BLUESBREAKERSBLOODSUGARSEXMAGIK

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.383
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Alltid greit å få tips om hva jeg ikke trenger 😎😄
    De er jo best på konsert og morsomst med youtube-coverlåter.
    Jeg har heller ikke kjøpt særlig mye på fysisk format av LP. Det holder stort sett å ha tilgang på streaming.
    Jeg har ikke vært særlig imponert over studioarbeid på skivene, og da blir noe av vitsen med innkjøp borte. Kommer til å se an denne, for de er fremdeles favorittsøstrene (sammen med de gamle damer Wilsons i ❤.)

    Du som liker The Band kan jo gremme deg over denne 😆 (Veldig fint gitararbeid et par minutter ut i låta.)
     
    Sist redigert:

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.243
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ja, som The Band fan (og ikke akkurat den største fan av damestemmer 😄) fikk jeg langt fra hakaslepp av, Ophelia. Har ingen problemer med å skjønne at mange liker søstrene, men for min del, og som du selv ofte skriver……It dont mean a thing if it ain't got that swing 😊
     

    jmolnes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    1.776
    Antall liker
    5.590
    Vis vedlegget 841851
    @bluesbreaker

    Dette albumet tok tak i meg frå tittelsporet! Med suggerande trommespel, støtta av bass, og med leikande fuzzy gitar og tangentar, er tittelsporet 11 minutt rein nytelse. Resten av albumet er også av god kvalitet, og lyden er god. Men det som sit att etter første gjennomhøring er det råsterke tittelsporet! Tusen takk for tipset!😃
    Hei, Bluesbreaker! Eg lovde deg ei tilbakemelding, så her er den.
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.383
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Ja, som The Band fan (og ikke akkurat den største fan av damestemmer 😄) fikk jeg langt fra hakaslepp av, Ophelia. Har ingen problemer med å skjønne at mange liker søstrene, men for min del, og som du selv ofte skriver……It dont mean a thing if it ain't got that swing 😊
    Det er sant det! 👍
    Burde vært vedtatt som haifaiens gyldne regel nr 1.
    At musikken svinger er mye viktigere enn høyttalerprinsipp, hvilken type kilde, strøm, kabler og kabelbukker, og hvilken pressing vinylen er. Alt vi er mest opptatt av her på sentralen er underordnet.
    Det var Duke Ellington som sa det først.
    Han hadde peiling. 😊
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.383
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Hei, Bluesbreaker! Eg lovde deg ei tilbakemelding, så her er den.
    Det var bra! 👍
    Har hatt mye glede av Hudson.
    Kan brukes i test /sammenligning av utstyr og denne. Opptaket skiller godt på ulike komponenter. Luft, dynamikk og klangfarger i massevis. Det eneste som mangler er vokal, så en må supplere med denslags fra noe annet.
    Tusen takk for god tilbakemelding.
    Jeg kan også anbefale denne, med noen av de samme folka.
    Ikke ukjent Doors-låt.


    Juice er vel egentlig lettere tilgjengelig for de som lett gir opp når jazzen begynner å flyte skikkelig ut. 😊
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.383
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    IMG_20220819_194738.jpg

    Nede igjen fra fjellet, men jeg burde vel ha holdt meg der...
    Jeg har kjøpt meg CD spiller! 🙈😆
    IMG_20220819_172757.jpg

    Philips cd 371 med legendariske tda1541 dac chip. 😊
    Kjøpt for 300 kr hos ReElektro, R Moen.
    Sett over og renset laser og mekanikk.
    Skal sette den opp med Mission Cyrus One som har vært på service samme sted og fått nye utgangstransistorer.
    IMG_20220819_172858.jpg


    IMG_20220819_172717.jpg

    Tror det blir et nett og pent, og ikke minst tidsriktig matchende vintage-anlegg sammen med Coral 8" fulltonehorn.
    IMG_20220819_173102.jpg

    Planen er å pusse opp talerne i vinter.
    IMG_20220819_172418.jpg

    Tror at det er vanskelig å finne noe bedre mht pris /prestasjon! 😊

    Har planer om å bla litt i vinylkasser i morgen. Man vet aldri hva man kan finne...
    FB_IMG_1658641142297.jpg


    Meanwhile i Blåskogen :

    IMG_20220815_135655.jpg

    God helg! 🙂
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.417
    Antall liker
    14.404
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Gratulerer med en skikkelig vintage cd-spiller🤩 Gøy med et realt 80-talls ish oppsett!

    Når jeg så bilde med platene med BFM så kom jeg til å tenke på Denis Leary sin standup fra 90-tallet😆

    ”I take music pretty seriously. You see that scar on my wrist? You see that? Hmm? You know where that's from? Hmm? Hmm? Hmm? Hmm? I heard the Bee Gees were getting back together again. I couldn't take it, okay? That was the only good thing about the 1980's. We got rid of one of the Bee Gees. One down, three to go, that's what I say, folks. Yeah--here's ten bucks, bring me the head of Barry Manilow, all right? I wanna drink beer out of his empty head! I wanna have a Barry Manilow skull-keg party at my apartment, okay? You write the songs, we'll drink the beer out of your head.
    We live in a country where John Lennon takes six bullets in the chest, Yoko Ono is standing right next to him and not one fucking bullet! Explain that to me! Explain it to me, God! Explain it to me, God! I want it explained to me now! Jesus! Now we've got twenty-five more years of 'aaaaaaaaaaahhhh!' Yeah, I'm real fucking happy now, God. I'm wearing a huge happy hat, Jesus Christ!"
     

    jmolnes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    1.776
    Antall liker
    5.590
    Gratulerer med en skikkelig vintage cd-spiller🤩 Gøy med et realt 80-talls ish oppsett!

    Når jeg så bilde med platene med BFM så kom jeg til å tenke på Denis Leary sin standup fra 90-tallet😆

    ”I take music pretty seriously. You see that scar on my wrist? You see that? Hmm? You know where that's from? Hmm? Hmm? Hmm? Hmm? I heard the Bee Gees were getting back together again. I couldn't take it, okay? That was the only good thing about the 1980's. We got rid of one of the Bee Gees. One down, three to go, that's what I say, folks. Yeah--here's ten bucks, bring me the head of Barry Manilow, all right? I wanna drink beer out of his empty head! I wanna have a Barry Manilow skull-keg party at my apartment, okay? You write the songs, we'll drink the beer out of your head.
    We live in a country where John Lennon takes six bullets in the chest, Yoko Ono is standing right next to him and not one fucking bullet! Explain that to me! Explain it to me, God! Explain it to me, God! I want it explained to me now! Jesus! Now we've got twenty-five more years of 'aaaaaaaaaaahhhh!' Yeah, I'm real fucking happy now, God. I'm wearing a huge happy hat, Jesus Christ!"
    Den har eg på cd. Denis Leary - No Cure For Cancer, stor underhaldning!
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.383
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1

    Ann Wilson (Heart) får svært gode anmeldelser av det nye albumet "Fierce Bliss"Jeg har hørt såpass på Tidal at det frister med vinylkjøp.
    Jeg leste at @Grumpy hadde kjøpt en LP som dessverre ikke var tyst i vinylen. Håper ikke det er gjengs for alle eks.🤔
    Ikke tenk "bra stemme for alderen".
    Hun synger nemlig fremdeles bedre enn de fleste, uansett.
    Denne har du hørt før 😊
    Eurythmics-cover.

    Man har jo sine favoritter, og tidlig Heart er en av dem. Derfor har det vært noen repriser i tråden her... 🙈
    De 3-4 første Heart albumene er blant de beste i sin genre i perioden 1976-1980.
    Ann Wilson var da utvilsomt dronning av kvinnelig rock-vokal.

    Med fare for å få syklistene her på nakken...
    FB_IMG_1658074045128.jpg

    Nå bærer det straks mot mengder av vinyl igjen.
    Nytt utsalg er alltid spennende.
    God lørdag. 🙂
     

    kjellbjarne

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2008
    Innlegg
    5.112
    Antall liker
    3.645
    Torget vurderinger
    4

    Ann Wilson (Heart) får svært gode anmeldelser av det nye albumet "Fierce Bliss"Jeg har hørt såpass på Tidal at det frister med vinylkjøp.
    Jeg leste at @Grumpy hadde kjøpt en LP som dessverre ikke var tyst i vinylen. Håper ikke det er gjengs for alle eks.🤔
    Ikke tenk "bra stemme for alderen".
    Hun synger nemlig fremdeles bedre enn de fleste, uansett.
    Denne har du hørt før 😊
    Eurythmics-cover.

    Man har jo sine favoritter, og tidlig Heart er en av dem. Derfor har det vært noen repriser i tråden her... 🙈
    De 3-4 første Heart albumene er blant de beste i sin genre i perioden 1976-1980.
    Ann Wilson var da utvilsomt dronning av kvinnelig rock-vokal.

    Med fare for å få syklistene her på nakken...
    Vis vedlegget 842708
    Nå bærer det straks mot mengder av vinyl igjen.
    Nytt utsalg er alltid spennende.
    God lørdag. 🙂
    Hun har så kontroll, mange jukser med falsett hun bare drar det ut
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.383
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Noe av dagen ble altså tilbragt på Vinyllåven i nærheten av Hjellum.
    IMG_20220820_142714.jpg

    Tre karer med felles interesse som har slått seg sammen for å drive plate-hobbyen med kjøp og salg litt mer utadvendt. Sikkert en god idé.
    IMG_20220820_141145.jpg


    Det var mye folk, og mange plukket bunker.
    Mange som ikke besiktiget vinylen før de stakk plata under armen la jeg merke til. 🙈
    Riktig nok var mye billig, men hva skal man med slikt som ikke den beste platevasker eller omsorg kan redde?
    Jeg tror noen får seg en nedtur når platene skal spilles. Jeg vet ærlig talt ikke hva folk forventer. Kanskje noen tror og mener at knitring og ulyder er en del av "kosen"? 🤔
    Noen av de bedre :
    IMG_20220820_182717.jpg

    Jeg kjøpte ikke ei eneste plate. Litt rar følelse...🥴 😆
    Stemningen var likevel god, og det var til og med utekonsert i det fine været. Motorhead coverband som selvsagt kaller seg The Road Crew! 🤠 😎(Motorhead låt)
    IMG_20220820_182346.jpg

    Artig. 🤘😊
     

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.073
    Antall liker
    1.060
    Torget vurderinger
    10
    Så var det denne Avalon.
    Vis vedlegget 840381
    Abbey Road half speed master versjonen.
    Skal prøve å sammenfatte i korthet.
    Den er den beste versjonen jeg har hørt,
    - uansett format.
    Særlig mellomtonen med stemmer og gitarer er enda tydeligere og klarere. Ørsmå detaljer høres bedre, - som f. eks gitarstrenger og frasering på koringen.
    Punch/dynamikk minst like bra.
    Jeg kjenner albumet som en innspilling med varme og dybde, og dette er i god behold selv om det likevel høres ut som alt låter enda klarere.

    Vinylen er helt feilfri og stille. 180g. Innpakningen er ved første øyekast lik, men det er av bedre kvalitet og innercoveret med tekster er det mest glossy jeg har sett. Plata ligger ikke i dette, men i et førsteklasses sådant med inner i "silke". Slike vi ellers kjøper som ekstra.
    Ikke sikkert alle synes det er noen vits i å bruke penger på denne hvis man har en Avalon fra før man synes låter bra. Albumet er uansett en god innspilling.
    Tviler likevel på om noen vil angre at de hanker inn denne mens den er tilgjengelig.
    Jeg spår at dette er en av de få skivene som vil stige i pris.
    En varm anbefaling til vinylgærningene hvertfall!👍 😊👌
    Vis vedlegget 840379
    Jeg har original utgivelsen, men tenker bestille denne, jeg også. Ser PK har flere slike Half Speed-utgaver av Roxy Music. Er det noen andre Roxy Music som også kan anbefales?
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.383
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Takk for interessen @K.H.👍
    Det synes jeg er et vanskelig spørsmål.
    Avalon er ganske "soft" i uttrykket.
    I hovedsak er det Bryan Ferry sitt verk.
    Særlig Manzanera og Eno var allerede i god gang med solokarriere og andre egne ideer.
    De tidligere Roxy Music albumene med ulike damer på er mye råere og annerledes både musikalsk og lydmessig. På den tiden disse kom ut var Art-rock noe helt nytt, og Roxy Music var et pioner-band. Om man liker dette er veldig individuelt. Jeg har de fleste på vinyl i gamle utgaver. Jeg har altså ikke hørt noen av de andre half-speed utgivelsene av Roxy. Jeg kommer nok ikke til å kjøpe flere enn Avalon. På originalene er det Avalon som skiller seg ut lydmessig. Det er nok først og fremst på grunn av at albumet er innspilt på dyktig vis i Compass Point Studio.


    Jeg tør nesten ikke gjøre noen anbefaling utover at de bør høres fordi de har en viktig plass i musikkhistorien. Roxy Music ble dannet i 1970 og ga ut album utover fra1972 til 1982. Avalon var det siste. Lydmessig er ingen av de andre albumene på høyde med Avalon. F. eks Country Life låter helt elendig.
    Når man i dag hører albumene fra 72,73 osv og sammenligner med hva som skjedde i verden ellers med pop og rock så er Roxy Music mildt sagt spesielle. Det meste av pop og rock ellers er hippievibber eller bluesrockbasert.
    Sammen med Marc Bolan (TRex) og David Bowie gjorde Roxy noe helt nytt.
    Det er vanskelig, men helt nødvendig å se musikken i det lyset i dag. Jeg hørte nok Bowie før Roxy Music og han var også temmelig "out of space" på 70 tallet. Alle andre (unntatt Lou Reed) hadde langt hår og slengbukser. 😊
    Du må bare prøve deg fram og høre om det appellerer til deg.
    Personlig synes jeg Phil Manzanera og Eno har flere spennende utgivelser som holder seg godt, og er lettere å anbefale.
    ENOs Taking Tiger Mountain (ByStrategy) og "Before and after Science" samt Phil Manzaneras "Diamond Head" og "801 Live" anser jeg som sterkere album enn tidlig Roxy Music. Sikkert noen som er uenig med meg, men nå er det meg du spør. 😊
    På 801 Live, deltar både ENO og Manzanera. Dessuten en ung fantastisk trommis som senere gjorde det stort. Simon Philips. 801 Live låter veldig bra til å være ei konsertplate fra sin tid. Musikken drar mer mot prog enn art og glamrock som Roxy representerer.

    Det går jo an å prøve denne? " Best of Roxy Music " som kommer i ny half speed master nå i september. Da vil man få et innblikk.

    Er du interessert i et godt album fra Abbey Road half speed master, kan jeg anbefale John Martyns The Church with one bell.
    Nydelig plate som låter veldig bra.

    Ikke sikkert at det gjorde deg klokere?
    Kanskje tvert imot. 🙂
     
    Sist redigert:

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.073
    Antall liker
    1.060
    Torget vurderinger
    10
    Takk for interessen @K.H.👍
    Det synes jeg er et vanskelig spørsmål.
    Avalon er ganske "soft" i uttrykket.
    I hovedsak er det Bryan Ferry sitt verk.
    Særlig Manzanera og Eno var allerede i god gang med solokarriere og andre egne ideer.
    De tidligere Roxy Music albumene med ulike damer på er mye råere og annerledes både musikalsk og lydmessig. På den tiden disse kom ut var Art-rock noe helt nytt, og Roxy Music var et pioner-band. Om man liker dette er veldig individuelt. Jeg har de fleste på vinyl i gamle utgaver. Jeg har altså ikke hørt noen av de andre half-speed utgivelsene av Roxy. Jeg kommer nok ikke til å kjøpe flere enn Avalon. På originalene er det Avalon som skiller seg ut lydmessig. Det er nok først og fremst på grunn av at albumet er innspilt på dyktig vis i Compass Point Studio.


    Jeg tør nesten ikke gjøre noen anbefaling utover at de bør høres fordi de har en viktig plass i musikkhistorien. Roxy Music ble dannet i 1970 og ga ut album utover fra1972 til 1982. Avalon var det siste. Lydmessig er ingen av de andre albumene på høyde med Avalon. F. eks Country Life låter helt elendig.
    Når man i dag hører albumene fra 72,73 osv og sammenligner med hva som skjedde i verden ellers med pop og rock så er Roxy Music mildt sagt spesielle. Det meste av pop og rock ellers er hippievibber eller bluesrockbasert.
    Sammen med Marc Bolan (TRex) og David Bowie gjorde Roxy noe helt nytt.
    Det er vanskelig, men helt nødvendig å se musikken i det lyset i dag. Jeg hørte nok Bowie før Roxy Music og han var også temmelig "out of space" på 70 tallet. Alle andre (unntatt Lou Reed) hadde langt hår og slengbukser. 😊
    Du må bare prøve deg fram og høre om det appellerer til deg.
    Personlig synes jeg Phil Manzaneras og Eno har flere spennende utgivelser som holder seg godt, og er lettere å anbefale.
    ENOs Taking Tiger Mountain (ByStrategy) og "Before and after Science" samt Phil Manzaneras "Diamond Head" og "801 Live" anser jeg som sterkere album enn tidlig Roxy Music. Sikkert noen som er uenig med meg, men nå er det meg du spør. 😊
    På 801 Live, deltar både ENO og Manzanera. Dessuten en ung fantastisk trommis som senere gjorde det stort. Simon Philips. 801 Live låter veldig bra til å være ei konsertplate fra sin tid. Musikken drar mer mot prog enn art og glamrock som Roxy representerer.

    Det går jo an å prøve denne? " Best of Roxy Music " som kommer i ny half speed master nå i september. Da vil man få et innblikk.

    Er du interessert i et godt album fra Abbey Road half speed master, kan jeg anbefale John Martyns The Church with one bell.
    Nydelig plate som låter veldig bra.

    Ikke sikkert at det gjorde deg klokere?
    Kanskje tvert imot. 🙂
    Takk for svar. Tror nok jeg dropper flere Roxy Music. Sikkert en grunn til at jeg kun sitter med Avalon fra den tiden. Skal heller sjekke ut den John Martyns du nevner. Helt ukjent for meg, men du pleier å komme med bra tips på plater jeg også kan leve med.
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    12.893
    Noe av dagen ble altså tilbragt på Vinyllåven i nærheten av Hjellum.
    Tre karer med felles interesse som har slått seg sammen for å drive plate-hobbyen med kjøp og salg litt mer utadvendt. Sikkert en god idé.
    Noen av de bedre :
    Vis vedlegget 842807
    Jeg kjøpte ikke ei eneste plate. Litt rar følelse...🥴 😆
    Det var jaggu meg godt gjort og IKKE handle en eneste LP plate :oops:
    Men som du er inne på er det snodig med disse som bare plukker ut en bunke, betaler og går uten å sjekke tilstand på platene de tok med seg.

    En kopi av samtlige av de 3 langspillplatene på nederste hylle står her også.
    Om man skal kunne sin "krautrock" historie, så hører Faust hjemme i samlingen sammen med de 4 andre platene de rakk å gi ut ;)
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn