Bryllupet

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.584
    Torget vurderinger
    24
    Påtagelig stille på forumet i dag - derved er det lett å trekke den slutningen at det er en mengde skap-royalister og andre softies around.... 8) 8) 8)

Ludo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.265
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    1
    På tide å skifte til finstasen nå ja, dette blir fest... hva skal dere ha på dere? ;D ;D ;D

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    Jeg sitter her på jobben forskriftsmessig antrukket i grå sjakett med stripete benklær. Det har vel dere også antar jeg?

ottone

Nesten klassiker
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    12.710
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Ludo skrev:
    På tide å skifte til finstasen nå ja, dette blir fest... hva skal dere ha på dere? ;D ;D ;D
    Bunaden henger klar, men jeg har glemt å stryke. Kanskje det holder med tweed og tversover.

ottone

Nesten klassiker
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    12.710
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    pengesluk skrev:
    Glemte å se på utstyrs-lista di - selvsagt er det nytteløst å diskuteret dette med en så ihuga anglofil! ;D ;D ;D Sorry!
    Glad anglofil, jo, men ingen fanatiker.
    Jeg har i mitt eie både pickuper og hodetelefoner produsert på øya, låter forjævlig begge deler, så der går grensen for britenes kompetanse. Da må man til Japan, et annet folk med sans for stil og tradisjoner. Ikke republikk der heller, såvidt jeg vet. :p

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    30.314
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Pent sykkeltøy ligger klart her. Får vel kjøre noen tempodrag a la Chris Boardman i anledning dagen.

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.783
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    ottone skrev:
    Slike seremonier er en god motvekt mot tidens generelle forflating og forsøpling.

hvis en kvalmende overdådig innavlsfest på skattebetalernes regning ikke er søppel, så er det veldig lite annet som er søppel, selv i våre dager...

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.587
    Torget vurderinger
    0
    Canales skrev:
    ottone skrev:
    Slike seremonier er en god motvekt mot tidens generelle forflating og forsøpling.

hvis en kvalmende overdådig innavlsfest på skattebetalernes regning ikke er søppel, så er det veldig lite annet som er søppel, selv i våre dager...
    Innavl...???? Det er vel noe av det mer positive med det hele at han IKKE har funnet et søskenbarn. Søt jente og i følge de hunkjønn jeg hører uttaler seg er det en søt og kjekk gutt !

Men den virkelg gode grunnen til å se på dette, med tåre i øyekroken, er:

BBMF !!

For de ignorante er det Battle of Britain Memorial Flight!
    INGEN GRUNN er for dårlig til å bruke tid på å se på disse!!

Vedlegg

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    297
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Vakker bil de dro hjem i iallefall. Prins Charles sin AM DB6. Skulle mer enn gjerne eid en Aston Martin, bare tanken på disse bilene er nok til å la anglofilien nå nye høyder.

Volante er egentlig bare Aston Martins betegnelse på Drop Head Coupe (UK), cabriolet (F) eller convertible (US).

Video av bilen her; http://www.vgtv.no/?id=40057

Vedlegg

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.587
    Torget vurderinger
    0
    Vel Vidar,

I følge spinnesiden her i huset har vi to HELT FEIL FOKUS i denne saken !! ;D

Men slik er kvinnenes vesen, så da så............ ;D

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    10.007
    Torget vurderinger
    1
    Jo. Hadde man vært lur, så ønsker man seg f.eks. lettmetallfelger til bilen i bryllupsgave.

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    297
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Særlig. Lettmetallfelger til en Aston Martin DB6. Midt i London. Yeah right. Kulturterrorisme. Hadde man ikke blitt arrestert og havnet i Tower of Londons dypeste fangekjellere før da, så hadde man nok fått oppleve det også :) :)

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.584
    Torget vurderinger
    24
    En god venn kjøpte sin første Aston i fjor, en Vantage V8. SANSELØST håndtverk og materialkvalitet over alt. Ren nytelse.

Men disse bryllupsgreiene suger. Håper brura gjør det samme..

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    pengesluk skrev:
    En god venn kjøpte sin første Aston i fjor, en Vantage V8. SANSELØST håndtverk og materialkvalitet over alt. Ren nytelse.

Men disse bryllupsgreiene suger. Håper brura gjør det samme..
    ;D

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    297
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Skulle gjerne hatt en V8 Vantage. Antakelig AM's mest undervurderte bil idag, siden den er relativt ny ift de dyre DB-klassikerne (DB = David Brown vettu, traktorprodusenten som kjøpte AM på slutten av 40-tallet… det visste du ikke :) )

Bruda suger nok, men suger'a bra? Jeg mener, det er ikke om eller hvis det blir, men hvordan. Som i hifi.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882
    Den L'en på grilen på AMen, betyr den at det er øvelseskjøring?

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.584
    Torget vurderinger
    24
    Den betyr at vedkommende er spedalsk!

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.584
    Torget vurderinger
    24
    Vidar P skrev:
    Skulle gjerne hatt en V8 Vantage. Antakelig AM's mest undervurderte bil idag, siden den er relativt ny ift de dyre DB-klassikerne (DB = David Brown vettu, traktorprodusenten som kjøpte AM på slutten av 40-tallet… det visste du ikke :) )

Bruda suger nok, men suger'a bra? Jeg mener, det er ikke om eller hvis det blir, men hvordan. Som i hifi.
    Tenk for at jeg visste det, jo! Har hatt mye fete biler, og AM sto på lista i sin tid og da ble det en del lesing og dekksparking, særlig ved diverse London-besøk.

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    10.007
    Torget vurderinger
    1
    Hvordan i alle dager klarte dere å gjøre en tråd om det kongelige bryllupet til en tråd om bilmerket Aston Martin??? Only on Hifisentralen. ;D

-ifølge nytt på nytt på NRK1 akkurat nå hadde bruden på seg "en orgasme av en kjole". Sterkt utsagn om klesplagget til anledningen.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.584
    Torget vurderinger
    24
    ordi AM er engelsk og bryllupet er engelsk! Så enkelt. Men det er ingen kabel her..???

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    297
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    … og fordi en Aston Martin var sentral i dagens bryllupshendelser. Not to worry :)

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    297
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Fytterakkern… ha kvinnemennesker til å kommentere flyparaden, med en skokk klassiske flymaskiner. Gudbedre. Ikke et ord om noen av disse maskinene og deres betydning og signifikans i det britiske samveldet og dermed monarkiet.

Det blir like megetsigende som om jeg skulle kommentere på årets strikke-convention i Vikingeskipet.

Espen R

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Antall liker
    3.959
    NRKs ekspertkommentator kommenterte kysset på balkongen. Et så langt kyss hadde man ikke tidligere sett blant de kongelige. Det varte altså ca 1,1 sekunder mot 0,7 sekunder til Diana og Charles.

Dette skal man ta som et tegn på at monarkiet faktisk følger tidsånden og ikke stivner i sømmene.

Dessuten går det ville rykter om at det er hengt opp discokuler i taket på Buckingham Palace, dog ikke uten protest fra dronningmoren.

Nok et tegn på at monarkiet nå er blitt så folkelig at det er fare for at hele glamouren og mystikken er i ferd med å rives bort, sammens med folks illusjoner.

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    297
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Selv tror jeg at dette monarkiet er av det gode, og at det i slike stunder viser seg at det bringer folk sammen uavhengig av bakgrunn i en felles glede. Jeg tror videre at konservative monarkier i verden er blant de mest stabile styresett, noe som antakelig ikke engang er en tro men lett vises ved en runde på globusen.

En flott seremoni med flotte omstendigheter, og verden hadde vært mye fattigere uten slikt.

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.587
    Torget vurderinger
    0
    Espen R skrev:
    Dessuten går det ville rykter om at det er hengt opp discokuler i taket på Buckingham Palace, dog ikke uten protest fra dronningmoren.
    Nå tror jeg ( vet med sikkerhet ! ) at dronningmoren er død og begravet! Du tenkte nok på "Her Majesty The Queen", brudgommens bestemor ?

Vondt å innrømme at man vet slikt, men nå er jeg blitt irettesatt på et annet forum og hadde behov for å "ta igjen" på noen ! Det er ikke noe personlig Espen, du sto bare så laglig til for hogg ! ;D

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    Eg skal ha den skjorta!!

Ja men ho er ikkje di. Du har teke ho frå tørkesnora !

Ikkje røyv ho!!! Eg skal ha den skjorta og døy i !!!!!!!

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    Katrine Sørland påstår at sjolen var var en drøm.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.093
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Hvilket bryllup?
    Noe man har gått glipp av?

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    lars_erik skrev:
    Hvilket bryllup?
    Noe man har gått glipp av?
    Den informerte vet at det har vært et bryllup i England. Man trenger ikke bry seg, men man vet.

Noe annet ville være merkelig.

Espen R

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Antall liker
    3.959
    Spiralis skrev:
    Espen R skrev:
    Nå tror jeg ( vet med sikkerhet ! ) at dronningmoren er død og begravet! Du tenkte nok på "Her Majesty The Queen", brudgommens bestemor ?

Vondt å innrømme at man vet slikt, men nå er jeg blitt irettesatt på et annet forum og hadde behov for å "ta igjen" på noen ! Det er ikke noe personlig Espen, du sto bare så laglig til for hogg ! ;D
    Du har så rett, så rett.

Jeg innrømmer det mer enn gjerne: jeg er usedvanlig dårlig på kongelige. Ble spurt i påskequizzen om navnet på kronprinsbarna her hjemme...PASS! ;D

M

Mr-T

Gjest
    Kjerringa så på opptak`i kveld mens jeg hørte Deep Purple i furtebua. Var visst mye "pen" musikk ble det sagt. Så til saken: noen som vet HVA som ble framført under seremonien?

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    10.007
    Torget vurderinger
    1
    Det var en eller annen dame som hadde på seg transparent kjole i bryllupet??

EDIT: det var visstnok bruden på et eller annet moteshow en eller annen gang.

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    297
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Mr-T skrev:
    Kjerringa så på opptak`i kveld mens jeg hørte Deep Purple i furtebua. Var visst mye "pen" musikk ble det sagt. Så til saken: noen som vet HVA som ble framført under seremonien?
    Hovedsaklig en blanding av klassisk eldre og helt ny engelsk musikk såvidt jeg forsto.

Pedal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Antall liker
    5.563
    Torget vurderinger
    1
    Fin musikk i kirka. Jeg dro kjensel på 2 gamle favoritter:

.

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    297
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Underholdende som Sex Pistols enn er; de tok visst feil, deres politiske ståsted hadde visst selv ikke etter årtier den oppslutning som de og de fleste andre venstreraddiser tror de har; og det synes som om de fleste briter er glad deres retning ikke tok makten eller fikk noen innflytelse i UK. Som i Anarchy in the UK. Ikke det at det var noen sjanse for det heller.

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    33.765
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Torget vurderinger
    1
    Pedal: dette lytte vi på lenge før siden, og sikkert ikke du! tenker på pistols.
    Ellers en flott dag :)

Pedal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Antall liker
    5.563
    Torget vurderinger
    1
    cash 63 skrev:
    Pedal: dette lytte vi på lenge før siden, og sikkert ikke du! tenker på pistols.
    Ellers en flott dag :)
    Sant nok, men jeg husker jo godt punken. Storebror kjøpte debuten til The Damned. Den gikk non-stop på hans Dual konfirmantanlegg med høyttalerne i lokket. Jeg var mer på progrock, MEN grov ganske dypt i New Wave sjangeren som fulgte etter punken.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn