Burmesters venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • crimsonking

    Medlem
    Ble medlem
    15.07.2006
    Innlegg
    32
    Antall liker
    3
    drivreim til burmester 001

    hei, drivreima til cd spiller burmester 001 har røket,noen som vet hvor jeg kan få tak i en ny ?
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.869
    Antall liker
    17.454
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Oslo Hificenter eller:

    Björn Meyborg
    Customer Relationship Manager

    Burmester Audiosysteme GmbH
    Wilhelm-Kabus-Str. 47
    10829 Berlin

    Phone: +49 (30) 787968-0
    Mobile: +49 (1520) 8406389
    Fax: +49 (30) 787968-68
    E-Mail: mail@burmester.de
     

    braaten22

    Medlem
    Ble medlem
    14.05.2017
    Innlegg
    34
    Antall liker
    57
    Torget vurderinger
    1
    Her er da mitt oppsett for tiden, venter på supertweetere, sub og Burmester sitt v6 rack i hvit??????
    20180804_213746.jpg
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.988
    Antall liker
    10.624
    Sted
    Skien
    Helt enig Espen, den er virkelig lekker. Spennende å høre, kanskje til HøstPuls? kommer'n i duo pack kan vi ta en sånn på deling :cool:

    Nyheter fra München.

    350 høyttalere som låt forrykende
    Vis vedlegget 441484

    175 platespiller
    Vis vedlegget 441485
    Blir spennede å høre den nye platespileren fra Burmester sandecker :)

    Vis vedlegget 449509

    Vis vedlegget 449510



    Mvh: Espen L
    Da er denne Vinyl snurreren testet i siste Hifi + :)
    En meget god omtale fikk den!
    Veier faktisk hele 60 kg!


    Mvh: Espen L
     

    hammershaug

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.04.2006
    Innlegg
    938
    Antall liker
    1.054
    Sted
    Gausdal
    Torget vurderinger
    3
    ERR: OFFS

    IMG_1469.jpg


    «If direct current (DC) occurs at the output of the amplifier, the display shows ”ERR:OFFS” and the volume level is lowered to 00.»

    Mitt møte med tysk byggekvalitet fikk seg et skudd for baugen. To måneder med normal og problemfri drift av 051, og nå dette.
    Flere som har fått denne?
     

    Strømling

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2014
    Innlegg
    1.229
    Antall liker
    772
    Sted
    Nedre Romerike
    Torget vurderinger
    1
    Vis vedlegget 507916

    «If direct current (DC) occurs at the output of the amplifier, the display shows ”ERR:OFFS” and the volume level is lowered to 00.»

    Mitt møte med tysk byggekvalitet fikk seg et skudd for baugen. To måneder med normal og problemfri drift av 051, og nå dette.
    Flere som har fått denne?

    Ingen kabler bak høyttalerene som er nære hverandre?
     

    hammershaug

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.04.2006
    Innlegg
    938
    Antall liker
    1.054
    Sted
    Gausdal
    Torget vurderinger
    3
    «If direct current (DC) occurs at the output of the amplifier, the display shows ”ERR:OFFS” and the volume level is lowered to 00.»

    Mitt møte med tysk byggekvalitet fikk seg et skudd for baugen. To måneder med normal og problemfri drift av 051, og nå dette.
    Flere som har fått denne?

    Ingen kabler bak høyttalerene som er nære hverandre?
    Jo, det må det nesten bli slik som denne forsterkeren er oppbygd, men godt isolerte høyttalerkabler i hvertfall. Skal ta en ny kikk, takk!

    EDIT: Ingen forbindelser fra høyttalerterminaler til RCA og XLR. Nå er displayet svart også. Kun lyden av reléet som åpner for strømforsyningen som klikker når jeg trykker Powerknapp. Damn!


    IMG_1470.jpg
     
    Sist redigert:

    hammershaug

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.04.2006
    Innlegg
    938
    Antall liker
    1.054
    Sted
    Gausdal
    Torget vurderinger
    3
    Bak høyttalerne, spader kan løsne.

    Nei, altså det ser veldig greit ut. Spilte musikk senest for fire timer siden, dro ut en tur med forsterkeren på, kom hjem og hørte klapring i et relé...

    Må vel koble ut alt og se om den livner til igjen, men frykter det verste. Displayet kom plutselig tilbake og viser CD 00. Inngangsreléene virker, men displayet er stuck på CD 00.

    IMG_1471.jpg
     

    hammershaug

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.04.2006
    Innlegg
    938
    Antall liker
    1.054
    Sted
    Gausdal
    Torget vurderinger
    3
    Ser heller dårlig ut. Oppfører seg identisk uten kilder og last. Huff, nå blir det stilt i heimen i lang tid...

    Forsterkeren har tidligere vært inne hos Burmester for å få fikset opp en dårlig lodding. Jeg har nok kjøpt en mandagsforsterker av OHC.
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.988
    Antall liker
    10.624
    Sted
    Skien
    Noen som har erfaring med Burmester 150 streamer?
    Har ingen erfaring med 150 men "sikler"litt på den selv! Sist jeg sjekket med Oslo Hifi Center så hadde de verken denne eller 111 inne så vanskelig da og få sammenlignet!
    De burde hatt 150 +151+ 111 inne så det hadde vært mulighet til å høre forskjellen på disse vis de mener alvor med å satse på streamere fra Burmester (men meg om det)


    Mvh:Espen L
     

    Strømling

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2014
    Innlegg
    1.229
    Antall liker
    772
    Sted
    Nedre Romerike
    Torget vurderinger
    1
    Jeg var å lyttet til 151 i dag, må si jeg likte det jeg hørte særdeles godt. Fikk lyttet med Sabriana og en 082 amp. Påstanden var at 150 muligens låt enda bedre da den kun var en streamer...
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.988
    Antall liker
    10.624
    Sted
    Skien
    Jeg var å lyttet til 151 i dag, må si jeg likte det jeg hørte særdeles godt. Fikk lyttet med Sabriana og en 082 amp. Påstanden var at 150 muligens låt enda bedre da den kun var en streamer...
    Skulle de ta inn 150?
    Hadde vært gøy og lyttet på de mot hverandre.
    Tror strømforsyningen og DAC er samme i 150 og 151?
    Hadde vært gøy og hørt de i samme rom på samme system og ikke minst lyttet samtidig til 111.


    Mvh: Espen L
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.988
    Antall liker
    10.624
    Sted
    Skien
    Jeg var å lyttet til 151 i dag, må si jeg likte det jeg hørte særdeles godt. Fikk lyttet med Sabriana og en 082 amp. Påstanden var at 150 muligens låt enda bedre da den kun var en streamer...
    Fikk du testet den mot en habil CD spiller?
    Hørte du på Tidal eller rippet CD eller kanskje begge deler?


    Mvh: Espen L
     
    Sist redigert:

    hammershaug

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.04.2006
    Innlegg
    938
    Antall liker
    1.054
    Sted
    Gausdal
    Torget vurderinger
    3
    Bare en liten oppdatering. Burmester 051 er levert tilbake - og for alt jeg vet på vei tilbake til fabrikken for andre gang.

    Dro altså til Oslo Hi-Fi Center forrige helg med tanker om å lytte til - og muligens kjøpe en Naim Supernait 2 eller XS 2. Ingen av disse var tilgjengelig verken i demo eller for salg, noe som var skuffende.

    Havnet etterhvert i en god stol og lyttet lenge på 051's storebror 101. Denne var tilkoblet et sett gulvstående Burmester. Antageligvis B18. Det spilte utrolig bra. Smooth og kontrollert med en litt varm, realistisk vokalgjengivelse mot en beksvart bakgrunn. Diskanten var mest som et forsiktig stjernedryss, og man kunne bli narret til å tro at den rullet av tidlig eller var dempet. Det var neppe tilfellet. De fineste detaljer krydret lydbildet og overtoner fikk klinge deilig ut. Noen vil kanskje kunne hevde at det ble for pent og perfekt.

    Det som virkelig overrasket var bassgjengivelsen. Den var uvirkelig dyp og kraftig, likevel kontrollert. I tillegg nyansert og relativt kjapp. Jeg måtte reise meg og forsikre meg om at subwooferen ikke var tilkoblet. Det var den ikke. En annen kunde som stakk innom virket like overrasket, og jeg måtte forsikre om at det verken var en aktiv bass eller et transmisjonslinje-prinsipp som lurte oss.

    Så Burmester-eventyret fortsetter. Jeg dro hjem med 101. Nå føler jeg at jeg er i mål med forsterker. I hvertfall for en god stund! På Forte III leverer den mer enn nok effekt. Den overdimensjonerte analoge strømforsyningen er nok en langt viktigere faktor på disse høyttalerne enn høy effekt.

    Klangmessig er 101 svært lik 051. Jeg skal heller ikke påberope meg å ha ekstrem auditiv hukommelse(blir imponert over de som har/hevder å ha dette...), men en ting er helt sikkert, aldri har jeg hatt en forsterker i hus som har hatt en slik stålkontroll på bassgjengivelsen. Mulig det er klasse D prinsippet som gjør dette? Har aldri spilt på annet enn rør og transistorer, og har vært skeptisk til klasse D. Frem til nå.

    Er virkelig imponert over kombinasjonen Burmester 101 og Klipsch Forte III. Mulig jeg er en av få som spiller på dette, men kan gi mine varmeste anbefalinger.
     
    Sist redigert:

    Strømling

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2014
    Innlegg
    1.229
    Antall liker
    772
    Sted
    Nedre Romerike
    Torget vurderinger
    1
    Jeg var å lyttet til 151 i dag, må si jeg likte det jeg hørte særdeles godt. Fikk lyttet med Sabriana og en 082 amp. Påstanden var at 150 muligens låt enda bedre da den kun var en streamer...
    Fikk du testet den mot en habil CD spiller?
    Hørte du på Tidal eller rippet CD eller kanskje begge deler?


    Mvh: Espen L
    Vi streamet, testet ikke med cd da det ikke er et alternativ for meg. Streaming og vinyl som gjelder.
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.988
    Antall liker
    10.624
    Sted
    Skien
    Jeg var å lyttet til 151 i dag, må si jeg likte det jeg hørte særdeles godt. Fikk lyttet med Sabriana og en 082 amp. Påstanden var at 150 muligens låt enda bedre da den kun var en streamer...
    Fikk du testet den mot en habil CD spiller?
    Hørte du på Tidal eller rippet CD eller kanskje begge deler?



    Mvh: Espen L
    Vi streamet, testet ikke med cd da det ikke er et alternativ for meg. Streaming og vinyl som gjelder.
    ok.


    Mvh: Espen L
     

    Canem

    Medlem
    Ble medlem
    04.01.2017
    Innlegg
    6
    Antall liker
    0
    Bare en liten oppdatering. Burmester 051 er levert tilbake - og for alt jeg vet på vei tilbake til fabrikken for andre gang.

    Dro altså til Oslo Hi-Fi Center forrige helg med tanker om å lytte til - og muligens kjøpe en Naim Supernait 2 eller XS 2. Ingen av disse var tilgjengelig verken i demo eller for salg, noe som var skuffende.

    Havnet etterhvert i en god stol og lyttet lenge på 051's storebror 101. Denne var tilkoblet et sett gulvstående Burmester. Antageligvis B18. Det spilte utrolig bra. Smooth og kontrollert med en litt varm, realistisk vokalgjengivelse mot en beksvart bakgrunn. Diskanten var mest som et forsiktig stjernedryss, og man kunne bli narret til å tro at den rullet av tidlig eller var dempet. Det var neppe tilfellet. De fineste detaljer krydret lydbildet og overtoner fikk klinge deilig ut. Noen vil kanskje kunne hevde at det ble for pent og perfekt.

    Det som virkelig overrasket var bassgjengivelsen. Den var uvirkelig dyp og kraftig, likevel kontrollert. I tillegg nyansert og relativt kjapp. Jeg måtte reise meg og forsikre meg om at subwooferen ikke var tilkoblet. Det var den ikke. En annen kunde som stakk innom virket like overrasket, og jeg måtte forsikre om at det verken var en aktiv bass eller et transmisjonslinje-prinsipp som lurte oss.

    Så Burmester-eventyret fortsetter. Jeg dro hjem med 101. Nå føler jeg at jeg er i mål med forsterker. I hvertfall for en god stund! På Forte III leverer den mer enn nok effekt. Den overdimensjonerte analoge strømforsyningen er nok en langt viktigere faktor på disse høyttalerne enn høy effekt.

    Klangmessig er 101 svært lik 051. Jeg skal heller ikke påberope meg å ha ekstrem auditiv hukommelse(blir imponert over de som har/hevder å ha dette...), men en ting er helt sikkert, aldri har jeg hatt en forsterker i hus som har hatt en slik stålkontroll på bassgjengivelsen. Mulig det er klasse D prinsippet som gjør dette? Har aldri spilt på annet enn rør og transistorer, og har vært skeptisk til klasse D. Frem til nå.

    Er virkelig imponert over kombinasjonen Burmester 101 og Klipsch Forte III. Mulig jeg er en av få som spiller på dette, men kan gi mine varmeste anbefalinger.

    Kan det være din som ligger for salg på Finn.no fra OHFC nå? Jeg vurderte å kjøpe den, men blir skeptisk etter din historie.

    Jeg har et par Adyton Imagic, noen som har erfaring med denne høytaleren og 051?
    Kanksje et dumt spm, men fungerer 051 som forforsterker så man kunne hatt en 036 eller 956mk2 bak? Eller anbefales kanskje ikke dette uansett.
    Tenker bare på om jeg kan bygge videre på 051 eller om jeg må selge den ved en oppgradering

    Har alltid ønsket meg burmester, men barn og renovering av hus har satt begrensninger man ikke hadde tidligere så da blir det innstegsmodellen som er aktuell nå

    Takker for alle svar
     
    Sist redigert:

    hammershaug

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.04.2006
    Innlegg
    938
    Antall liker
    1.054
    Sted
    Gausdal
    Torget vurderinger
    3
    Det kan tyde på det. Har den vært nede i Berlin på en ny diagnose og sjekk så er det vel ingen stor risk. Du har jo tre måneders garanti, og gutta på OHFC er greie, hvis det skulle dukke opp mer. Veldig bra forsterker i hvertfall.
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.644
    Antall liker
    1.376
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Bare en liten oppdatering. Burmester 051 er levert tilbake - og for alt jeg vet på vei tilbake til fabrikken for andre gang.

    Dro altså til Oslo Hi-Fi Center forrige helg med tanker om å lytte til - og muligens kjøpe en Naim Supernait 2 eller XS 2. Ingen av disse var tilgjengelig verken i demo eller for salg, noe som var skuffende.

    Havnet etterhvert i en god stol og lyttet lenge på 051's storebror 101. Denne var tilkoblet et sett gulvstående Burmester. Antageligvis B18. Det spilte utrolig bra. Smooth og kontrollert med en litt varm, realistisk vokalgjengivelse mot en beksvart bakgrunn. Diskanten var mest som et forsiktig stjernedryss, og man kunne bli narret til å tro at den rullet av tidlig eller var dempet. Det var neppe tilfellet. De fineste detaljer krydret lydbildet og overtoner fikk klinge deilig ut. Noen vil kanskje kunne hevde at det ble for pent og perfekt.

    Det som virkelig overrasket var bassgjengivelsen. Den var uvirkelig dyp og kraftig, likevel kontrollert. I tillegg nyansert og relativt kjapp. Jeg måtte reise meg og forsikre meg om at subwooferen ikke var tilkoblet. Det var den ikke. En annen kunde som stakk innom virket like overrasket, og jeg måtte forsikre om at det verken var en aktiv bass eller et transmisjonslinje-prinsipp som lurte oss.

    Så Burmester-eventyret fortsetter. Jeg dro hjem med 101. Nå føler jeg at jeg er i mål med forsterker. I hvertfall for en god stund! På Forte III leverer den mer enn nok effekt. Den overdimensjonerte analoge strømforsyningen er nok en langt viktigere faktor på disse høyttalerne enn høy effekt.

    Klangmessig er 101 svært lik 051. Jeg skal heller ikke påberope meg å ha ekstrem auditiv hukommelse(blir imponert over de som har/hevder å ha dette...), men en ting er helt sikkert, aldri har jeg hatt en forsterker i hus som har hatt en slik stålkontroll på bassgjengivelsen. Mulig det er klasse D prinsippet som gjør dette? Har aldri spilt på annet enn rør og transistorer, og har vært skeptisk til klasse D. Frem til nå.

    Er virkelig imponert over kombinasjonen Burmester 101 og Klipsch Forte III. Mulig jeg er en av få som spiller på dette, men kan gi mine varmeste anbefalinger.

    Kan det være din som ligger for salg på Finn.no fra OHFC nå? Jeg vurderte å kjøpe den, men blir skeptisk etter din historie.

    Jeg har et par Adyton Imagic, noen som har erfaring med denne høytaleren og 051?
    Kanksje et dumt spm, men fungerer 051 som forforsterker så man kunne hatt en 036 eller 956mk2 bak? Eller anbefales kanskje ikke dette uansett.
    Tenker bare på om jeg kan bygge videre på 051 eller om jeg må selge den ved en oppgradering

    Har alltid ønsket meg burmester, men barn og renovering av hus har satt begrensninger man ikke hadde tidligere så da blir det innstegsmodellen som er aktuell nå

    Takker for alle svar
    Spiller som en kule sammen 051 og Imagic :)
     

    Canem

    Medlem
    Ble medlem
    04.01.2017
    Innlegg
    6
    Antall liker
    0
    Hei igjen.

    Er det noen forskjell på å kjøre 956mk2 med 035 mot en integrert 032 lydmessig?

    Ligger en 035 på Finn.no men er skeptisk til selgeren. Noe som virker å ikke stemme helt.
    Kan kjøpe en kollega til pappa sin 956 så er usikker. Prisen vil bli nogenlunde lik for de brukte alternativene jeg har
     

    G-nøkkel

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.03.2011
    Innlegg
    433
    Antall liker
    199
    Sted
    Mysen
    Torget vurderinger
    3
    Jeg mangler erfaring med 035. Men (vil hevde at) 032 har samme huslyd som f eks 991 og 992 i den eldre Rondo-serien. 956 er svært nøytral i sammenligning med 032.

    Hilsen G-nøkkel
     
    Sist redigert:

    Canem

    Medlem
    Ble medlem
    04.01.2017
    Innlegg
    6
    Antall liker
    0
    Jeg mangler erfaring med 035. Men (vil hevde at) 032 har samme huslyd som f eks 991 og 992 i den eldre Rondo-serien. 956 er svært nøytral i sammenligning med 032.

    Hilsen G-nøkkel
    Takk for svar, men jeg skrev feil. Skulle stå 935.
    Ble en liten typo der. Så 956+ 935
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.644
    Antall liker
    1.376
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Jeg mangler erfaring med 035. Men (vil hevde at) 032 har samme huslyd som f eks 991 og 992 i den eldre Rondo-serien. 956 er svært nøytral i sammenligning med 032.

    Hilsen G-nøkkel
    Takk for svar, men jeg skrev feil. Skulle stå 935.
    Ble en liten typo der. Så 956+ 935
    Holder en knapp på 032 mot 956+935
     

    oes

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2008
    Innlegg
    635
    Antall liker
    535
    Torget vurderinger
    7
    Bruksanvisning til Burmester 001 cd-spiller, eller hjelp til meny - user manual

    Hei!

    Har noen mulighet til å enten
    1) laste opp 001 bruksanvisning som pdf,
    2) ta et bilde av den siden som forteller hvordan man kommer inn i menyen uten å bruke fjernkontrollen, eller
    3) skrive/forklare hvordan man kommer inn i menyen uten å bruke fjernkontrollen
    (evt også hvordan man skifter mellom variable og fixed output)

    Jeg har midlertidig forlagt min bruksanvisning, og nå er 001 innstilt på varianle output (jeg vil ha fixed). Benytter fjernkontrollen til 088, og da virker ikke menyknappen på 001.
     

    oes

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2008
    Innlegg
    635
    Antall liker
    535
    Torget vurderinger
    7
    Tusen takk, P! Nå funker fixed level igjen
     

    Humdinger

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.08.2004
    Innlegg
    150
    Antall liker
    37
    Torget vurderinger
    1
    92312A6C-7522-4186-BF77-FD922C54B3A1.jpg

    Her er dagens oppsett etter litt frem og tilbake og noen nye investeringer. Som det vises på bildet så er det en smule trangt om plassen, men det spiller fantastisk bra etter forholdene :)
     

    oes

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2008
    Innlegg
    635
    Antall liker
    535
    Torget vurderinger
    7
    Humdinger, du spanderer en hel 956 (trolig brokoblet til mono) på hver subwoofer? Det må jeg si. Jeg har 1 stk 956mk2 i stereo til fronthøyttalerne (Harbeth 40.2). Låter sikkert fantastisk hos deg, men føler du at du får igjen for så høy forsterkerkvalitet nede under 80-100 Hz? - at de gjør jobben tviler jeg selvsagt ikke på. Eller lurer bildet oss? - og du gjør motsatt? Altså 1 stk 956-mono til hver Adyton frontkanal, med 911 stereo til subbene? - det holder sikkert, det også:)
     

    Humdinger

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.08.2004
    Innlegg
    150
    Antall liker
    37
    Torget vurderinger
    1
    Humdinger, du spanderer en hel 956 (trolig brokoblet til mono) på hver subwoofer? Det må jeg si. Jeg har 1 stk 956mk2 i stereo til fronthøyttalerne (Harbeth 40.2). Låter sikkert fantastisk hos deg, men føler du at du får igjen for så høy forsterkerkvalitet nede under 80-100 Hz? - at de gjør jobben tviler jeg selvsagt ikke på. Eller lurer bildet oss? - og du gjør motsatt? Altså 1 stk 956-mono til hver Adyton frontkanal, med 911 stereo til subbene? - det holder sikkert, det også:)
    La meg først starte med en liten oppklaring. Jeg fikk en pm med en «bekymringsmelding» angående at jeg har forsterkerne oppå sub’ene. Det vises ikke på bildene, men det er titan pulsar points både under sub’ene og mellom sub’ene og 956’ene. Sub-kassene er så avstivet at det nesten ikke er vibrasjon i dem selv på meget høyt volum, noe de nevnte pulsar points sikkert har litt av æren for. I tillegg er det pulsar points under racket og selvsagt spikes (type flate Electrocompaniet) under høyttalerne.

    Jo, det er en 956mk2 brokoblet på hver sub, og nei, jeg kjøpte de ikke dedikert til dette formålet. Avantgarde sub’ene var i utgangspunktet aktive, og jeg kjøpte først en 956 for å drive både Imagic 1.6 og sub’ene. Dessverre var skumgummien rundt elementene på sub’ene morken, så de tok kvelden under litt hardkjør med Rammstein. Nye elementer var ikke å få tak i, og skumgummi i rett størrelse viste seg også umulig å skaffe, så da endte det opp med splitter nye Seas L26ROY elementer.

    Samtidig var det en kompis av meg som hadde noen Dynamic Precision aktive mono delefiltre til salgs, og da jeg testet med disse i stedet for full range på Adyton-høyttalerne og deling på sub’ene så låt det mye bedre. Da jeg så en til 956mk2 til salgs så kom idéen om å kutte de interne forsterkerne i sub’ene og heller kjøre en 956 på dem også. De nye elementene og den nye forsterkeren ble tatt i bruk samtidig, så jeg vet ikke hva som gjorde mest utslag, men det låt mye bedre.

    911mk3 var jo drømmen jeg ikke hadde råd til, så da det dukket opp en slik til en rimelig bruktpris så kontaktet jeg Burmester for å høre om det gikk å kombinere den med en 956mk2 på bassene. De sa det ikke var noe problem hvis jeg hadde nivåregulering på delefiltrene, for forsterkningsgraden var lik, men 956 hadde mer gain enn 911. Nivået til bassene var allerede på fullt, så det var problemfritt å dempe nivået der for å tilpasse 956’en sin høyere gain. Det viste seg bare at de oppga feil info. Det er 911 som har høyest gain, og jeg endte opp med å få for lite bass.

    Når en forsterker brokobles så halveres impedansen «den ser». Dvs at mine 8 ohms sub’er ville bli 4 ohms hvis jeg brokoblet 956’ene, med påfølgende gainøkning. Den naturlige konklusjonen ble da selvsagt å prøve en brokoblet 956 på hver av sub’ene, noe som viste seg å fungere aldeles utmerket. Overkill ja, men det spiller veldig bra. Når jeg får et større rom å plassere dette i vil selvsagt forsterkerne bli annerledes plassert, men inntil da får det være slik det er nå.

    911mk3 spiller såpass mye mer oppløst og organisk enn 956mk2 at det aldri har vært et alternativ å snu om på det. 911mk3 er kort og godt en ekstremt god forsterker. Den beste jeg har hatt i alle fall...
     

    haraldo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.06.2012
    Innlegg
    2.477
    Antall liker
    2.319
    Sted
    Endor
    Hvis jeg ikke tar helt feil så bruker også Burmester selv en 956 forsterkermodul internt i deres S8 sub, dette er rått altså :eek:
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.988
    Antall liker
    10.624
    Sted
    Skien
    Her et par bilder av et gjennomført Burmester system!
    Dette eies av Rocco Lanni som bor i Italia, forøvrig en veldig hyggelig kar som jeg har skypet med et par ganger.
    Topp komponenter fra A til Å og et gjennomført rom som RPG Europe har designet og bygget.

    Anlegget består av :
    Adyton isovolt
    Burmester 948
    Burmester 2x 911
    Burmester B 100
    Burmester 069
    Burmester 808
    Kabler Nordost
    Nordost Qkore

    67082403_10215299346457291_9054336413440409600_n.jpg


    67143406_10215299346017280_3403117878151479296_n.jpg



    Mvh: Espen L
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn