Burmesters venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • ThomasO

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.12.2004
    Innlegg
    552
    Antall liker
    284
    Sted
    Skien
    Torget vurderinger
    1
    Ser ut til at det er svært dårlige nyheter for Burmester fans!

    Skjermbilde 2015-08-18 kl. 22.19.57.png
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.988
    Antall liker
    10.624
    Sted
    Skien
    Veldig trist
    Dieter var en veldig hyggelig person med stor lidenskap for musikk og lyd.
    Glemmer aldri den spesielt hyggelige omvisningen jeg hadde nede i Berlin på fabrikken hvor han tok meg i mot å viste meg rundt i flere timer.
    R.I.P. Dieter Burmester.

    Mvh: Espen L
     

    bjogun

    Fersking
    Ble medlem
    06.08.2014
    Innlegg
    3
    Antall liker
    1
    Sted
    Flisa
    Hej!Vilken førstærkare skall jag köpa 911 eller 956? Priset ær næstan dubbelt så høgt før 11:an jmf med 956. Ær ljudet verkligen dubbelt så bra? Blir tveksam. Vad tycker ni??
    Var kan jag köpa en kabel som slår på de andra komponenterna i systemet? Ær det 2-polig kontakt?
     

    oes

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2008
    Innlegg
    635
    Antall liker
    535
    Torget vurderinger
    7
    Bra, Espen!

    Sandecker, nå har vi likt Burmesterutstyr inkl B50 ht med unntak av at du har 032 forsterker, mens jeg har tilsvarende "tokomponent-løsning" med 088/956mk2. Jeg kjøpte en brukt 001 i vår som erstatning for 113dac. Bruker Mac mini med JRiver MC via en Bel Canto Reflink USB bridge inn til 001. Er veldig godt fornøyd med lyden. En sub (audio physic Luna II) gjør lyden litt mer balansert mot de dype tonene. Ikke noe man egentlig hører, men det låter naturlig, fett og riktig uten å bli slitsomt. Lykke til med musikkopplevelsene!
     

    sandecker

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2009
    Innlegg
    618
    Antall liker
    742
    Sted
    Oslo / Viksfjord
    Torget vurderinger
    5
    Hei oes,

    Takk for det og i like måte!

    Flott anlegg du har, vil tro det spiller veldig bra hos deg. Du beskriver lydbilde godt.

    Har ikke hatt 948 så lenge men det var en bra oppgradering fra Isotek produkter. De gjorde jobben sin men dette annerledes. 948 er jo bygd som en tanks. Tydelig at den jobber da den blir varm.

    Spennende musikk data løsning du har. Vurdere selv en Auralic mini. Har ikke kommet helt i gang med streaming ennå men det er vel den veien det går…. 001 er perfekt å spille CD på :rolleyes:



    Bra, Espen!

    Sandecker, nå har vi likt Burmesterutstyr inkl B50 ht med unntak av at du har 032 forsterker, mens jeg har tilsvarende "tokomponent-løsning" med 088/956mk2. Jeg kjøpte en brukt 001 i vår som erstatning for 113dac. Bruker Mac mini med JRiver MC via en Bel Canto Reflink USB bridge inn til 001. Er veldig godt fornøyd med lyden. En sub (audio physic Luna II) gjør lyden litt mer balansert mot de dype tonene. Ikke noe man egentlig hører, men det låter naturlig, fett og riktig uten å bli slitsomt. Lykke til med musikkopplevelsene!
     
    • Liker
    Reaksjoner: oes

    stianH

    Fersking
    Ble medlem
    23.01.2013
    Innlegg
    1
    Antall liker
    0
    Sted
    lillestrøm
    Hei
    er ny her på sentralen,har følgt med en stund,siden 2012 faktisk da jeg kjøpte Burmester stereo.
    er det noen/mange som har B100 her inne? som har sammenliknet med B80? er litt gira på B100 men aldri hørt de i forrhold til B80:)

    Burmester silver kabler vs nordost sine er og int og få noen meninger på

    Mvh stian
     

    rhatli

    Medlem
    Ble medlem
    27.05.2014
    Innlegg
    5
    Antall liker
    0
    Noen som har erfaring med å bruke DAC-delen i en 061 cd spiller med streaming fra Tidal? Holder den like høy kvalitet som en ekstern kvalitets DAC?
     

    sandecker

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2009
    Innlegg
    618
    Antall liker
    742
    Sted
    Oslo / Viksfjord
    Torget vurderinger
    5
    Fra High End i Munchen

    Consept C500 høyttalere med 2 modus, Pure og Live, og nye mono effektforsterkere 159

    Finnes bedre foto og beskrivelser det ute, men dette låt bra. Skikkelig party faktor med trykk i "Live mode" men høyttalerene er voldsomt store...
    Legg merke til løfteørene på toppen og bak

    Monoforsterkeren var åpen og alt er ryddig oppbyggd, med kraftig trafo



    tmp_18232-20160505_111654-1242568250.jpg


    tmp_18232-20160506_173846-497321685.jpg


    tmp_18232-20160505_111713-93744587.jpg
     
    Sist redigert:

    pak.k

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.12.2009
    Innlegg
    488
    Antall liker
    157
    Sted
    Charlottenberg
    Torget vurderinger
    1
    Se där ja.. Få upp dom på fötter också.
    hur är de mumierna bakom i jämförelse??
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    Se där ja.. Få upp dom på fötter också.
    hur är de mumierna bakom i jämförelse??
    Mummiene er fastere i bassen der B25 på enkelt musikk gir litt for mye i bunn! De går jo dypere og trenger kanskje komme opp på puter/spikes. Ikke testet med lukket port!
    Diskant og mellomtone er helt rå på B25.
    Mummiene er langt mer lettdrevne.
     

    DagT

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.05.2013
    Innlegg
    2.566
    Antall liker
    3.123
    Sted
    Oslo
    Se där ja.. Få upp dom på fötter också.
    hur är de mumierna bakom i jämförelse??
    Mummiene er fastere i bassen der B25 på enkelt musikk gir litt for mye i bunn! De går jo dypere og trenger kanskje komme opp på puter/spikes. Ikke testet med lukket port!
    Diskant og mellomtone er helt rå på B25.
    Mummiene er langt mer lettdrevne.
    Mine B25 (den nye versjonen) fikk mer kontroll på bassen med lukket port, men det kan ha noe med at det hørtes ut som om de koblet med en resonans i rommet når portene var åpne.
     

    pak.k

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.12.2009
    Innlegg
    488
    Antall liker
    157
    Sted
    Charlottenberg
    Torget vurderinger
    1
    Tycker att b25 rent generellt är ganska snälla när det gäller både placering och rum. Finner inte på så mycket hyss som många andra jag haft...
    Har aldrig prövat att täta portar då jag gillar lite fläskig botten.
    Nu står de alldeles för tätt inpå bakre vägg och kopplade till en liten billig Pioneer hembioreciver men det funkar fint det med,så jag är faktiskt ganska positivt överraskad över dessa högtalarna faktiskt.
     

    DagT

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.05.2013
    Innlegg
    2.566
    Antall liker
    3.123
    Sted
    Oslo
    Mine står litt ut fra veggen. De fungerte bra med en svakere forsterker, men ble enda bedre med en kraftigere. Nå har jeg en Densen B175 med ekstra strømforsyning og har krefter i massevis.

    _DT62195-kveldsanlegg.jpg
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    Ser flott ut DagT! Satt mine på spikes idag og det ryddet veldig opp i bassen :)
    Hvordan gjør dere det med vinkling, avstand etc ?
    IMAG1814.jpg
    IMAG1813.jpg
     

    pak.k

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.12.2009
    Innlegg
    488
    Antall liker
    157
    Sted
    Charlottenberg
    Torget vurderinger
    1
    Tror att jag har ca likadan vy över högtalarna om bilden är i sweetspot.
    har nog liksidig trekant ungefär fast lite mindre toe in tror jag. Kan se lite mer av basgälarna på sidorna,fast inte mycket.
    Har ju samma färg så jag känner igen mig :)
     

    kaeksen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    07.06.2016
    Innlegg
    505
    Antall liker
    129
    Sted
    Tromsø.
    Er burmester 082 en klasse AB forsterker? Regner med det, så derfor spør jeg de som har peil på denne forsterkeren hvor på volumklokka spiller den i Klasse A. Vet ikke kor lett det er å avgjøre. Synd de ikke merker på AB forsterkere på volum hvor langt klasse A går opp til.
     

    oes

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2008
    Innlegg
    635
    Antall liker
    535
    Torget vurderinger
    7
    Slik jeg har forstått det så i hvert fall min Burmester 956mk2 i klasse A opp til 30 watt, eller noe deromkring. Dersom høyttalerlasten krever mer effekt, så blir den levert i klasse AB som er mer energieffektiv. Man kan ikke merke av et punkt på volumkontrollen. Det er høyttalerlasten som avgjør hvor mye effekt som trekkes fra forsterkeren, gitt signalet (musikkinnhold og volum).
     

    kaeksen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    07.06.2016
    Innlegg
    505
    Antall liker
    129
    Sted
    Tromsø.
    Slik jeg har forstått det så i hvert fall min Burmester 956mk2 i klasse A opp til 30 watt, eller noe deromkring. Dersom høyttalerlasten krever mer effekt, så blir den levert i klasse AB som er mer energieffektiv. Man kan ikke merke av et punkt på volumkontrollen. Det er høyttalerlasten som avgjør hvor mye effekt som trekkes fra forsterkeren, gitt signalet (musikkinnhold og volum).
    Klarer man og høre når AB slår inn (kvalitetsmessig eller annet)?
     

    oes

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2008
    Innlegg
    635
    Antall liker
    535
    Torget vurderinger
    7
    Nei. Har aldri hørt en slik overgang. Den er nok sømløs. Din 082 er knallbra. Om det ikke låter naturlig er det nok høyttaler eller rom som kan bli bedre.

    Edit: når jeg ser hvor fornøyd du er i signaturen din, er det nok bare å lene deg tilbake og nyte musikken

    Slik jeg har forstått det så i hvert fall min Burmester 956mk2 i klasse A opp til 30 watt, eller noe deromkring. Dersom høyttalerlasten krever mer effekt, så blir den levert i klasse AB som er mer energieffektiv. Man kan ikke merke av et punkt på volumkontrollen. Det er høyttalerlasten som avgjør hvor mye effekt som trekkes fra forsterkeren, gitt signalet (musikkinnhold og volum).
    Klarer man og høre når AB slår inn (kvalitetsmessig eller annet)?
     

    kaeksen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    07.06.2016
    Innlegg
    505
    Antall liker
    129
    Sted
    Tromsø.
    Nei. Har aldri hørt en slik overgang. Den er nok sømløs. Din 082 er knallbra. Om det ikke låter naturlig er det nok høyttaler eller rom som kan bli bedre.
    Slik jeg har forstått det så i hvert fall min Burmester 956mk2 i klasse A opp til 30 watt, eller noe deromkring. Dersom høyttalerlasten krever mer effekt, så blir den levert i klasse AB som er mer energieffektiv. Man kan ikke merke av et punkt på volumkontrollen. Det er høyttalerlasten som avgjør hvor mye effekt som trekkes fra forsterkeren, gitt signalet (musikkinnhold og volum).
    Klarer man og høre når AB slår inn (kvalitetsmessig eller annet)?
    Ja har endel og gjøre rom-messig. Sliter med et stuebord. Men det er dessverre ikke mange plasser som er egnet og ha det plassert. Har jeg det helt i lytte posisjon, så blir den lille stua mi i leiligheta kranglette og traversere. Skulle aller helst sittet mest mulig i sweetspot, men bakdelen da er at jeg har en tendens og være litt for analytisk da når jeg hører musikk. Og det har jeg egentlig ikke så lyst til, da det er letter og få lyst på bedre utstyr hele tiden :p
     
    • Liker
    Reaksjoner: oes

    oes

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2008
    Innlegg
    635
    Antall liker
    535
    Torget vurderinger
    7
    Stuebordet bør nok få stå. Blir triveligere med mest mulig vanlig stuepreg, samt at det ikke er så dumt å gjøre et lite forsøk på å lure verden til å tro at "vi" har et snev av normaladferd:rolleyes:
     

    kaeksen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    07.06.2016
    Innlegg
    505
    Antall liker
    129
    Sted
    Tromsø.
    Overrasker meg hvor kraftige disse 2x100watt føles på 082. Burmester må ha vært flinke til utvikle denne integrerte forsterkeren.
     

    kaeksen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    07.06.2016
    Innlegg
    505
    Antall liker
    129
    Sted
    Tromsø.
    Input sensitivity: adjustable (-9 to 0 to +9), er forsterkeren bygget for og kunne spille forsterken ut max hvis man ønsker og kan, på en trygg måte, hvis man i ekstem scenarioer øker Inp Sen til +9, eller er det på en måte og tyne den litt for mye?

    På 0 har jeg testet forsterkeren på 54 på volum uten forvrenging, der max er 60.

    Ved 9 tror jeg at jeg må være litt mere forsiktig, eller?

    Syns det er greit og vite, ved og finne ut og teste kor grensen går, uten og gå over den. Vet det kan være en tynn linje fra går greit til, oh shiet.

    Så har det jo mye og si hvordan høytalere man har, og om de tåler det. Også spørs det jo på opptaket som spilles. Noe kan jo være spilt inn med mye forvrengning i låten, mange som gjør det nå. Mye som skal stemme. Men føler jeg er tøff nok til og teste ut grensene.


    Har aldri vært noe god til og uttrykke meg.
    Men det jeg egentlig lurer på om forsterkeren som er 100wx2 8ohm, er 100wx2 på 0 på Inp Sen eller på +9?
     
    Sist redigert:

    oes

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2008
    Innlegg
    635
    Antall liker
    535
    Torget vurderinger
    7
    Å sette input sensitivity til pluss 1 tilsvarer å øke volumet på volumkontrollen med 1, osv. Hensikten er å kunne levelmatche ulike kilder (eks: platespiller og DAC)
     

    kaeksen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    07.06.2016
    Innlegg
    505
    Antall liker
    129
    Sted
    Tromsø.
    Vil det være "overkill" og senere kjøpe 036, og koble via 082, og kjøre 082 på eaII diskant, og 036 på eaII mid/bass?

    Også ser jeg at 036 har 1800 dempefactor, så litt forskjellig..

    S/N forskjell, 082 96db, mens 036 81db.

    Kan jo hende eaII kommer til og storkose seg, ja også meg selv. :cool:

    I dag spiller jeg kombinasjonen min uten noensomhelst forvrenging. Og har troen på jeg klarer det med en 036 i tillegg. Men man vet aldri.

    Høytalerne tåler jo 200W så'e. Men er litt nærvøs, for planen var jo skaffe noe som i kombinasjon ikke forvrenger, selv på full pupp. Er klar over at det er endel musikk som forvrenger tidligere. Men er forsiktig med de uannsett.

    082 036
     
    Sist redigert:

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.644
    Antall liker
    1.376
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Anbefaler ikke bi-ampe med 036 og 082.

    Vil det være "overkill" og senere kjøpe 036, og koble via 082, og kjøre 082 på eaII diskant, og 036 på eaII mid/bass?

    Også ser jeg at 036 har 1800 dempefactor, så litt forskjellig..

    Kan jo hende eaII kommer til og storkose seg, ja også meg selv. :cool:

    I dag spiller jeg kombinasjonen min uten noensomhelst forvrenging. Og har troen på jeg klarer det med en 036 i tillegg. Men man vet aldri.

    Høytalerne tåler jo 200W så'e. Men er litt nærvøs, for planen var jo skaffe noe som i kombinasjon ikke forvrenger, selv på full pupp. Er klar over at det er endel musikk som forvrenger tidligere. Men er forsiktig med de uannsett.

    082 036
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn