Bryllupet

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• bambadoo

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Antall liker
    12.554
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Ikke en eneste tråd. Burde ikke startet denne heller men interessant at det her på HFS ikke er startet noe om disse royale som skal giftes idag.
    Så la denne tråden bli veldig kort og ha en fin arbeidsdag :)

God morgen foresten

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.997
    Torget vurderinger
    1
    God Morgen.

Jeg visste ikke at du var en romantiker, bambadoo. ;)

bambadoo

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Antall liker
    12.554
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    EDIT: For the record... Jeg er IKKE interessert selv om kanskje åpningsinnlegget kan om en legger godviljen til tolkes slik :)

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.997
    Torget vurderinger
    1
    -ja, hva kan man si? Litt interessant å få se storslagne bryllup uansett. Oppmuntring av det romantiske i et samfunn preget av økonomisk depresjon og store kutt i offentlige utgifter i den britiske velferdsstaten.

ottone

Nesten klassiker
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    12.709
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    God morgen !

Nytter ikke å late som, bambadoo, vi skjønner deg godt.
    Fint at du turte forresten, jeg syntes det var for pinlig å starte min egen tråd om dette.

Her skal det følges godt med, jeg har slektninger som følger dette fra fortauskanten og rapporterer, så her skal det skåles. Vi har ikke øvd inn sanger og sånt, satser på å ta det på sparket. Men det er klart vi skal pynte oss litt og reise oss når vi hever glasset. Man har da kultur og manerer.

Ikke glem å bestille CDen, den har planlagt release 4 timer etter innspilling :)

Neida, denne tråden kommer ikke til å bli spesielt kort.

-og: hun er da ganske pen ?

emotikon

Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Antall liker
    3.028
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Typisk medieskapt "spøkelse"

Med det mener jeg at media må skape forventninger og lager overskrifter deretter.
    Så forøvrig på FB i går at en bekjent av meg, med familie, har barrikadert seg i området.....

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.997
    Torget vurderinger
    1
    Jeg synes faktisk oppriktig synd i sønnene til Pinsen av Wales og Diana. Ikke fordi de mangler noe økonomisk og karrieremessig. Men nettopp fordi moren konstant henger som et oppkonstruert spøkelse i media over alt de foretar seg. Det er media som definerer betydningen av det de gjør konstant, og jeg finner det rett og slett smakløst.

Dette er jo fremtiden til det britiske kongehuset og monarken er jo igjen det formelle overhodet i landet og Commonwealth landene.

http://en.wikipedia.org/wiki/Commonwealth_of_Nations

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    30.306
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Pomp and Circumstance March i hodet, real loud!

Nå gjelder det å holde overleppen stiv! (og der fikk jeg et ganske så fett AC/DC-riff i hodet, gitt. Snakker om overgang)

V

vredensgnag

Gjest
    Ingen som klager og syter her. Stor tilhenger av britisk pomp & circumstance.

What's life without rituals?

Og hvilket dikt har the poet laureate komponert for anledningen, tro? Nå er det Carol Ann Duffys tanker vi venter på. Carol Ann Duffy er professor i "contemporary poetry" og hadde ikke lyst til å skrive et dikt for anledningen, men det går med jobben, så det unngår hun ikke. "Rings" heter diktet, som offentliggjøres snart.

Andrew Motion skrev slik til Charles og Camilla. Etterpå mistet han jobben:

SPRING WEDDING

I took your news outdoors, and strolled a while

In silence on my square of garden-ground

Where I could dim the roar of arguments,

Ignore the scandal-flywheel whirring round,

And hear instead the green fuse in the flower

Ignite, the breeze stretch out a shadow-hand

To ruffle blossom on its sticking points,

The blackbirds sing, and singing take their stand.

I took your news outdoors, and found the Spring

Had honoured all its promises to start

Disclosing how the principles of earth

Can make a common purpose with the heart.

The heart which slips and sidles like a stream

Weighed down by winter-wreckage near its source -

But given time, and come the clearing rain,

Breaks loose to revel in its proper course.

- PA

bambadoo

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Antall liker
    12.554
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Å som jeg gleder meg..... ;)

Blir kanskje litt "kneling" på internett linjene på jobb dersom nrk.no streamer hele skjiiiten?

Må sitte litt i beredskap da. (jobber med it her...)

erato

Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Antall liker
    12.786
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg var så heldig at jeg var utenlands hele uken da krompen og Mette-Marit giftet seg, men denne uken har jeg fått det feigt igjen.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882
    Med mindre prinsen trenger stand in utpå natta tror jeg at jeg begrenser mitt engaskement i denne saken til et minimum.

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    40.829
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    22
    Får vel bare gratulere disse unge flotte menneskene med dagen :)

gismo

C

Cyber

Gjest
    Jepp, et flott par og alltid moro med litt pomp og prakt, suset av gamle tider. Kommer ikke til å se så mye, men er jo artig at de kan ha litt action der borte også i ellers mørke tider økonomisk. :)

C

Cyber

Gjest
    BT skrev:
    Med mindre prinsen trenger stand in utpå natta tror jeg at jeg begrenser mitt engasjement i denne saken til et minimum.
    Du tenker når kaka skal deles opp? At'n blir litt shaky og ustø på handa?

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882
    cybervision_ skrev:
    BT skrev:
    Med mindre prinsen trenger stand in utpå natta tror jeg at jeg begrenser mitt engasjement i denne saken til et minimum.
    Det kommer an på hva du mener med kaka... 8)

ottone

Nesten klassiker
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    12.709
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    cybervision_ skrev:
    BT skrev:
    Du tror ikke han har prøvd kakespaden før bryllupet?

Vel, uansett kan det jo lett gå i stå for prinsen ved en sånn anledning

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882
    Skandale!
    Beckham har satt medaljen på feil side!
    ojojoj...

Da skal sikkert alle gjøre likedan snart.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    ottone skrev:
    God morgen !

Nytter ikke å late som, bambadoo, vi skjønner deg godt.
    Fint at du turte forresten, jeg syntes det var for pinlig å starte min egen tråd om dette.

Her skal det følges godt med, jeg har slektninger som følger dette fra fortauskanten og rapporterer, så her skal det skåles. Vi har ikke øvd inn sanger og sånt, satser på å ta det på sparket. Men det er klart vi skal pynte oss litt og reise oss når vi hever glasset. Man har da kultur og manerer.

Ikke glem å bestille CDen, den har planlagt release 4 timer etter innspilling :)

Neida, denne tråden kommer ikke til å bli spesielt kort.

-og: hun er da ganske pen ?
    Ja, hun er ganske pen. Trøster gjerne søsteren også hvis hun blir litt frustrert utover kvelden, men det er en litt drøy tur å ta. Du har slekt som kommentarplass, ja. Det er vel ikke tilfeldigvis to kvinner fra Haugalandet som er der borte med grytekluter?

J

J.J

Gjest
    Regner med at NAV får litt å henge fingra i her - når trygdesnylterne her hjemme vil ha samme type bryllup. ::)

erato

Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Antall liker
    12.786
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    jan#jan skrev:
    Regner med at NAV får litt å henge fingra i her - når trygdesnylterne her hjemme vil ha samme type bryllup. ::)
    De kongelige er vel allerede gift.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882
    Kronpene våre er vel snurt fordi de ikke bke invitert.

J

J.J

Gjest
    erato skrev:
    jan#jan skrev:
    De kongelige er vel allerede gift.
    Jeg skjærer alle over en kam - stigmatisering ;) en for alle - alle i en ... eller åssen det var ;D

ottone

Nesten klassiker
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    12.709
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Mye fin musikk i seremonien her, som forventet.

Om musikerne:

Two choirs, one orchestra and two fanfare teams will perform the music at the Wedding Service of Prince William and Miss Catherine Middleton at Westminster Abbey on April 29th. These are:

• The Choir of Westminster Abbey

• The Chapel Royal Choir

• The London Chamber Orchestra

• The Fanfare Team from the Central Band of the Royal Air Force

• The State Trumpeters of The Household Cavalry

The choirs will be under the direction of Mr James O’Donnell, Organist and Master of the Choristers at Westminster Abbey. The Choir of Westminster Abbey is made up of 20 boys, all of whom attend the Abbey’s dedicated residential Choir School, and 12 professional adult singers, known as Lay Vicars. In addition to singing the daily choral services in the Abbey throughout the year, it plays a central role in the many royal, state and national occasions which take place at the Abbey. The Abbey’s Sub Organist, Robert Quinney, will play the organ.

The Chapel Royal Choir consists of ten Children of the Chapel, boy choristers who hold scholarships at City of London School, and six Gentlemen-in-Ordinary, who are professional singers. The Chapel Royal Choir has existed since at least the Norman Conquest. The Organist, Choir Master and Composer at Her Majesty’s Chapel Royal is Dr. Andrew Gant. The Choir’s duties are to sing the weekly service in the Chapel Royal at St James’s Palace and to perform for the Sovereign on other occasions, including at the weddings of members of the Royal Family. The distinctive State uniforms worn by the Children date from the reign of Charles II.

The London Chamber Orchestra will be conducted by Mr Christopher Warren-Green, its Music Director and Principal Conductor. The orchestra will comprise 39 musicians located in the organ loft of the Abbey. The LCO is the longest established professional chamber orchestra in the UK, having been founded in 1921 by Anthony Bernard. HRH The Duchess of Cornwall is a patron of the orchestra. Mr Warren-Green has conducted numerous concerts for the Royal Family.

A Fanfare Team of seven musicians from the Central Band of the Royal Air Force will perform under the direction of Wing Commander Duncan Stubbs. The Central Band was established in 1920 and provides musical support to the Royal Air Force throughout the UK. In addition to their musical duties, Royal Air Force musicians also serve overseas in support of the broader Defence cause.

The State Trumpeters of The Household Cavalry comprises musicians from both The Band of The Life Guards and The Band of The Blues and Royals. The Fanfare Team of eight Trumpeters will be led by Trumpet Major Grant Sewell-Jones of The Band of The Blues and Royals. In addition to their musical duties, all Army Musicians can be called upon to act as individual augmentee soldiers in support of operations across the world.

Both Prince William and Miss Middleton have taken a great deal of interest and care in choosing the music for their Service, which will include a number of well-known hymns and choral works as well as some specially-commissioned pieces.

Following the Wedding Service at Westminster Abbey, Claire Jones, the Official Harpist to HRH The Prince of Wales will perform at a Reception hosted by Her Majesty the Queen at Buckingham Palace.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.584
    Torget vurderinger
    24
    Med den musikk-vinklingen din berger du med et nødskrik æren, Royalist-Otto! Ellers synes jeg du var lovlig interessert i dette fjas-emnet.. :eek: :eek:

ottone

Nesten klassiker
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    12.709
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    pengesluk skrev:
    Med den musikk-vinklingen din berger du med et nødskrik æren, Royalist-Otto! Ellers synes jeg du var lovlig interessert i dette fjas-emnet.. :eek: :eek:
    Ikke noe fjas dette her, tvert imot. Slike seremonier er en god motvekt mot tidens generelle forflating og forsøpling.
    Man må rett og slett vise litt nivå av og til, og holde hodet høyt.

Jeg kan ikke unngå å tenke at norske 17.mai-tog har litt å strekke seg etter. 8) ;D

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.584
    Torget vurderinger
    24
    Glemte å se på utstyrs-lista di - selvsagt er det nytteløst å diskuteret dette med en så ihuga anglofil! ;D ;D ;D Sorry!

torem

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.12.2007
    Antall liker
    861
    I følge Dagbladet.no: "Kates utslåtte hår vekker oppsikt - Viser at hun bestemmer selv".

En bestemt dame dette skjønner jeg; Hvis jeg ikke får ha utslått hår, så bare glem det :)

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.997
    Torget vurderinger
    1
    Seremonier og tradisjoner er alltid interessant. Syns jeg, som er noe så utskjelt som sosiolog.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.584
    Torget vurderinger
    24
    Jeg er mer som en sosiopat, jeg, men også opptatt av tradisjoner. I hvertfall de gode, som har noe for seg.

torem

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.12.2007
    Antall liker
    861
    Joda, litt gøy er det i all sin pomp og prakt. Og viktig for britene som nasjon, det tror jeg nok.

Så forresten et stig bilde av Sir Elton John :)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn