BLUESBREAKERSBLOODSUGARSEXMAGIK

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.649
    Antall liker
    58.436
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    USER_SCOPED_TEMP_DATA_orca-image-1764052034.jpeg

    Jammen bra det kom litt ny snø i natt.
    Det begynte å tære på den gamle. 🙈🤪

    Gammeldags rolig langfredag her.
    Jeg er ingen kirkegjenger, men kan godt ha en andektig stund i stua. Da blir det Chet.
    IMG_20230407_120450.jpg

    Chet Baker hadde en turbulent livsførsel , og han var heroinist det meste av sitt liv.
    Han fikk etterhvert en særegen tone i trompeten, noe som tildels kom av at han manglet tenner. Han slo først ut ei tann foran ved et uhell da han spilte på gata. De fleste andre fikk han slått ut da han ble banket opp etter en pengekrangel om kjøp av dop.
    Baker er karakteristisk ved en bløt og luftig tone i mellomregisteret. Jeg synes ofte at trompet kan bli hardt og masete å høre på (type Maynard Ferguson). Med Chet Baker er det tvert i mot. Det er som fløyel og fløte.
    Han ble funnet død på fortauet under hotellrommet sitt i Amsterdam. Mye tyder på at han forsøkte å klatre over til naborommet. Antagelig "high as a kite".
    Live in Tokyo er spilt inn i - 87, bare noen måneder før Chet Bakers død. (mai 1988).
    Albumet er blitt betegnet som "Et strålende øyeblikk i hans skumring".

    "Almost Blue" skrevet av Elvis Costello.

     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.649
    Antall liker
    58.436
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    ^^Ja, ja @Karmana. Jeg er fremdeles hjemme, så det er bare å komme og base i snøen. ☃🙂

    Tema er Langfredag.
    Noe skal en drive med på denne lange dagen.
    I følge tradisjonen er det en sorgens dag. I den anledning har discogs satt sammen ei liste over de 40 mest triste album. Jeg har (litt overrasket), 9 av dem i hylla. Skulle gjerne hatt et par til. Beck og Cat Power.

     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.690
    Antall liker
    5.124
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    ^^Ja, ja @Karmana. Jeg er fremdeles hjemme, så det er bare å komme og base i snøen. ☃🙂

    Tema er Langfredag.
    Noe skal en drive med på denne lange dagen.
    I følge tradisjonen er det en sorgens dag. I den anledning har discogs satt sammen ei liste over de 40 mest triste album. Jeg har (litt overrasket), 9 av dem i hylla. Skulle gjerne hatt et par til. Beck og Cat Power.

    Mye bra på den lista 🙂

    Red House Painters er ett band jeg har oppdaget de siste årene som har mye bra.
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.649
    Antall liker
    58.436
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Litt PR for Chan Marshall, aka Cat Power.
    IMG_20230409_194957.jpg

    Har veldig sansen for henne.
    Mye av det hun gjør kan framstå som nokså strippa. Hun plukker ofte ei låt fra hverandre ned til det essensielle for å skape den rette feelingen. Hun er en slags spesialist på å lage egne gode versjoner av coverlåter slik at man kanskje bedre får en forståelse av hva de egentlig handler om. Stemningen er viktig. Fascinerende hvordan hun plukker låter fra nær sagt alle genre, - fra Billie Holiday til Iggy Pop.
    IMG_20230409_194657.jpg


    Bad Religion, Frank Ocean-cover.
    (Fra den blå plata.)

     
    M

    musicus

    Gjest
    ^^Ja, ja @Karmana. Jeg er fremdeles hjemme, så det er bare å komme og base i snøen. ☃🙂

    Tema er Langfredag.
    Noe skal en drive med på denne lange dagen.
    I følge tradisjonen er det en sorgens dag. I den anledning har discogs satt sammen ei liste over de 40 mest triste album. Jeg har (litt overrasket), 9 av dem i hylla. Skulle gjerne hatt et par til. Beck og Cat Power.

    Kom til 15 av de her hjemme, på lp/cd 🤔

    mvh
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.649
    Antall liker
    58.436
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Det går vel an å spøke med det meste.
    Ikke ondsinnet dette i hvert fall.
    Det er noen gode linjer der. 😊


    Det er diverse albumcovertråder her, men denne har jeg ikke sett før. Er det mulig? 🙈
    IMG_20230410_081237.jpg


    Nytt album fra Lucinda Williams kommer i juni.
    Det virker som hun holder koken. Det hun mangler av stemmeprakt tar hun igjen med karakter.
    En singel ble sluppet nå 4 april.
    Og umiskjennelig er det jammen Bossen som korer her.

    Siste påskedag. Ute eller inne, - nyt den i lange drag. 🙂

    IMG_20230408_155518.jpg
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.649
    Antall liker
    58.436
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    @srtorp. Etter 10-12 gjennomspillinger av diverse versjoner med og uten Tom Waits, så begynner det å sitte nå! 😉
    Tror faktisk det kan bli litt vanskelig å få den ut av hue... 😆
     
    Sist redigert:

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.649
    Antall liker
    58.436
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Noen subjektive betraktninger etter nokså hyppig besøk på HFS i påsken.
    Når man har sin egen tråd, har man mulighet til å boltre seg litt. 🤪
    Vise fram og fortelle om utstyr, musikktips, andre hobbyer (voff voff), og hva man ellers er opptatt av.
    Til noens glede og andres forargrelse. Jeg prøver å ikke være for seriøs og vil gjerne bruke en del humor (med vekslende hell🙈)
    HFS er for meg et overskuddstiltak som mest er til underholdning og tidsfordriv, men hvor man også kan lære ting om lyd, musikk og utstyr.
    Man kan plukke opp gode tips eller fortelle om lytteerfaringer. Og ikke minst har det en sosial funksjon. Jeg har fått flere venner enn uvenner de åra jeg har holdt på her. 😊

    Så:
    Jeg har reflektert litt over hvilket språk og begreper vi bruker for å beskrive lyd.
    Noen ganger legger vi ulike ting i ordene og misforstår eller snakker forbi hverandre.
    Enkelte ting er greie. Så som dynamikk, avdempet eller energisk. Vi kan ha litt ulik oppfatning av hva som låter lyst/mørkt eller kaldt /varmt, men stort sett forstår vi hverandre når dette blir nevnt.
    Litt verre er det med transparens /gjennomsiktighet. Også klangfarger og overtoner, og en del annet kan skape forvirring.
    Mye handler om lytterfaring, men man må også ha samtaler med andre for å lære seg hva som menes med ord og uttrykk.
    Ikke minst må man forsøke å forstå hva andre sier før man durer i vei med sitt.
    Jeg har ingen forhåpninger om store endringer i diskusjonene her. Ikke mange som henger her for å skape enighet, men likevel. 😉

    Ut fra ting jeg leser her på sentralen er det mange som har problemer med uttrykket "sort bakgrunn" eller svart som jeg sier.
    De forstår ikke hvorfor dette brukes for å beskrive lyd. Det blir ganske ofte latterliggjort.
    "Svart bakgrunn" er et etablert og innarbeidet begrep som er brukt av HiFi-skribenter, bransjefolk og praktiserende audiofile i årtier.
    Da hjelper det ikke om man synes det er dumt fordi man ikke forstår det.
    Dessuten er det ganske enkelt.
    Svart bakgrunn er fravær av støy.

    Vi er slik skapt at det er lettere for oss å visualisere, SE ting for oss når noe skal beskrives. Hvis man tenker støyfri som svart, da er lyset som slipper inn, støy.
    Som om gardina ikke er tett eller lyset slipper til under dørsprekken. Det er forstyrrende for opplevelsen.
    Har man hørt oppsett med høy grad av svart bakgrunn, så vil de fleste kjenne igjen dette.

    Et annet begrep hvor jeg sjøl har problemer er bruk av ordet nøytralt. Hva betyr det?
    Jeg leser ofte at noen framhever hifi som låter "nøytralt" som svært positivt.
    Jeg er usikker på om jeg forstår begrepet nøytralt i hifi-sammenheng.

    Slik jeg forstår nøytralt er det noe som ikke stikker seg ut.
    Det er det som forsvinner i mengden.
    Det som er uten farger.
    Det som er mellom svart og hvit.
    Altså grått.
    Noe så kjedelig. Det svinger ikke mye av nøytralt.
    Nøytral hifi vil ikke JEG ha.😊

    Ha en fin dag, dere som har brukt tid på dette. 🙂

    it-dont-mean-a-thing-if-it-aint-got-that-bruce-eric-kapla.jpg


     

    Flageborg

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2005
    Innlegg
    6.597
    Antall liker
    3.136
    Torget vurderinger
    0
    Ut fra ting jeg leser her på sentralen er det mange som har problemer med uttrykket "sort bakgrunn" eller svart som jeg sier.
    De forstår ikke hvorfor dette brukes for å beskrive lyd. Det blir ganske ofte latterliggjort.
    "Svart bakgrunn" er et etablert og innarbeidet begrep som er brukt av HiFi-skribenter, bransjefolk og praktiserende audiofile i årtier.
    Da hjelper det ikke om man synes det er dumt fordi man ikke forstår det.
    Dessuten er det ganske enkelt.
    Svart bakgrunn er fravær av støy.

    Vi er slik skapt at det er lettere for oss å visualisere, SE ting for oss når noe skal beskrives. Hvis man tenker støyfri som svart, da er lyset som slipper inn, støy.
    Som om gardina ikke er tett eller lyset slipper til under dørsprekken. Det er forstyrrende for opplevelsen.
    Har man hørt oppsett med høy grad av svart bakgrunn, så vil de fleste kjenne igjen dette.

    Et annet begrep hvor jeg sjøl har problemer er bruk av ordet nøytralt. Hva betyr det?
    Jeg leser ofte at noen framhever hifi som låter "nøytralt" som svært positivt.
    Jeg er usikker på om jeg forstår begrepet nøytralt i hifi-sammenheng.

    Slik jeg forstår nøytralt er det noe som ikke stikker seg ut.
    Det er det som forsvinner i mengden.
    Det som er uten farger.
    Det som er mellom svart og hvit.
    Altså grått.
    Noe så kjedelig. Det svinger ikke mye av nøytralt.
    Nøytral hifi vil ikke JEG ha.😊

    Ha en fin dag, dere som har brukt tid på dette. 🙂
    Fint med noen slike remindere også innimellom

    Det var en gang en skribent som ville skrive bedre enn konkurrenten og etablerte et nytt begrep - sort bakgrunn
    ...som når Volumet settes til max, uten musikk, og legge øret inntil hornet - hmmmm.....støy ????
    For noen en viktig øvelse, men egentlig bare meningsløst i dag.

    Nøytralt ?.......det er ikke mulig
    Ned til noe så "dumt" som forskjellige pressinger av samme skive gir forskjellig lydbilde
    Er nyere utgivelser mer nøytrale fordi man ønsker et mer korrekt lydbilde av en gammel innspilling?
    Hvis den ene er nøytral? Hvordan velger man?

    Det er alltid noe som stikker seg ut, men den som bruker uttrykket har bare ikke nok erfaring.......

    Alt ligger i detaljene. Det er mange som ikke liker detaljer og det er mange som ikke forstår målingers
    visualisering av lydbildet. Sånn har det alltid vært og trenden er økende........ :unsure:
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.495
    Antall liker
    15.272
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Mye bra tanker rundt beskrivelse av lyd her @bluesbreaker (y) Nå tror jeg at vi alle kan bli enda bedre og mer presise på å beskrive hva vi mener eller hører når det kommer til lydopplevelse. F.eks. nøytral lyd, så kan der vær nyttig for de som leser å få litt mer informasjon om hva den som skriver mener med dette. Er det nøytral lydsignatur (ikke kald eller varm), veldig naturtro, ikke noe som stikker seg frem, eller monotont for den slags skyld. Nøytral lyd må beskrives i forhold til noe slik vi andre skal forstå best mulig hva skribenten mener.

    Så har du jo de som ikke forstår uansett eller ikke vil forstå og bare vil kverulere. Her blir ofte ord eller setning tatt ut av sammenhengen for så å dreie hele kommunikasjonen og diskusjonen over på dette. Det er vel det jeg synes mer mest frustrerende i endel tråder:mad:

    De fleste av oss prøver heldigvis å legge godsida til å tolke i beste mening om det så er blomsterspråk eller andre metaforer vi må tolke🧐
     
    Sist redigert:

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.649
    Antall liker
    58.436
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Cowboy Junkies står høyt i kurs her i Blåskogen.
    Nytt Album slippes 2 juni. "Such Ferocious Beauty"
    2003531076.jpg


    Første singel kom her for noen dager sia.
    Ikke er det dårlig heller.
    "What I lost" handler om deres far og dennes demenssykdom. Noe som er stadig mer aktuelt, og som mange må forholde seg til, - som pårørende eller egen sykdom.
    Videoen inneholder autentiske opptak av faren som barn, og i sitt arbeid som pilot. Han husker bruddstykker fra tidligere i livet, men vet ikke hvor han befinner seg i nåtida. Det er triste greier, men vakkert likevel.
    Cowboy-Junkies-What-I-Lost.jpg


     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.649
    Antall liker
    58.436
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    IMG_20230414_162822.jpg


    Siste innkjøpte er et impulskjøp, men jeg synes dette er ganske morsomt å høre på.
    Elgen er løs med bandet Mooseloose.
    Norsk jazzrock fra 1974, opprinnelig utgitt på plateselskapet MAI. Tror den er litt vanskelig å få tak i på vinyl i originalutgaven.
    De går for 1000 - 1500 nkr. Nå er den reutgitt av Norske Albumklassikere. Et prisverdig tiltak. 👍

    IMG_20230414_163020.jpg

    Eberson, Hovensjø, Blix og Thowsen.
    IMG_20230414_163114.jpg

    Dette er kjente folk fra den norske jazzscenen, men de er tidlig i sin karriere. Her går det unna! Spillegleden er enorm! 👍

    Mooseloose, Kongsberg jazzfestival 1973.

    Helvetes drittvær. Sludd i hele dag. 😖 :
    IMG_20230414_101939.jpg



    IMG_20230414_150049.jpg

    God helg, dere som henger på her. 🙂
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.649
    Antall liker
    58.436
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Vi er ikke innefiser i det flotte vårværet. 😊🌞
    Maja og jeg på tur med @srtorp, og et par av hans Huskys, Kaja og Kasper.
    IMG_20230419_151601.jpg

    De 4-bente tok seg et bad.
    IMG_20230419_150631.jpg

    IMG_20230419_151415.jpg

    Vi gikk langs Mjøsa, og ei runde i Rotlia naturreservat.
    Den flotte, men svært giftigeTysbasten blomstrer nå.
    IMG_20230419_150325.jpg
     

    srtorp

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.09.2013
    Innlegg
    557
    Antall liker
    1.106
    Torget vurderinger
    11
    Jo takk for turen, ikke vert borti der før. Ser at vi sparte oss for en tur til Kirkenær :)
    IMG_0608.jpeg

    Kasper lurer på om det er Keiko som plutselig ligger og vaker i Mjøsa :)
    IMG_0606.jpeg
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Blir sikkert badetemp, i august. Akita vil bare vasse litt, opp til magen. Men vil tro dine digger vann uansett? Godt å komme seg ut er det ihvertfall, er pent nødt med isiasj som krangler litt.. Hvem sa at den andre ungdoms tiden bare var laurbær :)
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.649
    Antall liker
    58.436
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Blir sikkert badetemp, i august. Akita vil bare vasse litt, opp til magen. Men vil tro dine digger vann uansett? Godt å komme seg ut er det ihvertfall, er pent nødt med isiasj som krangler litt.. Hvem sa at den andre ungdoms tiden bare var laurbær :)
    Nei, livet har sine utfordringer.
    Isjias/prolaps i ryggen er en av dem.
    Det er heldigvis en ting som går over, men noen uker tar det, så man må være tålmodig. Som du sier er det beste å komme seg ut og holde seg aktiv. God bedring.

    Ja, Newfoundlands blir ansett for å være vannhunder,og det kan være vanskelig å få dem til å holde seg unna det våte. 🙂
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.649
    Antall liker
    58.436
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    IMG_20230422_092502.jpg

    Sweet Sweet Baby (I'm Falling) Maxi45.
    Lone Justice med Maria McKee.
    Hun var 20 år da første albumet kom. Det var krutt.
    Etter bare 2 album brøt Lone Justice opp, og McKee gikk solo. Jeg så henne med band på Rockefeller i 1993 som en del av turneen ifb m albumet "You Got To Sin To Get Saved".
    Jeg er ikke alene om å mene at hun hadde fortjent større anerkjennelse.
    WHY WASN'T I MORE GRATEFUL
    (WHEN LIFE WAS SWEET )
    Gary Louris fra Jayhawks spilte gitar i bandet.🙂

    Det har vært noen fine utedager denne uka.
    Langs Mjøsa på Domkirkeodden i går:
    IMG_20230421_195000.jpg


    I dag var vi på Helgøya. Det er lav vannstand nå på våren, så det går an å gå steder man ellers ikke kommer til. Denne landtunga blir oversvømt etterhvert. Nå er det mulig å finne fosiller her.
    IMG_20230422_125739.jpg

    I bakgrunnen kan man se Hovinsholm gård som har spilt en viktig rolle i Norges historie. Det lå et Hov her i førkristen tid, og både kongsnavn og adel er knyttet til gården.
    Den er staselig den dag i dag, og er en av de store gårdene på Hedmarken.

    En "jåleøl" i solveggen unner vi oss. 😊🌞

    IMG_20230423_010426.jpg
     
    Sist redigert:

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.649
    Antall liker
    58.436
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Innedag i møkkværet med litt spilling og rydding av plater.
    Fortsetter med Lone Justice, og har spilt 3 album, + Robbie Robertson.
    Det finnes nemlig en link. 🙂
    IMG_20230423_112816.jpg


    Maria McKee er halvsøster til Bryan MacLean, gitarist vokalist og låtskriver i ikke ukjente folkrock-psykedelia bandet LOVE.


    Det finnes opptak av de to sammen da McKee bare var 15 år.
    cover.jpg

    Etterhvert fikk hun interesse for rockabilly og country, og ble med i Lone Justice som i starten kun var et coverband., Etterhvert kom noen egne låter. Bl a "Don't Toss Us Away", skrevet av broren Bryan MacLean.


    De gjorde suksess med debutsingelen "Ways To Be Wicked" som er en Tom Petty-cover. Den gikk på heavy rotation på MTV.
    Debuten til Lone Justice var temmelig frisk og bød på noe nytt i form av elementer fra Country.

    Noe som kanskje ikke er så kjent, er at McKee medvirker på Robbie Robertsons "Somewhere Down The Crazy River.

    Jeg kom over denne ; Jakutis.
    72536354_10219871005636332_2043306424506777600_o.jpg


    FB_IMG_1681369318676.jpg

    Laget i Litauen. Den er litt fin 🤩
    Fortsatt god søndag. 🙂
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.649
    Antall liker
    58.436
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    IMG_20230425_092335.jpg

    Fy trøern, - som det heter på Hedmarken.
    Dette hadde jeg klart meg uten. ☃☹

    Det var snakk om Plant, Led Zeppelin og Sandy Denny i tråden til @soundscape.
    Ingen hemmelighet at jeg setter disse høyt.
    Jeg hadde derfor en kommentar :
    Særlig Jimmy Page og Robert Plant hadde interesse, og fikk inspirasjon fra hva som skjedde på den britiske folkrock-scenen.
    Her ble gamle sanger nye igjen, og var de ikke gamle så ble både tekstene og musikken ofte satt i en "historisk setting".
    Fairport Convention, hvor Denny var med en stund, var sammen med Steeleye Span veivisere i denne "bølgen"
    Plant og Page leste Tolkien og litteratur med mytiske/historiske tema. "The Battle of Evermore" og flere andre låter kan knyttes til dette. Andre eksempler er "Ramble On",-som er full av referanser og namedrops fra Lord of The Rings.
    "Immigrant Song" , - Viking-sangen 🙂
    og "Stairway To Heaven" som er en slags fantasy med Elisabethiansk akustisk intro.
    "The Battle of Evermore" er visstnok inspirert av et slag som har stått i Skottland, og i følge Plant skrevet som en "Question - Answer-thing"

    Historien om hvordan Denny, som den eneste utenfor Led Zeppelin har medvirket på gruppas mange album, kan man lese her :

    IMG_20230425_093419.jpg

    2014 remasterutgaven låter bra. Jeg hadde heller kjøpt denne, enn en eldre i tvilsom forfatning. Mange utgaver av denne, og slettes ikke alle er bra.
    Dette her er trippel-utgaven med en del ekstra. De fleste kan sikkert nøye seg med den enkle 180g. En virkelig klassiker.

    IMG_20230425_093501.jpg




    For de som er nysgjerrige på Sandy Denny kan jeg anbefale denne samlingen:

    IMG_20230425_093326.jpg


    Dessverre er en del av musikken på hennes soloalbum skjemmet av overproduksjon og noen uheldige musikalske valg. Jeg tror produsenten og ektemannen Trevor Lucas må ta mye av skylda for dette.
    Personlig synes jeg vel at noe av det beste hun etterlot seg var med Fairport C.
     
    Sist redigert:

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.649
    Antall liker
    58.436
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Ikke helt ferdig med Battle of Evermore.
    Jeg hadde gleden av å se Robert Plant og Alison Krauss på Tjuvholmen, Hamar, i fjor sommer. Jeg hadde ikke de største forventningene til en såpass gammel mann, men jeg ble overrasket over hvor bra dette var. Det var virkelig en stor opplevelse.

    Krauss sang da selvfølgelig Sandy Denny sitt parti, og skjemte seg ikke ut på noen måte.
    Her er fra samme uka i Bergen.

     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    8.953
    Antall liker
    27.979
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Tema er Langfredag.
    Noe skal en drive med på denne lange dagen.
    I følge tradisjonen er det en sorgens dag. I den anledning har discogs satt sammen ei liste over de 40 mest triste album. Jeg har (litt overrasket), 9 av dem i hylla. Skulle gjerne hatt et par til. Beck og Cat Power.

    Hmmm, jeg har bare 5 av disse, trooor jeg;

    Album-Cover-David-Bowie-_–-Blackstar.jpg
    Album-Cover-Johnny-Cash-_–-American-IV-The-Man-Comes-Around.jpg
    Album-Cover-Joy-Division-_-Unknown-Pleasures.jpg
    Album-Cover-Portishead-_–-Dummy.jpeg
    Album-Cover-This-Mortal-Coil-_–-Itll-End-In-Tears.jpg


    Songs of love and hate står på innkjøpslista.

    Og så The Antlers da, Rolfozzy spilte dette for meg under et kaffebesøk for noen år siden, Burst Apart

    Burst_Apart_(Front_Cover).png


    Fantastisk album! - Antlers er og på innkjøpslista, det over ble umiddelbart bestilt, og har fått mange spilletimer. 😊

    /Morten
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn