Bowers & Wilkins

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.791
    Antall liker
    2.001
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Må bli med classe elektronikk da... er ikke det litt kjedelig?? ??????
     

    alphamale

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.11.2007
    Innlegg
    5.731
    Antall liker
    4.235
    Sted
    Kjeppjaga nordlending i asyl ved ring 3
    jeg har ikke hørt den digitale deltavarianten fra Classè, men jeg regner med at B&W kommer til å gjøre jobben skikkelig når de først prøver.
    ( hvis det er dette de gjør da:) )

    Men på den andre siden åpnes det andre dører som er vel så viktig for lyden, nemlig aktiv deling. Det mener jeg er kan være viktigere for lyden i noen sammenhenger en hva du huker på av effekt. Jeg har tenkt tanken på dette hjemme hos meg, men det klarer jeg ikke alene uten kyndig hjelp. Og så bor jeg ikke alene der anlegget står i dag ( ennå:rolleyes: )
     

    alphamale

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.11.2007
    Innlegg
    5.731
    Antall liker
    4.235
    Sted
    Kjeppjaga nordlending i asyl ved ring 3
    Vis vedlegget 336569

    Dette er hva jeg har funnet av info. Til nå!

    Dette er ren gjettning fra meg men det ser ut som den plata på baksida har kjøleribber, noe som gjør den nye 800'serien aktiv eller hvertfall semi;-).... I tillegg ser jeg marlanboulben ikke går igjennom kabinettet lenger, diskanttuben har også fått ny fasong. Kanskje mellomtone elementet har fått facelift, og vinkan vinke farvel til gul kevlar?

    Uansett! Aktive 800 passer meg utmerket.......
    Ser garantert ut til at mellomtone har fått en oppgradering, så har jeg videre funnet ut at " pandoras box " åpnes 10.sept. Og ikke i dag.
     

    Ketil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.05.2004
    Innlegg
    2.318
    Antall liker
    886
    Ganske stor prisøkning og den nye 803 får altså marlan hode eller turbine head som det visst nå kalles. Den nye 804 ser litt interessant ut for min del. Pris i euro:

    804 : 11.000 - now 7.000
    803 : 17.000 - now 9.000
    802 : 24.000 - now 14.000
    800 : 30.000 - now 22.000
     

    Vedlegg

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.791
    Antall liker
    2.001
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Likte nok den mer stutt tykke utgavene som vi hadde før. Men gir designet et stund før jeg skriver mer om min mening om det. :p
     

    AndersR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Innlegg
    5.074
    Antall liker
    3.763
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Ikke aktive allikevel? Det var litt overraskende, med tanke på det som så ut til å være kjøleribber på baksiden...
    Men klart, det er ikke mye annet i denne klassen som produseres som aktivt. Man har jo forsterkere som skal selges også.
     

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.024
    Antall liker
    4.124
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    14
    Hmmmmm... Designet var ikke akuratt noe wow.. Men virker som de tenker at smalere høyttalere = lettere å få inn i en vanlig stue for folk flest..
    Liker bedre gamle designet. Bredere og tøffere. Ser at det ikke er bilder eller info om 800? Går den ut mon tro eller kommer den senere?
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.791
    Antall liker
    2.001
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    De minner meg litt om de "kina" kopiene som dukket opp egentlig... men er nok bare første inntrykket...

    Lyden derimot, den tipper jeg er helt i toppen, i kjent BW stil :).
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.791
    Antall liker
    2.001
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    804_4-Gallery.jpg
    804-Diamond_Piano-Black-Gloss_OFF.jpg

    Tja.... Har selv eid 804Diamond, og designmessig er det iallefall den peneste høyttaleren jeg har hatt i hus (min mening :).

    Rosewood:
    804_3-Gallery.jpg

    130750dpr9gd6fct91pzg5.jpg
     

    ames

    Fersking
    Ble medlem
    11.11.2014
    Innlegg
    3
    Antall liker
    0
    Torget vurderinger
    2
    Det kommer nok en 800 D3 også, for på hifiklubbens produktside for 802 D3 så står det følgende:

    802 D3 ligner en lettere krympet utgave av toppmodellen 800 D3*, og det er akkurat det den er. Kabinettet er mindre, og de to Aerofoil-bassene er på 8" i stedet for 10". Men diamantdiskanten og FST-Continuum-mellomtonen er fremdeles montert i hvert sitt separate, utvendige Nautilus-hode og er 100% identiske med toppmodellen.
    802 D3 gir deg de samme grunnleggende kvalitetene som 800 D3, men til en vesentlig lavere pris og i en størrelse som passer bedre i en vanlig stue. Og selv om den naturligvis krever sin plass, kan den i kombinasjon med den rette forsterkeren også prestere overbevisende full-range-lyd i mindre rom.

    Sammenlignet med den monumentale toppmodellen 800 D3, som er nådeløst avslørende overfor kildematerialet, er 802 D3 litt mer tilgivende i sin klangkarakter.

    * Forventet lansering mai 2016
     

    Ketil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.05.2004
    Innlegg
    2.318
    Antall liker
    886
    Prisene på nye 802 D3 og 804 D3 ser veldig gunstig ut her i Norge i den grad prisene i euro som ble oppgitt på et forum er riktige.
     

    Kalle Klovn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.09.2009
    Innlegg
    3.662
    Antall liker
    3.289
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    7
    Kall meg gjerne gammeldags, men foreløpig liker jeg designet av 800diamond serien bedre enn 800 d3. I lys av de nye prisene fremstår 802 Diamond og 800 Diamond som røverkjøp. Høy pund kurs har nok skylden for de nye høye prisene. Selvsagt men det forbeholdet at de nye faktisk er sååå mye bedre. Ville ikke veddet på det.
     

    alphamale

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.11.2007
    Innlegg
    5.731
    Antall liker
    4.235
    Sted
    Kjeppjaga nordlending i asyl ved ring 3
    Jeg tok feil i mine gjetninger om aktiv deling. Må si jeg er spent på å se og høre disse så snart det lar seg gjøre. Forstår jeg dem rett er det kun delefilter mellom diskant og hele veien ned i dypet?
    Disse ser litt mer konevennlig ut en de jeg besitter ut fra bildene, men regner med de ser mer ut som F35 Raptor " live" :)

    skulle gjerne fått specsa pronto......
     

    Kalle Klovn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.09.2009
    Innlegg
    3.662
    Antall liker
    3.289
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    7
    Jeg tok feil i mine gjetninger om aktiv deling. Må si jeg er spent på å se og høre disse så snart det lar seg gjøre. Forstår jeg dem rett er det kun delefilter mellom diskant og hele veien ned i dypet?
    Disse ser litt mer konevennlig ut en de jeg besitter ut fra bildene, men regner med de ser mer ut som F35 Raptor " live" :)

    skulle gjerne fått specsa pronto......
    Jeg liker den diskre elegansen til 800 Diamond (serien) - ser ikke de nye litt "påtatt-techie" ut? Kanskje det bare er meg. Jeg skal innrømme at jeg heller ikke var spesielt fan an den nye Kef Reference serien da den kom i fjor. Nå må jeg innrømme at jeg synes at de er pene.
     

    alphamale

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.11.2007
    Innlegg
    5.731
    Antall liker
    4.235
    Sted
    Kjeppjaga nordlending i asyl ved ring 3
    Jeg tok feil i mine gjetninger om aktiv deling. Må si jeg er spent på å se og høre disse så snart det lar seg gjøre. Forstår jeg dem rett er det kun delefilter mellom diskant og hele veien ned i dypet?
    Disse ser litt mer konevennlig ut en de jeg besitter ut fra bildene, men regner med de ser mer ut som F35 Raptor " live" :)

    skulle gjerne fått specsa pronto......
    Jeg liker den diskre elegansen til 800 Diamond (serien) - ser ikke de nye litt "påtatt-techie" ut? Kanskje det bare er meg. Jeg skal innrømme at jeg heller ikke var spesielt fan an den nye Kef Reference serien da den kom i fjor. Nå må jeg innrømme at jeg synes at de er pene.
    Jeg har veldig lyst til å være enig med deg da jeg eier de, og jeg måtte smøre frua med bred pensel når de skulle i hus. Ingenting er bedre enn at jeg klarer å "skru" bedre lyd ut av det som allerede er i hus.
    Jeg viste hu bilder av den nye i hvitt. Første reaksjon var! DU HAR!!!!!!....før jeg fikk sagt at det var den nye serien. Så bare fnøs hun og sa de er penere med " sånn gul ting" der oppe :)
     

    stigfjel

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.08.2008
    Innlegg
    192
    Antall liker
    52
    Sted
    Oslo
    Jeg skaffet meg nylig B&W 803 Diamond. Må si at jeg synes ikke designet på 803 D3 akkurat var veldig tiltalende. Og prisen? Helt spinnvilt. Så, det blir nok ingen ny 800-serie på meg, er kjempefornøyd med de jeg nå har, de spiller fantastisk. Og det er fint å tenke på at de vil låte enda bedre med en kraftigere forsterker enn det jeg nå har.
     

    AndersR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Innlegg
    5.074
    Antall liker
    3.763
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Nå har jo 800-serien allerede opplevd ganske spinnville prisøkninger (om man ser prisøkningen fra første generasjon 8xxN-serie til dagens 8xx Diamond-serie), men siden det har gått så lang tid har vi klart å venne oss til dette. Tipper at det kommer til å gå en del av denne nye serien også når det nye designet får sunket litt inn hos oss og vi har sett prislappen mange nok ganger til at det ikke føles like ille.
    Faktisk tror jeg at lanseringen av den nye 800-modellen neste år vil øke salget av de mindre variantene, siden det da er noe som er enda mer spinnvilt prismessig, og da vil de mindre modellene virke nøkterne i forhold. :)
     

    stigfjel

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.08.2008
    Innlegg
    192
    Antall liker
    52
    Sted
    Oslo
    Nå har jo 800-serien allerede opplevd ganske spinnville prisøkninger (om man ser prisøkningen fra første generasjon 8xxN-serie til dagens 8xx Diamond-serie), men siden det har gått så lang tid har vi klart å venne oss til dette. Tipper at det kommer til å gå en del av denne nye serien også når det nye designet får sunket litt inn hos oss og vi har sett prislappen mange nok ganger til at det ikke føles like ille.
    Faktisk tror jeg at lanseringen av den nye 800-modellen neste år vil øke salget av de mindre variantene, siden det da er noe som er enda mer spinnvilt prismessig, og da vil de mindre modellene virke nøkterne i forhold. :)
    Joda, jeg husker godt da Diamond-serien kom. Kjøpte faktisk et demopar av 804S rett etter at Diamond-serien var lansert, og jeg synes jeg slapp billig unna den gang. Men synes likevel det er mer ekstremt nå. Nye 803 D3 koster jo det dobbelte av 803 Diamond, som jeg nå skaffet meg.
     

    tore_v1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2007
    Innlegg
    2.181
    Antall liker
    102
    Torget vurderinger
    2
    Det er vanskelig å dømme designet basert på bilder. Min umiddelbare tanke var også rettet mot kina-kopiene, men jeg tittet bare såvidt på bildene per mobil.

    Dette er fremdeles rimelige høyttalere sammenlignet med Wilson, Magico og flere andre av de mer "dedikerte" high-end produsentene der ute. Reagerer vi fordi forrige generasjon tilhørte en annen prisklasse? Ville vi reagert om disse hadde merkelapp fra Wilson eller andre produsenter med enda høyere priser som snitt i sitt sortiment?

    Vi ville antakeligvis ikke det. Jeg har eid en del B&W-varianter og har i det store vært svært godt fornøyd med disse, senest 803 Diamond i kirsebær. Jeg tror ikke jeg ville fått 803 D3 inn i stuen helt uten videre, selv om den hvite varianten kanskje ville smettet inn uten for mye klager.

    Jeg er ikke i markedet for nye høyttalere i denne prisklassen, men jeg ville lånt ører til de før jeg avskrev de. Så får vi håpe at kronen styrker seg litt på sikt, så blir prisen mer spiselig for folket også. Jeg tror nok også at "gamle" 80X Diamond vil forsvinne forholdsvis fort ut av butikken med prisoppgangen, men jeg tror ikke at dette avskriver den nye serien på noe vis.
     

    AndersR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Innlegg
    5.074
    Antall liker
    3.763
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Nye 803 D3 koster jo det dobbelte av 803 Diamond, som jeg nå skaffet meg.
    Sant nok, men nå er vel 803 den modellen som har fått den største endringen også. Det separate hodet påfører en hel del mer kompleksitet og kostnader som ville vært mulig å slippe unna dersom den nye 803 hatt fått samme formfaktor som den nye 804.
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.791
    Antall liker
    2.001
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    803Diamond er en kjempehøyttaler.. men også den som trengte en oppgradering, da den låter mye mer lukket enn f.eks 804 og 802. Men så er det også den modellen som tålte mest juling (etter hva jeg erfarte iallefall) av de 3 uten å bli for pågående.

    Jeg endte opp med 804Dia da den i mine ører låt mest åpen og "best". 802 var den beste, men priset seg også ut(logisk nok)..
     

    kaap

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    2.665
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    Eneste 800 D3 bilde med kvalitet jeg har klart å snoke fram på web'n.
    Ser heldigvis litt mer potent ut enn 802...
    En toppmodell, iallefall fra en produsent som B&W, må kunne vise muskler også på stede hvil :)

    BW_20115_800-new_high-angle_FIN.jpg.jpeg
     

    AndersR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Innlegg
    5.074
    Antall liker
    3.763
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Eneste 800 D3 bilde med kvalitet jeg har klart å snoke fram på web'n.
    Ser heldigvis litt mer potent ut enn 802...
    Blir interessant å se hvor den havner prismessig her i Norge. et sted mellom 250.000 og 300.000 blir det nok, men i hvilken ende?
    For min del betyr det jo uansett fint lite da jeg ikke har muligheten til å spandere på meg selv et så kostbart høyttalersett, men drømmene vil jo alltid være der...
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.966
    Antall liker
    14.236
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Har de virkelig droppet gulfargen på mellomtonene?
     

    stigfjel

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.08.2008
    Innlegg
    192
    Antall liker
    52
    Sted
    Oslo
    803Diamond er en kjempehøyttaler.. men også den som trengte en oppgradering, da den låter mye mer lukket enn f.eks 804 og 802. Men så er det også den modellen som tålte mest juling (etter hva jeg erfarte iallefall) av de 3 uten å bli for pågående.

    Jeg endte opp med 804Dia da den i mine ører låt mest åpen og "best". 802 var den beste, men priset seg også ut(logisk nok)..
    Siden jeg hadde 804S fra før ble det feil å oppgradere til 804 Diamond. Skulle jeg først oppgradere skulle det være til noe større, med mer tyngde, noe jeg fikk.

    Ja, det er tydelig at det er 803 som har fått flest forandringer ift. tidligere. 803 Diamond er i grenseland av hva jeg klarer å håndtere på egen hånd, mtp. plassering. De veier 40 kg stykket. Det var så vidt jeg fikk plass til dem også. Brukte den tiden det tok for å sette dem opp, og det tok sin tid. Men, det gikk bra. 803 D3 ser jeg av spesifikasjonene på B&W sine nettsider er langt mer massive enn sin forgjenger, vekten har økt til over 60 kg pr høyttaler. Så da bør man være minst 2 for å håndtere dem på en forsvarlig måte. Man vil tross alt ikke få skader på dem ved montering, så dyre som de har blitt.

    Prismessig ligger 800-serien nå så høyt at de nå er hinsides det jeg kan, og er villig til å betale for høyttalere. Dessuten, her hvor jeg bor nå er det ingen vits med noe større eller bedre av høyttalere, så jeg tror faktisk det er disse jeg kommer til å ha i all overskuelig fremtid. Selvfølgelig, for de "dødelige" har jo 800-serien alltid vært hinsides, men jeg føler meg i hvert fall priviligert som har fått muligheten til å kunne nyte lyden fra høyttalere i toppklassen. Da jeg var yngre var det jo disse høyttalere man gjerne drømte om, siklet på, men aldri var i nærheten av å ha råd til. Nå står et slikt par hjemme i stua.
     

    Thuek

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    22.05.2012
    Innlegg
    59
    Antall liker
    11
    Har de virkelig droppet gulfargen på mellomtonene?
    Ja. Det gule kevlar er erstattet med et nye materiale som kaldes continuum.
    Selvom den gule farve ikke ligefrem var pæn, så ligner de nye billeder af højttalerne at de er skudt i sort/hvid.
     

    stigfjel

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.08.2008
    Innlegg
    192
    Antall liker
    52
    Sted
    Oslo
    Som sagt, 800-serien har nå prismessig beveget seg hinsides det jeg har råd til, i hvert fall. Men, er ikke akkurat misfornøyd med de jeg nå har heller, de spiller jo kjempebra. Så her er det ingen sure miner.
     

    raptor

    Medlem
    Ble medlem
    11.07.2014
    Innlegg
    48
    Antall liker
    28
    Sted
    O' Vestland vestland...
    Vedrørende prisingen, så må man huske på at kronekursen har svekket seg kraftig de siste årene, så en betydelig prisøkning på 10-20% hadde nok i utgangspunktet kommet uansett (tror jeg)

    Høye utviklingskostnader kan faktisk forklare den resterende prisøkningen. Det er faktisk vanlig at høyteknologiske produkter som selges, prises høyt den første tiden for å tjene inn utviklingskostnader. Dette ser vi innen hele elektronikkbransjen, flatskjerm, prosessor, minne, etc.

    Men nå er det slik at selv om utviklingskostnadene har vært skyhøye, så er det ingen automatikk i at kundene ønsker å betale ekstra for den antatte forbedringen. Men helt ærlig så tror jeg ikke B&W hadde brukt en formue på utvikling dersom de ikke fikk en betydelig dokumentert forbedring av høyttalerne. Så jeg er i hvert fall optimistisk:D
     
    Sist redigert:

    alphamale

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.11.2007
    Innlegg
    5.731
    Antall liker
    4.235
    Sted
    Kjeppjaga nordlending i asyl ved ring 3
    Litt sånn må ha begjær over disse nye kreasjonene etter å ha eid 805 d2- 802 d2 og 800 d2.( føles rart å skrive d2 )
    Litt synd 800d3 ikke er tilgjengelig umiddelbart for lytt, men med den prisen den kommer til å få tror jeg det er like greit.
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Så stygge høyttalere betyr bare at bruktprisene på dagens B&W vil holde seg godt i mange år fremover.

    Vel, dustete å diskutere utseende... Men, til tross for smak og behag så mener jeg ut fra "design-vurderinger" at dette var tre skritt tilbake. På samme måte som Focal gikk enda flere skritt tilbake ved sin forrige "utvikling" hva design angår.
     

    stigfjel

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.08.2008
    Innlegg
    192
    Antall liker
    52
    Sted
    Oslo
    Ja, jeg må si at utseendet på 803 og oppover ikke akkurat virket tiltalende. Ja, det viktigste er lyden, men et godt design er ikke feil det heller.
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.791
    Antall liker
    2.001
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Var kritisk og overrasket over designet selv... men etter kun få dager liker jeg det bedre og bedre ☺
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn