men: jeg klarer ikke å finne noe om den på nettet. Er høyttalerkabler fra Burmester en litt ukjent greie?
    Det som står i brosjyren er:

    10mm^2 pure copper
     

    oes

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2008
    Innlegg
    635
    Antall liker
    535
    Torget vurderinger
    7
    Jeg har laget såkalte LMC-strømkabler som jeg benytter til alt inkl 948. Ganske like som den du har, dobbeltskjermet, men med grøvre jordleder (4mm). Kan kutte av et par meter til deg hvis du vil ha. Finnes ikke noe bedre, etter min mening.

    I dag har jeg alle komponenter koblet inn via B948 og er nysgjerrig på bytte powerkable inn til B948 fra vegg. I dag benytter jeg standard Burmester power kabel. Den fungerer utmerket (det er lyd i systemet) men er det noe å hente på å bytte. Noen som har erfaring....


    /Torstein
     

    Tott

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.08.2005
    Innlegg
    205
    Antall liker
    224
    Torget vurderinger
    2
    hei og takk for tilbudet oes men satser på noe mer eksotisk da LMC som du sier ikke er så lang unna de jeg allerede benytter.

    Jorma, Nordost, Shunyata og Elrod er produsenter jeg har sett med ut (da jeg kjenner noe til disse fra tidligere).
     

    Totalsindre

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    06.12.2013
    Innlegg
    72
    Antall liker
    8
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    5
    Hei, jeg har akkurat solgt høyttalerne mine (tannoy sandringham se) var egentlig veldig fornøyd siden de var musikalske og gode, men alltid gøy å prøve noe nytt. Har den siste tiden sett litt på 2 par burmester høyttalere som ligger ute for salg. Jeg tenker på 995 mk2 og 995 mk3
    Jeg finner ikke mye erfaringer/inntrykk av noen av de.
    Jeg lurer på om det er store forskjeller på de, og er de å anbefale?

    De skal brukes med hegel h160 i første omgang, spiller alt mulig av musikk, og de skal stå i en stue med åpen kjøkkenløsning på 30/40kvm

    Håper noen kan fortelle meg litt mere om disse høyttalerne?
     

    OhRuud

    Medlem
    Ble medlem
    21.07.2014
    Innlegg
    9
    Antall liker
    5
    Hei :)

    Jeg vurderer å gå til anskaffelse av Burmester B25. Hva tenker folket om forsterkeri til disse høyttalerne?
     

    DagT

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.05.2013
    Innlegg
    2.568
    Antall liker
    3.134
    Sted
    Oslo
    Hei :)

    Jeg vurderer å gå til anskaffelse av Burmester B25. Hva tenker folket om forsterkeri til disse høyttalerne?
    De trives med litt kraftig strømforsyning. Hos meg fungerer det bra med en Densen B175 (pluss en DNRG). Densen B150+ gikk også greit, men med litt mindre futt i bånn.
     

    oyvind

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.10.2003
    Innlegg
    161
    Antall liker
    3
    Torget vurderinger
    1
    Hei :)

    Jeg vurderer å gå til anskaffelse av Burmester B25. Hva tenker folket om forsterkeri til disse høyttalerne?
    Burmester 956 mkII er rimelig optimalt. Fattern har et slikt oppsett - spiller kanon!
     

    wizard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    3.734
    Antall liker
    3.336
    csm-burmester-haupt-632e7fe8a5_1_orig.jpg


    With this exquisite selection of carefully picked musical pieces we have once again dedicated ourselves to the experience of true emotions. In cooperation with Burmester and Pauler Acoustics we have created a musically and sonically exceptional compilation supposed to give you pure audio enjoyment. We wish you a pleasant time while listening and dreaming.


    ​To best transmit this musical experience, an HQCD (HiQualityCD) is used as sound carrier. The use of a polycarbonate plastic with improved light transmission and a special alloy for the reflective layer HQCD achieves a high audio quality. HQCDs are fully compatible with all standard CD players.


    TITLE
    Sonata in C major, K.406 (Zacharias, Christian)
    And I Love Her (Di Meola, Al)
    Full Moon In Paris (Rubarth, Amber)
    Can´t We Be Friends (Fitzgerald, Ella & Armstrong, Louis)
    Chimes At Midnight (Taylor, Allan)
    Makambo (Oryema, Geoffrey)
    Got To Keep Moving (Theessink, Hans & Evans, Terry)
    Keith Don´t Go (Lofgren, Nils)
    Spor (2015 Version) (Bremnes, Kari)
    My Diamond Mine (Black, Mckinley)
    Sonata No. 2 in A Major: I. Allegro (Chamber Orchestra Kremlin, Misha Rachlevsky )




    inakustik
     

    rhatli

    Medlem
    Ble medlem
    27.05.2014
    Innlegg
    5
    Antall liker
    0
    Nye B18

    Liten aktivitet rundt Burmester her på forumet, nedadgående interesse for merket?

    Er spent på nye Burmester B18, særlig musikalitet og bassløsningen for romplassering inntil vegger.
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.991
    Antall liker
    10.646
    Sted
    Skien
    Liten aktivitet rundt Burmester her på forumet, nedadgående interesse for merket?

    Er spent på nye Burmester B18, særlig musikalitet og bassløsningen for romplassering inntil vegger.
    Tipper B18 blir mulighet til å få lyttet på i Stocholm til helgen for de som skal på den messa.
    Skal bli spennende å få hørt disse :)


    Mvh: Espen L
     

    rhatli

    Medlem
    Ble medlem
    27.05.2014
    Innlegg
    5
    Antall liker
    0
    Fint om om noen også kunne legge ut en snutt av B18 på youtube etter hvert også:)
     

    OhRuud

    Medlem
    Ble medlem
    21.07.2014
    Innlegg
    9
    Antall liker
    5
    Melder meg inn i Burmesters venner da jeg for ikke veldig lenge siden fikk Burmester B25 i hus, mitt første produkt fra leverandøren! Passer perfekt i min stue, så det blir mye gøy de neste årene :)
     

    Stein 99

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.11.2009
    Innlegg
    1.624
    Antall liker
    933
    Har kanskje ikke meldt meg inn, men har 032 int.forsterker og Dac 113, veldig god begge 2, og ikke behov for oppgradering
     

    Hifimontøren

    Medlem
    Ble medlem
    21.05.2012
    Innlegg
    48
    Antall liker
    26
    Torget vurderinger
    2
    Hei.
    Jeg ser Burmester har en egen høyttaler kabel, Burmester blue.
    Er det noen her som har prøvd denne og kan gi meg en referanse.
    Tenkte jeg skulle prøve denne til fordel for Nordost frey.
    Mvh
    Hifimontøren
     

    pak.k

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.12.2009
    Innlegg
    489
    Antall liker
    157
    Sted
    Charlottenberg
    Torget vurderinger
    1
    Vad är eran generella erfarenhet av placering av burmester högtalare?
    Vad blev den slutgiltiga placeringen om man tänker avstånd i mellan dom/och till lyssningsplats, invinkling, närhet till vägg osv???
    Har svårt att bestämma mig för placering hemma. Mina b25 låter alltid bra men finner inte den sista magien som verkligen imponerar mig. De låter bra på olika sätt beroende på om man har mycket eller lite toe in.
    Hur har ni gjort?

    Får lägga till lite:
    Vad är jag ute efter då..
    Jo- en melodisk bas som följer musiken och gärna med extra pondus.
    Tycker att det är bra djupbas men kanske inte fullt så betonat uppåt. Detta är ju till stor del rummet som förstör. Bra akustiska inspelningar låter ju bra men det blir för lite nivå på andra sämre och rörigare inspelningar. Då blir det trist med en gång.

    Sen så vill jag att det ska låta "larger than life" och "fritt"
    Detta är svårt att kombinera med vanliga rum som ska se ut som normala vardagsrum.

    Tycker att musiken får en bra ljudbild med bra timing när man har mycket toe in men då mister jag en del av den frigjorda känslan tycker jag. Känns lite pressat på nåt sätt efter en stund. Ser ofta att burmester står med bara lite toe in när man ser på bilder.
    Då får jag svårt att hålla i hop ljudbilden och timingen.

    Därför är det kul att höra hur andra löst det och vilka kompromisser som tagits.
     
    Sist redigert:

    DagT

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.05.2013
    Innlegg
    2.568
    Antall liker
    3.134
    Sted
    Oslo
    Ok. Se där ja.
    Är du nöjd med prestanda eller saknar du något?
    Hei, med pluggen i bak fikk jeg kontroll over bassen hos meg (som du ser på bildet har jeg en liten nisje bak særlig den ene høyttaleren som jeg trror hadde en innvirkning). Ellers er jeg veldig fornøyd, men merker i noen tilfeller at rommet er litt asymmetrisk akustisk sett.
     

    braaten22

    Medlem
    Ble medlem
    14.05.2017
    Innlegg
    34
    Antall liker
    57
    Torget vurderinger
    1
    Da var det kommet Burmester i hus her å :) B10 står nåtil innspilling. Mangler bare noen elegante stativer så blir det bra. Tips til stativer på høyde ca 75-80cm ?
    received_10158811447905005.jpg
     

    oyvind

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.10.2003
    Innlegg
    161
    Antall liker
    3
    Torget vurderinger
    1
    Hvordan er egentlig bruktinteressen for Burmester om dagen? Ser det ligger noen B50 blant annet på Torget som jeg trodde skulle bli revet bort på dagen. Usolgt til tross for flere priskutt så vidt jeg har sett. Ganske interessert i å kvitte meg med mitt, men lite poeng om man bare skal få igjen vekslepenger - like greit å beholde i så måte
     

    braaten22

    Medlem
    Ble medlem
    14.05.2017
    Innlegg
    34
    Antall liker
    57
    Torget vurderinger
    1
    Virker som det går litt tregt om dagen med Burmester på brukten
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn