BLUESBREAKERSBLOODSUGARSEXMAGIK

DiskusjonstrÄd Se trÄd i gallerivisning

  • Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.812
    Antall liker
    26.419
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Takk for tips. 👍👌🙂
    Jeg forstÄr det slik at du er klar for Ä kjÞpe? Venter pÄ din tilbakemelding fÞr jeg handler, for den er riktig bra den jeg har fra fÞr synes jeg.
    Den Tysk pressen jeg har fra -89 er ogsÄ bra :) men det kan gjÞres bedre synes jeg det kan bli antingen for mye diskant eller bass pÄ noen spor, sÄ ratta inn lyden pÄ ett litt mer ballansert lyd er mitt Þnske.
    Og du vet ogsÄ likegodt att vi med denne hobbyen ikke alltid sitter fornÞyde med tanken om att det finnes bedre utgivelser:rolleyes::eek:
    Det finnes reviews fra boks utgivelsen som sier att dette blitt enda bedre(y)😁
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.515
    Antall liker
    57.394
    Sted
    BlÄskogen
    Torget vurderinger
    1
    En trĂžst ved Ă„ bli gammel, - dvs fylle Ă„r, er at en blir gjort litt stas pĂ„.😊
    Var sÄ heldig Ä fÄ en slik i gave.

    IMG_20211015_225207.jpg


    NÞgne Ø, Nordic Noir, Norwegian Strong Ale.
    0.33 var nok til 4 personer.
    Et fantastisk komplekst Þl brygget pÄ kun norske rÄvarer. Klarer du Ä fÄ kloa i en slik er du heldig.
    NĂ„ er det tomt her.

    Screenshot_20211015_232056.jpg


    Fabelaktig skive.

    IMG_20210619_212406.jpg


    IMG_20211015_232932.jpg
     
    Sist redigert:

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.408
    Antall liker
    12.896
    En trĂžst ved Ă„ bli gammel, - dvs fylle Ă„r, er at en blir gjort litt stas pĂ„.😊
    Var sÄ heldig Ä fÄ en slik i gave.

    Vis vedlegget 755551

    NÞgne Ø, Nordic Noir, Norwegian Strong Ale.
    0.33 var nok til 4 personer.
    Et fantastisk komplekst Þl brygget pÄ kun norske rÄvarer. Klarer du Ä fÄ kloa i en slik er du heldig.
    NĂ„ er det tomt her.
    Haaahhh...jeg falt plutselig i tanker.
    Jeg fikk da vitterlig en meget spesiell flaske Þl fra NÞgne Ø sist jul av min datter som jeg har "glemt" med vilje :unsure:
    Ja, sÄ sannelig er det en flaske Nordic Noir Norwegian Strong Ale som stÄr fremfor meg her pÄ kontorpulten.
    Jeg hadde for meg at det var en meget sterk juleĂžl, men nei da det var det ikke.
    SĂ„ da kan jeg avvente Ă„ drikke den fĂžrstkommende jul :sneaky:
    Noen ganger er man heldig.
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.515
    Antall liker
    57.394
    Sted
    BlÄskogen
    Torget vurderinger
    1
    Joan Baez er litt av ei dame vil jeg tro.
    Antagelig den eneste som har delt seng med bÄde Bob Dylan og Steve Jobs,
    - om enn ikke samtidig...🙈😊

    Opptaket er fra KalvĂžya 1978.



    Diamonds and Rust.
    Fin sang. Det synes nok ogsĂ„ Rob Halford. đŸ€Ÿ

     
    Sist redigert:

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.515
    Antall liker
    57.394
    Sted
    BlÄskogen
    Torget vurderinger
    1
    IMG_20211017_224138.jpg

    I mine Ăžrer er Band on the Run (1973) McCartneys mest hĂžreverdige arbeid, post-Beatles.
    Riktig nok er det et Wings-album, men bare Denny Laine og Linda ble med til Nigeria for Ä spille inn albumet, for bÄde trommis og gitarist sa opp fÞr avreise.
    I Lagos ble McCartney ranet pÄ gata, og blant de stjÄlne eiendelene var demotapene til albumet de skulle spille inn. Det man ikke husket hvordan skulle vÊre ble til der og da, pÄ sparket. De brukte ca 3 uker pÄ det meste, og la pÄ litt strykere, perkusjon og forskjellig etter at de kom tilbake til London.

    En skulle kanskje tro at slike omstendigheter ville Þdelegge mulighetene for et godt resultat, men den gang ei. Plata har mye humor, er preget av spontanitet og en slags varm intimitet som jeg synes er fint Ä hÞre pÄ.

    Dustin Hoffmann spurte Macca hvordan han skrev sanger. Nei, det vet jeg ikke sa han, de bare kommer. Hoffmann bladde gjennom Time Magazine hvor det stod et stykke om Picasso som nylig var dĂžd.
    Lag en sang pÄ Picassos tre siste ord sa Hoffmann...


    VÊr litt obs pÄ pressingen om du kjÞper vinyl. Denne ble laget i store opplag i mange ulike land. Det er store forskjeller pÄ lydkvalitet.
     
    Sist redigert:

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.206
    Antall liker
    62.256
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Husker min far hadde Band on the Run pĂ„ hjemlĂ„n for kjĂžp da den kom ut. Poden pĂ„ 10 Ă„r skjĂžnte ikke da, og heller ikke nĂ„, hvorfor den platen ikke fikk oppholdstillatelse 😊
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.515
    Antall liker
    57.394
    Sted
    BlÄskogen
    Torget vurderinger
    1
    Husker min far hadde Band on the Run pĂ„ hjemlĂ„n for kjĂžp da den kom ut. Poden pĂ„ 10 Ă„r skjĂžnte ikke da, og heller ikke nĂ„, hvorfor den platen ikke fikk oppholdstillatelse 😊
    HjemlÄn?
    Var det en spesiell ordning i Bergen? đŸ„ŽđŸ˜†

    Husker jeg lÄnte klassiske LP plater pÄ musikkbiblioteket pÄ Hamar.
    Avspillingsutstyr og forstand pÄ Ä hÄndtere grammafonplater var ofte mangelfullt i et typisk Hedmarkshjem pÄ 80 tallet.
    Ravels Bolero var enda mer repititiv pĂ„ bibliotekets eksemplar. 🙉🙈😆
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.206
    Antall liker
    62.256
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    HjemlÄn?
    Var det en spesiell ordning i Bergen? đŸ„ŽđŸ˜†

    Husker jeg lÄnte klassiske LP plater pÄ musikkbiblioteket pÄ Hamar.
    Avspillingsutstyr og forstand pÄ Ä hÄndtere grammafonplater var ofte mangelfullt i et typisk Hedmarkshjem pÄ 80 tallet.
    Ravels Bolero var enda mer repititiv pĂ„ bibliotekets eksemplar. 🙉🙈😆
    NĂ„r svigerfar eiede en stor hifi/musikkforretning var det sikkert greie ordninger for svigersĂžnnen 😄
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.515
    Antall liker
    57.394
    Sted
    BlÄskogen
    Torget vurderinger
    1
    Storebror og jeg var en tur hos @bekkern i uka som gikk. Som "vanlig", veldig hyggelig med god kaffe og godt humþr. 😊Tusen takk K. 👌

    Dette anlegget har vÊrt omtalt i trÄden her tidligere, og de som er interesserte kan gÄ tilbake pÄ linkene under.



    Imdlertid skjer det stadig spennende ting hos bekkern, og det var en god del nytt siden forrige besĂžk.
    Osborn-hÞyttalerne fra The Land Down Under, er de samme, men har nÄ fÄtt superdiskanter fra Adyton pÄ toppen.
    IMG_20211021_165351.jpg

    Selvsagt en del nytt pĂ„ Kabelfronten. (gisp!😆)
    IMG_20211021_165504.jpg

    IMG_20211021_135000.jpg

    Nytt er ogsÄ Synergistic Research strÞmrens som er byttet til toppmodellen.

    Macintosh -forforsterkeren er beholdt, men monoblokkene fra Mac er solgt.
    Inn har det kommet en forsterker som ikke mange har hĂžrt tror jeg. MSB 500.


    IMG_20211021_164314.jpg

    Denne er rÄ. Jeg opplever lyden med MSB som svÊrt detaljert, meget tydelig f.eks ved anslag pÄ tangenter og strenger.
    Og med et formidabelt grep om det som foregÄr i det nederste.
    MacIntosh framstod muligens som litt saftigere og fetere, men jeg tÞr ikke si det sikkert. Det er gÄtt en del tid siden sist, og flere ting i anlegget er nye.

    Ellers legger man raskt merke pÄ en aldeles praktfull platespiller pÄ toppen av racket!
    Verten er tilbake pÄ vinyl igjen, og han satser selvsagt pÄ skikkelig utstyr her ogsÄ.
    TW Acustic Raven Limited, nr 53 av 55 enheter. En flott spiller i toppklasse. Raven 10.5 arm ( lik min egen).
    IMG_20211021_165423.jpg

    Noe sÄpass uvanlig som en Vertere pick-up.
    Det ble spilt bĂ„de med og uten platekrans. Jeg vil ikke si noe mer om dette i denne omgang. 😎

    IMG_20211021_193106.jpg
    IMG_20211021_134857.jpg

    Videre er DCS Rossini streaming dac byttet ut med en Rossini, The Player. AltsÄ med transport inkludert.
    IMG_20211021_164333.jpg


    IMG_20211021_193749.jpg

    Brodern hadde med noen artig Compact discs, hvor vi bl a hÞrte en del fra KEF Muon - demo cd. Veldig mye bra musikk med god lyd pÄ denne.

    R-3892431-1381705660-3317.jpeg.jpg

    Vi spilte ogsÄ "Round Up", - ei artig Telarc-plate med Kunzel og Cincinnati Pops som gjÞr themes fra ulike Westerns.

    Rossinis overtyre fra Wilhelm Tell ble gjengitt med en helt utrolig stĂžrrelse og dynamikk.

    Frankie Lane synger pÄ noen spor.

    Digitallyden fra denne DCS riggen er ufattelig god.
    Streaming lÄter ogsÄ sÄ bra, at jeg kunne fint greid meg med kun det som kilde nÄr lydkvaliteten nÄr slike hÞyder.
    Her hÞrer man virkelig hva som er mulig Ä fÄ til nÄr alt er pÄ stell. Det er ikke billig, men at det i det hele tatt er mulig.
    Storebror er gammel vinylmann, og han var bÄde imponert og enig.

    Vi spilte musikk nesten sammenhengende i ca 4 timer og decibel og rockefaktoren Ăžkte etterhvert.
    Bortsett fra "de vanlige" demogreiene og noe rolig vokal/jazz/blues, sÄ nevner jeg noe av det vi hÞrte: Elvis : "Fever" , Beatles - "Come Together",_ ikke hÞrt bedre.
    Dead Can Dance: "Song of the Stars" og "Opium" skapte oss om til Transcendental SpacegoatsđŸ˜”đŸ˜†.
    Raging Slab "Anywhere But Here" ( vanvittig tĂžfft ), lĂ„t mye bedre enn vi trodde,! đŸ€˜
    Flaming Lips "Free Radicals" frambringer tics hos den som sitter i sweet spot.
    Det hele kulminerte med Status Quo "Down Down" , DP "Lazy" og Sabbaths "War Pigs" , alle i Live-versjoner.

    Herre Fred! - som Jorunn Stiansen sier.
    Anlegget trÞkker voldsomt, men er samtidig sÄ opplÞst, at det som en er vant til Ä hÞre noksÄ unyansert framstÄr med klarhet og detaljer, nÊrmest lifelike.
    Det som slÄr meg nÄr jeg skal si noe om dette systemet, er at det spiller vidunderlig hifi, og det er det forsÄvidt mye i denne prisklassa som gjÞr, - men her er det spesielt moro, for det er et ultra-highend-anlegg som rocker. SÄ til de grader!

    IMG_20211021_132929.jpg
     
    Sist redigert:

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.515
    Antall liker
    57.394
    Sted
    BlÄskogen
    Torget vurderinger
    1

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.420
    Antall liker
    14.435
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Ser ut til Ă„ vĂŠre noen fine timer foran et meget potent og gjennomtenkt oppsett👏 Ser at her er det alt fra kabellĂžftere til Fete strĂžmkabler, men jeg lurer ogsĂ„ pĂ„ om den boksen midt utpĂ„ gulvet er en tweak?

    Edit: sÄ du har svart pÄ det:) AltsÄ et slags lite sort hull som suger til seg alle uÞnskede bassproblemer;)
     
    Sist redigert:

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.695
    Antall liker
    37.941
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.879
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    16

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    8.930
    Antall liker
    27.666
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    NĂ„r svigerfar eide en stor hifi/musikkforretning var det sikkert greie ordninger for svigersĂžnnen 😄
    Dette kjenner jeg igjen. Min fĂžrste svigerfar, (dvs vi kom aldri lenger enn forlovelse, men dog) hadde musikkforretning i Halden,
    hans to brĂždre drev en musikkforretning i Sarpsborg.

    What's not to like?

    😄

    /Morten
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.970
    Antall liker
    10.453
    Sted
    Skien
    Storebror og jeg var en tur hos @bekkern i uka som gikk. Som "vanlig", veldig hyggelig med god kaffe og godt humþr. 😊Tusen takk K. 👌

    Dette anlegget har vÊrt omtalt i trÄden her tidligere, og de som er interesserte kan gÄ tilbake pÄ linkene under.



    Imdlertid skjer det stadig spennende ting hos bekkern, og det var en god del nytt siden forrige besĂžk.
    Osborn-hÞyttalerne fra The Land Down Under, er de samme, men har nÄ fÄtt superdiskanter fra Adyton pÄ toppen.
    Vis vedlegget 757761
    Selvsagt en del nytt pĂ„ Kabelfronten. (gisp!😆)
    Vis vedlegget 757756
    Vis vedlegget 757757
    Nytt er ogsÄ Synergistic Research strÞmrens som er byttet til toppmodellen.

    Macintosh -forforsterkeren er beholdt, men monoblokkene fra Mac er solgt.
    Inn har det kommet en forsterker som ikke mange har hĂžrt tror jeg. MSB 500.


    Vis vedlegget 757787
    Denne er rÄ. Jeg opplever lyden med MSB som svÊrt detaljert, meget tydelig f.eks ved anslag pÄ tangenter og strenger.
    Og med et formidabelt grep om det som foregÄr i det nederste.
    MacIntosh framstod muligens som litt saftigere og fetere, men jeg tÞr ikke si det sikkert. Det er gÄtt en del tid siden sist, og flere ting i anlegget er nye.

    Ellers legger man raskt merke pÄ en aldeles praktfull platespiller pÄ toppen av racket!
    Verten er tilbake pÄ vinyl igjen, og han satser selvsagt pÄ skikkelig utstyr her ogsÄ.
    TW Acustic Raven Limited, nr 53 av 55 enheter. En flott spiller i toppklasse. Raven 10.5 arm ( lik min egen).
    Vis vedlegget 757753
    Noe sÄpass uvanlig som en Vertere pick-up.
    Det ble spilt bĂ„de med og uten platekrans. Jeg vil ikke si noe mer om dette i denne omgang. 😎

    Vis vedlegget 757776 Vis vedlegget 757777
    Videre er DCS Rossini streaming dac byttet ut med en Rossini, The Player. AltsÄ med transport inkludert.
    Vis vedlegget 757758

    Vis vedlegget 757759
    Brodern hadde med noen artig Compact discs, hvor vi bl a hÞrte en del fra KEF Muon - demo cd. Veldig mye bra musikk med god lyd pÄ denne.

    Vis vedlegget 757793
    Vi spilte ogsÄ "Round Up", - ei artig Telarc-plate med Kunzel og Cincinnati Pops som gjÞr themes fra ulike Westerns.

    Rossinis overtyre fra Wilhelm Tell ble gjengitt med en helt utrolig stĂžrrelse og dynamikk.

    Frankie Lane synger pÄ noen spor.

    Digitallyden fra denne DCS riggen er ufattelig god.
    Streaming lÄter ogsÄ sÄ bra, at jeg kunne fint greid meg med kun det som kilde nÄr lydkvaliteten nÄr slike hÞyder.
    Her hÞrer man virkelig hva som er mulig Ä fÄ til nÄr alt er pÄ stell. Det er ikke billig, men at det i det hele tatt er mulig. Storebror er gammel vinylmann, og han var bÄde imponert og enig.

    Vi spilte musikk nesten sammenhengende i ca 4 timer og decibel og rockefaktoren Ăžkte etterhvert.
    Bortsett fra "de vanlige" demogreiene og noe rolig vokal/jazz/blues, sÄ nevner jeg noe av det vi hÞrte: Elvis : "Fever" , Beatles - "Come Together", ikke hÞrt bedre.
    Dead Can Dance: "Song of the Stars" og "Opium" skapte oss om til Transcendental SpacegoatsđŸ˜”đŸ˜†.
    Raging Slab "Anywhere But Here" ( vanvittig tĂžfft ), lĂ„t mye bedre enn vi trodde,! đŸ€˜
    Flaming Lips "Free Radicals" frambringer tics hos den som sitter i sweet spot.
    Det hele kulminerte med Status Quo "Down Down" , DP "Lazy" og Sabbaths "War Pigs" , alle i Live-versjoner.

    Herre Fred! - som Jorunn Stiansen sier. Anlegget trÞkker voldsomt, men er samtidig sÄ opplÞst, at det som en er vant til Ä hÞre noksÄ unyansert framstÄr med klarhet og detaljer, nÊrmest lifelike.
    Det som slÄr meg nÄr jeg skal si noe om dette systemet, er at det spiller vidunderlig hifi, og det er det forsÄvidt mye i denne prisklassa som gjÞr, - men her er det spesielt moro, for det er et ultra-highend-anlegg som rocker. SÄ til de grader!

    Vis vedlegget 757771
    Takk for at du deler Blueser`n.
    Flott system med kvalitet i alle ledd!
    dCS kjenner jeg jo godt, vet hva player med ekstern klokke frembringer av kvalitet!
    Et system som skulle vĂŠrt gĂžy og lyttet til.
    Fin fin lesning (y)

    Mvh: Espen L
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.515
    Antall liker
    57.394
    Sted
    BlÄskogen
    Torget vurderinger
    1
    Takk @Espen L.
    Jeg har hÞrt DCS bÄde hos deg og noen andre steder, og jeg er imponert over hva de fÄr til for Ä lage god digitallyd.
    Riktig nok er det kostbart, men sÄnn er det hvis man vil ha varene pÄ Þverste hylle.
    Take it or leave it.:)
     
    Sist redigert:

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.515
    Antall liker
    57.394
    Sted
    BlÄskogen
    Torget vurderinger
    1
    Tom Waits har skrevet en del filmmusikk.
    Bl.a. Long Way Home, sammen m Kathleen Brennan til filmen Big Bad Love.

    Den er kanskje mest kjent i Norah Jones' versjon:

    Ganske interessant Ä hÞre hvordan ei lÄt skifter karakter.
    Det er nĂŠrliggende Ă„ tenke ;The Beauty and The Beast...
     
  • Laster inn


DiskusjonstrÄd Se trÄd i gallerivisning

  • Laster inn

Topp Bunn