Morpheus skrev:
Interessant link Komponenten! Har faktisk ikke fått med meg den boken der :-[. Er ikke overrasket at det er Kagge som tørr å gi den ut....
Som et apropo så skjønner jeg godt at du som kvinne engasjerer deg i denne problematikken. Islam slik jeg ser det vil reversere likestillingen til kvinner, og øke makten igjen til menn. Jeg hadde vært myyyye reddere for en islamisering av samfunnet som kvinne en jeg er det som mann.... Rart ikke flere kvinner har våknet enda..
Det er en veldig interessant og informativ bok, den er også lettlest og aldri kjedelig. Anbefales på det sterkeste, man blir ganske overrasket over hva som faktisk foregår. Tror du får den på biblioteket.
Selvsagt er det naturlig at man som kvinner ser ekstra mørkt på at islam er i ferd med å få mer og mer grep på samfunnet vårt, men om man ikke er kvinne selv så har man kanskje døtre, det er lite trivelig å tenke på hvilken fremtid de kan risikere å gå i møte.
Og kvinner i Norge er allerede begynt å betale prisen, voldtektstallene går bare en vei, oppover, og innvandrere fra enkelte land, som Irak og Somalia er sterkt overrepresentert som gjerningsmenn.
I 2004 utgjorde gruppen med afrikansk landbakgrunn 3,7 % av Oslos befolkning, mens de gjorde regning for ca. 20 % av byens anmeldte overgrep en overrepresentasjon på godt over 400 %. Irakere, som er den hardest belastede enkeltgruppen, utgjorde 0,9 % av byens befolkning, men sto for 8 % av anmeldte overgrep en overrepresentasjon på mer enn 700 %.
http://www.rights.no/publisher/publisher.asp?id=46&tekstid=1546
Men dette skal man helst ikke si høyt.
Det som også provoserer noe grenseløst er hvor lett mange, ikke minst enkelte feminister, tar på den undertykkingen muslimske kvinner utsettes for. Man ser ut til å mene at de er vant til det og vil ha det sånn. Kjekke signaler å sende til muslimske menn, som for øvrig ser på norske kvinner som enda mindre verdt enn sine egne, akkurat det bryr jeg meg ikke om, så lenge det ikke får konsekvenser, problemer er at det får konsekvenser, og jo mer makt den slags menn får jo mer vil likestillingen gå tilbake.
Man skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer en selv.
Ikke nok med det, man risikerer å selv bli rammet, kan man undertrykke muslimske kvinner, hvorfor ikke også norske? Det er en naivitet og idioti uten sidestykke når det kommer til dette temaet.
Selvsagt kan man ikke si at en persons etniske opphav og religion alene er nok til å hindre den personen adgang til landet. Men man har mulighet til å kreve visum fra enkelte land, man kan stille krav til kunnskaper, oppførsel, forsørgermuligheter for å kunne bli norsk borger. I dag er våre innvandrere ofte analfabeter fra den pakistanske landsbygden, som er så heldige å ha et søskenbarn i Norge de kan gifte seg med. Arbeidsdeltakelsen i enkelte innvandrergrupper er ekstremt lav, det er ikke arbeidsinnvandrere som er problemet, det er ikke riktig at dette er grunnen til innvandringen fra ikke-vestlige land, det er ekteskap og asylsøkere.
Vi hører stadig at vi må ha arbeidsinnvandrere til landet. Det er en påstand, ikke nødvendigvis fakta.
http://www.dagsavisen.no/innenriks/article336432.ece
Problemet er også at mange av innvandrere ikke jobber, de er heller ikke kvalifisert til jobber når de ikke kan lese, ikke kan språket, ikke har utdanning. Og så lenge kvinnene deres i liten grad får lov å jobbe, så påtar man seg bare et voldsomt forsørgeransvar, de koster mer enn de bidrar. Jeg kjenner en del kvalifiserte arbeidsinnvandrere, jobber faktisk med mange bl.a. fra land i Øst-Europa, de kommer her for å jobbe og det fungerer bra. Så lenge man ikke får kulturkræsj og ikke blir en byrde har jeg ingen problemer med slikt, men når innvandringen blir en stor ulempe må vi se oss om etter bedre alternativ.
Det er også viktig å legge merke til at mange av de som i sterkest ordelag advarer mot islam selv er (eks-)muslimer. Walid al-Kubaisi, Mariwan Halabjaee, Ayaan Hirsi Ali, Sara Azmah Rasmussen , Naser Khader , listen er mye lengre, men vi vet bedre enn disse som har levd i det, vi vil ikke høre på deres advarsler.
Å holde religion og stat fraskilt er ikke nok i seg selv Deph, man kan jo ikke nekte religiøse personer adgang til å bli valgt inn på Stortinget, til å være med å bestemme, deres holdninger vil prege deres avgjørelse og valg, du tar alt for lett på det.
Barn fødes ikke som muslimer eller kristne, men deres foreldre preger dem og gir dem holdninger, skal staten ta ansvar for alle barn og oppdra dem i den rette ånd? Om skolen ikke er religiøst påvirket så betyr det null og niks, det er fra foreldrene barn får sine holdninger og sin tro. Skal vi nekte dem å sende sine barn på koranskoler på ettermiddagen? Hva tror du vil skje med en lærer som prøver å lære sine muslimske elever at det de tror på bare er religiøse tullehistorier??