Blu-ray konserter

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Torja

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.03.2008
    Innlegg
    2.336
    Antall liker
    973
    Les Misèrables
    Les Miserables (3).JPG

    Dette er den ultimale Blu-ray operaen jeg har sett. Rett og slett herlig. Jeg er nok noe foruttatt da jeg elsker nettopp denne operaen. Alt fra nå av er markert av dette.
    Les Miserables (10).JPG

    Med DTS 7.1 er lydkvaliteten tross alt godt i varetatt. Men musikal konserten fra 2010 høres litt bedre ut. Dette kommer nok av at det dreier seg om opera sangere vs skuespillere. Skulle vel bare mangle. Selv om f.eks Russell Crowe gjør en god figur så er hans figur mot Norm Lewis i musikalen, når ham kun bare til knærne. Det gjelder syngingen. Urettferdig da Norm er en operasanger. Russel er nemlig god med tanke på drama og skuespilleri.
    Les Miserables (11).JPG

    Russel

    Les Miserables (37).JPG

    Norm Lewis
    Bildekvaliteten er her fantastisk god. Masse detaljer. Tilstrekkelig godt farge nivå, eller skal vi si realistisk godt. Bilde er etter mitt syn i referanse klassen og passer denne utmerkete Musikalen godt.
    Les Miserables (13).JPG

    Les Miserables (14).JPG

    Les Miserables (16).JPG

    Les Miserables (18).JPG

    Les Miserables (24).JPG

    Jeg har allerede sett denne BD 6-7 ganger. Så den førstedagen jeg fikk den to ganger. Blir rett og slett ikke lei, det burde si noe omkvaliteten til denne BDèn.
    Les Miserables  (35).JPG


    Les Miserables (9).JPG

     
    Sist redigert:

    Hultan47

    Medlem
    Ble medlem
    19.11.2008
    Innlegg
    29
    Antall liker
    1
    Nu längtar jag!!!
    Within Temptation-Black Symphony Beställd!!!

    :)
     
    L

    larkus

    Gjest
    Juda Priest "Epitaph". Filmet på Hammersmith Apollo 26 mai 2012.
    Endelig en utgivelse der lydmannen har forstått hvor viktig god trommelyd er. Imponerende tromming av Scott Travis!!!!
    Bilde i 1080p/24 og suveren lyd. Og en alledeles overveldende konsert. Heavy metal blir ikke bedre enn dette.

    Anbefales til alle, enten de liker Judas eller ikke:)

    mvh
    larkus
     

    Torja

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.03.2008
    Innlegg
    2.336
    Antall liker
    973
    Joe Bonamassa - Beacon Theatre: Live From New York

    Joe Bonamassa (12).JPG

    Joe Bonamassa (9).JPG


    4. og 5. november 2011 sto stjernegitarist Joe Bonamassa på scenen i legendariske Beacon Theatre, der han hadde med seg blant andre Paul Rodgers (Bad Company, Free), John Hiatt og Beth Hart(Herlig Blues følelse når Beth Hart gir av seg selv). I tillegg til gnistrende gjesteopptredener kunne kveldene by på diverse splitter nye låter og - selvfølgelig - gitarspill i absolutt verdensklasse. Dette konsertopptaket inneholder de aller beste låtene fra de to uforglemmelige kveldene i New York, innspilt av de samme produsentene og regissørene som sto bak Live At Royal Albert Hall i 2009.

    Joe Bonamassa (2).JPG


    Sangliste:
    · Subway Blues
    · Slow Train
    · Cradle Rock
    · When The Fire Hits The Sea
    · Midnight Blues
    · Dust Bowl
    · The River
    · I´ll Take Care Of You - with Beth Hart
    · Sinner´s Prayer - with Beth Hart
    · You Better Watch Yourself
    · Steal Your Heart Away
    · Bird On A Wire
    · Down Around My Place - with John Hiatt
    · I Know A Place - with John Hiatt
    · Blue And Evil
    · Fire And Water - with Paul Rodgers
    · Walk In My Shadows - with Paul Rodgers
    · Mountain Time
    · Young Man Blues
    · Bonus material
    · If Heartaches Were Nickels
    · Behind the Scenes - The Making of Live from New York

    Det åpnes enkelt med “Subway Blues” I sort/hvitt på en T-bane stasjon med kun gitar. Så starter konserten med ”Slow Train”. Bassen suger tak i deg. Man begynner å nikke på hodet. Får lyst til å bevege bena. Gitar spillet er herlig. Alt dette på første sang. Det lover godt for resten av konserten.

    Joe Bonamassa (13).JPG


    Stemningen i salen er herlig. Bakkanalene brukes flittig for å få fram dette. Man føler man er til stede. Et godt surround anlegg bør få fram dette.

    Stor fan av Joe Bonamassa er jeg vel ikke men har jo en CD og nå nr to av hans Blu-ray konserter. Så har jo litt forhold til karen. Personlig syns jeg ikke at alt fenger like mye. Men ”Midnight Blues” syns jeg er nydelig framført. Rolig sang.

    Joe Bonamassa (5).JPG


    Bilde:
    Veldig eksemplarisk sortnivå. Godt med detaljer. Den røde bakgrunnen i starten er flott. Det veksles dog mellom rødt og blått(blått er jo blues fargen over alle). Det er lyset som er scene showet. Litt røk maskin brukes også som seg hør og bør. Ellers er fokuset på musikken.

    Joe Bonamassa (10).JPG


    Gjeste artistene gjør en herlig jobb.

    Joe Bonamassa (1).JPG

    Joe Bonamassa (3).JPG

    Joe Bonamassa (8).JPG



    Lydspor:

    Beste lyd er DTS-HD Master 5.1. Det svinger det godt av. Bakkanlaene brukes som før sagt flittig for å sette stemningen og øke romfølelsen.
     
    Sist redigert:

    TorTorden

    Fersking
    Ble medlem
    01.08.2013
    Innlegg
    4
    Antall liker
    1
    Sted
    Nedre Eiker
    Heisann heisann

    Shakira_merged.jpg


    Heisann, tenkte jeg får hive inn hatten min her på dette forumet og (hengt lenge på avforum, ja samme nick)

    Siden jeg fikk meg nye og ikke lille sentern på plass måtte det prøves ut noen BD konserter.
    Første til og ankomme var Shakira sin Oral fixation tour som jeg må si virkelig fikk sving på sakene.

    I går kom Eagles sin farewell #1, men har ikke rukket og se den enda (gleder meg)
     

    Aerik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    2.342
    Antall liker
    5.443
    Sted
    Moss
    Torja
    Mye bra du har kommet med, bra tråd :)

    Slenger meg med her jeg også, er også på AV forum under samme nick,
    men der er det bare rot etter oppgraderingen, så en får håpe de får det på stell snart.
    Var veldig fornøyd med denne her.

    The Strat Pack: Live in Concert is a film of a September 24, 2004, concert featuring Joe Walsh, Gary Moore, Brian May, David Gilmour, and many more, marking the 50th Anniversary of the Fender Stratocaster guitar. The film was released in 2005.

     

    Torja

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.03.2008
    Innlegg
    2.336
    Antall liker
    973
    Mylène Farmer

    En noe ukjent artist her på berget men..
    Mylene Farmer (2).JPG

    Blu-Ray, utgitt Mai 2013 med DTS HD Master 5.1 som beste lydkvalitet. Starten gir litt vibber mot Black Symphony.
    Øye.JPG

    Visstnok født 1961, fransk artist.
    IMG_4651.JPG

    I Frankrike har hun vært en kjent artist, men først etter å ha gitt ut sitt tredje album: ”L’Autre” med singelen ”Dèsenchantèe” ble hun ikonisk. Albumet som kom 1991 viste et nytt image for hennes publikun: mer voksent, mer selvsikker og med kort hår.
    I Desember 2004, etter en stille periode, kom hennes nye album, Avant que l'ombre og singelen "Fuck Them All”.
    Denne Blu-ray inneholder konsert fra 2009 filmet på ”Stade De France”! Meget fin innholdsmessig.
    Her er hun ganske ukjent, men i Frankrike en superstar.

    Rent teknisk er hun fantastisk god. Fins mange YouTube filmer her er en:
    <a href="http://youtu.be/TtEFbmrR5o8">


    Blu-rayen er herlig med en flott surond lyd i selvsagte DTS-HD Master..
    Flott (7).jpg


    Frøken Mylene er herlig fransk og det trøkker livlig nok ut i alle kanaler, selv om fransken min ikke er helt stødig har jeg ikke problemer med å bli betatt alikavel.
    Herlig (2).JPG


    Bilde
    kvaliteten er godt tatt varte på. Flott kontrast i sorte og lyse scener. Utmerkede detaljer.
    Lyden er flott og detaljert. Ikke helt det bass trøkket man forventer. Men med mye lyd foran og bak.
     
    Sist redigert:

    Hultan47

    Medlem
    Ble medlem
    19.11.2008
    Innlegg
    29
    Antall liker
    1
    Din tråd har gjort att jag skaffat flera bluray live koncerter! Tack!!
    Kenny Wayne Shepherd, dvd, ja vet!! ;) men den är bra!
    Å With in temptation, ett favoritband!
    Å så skaffade jag Adele-live in royal albert hall
    Blev besviken på ljudet, ingen "botten" över huvud taget.
    Väldigt bra mellanregister, hon sjunger som en gudinna, men vart är känslan av bas, stomme??
    Är det fler än jag som känner så?
     

    Torja

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.03.2008
    Innlegg
    2.336
    Antall liker
    973
    The Eagles
    Eagles (2).JPG

    The Eagles sin “Farewell one Live From Melbourne konsert” fra 2005. Utgitt av Effrey Kauffman 27. Februar, 2013.
    Video: Codec: MPEG-4 AVC
    Resolution: 1080i
    Aspect ratio: 1.78:1
    Original aspect ratio: 1.78:1
    Eagle (2).JPG

    Eagle (1).JPG

    Bildekvaliteten er herlig nok uansett. Etter min mening da. Nydelige detaljer i front og noe sløret i bakgrunnen. Men det gjør seg greit nok på denne utgivelsen. Mye mørke bilder som opplyses bra lekkert med artistene i forgrunnen. Lyskaster belysningen skaper fine bilder. Mange av bildene er meget flott framført. Bra detaljer.
    Audio:
    English: DTS-HD Master Audio 5.1
    English: LPCM 2.0
    Eagle (8).JPG

    Lydkvaliteten er helt utrolig godt tatt vare på denne Blu-rayen. Surround følelsen er en av de bedre jeg har hørt. Meget god utnyttelse av bakkanalene. Bassen sitter som den skal. Lyden beveger seg virkelig 360 grader rundt meg. Masse små lyder som treffer meg der jeg sitter fra bakkanalene. I det hele tatt, oppleves lyden som utrolig mettet der jeg sitter og bare får dette på dyttet meg.

    Herlig blu-ray konsert. Mye bra fra disse gamle gutta.
    Eagles (8).jpg

    Eagles (6).JPG
     

    Newton

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.05.2005
    Innlegg
    445
    Antall liker
    169
    Jeff Becks Live at Ronnie Scotts hører kanskje hjemme her? Jeg har hatt BD-en liggende en stund uten å ha spilt den, hadde den på DVD som jeg ga til pappa.
    Skamme seg!!!! Dette er en fantastisk konsert!!! Kjøpe den på "vanlig" DVD og blei hekta. Så'n så live i Oslo, dog med annen "snuppe" på bass enn Tal W. Kjøpte så Blueray og CD-har nå altså CD'n, DVD'n og 2x Blueray-i tilfelle en skulle ryke ;-)
    Merk-CD'n mangler mye i forhold til DVD og "Blåroy"...
     

    Newton

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.05.2005
    Innlegg
    445
    Antall liker
    169
    ADELE
    ADELE Laurie Blue Adkins (født 5. mai 1988 i London) er en engelsk sanger og Låtskriver som lager låter inspirert av jazz- og soulmusikk. Adele har blitt kallt «den nye Amy Winehouse» av engelsk presse.

    Adele var den første mottakeren av Brit Awards kritikerpris som ennå ikke hadde utgitt et platealbum. Hun har også mottatt utmerkelsen Sound of 2008 fra BBC 6 Music.

    Adeles gjennombrudd kom med låten «Chasing Pavements», som kom ut i 7. desember 2007. I 2008 ga hun ut albumet 19. Oppfølgeren kom i 2011, med albumet 21. De mest kjent låtene fra dette er Rolling in the deep, Set fire to the rain og Someone like you.
    Låtlisten er:
    Hometown Glory
    I'll Be Waiting
    Don't You Remember
    Turning Tables
    Set Fire to the Rain
    If It Hadn't Been for Love
    My Same
    Take It All
    Rumour Has It
    Right as Rain
    One and Only
    Lovesong
    Chasing Pavements
    I Can't Make You Love Me
    Make You Feel My Love
    Someone Like You
    Rolling in the Deep

    Video oppløsning:
    Video codec: MPEG-4 AVC
    Video resolution: 1080i
    Aspect ratio: 2.33:1
    Original aspect ratio: 2.39:1

    Lydkvalitet:
    English: DTS-HD Master Audio 5.1
    English: Dolby Digital 2.0
    Hun har en spesiell stemme som kan sette enkelte på en "test"... Rørende når hun griner etter "Someone like you"..
     

    Newton

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.05.2005
    Innlegg
    445
    Antall liker
    169
    Denne er også bra, selv om Krall frir vel mye med honning-glasert smooth bossa til det brasilianske publikum. Lyden er strålende, og et nummer som Cheek to Cheek for full blås med solopartiet til trommisen er verdt disken alene.
    Alright lyd men sjjjeeezzzes så gørr musikk!!! Denne er på min "ikke anbefalte" liste til mine kompiser....
     

    Newton

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.05.2005
    Innlegg
    445
    Antall liker
    169
    Joe Bonamassa
    Joe Bonamassa er en av verdens største rock- og bluesgitarister. Han fikk sin første gitar fra faren da han var bare fire år, og allerede i en alder av syv spilte han Eric Clapton og Jimi Hendrix sanger note for note.
    Bonamassa er med i et musikkprosjekt med bass- og vokallegenden Glenn Hughes, Jason Bonhan (sønn av John Bonham, trommeslager i Led Zeppelin) og Derek Sherinian. De kaller seg Black Country Communion. Albumet kom ut 21. september 2010 med samme navn som gruppen.
    Vis vedlegget 138569
    Spor på denne BD:
    · Django
    · The Ballad Of John Henry
    · So It´s Like That
    · Last Kiss
    · So Many Roads
    · Stop!
    · Further On Up The Road
    · High Water Everywhere
    · Sloe Gin
    · Lonesome Road Blues
    · Happier Times
    · Your Funeral My Trial
    · Blues Deluxe
    · Story Of A Quarryman
    · The Great Flood
    · Just Got Paid
    · Mountain Time
    · Asking Around For You
    · Extra:
    · Woke Up Dreaming
    · Joe Bonamassa Interview on Bus

    Award-vinnende blues rock star, gitar hero og singer-songwriter Joe Bonamassa sin BluRay utgivelse, Joe Bonamassa Live From The Royal Albert Hall, et fantastisk live-sett. Filmen, utgitt 19. mai ved Bonamassa plateselskap J&R Adventures, fanger intensiteten og spenningen fra mai 2009 og viser at bonamassa er fantastisk.
    I tillegg dukker Eric Clapton opp. En må ha for en vær gitar entusiast.

    Herlig musikk. Bra bildekvalitet. Beste lyd-spor er DTS-HD Master 5.1. Masse herlig gitar spilling. Bakkanalene brukes for å underbygge stemningen, nesten litt aggressivt, men bare nesten. Det meste av trøkket er i front. Meget god live følelse.
    Vis vedlegget 138568
    Digger denne konserten men gudene vet hva de som mixet DTS tracket har røyka, på denne må jeg kjøre Stereo... Digger oppsettet med 2 på trommer :)
     

    Newton

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.05.2005
    Innlegg
    445
    Antall liker
    169
    Joe Bonamassa - Beacon Theatre: Live From New York

    Vis vedlegget 206300
    Vis vedlegget 206301

    4. og 5. november 2011 sto stjernegitarist Joe Bonamassa på scenen i legendariske Beacon Theatre, der han hadde med seg blant andre Paul Rodgers (Bad Company, Free), John Hiatt og Beth Hart(Herlig Blues følelse når Beth Hart gir av seg selv). I tillegg til gnistrende gjesteopptredener kunne kveldene by på diverse splitter nye låter og - selvfølgelig - gitarspill i absolutt verdensklasse. Dette konsertopptaket inneholder de aller beste låtene fra de to uforglemmelige kveldene i New York, innspilt av de samme produsentene og regissørene som sto bak Live At Royal Albert Hall i 2009.

    Vis vedlegget 206302

    Sangliste:
    · Subway Blues
    · Slow Train
    · Cradle Rock
    · When The Fire Hits The Sea
    · Midnight Blues
    · Dust Bowl
    · The River
    · I´ll Take Care Of You - with Beth Hart
    · Sinner´s Prayer - with Beth Hart
    · You Better Watch Yourself
    · Steal Your Heart Away
    · Bird On A Wire
    · Down Around My Place - with John Hiatt
    · I Know A Place - with John Hiatt
    · Blue And Evil
    · Fire And Water - with Paul Rodgers
    · Walk In My Shadows - with Paul Rodgers
    · Mountain Time
    · Young Man Blues
    · Bonus material
    · If Heartaches Were Nickels
    · Behind the Scenes - The Making of Live from New York

    Det åpnes enkelt med “Subway Blues” I sort/hvitt på en T-bane stasjon med kun gitar. Så starter konserten med ”Slow Train”. Bassen suger tak i deg. Man begynner å nikke på hodet. Får lyst til å bevege bena. Gitar spillet er herlig. Alt dette på første sang. Det lover godt for resten av konserten.

    Vis vedlegget 206303

    Stemningen i salen er herlig. Bakkanalene brukes flittig for å få fram dette. Man føler man er til stede. Et godt surround anlegg bør få fram dette.

    Stor fan av Joe Bonamassa er jeg vel ikke men har jo en CD og nå nr to av hans Blu-ray konserter. Så har jo litt forhold til karen. Personlig syns jeg ikke at alt fenger like mye. Men ”Midnight Blues” syns jeg er nydelig framført. Rolig sang.

    Vis vedlegget 206304

    Bilde:
    Veldig eksemplarisk sortnivå. Godt med detaljer. Den røde bakgrunnen i starten er flott. Det veksles dog mellom rødt og blått(blått er jo blues fargen over alle). Det er lyset som er scene showet. Litt røk maskin brukes også som seg hør og bør. Ellers er fokuset på musikken.

    Vis vedlegget 206305

    Gjeste artistene gjør en herlig jobb.

    Vis vedlegget 206306
    Vis vedlegget 206307
    Vis vedlegget 206308


    Lydspor:

    Beste lyd er DTS-HD Master 5.1. Det svinger det godt av. Bakkanlaene brukes som før sagt flittig for å sette stemningen og øke romfølelsen.
    Elsker tributen til Gary Moore og denne låter helmax!!!
     

    Newton

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.05.2005
    Innlegg
    445
    Antall liker
    169
    Siden jeg har kommentert er det vel på plass å sette seg laglig for hogg;

    Peter Gabriel-New blood (bildet) Magisk konsert-Ane Brun representerer oss vikinger
    Bryan Ferry-Live in Lyon. Samme gitarist som på Norwegian Wood og han KAN spille...
    George Michael-live in london. jadda jeg veit, men noen låter er jævli bra.

    Noen som jeg er usikker finnes på BR;
    Gary Moore&Friends-One night in Dublin, A tribute to Phil Lynott
    Santana-Supernatural. Sinsykt band men bare ok lyd
    Paul McCartney-live kisses
    Peter Gabriel-Growing up.
     

    Vedlegg

    Torja

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.03.2008
    Innlegg
    2.336
    Antall liker
    973
    Siden jeg har kommentert er det vel på plass å sette seg laglig for hogg;

    Peter Gabriel-New blood (bildet) Magisk konsert-Ane Brun representerer oss vikinger
    Bryan Ferry-Live in Lyon. Samme gitarist som på Norwegian Wood og han KAN spille...
    George Michael-live in london. jadda jeg veit, men noen låter er jævli bra.

    Noen som jeg er usikker finnes på BR;
    Gary Moore&Friends-One night in Dublin, A tribute to Phil Lynott
    Santana-Supernatural. Sinsykt band men bare ok lyd
    Paul McCartney-live kisses
    Peter Gabriel-Growing up.
    Peter Gabriel, "Growin Up Live" fins så vidt jeg vet kun på DVD, men det er en meget godt gjennomført DVD med et meget bra DTS lydspor. Bildekvaliteten er også meget fin på tross av DVD formatet.
     

    Torja

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.03.2008
    Innlegg
    2.336
    Antall liker
    973
    Spiller nå 3 Bats Live
    "Meat Loaf" sin BD skive.
    3 Beats Live (9).JPG

    Så vidt jeg vet spilt inn i London 2007.
    Flott konsert, med en herlig spille stil.
    DTS-HD Master 5.1 som beste lyd spor, men muligens ikke enste, da det er et pent sterio PCM lyd spor også med mye trøkk i. Mye fin musikk. Bilde kvaliteten er eksemplarisk. Passelig overraskende show.

    Inn på scenen..
    Meat Loaf (3).JPG

    Det er vel nesten kriminelt av en 60 års gammal gris å spille inn en såpass sexy duett med en noe og 20 år gammal (Aspen Vincent) om jeg ikke tar helt feil. Dette helt i starten av showet. Men det sier vel alt om mister Meat Loaf. Deretter fortsetter med You Took the Words Right Out of My Mouth. Han anstrenger seg og svetten pipler fram. Det i baseball skjorta med smoking bukse. Jentene korer flott bak.
    3Bats Live (10).jpg

    En duett med Marion Raven er også med.
    3Bats Live (6).JPG


    Sang listen:
    "All Revved Up with No Place to Go" (very short version)
    "Paradise by the Dashboard Light"
    "You Took the Words Right Out of My Mouth"
    "Out of the Frying Pan (And into the Fire)"
    "Life Is a Lemon and I Want My Money Back"
    "I'd Do Anything for Love (But I Won't Do That)"
    "Objects in the Rear View Mirror May Appear Closer than They Are"
    "Rock and Roll Dreams Come Through"
    "Seize the Night" (very short version)
    "The Monster Is Loose"
    "Bad for Good"
    "If It Ain't Broke, Break It"
    "Blind as a Bat"
    "Two Out of Three Ain't Bad"
    "Bat Out of Hell"
    "Black Betty" (Traditional)
    "It's All Coming Back to Me Now"
    "Mercury Blues"
    "Gimme Shelter" (Jagger/Richards)
     
    Sist redigert:

    Torja

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.03.2008
    Innlegg
    2.336
    Antall liker
    973
    3 Bats Live (7).jpg

    Mer Meat Loaf

    3 Bats Live (5).JPG


    Meat Loaf (12).jpg
     
    Sist redigert:

    Torja

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.03.2008
    Innlegg
    2.336
    Antall liker
    973
    ^så ble det lagt til litt mer tekst.
     

    raptor

    Medlem
    Ble medlem
    11.07.2014
    Innlegg
    48
    Antall liker
    28
    Sted
    O' Vestland vestland...
    5oam45dvd.jpg


    Fantastisk konsert, både lyd og bilde er upåklagelig. Sting, Summers og Copeland leverer varene. Ekstramaterialet er også svært underholdende. For de som ikke kjenner The Police, tidlig på 80- tallet var de blant verdens mest populære rockeband, helt til de på midten på 80-tallet nærmest var oppløst å regne, og ikke spilte sammen på over 20 år, altså 2007-2008.

    Kjente låter:
    Every Breath you take
    Roxanne
    Message in a bottle
    Every little thing she does is magic

    Har mange konsertutgivelser på blu ray, men denne tar kaka.

    Leste et sted at de det de tjente på turneen som bestod av 151 konserter i 2007-2008 i billettinntekter, var 341 millioner dollar. Med dagens kurs blir det ca 2,8 milliarder kroner. Da jeg fant ut dette måtte jeg bare kjøpe konserten for å støtte disse fattige musikerne som knapt tjener penger på musikken sin;)
     
    Sist redigert:

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.686
    Antall liker
    5.121
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Noen som har kjennskap til konserter / musikkfilmer i bredformat . 2:35:1?

    Jeg kjenner kun til to, som til gjengjeld er meget gode:

    Morrissey - 25 Live


    Roger Waters - The Wall


    Håper noe kjenner til flere - absolutt gøy å kunne benytte lerretet fullt ut.
     

    Saar

    Fersking
    Ble medlem
    01.01.2015
    Innlegg
    3
    Antall liker
    1
    Noen som har kjennskap til konserter / musikkfilmer i bredformat . 2:35:1?

    Jeg kjenner kun til to, som til gjengjeld er meget gode:

    Morrissey - 25 Live


    Roger Waters - The Wall


    Håper noe kjenner til flere - absolutt gøy å kunne benytte lerretet fullt ut.
    Metallica trough the never har 2.35. Er konsert med litt film innblandet, fungerer faktisk helt ålreit selv om jeg gjerne skulle helst bare hatt konserten
     

    Torja

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.03.2008
    Innlegg
    2.336
    Antall liker
    973
    Beth Hart og Joe Bonamassa i Amsterdam

    Amsterdam (2).JPG

    Begynnermed litt stor band visjon. Beth synger og Joe spiller. "Amsterdam ".Så blir det litt mer blues preget. Herlig, sexy og vuggende når Beth suger deg til seg med sine sanger. Bonamassa sørger for tilstrekkelig løssluppent gitarspill. Beth Hart synger sakte mens Bonamassa spiller fritt over strengene sine. Fin blues følelse over det hele.
    Amsterdam (4).jpg

    Amsterdam (6).jpg

    Beste lyd spor syns jeg er DTS HD Master 5.1. Men der er også et DTS HD Master 2.0 lydspor. (Steiro altså). Noen vil garantert syns dette er bedre.
    Amsterdam (1) – Kopi.jpg

    Låt listen er som følger:
    Sporliste

    1. Amsterdam, Amsterdam!
    2. Them There Eyes
    3. Sinner´s Prayer
    4. Can´t Let Go
    5. For My Friends
    6. Close To My Fire
    7. Rhymes
    8. Something´s Got A Hold On Me
    9. Your Heart Is As Black As Night
    10. Chocolate Jesus
    11. Baddest Blues
    12. Someday After Awhile (You´ll Be Sorry)
    13. Well, Well
    14. If I Tell You I Love You
    15. See Saw
    16. Strange Fruit
    17. Miss Lady
    18. I Love You More Than You´ll Ever Know
    19. Nutbush City Limits
    20. I´d Rather Go Blind
    21. Antwerp Jam
    22. Bonus material
    I DTS HD Master 5.1 er det en relativt aggresiv bak kanal seperasjon. Mye lyder bak deg altså. Jeg oppfatter dette som herlig surrond. Mye trøkk i front uansett, selv om sterio oppsettet nok er enda bedre på dette.

    Uansett så er dette en fin Blues Blu-ray konsert. Jeg koser meg med dette og gjerne samens med noe skummende brunt i glasset. :cool:
     
    Sist redigert:

    bengt

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    152
    Antall liker
    87
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    1
    Willy DeVille - Live in the lowlands : For de viderekomne. Neida, dette er topp rythm and blues, latinorock osv ... Anbefales sterkt.
    Rock and Roll Hall of Fame - the 25th anniversary Denne er vel en av de beste konsertfilmene jeg har sett.
    Swan Lake - Tchaikovsky - Decca (BBC) ;veldig bra klassisk/ballett
    Wagner - Der Ring des Nibelungen - Zubin Metha - Unitel Classcics ;De som kjenner Wagner vet hva dette er, vanvittig bra utgave. De som liker heavy/tung/death metal vil nok også ha glede av denne
    Tutto Verdi - The Complete Operas ;Hele greia i en verdig :) samling
    Gary Moore - Tribute To Phil Lynott ;Thin Lizzy + diverse snadder

    Alle har DTS-Master lydspor og de er absolutt verdt å lytte på.
     

    Torja

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.03.2008
    Innlegg
    2.336
    Antall liker
    973
    Motorhead

    Motorhead sin
    "The World IsOurs - Vol 2"

    Motorhead (2).JPG


    Dette er ikke en konsert, men faktisk tre samlet i en Blu-ray.
    Motorhead (3).JPG


    Passe aggressiv musikk med hard metall. Mye trøkk i front, med en del gitarspill som veksler mellom front og bak kanaler. Dette er dog med DTS HD-Master 5.1.
    Motorhead (8).jpg

    Det starter med "Wacken Open Air Festival Germany, August 6th, 2011 konserten". Hartslående og up in your face.
    Sangliste:
    01 Iron Fist
    02 Stay Clean
    03 Get Back In Line
    04 Metropolis
    05 Over the Top
    06 One Night Stand
    07 Rock Out
    08 The Thousand Names of God
    09 I Know How To Die
    10 The Chase Is Better Than the Catch
    11 In the Name of Tragedy
    12 Just ‘Cos You Got the Power
    13 Going to Brazil
    14 Killed by Death
    15 Bomber
    16 Ace of Spades
    17 Overkill

    Deretter uten noen pause hopper vi videre til neste festival med..

    SONISPHERE FESTIVAL, UK, JULY 10 2011
    01 Iron Fist
    02 I Know How To Die
    03 In The Name of Tragedy
    04 Killed by Death
    05 Ace of Spades
    06 Overkill
    Her med herlig dame som spytter ild må vite.

    Motorhead (21).jpg

    Motorhead (16).jpg


    Deretter er det..
    ROCK IN RIO, BRAZIL, SEPTEMBER 25th, 2011
    01 Stay Clean
    02 Over the Top
    03 The Chase Is Better Than the Catch
    04 Going to Brazil
    05 Killed by Death

    Motorhead (23).jpg


    BONUS FEATURE:
    Festival Impressions W:O:A

    Da får vel de gamle helter sin konsert på Blu-ray.
    Hard og aggressiv musikk selvsagt.

    Konsertene kommer etter værandre uten opphold. Med avdøde Lemmy Kilmister, som blir savnet.
    Et flott gjensyn av noen gamle ikoner på metallica scenen. Flere konserter fra ca rundt 2012 forstår jeg det rett. Det starter som meget få Blu-ray gjør øyeblikkelig med konsert og ingen meny som man må klikke i gjennom. Hopper etterpå automatisk til bonus konsertene. Alt med DTS-HD Master 5.1.
     
    Sist redigert:

    Torja

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.03.2008
    Innlegg
    2.336
    Antall liker
    973
    Nightwish Showtime Storytime (2 Blu-ray/2 CD)

    Nightwish (27).jpg



    Fire sølvskiver (2 CD + 2 Blu-Ray)utgaven med konsert fra dette Finske Metal bandet. Spilt inn under deres live konsert ved ”Wacken Open Air inWacken”, Tyskland 3. August, 2013. Dette er første gang Floor Jansen synger i bandet. Hun erstatter forgje vokalist Anette Olzon i løpet av deres Nordamerikanske konserter. Den 9 oktober 2013, ble det gjort klart at hun var offisielt deres front sanger. Blu-rayen inkuderer film fra deres live show og en 120 minutter lang dokumentar fra deres første dager med Jansen.
    Nightwish.jpg




    Åpner med "Dark Chest Of Wonders". Masse flammer på scenen og aggressiv musikk. Floor synger hardt mot publikum.
    Fra første stund får man et veldig "Within Temptation" wibber. Ikke helt det samme scene showet men med absolutt samme trøkk og liv. Det er så man holder opp djevel tegnet samens med alle de andre konsert deltagerne og nikker med hodet i takt med musikken.
    Nightwish (25).jpg

    Lydsporetjeg bruker er DTS-HD Master 5.1, men der er også et PCM stereo spor som garantert mange vil like med mye trøkk i front.
    Surrond sporet føles å gi mest dybde rundt lytteren og ikke så aggressive bakkanaler.
    Nightwish (17).jpg


    Sangliste disk 1:
    1.Dark Chest of Wonders (4:33)
    2.Wish I Had An Angel (4:49)
    3.She Is My Sin (4:55)
    4.Ghost River (6:05)
    5.Ever Dream (5:21)
    6.Storytime (5:38)
    7.I Want My Tears Back (6:44)
    8.Nemo (4:45)
    9.Last of the Wilds (6:32)
    10.Bless the Child (7:06)
    11.Romanticide (5:40)
    12.Amaranth (4:26)
    13.Ghost Love Score (10:31)
    14.Song of Myself (7:53)
    15.Last Ride of the Day (4:34)
    16.Outro: Imaginaerum (6:16)
    Nightwish (22).jpg
    Nightwish (26).jpg







     
    Sist redigert:

    bengt

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    152
    Antall liker
    87
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    1
    Nirvana

    Sitter og ser/hører på:

    Nirvana - Live at Paramount. Blu ray Dts master.

    Dette er rock det spruter svette av. Lyden er grom, bilde likeså. Anbefales sterkt.
     

    Torja

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.03.2008
    Innlegg
    2.336
    Antall liker
    973
    Guns `N Roses

    3D konsert fra disse meget gamle gutta, som er mette av dage (det merkes). Kan ikke gi dere noe 3D bilder. Men det er helt klart brukt noen form for 3D kamera. 3D bildene er flotte på min projektor i alle fall. Vistnok konvertert til 3D i etteritd, viser det seg. Uansett bra 3D for mitt bruk. I 2D funker det også bra.
    Video
    Codec: MPEG-4 MVC (24.46 Mbps)
    Resolution: 1080p
    Original aspect ratio: 1.78:1

    Audio
    English: DTS-HD Master Audio 5.1 (48kHz, 24-bit)
    English: DTS-HD Master Audio 2.0 (48kHz, 24-bit)

    Guns Nroses (1).JPG


    Konsert fra 2012 i Las Vegas "Hard Rock Casino".
    Meget artig konsert, med innimellom litt lett kledde damer som seg hør og bør med forsøksvis litt hard rock.
    Guns Nroses (8).jpg


    Ja de viser litt bakenden fram..
    Guns Nroses (6).jpg


    Ellers er sangene som man forventer dem. Passe aggressiv gitar rock.
    Axl Rose synger i vei, men gammal har han blitt. Det går litt opp og ned hvor mye trøkk han får ut. Dizzy Reed spiller i vei, aggressivt som før..

    Guns Nroses (9).jpg

    Guns Nroses (10).jpg

    Herlig rock fra gammelt av, mye nostalgi, rett og slett.
     
    Sist redigert:

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.369
    Antall liker
    35.116
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Har nettopp startet med surroundsystem, Waters - The Wall låter meget bra. Har bestilt musikalversjonen av Les Miserables, håper den også er bra. Jeg har dvd versjonen av Les Miserables filmen, men hos meg er den nettopp miserable... så jeg er "redd" for å kjøpe den i bd også.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn