Min erfaring er at dette løses bedre med kilde og høyttalere enn med "slørende" forsterkere. Dårlige innspillinger har ofte lite makrodynamikk og alt er trykket litt sammen slik at man er avhengig av at kilde og HT klarer å skille små endringer i lydnivå fra hverandre. Problemet med dårlige innspillinger starter ofte med at kilden ikke er nøyaktig nok, slik at mikrodynamikken og små temposkifter glattes ut. Dette kan gi et inntrykk av at alt er spilt inn på samme nivå og at ingenting skjer i musikken. Høy jitter i digitalkilder kan også gi følelsen av "knust glass" i øvre mellomtone som gjør det meget ubehagelig å høre dårlige innspillinger. Etter å ha testet en del kilder, forsterkere osv. gjennom årene i diverse prisklasser så var min konklusjon at en topp kilde er det viktigste leddet for å kunne nyte musikken fra middelmådige og dårlige innspillinger. Høyttalere som har lite tap i delefilter og ekstrem mikrodynamikk har gode forutsetninger for å gjengi dårlige opptak i samarbeid med en god kilde og forsterker. På forsterkersiden så ville jeg sett på A/B med høy klasse A bias, klasse D med Ncore eller kraftige rørforsterkere. Vet de litt større modellene til B&W er glad i mye krefter og ville anta at 804D også krever en del strøm for sparke liv i de.
Utifra det jeg har hørt fra 390DD så er det en forsterker som heller mot det lyse og er litt tynn i lyden. Den er også avhengig av motstanden i diskanten, som må settes i innstillingene. B&W 804D har en ganske kraftig peak mellom 7khz og 16khz ifølge stereophile sine
målinger noe som kan forsterke følelsen av lys lyd. Den elektriske motstanden måler også 4ohm i diskanten så ville satt 390dd på 4ohm, hvis den ikke allerede står der, ettersom man fort kan risikere å få et par DB ekstra peak oppover hvis forsterkeren er satt til å kjøre på en 8 ohms høyttaler og man kjører på 804D. Hvis du fortsatt kjører på lakris-strømkablen som følger med forsterkeren så ville jeg anbefale deg å få tak i noe grovere (2.5+ kvadrat mm og god skjerming) og koble rett i veggeuttaket. Det kan fort hjelpe en del på kreftene til forsterkeren når det ikke står en kraftig strømbrems mellom den og sikringsskapet.
Av det som ligger på brukten per i dag så hadde nok den Luxman 590AII vært interresant å teste, men usikker på om den har nok krefter hvis man skal spille høyt på 804D (ca 80-90 watt totalt i 8Ohm og ca 30 av de i klasse A). Vet at det har vært en som har brukt en slik på Usher CP8571 som er ganske tungdrevne, så kan være verdt å prøve.