BLUESBREAKERSBLOODSUGARSEXMAGIK

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.611
    Antall liker
    58.238
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Sommeren er på hell og man kjenner at dette kanskje er den første helga med litt følelse av høst. Man får litt mer lysta på HiFi og musikk igjen.
    Ikke veldig lenge til messa i Gøteborg heller.
    Gleder meg til det. 🙂


    Fikk info fra reisefølge mitt om at messebillett må kjøpes på forhånd da man ellers betaler med Svisj. De tar ikke kort eller cash. Har man ikke svensk bankkonto får man altså problemer hvis man ikke har forhåndskjøpt.

    Jeg har fortalt Maja at vi skal på utstilling nå i helga , men det ser ikke ut til at hun fatter alvoret. Pelsen bare raser av... 🥴
    IMG_20220825_164527.jpg

    Toypuddelspotting i gågata. 🙈😊

    Kom over en Heartfavoritt, - "Dreamboat Annie" på Tidal i 192/24.
    Med slik oppløsning låter den absolutt ok på digital streaming.
    IMG_20220826_103640.jpg


    Det er vel bare misunnelse som gjør at Finlands vakre og stilige statsminister ikke får ta seg en fest uten at det blir leven og oppstandelse.
    Her er Carl Gustaf Mannerheim, Finlands president 1944-1946.
    Screenshot_20220826_194718.jpg

    Bare dans du Sanna! 👏👏💃

    Jeg ønsker alle som er innom tråden min riktig god helg.😊
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.611
    Antall liker
    58.238
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    IMG_20220828_083910.jpg

    Dog show.
    Newfoundlandshundspesial på Elverum i går.
    Maja og jeg jakter på hennes Champion tittel, men certet glapp akkurat for andre gang i år. Hun var kjempeflink og det gikk likevel ganske bra, så jeg er fornøyd.
    Har ikke bilde av henne på utstillingen dessverre. Fruen som var "teltmester", og stod for "catering" til teamet, hadde ikke fått med seg at hun også var tildelt rolle som fotograf. 🥴😆

    Kritikken fra den belgiske dommeren:
    Screenshot_20220828_081658.jpg

    Hun ble altså nummer 2 i klassa med Excellent og CK (certifikatkvalitet).
    Hjemme igjen :
    IMG_20220828_093146.jpg


    Bror Moses gjør det stort sett bra hver gang.
    Han ble 2.beste hannhund totalt. 😊
    Her er han sammen med dommeren og eier /handler, Ingunn.
    Screenshot_20220828_081613.jpg
    IMG_20220827_184140.jpg



    Black Dog handler vel ikke om hund egentlig, men i mangel av noe med relevans... 🥴
    Et av Led Zeppelins mesterverk. Tilsynelatende ei enkel, rett fram rockelåt, men den gang ei. Det er mange coverband som går totalt på tryne her. Det er komplekst. Låta skifter tempo flere ganger, og hooket i gitarmelodien gjør noe som virker som tida gjør en liten omvei.
    Det er vissnok John Paul Jones som er hovedansvarlig. Han bygde opp låta etter sterk inspirasjon fra Fleetwood Macs "Oh Well".

    Det hadde vært morsomt å høre Jimmy Page gjøre en av Al DiMeolas låter også. 😆

    God søndag! 🙂
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.424
    Antall liker
    12.958
    Gratulerer med bikkjene :)

    Da er det vel på tide med et raspende rått gjenhør av MMs cover av "Oh well!" utenfor Oslo rådhus.
    Jeg mener når man ført snakker om taktskifter og virtuositet :cool:

     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.611
    Antall liker
    58.238
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer med bikkjene :)

    Da er det vel på tide med et raspende rått gjenhør av MMs cover av "Oh well!" utenfor Oslo rådhus.
    Jeg mener når man ført snakker om taktskifter og virtuositet :cool:
    Takk for hyggelig gratulasjoner, @Powerpoint.

    Gjennom et godt tiltak fra Norske album klassikere er denne nå tilgjengelig på LP.
    Den er innkjøpt her i Blåskogen, og jeg oppfordrer alle til å gjøre det samme.🙂
     
    Sist redigert:

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.424
    Antall liker
    12.958
    Ahhhh...så "Plugged" er endelig å få på vinyl også.
    Jeg har`n på CD, men skal prompte bestille vinylutgaven.
    Det som formidles fra sånn ca. spor 9 og ut på den skiva er aldeles hinsides :eek:
    Full ståpels for min del.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.312
    Antall liker
    63.008
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ahhhh...så "Plugged" er endelig å få på vinyl også.
    Jeg har`n på CD, men skal prompte bestille vinylutgaven.
    Det som formidles fra sånn ca. spor 9 og ut på den skiva er aldeles hinsides :eek:
    Full ståpels for min del.
    Hvilken forsterker er det som gir herren ståpels……?
     

    jmolnes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    1.796
    Antall liker
    5.692
    Ahhhh...så "Plugged" er endelig å få på vinyl også.
    Jeg har`n på CD, men skal prompte bestille vinylutgaven.
    Det som formidles fra sånn ca. spor 9 og ut på den skiva er aldeles hinsides :eek:
    Full ståpels for min del.
    Kjøpte CD-en då den kom, fantastisk plate. 🤩

    Hadde den med då eg testa høgtalarar på hifiklubben i Bergen for vel 20 år sidan. Selgeren der var ikkje heilt begeistra for valget. Vanskelig plate for testing meinte han..
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.611
    Antall liker
    58.238
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Ahhhh...så "Plugged" er endelig å få på vinyl også.
    Jeg har`n på CD, men skal prompte bestille vinylutgaven.
    Det som formidles fra sånn ca. spor 9 og ut på den skiva er aldeles hinsides :eek:
    Full ståpels for min del.
    Helt enig at den er bra, men jeg spiller faktisk denne oftere. Varm anbefaling.
    Bra lyd er det også. 🙂
    IMG_20220828_185746.jpg
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.424
    Antall liker
    12.958
    Hvilken forsterker er det som gir herren ståpels……?
    Man er henfallen til minner godeste caftein.
    Effektforsterkeren er omsider pakket ned i høvelig emballasje, og setter kurs for Bodø i morgen.
    Høyttalerkablene er på Nodeland vest for Kristiansand for omterminering og elektrisk spa hos Marion - PM Audio.
    Så i stuen her er det stille som i Oslo graben :cry:;)

    Men på mandag/tirsdag kommer en Sony 55" A80J 4K OLED flatskjerm i hus :)
    Flatskjermen er profesjonelt saumfart og anbefalt av Hertugen (EVOIII).
    Så noe skjer da i hvert fall her på landet.

    Da går jeg og tar meg et bad i Skjebergkilen :cool:
     
    Sist redigert:

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.611
    Antall liker
    58.238
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Blir mye Heart og Zeppelin her nå, men denne synes jeg er verdt å dele.
    Ann Wilson m bandet Uncle Larry i Wacken for 3 uker sida. Må si hun holder koken. Hun er 72 år.
    Visstnok med lånt rigg og ingen lydsjekk.
    Gjør det ikke lettere.
     
    V

    vinyl-mannen

    Gjest
    Blir mye Heart og Zeppelin her nå, men denne synes jeg er verdt å dele.
    Ann Wilson m bandet Uncle Larry i Wacken for 3 uker sida. Må si hun holder koken. Hun er 72 år.
    Visstnok med lånt rigg og ingen lydsjekk.
    Gjør det ikke lettere.
    Høres noe andpusten ut, burde kanskje gi seg mens leken er god?
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.611
    Antall liker
    58.238
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Da ville jeg heller godt for Beth Hart sin versjon, men det er min mening;)

    Hm, lurer på om a blei litt våt i trusa på slutten der?:oops::ROFLMAO:
    Enig i at Beth Hart er rå. Jeg har vært heldig og sett henne 5 ganger. Hun har faktisk vært flere ganger på Hamar. Dama er blitt adskillig tammere med åra. - Tro det, eller ei.😆
    Da jeg så henne første gang på John Dee i 2005, var det som å slippe et vilt dyr ut av buret. 🐯😊.
    Jeg mener dette opptaket fra Amsterdam er fra året før. Det gir en idé. Man ser at det er ei som har vært på kjøret.

    Jeg har det albumet med Black Dog , så jeg vet hva du snakker om. Bildet er fra Fastelavn da plata var ny. Har ikke vært mye spilt, når jeg ser tilbake.
    IMG_20220227_181651.jpg

    Synes likevel at Wilson er formidabel, da særlig alderen tatt i betraktning.🙂
     
    V

    vinyl-mannen

    Gjest
    Enig i at Beth Hart er rå. Jeg har vært heldig og sett henne 5 ganger. Hun har faktisk vært flere ganger på Hamar. Dama er blitt adskillig tammere med åra. - Tro det, eller ei.😆
    Da jeg så henne første gang på John Dee i 2005, var det som å slippe et vilt dyr ut av buret. 🐯😊.
    Jeg mener dette opptaket fra Amsterdam er fra året før. Det gir en idé. Man ser at det er ei som har vært på kjøret.

    Jeg har det albumet med Black Dog , så jeg vet hva du snakker om. Bildet er fra Fastelavn da plata var ny. Har ikke vært mye spilt, når jeg ser tilbake.
    Vis vedlegget 845086
    Synes likevel at Wilson er formidabel, da særlig alderen tatt i betraktning.🙂
    Beth Hart har sitt å slite med.
    Ellers er det noe med å innse sine begrensninger og å gi seg i tide, Ann Wilson.
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.611
    Antall liker
    58.238
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg vet selvfølgelig at Hart har sin historie.
    Har heldigvis klart å få stabla opp ei karriere på tross av dette.

    Ikke enig mht Wilson. Hun synger så klart ikke som i 1975. Det er det heller ingen andre hittil som har greid, så hun trenger ikke gi seg av den grunn.
    Ann Wilsons nye album får gode kritikker, men kanskje ikke av vinyl-mannen 🥴
     
    Sist redigert:

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.424
    Antall liker
    12.958
    Sommeren er på hell og man kjenner at dette kanskje er den første helga med litt følelse av høst. Man får litt mer lysta på HiFi og musikk igjen.
    Ikke veldig lenge til messa i Gøteborg heller.
    Gleder meg til det. 🙂


    Fikk info fra reisefølge mitt om at messebillett må kjøpes på forhånd da man ellers betaler med Svisj. De tar ikke kort eller cash. Har man ikke svensk bankkonto får man altså problemer hvis man ikke har forhåndskjøpt.
    Da sees vi i Gøteborg Blues ;)
    Hotellrom booket, og billett kjøpt på verdensveven for å komme inn på messa.
    Jeg antar du har med deg kwil, srtorp og RBN i bagasjen?
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.611
    Antall liker
    58.238
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Da sees vi i Gøteborg Blues ;)
    Hotellrom booket, og billett kjøpt på verdensveven for å komme inn på messa.
    Jeg antar du har med deg kwil, srtorp og RBN i bagasjen?
    Så artig, T. 😊👍
    Jeg skal ikke være sjåfør. Er vel mer jeg som er bagasje tenker jeg. 🙈😆
    Det er i hvert fall to av tre rette i Hedmarksgeriljaen. Den tredje er jeg usikker på om du kjenner, men det er en trivelig kar med årevis med tung hifi-erfaring.
    Det blir hyggelig å treffes igjen. 😊
     

    kwil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Innlegg
    2.273
    Antall liker
    905
    Så artig, T. 😊👍
    Jeg skal ikke være sjåfør. Er vel mer jeg som er bagasje tenker jeg. 🙈😆
    Det er i hvert fall to av tre rette i Hedmarksgeriljaen. Den tredje er jeg usikker på om du kjenner, men det er en trivelig kar med årevis med tung hifi-erfaring.
    Det blir hyggelig å treffes igjen. 😊
    Vi ER klare👍
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.611
    Antall liker
    58.238
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Det går mot høst i Bittermarka.
    Kuldegrader i natt. Vanskelig å få fisk.
    Blir derfor mest å gå turer.
    Screenshot_20220901_194743.jpg

    Med Maja på Støtfjellet. Hun trives uten båndtvangen.
    Fjellet i horisonten er Sølen. Fuggern i det blå er en Fjellvåk.
     
    Sist redigert:

    kwil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Innlegg
    2.273
    Antall liker
    905
    Hadde sikkertt sagt det var en kongeørn jeg,💣 men så ser jeg vel knapt forskjell på kråke og skjære🐟😱 (ser jo de hvite fjæra og den sorte flekken under vingeknoken her da, så med såpass bilde kunne kanskje jeg tippet rett også😎). Enig i at det er ei fin tid på fjellet nå- skal se det blir en tur med madammen i helga her også🤞👍 (hun er i hvert fall ivrig fjellvandrer👌).

    I DAG kom jo høsten her i lavlandet også, så kvelden bringer vel fyring på peisen, rødvin og glød i røra med vinylsnurra i gang...... ✌
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.611
    Antall liker
    58.238
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Flotte bilder!…….føles ekstra bra å sitte i varme med en svalende vind 😃
    Takk for det!
    Det er nok bra å være i Spania nå som verste turistmaset har roet seg. Nå må du være forsiktig med all sherryen i Andalucia, så du ikke pådrar deg Podagra. 🙊💃🤪.

    Fint på hytta også.
    Så lenge man har ved i ovnen, og en liten skotte innen rekkevidde, lider man ingen nød. 😊
    IMG_20220902_220638.jpg
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.611
    Antall liker
    58.238
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    ab67616d00001e0239d6e571a78ee013b8fe4f01.jpeg

    Som kjent (?), er det ingen over eller ved siden av Vibeke Saugestad i rollen som beste kvinnelig norske rockevokalist. 😊
    Hennes album; Overdrive, fikk ikke særlig mange gode kritikker da det kom.
    Sjølhøytidelige anmeldere blottet for humor synes det var for lite "nyskapende".
    Hallo! Det er jo nærmest hele poenget med albumet. Det er en reise i lettbeint rock med lånte riff og tjuveri akkurat som som det skal være i denne sjangeren. Man synes man har hørt det før, men nei. Bare nesten. 🤔😊
    TRex, Sweet, Gary Glitter og Suzi Quatro er noen navn jeg kommer på i farta .




    -men fikk god anmeldelse av Herreavdelingen😆:
    Screenshot_20220904_093253.jpg

    Endelig. En mulighet for albumet å komme første gang på vinyl. Antagelig det eneste riktige formatet på denne musikken som opprinnelig kom ut på CD i 2003😊
    Her kan man forhåndsbestille og bidra til at dette blir realisert på Norske albumklassikere.
     
    Sist redigert:

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.611
    Antall liker
    58.238
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg gjør som @gismo, og gratulerer Ellen Andrea Wang med tildeling av Radka Toneffs minnepris.🎈
    Det er virkelig rett pris til rett person.


    Som jeg har nevnt før, er hun bosatt i nabokommunen, Stange. Jeg kjøpte det siste albumet hennes, Closeness, ved personlig oppmøte på trappa til familiens rosamalte hus. 🌸
    Jeg så på Facebook at det var tilgjengelig på vinyl på Big Dipper. Jeg sendte henne en melding og spurte om det gikk an å få kjøpt signert eksemplar uten å dra til Oslo?
    Bare å komme innom, sa Wang. 😊

    Hun visste nok ikke da at plata skulle få slik fantastisk mottagelse og selge så godt.
    Helt fortjent.
    september closeness.jpg

    Albumet låter ualminnelig bra, og har fått oppmerksomhet i HiFi kretser også.
    HiFi-pluss møter henne til et intervju hvor de gjør et ikke helt vellykket forsøk på å vinkle det mot hifi.🙈


    Som de fleste andre musikere er hun lite opptatt av slikt, og heller ikke vant til å tenke og snakke om musikk med slikt fokus.
    Det er tydelig at hun er mer opptatt av formidling. Lyden skal være bra fordi lytteren skal høre på en god måte hva som utøveren vil formidle.
    Merk også hva Wang sier om vinylplater.
    🥰😊
     

    EiK

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2007
    Innlegg
    1.207
    Antall liker
    714
    Sted
    Haslum
    Torget vurderinger
    3
    Kjøpte denne plata (signert:) på Bigdipper) etter anbefaling i denne tråden. Og den har siden blitt spilt jevnt og trutt, og er blitt en favoritt. En meget bra plate (og fin lyd). Plukket også med en annen LP (husker ikke tittel nå), som jeg ennå ikke har rukket å høre på.
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.611
    Antall liker
    58.238
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Det er rart at en aldri ser noen her inne som spiller ei Beatles-plate? 🤔
    IMG_20220908_074617.jpg

    Dette er Giles Martin stereo remix fra 2017. Det låter fabelaktig!
    Hvis du ikke har hørt denne versjonen, har du ikke hørt albumet. Stg. Pepper ble opprinnelig først mixet i mono.Mono-versjonen har en helt annen stoffelighet og fylde enn opprinnelig stereo. Stereo kom akkurat inn på banen da albumet ble laget, og hadde ikke etablert seg som det foretrukne. Nesten ingen hadde stereoanlegg i 1967.Derfor ble det heller ikke lagt så mye arbeid i stereomixen. Bandet var kun tilstede da monoversonen ble laget.

    Ved albumets 50 års jubileum laget Giles Martin en ny stereomix med en gjengivelse som får fram det som gjorde mono utgaven bedre. Giles Martin er sønn av den legendariske Beatles -produsenten George Martin.
    Denne er veldig morsom å høre på bra volum på et godt anlegg.
    Instrumenter og vokal er bedre separert, og så mye tydeligere enn tidligere. Lyden har trøkk/ pønsj og er livlig.
    Har du ikke hørt eller sammenlignet vil du bli forbløffet!
    Det er fire Beatles-album som gjelder for meg. Rubber Soul, Stg Pepper, Abbey Road og Revolver. I oktober kommer Revolver i ny utgave, gjennomgått samme "super deluxe" behandling som et par-tre andre.
    Det kommer boks med "alt mulig", men også enkelt LP eller CD.
    Det er jo noen som allerede har hørt 2022 utgaven, og "som vanlig" er det delte meninger. Her er det ei som er meget begeistret:
    Jeg vil nok avvente flere reaksjoner og anmeldelser før jeg evt bestiller. Jeg vil evt. klare meg med kun LP, men har allerede på følelsen at den er noe som er vanskelig å komme utenom. 🙈😊
    Slipp 28 oktober.

     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn