Bryllupet

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Slabbedask

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    34
    WTF???

Ser ut som om hun er rigga til for å delta i ei hundeutstilling i klassen for pudler.

ottone

Nesten klassiker
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    12.710
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Ooh, that was one heck of a party!

Gikk overende og måtte plastre halve trynet idag, såpass må det være når det er skikkelig bryllup.
    Skål, hikk, for one of the nicest little women...one of the nicest little women ...!!

og faen heller, jeg skulle ha kjøpt den der Silver Shadow'en den gangen.

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    10.007
    Torget vurderinger
    1
    Cognac'en fra Courvoisier satt som et skudd! Folk burde gifte seg oftere.

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    30.314
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Introen på TV2-nyhetene fikk fram gapskratten min i går kveld:

Imperiet slo tilbake i dag.

Bullseye.

V

vredensgnag

Gjest
    Ja, den satt i blinken.

Min datter er anglofil, såpass at hun går på universitet der borte og har bestemt seg for at hun skal bo der i "a pile of bricks and stone."
    Hun og venninnene har vært over hele øyriket fra de var 15. Shakespeare beskrev hva som trekker henne dit, tror jeg:

This royal throne of kings, this sceptred isle,
    This earth of majesty, this seat of Mars,
    This other Eden, demi-paradise,
    This fortress built by Nature for herself
    Against infection and the hand of war,
    This happy breed of men, this little world,
    This precious stone set in the silver sea,
    Which serves it in the office of a wall
    Or as a moat defensive to a house,
    Against the envy of less happier lands,--
    This blessed plot, this earth, this realm, this England.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Tubesnake skrev:
    WTF???

Ser ut som om hun er rigga til for å delta i ei hundeutstilling i klassen for pudler.
    Hadde pult'a likevel. Under staffasjen ser det jo ut til å være i orden. ;D

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    11.476
    baluba skrev:
    Tubesnake skrev:
    WTF???

Lenge siden du har fått noe? ;D

Poirot

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.07.2007
    Antall liker
    2.129
    baluba skrev:
    Tubesnake skrev:
    WTF???

Med hatten på? :eek:

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Pink_Panther skrev:
    baluba skrev:
    Tubesnake skrev:
    WTF???

Det er det i og for seg, men slikt har lite med dette å gjøre. Årsaken til at jeg hadde pult'a er enkelt og greit at jeg er heterofil. Dama ser ut til å være ganske lekker, selv om hatten er en vits og hun er fanget av kamera med et litt snodig ansiktsuttrykk. Jeg vil ikke ha noe problem med å starte kosen mens hatten fortsatt er på, men det spørs om den holder seg så lenge på hodet når temperaturen stiger.

Hun ser litt ut som en parodi på Joanna Lumleys (parodi)karakter i Ab Fab. Sexy og totalt skrudd! ;D

Dette bildet er den beste testen på legning vi kan finne i dag. De som hevder at hun ikke er pulbar er utvilsomt sjefshomser. Trist hvis dette går opp for dere først nå, i og med at det er helt greit å komme ut av skapet i våre dager.

Poirot

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.07.2007
    Antall liker
    2.129
    baluba skrev:
    Pink_Panther skrev:
    baluba skrev:
    Tubesnake skrev:
    WTF???

Det er det i og for seg, men slikt har lite med dette å gjøre. Årsaken til at jeg hadde pult'a er enkelt og greit at jeg er heterofil. Dama ser ut til å være ganske lekker, selv om hatten er en vits og hun er fanget av kamera med et litt snodig ansiktsuttrykk. Jeg vil ikke ha noe problem med å starte kosen mens hatten fortsatt er på, men det spørs om den holder seg så lenge på hodet når temperaturen stiger.

Hun ser litt ut som en parodi på Joanna Lumleys (parodi)karakter i Ab Fab. Sexy og totalt skrudd! ;D

Dette bildet er den beste testen på legning vi kan finne i dag. De som hevder at hun ikke er pulbar er utvilsomt sjefshomser. Trist hvis dette går opp for dere først nå, i og med at det er helt greit å komme ut av skapet i våre dager.
    Er du så sikker på at hun vil ha deg da, gamle gris? Nøff :p

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Super skrev:
    baluba skrev:
    Pink_Panther skrev:
    baluba skrev:
    Tubesnake skrev:
    WTF???

Jeez, selvsagt er hun det. Selv om hun ser litt morsom ut så har hun nok sansen for en anglofil mann med stil. ;)

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.584
    Torget vurderinger
    0
    baluba skrev:
    Du kjære unge virile venn, finnes det mange ( om noen ? :D ) kvinner du ikke hadde pult ?

Jeg har deg mistenkt for at om du ikke ville gjøre det av noen annen grunn ville du uansett gjort det for at hun ikke skulle føle seg avvist ! ::) ::)

Jeg tror du er både snill og selvoppofrende slik sett ! ;)

;D ;D

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    11.476
    baluba skrev:
    Super skrev:
    baluba skrev:
    Pink_Panther skrev:
    baluba skrev:
    Tubesnake skrev:
    WTF???

Jeez, selvsagt er hun det. Selv om hun ser litt morsom ut så har hun nok sansen for en anglofil mann med stil. ;)
    Hvis du ser på pulingen kun som en del av forplantningen så har du rett i at hun appelerer til hetrofile menn. Skal man pule for å ha det gøy er jeg redd man blir skuffet over henne. Skrell av staffasjen så finner man nok en robot, enkel sådan.

C

Cyber

Gjest
    Føler ofte på HFS for tiden at jeg klikker inn på en tråd og så går ikke diskusjonen helt i det jeg antar før jeg kommer inn på siden... ;D

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    11.476
    cybervision_ skrev:
    Føler ofte på HFS for tiden at jeg klikker inn på en tråd og så går ikke diskusjonen helt i det jeg antar før jeg kommer inn på siden... ;D
    Nå skjønner jeg ikke helt hva du mener. I denne tråden så har man jo vært innom selve sermonien, paraden (hvis man kan kalle det det) bilen brudeparet kjørte, brudens egenskaper i sengen, selskapet og musikken og nå ser vi litt på gjestene. Hva mer kan man forlange?

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Spiralis skrev:
    baluba skrev:
    Du kjære unge virile venn, finnes det mange ( om noen ? :D ) kvinner du ikke hadde pult ?

Jeg har deg mistenkt for at om du ikke ville gjøre det av noen annen grunn ville du uansett gjort det for at hun ikke skulle føle seg avvist ! ::) ::)

;D ;D
    Joda, jeg er en snill mann som stort sett gir jentene det de vil ha. Men, jeg må innrømme at jeg har en tendens til å være litt for kresen, noe som med alderen blir vanskeligere og vanskeligere å være. Jeg har nok derfor skuffet endel Garage-studiner i mine yngre dager. Jeg hadde nemlig lært noe av Bobby Bare som sang "I never went to bed with an ugly woman, but I shure woke up with a few". En gang så unnskyldte jeg meg med å være to drunk to fuck, men var så dum at jeg tenkte Bobbys ord høyt samtidig. DET var ikke særlig bra, for neste dag viste det seg at hun slettes ikke var ille. Og jeg våknet alene, edru og upult. :( Traff henne igjen på Garage senere, og hun kjente meg ikke lenger. Straff som fortjent, antar jeg.

Poirot

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.07.2007
    Antall liker
    2.129
    baluba skrev:
    Spiralis skrev:
    baluba skrev:

;D ;D
    Joda, jeg er en snill mann som stort sett gir jentene det de vil ha. Men, jeg må innrømme at jeg har en tendens til å være litt for kresen, noe som med alderen blir vanskeligere og vanskeligere å være. Jeg har nok derfor skuffet endel Garage-studiner i mine yngre dager. Jeg hadde nemlig lært noe av Bobby Bare som sang "I never went to bed with an ugly woman, but I shure woke up with a few". En gang så unnskyldte jeg meg med å være to drunk to fuck, men var så dum at jeg tenkte Bobbys ord høyt samtidig. DET var ikke særlig bra, for neste dag viste det seg at hun slettes ikke var ille. Og jeg våknet alene, edru og upult. :( Traff henne igjen på Garage senere, og hun kjente meg ikke lenger. Straff som fortjent, antar jeg.
    Det gjelder å ikke ha for høye tanker om seg selv vet du, så skal du nok se at det kanskje kan bli noe på deg også. ;)

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Super skrev:
    baluba skrev:
    Spiralis skrev:
    baluba skrev:

;D ;D
    Det gjelder å ikke ha for høye tanker om seg selv vet du, så skal du nok se at det kanskje kan bli noe på deg også. ;)
    Nå ja, så ille står det ikke til med meg. Problemet mitt er at jeg sliter med å tiltrekke meg kvinner i passende alder. Det er fortsatt de som er godt under 30 som viser interesse for gamle baluba. Forbannet være mitt ungdommelige utseende... ;D

Fra spøk til revolver, det er faktisk et problem. Jeg liker dem best over 30, men følelsen er ikke gjensidig. Derfor lar jeg meg fortsatt avspise med jenter i tyveårene, og det er ikke slik det skal være.

Poirot

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.07.2007
    Antall liker
    2.129
    baluba skrev:
    Super skrev:
    baluba skrev:
    Spiralis skrev:
    baluba skrev:

;D ;D
    Nå ja, så ille står det ikke til med meg. Problemet mitt er at jeg sliter med å tiltrekke meg kvinner i passende alder. Det er fortsatt de som er godt under 30 som viser interesse for gamle baluba. Forbannet være mitt ungdommelige utseende... ;D

Fra spøk til revolver, det er faktisk et problem. Jeg liker dem best over 30, men følelsen er ikke gjensidig. Derfor lar jeg meg fortsatt avspise med jenter i tyveårene, og det er ikke slik det skal være.
    Så, så, ikke skryte på deg for mye nå. "Derfor lar jeg meg fortsatt avspise med jenter i tyveårene" du liksom. ;D

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Super skrev:
    baluba skrev:
    Super skrev:
    baluba skrev:
    Spiralis skrev:
    baluba skrev:

;D ;D

Så, så, ikke skryte på deg for mye nå. "Derfor lar jeg meg fortsatt avspise med jenter i tyveårene" du liksom. ;D
    Det er faen ikke mye å skryte av. Det er fordi de er de eneste som er så uerfarne at de lar seg lure av en kjærlighetens kjøter og sjarlatan, og ikke gjennomskuer hvor ubrukelig en baluba faktisk er. Det er i alle fall forklaringen de erfarne og kloke kvinnene ville ha gitt deg. Men jeg har enda ikke forsøkt meg på gjenbrukmarkedet for alvor, og der må det jo være noen pent brukte og desperate som kan snu utviklingen i en sunn retning.

Hvis du er i tyve eller trettiårene selv så kan det kanskje virke som et gode å være i stand til å dupere de samme kvinnene du går ut med i dag, men tro meg - det er intet gode. De kan jo ofte ikke skille godt fra dårlig materiale, og er dermed dårlig egnet som skrytemateriale for en voksen kar. Derfor gror jeg bilring og grå hår i håp om å bli tatt på alvor som en voksen mann til slutt. ;)

audionut

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.01.2005
    Antall liker
    0
    Kokettere med at man "uheldigvis" har draget på 20-åringer. Kanskje noe av det mest patetiske skrytet jeg har lest på år og dag, herr baluba. ::)

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    audionut skrev:
    Kokettere med at man "uheldigvis" har draget på 20-åringer. Kanskje noe av det mest patetiske skrytet jeg har lest på år og dag, herr baluba. ::)
    Jeg har ikke skrevet noe om kvaliteten på kvinnene?

Edit: Dessuten har de fleste menn under 50 god nok kjangs på kvinner under 30, bare de ikke forgubber seg helt. De fleste her inne vil jeg tro kan trekke noenogtyveåringer med et uforløst farskompleks. Det er ikke noe å kokettere med, for det er egentlig bare pinlig. De som ikke tror de har draget på de damene lider enten av dårlig selvbilde eller dårlige antenner. Eller så ser de så gubbete ut at de blir avvist på fem meters avstand. Unge kvinner bestemmer seg nemlig på fem meters avstand. Det er deres største svakhet. Enhver erfaren herre på byen vet det at jobben er utført før du har begynt.

Ergo trenger en mann beskyttelse mot egen dumhet i form av tydelig grått hår og bilringer. Da er det kun gerantofile chubbychasers som fortsatt henger med, og det er en såkalt acquired taste.

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Trikset, skjønner du, baluba... Det er å klare å beholde en av disse 20-åringene.

Etter 20 år med fornuftig lagring og vedlikehold pluss forsiktig og kjærlig bruk, blir de 40-åringer med stil, eleganse og patina.

Lurer på hva man kunne fått for noe sånt på Ebay...............

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Zomby_Woof skrev:
    Trikset, skjønner du, baluba... Det er å klare å beholde en av disse 20-åringene.

Etter 20 år med fornuftig lagring og vedlikehold pluss forsiktig og kjærlig bruk, blir de 40-åringer med stil, eleganse og patina.

Lurer på hva man kunne fått for noe sånt på Ebay...............
    Omtrent femten år for sent å ta til seg et slikt råd nå, dessverre. Men jeg har da hatt det gøy og har fått en arveprins, selv om det også betyr at jeg sikkert kommer til å dø i ensomhet og fornedrelse, kvalt av egne høyttalerkabler. Fremtidens kabler er selvfølgelig intelligente og tar over plassen for kjæledyr hos musikkelskere som bor alene.

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Jeg er minst like seint ute. Jeg vet nå, men gjorde ikke noe med saken den gang jeg kunne...

Omtrent som på boligmarkedet, forresten. Hvis jeg hadde handlet for 20 år siden, ville jeg vært gjeldfri i dag. Muligens ville jeg bare endt mine dager hengende i enda dyrere høyttalerkabler.

Tilbake til topic: Pen dame. Hun kan umulig være britisk. Er det lov å gjette portugisisk klippfiskskipper i slekta?

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    297
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    De portugisiske klippfiskskipperne seilte vel forbi UK…? Men her i Kristiansund har de satt sine tydelige spor, mildest talt. Blant kvinnene ikke minst er fortsatt en overraskende stor andel brunøyde skjønnheter med mørkt hår :)

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Vidar P skrev:
    De portugisiske klippfiskskipperne seilte vel forbi UK…? Men her i Kristiansund har de satt sine tydelige spor, mildest talt. Blant kvinnene ikke minst er fortsatt en overraskende stor andel brunøyde skjønnheter med mørkt hår :)
    Dårlig retningssans, kanskje? Jeg vet det er utenfor den vanlige reiseruta.

Jeg har lagt merke til denslags skjønnhet langs kysten. Der det finnes torsk og svaberg, finnes det også brunøyde skjønnheter.

ottone

Nesten klassiker
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    12.710
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Vidar P skrev:
    Hehe.
    Det der drar vi fordel av langs kysten lengre sør også. Jeg er gift med en av dem :) 8)

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    ottone skrev:
    Vidar P skrev:
    Hehe.
    Det der drar vi fordel av langs kysten lengre sør også. Jeg er gift med en av dem :) 8)
    Vi har det fint slik på Vestlandet. Den genetiske poolen er ganske variert takket være havet som tar og gir. Det finnes faktisk fine damer i UK også, og de har vel hatt sine skip de har måttet redningen besetningen av når de har gått ned utenfor kysten deres. Det er ikke alle landganger som er planlagte og ønskede, og et opphold i land før ny hyre kunne ofte ta litt tid.

Selv har jeg en skotsk marineoffiser fra et slag utenfor Mørekysten mellom den spanske armada og den britiske marine rundt år 1600 som stamfar. Likevel har jeg brune øyne og mørke farger, så det må nok være mer en ginger i min blend.

Julenissen

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.05.2002
    Antall liker
    3
    Jeg synes Clark Kent var best av alle i hele bryllupet ;D

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    10.007
    Torget vurderinger
    1
    Vidar P skrev:
    Snarere samiske gener... ;D

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    297
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    baluba skrev:
    Selv har jeg en skotsk marineoffiser fra et slag utenfor Mørekysten mellom den spanske armada og den britiske marine rundt år 1600 som stamfar. Likevel har jeg brune øyne og mørke farger, så det må nok være mer en ginger i min blend.
    Jeg visste ikke engang at skottene hadde en marine... (annet enn deres dels motvillige deltakelse i den britiske da) så man får tro det var en overløper :)

Bjørn; skulle likt å ha sett den samiske farkosten de kom helt ned til Vestlandet i.... doubt it :)

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    10.007
    Torget vurderinger
    1
    Hehe. Samer har vært her lenge, og de er blandet inn flere steder enn du tror, Vidar... -de finnes bl.a. i Trøndelag. Og mange av dem har levd som nordmenn flest i flere hundre år. De er ikke "et geografisk avgrenset fenomen".

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Vidar P skrev:
    baluba skrev:
    Jeg visste ikke engang at skottene hadde en marine... (annet enn deres dels motvillige deltakelse i den britiske da) så man får tro det var en overløper :)

Bjørn; skulle likt å ha sett den samiske farkosten de kom helt ned til Vestlandet i.... doubt it :)
    Glemte å nevne at han var leiesoldat, altså overløper i dine ord. Av forståelige grunner fant han et annet sted å slå seg til etter endt tjeneste, og med penger han fikk for jobben kjøpte han seg land på Karmøy, og startet faktisk et skjenkested med gamblingrettigheter. I en periode fungerte faktisk Kopervik som en form for Las Vegas for de som seilte langs kysten. Han hadde betalt kongen av Danmark-Norge for en form for fristad-status for området. Det er en utrolig men sann historie. For andre gang måtte Kopervik importere en person for å få storfolk til gards. Første gang var kongens historiker, islendingen Tormod Torfæus.

Min bror gikk med kilt ved festlige anledninger før i tiden (han om det), og fikk det for seg å finne fram til riktig argyle-mønster. Men uten kunnskap om hans liv før marinen og Norge var det bare å gi opp med en gang. Men vi har fortsatt samme våpenskjold, selv om vi i dag må gjette oss fram til riktige farger. De er bare beskrevet med ord i gamle skrifter. Av en eller annen grunn har jeg ikke tatt meg tid til å sette meg inn i denne historien selv, for detaljene er ganske nye for vår gren av slekten. Det er en spennende historie som jeg før eller siden kommer til å sette av tid til å bli kjent med. Jeg tipper de fleste har slike spennende personer på sin slektstavle.

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Får begynne med kilt du og, baluba. Jeg hadde noen byturer med en militærkollega utvandret fra Skottland. Det så ut til å generere en viss interesse fra den etterspurte aldersgruppen. Standardspørsmålet er vel alle kjent med. Standardsvarene hans var: "That's for me to know, and you to find out." og "Of course, and it works."

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    11.476
    baluba skrev:
    Derfor gror jeg bilring og grå hår i håp om å bli tatt på alvor som en voksen mann til slutt. ;)
    Jeg trodde det var noe som kom automatisk når man passerte 50, mener du man må jobbe for å få bilringer og grått hår? :eek:
    Det er der jeg har begått en bommert. ;D

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn