Bil, båt og motorsykkel BMW premiere

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.546
    Antall liker
    7.870
    Torget vurderinger
    0
    Tony Soprano skrev:
    Livet er for altfor kort til kjedelige biler !

    Jeg er av den klare oppfatning att det finnes kun tre premiumbiler med skikkelig byggekvalitet/kjøreglede og ikke minst materialkvalitet og opplevelse av denne og der er : Audi Porsche og BMW og ikke nødvendigvis i den rekkefølgen...
    Kan være enig i at kjedelige biler er trist. Er veldig uenig med deg i at det kun er de tre nevnte biler som ikke er kjedelige. Nå er jo preferansene noe forskjellige fra person til person, slik at det er vanskelig å sammenligne sånn "rett over bordet", men det finnes så mye facinerende på 4 hjul at det burde være mulig for alle å finne en bil som passer ens egen definisjon av "morsom" bil.

    Det blir litt som med damer, noen av kompisene har kjerringer jeg ikke med min beste vilje forstår hvorfor de gidder å holde på, mens andre har "godsaker" man gjerne skulle ha "prøvekjørt". ( Mind you,- en MANN ligger laaangt unna damene til kompisene ! Bare så det er sagt !! ) Sikkert noen som rister på hodet over at jeg har den fruen jeg nå engang har, og den bilen jeg faktisk er kjempefornøyd med. Viser bare at man har ulike behov og preferanser.

    Min erfaring med BMW er et kort forhold til en 732i sånn midt på 80 tallet. Fantastisk bil. Amerikaner plassmessig, men med kjøreegenskaper som en moderne sportsbil. Hadde jeg hatt den lenger en jeg gjorde ville den ha drept førerkortet mitt. Den ledet meg stadig vekk "ut i fristelse" hva gjelder "inspirert" kjørestil. De senere utgavene av arten har utseendemessig vært nedturer synes jeg. 7 serien har est ut på feil plasser. Den aller siste er dog meget bedre på dette området, - men så lenge forhandlerne tror at de er høyt hevet over "vanlige" mennesker og som en slags yppersteprester skal tildele "verdige motakere" disse bilene kan BMW få ha bilene sine for min del. Etter møtet med selger hos BMW i Trondheim fant jeg ingen grunn til å ta med fruen for at hun skulle få se på den nye 7 serien.
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    7
    Jeg har vært BMW fan siden.....alltid egentlig, men de siste årene har designet gått til helvete IMO.

    FØR:


    NÅ:
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.868
    Antall liker
    21.877
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    X1 er den peneste Xen fra BMW. Jeg er litt ambivalent til 5GTs utseende (ja, jeg ser begge hver morgen for tiden).
    Herlige bilder av F10 på 'sløyfa, Vidar P. Såvidt jeg forstår har Bangles folk brøvd å få den til å se mindre ut enn utgående modell, som er en herlig bil (min bror har en 530d, Honey I'm home!), men som jeg synes ser litt større ut enn den strengt tatt trenger å gjøre.
     

    Bach_Man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    4.390
    Antall liker
    316
    Torget vurderinger
    3
    Mye dilldall med BMWs nåværende design. Likte mye bedre forrige generasjons formspråk, perioden fra slutten av 90-tallet til midten av dette tiåret. X-serien har aldri vært pene biler. Men en kompis av meg hadde nyeste X5 i en av de mest påkostete utgavene, og det var en meget imponerende og tillitvekkende bil. Bare ikke helt min stil.
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.069
    Antall liker
    7.968
    Torget vurderinger
    12
    BMW kjører ganske ok, men formgivningen og endel av funksjonen setter jeg spørsmålstegn ved. Jeg er kanskje mest overrasket over hvor gubbete opptreden (hvertfall 3'er) bilene har med standardchassis og hvor lite engasjerende de kan fremstå hvilket overrasker meg med tanke på bilpressens ofte nesegruse beundring. En fugl har forøvrig hvisket meg at M-chassis må til hvis det skal være noen vits å kjøpe slikt. I mine øyne fungerer nok likevel bilene best hvis man foretrekker og finner heldig tyske designløsninger. Siste karosseri fra bayern som jeg ville sett på 2 ganger heter M1 og da snakker vi vel 77? De monstruøse X6, X5 etc og den veldig merkelige GT forstår jeg ikke at andre enn de største fantikerne kan like. En klassisk GT skal forresten være vakker og dermed har de også (u)elegant greid å besudle en klassisk benevnelse. Dette er ingen GT selv om denne betegnelsen feilaktig er benyttet. BMW kanskje som nr 2 bil? Muligens. I så fall en 330 eller 335 stasjonsvogn i svart slik at den ikke synes. Negativ til merket? Ikke egentlig som gammel entusiast som mistet helt forståelsen for en tid tilbake, men det er ingenting i dagens formgivning og modeller som vekker stor interesse lenger. Et sterkt varemerke er det og tyskere har stor tillit i markedet uansett hva de presenterer.
     

    Julenissen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.05.2002
    Innlegg
    323
    Antall liker
    3
    Ingen biler som blir så fort gammelbil som BMW, med unntak av 3 serien ;D
     

    novgarod

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.09.2006
    Innlegg
    957
    Antall liker
    59
    Selv en M5 kan gjøres bedre, med litt "masasje"...
    Ser ut som M6 også har litt uforløst potensiale...
     

    eldo472

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.01.2005
    Innlegg
    1.027
    Antall liker
    288
    Sted
    Tranby
    GT var ganske fin, men ingenting i forhold til Merceds CLS, som er en av få 4 dørs biler som ser bra ut. Begge er jo avarter av henholdsvis E klasse og 5 serie.
     

    Corrado

    Medlem
    Ble medlem
    26.07.2006
    Innlegg
    11
    Antall liker
    0
    Spiralis skrev:
    Tony Soprano skrev:
    Livet er for altfor kort til kjedelige biler !

    Jeg er av den klare oppfatning att det finnes kun tre premiumbiler med skikkelig byggekvalitet/kjøreglede og ikke minst materialkvalitet og opplevelse av denne og der er : Audi Porsche og BMW og ikke nødvendigvis i den rekkefølgen...
    Kan være enig i at kjedelige biler er trist. Er veldig uenig med deg i at det kun er de tre nevnte biler som ikke er kjedelige. Nå er jo preferansene noe forskjellige fra person til person, slik at det er vanskelig å sammenligne sånn "rett over bordet", men det finnes så mye facinerende på 4 hjul at det burde være mulig for alle å finne en bil som passer ens egen definisjon av "morsom" bil.

    Det blir litt som med damer, noen av kompisene har kjerringer jeg ikke med min beste vilje forstår hvorfor de gidder å holde på, mens andre har "godsaker" man gjerne skulle ha "prøvekjørt". ( Mind you,- en MANN ligger laaangt unna damene til kompisene ! Bare så det er sagt !! ) Sikkert noen som rister på hodet over at jeg har den fruen jeg nå engang har, og den bilen jeg faktisk er kjempefornøyd med. Viser bare at man har ulike behov og preferanser.

    Min erfaring med BMW er et kort forhold til en 732i sånn midt på 80 tallet. Fantastisk bil. Amerikaner plassmessig, men med kjøreegenskaper som en moderne sportsbil. Hadde jeg hatt den lenger en jeg gjorde ville den ha drept førerkortet mitt. Den ledet meg stadig vekk "ut i fristelse" hva gjelder "inspirert" kjørestil. De senere utgavene av arten har utseendemessig vært nedturer synes jeg. 7 serien har est ut på feil plasser. Den aller siste er dog meget bedre på dette området, - men så lenge forhandlerne tror at de er høyt hevet over "vanlige" mennesker og som en slags yppersteprester skal tildele "verdige motakere" disse bilene kan BMW få ha bilene sine for min del. Etter møtet med selger hos BMW i Trondheim fant jeg ingen grunn til å ta med fruen for at hun skulle få se på den nye 7 serien.
    Dette oppfattet du feil,det finnest jo så klart andre biler som ikke er kjedelig bevares jeg har selv gått til innkjøp av Jaguar men materialkvaliteten på denne vs.BMW el Audi feks er jo elendig...
    Liker forøvrig å bytte litt bil og synest dette er spennende
    Artig du har hatt BMW 7 serie !
    Har tildligere hatt 1982 BMW 732 IA og 1981 728 A og siste var en 2004 BMW 730 DA helt utrolige biler :)

    X1 har jeg ikke kjørt men gleder meg,kan jo være att man blir så fristet att man handler ;)
     

    Bach_Man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    4.390
    Antall liker
    316
    Torget vurderinger
    3
    Synes ikke GT var fin i det hele tatt. Men mitt ideal for slike rekreasjonsbiler er jo at de skal være elegante kjøremaskiner. BMW GT ser etter bildene å dømme ut som en fortung, klumpete stasjonvogn som har fått taket senket i bakkant. Og disse "dame Edna"-frontlyktene som BMW bruker for tiden gir jo heller ikke noe stilig inntrykk. Men slik blir det vel når en amerikaner er sjefsdesigner. Nå som han slutter har BMW sjansen til å få ombord noen som faktisk har estetisk talent. BMW har vel sjeldent vært direkte vakker, slik som Mercedes var i sine glansdager, og Audi til tider kan være i en moderne minimalistisk drakt, for ikke å snakke om mer spektakulære produsenter på vår naboøy. Men på sitt beste har de hatt en tiltalende no-nonsense-kvalitet i designet sitt.
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.168
    Antall liker
    9.495
    Den første 6 serien var en nydelig bil. De to første 3 seriene var også pene. Det som presenteres nå.......Det er vel kun blodfansen som syntes de er vakre.
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.403
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    Første fine i nyere tid fra BMW er E24, E30 og E34.

    En kompis av meg hadde en BMW E30 M3 EVO2 tidligere, det er den ultimate BMW i mine øyne.
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.546
    Antall liker
    7.870
    Torget vurderinger
    0
    Den eneste BMW jeg virkelig HAR LYST PÅ !!!! MÅ HA DEN BARE MÅÅÅÅ HA DEN !!!




    BMW M1, den vakreste BMW som noensinne er byggd !! ;D ;D
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.168
    Antall liker
    9.495
    Slettes ikke stygg, M1, men de måtte få en italiener til å tegne den.
     

    atonal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.09.2006
    Innlegg
    3.258
    Antall liker
    424
    Sted
    Friedrichstadt
    BMW M1, den vakreste BMW som noensinne er byggd !!
    Mnjei, synes denne er penere



    `73 3.0 CSL

    Andre vitale data på denne modellen som visstnok er til salgs:

    Polaris Silver
    Coupe
    5 Speed Manual
    3.0 litre
    258,753 kms
    VIN-No. 2285354
    A$ 84,950

    dvs. rundt NOK 430 000 (++)
     

    Bach_Man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    4.390
    Antall liker
    316
    Torget vurderinger
    3
    atonal skrev:
    BMW M1, den vakreste BMW som noensinne er byggd !!
    Mnjei, synes denne er penere


    Akkurat ja. Hvorfor ser ikke biler slik ut lenger? Så enkelt og flott. I dag har vi maskiner som kan forme metall til akkurat den formen som designeren ønsker, men blir resultatet noe bedre egentlig?
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.069
    Antall liker
    7.968
    Torget vurderinger
    12
    Saken er vel bare den at selv om BMW er ganske gode til å lage biler så suger de på formgivning. Lager ikke noe pent lenger. Nada
     

    eldo472

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.01.2005
    Innlegg
    1.027
    Antall liker
    288
    Sted
    Tranby
    Dagens 3 serie Cupé synes jeg er den mest elegante BMW i nyere tid.
     

    LydMekk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.08.2003
    Innlegg
    2.307
    Antall liker
    2
    Synes faktisk min 01 E46 330 coupe har bedre design enn dagens nyeste av samme modell. For mye vinkler og kanter på de siste års BMWer.
     

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    389
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    LydMekk skrev:
    Synes faktisk min 01 E46 330 coupe har bedre design enn dagens nyeste av samme modell. For mye vinkler og kanter på de siste års BMWer.
    Jeg har lagt merke til at 3 serie Coupe ca. 04 modeller? har penere og litt høyere panser med en brattere ned kurve enn dagens, er det samme som din?
    Jeg har jo for bare kort tid siden surfet mye på Coupe på Finn.no og det var vel slik jeg ble oppmerksom på denne forskjellen.
    Jeg er faktisk enig i at den er pen (hvert fall med det panseret) også enig i deg med vinkler og rette kanter.

    Nå er jeg litt mer opptatt av brukergoder og derfor er jeg nå inne i en X1 periode, men jeg mener å ha fått med meg at vanlig 3 serie og coupe er mer komfortable og støysvake.



    Her med best egnet farge akkurat på den modellen imo. siste modell coupe.

    Mvh.KW
     

    Vedlegg

    eldo472

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.01.2005
    Innlegg
    1.027
    Antall liker
    288
    Sted
    Tranby
    Hvis man først skal inn på individual farger, er onyxblå muligens lekrere, men endel vanskeligere å holde ren.
     

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    389
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Det er en farge som heter Montago blå i min 3 serie brosjyre som imo har noe med blå å gjøre (også en somheter Monacoblå (nærmest blåsort og ikke fin)

    I brosjyra for X1 så er det en farge som heter dypvannsblå og en som heter grafittblå.
    Av disse nevnte 3 blå fargene så er det bare (IMO) Dypvannsblå og Montegoblå som ser fine ut.
    De to blå fargene og særlig dypvannsblå er kjempelekker på først og fremst Z4, den har jeg sett, men jeg kan godt tenke meg at den blåfargen vil være fin også på X1.

    3serie og Coupe derimot synes jeg ikke disse blå fargene er fine på, rart dette med farge og modell gitt.
    Jeg vil ikke ha en BMW coupe i sort f.eks, den nye VW Scirocco derimot tror jeg nesten jeg ville hatt i sort.
    Sistnevnte er også en bil som bør være stor nok for meg, og fin design og forhjulsdrift, men jeg får den ikke med hengerfeste og det er minus.
    Godt jeg har tid til å fundere.

    Mvh.KW
     

    LydMekk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.08.2003
    Innlegg
    2.307
    Antall liker
    2
    eldo472 skrev:
    Hvis man først skal inn på individual farger, er onyxblå muligens lekrere, men endel vanskeligere å holde ren.
    Hvis det er denne som nesten er svart, dvs. "Midnight" mørkeblå er det fargen på min. Bilen er ellers individual innvendig med bl.a. antrasitt innertak, flerfarget skinn etc.

    Schtilig! :)
     
    S

    Stereo_Mono

    Gjest
    KW skrev:
    Det er en farge som heter Montago blå i min 3 serie brosjyre som imo har noe med blå å gjøre (også en somheter Monacoblå (nærmest blåsort og ikke fin)

    I brosjyra for X1 så er det en farge som heter dypvannsblå og en som heter grafittblå.
    Av disse nevnte 3 blå fargene så er det bare (IMO) Dypvannsblå og Montegoblå som ser fine ut.
    De to blå fargene og særlig dypvannsblå er kjempelekker på først og fremst Z4, den har jeg sett, men jeg kan godt tenke meg at den blåfargen vil være fin også på X1.

    3serie og Coupe derimot synes jeg ikke disse blå fargene er fine på, rart dette med farge og modell gitt.
    Jeg vil ikke ha en BMW coupe i sort f.eks, den nye VW Scirocco derimot tror jeg nesten jeg ville hatt i sort.
    Sistnevnte er også en bil som bør være stor nok for meg, og fin design og forhjulsdrift, men jeg får den ikke med hengerfeste og det er minus.
    Godt jeg har tid til å fundere.

    Mvh.KW
    Faren min har en 330i i sølv. Er ca 08 modell mener jeg, men han bor i England hvor de koster nok nøyaktig halvparten en her hjemme. Uansett herlig kjøremaskin som jeg dessverre ikke blir helt fortrolig med pga rattet på feilside og folk som kjører feil vei i rundkjøringen ;D Tiligere kjørte han forrige generasjons M3, men nå er han over midtlivs krisen sin med god margin.

    Kjørte forresten nye Scirocco med en 160hk TSI motor i sommer. Morsom bil med stillig design. Veldig mye moro for pengene må jeg si. Veldig behaglig bunndrag i den lille TSI motorern også. Skal visst være 240nm fra ca 1600rpm på den. Ikke gærnt til og være en tvangsforet bensin 1.4l motor.
    Selv venter jeg på min nye Golf GTI som skal etter planen leveres rundt måned skifte feb 2010.
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.868
    Antall liker
    21.877
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Tenk om den hadde hatt felger fra en produsent av fiskeutstyr! Das wäre Schade.
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.069
    Antall liker
    7.968
    Torget vurderinger
    12
    Valentino skrev:
    Livet er for kort for
    KW skrev:
    forhjulsdrift
    . Egentlig. Hører du, Trondmeg?
    Jada, jeg hører. Livet er kortere for stygge bakhjulstrekkere. Eller allehjulstrekkere. Optimalt skulle selvfølgelig min bil vært dyttet, men det finnes ingen dyttere jeg vil ha som jeg har råd til. Det skal være VAKKERT, MORSOMT og BRA. Finner ikke det i tyskland.
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.403
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    Trondmeg skrev:
    Valentino skrev:
    Livet er for kort for
    KW skrev:
    forhjulsdrift
    . Egentlig. Hører du, Trondmeg?
    Jada, jeg hører. Livet er kortere for stygge bakhjulstrekkere. Eller allehjulstrekkere. Optimalt skulle selvfølgelig min bil vært dyttet, men det finnes ingen dyttere jeg vil ha som jeg har råd til. Det skal være VAKKERT, MORSOMT og BRA. Finner ikke det i tyskland.
    Nå blir det ikke morsomt med feilhjulstrekk uansett.
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.069
    Antall liker
    7.968
    Torget vurderinger
    12
    Anonym skrev:
    Trondmeg skrev:
    Valentino skrev:
    Livet er for kort for
    KW skrev:
    forhjulsdrift
    . Egentlig. Hører du, Trondmeg?
    Jada, jeg hører. Livet er kortere for stygge bakhjulstrekkere. Eller allehjulstrekkere. Optimalt skulle selvfølgelig min bil vært dyttet, men det finnes ingen dyttere jeg vil ha som jeg har råd til. Det skal være VAKKERT, MORSOMT og BRA. Finner ikke det i tyskland.
    Nå blir det ikke morsomt med feilhjulstrekk uansett.
    Ikke for drifting nei. Men i den reelle verden så kan det godt være morsomt og underholdende. Det er ikke bare prinsippet som bestemmer det, men hvordan oppgaven er løst.
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.069
    Antall liker
    7.968
    Torget vurderinger
    12
    KW skrev:
    BMW GT

    - - - -bildene er klippet bort av estetiske hensyn - - - -

    Gedigen og stor bil, for stor for meg synes jeg også for stor for min pung, med de motorene.
    Mvh.KW
    Nå spekuleres det i at det kommer en x20D-motor med 175 hk i "GT". Kostbare 2,1 tonn med uheldig formgivning og 175hk kan umulig være det man trenger. GT som i Grusom & Tung? En gang betød det Gran Turismo.

    Skal slutte å klage på bayerne nå. Dersom de utstyrer bilene med M-sportchassis som standard, dropper D'er, X'er og "GT"er samt kjøper eksterne formgivningstjenester for eksteriør og interiør så kan bilene bli ganske ok.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn