BLUESBREAKERSBLOODSUGARSEXMAGIK

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Cash 63

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    15.319
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Takk for tips. 👍👌🙂
    Jeg forstår det slik at du er klar for å kjøpe? Venter på din tilbakemelding før jeg handler, for den er riktig bra den jeg har fra før synes jeg.
    Den Tysk pressen jeg har fra -89 er også bra :) men det kan gjøres bedre synes jeg det kan bli antingen for mye diskant eller bass på noen spor, så ratta inn lyden på ett litt mer ballansert lyd er mitt ønske.
    Og du vet også likegodt att vi med denne hobbyen ikke alltid sitter fornøyde med tanken om att det finnes bedre utgivelser:rolleyes::eek:
    Det finnes reviews fra boks utgivelsen som sier att dette blitt enda bedre(y)😁

bluesbreaker

OYE COMO VA
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    31.689
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    En trøst ved å bli gammel, - dvs fylle år, er at en blir gjort litt stas på.😊
    Var så heldig å få en slik i gave.

IMG_20211015_225207.jpg

Nøgne Ø, Nordic Noir, Norwegian Strong Ale.
    0.33 var nok til 4 personer.
    Et fantastisk komplekst øl brygget på kun norske råvarer. Klarer du å få kloa i en slik er du heldig.
    Nå er det tomt her.

Screenshot_20211015_232056.jpg

Fabelaktig skive.

IMG_20210619_212406.jpg

IMG_20211015_232932.jpg

Sist redigert:

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    8.676
    En trøst ved å bli gammel, - dvs fylle år, er at en blir gjort litt stas på.😊
    Var så heldig å få en slik i gave.

Vis vedlegget 755551

Nøgne Ø, Nordic Noir, Norwegian Strong Ale.
    0.33 var nok til 4 personer.
    Et fantastisk komplekst øl brygget på kun norske råvarer. Klarer du å få kloa i en slik er du heldig.
    Nå er det tomt her.
    Haaahhh...jeg falt plutselig i tanker.
    Jeg fikk da vitterlig en meget spesiell flaske øl fra Nøgne Ø sist jul av min datter som jeg har "glemt" med vilje :unsure:
    Ja, så sannelig er det en flaske Nordic Noir Norwegian Strong Ale som står fremfor meg her på kontorpulten.
    Jeg hadde for meg at det var en meget sterk juleøl, men nei da det var det ikke.
    Så da kan jeg avvente å drikke den førstkommende jul :sneaky:
    Noen ganger er man heldig.

bluesbreaker

OYE COMO VA
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    31.689
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Joan Baez er litt av ei dame vil jeg tro.
    Antagelig den eneste som har delt seng med både Bob Dylan og Steve Jobs,
    - om enn ikke samtidig...🙈😊

Opptaket er fra Kalvøya 1978.

Diamonds and Rust.
    Fin sang. Det synes nok også Rob Halford. 🤟

Sist redigert:

bluesbreaker

OYE COMO VA
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    31.689
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    IMG_20211017_224138.jpg

I mine ører er Band on the Run (1973) McCartneys mest høreverdige arbeid, post-Beatles.
    Riktig nok er det et Wings-album, men bare Denny Laine og Linda ble med til Nigeria for å spille inn albumet, for både trommis og gitarist sa opp før avreise.
    I Lagos ble McCartney ranet på gata, og blant de stjålne eiendelene var demotapene til albumet de skulle spille inn. Det man ikke husket hvordan skulle være ble til der og da, på sparket. De brukte ca 3 uker på det meste, og la på litt strykere, perkusjon og forskjellig etter at de kom tilbake til London.

En skulle kanskje tro at slike omstendigheter ville ødelegge mulighetene for et godt resultat, men den gang ei. Plata har mye humor, er preget av spontanitet og en slags varm intimitet som jeg synes er fint å høre på.

Dustin Hoffmann spurte Macca hvordan han skrev sanger. Nei, det vet jeg ikke sa han, de bare kommer. Hoffmann bladde gjennom Time Magazine hvor det stod et stykke om Picasso som nylig var død.
    Lag en sang på Picassos tre siste ord sa Hoffmann...

Vær litt obs på pressingen om du kjøper vinyl. Denne ble laget i store opplag i mange ulike land. Det er store forskjeller på lydkvalitet.

Sist redigert:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    35.098
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Husker min far hadde Band on the Run på hjemlån for kjøp da den kom ut. Poden på 10 år skjønte ikke da, og heller ikke nå, hvorfor den platen ikke fikk oppholdstillatelse 😊

bluesbreaker

OYE COMO VA
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    31.689
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Husker min far hadde Band on the Run på hjemlån for kjøp da den kom ut. Poden på 10 år skjønte ikke da, og heller ikke nå, hvorfor den platen ikke fikk oppholdstillatelse 😊
    Hjemlån?
    Var det en spesiell ordning i Bergen? 🥴😆

Husker jeg lånte klassiske LP plater på musikkbiblioteket på Hamar.
    Avspillingsutstyr og forstand på å håndtere grammafonplater var ofte mangelfullt i et typisk Hedmarkshjem på 80 tallet.
    Ravels Bolero var enda mer repititiv på bibliotekets eksemplar. 🙉🙈😆

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    35.098
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hjemlån?
    Var det en spesiell ordning i Bergen? 🥴😆

Husker jeg lånte klassiske LP plater på musikkbiblioteket på Hamar.
    Avspillingsutstyr og forstand på å håndtere grammafonplater var ofte mangelfullt i et typisk Hedmarkshjem på 80 tallet.
    Ravels Bolero var enda mer repititiv på bibliotekets eksemplar. 🙉🙈😆
    Når svigerfar eiede en stor hifi/musikkforretning var det sikkert greie ordninger for svigersønnen 😄

bluesbreaker

OYE COMO VA
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    31.689
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    ^^Husker sist du sendte bilde fra nabolaget T.
    Da var det mye snø hos deg!
    Ha en fin dag i Ishavsbyen. 🙂

bluesbreaker

OYE COMO VA
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    31.689
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Storebror og jeg var en tur hos @bekkern i uka som gikk. Som "vanlig", veldig hyggelig med god kaffe og godt humør. 😊Tusen takk K. 👌

Dette anlegget har vært omtalt i tråden her tidligere, og de som er interesserte kan gå tilbake på linkene under.

Imdlertid skjer det stadig spennende ting hos bekkern, og det var en god del nytt siden forrige besøk.
    Osborn-høyttalerne fra The Land Down Under, er de samme, men har nå fått superdiskanter fra Adyton på toppen.
    IMG_20211021_165351.jpg

Selvsagt en del nytt på Kabelfronten. (gisp!😆)
    IMG_20211021_165504.jpg

IMG_20211021_135000.jpg

Nytt er også Synergistic Research strømrens som er byttet til toppmodellen.

Macintosh -forforsterkeren er beholdt, men monoblokkene fra Mac er solgt.
    Inn har det kommet en forsterker som ikke mange har hørt tror jeg. MSB 500.

IMG_20211021_164314.jpg

Denne er rå. Jeg opplever lyden med MSB som svært detaljert, meget tydelig f.eks ved anslag på tangenter og strenger.
    Og med et formidabelt grep om det som foregår i det nederste.
    MacIntosh framstod muligens som litt saftigere og fetere, men jeg tør ikke si det sikkert. Det er gått en del tid siden sist, og flere ting i anlegget er nye.

Ellers legger man raskt merke på en aldeles praktfull platespiller på toppen av racket!
    Verten er tilbake på vinyl igjen, og han satser selvsagt på skikkelig utstyr her også.
    TW Acustic Raven Limited, nr 53 av 55 enheter. En flott spiller i toppklasse. Raven 10.5 arm ( lik min egen).
    IMG_20211021_165423.jpg

Noe såpass uvanlig som en Vertere pick-up.
    Det ble spilt både med og uten platekrans. Jeg vil ikke si noe mer om dette i denne omgang. 😎

IMG_20211021_193106.jpg
    IMG_20211021_134857.jpg

Videre er DCS Rossini streaming dac byttet ut med en Rossini, The Player. Altså med transport inkludert.
    IMG_20211021_164333.jpg

IMG_20211021_193749.jpg

Brodern hadde med noen artig Compact discs, hvor vi bl a hørte en del fra KEF Muon - demo cd. Veldig mye bra musikk med god lyd på denne.

R-3892431-1381705660-3317.jpeg.jpg

Vi spilte også "Round Up", - ei artig Telarc-plate med Kunzel og Cincinnati Pops som gjør themes fra ulike Westerns.

Rossinis overtyre fra Wilhelm Tell ble gjengitt med en helt utrolig størrelse og dynamikk.

Frankie Lane synger på noen spor.

Digitallyden fra denne DCS riggen er ufattelig god.
    Streaming låter også så bra, at jeg kunne fint greid meg med kun det som kilde når lydkvaliteten når slike høyder.
    Her hører man virkelig hva som er mulig å få til når alt er på stell. Det er ikke billig, men at det i det hele tatt er mulig.
    Storebror er gammel vinylmann, og han var både imponert og enig.

Vi spilte musikk nesten sammenhengende i ca 4 timer og decibel og rockefaktoren økte etterhvert.
    Bortsett fra "de vanlige" demogreiene og noe rolig vokal/jazz/blues, så nevner jeg noe av det vi hørte: Elvis : "Fever" , Beatles - "Come Together",_ ikke hørt bedre.
    Dead Can Dance: "Song of the Stars" og "Opium" skapte oss om til Transcendental Spacegoats😵😆.
    Raging Slab "Anywhere But Here" ( vanvittig tøfft ), låt mye bedre enn vi trodde,! 🤘
    Flaming Lips "Free Radicals" frambringer tics hos den som sitter i sweet spot.
    Det hele kulminerte med Status Quo "Down Down" , DP "Lazy" og Sabbaths "War Pigs" , alle i Live-versjoner.

Herre Fred! - som Jorunn Stiansen sier.
    Anlegget trøkker voldsomt, men er samtidig så oppløst, at det som en er vant til å høre nokså unyansert framstår med klarhet og detaljer, nærmest lifelike.
    Det som slår meg når jeg skal si noe om dette systemet, er at det spiller vidunderlig hifi, og det er det forsåvidt mye i denne prisklassa som gjør, - men her er det spesielt moro, for det er et ultra-highend-anlegg som rocker. Så til de grader!

IMG_20211021_132929.jpg

Sist redigert:

bluesbreaker

OYE COMO VA
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    31.689
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1

ou812rh

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    5.087
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    9
    Ser ut til å være noen fine timer foran et meget potent og gjennomtenkt oppsett👏 Ser at her er det alt fra kabelløftere til Fete strømkabler, men jeg lurer også på om den boksen midt utpå gulvet er en tweak?

Edit: så du har svart på det:) Altså et slags lite sort hull som suger til seg alle uønskede bassproblemer;)

Sist redigert:

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    18.496
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    26
    Takk for det @Atlerovik .
    Hverken bilder eller ord kan beskrive dette anlegget. 😊
    Den boxen sliter jeg litt med :unsure: Har hørt mange lovord om den men tviler men ellers et flott oppsett :)

mvh

Atlerovik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Antall liker
    6.399
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    14.763
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Når svigerfar eide en stor hifi/musikkforretning var det sikkert greie ordninger for svigersønnen 😄
    Dette kjenner jeg igjen. Min første svigerfar, (dvs vi kom aldri lenger enn forlovelse, men dog) hadde musikkforretning i Halden,
    hans to brødre drev en musikkforretning i Sarpsborg.

What's not to like?

😄

/Morten

Espen L

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Antall liker
    5.761
    Sted
    Skien
    Storebror og jeg var en tur hos @bekkern i uka som gikk. Som "vanlig", veldig hyggelig med god kaffe og godt humør. 😊Tusen takk K. 👌

Dette anlegget har vært omtalt i tråden her tidligere, og de som er interesserte kan gå tilbake på linkene under.

Imdlertid skjer det stadig spennende ting hos bekkern, og det var en god del nytt siden forrige besøk.
    Osborn-høyttalerne fra The Land Down Under, er de samme, men har nå fått superdiskanter fra Adyton på toppen.
    Vis vedlegget 757761
    Selvsagt en del nytt på Kabelfronten. (gisp!😆)
    Vis vedlegget 757756
    Vis vedlegget 757757
    Nytt er også Synergistic Research strømrens som er byttet til toppmodellen.

Macintosh -forforsterkeren er beholdt, men monoblokkene fra Mac er solgt.
    Inn har det kommet en forsterker som ikke mange har hørt tror jeg. MSB 500.

Vis vedlegget 757787
    Denne er rå. Jeg opplever lyden med MSB som svært detaljert, meget tydelig f.eks ved anslag på tangenter og strenger.
    Og med et formidabelt grep om det som foregår i det nederste.
    MacIntosh framstod muligens som litt saftigere og fetere, men jeg tør ikke si det sikkert. Det er gått en del tid siden sist, og flere ting i anlegget er nye.

Ellers legger man raskt merke på en aldeles praktfull platespiller på toppen av racket!
    Verten er tilbake på vinyl igjen, og han satser selvsagt på skikkelig utstyr her også.
    TW Acustic Raven Limited, nr 53 av 55 enheter. En flott spiller i toppklasse. Raven 10.5 arm ( lik min egen).
    Vis vedlegget 757753
    Noe såpass uvanlig som en Vertere pick-up.
    Det ble spilt både med og uten platekrans. Jeg vil ikke si noe mer om dette i denne omgang. 😎

Vis vedlegget 757776 Vis vedlegget 757777
    Videre er DCS Rossini streaming dac byttet ut med en Rossini, The Player. Altså med transport inkludert.
    Vis vedlegget 757758

Vis vedlegget 757759
    Brodern hadde med noen artig Compact discs, hvor vi bl a hørte en del fra KEF Muon - demo cd. Veldig mye bra musikk med god lyd på denne.

Vis vedlegget 757793
    Vi spilte også "Round Up", - ei artig Telarc-plate med Kunzel og Cincinnati Pops som gjør themes fra ulike Westerns.

Rossinis overtyre fra Wilhelm Tell ble gjengitt med en helt utrolig størrelse og dynamikk.

Frankie Lane synger på noen spor.

Digitallyden fra denne DCS riggen er ufattelig god.
    Streaming låter også så bra, at jeg kunne fint greid meg med kun det som kilde når lydkvaliteten når slike høyder.
    Her hører man virkelig hva som er mulig å få til når alt er på stell. Det er ikke billig, men at det i det hele tatt er mulig. Storebror er gammel vinylmann, og han var både imponert og enig.

Vi spilte musikk nesten sammenhengende i ca 4 timer og decibel og rockefaktoren økte etterhvert.
    Bortsett fra "de vanlige" demogreiene og noe rolig vokal/jazz/blues, så nevner jeg noe av det vi hørte: Elvis : "Fever" , Beatles - "Come Together", ikke hørt bedre.
    Dead Can Dance: "Song of the Stars" og "Opium" skapte oss om til Transcendental Spacegoats😵😆.
    Raging Slab "Anywhere But Here" ( vanvittig tøfft ), låt mye bedre enn vi trodde,! 🤘
    Flaming Lips "Free Radicals" frambringer tics hos den som sitter i sweet spot.
    Det hele kulminerte med Status Quo "Down Down" , DP "Lazy" og Sabbaths "War Pigs" , alle i Live-versjoner.

Herre Fred! - som Jorunn Stiansen sier. Anlegget trøkker voldsomt, men er samtidig så oppløst, at det som en er vant til å høre nokså unyansert framstår med klarhet og detaljer, nærmest lifelike.
    Det som slår meg når jeg skal si noe om dette systemet, er at det spiller vidunderlig hifi, og det er det forsåvidt mye i denne prisklassa som gjør, - men her er det spesielt moro, for det er et ultra-highend-anlegg som rocker. Så til de grader!

Vis vedlegget 757771
    Takk for at du deler Blueser`n.
    Flott system med kvalitet i alle ledd!
    dCS kjenner jeg jo godt, vet hva player med ekstern klokke frembringer av kvalitet!
    Et system som skulle vært gøy og lyttet til.
    Fin fin lesning (y)

Mvh: Espen L

bluesbreaker

OYE COMO VA
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    31.689
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Takk @Espen L.
    Jeg har hørt DCS både hos deg og noen andre steder, og jeg er imponert over hva de får til for å lage god digitallyd.
    Riktig nok er det kostbart, men sånn er det hvis man vil ha varene på øverste hylle.
    Take it or leave it.:)

Sist redigert:

bluesbreaker

OYE COMO VA
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    31.689
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Tom Waits har skrevet en del filmmusikk.
    Bl.a. Long Way Home, sammen m Kathleen Brennan til filmen Big Bad Love.

Den er kanskje mest kjent i Norah Jones' versjon:

Ganske interessant å høre hvordan ei låt skifter karakter.
    Det er nærliggende å tenke ;The Beauty and The Beast...

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn