Burmesters venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • H

    hobby

    Gjest
    Burmester`s venner

    Da er det neste naturlige spørsmålet hvordan disse kablene er i forhold til Valhalla.
     
    R

    Roysen

    Gjest
    Burmester`s venner

    Burmester 069:
    --------------
    Jeg har lest at den har en USB-input. Hva kan den benyttes til? Er det for oppgraderinger av software etc. eller er det som en digital input av audio signaler (som f.eks. fra PC) på linje med AES/EBU, S/PDIF etc. ?

    Mvh
    Roysen
     

    wizard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    3.734
    Antall liker
    3.336
    Burmester`s venner

    Roysen skrev:
    Burmester 069:
    --------------
    Jeg har lest at den har en USB-input. Hva kan den benyttes til? Er det for oppgraderinger av software etc. eller er det som en digital input av audio signaler (som f.eks. fra PC) på linje med AES/EBU, S/PDIF etc. ?

    Mvh
    Roysen
    Kopiert fra manualen
     

    Vedlegg

    E

    Espen L

    Gjest
    Burmester`s venner

    Cappuccino skrev:
    Da er det neste naturlige spørsmålet hvordan disse kablene er i forhold til Valhalla.
    Vi for gi beskjed til oslo hifisenter at de må få tatt kablene inn
    så for vi testet det Cappuccino
    Mvh: Espen
     

    enw

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.06.2004
    Innlegg
    199
    Antall liker
    2
    Burmester`s venner

    Da kan jeg rapportere at neste Burmester item ble dere rack V6, bred trehyllers i gloss white, bestilt i dag på OFC. Når det gjelder andre oppgraderinger fra Burmester, har jeg bestemt meg å vente litt å se an € kursen fremover, antar høsten blir bedre i så måte. Istedet blir det vel en Avelio Spectra/Radience (tidl projectdesign) som blir bestilt i løpet av de neste dager, selv om DET nok er irrelevant på denne tråden ;)

    enw
     

    friedman

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.12.2008
    Innlegg
    230
    Antall liker
    10
    Burmester`s venner

    Hei, hei

    Jeg vurderer å kjøpe Burmester Rondo 051 og 052, og lurer i den forbindelse på om Sonus Faber Cremona M gulvstående eller andre Sonus Faber-høyttalere står bra til Burmester. Noen som har testet eller som har noen formeninger?

    Edit: Jeg hører mye på klassisk musikk, samt Dylan og van Morrison. Og en del annet.


    Hilsen friedman
     
    H

    hobby

    Gjest
    Burmester`s venner

    Det tror jeg så absolutt bør være en bra match!
     
    E

    Espen L

    Gjest
    Burmester`s venner

    enw skrev:
    Da kan jeg rapportere at neste Burmester item ble dere rack V6, bred trehyllers i gloss white, bestilt i dag på OFC. Når det gjelder andre oppgraderinger fra Burmester, har jeg bestemt meg å vente litt å se an € kursen fremover, antar høsten blir bedre i så måte. Istedet blir det vel en Avelio Spectra/Radience (tidl projectdesign) som blir bestilt i løpet av de neste dager, selv om DET nok er irrelevant på denne tråden ;)

    enw
    Hei enw
    Når du for racket så må du legge ut bilder, blir helt rått i gloss white dette :)
    Er det lang bestillings tid på racket? går og vurdere på og bestille et selv ganske snart
    Mvh: Espen
     

    enw

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.06.2004
    Innlegg
    199
    Antall liker
    2
    Burmester`s venner

    Hei enw
    Når du for racket så må du legge ut bilder, blir helt rått i gloss white dette
    Er det lang bestillings tid på racket? går og vurdere på og bestille et selv ganske snart
    Bilder kommer så snart den er "up and running"! Lerveringstid var noe usikkert, men mellom 4-6 uker hvis jeg husker riktig.

    enw
     

    xeonphanes

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    07.11.2007
    Innlegg
    79
    Antall liker
    1
    Burmester`s venner

    Hei!

    Jeg kan i mellomtiden legge ut et bilde av mine 3 V1 i high gloss white.

    8)
     

    Vedlegg

    enw

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.06.2004
    Innlegg
    199
    Antall liker
    2
    Burmester`s venner

    Lekkert!! :D

    For et oppsett!

    enw
     

    friedman

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.12.2008
    Innlegg
    230
    Antall liker
    10
    Burmester`s venner

    Jeg tror ikke Burmester er å "gå i fella". Vil naturligvis høre settet mot ulike høyttalere, blant B25 som er nevnt her. Er interessert i å høre om noen har forsøkt seg på koblingen Burmester/Sonus Faber. Så slapp av, intet er avgjort enda, jeg skal gjøre et grundig arbeid og er bare akkurat kommet igang med å orientere meg ;)
     
    E

    Espen L

    Gjest
    Burmester`s venner

    xeonphanes skrev:
    Hei!

    Jeg kan i mellomtiden legge ut et bilde av mine 3 V1 i high gloss white.

    8)
    Dette er fantastisk lekkert, og jeg vet hva B80 presterer når det gjelder lyd ;)
    Hvordan syned du vinylriggen din spiller kontra cd spilleren på B80?
    mvh: Espen
     

    xeonphanes

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    07.11.2007
    Innlegg
    79
    Antall liker
    1
    Burmester`s venner

    Espen L skrev:
    xeonphanes skrev:
    Hei!

    Jeg kan i mellomtiden legge ut et bilde av mine 3 V1 i high gloss white.

    8)
    Dette er fantastisk lekkert, og jeg vet hva B80 presterer når det gjelder lyd ;)
    Hvordan syned du vinylriggen din spiller kontra cd spilleren på B80?
    mvh: Espen
    Hei Espen!

    Tusen takk! Ja, B80 er ingen dum hoyttaler :) Jeg foretrekker vinylriggen, den er i mine oerer mer naturtro og litt mindre masete om du vil, det er som om artistene slapper av og koser seg naar de spiller :p Jeg hadde planer om oppgradering til 069 (med innbytte av 061 og 035), men tror kanskje det er lurt aa vente til euro-kursen faller litt..

    Du hadde tidligere 035, hvordan syns du lyden forandret seg ved aa fjerne den?
     
    E

    Espen L

    Gjest
    Burmester`s venner

    xeonphanes skrev:
    Espen L skrev:
    xeonphanes skrev:
    Hei!

    Jeg kan i mellomtiden legge ut et bilde av mine 3 V1 i high gloss white.

    8)
    Dette er fantastisk lekkert, og jeg vet hva B80 presterer når det gjelder lyd ;)
    Hvordan syned du vinylriggen din spiller kontra cd spilleren på B80?
    mvh: Espen
    Hei Espen!

    Tusen takk! Ja, B80 er ingen dum hoyttaler :) Jeg foretrekker vinylriggen, den er i mine oerer mer naturtro og litt mindre masete om du vil, det er som om artistene slapper av og koser seg naar de spiller :p Jeg hadde planer om oppgradering til 069 (med innbytte av 061 og 035), men tror kanskje det er lurt aa vente til euro-kursen faller litt..

    Du hadde tidligere 035, hvordan syns du lyden forandret seg ved aa fjerne den?
    Heissann
    Synes lyden ble bedre uten 035 etter mine ører. Det var spesielt i bassen jeg synes forbedringen ble best.
    Bassen ble mer nyansert detaljene nedover kom mer fram, bassen ble ennå litt mer direkte og stram og litt slankere.
    lyden er noe fyldigere nedover med 035 men det er det ikke noe behov for på B80 etter min mening. Går du over på 069 så er
    jeg rimelig overbevist om at du for et virkelig løft, hørte 069 på B80 på Arken messen i Sverige det spilte vanvittig flott.
    mvh: Espen
     

    xeonphanes

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    07.11.2007
    Innlegg
    79
    Antall liker
    1
    Burmester`s venner

    Espen L skrev:
    xeonphanes skrev:
    Espen L skrev:
    xeonphanes skrev:
    Hei!

    Jeg kan i mellomtiden legge ut et bilde av mine 3 V1 i high gloss white.

    8)
    Dette er fantastisk lekkert, og jeg vet hva B80 presterer når det gjelder lyd ;)
    Hvordan syned du vinylriggen din spiller kontra cd spilleren på B80?
    mvh: Espen
    Hei Espen!

    Tusen takk! Ja, B80 er ingen dum hoyttaler :) Jeg foretrekker vinylriggen, den er i mine oerer mer naturtro og litt mindre masete om du vil, det er som om artistene slapper av og koser seg naar de spiller :p Jeg hadde planer om oppgradering til 069 (med innbytte av 061 og 035), men tror kanskje det er lurt aa vente til euro-kursen faller litt..

    Du hadde tidligere 035, hvordan syns du lyden forandret seg ved aa fjerne den?
    Heissann
    Synes lyden ble bedre uten 035 etter mine ører. Det var spesielt i bassen jeg synes forbedringen ble best.
    Bassen ble mer nyansert detaljene nedover kom mer fram, bassen ble ennå litt mer direkte og stram og litt slankere.
    lyden er noe fyldigere nedover med 035 men det er det ikke noe behov for på B80 etter min mening. Går du over på 069 så er
    jeg rimelig overbevist om at du for et virkelig løft, hørte 069 på B80 på Arken messen i Sverige det spilte vanvittig flott.
    mvh: Espen
    Hei,

    Veldig interessant!

    Jeg tror absolutt 069 og B80 spilte flott sammen.. Det har jeg ingen vanskeligheter for aa tro :)
    069 er helt klart min neste oppgradering, det er bare litt spoersmaal om naar :p Haaper iloepet av 09..

    Har du noen planer om innkjoep av en nettverksspiller etterhvert?
     
    E

    Espen L

    Gjest
    Burmester`s venner

    På sikt så er det vel ikke noen vei utenom nettverkspiller, har foreløbig ikke hørt noen nettverksystem som er bedre en cd spiller vis man har en virkelig bra cd spiller ut av det lille jeg har hørt og testet, samt at jeg har bøttevis med cd så jeg kommer nok til og drøye en del før jeg tester dette mer ut hjemme. Neste jeg skal oppgradere blir nok en 069 eller lignende.
    Mvh: Espen
     

    enw

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.06.2004
    Innlegg
    199
    Antall liker
    2
    Burmester`s venner

    Oppgradering til 069 gir et vanvittig løft! når man i tillegg kan bruke DAC'en mot andre transporters etc, så er den future proof. Min tanke er å anskaffe 069 etter hvert for så over tid, også kunne anvende DAC mot netverksspillere/pc.

    enw
     

    xeonphanes

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    07.11.2007
    Innlegg
    79
    Antall liker
    1
    Burmester`s venner

    enw skrev:
    Oppgradering til 069 gir et vanvittig løft! når man i tillegg kan bruke DAC'en mot andre transporters etc, så er den future proof. Min tanke er å anskaffe 069 etter hvert for så over tid, også kunne anvende DAC mot netverksspillere/pc.

    enw
    Det er det jeg tenker ogsaa :)
     

    xeonphanes

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    07.11.2007
    Innlegg
    79
    Antall liker
    1
    Burmester`s venner

    Titleist skrev:
    xeonphanes for et system!
    her har vel alle b&o fundamentalister noe å lære. det går an å kombinere moderne "minimalistisk" design og referanse musikk reproduksjon, jeg velger å ikke kalle det hi-fi! registrer også at du har pyntet litt med en pioneer 60", tydelig at kun det beste er godt nok i denne heimen :)
    Tusen takk. Det var hyggelig at du likte det. Jeg er iallefall veldig fornoyd. :D
     

    enw

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.06.2004
    Innlegg
    199
    Antall liker
    2
    Burmester`s venner

    Vel, strengt tatt er dette litt of topic i en Burmester tråd, men på den annen side, etter å ha bestilt i dag en Projectdesign (Avelio) Radience med ett 117' lerret i pearl white, som både matcher mitt nye rack i high gloss white fra Burmester - og mine B50, så synes jeg det var kanskje verdt å nevne likevel? Antar at vi i denne tråden ikke bare liker vanvittig GOD lyd men også et tilhørende GODT bilde, spesielt når konsertvideoer på Blue-Ray skal avspilles...;D

    Når det hele er vel installert, vil bilder bli lagt inn på tråden.

    Så er det bare å vente på at Burmester begynner å lage processorer med de nye lydformater og Blue Ray spillere, noe jeg tror nok tar noen år... :-\

    enw
     

    xeonphanes

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    07.11.2007
    Innlegg
    79
    Antall liker
    1
    Burmester`s venner

    enw skrev:
    Vel, strengt tatt er dette litt of topic i en Burmester tråd, men på den annen side, etter å ha bestilt i dag en Projectdesign (Avelio) Radience med ett 117' lerret i pearl white, som både matcher mitt nye rack i high gloss white fra Burmester - og mine B50, så synes jeg det var kanskje verdt å nevne likevel? Antar at vi i denne tråden ikke bare liker vanvittig GOD lyd men også et tilhørende GODT bilde, spesielt når konsertvideoer på Blue-Ray skal avspilles...;D

    Når det hele er vel installert, vil bilder bli lagt inn på tråden.

    Så er det bare å vente på at Burmester begynner å lage processorer med de nye lydformater og Blue Ray spillere, noe jeg tror nok tar noen år... :-\

    enw
    Gratulererer! Det blir nok utrolig stilig med matchene htt. og rack til lerretet. 8)

    Dette er kanskje litt OT, men kjenner lite til Projectdesign.. Hvordan er deres PJ iforhold til JVC HD750 og Sony VPL-VW200 osv?

    Det er ikke lenge siden Burmester lanserte 087, og den har verken HDMI eller stoette for de nye lydformatene.
     
    E

    Espen L

    Gjest
    Burmester`s venner

    enw skrev:
    Vel, strengt tatt er dette litt of topic i en Burmester tråd, men på den annen side, etter å ha bestilt i dag en Projectdesign (Avelio) Radience med ett 117' lerret i pearl white, som både matcher mitt nye rack i high gloss white fra Burmester - og mine B50, så synes jeg det var kanskje verdt å nevne likevel? Antar at vi i denne tråden ikke bare liker vanvittig GOD lyd men også et tilhørende GODT bilde, spesielt når konsertvideoer på Blue-Ray skal avspilles...;D

    Når det hele er vel installert, vil bilder bli lagt inn på tråden.

    Så er det bare å vente på at Burmester begynner å lage processorer med de nye lydformater og Blue Ray spillere, noe jeg tror nok tar noen år... :-\

    enw
    Grattis enw gleder meg til og se bilder
    Mvh: Espen
     

    enw

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.06.2004
    Innlegg
    199
    Antall liker
    2
    Burmester`s venner

    Gratulererer! Det blir nok utrolig stilig med matchene htt. og rack til lerretet.

    Dette er kanskje litt OT, men kjenner lite til Projectdesign.. Hvordan er deres PJ iforhold til JVC HD750 og Sony VPL-VW200 osv?

    Det er ikke lenge siden Burmester lanserte 087, og den har verken HDMI eller stoette for de nye lydformatene.
    Grattis enw gleder meg til og se bilder
    Mvh: Espen
    Takk takk! Har vært / er mye på reisefot akkurat nå, MEN jeg gleder meg til å komme tilbake med bilder (Det betyr at jeg har flyttet til nytt Hus ;D)

    Når det gjelder PD sin Radiance, er denne helt ny (kom forrige uke). I fjorårets test i hjemmekino av Spectra, som har svakere lampe, fikk den knall kritikker og rating 6. Om den er bedre enn de to som nevnes, vet jeg ikke, men i hvert fall ikke noe dårligere. Dette er ren high end i projektor verden. Det som var viktig for meg var at den er vesentlig mindre enn de andre (25cm hvit blokk mot et hvitt tak, kontra an halvmeter svart blokk). Videre at de har stor fokus på skikkelig optikk. Så må jeg jo inrømme at jeg liker bildet deres... ;)

    Det blir vel etter hvert nok mulighet for en liten prøvetur for våre burmestervenner!

    Hilsen

    enw
     

    enw

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.06.2004
    Innlegg
    199
    Antall liker
    2
    Burmester`s venner

    Hei,

    Her er litt mer info om Avelio Spectra hentet fra AVforum der Gorm (som testet denne for Hjemmekino), hadde vært gjennom noen innledende runder/tester:

    Dæven

    Snakker om presisjon. Avielo Spectra er som et sveitsisk urvek av ypperste klasse. Jeg har aldri vært borte i noe som kan finkalibreres på denne måten. Softwaren har mulighet for å velge "ukalibrert fargerom", slik at jeg kan måle alle verdier (x og y koordinater for R/G/B/W). De målte verdiene mates så tilbake i projektoren, slik at den vet "hvor landet ligger". Så velger jeg bare fargerommet jeg ønsker, og projektoren finner koordinater for R/G/B/C/Y/M/W. Jeg kan selvsagt finkorrigere disse mot målte verdier, og ende opp med 100% korrekt fargerom. Så måler jeg lysstyrken i primær- og sekundær farger (pluss hvitt), mater disse tallene inn i et program PD har laget, og ut kommer kompenseringskoordinatene for z aksen. Når disse er lastet i projektoren, har jeg 100% korrekt fargerom, med helt korrekt lysmengde på alle primær og sekundærfargene. Altså korrekt x, y og z akse.

    Resultatet:
    Jeg har aldri (gjentar; aldri) opplevd så lekker fargegjengivelse. Det er sykt bra detaljering, og fargeovergangene virker å ha uendelig med nyanser.
    Så jeg har jo et visst håp om at min Radiance som har sterkere lampe, burde gi et ok bilde på et nivå med andre konkurrenter... ;)

    hilsen

    enw
     

    Torek

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.07.2008
    Innlegg
    217
    Antall liker
    0
    Burmester`s venner

    Hva slags høyttalere er dette?
     

    gmortens

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    14.01.2009
    Innlegg
    87
    Antall liker
    112
    Torget vurderinger
    4
    Burmester`s venner

    Fikk mitt første møte med et komplett Burmesteranlegg forleden dag (B25 høyttalere) - ble innviet i en ny og deilig verden!

    Lyttingen var ifm høyttalerjakt, så nå prøver jeg å få tak i noen små Burmesterhøyttalere som min Krell KAV 400xi kan dra og min lommebok tåler (si fra om noen her skal selge sine f.eks 022...).

    Noen som har erfaring med Krellen til Burmester 022, B25 e.l.?


    vh
    Geir
     

    Audio Art

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    29.11.2004
    Innlegg
    618
    Antall liker
    190
    Torget vurderinger
    2
    Burmester`s venner

    gmortens skrev:
    Fikk mitt første møte med et komplett Burmesteranlegg forleden dag (B25 høyttalere) - ble innviet i en ny og deilig verden!

    Lyttingen var ifm høyttalerjakt, så nå prøver jeg å få tak i noen små Burmesterhøyttalere som min Krell KAV 400xi kan dra og min lommebok tåler (si fra om noen her skal selge sine f.eks 022...).

    Noen som har erfaring med Krellen til Burmester 022, B25 e.l.?


    vh
    Geir
    Burmester sammen med krell er greit nok. Men "min" erfaring er at burmester låter best sammen med burmester. (SYNERGI)
     

    Titleist

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.08.2008
    Innlegg
    136
    Antall liker
    0
    Burmester`s venner

    hvis du tar utgangspunkt i stereophiles test b25 og kav400xi og ser på målingene vil de fortelle deg at det ikke er en god match. b25 vil knekke den forsterkeren i to.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn