BLUESBREAKERSBLOODSUGARSEXMAGIK

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Det ble en liten Oslo-tur i dag.
    Gjorde et ærend for en kompis, og passet på å gjøre ærend for meg sjøl samtidig.😉
    Big Dipper holder nå til på Sentralen i Øvre Slottsgate ei periode, mens butikken pusses opp.
    Eirik i kassa mens han spilte Fleetwood Mac drithøyt på Klipsch Heritage, Rega rp10, og ARC i reference serien . 😊
    IMG_20220808_142209.jpg

    IMG_20220808_142138.jpg

    IMG_20220808_142344.jpg

    Audio Research M160 Reference er noe av det fineste som finnes IMO. 🤩
    IMG_20220808_142110.jpg
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg hadde som sagt et par ærend i hovedstaden.
    IMG_20220808_205050.jpg

    "Avalon", ble kjøpt inn for 3.gang. (CD + LPx2)
    Den nye "halvfartsutgaven" skal få prøve seg mot originalen på vinyl fra 1982.
    @Evo III skulle rapportere om lydkvaliteten, men jeg har ikke tålmodighet til å vente lenger på den somlepaven, eeeh, -Somlehertugen . 😊😉
    Det kan virke som om opplaget begynner å bli tomt ettersom få har den på lager. Da var det greit at det stod en i hylla på PK, Oslo City.
    Den låter nok bra, akkurat som de jeg har fra før. Blir det bedre er det fantastisk.
    "Avalon" er spilt inn i Compass Point Studio på Bahamas. Som det meste annet derfra låter det veldig bra. Ser man at et album er tatt opp der, bør man sjekke ut lyden.

    Tony Joe White, -"In the Beginning", er fra 2001,men er først nå kommet på vinyl.
    AllMusic gir en fyldig beskrivelse av dette helakustiske albumet:
    Tøft.

    "Surrender" er 2.albumet til Maggie Rogers fra Maryland US. Nytt bekjentskap for meg.
    Frisk jente og såpass heftig tekstskriving at albumet har fått Parental Advisory-etikken på coveret. Et album som får gode omtaler.
    Spennende med noe nytt.
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Det har jeg dessverre ikke fått med meg @Cash 63.

    Denne ble utgitt 1.juli 2022.


    Abbey Road half speed master.
    Den har ingen "obi" på venstre coverkant slik som de andre fra Abbey half-speed.Bl. a Bob Marley albumene. Bryan Ferry er en estetiker og ville ikke ha slikt fjas.

    Han her er i hvert fall meget begeistret, og anbefaler den uten forbehold.(Fra ca. 3.40)
    Han sier også at det er en meget god pris for en såkalt Audiophile recording. Jeg betalte 419kr.


    Skal spille den i kveld, så får jeg høre sjøl.
    Er best det. 😊
     
    Sist redigert:

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har den originale skandinaviske utgivelsen av Avalon og synes den låter flott.
    I tillegg så har jeg en CD fra -84 som også låter glimrende.
    Som jeg sa. Innspilt i Compass Point Studio.
    Det hjelper veldig. 😊
    Vi har nok de samme, men kunne altså ikke dy meg mht til å kjøpe enda en. 🙈😊
    Denne utgaven over her skal visstnok være den med best lyd. Vi får sjå. (høre)
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.784
    Antall liker
    15.781
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Som jeg sa. Innspilt i Compass Point Studio.
    Det hjelper veldig. 😊
    Vi har nok de samme, men kunne altså ikke dy meg mht til å kjøpe enda en. 🙈😊
    Denne utgaven over her skal visstnok være den med best lyd. Vi får sjå. (høre)
    Avalon har jo alltid hatt rykte på seg for å ha god lyd. Men det kan jo være at Abbey Road klarer å klemme ut mer godlyd. De mastrer vel digitalt de også, så kanskje det kan bety noe. Akkurat i tilfellet Avalon så tror jeg faktisk at jeg foretrekker CD'en 😲 Jeg synes rett og slett musikken kler bedre den litt kjøligere lyden.
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.807
    Antall liker
    26.393
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Avalon har jo alltid hatt rykte på seg for å ha god lyd. Men det kan jo være at Abbey Road klarer å klemme ut mer godlyd. De mastrer vel digitalt de også, så kanskje det kan bety noe. Akkurat i tilfellet Avalon så tror jeg faktisk at jeg foretrekker CD'en 😲 Jeg synes rett og slett musikken kler bedre den litt kjøligere lyden.
    Jeg har den også SACD Hybrid/Multikanal🙂
    Og UK press-82🙄
     
