Ønsker med dette innlegget å få innspill og konkrete tips til forsterkeri til mine Final 1.2 elektrostater. Jeg har dessverre ikke spesifikasjonene til høyttaleren (Impedanskurve) men antar den er rimelig "slem" som det heter. En antatt følsomhet på 86db er det jeg har å gå ut fra.
Jeg har prøvd med en Ampliwire 100 fra EC, men det gikk heller dårlig. Forsterkeren kutter ganske tidlig. Jeg har også prøvd en Roksan Blak. Det var en meget god match. Den er dessverre litt for dyr, men sett bort fra det en forsterker jeg ble svært glad i de få dagene den var på besøk.
Jeg har lekt med tanken om rør i pre delen og SS muskler i effekten.
Andre løsninger jeg har vurdert, men ikke prøvd er Bryston 4B ST/BP 25 som er tilbydd meg for 18´. Usikker på om den prisen er fornuftig.
Signalkilder er vinyl og streaming. Så da er det fint om Dac og RIAA er inkludert i endelig løsning og innenfor gjeldene budsjett.
Ideelt sett er løsningen alt i en boks, men ser at det kan bli vanskelig.
Så det vanskelige: Budsjett er 20´-25´ Ikke ett øre over, helst mye under.
Tar du utfordringen?
Her ett bilde av 2 meter elektrostat.
Jeg har prøvd med en Ampliwire 100 fra EC, men det gikk heller dårlig. Forsterkeren kutter ganske tidlig. Jeg har også prøvd en Roksan Blak. Det var en meget god match. Den er dessverre litt for dyr, men sett bort fra det en forsterker jeg ble svært glad i de få dagene den var på besøk.
Jeg har lekt med tanken om rør i pre delen og SS muskler i effekten.
Andre løsninger jeg har vurdert, men ikke prøvd er Bryston 4B ST/BP 25 som er tilbydd meg for 18´. Usikker på om den prisen er fornuftig.
Signalkilder er vinyl og streaming. Så da er det fint om Dac og RIAA er inkludert i endelig løsning og innenfor gjeldene budsjett.
Ideelt sett er løsningen alt i en boks, men ser at det kan bli vanskelig.
Så det vanskelige: Budsjett er 20´-25´ Ikke ett øre over, helst mye under.
Tar du utfordringen?
Her ett bilde av 2 meter elektrostat.