Diverse Bryllup og smalltalk

Terje-A

Æresmedlem
Ble medlem
16.05.2013
Innlegg
13.516
Antall liker
9.286
Sted
Østfold
Torget vurderinger
19
^kjenner meg 100% igjen her.
Se på det som en ekspedisjon ut i ukjent terreng, kan jo være en mulighet for at det dukker opp noen andre du kjenner likevel. Og det er garantert noen av gjestene som har vært borti noe av det du liker å diskutere her. Du har jo interesser og finner du en eller flere som deler noe av dine interesser så går tiden fort og plutselig skal dere hjem. Jippi. Sleng deg utpå, det går lettere etter hvert:)
 
S

Slubbert

Gjest
Slutt å vær så egoistiske da, og lid dere gjennom det for de andres skyld. Hvorfor smalltalk og imøtekommenhet gjøres for andre og ikke for en selv spørges det? Det burde jo være åpenbart; fordi det å bli oversett eller avvist er en negativ opplevelse for de aller fleste mennesker, og kan være direkte belastende for noen. Det å være avvisende og stirre i bakken vil gjøre en sosial event mye mindre hyggelig, og forringe verdien for de som har invitert til den. Og det kan opplevels sårende for de dere avviser eller ikke vil snakke med. Ta nå litt ansvar, introverte surmulere eller ei, dere er tross alt voksne folk.
 

Terje-A

Æresmedlem
Ble medlem
16.05.2013
Innlegg
13.516
Antall liker
9.286
Sted
Østfold
Torget vurderinger
19
Slutt å vær så egoistiske da, og lid dere gjennom det for de andres skyld. Hvorfor smalltalk og imøtekommenhet gjøres for andre og ikke for en selv spørges det? Det burde jo være åpenbart; fordi det å bli oversett eller avvist er en negativ opplevelse for de aller fleste mennesker, og kan være direkte belastende for noen. Det å være avvisende og stirre i bakken vil gjøre en sosial event mye mindre hyggelig, og forringe verdien for de som har invitert til den. Og det kan opplevels sårende for de dere avviser eller ikke vil snakke med. Ta nå litt ansvar, introverte surmulere eller ei, dere er tross alt voksne folk.
Kloke ord.
 
C

cruiser

Gjest
Jeg syns ikke det var spesielt kloke ord. For meg hvertfall handler det ikke om å være egoistisk, surmulende ikke voksen osv. Introvert er et helt reellt personlighetstrekk som til tider kan være ganske problematisk. F.eks så jobber jeg på en ganske nerdete arbeidsplass hvor vi er ganske mange av denne typen mennesker, alikevell tvinges vi inn i store åpne landskaper, med minglesoner, stillesoner, telefonbokser you name it. Alt skal være flott og moderne men var et helvete til å begynne med.
 

Terje-A

Æresmedlem
Ble medlem
16.05.2013
Innlegg
13.516
Antall liker
9.286
Sted
Østfold
Torget vurderinger
19
Jeg syns ikke det var spesielt kloke ord. For meg hvertfall handler det ikke om å være egoistisk, surmulende ikke voksen osv. Introvert er et helt reellt personlighetstrekk som til tider kan være ganske problematisk. F.eks så jobber jeg på en ganske nerdete arbeidsplass hvor vi er ganske mange av denne typen mennesker, alikevell tvinges vi inn i store åpne landskaper, med minglesoner, stillesoner, telefonbokser you name it. Alt skal være flott og moderne men var et helvete til å begynne med.
Har du ikke en liten beroligende pille på lur? Det kan jo gjøre litt av det samme som en svak rus....
 

