Bonussporet

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Bonus

FantOrang Divorced- gift på nytt!
    Ble medlem
    23.09.2024
    Antall liker
    976
    Sted
    Trondheim
    Når man avstår fra fotballmaset og heller venter til kampen starter. Legge hodet bakover, lukke øyne og tømme hodet 😊 Stillferdig, men flott.
    IMG_7455.jpeg

Til noe helt annet.
    IMG_7456.jpeg

Sist redigert:

Bonus

Ble medlem
    23.09.2024
    Antall liker
    976
    Sted
    Trondheim
    Oppussingsarbeidet i kjellerleiligheten/ lytterommet fortsetter med musikk fra Cd i bakgrunnen. Monica Zetterlund treffer bra, likeså Karin Krogh, men denne fra sistnevnte?
    Send meg navn og adresse så spanderer jeg den og portoen 😅 (tuller ikke)
    IMG_7465.jpeg

Sist redigert:

Bonus

Ble medlem
    23.09.2024
    Antall liker
    976
    Sted
    Trondheim
    En liten tankedeling her ifra.
    Da jeg solgte Sopra 2 hadde kjøper med seg en kompis for henting. Vedkommende mente lyden i mitt lytterom minnet om et bomberom...og det var ikke positivt ment. Vel, ingen hadde nevnt noe i nærheten tidligere og selv om rommet ikke var/ er ideelt, så har aldri tanken tatt meg i den retning.

Noe tilbake i tid, to uavhengige personer, ved to adskilte anledninger, lyttet til et svært så kompetent musikkanlegg. Beskrivelsen av lydopplevelsen i etterkant fra de to herrer var på ingen måte samstemt. Hifi, lyd og musikk er det mest uforutsigbare konsept jeg har vært borti 😀

Å lytte hos hverandre, kommentere positivt og negativt er en ting, jeg personlig er tilhenger av at detaljer forblir i lytterommet.
    Hva er nytteverdien utover det? At andre lærer noe? Neppe, utgangspunktet er subjektivt.

Streaming er tilbake etter trekking, omkobling, skjøting for deretter å trekke patchekabel på nytt til lytterommet.
    En hyggelig kar på Byneset introduserte denne for meg for en god stund siden 😊 utrolig flott i mine ører.
    IMG_2264.jpeg

Sist redigert:

Bonus

Ble medlem
    23.09.2024
    Antall liker
    976
    Sted
    Trondheim
    Etter å ha solgt Bonneville'n pga slitte knær har jeg lenge tenkt at el.sykkel kan være en form for erstatning, helsebringende. Etter mye tankevirksomhet har jeg landet på... en landeveissykkel. Inspirert av enkelte andre brukere her "ombord" selvfølgelig. El. sykkel er for folk som jobber eller av en eller annen grunn ikke gidder å trå. All respekt til dem, men jeg må tenke; hva er mitt bruk og behov, trening, sport, jeg er vokst opp med sport og å slite før kos. Neste fase blir å finne et passende produkt.

Fått utført mye praktisk hjemme, men endelig på hytta. Fruen kommer også, til fotballkampen i kveld. Noen dager i sola, kaffestunder, beising og musikk på kvelden. Har medbrakt alternativer til Mahlerboksen.
    IMG_7504.jpeg

Vår andre Segway på to uker, denne på hytta. Slipper vårånn hver gang en ankommer.
    IMG_7501.jpeg

Bilde fra Valdres, oversendt av arvingen som av ulike årsaker er engasjert i Vinjerock.
    image0000021.jpeg

Sist redigert:

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    20.669
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    En liten tankedeling her ifra.
    Da jeg solgte Sopra 2 hadde kjøper med seg en kompis for henting. Vedkommende mente lyden i mitt lytterom minnet om et bomberom...og det var ikke positivt ment. Vel, ingen hadde nevnt noe i nærheten tidligere og selv om rommet ikke var/ er ideelt, så har aldri tanken tatt meg i den retning.

Noe tilbake i tid, to uavhengige personer, ved to adskilte anledninger, lyttet til et svært så kompetent musikkanlegg. Beskrivelsen av lydopplevelsen i etterkant fra de to herrer var på ingen måte samstemt. Hifi, lyd og musikk er det mest uforutsigbare konsept jeg har vært borti 😀

Å lytte hos hverandre, kommentere positivt og negativt er en ting, jeg personlig er tilhenger av at detaljer forblir i lytterommet.
    Hva er nytteverdien utover det? At andre lærer noe? Neppe, utgangspunktet er subjektivt.
    Delingen var kanskje ikke en invitasjon til mer deling av tanker, men prøver.
    Hut meg vekk og slett innlegget om jeg er utidig. 😁😊
    Friskt av han ene å kommentere sånt, bør ligge litt indikasjoner om det er ønskelig med kommentarer og gjerne et lite fundament av å kjenne hverandre.

Ikke nødvendigvis helt enig i at konseptet hifi, lyd og musikk er så uforutsigbart. Men koble på oss (ofte middelaldrende menn) med hifi-interesse så blir det nettopp uforutsigbart. Men jeg synes det ligger mye interessant informasjon i konstruktiv kritikk, selv når det ikke er samstemt, om jeg setter meg inn i hva avsender legger vekt på, liker, bryr seg om eller ikke i lyd fra stereoanlegg.

Å reise rundt og lytte og å få lyttebesøk er en ting. Med - om ønskelig - tilhørende kommentarer, er en fin ting.
    Å dele det her inne er enda finere, synes jeg. Ikke bare for nytteverdi, for den kan sikkert være liten. Men mest for å skape et innhold på HFS som er sånn jeg selv ønsker å lese. Egne efaringer og «rapport» fra lyttebesøk. Det er en grunn til at tråder som din står på min abonnementsliste. Ren bonus for å være medlem på hifisentralen. 😁

Jeg synes det å sette sammen det folk har valgt å dele i forskjellige kanaler, til et samlet inntrykk for shortlist eller research er givende.
    Hvis slikt forblir i lytterommene, så mister vi noe. Eksempel fra toppen av hodet; Revival Audio Atalante 5. Steike som den fikk rosende omtale både her og både der. Så kommer @R.E.S. i omtalen sin med litt overraskende kommentarer om at den kan være lys/slank (mulig slurvete husk, sorry). Erin kommer med forklaringen i sin omtale på Youtube, at høyttaleren trenger litt støtte fra sidevegger.
    Er det et poeng med alle disse bokstavene? Nja, muligens. Dersom man trekker vekk forskjellig musikk spilt, egne preferanser, forskjellig rom/plassering, så kanskje det uforutsigbare ikke er så uforutsigbart?

Hovedpoenget mitt er at å dele det som skjer hos hverandre, med hverandre her inne ikke er så dumt, selv om det kan bety at «feil» inntrykk kommer på trykk. Igjen, bare tankedeling, og som sagt hiv meg ut om jeg er utidig.

Fortsatt god sommer, mvh

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn