Bil, båt og motorsykkel BMW premiere

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.532
    Antall liker
    9.692
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg kan skjønne rasjonalet bak X6: Å være et stort fuck you til verden, hele dens appell er å være stor, upraktisk og meningsløs. Men en mindre utgave? Er ikke det bare en litt mindre penisforlenger? I en X4 viser du verden at du ikke har råd til en X6 men likevel har vulgær smak.
    Litt spesiell analyse, men allikevel ikke helt uten substans skulle jeg mene.
    Dette er jo hovedproblemet med alle småSUVene. Jeg ønsker meg en stor, dyr og vulgær bil, men har verken råd til eller bruk for det. Så da kjøper jeg en bil som verken er stor eller dyr, men like vulgær, uten å skjønne at det eneste jeg gjør er å skyte meg selv i foten.
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.540
    Antall liker
    7.862
    Torget vurderinger
    0
    Skal man ha SUV er det denne man bør gå for!

    Top_gear_marauder.jpg

    Maurauder!:rolleyes:
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    For en gjeng sirompa nostalgikere. :) Alt var mye bedre før, ikke sant. Formene, grillene, hjula, hattene, sigarene, musikken. Kom ann. Vær nå litt åpen for nye ting. Verden går videre enten man vil eller ikke. Om den går rett vei er diskutabelt - men guuud så sirompa når alt nytt omtales som rævva. :rolleyes:
     
    • Liker
    Reaksjoner: SRM

    Bach_Man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    4.390
    Antall liker
    316
    Torget vurderinger
    3
    Jeg kan tenke på en ting som er bedre nå enn før: Koreanske bilprodusenter.
     

    SRM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Innlegg
    2.626
    Antall liker
    2.497
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23
    For en gjeng sirompa nostalgikere. :) Alt var mye bedre før, ikke sant. Formene, grillene, hjula, hattene, sigarene, musikken. Kom ann. Vær nå litt åpen for nye ting. Verden går videre enten man vil eller ikke. Om den går rett vei er diskutabelt - men guuud så sirompa når alt nytt omtales som rævva. :rolleyes:

    Veldig enig med deg. Synes mye av det eldre er minst(!) vel så bra som det nye, men man bør være åpen for fremskritt og nye ting. En litt mer åpen og positiv holdning vil nok for mange gjøre dagen enklere.;)
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Helt enig. Når kommer f. eks. Facebook, Instagram og Twitter som apps i car entertainment? Makan. Noen synes sikkert Spotify i bilen virker helt blåst også. ;)
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Synes den ser ganske døll ut i forhold til X4. Og hjula på i3 er jo et kapittel (om enn smalt sådann) for seg selv.
     

    SRM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Innlegg
    2.626
    Antall liker
    2.497
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23
    Jeg så en sånn derre Duracell-BMW idag. Fyttigrisen så støgg.
    'Beauty is in the eye of the beholder' er det noe som heter.....
    Jeg synes den er tøff, står en i nabolaget mitt.

    Synes den ser helt forferdelig ut! Men forsøker i hvert fall å være åpen mot teknologien..;)
    X bilene er greie nok, men ikke helt min ting. Biler med høy bakkeklaring har aldri vært, og kommer nok aldri til å bli min greie...
    Hver sin smak.:)
     
    S

    sorgenfri

    Gjest
    Nabo`n har kjøpt seg ny x1. Var nede å så på den i kveld, og den fronten!! Jeg synes den er vakker...
     

    coolbiz

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Innlegg
    9.233
    Antall liker
    4.856
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    3-serien er åpenbart notorisk vanskelig å holde på veien.. :rolleyes:


    Sjekk sittestilling, rattbruk og "svingteknikk" på denne fyren. Rett fra Nintendo til M3, etter alt å dømme.



    Ikke helt stø han her, heller:

     

    Kalle Klovn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.09.2009
    Innlegg
    3.640
    Antall liker
    3.263
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    7
    Nesten litt vemodig, men plutselig har begge våre BMWer blitt byttet ut. En for økt bruksnytte for barneflokken og en for glede for yours truly. Er det ikke rart hva man finner seg i å kjøre for å få et slikt anlegg i bilen?
     

    Vedlegg

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.063
    Antall liker
    7.917
    Torget vurderinger
    12
    Porsche eller Mercedes? Sier du Cayman skal jeg smile uavbrutt ei uke.....


    Nesten litt vemodig, men plutselig har begge våre BMWer blitt byttet ut. En for økt bruksnytte for barneflokken og en for glede for yours truly. Er det ikke rart hva man finner seg i å kjøre for å få et slikt anlegg i bilen?
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.063
    Antall liker
    7.917
    Torget vurderinger
    12
    Er det forresten andre BMW-eiere som opplever at bluetooth detter ut til tider? Spesielt ifm telefonbruk. Fenomenet er selvfølgelig ukjent hos forhandler og merkefanboys...... Men i den virkelige verden skjer det.....
     

    Kalle Klovn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.09.2009
    Innlegg
    3.640
    Antall liker
    3.263
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    7
    Porsche eller Mercedes? Sier du Cayman skal jeg smile uavbrutt ei uke.....


    Nesten litt vemodig, men plutselig har begge våre BMWer blitt byttet ut. En for økt bruksnytte for barneflokken og en for glede for yours truly. Er det ikke rart hva man finner seg i å kjøre for å få et slikt anlegg i bilen?
    Macan S. Prøvde Cayman i Bronze metallic - helt ufattelig nydelig, men dessverre for få seter når man hr en barneflokk på 4...
     

    Fenalaar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Innlegg
    8.515
    Antall liker
    6.917
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    Ikke BMW-relatert, men ved en av Remabutikkene her i byen, så detter fjernstyringen på dørlåsene ut på min Mercedes ML. Jeg må helt inntil døra for å få låst i enkelte tilfeller. Ellers funker det helt greit. Her hjemme funker nøkkelen innenfra huset, over plena og tvers over gata...

    Så vidt jeg har greid å resonert meg fram, så er det veldig mye støy på 2,4GHz-båndet fra en bedrift ved siden av den butikken. Jeg mistenker et WiFi-nett som er kraftig oppjustert på sendestyrke... Dette fenomenet vil også påvirke blåtann.

    Johan-Kr
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.063
    Antall liker
    7.917
    Torget vurderinger
    12
    Det skjedde ikke med andre biler jeg har hatt med Bluetooth. Når man påberoper seg å være premium så bør det innebære mer enn høy pris.
     
    Sist redigert:

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.063
    Antall liker
    7.917
    Torget vurderinger
    12
    Hvorfor har du ikke Cayman og Hiace da ;)? Om enn ikke bronsjefarget...... Bilen er vel ikke såååå vakker, men jeg tror den kjører bra.



    Porsche eller Mercedes? Sier du Cayman skal jeg smile uavbrutt ei uke.....


    Nesten litt vemodig, men plutselig har begge våre BMWer blitt byttet ut. En for økt bruksnytte for barneflokken og en for glede for yours truly. Er det ikke rart hva man finner seg i å kjøre for å få et slikt anlegg i bilen?
    Macan S. Prøvde Cayman i Bronze metallic - helt ufattelig nydelig, men dessverre for få seter når man hr en barneflokk på 4...
     
    Sist redigert:

    Kalle Klovn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.09.2009
    Innlegg
    3.640
    Antall liker
    3.263
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    7
    Kona kjører en ekstra lang VW Multivan så den tar seg av den største varetransporten, jeg kjører likelvel ofte med 1-2 av ungene i bilen, og da går det dessverre ikke med en Cayman. Tanken har dog streifet meg mer enn en gang, men fornuften har vunnet så langt.
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.063
    Antall liker
    7.917
    Torget vurderinger
    12
    Maybe one day :). Cayman er faktisk ganske fin selv om jeg personlig også hadde vurdert lettvektsmesteren 4C. Du skal selvfølgelig velge selv etter egne behov, men jeg kjenner tanken virker besnærende....
     
    Sist redigert:

    McLaren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    1.911
    Antall liker
    273
    Torget vurderinger
    11
    Den nye 2 serie Grand Touring virker fin!

    Men som med det meste av bmw blir det fort 100-150 000 i ekstrautstyr på en slik om den ikke skal føles ribbet. Ser på nye 3 serie koster det 12500 ca for elektrisk justering av setene foran. Standard på mange rimeligere biler.
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.063
    Antall liker
    7.917
    Torget vurderinger
    12
    Tilleggsutstyr på BMW er svindyrt, men det er gjerne slik med monopolvirksomhet... Jeg endte opp med det selgeren kalte 70% bil som økte grunnprisen med nesten 50%. Og jeg styrte da bevisst unna både automat og 4wd ... Og f.eks eljusterte seter og HUD.

    Men 2 grand tourer minner mest om brand suicide. Klumpete og gubbete som den er.
     

    Ambings

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.09.2004
    Innlegg
    307
    Antall liker
    5
    Ser litt på 520 xd, denne leveres både med 163 og 190 hk. Er den svakeste sterk nok med tanke på vanlig kjøring med litt last i bil (slik at man slipper å trykke gassen hardt ned i motbakker for å hodle farten f. eks).
     

    JD

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.02.2002
    Innlegg
    900
    Antall liker
    56
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Ser litt på 520 xd, denne leveres både med 163 og 190 hk. Er den svakeste sterk nok med tanke på vanlig kjøring med litt last i bil (slik at man slipper å trykke gassen hardt ned i motbakker for å hodle farten f. eks).

    Har selv 520d med 163HK, og har kjørt 520xd med 184HK. Min opplevde jeg som hakket sprekere, da xd jo veier vel 100kg mer, mener jeg. Min er grei nok, men føler ikke akkurat at jeg har noe kraftoverskudd. Dog har ikke problemet vært i bakker med last, men mer et generelt inntrykk. Dette er mindre mmerkbart i sport-modus, som gjør at bilen føles litt kvikkere.
     

    thomasqpr

    Medlem
    Ble medlem
    04.08.2009
    Innlegg
    15
    Antall liker
    2
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Ser litt på 520 xd, denne leveres både med 163 og 190 hk. Er den svakeste sterk nok med tanke på vanlig kjøring med litt last i bil (slik at man slipper å trykke gassen hardt ned i motbakker for å hodle farten f. eks).
    Hei

    det er vel kun kr 14000 i forskjell,kjøp 190 hk,får aldri nok av hk

    mvh
     

    Ambings

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.09.2004
    Innlegg
    307
    Antall liker
    5
    Ser litt på 520 xd, denne leveres både med 163 og 190 hk. Er den svakeste sterk nok med tanke på vanlig kjøring med litt last i bil (slik at man slipper å trykke gassen hardt ned i motbakker for å hodle farten f. eks).
    Hei

    det er vel kun kr 14000 i forskjell,kjøp 190 hk,får aldri nok av hk

    mvh
    Hva skjer med hjernen når ting blir dyrt? 14.000 er i utgangspunktet mye penger, men ikke så mye når man snakker om langt over en halv million totalt. Jeg mister også litt perspektiv på kroneverdien når totalen blir høy, dessverre. Da tenker jeg det er viktig å huske på hvor mye 14.000 egentlig er, og da sjekke om det egentlig er verdt det...
     

    Bach_Man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    4.390
    Antall liker
    316
    Torget vurderinger
    3
    Hvis 14000 er mye er det kanskje bilen som er for dyr? Det som er sikkert er at verditapet de kommende årene får 14000 til å bli en dråpe i havet.
     

    Jan M

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    20.10.2007
    Innlegg
    55
    Antall liker
    25
    Sted
    Bodø
    Hvis 14000 er mye er det kanskje bilen som er for dyr? Det som er sikkert er at verditapet de kommende årene får 14000 til å bli en dråpe i havet.
    Etter å ha eid en fullutstyrt 520d 184hk fra 2011 til 2014 må jeg si meg enig i det med verditapet . den ble kjøpt for 820 000,- i 2011 , fikk 320 000,- i innbytte i 2014 500 000,- i verditap på 3 år ... 14000 ER en dråpe i havet....
     

    Ambings

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.09.2004
    Innlegg
    307
    Antall liker
    5
    Jeg er fullstendig klar over verditapet, har opplevd noen slike gjennom årene. Men jeg tror aldri jeg blir så rik at 14.000 er en dråpe i havet.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn