Så hvor var jeg… 
Det har gått noen år siden sist jeg oppdaterte tråden min, så nå var det på høy tid å dele litt nytt – både i form av bilder og noen ord om hva som har skjedd i hovedanlegget og «stue»-oppsettet mitt (kommer etter hvert).
Det har vært litt utskiftninger av utstyr underveis, men jeg hopper over det og fokuserer heller på hvordan ting står nå. Jeg har vært litt av «HiFi» de siste årene, men i sommer skjedde det noe som virkelig tente gnisten igjen: Jeg fikk tak i noen nye høyttalerkabler som gjorde bakgrunnen merkbart svartere – og plutselig våknet oppdageren i meg til liv igjen. Jeg har aldri vært noen kabelentusiast, snarere skeptisk, men dette var rett og slett fascinerende.
Kort tid etter dukket det opp en Lavardin ITx-forsterker til salgs, og jeg fikk den hjem fra en hyggelig selger i Nord-Norge. Denne har stått på ønskelisten lenge, da den skal være en god match med mine Spendor 100 Classic – og tro meg, det er den! For en formidler. Den oppleves nesten som fraværende, selv om den fysisk står der. Jeg er alltid på jakt etter produkter som gir ekte eierglede, og denne tror jeg virkelig hører hjemme i den ligaen.
Neste fokus ble riaa-delen. Her har jeg testet flere rørkombinasjoner, og med god hjelp fra Mr. Audiomix fant vi til slutt den rette miksen. Resultatet er en riaa som er både mer støyfri og oppløst – jeg hører nå «rommet» og kontrastene på en helt ny måte. Jeg har vært fornøyd med riaa tidligere, men ser nå at det var mer å hente, takket være Lavardin ITx sin inntreden i oppsettet.
Katten Leo har sin plass der i nærheten av riaa og rør. Jeg ble advart om at Lavardin ITx kunne være kresen med hva den kobles til, og ja – det var noen utfordringer med jording som jeg ikke har hatt tidligere. Men da det først ble løst, ble det stille som graven og tonene nydelige.
Utstyr i hoved anlegget er nå følgende:
- Dedikert kurs for anlegget.
- Linn LP12 (Cirkus, Ekos, Lingo2) med Soundsmith Zephyr Mk III PU
- JuicyMusic Tercel RIAA (NOS-rør)
- Linn Silver signalkabler
- Lavardin ITx integrert
- Høyttaler kabler Tellurium Q – Silver II
- Spendor Classic 100