emokid

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2004
Innlegg
5.235
Antall liker
6.368
Slutt å vær så egoistiske da, og lid dere gjennom det for de andres skyld. Hvorfor smalltalk og imøtekommenhet gjøres for andre og ikke for en selv spørges det? Det burde jo være åpenbart; fordi det å bli oversett eller avvist er en negativ opplevelse for de aller fleste mennesker, og kan være direkte belastende for noen. Det å være avvisende og stirre i bakken vil gjøre en sosial event mye mindre hyggelig, og forringe verdien for de som har invitert til den. Og det kan opplevels sårende for de dere avviser eller ikke vil snakke med. Ta nå litt ansvar, introverte surmulere eller ei, dere er tross alt voksne folk.
Dersom man må møte opp må man selvfølgelig behandle de rundt best mulig.
 

gooner4ever

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.02.2008
Innlegg
834
Antall liker
830
Sted
Mysen
Torget vurderinger
1
Side tre og ennå ingen som har nevnt alkohol? Funker bra for meg som nok er av samme type som cruiser og emo :)
 
C

cruiser

Gjest
Det funker stort sett for meg også, spesielt i kombinasjon med et hotellrom på stedet det hele foregår. Dette går desverre ikke denne gangen. Må kjøre videre på nattestid for å rekke ett fly om morgenen så jeg må være edru og kjørbar.
 

emokid

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2004
Innlegg
5.235
Antall liker
6.368
Prøv som meg å være avholdsmann i tillegg til introvert ;)
 

Ingeniøren

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.11.2007
Innlegg
4.277
Antall liker
1.175
Sted
Tranby
Torget vurderinger
7
Ser ikke problemet ditt om kona er av den utadvendte typen, for dere blir vel ikke skilt ved bordet, med mindre hun er forlover eller noe. Enig med Slubbert, man kan prøve å gjøre det best ut av det av hensyn til andre. Det er alltid noen som plaprer og det gjelder bare å få de i gang.
 
S

Slubbert

Gjest
Hvordan får man seg dame hvis man ikke vil snakke med folk?
 

Balle Clorin

Æresmedlem
Ble medlem
19.06.2012
Innlegg
10.297
Antall liker
9.537
Torget vurderinger
2
Husk at du er der for å gjøre dette til en hyggelig og festelig dag for brudeparet. Aller er positivt innstilt og i godt humør i bryllup en ellers, Bordplassering betyr mye , i min datters bryllup satt folk som kjente hverandre og i samme krets ved samme bord og det fungerte meget bra. Å gifte seg betyr faktisk mye , selv ihuga samboere/ vi-trenger-ikke-gifte oss folk vil gifte seg etter det bryllupet,.
Vanligste innledende konversasjoner om man er plassert ute i periferien av ukjente er « hvordan kjenner du brudeparet/..,hvordan traff du Bjartmar?
Dessuten fins det nok av romantiske veninner av bruden spørre : får ikke du lyst til å gifte deg når du er i bryllup 😍
 
Sist redigert:

weld77

Æresmedlem
Ble medlem
19.09.2014
Innlegg
20.777
Antall liker
13.266
I tillegg til eventuelle problemer man måtte ha med å være introvert i slike settinger er det viktig ikke å glemme at et standard norsk bryllup er kanskje den mest tragiske formen for fest som finnes. Det koster en middels formue og ingen har det egentlig særlig morro.
 

BeetleBug

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.06.2009
Innlegg
6.442
Antall liker
12.561
Sted
Sørlandet
Det er kjedelig å lese om din sosiale angst cruiser.

For å fungere i slike sammenhenger må du først og fremst kunne lytte til hva som blir sagt og samtidig reflektere over det. Folk med dårlige sosiale egenskaper stirrer dessverre ofte tomt ut i rommet og evner ofte ikke å ta til seg hva som blir sagt. Alternativet er å isolere seg hjemme og i dag er akkurat det blitt lettere en noen gang tidligere. Det er også slik at enkelte mennesker faktisk er loners og du er kanskje en slik?

Jeg har alltid sagt at det som ikke dreper deg gjør det sterkere og egentlig har jeg lyst å si at du burde skjerpe deg. Du er invitert til en bryllupsfest - verken mer eller mindre!

-BB-
 

emokid

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2004
Innlegg
5.235
Antall liker
6.368
Et ønske om hjelp og tips fritt for påstander om å være en loner med dårlige sosiale evner og ønske om isolasjon. Enda mindre en misforstått forslag om eksponeringsterapi og "skjerp deg"-holdning.
Om man skal operere ut fra en så begrenset forståelse for andre menneskers personlighetstrekk og utgangspunkt så det noen helt andre som burde skjerpe seg, nemlig.
 

BeetleBug

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.06.2009
Innlegg
6.442
Antall liker
12.561
Sted
Sørlandet
DET ER IKKE SOSIAL ANGST!!!!
Hva kaller du det når trådstarter går ut med en slik tråd 14 dager før en happening og gruer seg for at han ikke kan ty til alkohol for å fungere sosialt?

-BB-
Sosial angst er en relativt alvorlig tilstand. Mye mer enn å ikke like å smalltalke med folk man ikke kjenner.
Sosial angst er en komplisert diagnose med flere nivåer. At man gruer seg lang tid i forveien til en sosial happening fordi man kommer til å treffe ukjente uten muligheten til å ty til alkohol er relativt klassiske tegn.

Et ønske om hjelp og tips fritt for påstander om å være en loner med dårlige sosiale evner og ønske om isolasjon. Enda mindre en misforstått forslag om eksponeringsterapi og "skjerp deg"-holdning.
Om man skal operere ut fra en så begrenset forståelse for andre menneskers personlighetstrekk og utgangspunkt så det noen helt andre som burde skjerpe seg, nemlig.
Takk for bra feedback. Jeg kaller ofte en spade for en spade uten behov for ytterligere pynt. I skriftspråket kan det oppfattes som skarpt og det virker som om du oppfatter det nettopp slikt.

-BB-
 

emokid

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2004
Innlegg
5.235
Antall liker
6.368
Jeg reagerte på innholdet ditt, ikke innpakkingen. Jeg har heller ikke problem med at noen snakker rett ut.
 

AndersR

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.05.2011
Innlegg
5.071
Antall liker
3.752
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Beklager, det var jeg som trakk inn begrepet sosialangst da jeg beskrev hvordan jeg selv, med min moderate sosialangst prøver å takle slikt når jeg vet at jeg er nødt til å være med.
At noen har sett dette ordet og plantet det på trådstarter får stå for deres egen regning, men jeg må akseptere at jeg bærer litt av ansvaret som den som først trakk frem begrepet.
 

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Innlegg
13.064
Antall liker
7.921
Torget vurderinger
12
Hva med heller å komme med forslag til trådstarter i stedet for å fjerndiagnostisere ham? Jeg ville gått for børst og tullprat, men i edru tilstand er det sikkert lurt å late som man er interessert i å høre folk snakke om seg selv. Erfaringsmessig er det drit kjedelig og fører til mye sirkulering. En sjelden gang kan det dukke opp noen det er ok å tørrprate med. Evt finn en fellesnevner i form av skole, jobb, bosted eller noe slik. Misunner deg ikke, men tror man det verste blir gjerne opplevelsen bra.
 
S

Slubbert

Gjest
Sosial angst er en relativt alvorlig tilstand. Mye mer enn å ikke like å smalltalke med folk man ikke kjenner.
Ja, hvis en person ikke vil snakke med andre mennesker fordi han bare bryr seg om seg selv og sitt eget, så fremstår det jo mer som vedkommende bare er en kjip person.

Hva med heller å komme med forslag til trådstarter i stedet for å fjerndiagnostisere ham? Jeg ville gått for børst og tullprat
Ketamin eller MDMA funker også fint hvis man vil åpne seg for andre, men det er nok nesten like dumt å ha i seg som børst hvis man skal kjøre bil etterpå.
 
C

cruiser

Gjest
Bare for å understreke, jeg er ikke redd for å gå i dette bryllupet. Jeg gruer meg fordi det er så jævlig slitsomt med så mye mennesker over så lang tid. Vielsen er 13 og "festen" er vel ferdig ut på natten en gang. Jeg liker å være sosial i mindre selvvalgte grupper. Jeg ser på typisk smalltalk som veldig slitsomt og blir fort veldig uinteressert da slike samtaler gjerne er veldig overfladiske.
 

AndersR

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.05.2011
Innlegg
5.071
Antall liker
3.752
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
MÅ du være der hele tiden?
Man bør helst være tilstede i selve vielsen, og om du da sørger for å markere din tilstedeværelse der, bør du normalt sett kunne ankomme festen litt før middagen som garantert er planlagt med et par sekunders nøyaktighet, uten at noen sender ut savnet-melding etter deg.
Middagen tar vanligvis ulidelig lang tid, men når den omsider er ferdig og folk begynner å strekke på beina, så er det på nytt lov å stikke unna litt for å gjøre noe annet, og så komme tilbake igjen senere.
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
21.037
Antall liker
6.280
Men altså, alle har noen interesser, så smålltålk handler ofte om å begynne å snakke litt om disse, i håp om å få respons fra noen som forhåpentligvis har felles interesser, og så kommer samtalen i gang. F.eks. brudekjoler, kakeoppskrifter, hifi, astrofysikk, damefotball eller whatever. Er det ingen respons så prøv et annet tema. I verste (beste) fall har ingen interesse av smalltalk, og da er det bare å finne fram mobilen og skrive litt på OT på Sentralen i stedet.
 

Daniel62

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.04.2014
Innlegg
2.545
Antall liker
785
Bare for å understreke, jeg er ikke redd for å gå i dette bryllupet. Jeg gruer meg fordi det er så jævlig slitsomt med så mye mennesker over så lang tid. Vielsen er 13 og "festen" er vel ferdig ut på natten en gang. Jeg liker å være sosial i mindre selvvalgte grupper. Jeg ser på typisk smalltalk som veldig slitsomt og blir fort veldig uinteressert da slike samtaler gjerne er veldig overfladiske.
Du, min venn, det du gruer deg til er ikke å treffe mange ukjente mennesker og drive smalltalk.
Det du gruer deg til er rett og slett at du ikke har særlig lyst til å bruke tid på dette. Du skulle ønske du kunne bruke fritiden på noe annet.
VELDIG forståelig, rett og slett.
Men i det store og hele så må man innimellom svelge kameler og bruke dyrebar fritid på andre "perifere" mennesker enn dine nærmeste.

Som en tidligere sa i tråden: norske bryllup er dørgende kjedelige og med følgende tilleggskommentar: ......for alle andre enn brudeparet og (muligens) brudeparets foreldre/foresatte.

Lykke til !
 

Ingeniøren

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.11.2007
Innlegg
4.277
Antall liker
1.175
Sted
Tranby
Torget vurderinger
7
Nei da. Litt høytid i kirka, middag og så går brudeparet å legger seg. DA begynner morroa - i alle fall var det slik i gamle dager :p
 

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
20.707
Antall liker
7.954
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Ein kan alltids bruke litt tid på gamle bryllupstradisjonar, til dømes "bjølling". Då skal ein lage ein høg smell (med gevær, dynamitt eller tilsvarande) rett utanfor der brudeparet skal overnatte. Men det betingar at ein har eit nettverk av dei rette personane med i bryllupet, og det er ikkje tilfelle her.
Å få tida til å gå i eit kjedeleg bryllup er ei utfordring. Har vore i indremisjonsfråhaldsvarianten, og tru meg, kjedelegare enn det er det vanskeleg å vere i - mest fordi eg ikkje kjende nokon der, ikkje så mykje mangelen på alkohol.
Uansett, dersom ein ikkje har ein skikkeleg god grunn for å ikkje gå i bryllupet, er det ganske uhøfleg å ikkje dukke opp, dersom det er snakk om familie eller nær venn som giftar seg. Då må ein iallfall få avlevert fin presang.
 

weld77

Æresmedlem
Ble medlem
19.09.2014
Innlegg
20.777
Antall liker
13.266
Sa jeg hadde en del av sorten å gå i for noen år siden synest jeg det var betydelig mer uhøflig ål egge de til sommeren og dermed effektivt ødelegge ferien for store deler av slekta som hadde pliktig oppmøte.
 

otare

Æresmedlem
Ble medlem
04.04.2007
Innlegg
13.744
Antall liker
9.395
Sted
Trondheim
Bare for å understreke, jeg er ikke redd for å gå i dette bryllupet. Jeg gruer meg fordi det er så jævlig slitsomt med så mye mennesker over så lang tid. Vielsen er 13 og "festen" er vel ferdig ut på natten en gang. Jeg liker å være sosial i mindre selvvalgte grupper. Jeg ser på typisk smalltalk som veldig slitsomt og blir fort veldig uinteressert da slike samtaler gjerne er veldig overfladiske.
Du, min venn, det du gruer deg til er ikke å treffe mange ukjente mennesker og drive smalltalk.
Det du gruer deg til er rett og slett at du ikke har særlig lyst til å bruke tid på dette. Du skulle ønske du kunne bruke fritiden på noe annet.
VELDIG forståelig, rett og slett.
Men i det store og hele så må man innimellom svelge kameler og bruke dyrebar fritid på andre "perifere" mennesker enn dine nærmeste.

Som en tidligere sa i tråden: norske bryllup er dørgende kjedelige og med følgende tilleggskommentar: ......for alle andre enn brudeparet og (muligens) brudeparets foreldre/foresatte.

Lykke til !
Du, min venn vet ikke hva du snakker om. Det har ingen ting med tidsbruk å gjøre. Hvis du er introvert tappes du for energi i store selskap. Jeg blir dødssliten etter 20 minutter hvis det er over 8 personer til stede. Jeg gir opp etter 15 minutter i lunsjen på jobben, selv om dette er folk jeg kjenner godt. Etter ca 15 minutter må jeg gå tilbake til kontoret for å komme meg. I et slikt bryllup som det snakkes om her ville jeg være avhengig av en egen krok jeg kunne sette meg og være alene med jevne mellomrom - sannsynligvis minst halvparten av tiden.
 

carisma

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.12.2014
Innlegg
1.492
Antall liker
914
Bare for å understreke, jeg er ikke redd for å gå i dette bryllupet. Jeg gruer meg fordi det er så jævlig slitsomt med så mye mennesker over så lang tid. Vielsen er 13 og "festen" er vel ferdig ut på natten en gang. Jeg liker å være sosial i mindre selvvalgte grupper. Jeg ser på typisk smalltalk som veldig slitsomt og blir fort veldig uinteressert da slike samtaler gjerne er veldig overfladiske.
Du, min venn, det du gruer deg til er ikke å treffe mange ukjente mennesker og drive smalltalk.
Det du gruer deg til er rett og slett at du ikke har særlig lyst til å bruke tid på dette. Du skulle ønske du kunne bruke fritiden på noe annet.
VELDIG forståelig, rett og slett.
Men i det store og hele så må man innimellom svelge kameler og bruke dyrebar fritid på andre "perifere" mennesker enn dine nærmeste.

Som en tidligere sa i tråden: norske bryllup er dørgende kjedelige og med følgende tilleggskommentar: ......for alle andre enn brudeparet og (muligens) brudeparets foreldre/foresatte.

Lykke til !
Du, min venn vet ikke hva du snakker om. Det har ingen ting med tidsbruk å gjøre. Hvis du er introvert tappes du for energi i store selskap. Jeg blir dødssliten etter 20 minutter hvis det er over 8 personer til stede. Jeg gir opp etter 15 minutter i lunsjen på jobben, selv om dette er folk jeg kjenner godt. Etter ca 15 minutter må jeg gå tilbake til kontoret for å komme meg. I et slikt bryllup som det snakkes om her ville jeg være avhengig av en egen krok jeg kunne sette meg og være alene med jevne mellomrom - sannsynligvis minst halvparten av tiden.
Enig med Otare her. Man kan ikke få en introvert person til å føle seg ok i en slik situasjon. Og det kan ikke trenes til å mestre dette. Det vil simpelthen gjøre det verre. Jeg har hatt det slik hele livet.
Flere veldig "hyggelige"mennesker har prøvd å snu på min tilværelse som introvert. Og det har vært utrolig slitsomt. Jeg er også gift med en som er stikk motsatt. Hun kommer fra Filippinene. Og alt under 200 gjester er å anse som lite.
I mitt bryllup hadde jeg to venner (akkurat passe) to foreldre og to søstre. Hun hadde 112 venner(ingen familie). Jeg hadde det ikke bra. Jeg kjente muligens 10 av hennes venner. Vanskelig å stikke av i en slik situasjon [emoji6].
Folk jeg ikke visste hvem var skulle prate med meg hele tiden. I utgangspunktet veldig hyggelig. Men utrolig slitsomt.
Vi var på mange fester som er typisk asiatisk. Det vil si full karaoke og masse hyggelige folk hele tiden. Holdt på med dette i en 4-5år. Jeg ble aldri bedre på dette. Enda vi var på eller hadde fest en gang i uka.
I tillegg til å være introvert er jeg avholdsmann. Jeg drikker altså ikke alkohol. Ser faktisk ikke vitsen med det heller. Har ikke noe imot andre som gjør det. Men det er bortkastet for meg.
Smalltalk, ja med ett par av mine venner ok. Men smalltalk med konas venninners menn. Er helt uinteressant, men ok om det kun er noen veldig få. Og varigheten ikke er for lang.
Jeg får rett og slett vondt i hodet, blir utrolig sliten. Og så melder min tinnitus seg på full styrke. Og det gir seg sjeldent samme dag/kveld. Da blir fort nattesøvnen ett helvete. Og utslitt også dagen etter. Ofte blir jeg akutt svimmel når tinnitus er på det verste.
Jeg er såpass heldig at tinnitus er varierende og ofte fraværende om jeg får vilt ut ordentlig om natta og er frisk ellers.
Jeg har heldigvis fått forståelse for av min kone at jeg helst bør være alene(med familien og nære venner)
Da fungerer jeg best og er mye hyggeligere.
Min sønn er akkurat som meg. Han vil velge selv om og når og med hvem han vil leke med i friminuttene på skolen. Lærerne har uttrykt bekymring da de finner gutten "for"rolig. Og av og til vandrende for seg selv på skoleområdet. Han er 8 år.
Lærerne prøver å få han til å leke med andre. Han er veldig godt likt og alle hilser på han. Gutten min spør meg "hvorfor kan jeg ikke være alene?" "Må jeg være med andre pappa" . Han trenger altså av og til ro rundt seg og føler seg presset til å være sosial.
Jeg kan ikke forstå hvorfor alle absolutt må være så jævlig A4.
Jeg har venner. Setter høy pris dem. Og kan kose meg gløgg ihjel i mindre forsamlinger. Selv med ukjente folk. Men trenger ofte tid på å bli varm. Men jeg må bestemme selv. Nytter ikke å dra meg med om jeg ikke har klart å innstille meg for det. Nå skal det ilegges her at uansett hvor mye jeg koser meg. Og om det er ukjente eller ikke. Jeg blir uansett veldig veldig sliten. Selv om vi bare er tre med meg.
Jeg har de siste årene holdt meg borte fra de største selskapene. Og kommer til å fortsette med det.
Føler virkelig med deg Cruiser. Har egentlig ingen gode råd. Bortsett fra å forklare dette for din bedre halvdel. Prøve å få forståelse.
Jeg har ofte dratt til en kamerat istedenfor å bli med kona på fest. Har til og med midt i festen reist derifra. For å statuere hvor sliten jeg er. Tok tid før jeg fikk forståelse for dette. Når det er sagt så har jeg alltid kjørt henne frem og tilbake. Og aldri nektet henne en fest. Og aldri vert sjalu når hun kommer hjem. Nå spør hun ikke mer. Bare sier det er ok om jeg har lyst til å bli med.
 
C

cruiser

Gjest
Bare for å understreke, jeg er ikke redd for å gå i dette bryllupet. Jeg gruer meg fordi det er så jævlig slitsomt med så mye mennesker over så lang tid. Vielsen er 13 og "festen" er vel ferdig ut på natten en gang. Jeg liker å være sosial i mindre selvvalgte grupper. Jeg ser på typisk smalltalk som veldig slitsomt og blir fort veldig uinteressert da slike samtaler gjerne er veldig overfladiske.
Du, min venn, det du gruer deg til er ikke å treffe mange ukjente mennesker og drive smalltalk.
Det du gruer deg til er rett og slett at du ikke har særlig lyst til å bruke tid på dette. Du skulle ønske du kunne bruke fritiden på noe annet.
VELDIG forståelig, rett og slett.
Men i det store og hele så må man innimellom svelge kameler og bruke dyrebar fritid på andre "perifere" mennesker enn dine nærmeste.

Som en tidligere sa i tråden: norske bryllup er dørgende kjedelige og med følgende tilleggskommentar: ......for alle andre enn brudeparet og (muligens) brudeparets foreldre/foresatte.

Lykke til !
Du, min venn vet ikke hva du snakker om. Det har ingen ting med tidsbruk å gjøre. Hvis du er introvert tappes du for energi i store selskap. Jeg blir dødssliten etter 20 minutter hvis det er over 8 personer til stede. Jeg gir opp etter 15 minutter i lunsjen på jobben, selv om dette er folk jeg kjenner godt. Etter ca 15 minutter må jeg gå tilbake til kontoret for å komme meg. I et slikt bryllup som det snakkes om her ville jeg være avhengig av en egen krok jeg kunne sette meg og være alene med jevne mellomrom - sannsynligvis minst halvparten av tiden.
Eksakt!
 

Ingeniøren

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.11.2007
Innlegg
4.277
Antall liker
1.175
Sted
Tranby
Torget vurderinger
7
Vel, da må det vel være greit å være åpen om det og trekke seg litt unna med jevne mellomrom. Vi forlanger ikke at en i rullestol skal gå, eller en blind skal se så da må det vel være greit at du stikker av jevnlig.
 

weld77

Æresmedlem
Ble medlem
19.09.2014
Innlegg
20.777
Antall liker
13.266
Bryllup er også en elendig setting for smalltalk. Det er ingen grunn til at folk der har noe til felles utover å kjenne eller være i slekt med de som skal gifte seg. I de fleste andre settinger er det et eller annet minste felles multiplum som er gitt. På en fjellhytte liker folk å gå på fjellet, på en fotballbpub liker folk fotball og øl, på en Linux-konferanse kan man snakke om Linux osvosv.

Men de langt fleste har noe morsomt/interessant å fortelle om man gidder å anstrenge seg litt for å prate med de. Om ikke annet greit å få et lite innblikk i hvordan noen andre enn en selv og ens omgangskrets tenker om ting og tang. .
 

otare

Æresmedlem
Ble medlem
04.04.2007
Innlegg
13.744
Antall liker
9.395
Sted
Trondheim
Jeg er interessert i musikk og vin.Og litt i HiFi. Ikke lett å finne noen å smalltalke med da. Hvor mange er det som er interessert i vinmarkenes beliggenhet i Wachau, eller Palestrinas messer?
 
Topp Bunn