    Sist redigert:

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Fra dagens tur med NuffeMaja.
    IMG_20220809_134456.jpg

    Det er vel når man kommer omtrent hit man skjønner at det blir en lang vei å gå tilbake... 🙈😆
    Vi så ingen gråbein i Gråbeindalen, men jeg tror faktisk at de neppe hadde gjort større inntrykk på Maja enn fru ku. Morsk dame. 🐮
    IMG_20220809_170303.jpg


    En hund etter blåbær! :
    IMG_20220809_212013.jpg


    Dagens mål : Tørbustilfallet.

    IMG_20220809_140955.jpg

    Ikke akkurat Iguazu, men nokså eksotisk til å være på Hedmarken. Langt mellom fossene her.
    Avsluttet med en tur nedom Puttsjøen.
    IMG_20220809_170145.jpg

    Lite vak. Her er fisken aldri sulten. Altså vanskelig å få på kroken. Men et pent vann. 🙂
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Så var det denne Avalon.
    IMG_20220809_190542.jpg

    Abbey Road half speed master versjonen.
    Skal prøve å sammenfatte i korthet.
    Den er den beste versjonen jeg har hørt,
    - uansett format.
    Særlig mellomtonen med stemmer og gitarer er enda tydeligere og klarere. Ørsmå detaljer høres bedre, - som f. eks gitarstrenger og frasering på koringen.
    Punch/dynamikk minst like bra.
    Jeg kjenner albumet som en innspilling med varme og dybde, og dette er i god behold selv om det likevel høres ut som alt låter enda klarere.

    Vinylen er helt feilfri og stille. 180g. Innpakningen er ved første øyekast lik, men det er av bedre kvalitet og innercoveret med tekster er det mest glossy jeg har sett. Plata ligger ikke i dette, men i et førsteklasses sådant med inner i "silke". Slike vi ellers kjøper som ekstra.
    Ikke sikkert alle synes det er noen vits i å bruke penger på denne hvis man har en Avalon fra før man synes låter bra. Albumet er uansett en god innspilling.
    Tviler likevel på om noen vil angre at de hanker inn denne mens den er tilgjengelig.
    Jeg spår at dette er en av de få skivene som vil stige i pris.
    En varm anbefaling til vinylgærningene hvertfall!👍 😊👌
    IMG_20220809_190303.jpg
     
    Sist redigert:

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Platemesse på Hamar lørdag 27 august.
    IMG_20220809_100645.jpg

    Håkon har holdt på med dette i 30 år.
    Pleier å være ei bra messe, med mange ulike selgere som har sine spesialiteter. Her er det muligheter! 😊
    Torghjørnet ligger på Stortorget midt i Hamar sentrum. Lett å finne.
    Kombinert med en tur innom Kaffe & Vinyl, Musikkverket (Bra utvalg av både nytt og brukt vinyl, cd og DVD) , og HiFi Guiden så har man fullt Hamar-program.
    Mange ok steder å spise i Hamar.

    Skulle tro jeg hadde provisjon, men sjøl er jeg antagelig på hundeutstilling i Elverum. 🙊🙈😆
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.807
    Antall liker
    26.393
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Så var det denne Avalon.
    Vis vedlegget 840381
    Abbey Road half speed master versjonen.
    Skal prøve å sammenfatte i korthet.
    Den er den beste versjonen jeg har hørt,
    - uansett format.
    Særlig mellomtonen med stemmer og gitarer er enda tydeligere og klarere. Ørsmå detaljer høres bedre, - som f. eks gitarstrenger og frasering på koringen.
    Punch/dynamikk minst like bra.
    Jeg kjenner albumet som en innspilling med varme og dybde, og dette er i god behold selv om det likevel høres ut som alt låter enda klarere.

    Vinylen er helt feilfri og stille. 180g. Innpakningen er ved første øyekast lik, men det er av bedre kvalitet og innercoveret med tekster er det mest glossy jeg har sett. Plata ligger ikke i dette, men i et førsteklasses sådant med inner i "silke". Slike vi ellers kjøper som ekstra.
    Ikke sikkert alle synes det er noen vits i å bruke penger på denne hvis man har en Avalon fra før man synes låter bra. Albumet er uansett en god innspilling.
    Tviler likevel på om noen vil angre at de hanker inn denne mens den er tilgjengelig.
    Jeg spår at dette er en av de få skivene som vil stige i pris.
    En varm anbefaling til vinylgærningene hvertfall!👍 😊👌
    Vis vedlegget 840379
    2022 Abby R Half-speed pressen av Avalon er nok ett nytt opplag av 2017 som jeg har. Dem har klart og gravert ut enda litt mer godlyd i rillene🙂
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    2022 Abby R Half-speed pressen av Avalon er nok ett nytt opplag av 2017 som jeg har. Dem har klart og gravert ut enda litt mer godlyd i rillene🙂
    Jeg klarer ikke helt å finne ut hvor mye disse 2017 og 2022 utgavene har felles.
    Finner ingen som har sammenlignet de to.
    Det er ikke samme, for 2017 er presset i Tsjekkia, mens den nye er presset av Optima i Tyskland.
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.807
    Antall liker
    26.393
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Jeg klarer ikke helt å finne ut hvor mye disse 2017 og 2022 utgavene har felles.
    Finner ingen som har sammenlignet de to.
    Det er ikke samme, for 2017 er presset i Tsjekkia, mens den nye er presset av Optima i Tyskland.
    Ser den nå👍 Da må vel vi sammenligne🤔
    Karmana/ du får ikke mere mosjon for att plata er gravert litt saktere🙄
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Back on track i Bittermarka igjen.
    IMG_20220730_203108.jpg

    Jeg må innrømme at jeg er litt mer kresen i musikksmaken enn Knut Arild.
    IMG_20220812_193233.jpg


    Lokalt og bra.
    Screenshot_20220812_223557_com.android.gallery3d.jpg

    Noen får virkelig høre det...
    FB_IMG_1659389763862.jpg


    Lite multer i fjellet. Bare noen få bær i kjerr i utkanten på myrene.
    FB_IMG_1659598986211.jpg

    Ønsker dere som er innom tråden riktig god helg. 🙂
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Det der så digg ut😋 Ser utrolig idyllisk ut ved det vannet🤩
    Det er enkelt og veldig godt. 😋
    Vannet ligger ganske nær svenskegrensen mellom Trysil og Engerdal. Ingen vei, og litt å gå, men godt merket sti. 🙂
    IMG_20220813_140358.jpg

    For noen år sida så fant vi spor og pelsdotter etter Bjørn på andre sida av vannet. Da får en litt villlmarksfeeling. 🐻🙂
     

    sundkoien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.01.2007
    Innlegg
    2.597
    Antall liker
    4.120
    Sted
    Kirkenær
    Torget vurderinger
    2
    Bruker ABU-røken på harr. Harren er litt feitere i kjøttet, og det gir fantastisk smak!
    Viktig å justere mengde spon og røketid for perfekt resultat.
    Ser ut som om Bluesbreaker har funnet oppskriften ;)

    M
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.465
    Antall liker
    31.810
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Bruker ABU-røken på harr. Harren er litt feitere i kjøttet, og det gir fantastisk smak!
    Viktig å justere mengde spon og røketid for perfekt resultat.
    Ser ut som om Bluesbreaker har funnet oppskriften ;)

    M
    Den fungerer perfekt på små ørret også Morten, det blir bare herlig snacks til en øl/akevitt👍🏼😉

    gismo
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn