Burmesters venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • H

    hobby

    Gjest
    Burmester`s venner

    Da er 077 preamp koblet opp! Dessverre har jeg ikke særlig anledning til å lytte skikkelig før til helgen, men kan ikke annet si annet enn at dette virker særdeles lovende. Kald, rett ut av esken hørte jeg ting jeg aldri trodde fantes.

    Må legge til at jeg raskt bestemte meg raskt for å slå ned volumet. Ikke fordi jeg ikke likte det jeg hørte :), men har bestemt meg for å spille inn litt først uten å være tilstede for å få en best mulig førstegangs opplevelse... Så nå klør det litt(!), bra jeg har mye jobb ut uken som holder meg i gang så jeg ikke får altfor mye abstinenser!
     

    lydbjørn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.04.2005
    Innlegg
    3.164
    Antall liker
    49
    Sted
    Oslo
    Burmester`s venner

    Cappuccino skrev:
    Da er 077 preamp koblet opp! Dessverre har jeg ikke særlig anledning til å lytte skikkelig før til helgen, men kan ikke annet si annet enn at dette virker særdeles lovende. Kald, rett ut av esken hørte jeg ting jeg aldri trodde fantes.

    Må legge til at jeg raskt bestemte meg raskt for å slå ned volumet. Ikke fordi jeg ikke likte det jeg hørte :), men har bestemt meg for å spille inn litt først uten å være tilstede for å få en best mulig førstegangs opplevelse... Så nå klør det litt(!), bra jeg har mye jobb ut uken som holder meg i gang så jeg ikke får altfor mye abstinenser!

    Ærru gæern, vente helt til helgen :eek:
     

    enw

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.06.2004
    Innlegg
    199
    Antall liker
    2
    Burmester`s venner

    HELDIGGRIS :p

    Så får vi ser hvor lenge du har nervene under kontroll, før du begynner å sniklytte, sick...

    enw
     
    E

    Espen L

    Gjest
    Burmester`s venner

    Cappuccino skrev:
    Da er 077 preamp koblet opp! Dessverre har jeg ikke særlig anledning til å lytte skikkelig før til helgen, men kan ikke annet si annet enn at dette virker særdeles lovende. Kald, rett ut av esken hørte jeg ting jeg aldri trodde fantes.

    Må legge til at jeg raskt bestemte meg raskt for å slå ned volumet. Ikke fordi jeg ikke likte det jeg hørte :), men har bestemt meg for å spille inn litt først uten å være tilstede for å få en best mulig førstegangs opplevelse... Så nå klør det litt(!), bra jeg har mye jobb ut uken som holder meg i gang så jeg ikke får altfor mye abstinenser!
    Grattis "sikle sikle" kom med intrykke ditt når du har fått lyttet litt :D
    Mvh: Espen
     
    H

    hobby

    Gjest
    Burmester`s venner

    Da er 077 blitt litt varm i trøya og har hatt tid til å fått lyttet en del. Dagen i dag har vært en stor opplevelse! Sitter akkurat nå med laptop'en på fanget mens Elton John er på besøk hjemme hos meg. Det oppleves i hvert fall slik. Dette ble ingen liten oppgradering - kan lett strø om meg med superlativer, men vil forsøke å beskrive det hele litt mer presist. Her er i hvert fall noen førsteinntrykk:

    Det første jeg merket meg var en mye sortere bakrunn og ro i lydbildet. Dernest er lydbildet mye større både i bredde og dybde, men samtidig ytterst presist. Det er som om hele scenegulvet eller opptaksrommet brettes ut foran meg. Lyden går nå langt utenfor høyttalerne, samtidig dypere enn før. Med dypere opplever jeg da ikke bare i dybde vekk fra lytteposisjon, men også nærmere meg, noe jeg liker veldig godt. Ting som før fløt sammen/over i hverandre kan jeg nå på en helt annen måte skille fra hverandre. Det er som om man kan skille lag på lag "innover" i lydbildet. Den opplevelsen er nokså heftig. Det hele gir mer mikrodetaljer, men jeg sitter ikke først og fremst igjen med et mer oppløst lydbilde i vanlig forstand, men i stedet et mer presist lydbilde. Fokuset og oppmerksomheten kommer ikke på detaljene, men i stedet på helheten i musikken for å si det slik. Musikken fyller rommet med en tetthet og et nærvær jeg ikke har opplevd før. Utover dette opplever jeg både instrumenter og stemmer som mer naturlige. Det er så mye mer informasjon som kommer frem slik at det oppleves mer "live". Til og med om jeg går inn i rommet ved siden av får jeg gåse-hud fornemmelser. Det høres rett og slett ut som om det er band som har konsert hjemme hos meg og følelsen av å "være i mål" begynner for alvor å gjøre seg gjeldende!
     

    General8

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.07.2005
    Innlegg
    644
    Antall liker
    0
    Burmester`s venner

    Høres utrolig bra ut Cappuccino, men er det ikke litt lite bilder i denne tråden?
     
    E

    Espen L

    Gjest
    Burmester`s venner

    General8 skrev:
    Høres utrolig bra ut Cappuccino, men er det ikke litt lite bilder i denne tråden?
    Enig med General8 ,her må det bilder til av det kjempe anlegget ditt Cappuccino :)
    Mvh: Espen
     
    H

    hobby

    Gjest
    Burmester`s venner

    Her er racket sett forfra og ovenfra. De to nederste komponentene i racket til høyre er altså power supply til 069 cd og 077 preampen.
     

    Vedlegg

    enw

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.06.2004
    Innlegg
    199
    Antall liker
    2
    Burmester`s venner

    Fyttirakkern, dette er rått! :p

    Men? hva gjør Accuphase oppe alt det deilige Burmester utstyret? Og hvor er effektrinnene? und deinen lautsprechers!

    Uansett, Cappuccino, dette må da være veldig gøy?!

    enw
     
    H

    hobby

    Gjest
    Burmester`s venner

    enw skrev:
    Fyttirakkern, dette er rått! :p

    Men? hva gjør Accuphase oppe alt det deilige Burmester utstyret? Og hvor er effektrinnene? und deinen lautsprechers!

    Uansett, Cappuccino, dette må da være veldig gøy?!

    enw
    Moro? Ja, definitivt!
    Årsaken til Accuphasen i racket er at den spiller SACD.
    Jeg har (ennå?) ikke Burmester effekttrinn eller høyttalere. Fordi dette er en Burmester vennetråd har jeg derfor lagt inn bilder av mine Burmester komponenter. Har ellers sendt deg PM!
     
    E

    Espen L

    Gjest
    Burmester`s venner

    Cappuccino skrev:
    Her er racket sett forfra og ovenfra. De to nederste komponentene i racket til høyre er altså power supply til 069 cd og 077 preampen.
    Dette er virkelig lekkert :) Skulle gjerne hatt den cd spilleren i hus ;)
    Har ikke hørt Høytallerene dine Cappucino men dette må da virkelig spille pent
    Mvh: Espen
     
    H

    hobby

    Gjest
    Burmester`s venner

    Espen L skrev:
    Cappuccino skrev:
    Her er racket sett forfra og ovenfra. De to nederste komponentene i racket til høyre er altså power supply til 069 cd og 077 preampen.
    Dette er virkelig lekkert :) Skulle gjerne hatt den cd spilleren i hus ;)
    Har ikke hørt Høytallerene dine Cappucino men dette må da virkelig spille pent
    Mvh: Espen
    Hei, ja Aerial høyttalerne er jeg egentlig utrolig godt fornøyd med så ser vel egentlig ikke at jeg kommer til å bytte ut de i nærmeste fremtid.

    Koblet forresten nettopp opp Nordost Quantum QX4 mellom vegg og Burmester strømrenser. Helt vanvittig opplevelse, føltes som jeg hadde fått en "ørevask":). Enda svartere/mindre støy, mer dynamikk og detaljering. Dette må være årets produkt til prisen. Anbefales definitivt til alle Burmester eiere!
     
    E

    Espen L

    Gjest
    Burmester`s venner

    Cappuccino skrev:
    Espen L skrev:
    Cappuccino skrev:
    Her er racket sett forfra og ovenfra. De to nederste komponentene i racket til høyre er altså power supply til 069 cd og 077 preampen.
    Dette er virkelig lekkert :) Skulle gjerne hatt den cd spilleren i hus ;)
    Har ikke hørt Høytallerene dine Cappucino men dette må da virkelig spille pent
    Mvh: Espen
    Hei, ja Aerial høyttalerne er jeg egentlig utrolig godt fornøyd med så ser vel egentlig ikke at jeg kommer til å bytte ut de i nærmeste fremtid.

    Koblet forresten nettopp opp Nordost Quantum QX4 mellom vegg og Burmester strømrenser. Helt vanvittig opplevelse, føltes som jeg hadde fått en "ørevask":). Enda svartere/mindre støy, mer dynamikk og detaljering. Dette må være årets produkt til prisen. Anbefales definitivt til alle Burmester eiere!
    Hmm.. dette må jeg få testet, takk for tipset
    Mvh: Espen
     

    ceroxol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    1.217
    Antall liker
    186
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    9
    Burmester`s venner

    Fantastisk utstyr du har der Cappuccino!! Farlig høy siklefaktor.. Gratulerer

    Cappuccino skrev:
    Fordi dette er en Burmester vennetråd har jeg derfor lagt inn bilder av mine Burmester komponenter.
    Tror jeg godt kunne klart noen bilder av 301 etc.. (gjerne også et lite et av continuum, tenker veldig på denne selv for tiden..)

    Ser du har valgt hdd basert avspilling i #2, men bruker cd i #1, hva er grunnene til dette valget?
     
    H

    hobby

    Gjest
    Burmester`s venner

    ceroxol skrev:
    Ser du har valgt hdd basert avspilling i #2, men bruker cd i #1, hva er grunnene til dette valget?
    Veldig enkelt. Kun praktiske årsaker, så slipper jeg å drasse på CD'er rundt omkring...
     
    H

    hobby

    Gjest
    Burmester`s venner

    Hei. Noen etterlyser bilder av mine Jeff Rowland 301 blokker her. Har p.t. ikke noe godt bilde av de, men de er fysisk identisk med 312 stereotrinnet som du kan se bilder av i tråden for Rowlands venner ved å klikke her.
     

    enw

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.06.2004
    Innlegg
    199
    Antall liker
    2
    Burmester`s venner

    Har nå hatt en lytteseanse hvor jeg fikk testet mine B50 mot hhv 001 og 011, ift kun 069 samt 069 i kombo med 077 for morro skyld. Spørsmålet er, hvordan står top line seg mot et godt reference produkt? Det ble en 10-4 i favør av 069 ;D. Utrykk som "er det mulig!!!??? :eek:" inntraff ofte. Fikk også lyttet til Quantum og ble svært overrasket.

    enw
     
    E

    Espen L

    Gjest
    Burmester`s venner

    enw skrev:
    Har nå hatt en lytteseanse hvor jeg fikk testet mine B50 mot hhv 001 og 011, ift kun 069 samt 069 i kombo med 077 for morro skyld. Spørsmålet er, hvordan står top line seg mot et godt reference produkt? Det ble en 10-4 i favør av 069 ;D. Utrykk som "er det mulig!!!??? :eek:" inntraff ofte. Fikk også lyttet til Quantum og ble svært overrasket.

    enw
    Hei enw
    Hvordan var 069 rett ned i effekt trinne kontra og bruke 077?
    Mvh: Espen
     

    enw

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.06.2004
    Innlegg
    199
    Antall liker
    2
    Burmester`s venner

    Hoppet fra komboen 001/011 til 069 var stooor. Å legge på 077 var mer "icing on the cake". Den gir litt ekstra hele veien, liksom den siste "omphfen", litt bredere, litt dypere, litt mer live, men det hele blir jo et prisspørsmål... . Men mellomlegget mellom 069 kontra 001/011 er jeg ikke i tvil om! Da kan jo også være at du kan hente ut mer ved å benytte B80, isteden for de B50 som jeg lyttet til.

    Men det er helt klart, når vi kjørte full pakke, å faen det er noe av det råeste jeg noensinne har vært med på. Mitt eget anlegg låt som et halv god ipod greie i hjørnet (overdriver litt...) i forhold. Skal jeg peke på noe, må det være den sinnsyke live opplevelsen som jeg fikk, nærheten, pusten, det å høre at han snur seg og ser på bandmedlemme bak seg, som rev meg med, og hvpor lyden var fantastisk på alle nivåer. Kanskje spesielt på litt høyere nivåer, hvor du fysisk føler stemmevibrasjonene (har nå Minor Majority i tankene..).

    Om det var 077 som brakte det siste, antakelig, men gud så nære en ren 069 er det samme... ;)

    enw
     

    Titleist

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.08.2008
    Innlegg
    136
    Antall liker
    0
    Burmester`s venner

    hmm, artig med slike opplevelser :)
    hva kan vi forvente hos enw i løpet av 09?

    069 + 911 = 450 ?
    001 + 911 + 911 = 400 ?
    001 + 911 + b80 (innbytte b50) = 350 ?
    001 + 911 = 250 ?

    + bat og dcs i innbytte ?
     
    E

    Espen L

    Gjest
    Burmester`s venner

    Titleist skrev:
    hmm, artig med slike opplevelser :)
    hva kan vi forvente hos enw i løpet av 09?

    069 + 911 = 450 ?
    001 + 911 + 911 = 400 ?
    001 + 911 + b80 (innbytte b50) = 350 ?
    001 + 911 = 250 ?

    + bat og dcs i innbytte ?
    [/quot
    Og hva går du for da enw :D :D
    Mvh: Espen
     
    H

    hobby

    Gjest
    Burmester`s venner

    Hei Enw,
    Skjønner du har hatt en flott lytteseanse! At 069 alene overgår 001 + 011 stemmer med mine erfaringer også.
    069 og også 077 er virkelig State of the Art produkter som gir STOR musikkglede.

    Cappuccino
     
    E

    Espen L

    Gjest
    Burmester`s venner

    Cappuccino skrev:
    Hei Enw,
    Skjønner du har hatt en flott lytteseanse! At 069 alene overgår 001 + 011 stemmer med mine erfaringer også.
    069 og også 077 er virkelig State of the Art produkter som gir STOR musikkglede.

    Cappuccino
    Huff dette kan bli dyrt :'(
    Mvh: Espen
     

    enw

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.06.2004
    Innlegg
    199
    Antall liker
    2
    Burmester`s venner

    Ja, dette er ikkkkkkeeee billig over the long run. Godt renta gikk ned med 1,75 i dag....!

    Hva som bir skiftet ut i 09 blir uansett en overraskelse, (om enn ikke stor..!). I'll keep you all posted ;)

    enw
     
    E

    Espen L

    Gjest
    Burmester`s venner

    enw skrev:
    Ja, dette er ikkkkkkeeee billig over the long run. Godt renta gikk ned med 1,75 i dag....!

    Hva som bir skiftet ut i 09 blir uansett en overraskelse, (om enn ikke stor..!). I'll keep you all posted ;)

    enw
    Vi venter i spenning på hva du kommer til og skifte ut i 09
    Mvh: Espen
     
    E

    Espen L

    Gjest
    Burmester`s venner

    Cappuccino skrev:
    Her kan dere se oppsettet samlet sett, så man skjønner hva min Burmester front-end har å boltre seg med.
    (Mer detaljerte bilder kan sees under trådene for Jeff Rowlands og Aerial Acoustics venner)
    Dette er virkelig lekkert Cappucino, her må du vel være virkelig fornøyd med lyden
    Mvh: Espen
     
    H

    hobby

    Gjest
    Burmester`s venner

    Takk! Jo, jeg må si meg strålende fornøyd! Likevel leter man stadig etter forbedringspotensiale...;)
     
    H

    hobby

    Gjest
    Burmester`s venner

    Lurer på om Burmester vil komme med nye varianter av høyttalerne i B50-B80 sjiktet. Det virker på meg som om nye B25 og B100 har samme "horn"-diskant løsning, og som skiller seg fra B50/B80. Har diskutert med OHC om dette, men de visste ikke noe ennå, men utelukket det ikke etter som jeg forstod. Hvis det i såfall ble lansert som en oppgraderingsmulighet for eksisterende B50/80-eiere hadde jo det vært en ypperlig opsjon.
     

    enw

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.06.2004
    Innlegg
    199
    Antall liker
    2
    Burmester`s venner

    Cappuccino skrev:
    Lurer på om Burmester vil komme med nye varianter av høyttalerne i B50-B80 sjiktet. Det virker på meg som om nye B25 og B100 har samme "horn"-diskant løsning, og som skiller seg fra B50/B80. Har diskutert med OHC om dette, men de visste ikke noe ennå, men utelukket det ikke etter som jeg forstod. Hvis det i såfall ble lansert som en oppgraderingsmulighet for eksisterende B50/80-eiere hadde jo det vært en ypperlig opsjon.
    En av de tingene jeg liker så godt med B50 i dag, er diskantspredningen, som er i noen settinger, helt vanvittig. Jeg har fått kommentarer fra gjester som sitter 90 grader i vinkel på høytaleren, at den spiller utrolig bra og live. Blir ikke en hornløsning, en litt mer innsnevrende og kanaliserende på de nåværende diskanters lettflytenhet og og ikke-eksistens...! Ikke for det, jeg har ikke hørt de nye B25, så det kan jo være at jeg tar helt feil! Er det bedre, og det er en oppgraderingsmulighet, supert ;D

    enw
     
    E

    Espen L

    Gjest
    Burmester`s venner

    Cappuccino skrev:
    Lurer på om Burmester vil komme med nye varianter av høyttalerne i B50-B80 sjiktet. Det virker på meg som om nye B25 og B100 har samme "horn"-diskant løsning, og som skiller seg fra B50/B80. Har diskutert med OHC om dette, men de visste ikke noe ennå, men utelukket det ikke etter som jeg forstod. Hvis det i såfall ble lansert som en oppgraderingsmulighet for eksisterende B50/80-eiere hadde jo det vært en ypperlig opsjon.
    Har hørt at Burmester har Byttet sjefskonstruktør på høytallersiden
    muligens derfor også noe forandringer på de nye høytallerene i henhold til noen av de andre modellene
    Mvh: Espen
     
    H

    hobby

    Gjest
    Burmester`s venner

    Stemmer nok.
    Espen, hvordan er du fornøyd med Tyr kablene i oppsettet ditt? Har du nå Tyr hele veien (IC/spkr)?
    Hva slags strømkabler benytter du? Burmester sine?
    Eksperimentert noe med kabler i oppsettet ditt?

    Cappuccino
     
    E

    Espen L

    Gjest
    Burmester`s venner

    Cappuccino skrev:
    Stemmer nok.
    Espen, hvordan er du fornøyd med Tyr kablene i oppsettet ditt? Har du nå Tyr hele veien (IC/spkr)?
    Hva slags strømkabler benytter du? Burmester sine?
    Eksperimentert noe med kabler i oppsettet ditt?

    Cappuccino
    Hei Cappucino
    Har ikke fått eksperimentert så mye med kabler enda på B80 da jeg bare
    har hatt de i knappe 3 måneder, men prøvde en del forsjellige typer på B50.
    Prøvde :Silk, Cardas, Burmester (lila) Kimber,Linn,Nordost(spm) Au24,Audioquest.
    På B50 så synes jeg at Cardas fungerte best av de jeg prøvde. Cardas er etter min mening ingen helt nøytral kabel i lyden, den legger litt til i bånn samt runder noe i toppen
    men det synes jeg passet veldig bra på B50 da de ikke har så mye tyngde i bånn. Forstår godt de som liker rør bruker Cardas. Vil si at Cardas er litt "husli" i lyden. Når jeg kjøpte B80 så hadde jeg ikke noe behov for noe ekstra i bunn så da følte jeg at Cardas ikke passet så bra in. Hørte da på Valhalla å Tyr. Begge de passet perfekt til B80, virket for mine ører at de er helt ærlig i framføringen av lyden, bassen ble strammet inn samt at diskanten er som fløte (forstår ikke de som mener at Tyr,Valhalla er lyse og harde) Valge falt på Tyr framfor Valhalla, på grunn av at det er ekstrem liten differanse (etter min mening) mellom Tyr og Valhalla, men pris differansen er stor. På strømkabler så kjører jeg Burmester konsekvent, mener at de er noe av det bedre på strømkabler (men ikke på Høytallere eller forbindelseskabler)
    Mvh: Espen
     
    H

    hobby

    Gjest
    Burmester`s venner

    Espen, det stemmer bra med mine erfaringer.
    Nordost passer veldig bra med Burmester. Årsaken mener jeg er at Nordost slipper alt i gjennom, i hvert fall mye mer enn de fleste andre kabel merker, og at Burmester spiller så bra at det faktisk tåler å pares med Nordost! Nettopp dét er det ikke alt som gjør og typisk årsak for de som oppgir at de ikke liker Nordost (men uten å være klar over at det er elektronikken som i såfall er årsaken til evt. dårlig lyd).

    Strømkablene til Nordost er også i en egen klasse, men her er Burmester sine egne et kupp til prisen og veldig bra. Jeg har dog sml. Burmester nettkabel med Nordost Brahma på kilde og det var litt forbedring med sistnevnte.
     

    enw

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.06.2004
    Innlegg
    199
    Antall liker
    2
    Burmester`s venner

    Godt! da kan jeg beholde alle mine Brahma kabler....
    ;)
    enw
     
    H

    hobby

    Gjest
    Burmester`s venner

    enw skrev:
    Godt! da kan jeg beholde alle mine Brahma kabler....
    ;)
    enw
    Definitivt, i hvert fall inntil du oppgraderer til de nye Odin nettkablene! ;D

    Sitat fra Hifi+ nr 62 som nettopp har testet Odin nettkabler:

    "As good as the Valhalla power cords are, Odin is in a different league, bringing solidity, presence, a physicality to instruments and the space in which they are recorded, that the Valhalla can only suggest"

    "Switching to the Valhalla lead robbed the piano of weight and the track of stability, the voices of presence and pyhiscal substance, the music of flow and progression..."

    Trøsten (!) er at selv bare en slik kabel gjør stor forskjell. Det anbefales å starte med den som går fra vegg og videre til der kilde er koblet opp.
     
    E

    Espen L

    Gjest
    Burmester`s venner

    wizard skrev:
    Flotte bilder ;) artig og se at de brukte B80 på ces messa
    Ser at jeg må få bestilt Burmester racket snarest, et vanvittig flott rack
    Mvh:Espen
     
    E

    Espen L

    Gjest
    Burmester`s venner

    Titleist skrev:
    vel, det vil være naturlig å skru på shit-filteret når slike påstander blir hevdet, men det var under messa til ohc at representanten fra burmester snakket meget varmt om noen nye ht-kabler de hadde på trappene. ces er vel en passende messe å lansere de på, nå gjenstår det bare å få testet disse og se om det faktisk er hold i disse påstandene.
    Ble fortalt av Ralph (fra Burmester) at dette var kabler jeg bare måtte få testet
    Men til meg sa han at Odin var bedre kabler, men de koster sykt mye mer en Burmester kablene.
    Mvh: Espen
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn