Honkey-Chateau skrev:
Komponenten skrev:
Jeg forstår at fakta om hva som skjer kan være tungt å svelge for enkelte, at homofile selv, som i utgangspunktet er redd for å stemple andre svake grupper og derfor har tidd lenge, nå omsider er begynt å lette på sløret og si hva de faktisk opplever, er selvsagt ikke noe man trenger å ta innover seg.
Her forstå jeg ikke helt hva du mener.
Målet var å finne ut om det finnes muslimer som ikke lar seg bli støtt, men derimot aksepterer at i dette landet er det helt greit å tegne f.eks. Muhammed Honkey. Ved å ta hensyn hele veien vil man aldri finne ut av hvor landet ligger. Jeg blir lei meg over deres uforstand, jeg blir krenket over deres kvinnesyn, tas det noen som helst hensyn til meg og mine følelser i denne fordømte toleransen for intoleransen? Hvordan kan disse fanatikerne komme her og kreve at jeg skal tolerere dem, når de ikke tolererer meg, hvordan kan en oppegående person som deg forsvare dem, og kritisere meg?
Som mennesker generelt, finnes det også mennesker som tror på en gud som heter Allah, som ellers til forveksling ligner deg og meg i tankegangen. Jeg har ellers en (stolt, hvit og vanskelig) kamerat som har giftet seg med den største pulverheksa på denne siden av ekvator, jeg har ikke tenkt til å bruke guttespråket mitt til å fortelle ham det. Jeg velger å vise hensyn, ettersom jeg er redd han kan bli støtt av det.
Mine muslimske venner er av den typen som trur sånn passelig, men som jeg ikke ser en eneste god grunn til å bevisst fornærme, jeg liker disse folka, faktisk. Hva faen er det med deg som nærmest anser meg for en kødd fordi jeg velger å unngå regelrette ballespark mot folk jeg liker? Forkjørsrett er ikke, og vil aldri bli, det samme som påkjørsrett! Jeg snakker ikke om talerett, jeg snakker om tierett. Alt jeg sier skal være sant, men jeg behøver ikke si alt som er sant. Jeg velger å holde på min talerett til noe som er litt viktigere enn å tegne bilder av noen jeg driter tynt i.
Vise hensyn. Hva i alle dager legger du i det ordet, jeg fatter ikke tankegangen til de som vil vise hensyn overfor undertrykkere, og kritiserer kritikerne deres.
Jeg tar hensyn til de jeg liker. Jeg tar gjerne også hensyn til folk jeg ikke liker, dersom det ikke er viktig å la det være. Om den dagen kommer at det er viktig å la det være, så må det gå foran hensynet til hva folk måtte mene. Jeg har rett til å fornærme, jeg har rett til å la det være.
Jeg kommer heller ikke til å slå eller true deg, så da må jeg vel få lov å si hva jeg mener jeg også? Og bli sur, indignert, forbannet, sint, fortvilet og lei meg? Eller er den slags følelser forbeholdt noen få?
Den slags følelser er åpent for alle. Du deltar i denne debatten, vel vitende om hva den inneholder. Jeg ønsker ikke støte deg personelig, selv om jeg mener at dine holdninger er i drift mot et sted jeg helst ikke vil bli med. De som føler behov for å true andre til taushet har jeg intet annet enn forakt til overs for. De som støtes av mine ytringer, og påføres personlig smerte av mine handlinger, ønsker jeg å ta hensyn til. Men helt konkret er det tross alt slik at den som deltar i slike debatter via tastaturet, ikke bør bli overrasket over nokså friske karakteristikker. Men jeg ber deg gjerne om unnskylning dersom du føler deg personlig forulempet.
Har jeg dratt fram konkrete navn på muslimer jeg støtter og beundrer? Du må tolke mine meninger som du selv ønsker, men det er jeg og ikke du, som vet hva JEG mener.
Jeg har ikke sett at du har trukket fram annet enn antimuslimer og konvertitter. Correct me if I'm wrong. Hirsi Ali anser jeg for å tilhøre begge kategorier. Og det er du som vet hva du mener, ja. Og det er jeg som leser og tolker det jeg ser. Dersom jeg oppfatter noe helt annet enn det du ønsker å formidle, har vi en del oppkaringsrunder foran oss. For språk er ikke så presist at det ikke kan forstås på flere måter.
Om mine argumenter tilspisses så er det ene og alene islamister, og deres forsvarere, sin fortjeneste, det fungerer på samme måten som at jeg føler avsky for de kristne tullingene som tror at hovedbudskapet er å hetse homofile, det fører til avsky, jeg tar mer og mer avstand fra idiotien, på begge sider, men også til deres forståelsesfulle støttespillere, de nyttige idiotene.
Jeg mener det er usakelig å legge skylda på andre, idioter eller ei, fordi dine holdninger etterhvert oppleves som mer og mer ekstreme.
Ellers synes jeg dette var et bra svar på M M sitt patetiske skriv, her får hun igjen med samme mynt..:
Kjære ideologiske skadevoldere generelt, og Marte Michelet samt Dagbladet spesielt!
Dere livsfarlige, islamofile appologeter er skyld i Talibans og den øvrige islamismens fremmarsj. Den tragiske konsekvensen av deres ideologiske blindside er stadig flere direkte angrep på europeiske innvandrerkvinner og menn, som for eksempel Ayaan Hirsi Ali og Naser Khader, samt innfødte europeere som Theo van Gogh og Kurt Westergaard. For ikke å nevne kvinnemishandlingen og alle æresdrapene, samt den økende hetsen av europeiske homofile gjerne med annen etnisk bakgrunn.
Overalt dukker Michelet-aktige aktører opp og gjør felles sak med islamistiske krigshissere, voldelige venstreekstremister og andre muslimske fundamentalister, som blant andre Islamsk Råd i Norge og Hizb ut-Tahrir. Ved å skyve toleranse og humanisme foran seg, gir disse Micheletene legitimitet til og rettferdiggjør - en anti-kvinnelig apartheid, voldelig islamisme og eurofobi som sveiper over verden med skremmende styrke.
Til orientering mener forøvrig jeg og flere andre at dere Michelet- og Dagblad-aktige aktører er illiberale, anti-demokratiske jødehatere og stalinister alle som en. Så ille at dere til overmål tangerer nazismen og Hitler personlig, faktisk. På bakgrunn av dere premietullingers irrasjonelle holdninger anser jeg det som fullstendig rimelig å karakterisere dere som menneskehetens grumsete bunnfall, men av hensyn til en fortsatt meningsfull og viktig samfunnsdebatt ser jeg ikke noe poeng i å gå til ytterligheter i denne omgangen. Men samtlige argumenter, undersøkelser og analyser dere fremfører, vil fra min side naturligvis bli sett i lys av denne min mening. Mistenkeliggjøring av deres posisjon og personlige preferanser blir også en selvfølgelig og logisk konsekvens av dette.
Bortsett fra det, så ser jeg med glede og forventning fram til en videre fruktbar meningsutveksling om både dette og mange andre temaer i fremtiden. Håper på en snarlig og høflig tilbakemelding.
Med vennlig hilsen,
Nina Hjerpset-Østlie
...mens jeg opplever det ovenstående som en tirade skjellsord. Helt greit å være uenig i MM's kontroversielle kronikk, men dette er lavmål.
Honkey
Du hadde forstått det om du hadde tatt deg bryet med å lese den linken jeg la inn i forrige innlegg
Selvsagt mener jeg ikke at man bør ha som mål å såre andre hver gang en anledning byr seg. Mitt opprinnelige poeng var at man kan ikke, generelt, fortelle muslimske elever at det de tror på er tullball som Gjestemedlem hevdet, da må man forvente ballade og bråk. Det var du som kom med dine personlige erfaringer, det var nytt for meg at du er lærer, trodde du drev med noe helt annet, men du dro altså deg selv inn i dette, og jeg prøvde bare å få frem poenget mitt litt tydeligere, man kan ikke, som lærer, gjøre noe slikt.
Selv om fakta stemmer på en prikk, så kan man ikke si hva som helst om islam, det er jo hysteriet rundt den Nederlandske filmen et godt eksempel på. Folk som ikke har sett den går helt av hengslene, om den filmen faktisk viser seg å være 100% korrekt og dokumenterbar så vil det uansett bli et leven uten like, for sannheten tåler egentlig ikke dagslys.
Når man har en tro hvor man mener at en gruppe mennesker er mindre verdt enn andre, så mener jeg at man ikke trenger å ta så veldig store hensyn til de overbevist troende . Hadde Pulverheksen ment at du var en laverestående skapning, ville ikke du sagt henne og kompisen din et sannhetens ord da? Eller ville du bare nikket og smilt for husfredens skyld og funnet deg i å bli sett på som noe mindreverdig?
Hva tror dine muslimske venner sånn passelig? At det finnes en gud ved navn Allah, eller at din datter er mindre verdt enn din sønn? Det er stor forskjell der, det første er selvsagt greit, det andre er ikke greit, etter mitt syn. En liten gruppe moderate muslimer demonstrerte for ytringsfriheten, mens en stor gruppe ikke fullt så moderate (etter mitt syn) muslimer demonstrerte mot tegningene den gang saken var aktuell. Min bekymring er hvordan fordelingen av moderasjon egentlig er. Har du spurt dine muslimske venner om syn på kvinner, likestilling, homofili osv?
Jeg og prøver selvsagt i størst mulig grad å vise hensyn, men når noen prøver å tvinge meg til noe, eller nekter meg noe som er min opplagte rett, da blir jeg sint. Når noen synes jeg er lite verdt, kun på grunn av hva jeg er født som, da blir jeg forbannet. Vi har tatt godt imot våre nye landsmenn, vi har vært positive, hjelpsomme og gitt de en utstrakt hånd, men når man stadig blir møtt med krav om særbehandling, og krav om at de skal få dra undertrykkende skikker fra sin kultur inn i vårt samfunn, da sier det stopp et eller annet sted inne i meg. Beklager det, sikkert bare en av mine mange dårlige sider.
Du og andre forventer at vi skal være positivt innstilt til folk som forakter meg. Beklager, men så edel er ikke jeg, sikkert enda en av mine dårlige sider. Du har ikke fornærmet meg, men jeg blir ganske oppgitt, sur og irritert av å hele tiden få halvkvedede viser over hvor ekstrem jeg er, rasistisk og har vel noen ment. Vel, om så er vil jeg ha konkrete eksempler på mine ekstreme uttalelser, ikke bare en masse påstander slengt ut på denne måten.
Jeg hadde før sett Saera Khan som barne-og familieminister enn hun vi har nå, antar hun er muslim fremdeles.?
Jeg er vel den her inne som sterkest har forsvart MUSLIMSKE kvinners rettigheter. Det gjør meg vondt langt inn i sjelen å vite at mange norsk-somaliske, og enkelte andre, jenter får sine underliv ødelagt for livet, mens vi sitter med hendene i fanget og vet hva som skjer. Det gjør meg like vondt å tenke på alle de jentene som kues under oppveksten, holdes i stramme tøyler, får sin selvtillit knust, før de giftes bort til en fremmed som har frie tøyler til å behandle henne så bra eller dårlig han vil, og om hun protesterer underveis så blir hun kanskje drept. Det er først og fremst jeg, rasisten Komponenten som har fokusert på dette, og som svar får jeg vite at jeg er ekstrem.
Er det så vanskelig å fatte at jeg vil sette en stopper for dette?
Jeg takler helt greit all motstand jeg får via tastaturet, du trenger ikke unnskylde noe som helst, det er bare litt skuffende at budskapet ikke når frem.
Gjestemedlem:
Når noen har noe til felles med nazister, skal man ikke heller da kunne trekke paralleller? Hvorfor ønsker ikke mange muslimer å lære om Holocaust, hvorfor undervises det ikke om dette i mange muslimske land? Hvorfor selger Mein kampf som hakket møkk f.eks. blant palestinerne?