Blu-ray konserter

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Torja

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.03.2008
    Innlegg
    2.336
    Antall liker
    974
    Sheryl Crow LIVE..
    Flott konsert fra en potent sanger. Fant forbløffende lite info av denne på nettet. Men forstår det slik at Koch Vision presenterer Sheryl Crow – Live (November 11, 2008/92min). Følg Sheryl der hun sammen med sitt band presanterer en mengde kjente låter fra hennes kjente reportoar i denne one-night-only konserten. Låtliste:
    1.My Favorite Mistake
    2. You're an Original
    3. The First Cut is the Deepest
    4. Leavin' Las Vegas
    5. Strong Enough
    6. Redemption Day
    7. Sweet Rosalyn
    8. Members Only
    9. If It Makes You Happy
    10. Home
    11. All I Wanna Do
    12. Soak Up the Sun
    13. Everyday is a Winding Road
    14. I Shall Believe
    15. (What's So Funny 'Bout) Peace, Love and Understanding
    16. Let's Get Free
    17. Safe and Sound
    18. Steve McQueen
    Dette er rolige låter i sjangeren blues, blues-gras og pop. Det som først og fremst tiltaler meg bortsett fra den fantastiske surond miksen i DTS HD-Master 5.1, er den vanvittige gode bildekvaliteten i riktignok 1080P60Hz. Dette er et så til de grader rent og pent bilde helt uten noen form for støy at man trykt kan bruke dette som referanse. Man føler man kan gå inn på scenen. Det eneste som holder en vekk er lerretsveggen eller frykten for sikkerhets vakten ;D

    Flotte sanger med en bildekvalitet som garantert tar pusten fra deg. Utover dette må du antagelig like Sheryl Crove. Lydmiksen er virkelig god for live konsert å være.
     

    Vedlegg

    Torja

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.03.2008
    Innlegg
    2.336
    Antall liker
    974
    Beyonce The Beyonce Experience LIVE
    Kansje ikke alle her liker pop eller rnb musikk? Men for å vise bredden til BD musikken(ikke kun for de med smal musikk smak), blu-ray musikk fins nå for alle. Sjekk det ut, da 8)
    Har du sett Destiny’s child – live in atlanta i Blu-ray så er dette nøyaktig det samme. Bare at her er det kun Beyonce. Musikalsk dog helt likt. Med andre r'n'b og glad poppulær musikk. Fantastisk flott musikk. Et fantastisk sortnivå, men noen vil muligens synes dette er for mørkt. Det som skal synes godt ser veldig godt ut uansett. Mange av sangene er kjente fra Destiny’s child.

    Bandet består hovedsakelig av damer. Jada, du leste helt riktig. Kun damer som spiller og synger. Menn er der men de er kun som vakre dansere sammen med de som synger, altså Beyonce.

    Dette er fortsettelse av Destiny’s child. Bare bedre enn noen gang. Utrolig fargerikt. Det er dog en liten gjeste opptreden av de andre Destiny’s child medlemmene. Mange av de gamle sangene er her. Det meste er her, bare enda mer sexy. Skjørtekanten er om mulig ennå kortere og utringingene så dype at de er en vits i seg selv.

    Beste lydspor er PCM 5.1
    Lyden er først og fremst front sentrert. Bakkanaler brukes for å gi dybde og konsert følelse. Personlig opplever jeg gode detaljer. Subben passelig med for å gi et grunn fundament. Ikke noe overdrevent bass trøkk her syns jeg.

    Både for damer og menn, mye å hvile sine trette øyne på... ::)
     

    Vedlegg

    Torja

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.03.2008
    Innlegg
    2.336
    Antall liker
    974
    [size=10pt][size=10pt]Nightwish..[/size][/size]
    Flott Blu-ray skulle man tro, ??? men det virker for det meste som man har oversatt en DVD til BD.. Resultatet har ikke vært heldig, hverken bilde messig eller lyd messig... Lyd med det gammalmodige DD 5.1. Bilde er greit nok, hvis man ikke har for høye krav.

    Finske bandet Nigtwish spilte denne konserten inn live på Hartwall Areena i Helsinki, Finland. Oktober 21, 2005. Siste konserten etter albumet Once. Under konserten fikk man besøk av bl.a. John-Two-Hawks. Han framførte "Stone People" fra sitt album Honor. Det som er spesielt er at etter denne konserten ble den ledende vokalisten Tarja Turunen sparket fra bandet....
    :p

    Sangliste:
    1. "Red Warrior" Hans Zimmer Intro 0:35
    2. "Dark Chest of Wonders" Holopainen 4:43
    3. "Planet Hell" Holopainen 4:45
    4. "Ever Dream" Holopainen 5:27
    5. "The Kinslayer" Holopainen 4:09
    6. "The Phantom of the Opera" Andrew Lloyd Webber / Charles Hart / Richard Stilgoe Andrew Lloyd Webber cover 5:12
    7. "The Siren" Holopainen / Vuorinen 4:53
    8. "Sleeping Sun" Holopainen 4:55
    9. "High Hopes" David Gilmour / Polly Samson Pink Floyd cover 6:54
    10. "Bless the Child" Holopainen 6:25
    11. "Wishmaster" Holopainen Including the intro to "The Trooper" by Iron Maiden 4:44
    12. "Slaying the Dreamer" Holopainen / Vuorinen 5:05
    13. "Kuolema tekee taiteilijan" Holopainen 4:13
    14. "Nemo" Holopainen 4:46
    15. "Ghost Love Score" Holopainen 10:29
    16. "Stone People" John Two-Hawks Performed by John Two-Hawks 4:09
    17. "Creek Mary's Blood" Holopainen Featuring John Two-Hawks 8:39
    18. "Over the Hills and Far Away" Gary Moore Gary Moore cover 5:26
    19. "Wish I Had an Angel" Holopainen 4:17
    20. "All of Them" Hans Zimmer

    Kjøp heller DVD utgaven, skulle den falle billigere...

    Utover dette låter det tøft nok, som man forventer. Aggresiv musikk, som burde fortjent bedre på BD disk...
     

    Vedlegg

    Torja

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.03.2008
    Innlegg
    2.336
    Antall liker
    974
    IRON MAIDEN FLIGHT 666
    ;D
    En tour fra heavy metal bandet Iron Maiden, 2008 world tour gjennom India, Australia, Japan, USA, Canada, Mexico og South America med jet pilot bandes front man, Bruce Dickinson og deres private Boeing 757. Flere intervjuer med diverse band medlemmer osv..
    BD ble releast 21.April 2009.

    Flott og aggresiv konsert fra de gamle helter. Riktig artig å se alle problemer gjennom touren, men å gå rett til konserten er også ok. Da får du seg hør seg bør DTS HD Master 5.1. Flott lyd kvalitet. Bakkanalene brukes gjennomført aggresivt, og med tanke på at dette er en konsert utgivelse. Mye liv fra bakesrste rad altså :p  Bildekvaliteten preges av rent og pent bilde gjennom det meste. Meget brukbart sortnivå. Fargepaletten som en kan forvente av en konsert.
     

    Vedlegg

    Torja

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.03.2008
    Innlegg
    2.336
    Antall liker
    974
    Elton 60
    Live At Madison Square Garden
    Lydkvaliteten er i PCM 5.1, men min Panasonic sender dette ut som PCM 7.1...
    Uansett flott bildekvalitet og ditto lyd...
    Konsert med denne prinsen av pop i ca 3 og halv time, som er lenge om du ikke diggger Elton. Jeg gjør nok ikke det og går litt lei, men det er greit. Kvaliteten på bilde og lyden er mange hakk over hva en forventer.
    Fantastis bildekvalitet og var en av grunnene til at jeg skaffet meg denne BD i utgangspunktet..
    Flott sortnivå og meget bra dybdefølelse i bildet.

    En konsert for fansen uten tvil.
     

    Vedlegg

    Torja

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.03.2008
    Innlegg
    2.336
    Antall liker
    974
    [size=10pt][size=10pt]Crossroads[/size][/size]
    Eric Clapton sin Guitar Festival 2010
    Inn spilt live 26.Juni 2010 i Chicago

    2 Blu-ray plater med over 4 ½ time konsert og bak scenen prat.
    Noen av de som spiller er: Eric Clapton, Jeff Beck, Sheryl Crow, Vince Gill, Buddy Guy, B.B.King, John Mayer, Bill Murray, Ronny Wood osv…

    Beste lyd spor er DTS-HD Master 5.1.

    Eric Clapton sin Guitar Festival var en flott feiring med legendarisk kjente gitar spillere og hans venner. Crossroads Guitar Festival 2010 fant sted lørdag 26. juni på Toyota Park i Chicago.
    For en dag bare, samlet Clapton fortid, nåtid og fremtiden for gitarmusikk på en scene for en utrolig full dag med musikalske arrangementer foran et publikum på over 27.000. Den tredje Crossroads Guitar Festival var utsolgt. Overskuddet gikk til ”The Crossroads Center” i Anttigua som er Clapton sitt behandlings senter for behandling av alkoholiserte og stoff avhengige personer.

    Bildekvaliteten:
    Rent og pent bilde for det meste. Ikke noe spesielt som stikker seg ut i den ene eller andre retning. Innimellom et noe uryddig bruk av ”håndholdte” kameraer, eller slik virker det.
    Lydkvaliteten:
    Så bra det kan bli med Live konsert og DTS-HD Master…

    Her blir det spilt gitar av alkens mestere, både nye og gamle. Liker du denne typen musikk er dette virkelig en festival for deg.
     

    Vedlegg

    kaap

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Innlegg
    3.447
    Antall liker
    2.632
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    Mulig jeg er på tynn grunn her, men shit au..



    AYO - Live at the Olympia

    Snubla over en BD rip konvertert til 720p (fyfy I know)..
    MEEENN denne MÅ jeg bare få tak.. bra bilde, lyd OG musikk! (aldri hørt om artisten før).
    Regien/redigeringen er litt bob-bob, men sett bort fra denne superb. Det som i tillegg er litt sjarmerende, er at AYO virker genuint beveget/ydmyk av input fra salen. Skjelden å se noen som er så "ekte" på scenen... mer vandt til å se "fxxk yea.. I rule, I'm the best!!!!" holding...

    Problemet derimot er å få tak i den. Har funnet den til 2-300kr + frakt på US, FR og DE sine amazon side, dog ikke i UK. Play.com har den ikke. Ingen norske, som cd.on og platekompaniet har den. Mulig jeg er så gjerring, at jeg får en slekning i tyskland til å kjøpe på tysk amazon, og sende den som gave til meg (ingen stor fan av Toll gebyr....)

    For de som er nygjerring anbefaler jeg en lytt til konserten på Wimp...



    mvh Kai
     

    Torja

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.03.2008
    Innlegg
    2.336
    Antall liker
    974
    kaap skrev:
    Mulig jeg er på tynn grunn her, men shit au..



    AYO - Live at the Olympia

    Snubla over en BD rip konvertert til 720p (fyfy I know)..
    MEEENN denne MÅ jeg bare få tak.. bra bilde, lyd OG musikk! (aldri hørt om artisten før).
    Regien/redigeringen er litt bob-bob, men sett bort fra denne superb. Det som i tillegg er litt sjarmerende, er at AYO virker genuint beveget/ydmyk av input fra salen. Skjelden å se noen som er så "ekte" på scenen... mer vandt til å se "fxxk yea.. I rule, I'm the best!!!!" holding...

    Problemet derimot er å få tak i den. Har funnet den til 2-300kr + frakt på US, FR og DE sine amazon side, dog ikke i UK. Play.com har den ikke. Ingen norske, som cd.on og platekompaniet har den. Mulig jeg er så gjerring, at jeg får en slekning i tyskland til å kjøpe på tysk amazon, og sende den som gave til meg (ingen stor fan av Toll gebyr....)

    For de som er nygjerring anbefaler jeg en lytt til konserten på Wimp...



    mvh Kai
    Kan også sjekke ut youtube.. :D
     

    Torja

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.03.2008
    Innlegg
    2.336
    Antall liker
    974
    En mer høy-oppløst versjon..
     

    Torja

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.03.2008
    Innlegg
    2.336
    Antall liker
    974
    Kjører en liten Iron Maiden på nytt igjen. Aggresiv musikk. Brer seg herlig gjennom alle høytalerne her.. 8)
     

    eksu

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.05.2007
    Innlegg
    591
    Antall liker
    497
    Torget vurderinger
    4
    kaap skrev:
    Mulig jeg er på tynn grunn her, men shit au..



    AYO - Live at the Olympia

    Snubla over en BD rip konvertert til 720p (fyfy I know)..
    MEEENN denne MÅ jeg bare få tak.. bra bilde, lyd OG musikk! (aldri hørt om artisten før).
    Regien/redigeringen er litt bob-bob, men sett bort fra denne superb. Det som i tillegg er litt sjarmerende, er at AYO virker genuint beveget/ydmyk av input fra salen. Skjelden å se noen som er så "ekte" på scenen... mer vandt til å se "fxxk yea.. I rule, I'm the best!!!!" holding...

    Problemet derimot er å få tak i den. Har funnet den til 2-300kr + frakt på US, FR og DE sine amazon side, dog ikke i UK. Play.com har den ikke. Ingen norske, som cd.on og platekompaniet har den. Mulig jeg er så gjerring, at jeg får en slekning i tyskland til å kjøpe på tysk amazon, og sende den som gave til meg (ingen stor fan av Toll gebyr....)

    For de som er nygjerring anbefaler jeg en lytt til konserten på Wimp...



    mvh Kai
    Bestilte denne på amazon.fr nå. Kom på 198,- m/frakt.
     

    kaap

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Innlegg
    3.447
    Antall liker
    2.632
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    Kan ikke et ord fransk..men fikk det til.. :D

    Total du paiement : NOK 198,3
    Merci, votre commande a été passée.
     

    eksu

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.05.2007
    Innlegg
    591
    Antall liker
    497
    Torget vurderinger
    4
    Hehe, samme her. Heldigvis er jo amazon.fr lik de andre amazon så man kjenner seg igjen, men likevel måtte en bruke litt google translate. ;)
     

    eksu

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.05.2007
    Innlegg
    591
    Antall liker
    497
    Torget vurderinger
    4


    Fikk denne i posten idag, og har nå sett den.

    Synes konserten var bra, hun fikk bra kontakt med publikum og hadde en fin humor gjennom konserten.

    Bilde synes jeg fortjener en 4'er, men lyd helt klart fortjeneren en 6'er.
     

    kaap

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Innlegg
    3.447
    Antall liker
    2.632
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    eksu skrev:
    Fikk denne i posten idag, og har nå sett den.

    Synes konserten var bra, hun fikk bra kontakt med publikum og hadde en fin humor gjennom konserten.

    Bilde synes jeg fortjener en 4'er, men lyd helt klart fortjeneren en 6'er.
    Idag fikk jeg min.. *GLISE* ;D
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest


    Mer Jeff Beck. Er det noe den mannen ikke kan med en gitar?

    Og Imelda May er heit!!  8)
     

    Geir Kristiansen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2011
    Innlegg
    2.853
    Antall liker
    2.281
    Sted
    Tromsø
    Porcupine Tree - Anesthetize

    Tracklisting
    Intro
    Fear of a Blank Planet
    My Ashes
    Anesthetize
    Sentimental
    Way Out of Here
    Sleep Together
    What Happens Now?
    Normal
    Dark Matter
    Drown With Me
    cheating the Polygraph
    Half-Light
    Sever Wedding
    Nails
    Strip the Soul
    Dot Three
    Sleep of No Dreaming
    Halo
    Outro

     

    Torja

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.03.2008
    Innlegg
    2.336
    Antall liker
    974
    Shakira - Oral Fixation Tour
    Blu-ray utgitt Desember 2007, 120 min lang.
    PCM 5.1 som beste lydspor :D
    14 mnd tour som tok verden med storm, viser et show fylt med kostymer og dans.
    Låtlisten:
    01. Intro
    02. Estoy Aqui
    03. Te Dejo Madrid
    04. Ikke Bother
    05. Antologia
    06. Hey You
    07. Uunngåelig
    08. Si Te Vas
    09. La Tartura
    10. No
    11. Når, hvor
    12. La Pared
    13. Under Din Klær
    14. Pies Descalzos
    15. Ciega, Sordomuda
    16. Ojos Asi
    17. Hips Ikke Lie
    Hun synger for det meste på spansk,selv om noen engelske gloser blir brukt. Shakira holder stort sett sitt publikum på bena med sin smittende entusiasme og knall sterke låter. Bildekvaliteten er fantastisk. Det brukes mye lys, men sortnivået er så absolutt aksptabelt på riktig bilde framvisnings utstyr. For det meste framstår bilde som flott og klart. Lyden er så god man kan forvente med PCM lyd i alle kanaler. Klar og tydelig. Ingen overdreven bruk av bass. En meget god BD musikk konsert. Da jeg skaffet den for noen år siden så var jeg meget begeistret.
     

    Vedlegg

    Torja

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.03.2008
    Innlegg
    2.336
    Antall liker
    974
    AYO Live at the Olympia..
    som vistnok skal være i Hellas et sted, men er usikker der. I det hele tatt er det litt løst hvor dette er tatt opp.
    men det er en flott konsert av en litt ukjent skikkelse her hjemme på Berge.
    Ayo født som Joy Olasunmibo Ogunmakin den 14. september 1980 nær Køln i Tyskland. Hun er en Nigeriansk-Tysk sanger. Hun har en sønn, Nile, som ble født sent i 2005 og en datter, Billie-Eve, født juli 2010.

    Ayo: Live At The Olympia
    flott konsert med DTS-HD Master...
    mange syns at bilde ikke når helt opp til mange andre BD, men jeg syns dette er så bra man kan forvente av en rett frem konsert. Intet spesielt er brukt for å boste bilde eller gi noe ekstra utover musikken. En del sekvenser er brukt for å lage dobbelt bilder og gjøre det litt mer spennende. Men det er musikken som er i fokus, intet annet.
    Trives man med denne musikken vil man kose seg over konserten, helt klart.

    I tillegg til en del bonus vidoer så er spill listen:
    Intro
    Without You
    Letter by Letter
    Only You
    Africa
    Help Is Coming
    Girls
    What Is Love?
    And It's Supposed to Be Love
    Watching You
    Down On My Knees
    Neva Been
    Life Is Real
     

    Vedlegg

    tyan

    Musiker
    Ble medlem
    31.10.2009
    Innlegg
    257
    Antall liker
    48
    Sted
    Telemark
    Marillion - Live from Cadogan Hall. Bildet er ikke helt top notch men lyden er det og gutta er i form! ;D
     

    Torja

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.03.2008
    Innlegg
    2.336
    Antall liker
    974
    Akkurat nå spiller "Live in Dublin, Bruce Springsteen"
    Lydspor:
    1. Atlantic City
    2. Eyes On The Prize
    3. Jesse James
    4. Further On (Up The Road)
    5. O Mary Don't You Weep
    6. Erie Canal
    7. If I Should Fall Behind
    8. My Oklahoma Home
    9. Highway Patrolman
    10. Mrs. McGrath
    11. How Can A Poor Man Stand Such Times And Live (Bruce Springsteen Version)
    12. Jacob's Ladder
    13. Long Time Comin'
    14. Open All Night
    15. Pay Me My Money Down
    16. Growin' Up
    17. When The Saints Go Marching In
    18. This Little Light Of Mine
    19. American Land
    20. Blinded By The Light
    Special Feature: TWO BONUS TRACKS
    Love Of The Common People
    We Shall Overcome
    Video/Audio
    Mastered in High Definition
    PCM Stereo
    PCM 5.1 Surround Sound
    Dolby Digital 5.1 Surround Sound

    Artig lydspor. Jeg har likt denne BD siden jeg fikk den. Rett og slett en fornøyelse og se og høre på. Har prøvd CD med Bruce, men det er rett og slett ikke det samme og føles blodfattig i forhold til dene blu-ray.
     

    Vedlegg

    marsboer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2010
    Innlegg
    4.356
    Antall liker
    1.701
    Sted
    Phobos
    Torja skrev:
    Akkurat nå spiller "Live in Dublin, Bruce Springsteen"
    Lydspor:
    1. Atlantic City
    2. Eyes On The Prize
    3. Jesse James
    4. Further On (Up The Road)
    5. O Mary Don't You Weep
    6. Erie Canal
    7. If I Should Fall Behind
    8. My Oklahoma Home
    9. Highway Patrolman
    10. Mrs. McGrath
    11. How Can A Poor Man Stand Such Times And Live (Bruce Springsteen Version)
    12. Jacob's Ladder
    13. Long Time Comin'
    14. Open All Night
    15. Pay Me My Money Down
    16. Growin' Up
    17. When The Saints Go Marching In
    18. This Little Light Of Mine
    19. American Land
    20. Blinded By The Light
    Special Feature: TWO BONUS TRACKS
    Love Of The Common People
    We Shall Overcome
    Video/Audio
    Mastered in High Definition
    PCM Stereo
    PCM 5.1 Surround Sound
    Dolby Digital 5.1 Surround Sound

    Artig lydspor. Jeg har likt denne BD siden jeg fikk den. Rett og slett en fornøyelse og se og høre på. Har prøvd CD med Bruce, men det er rett og slett ikke det samme og føles blodfattig i forhold til dene blu-ray.
    Kjempegod lyd på denne ja. Dessverre er bildet skikkelig dårlig. Det er het tydelig at dette er en så godt som direkte transfer av et SD-opptak, med en dus uskarphet uten noen form for finere detaljer. Jeg vet faktisk om en kar som gikk tilbake til butikken og leverte denne igjen på grunn av bildet. Han ville ikke betale for DVD-kvalitet på en blu-ray.

    Personlig så spiller det ikke så mye rolle for min del, siden konserten er meget underholdende med skikkelig livefølelse.
     

    Torja

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.03.2008
    Innlegg
    2.336
    Antall liker
    974
    Jeg lytter og ser på A-ha sin konsert..."Live At Oslo Spektrum"...
    DTS HD Master 5.1...
    :D
     

    Vedlegg

    Torja

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.03.2008
    Innlegg
    2.336
    Antall liker
    974
    Så en liten tur innen om disse Jazz legendene..
    Flott og bra Jazz og rock sammenblanding fra tidlig 70-tall. Formet av tidligere Miles Davis sidemann, Chik Corea(på keyboard). Stanley Clarke på bass, Al Di Meola på gitar og Lenny White på trommer. I 2008 kom de sammen på nytt. Denne konserten er filmet i Montreux, Juli 2008.
     

    Vedlegg

    Torja

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.03.2008
    Innlegg
    2.336
    Antall liker
    974
    Cream

    Bilde: 1.78:1
    Lyd: DTS-HD Mater 5.1
    Eric Clapton, Ginger Baker og Jack Bruce – spiller i denne konserten i Royal Albert Hall. Dette er en tvers igjennom rett opp og ned konsert. Intet er med for å booste opplevelsen på noe måte. Ingen ekstra show. Her er det musikken som er i sentrum. Bare et minimalt lys show er med. Tre gamle gutter som spiller. Men de spiller godt.

    DTS-HD Master 5.1 borger for god lydkvalitet og det føles og merkes også. De gamle spiller godt og publikum er med. Bassen er svært så tight. Stemmene ligger dønn i midten. To timer går unna på en grei måte. Bildekvaliteten er gjennomført ok, men noe mer uryddig via Prosektor. Dette er bedre når jeg svitsjer til plasma skjermen.

    Bildekvaliteten kunne vært litt bedre, mye fokusvandring, men forstår dette er muligens et kunstnerisk valg. Forskjellen mellom min gamle projektor og nyere 63” tv er påklagelig. Med fordel for tv.

    Musikk liste:
    I’m So Glad
    Spoonful
    Outside Woman Blues
    Pressed Rat And Warthog
    Sleepy Time Time
    N.S.U.
    Badge
    Politician
    Sweet Wine
    Rollin’ And Tumblin’
    Stormy Monday
    Deserted Cities Of The Heart
    Born Under A Bad Sign
    We’re Going Wrong
    Crossroads
    Sitting On Top Of The World
    White Room
    Toad
    Sunshine Of Your Love
     

    Vedlegg

    hel-elt

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.01.2009
    Innlegg
    462
    Antall liker
    102
    Hvordan er lyden på disse konsertene i stereo? Vurderer å skaffe meg BD spiller, men håper å få godt utbytte av konserter i stereo.
     

    niels

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.10.2002
    Innlegg
    3.954
    Antall liker
    1.291
    Sted
    Nadadouro, Portugal
    Har ingen konserter på BD endda, men jeg satte på "Live" med Tina Turner på dvd, med DTS og sjekket bitraten, den var ca. 9 mbps, da satte jeg på en film, "Little Fockers" på BD med DTS HD MA, der var bitraten 35 kbps, det merkes!
     

    marsboer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2010
    Innlegg
    4.356
    Antall liker
    1.701
    Sted
    Phobos
    hel-elt skrev:
    Hvordan er lyden på disse konsertene i stereo? Vurderer å skaffe meg BD spiller, men håper å få godt utbytte av konserter i stereo.
    Du får glede av høy bitrate i stereo også, så det er absolutt verdt det selv om et stereooppsett aldri vil komme i nærheten av et skikkelig surroundoppsett på blu-ray konserter.
     

    Torja

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.03.2008
    Innlegg
    2.336
    Antall liker
    974
    Dream Theater

    Et progressive hard rocket band. Dannet for ca 25 år siden. James LaBrie er deres sanger. John Petrucci på gitar. John Myung på bass, Jordan Rudess på keyboards og Mike Mangini på trommer.

    18. Oktober i år(2011) , Eagle Rock Entertainment releaset "Live at Budokan", som er Dream Theater's første Blu-ray utgivelse.
    Filmet I Tokyo`s berømte Budokan Hall i April 2004. Dette er Dream Theater sitt album "Train Of Thought" fra 2003. De fleste av sangene herfra er inkludert, samens med noen sanger fra resten av deres karriere. Denne 18 sangers store konserten er nesten 3 timer lang.
    Bonus med intervju fra vær av musikerne. Samt dokumentaren Train of Thought.

    Video resolution: 1080i
    Aspect ratio: 1.78:1 med andre ord 16:9 format.
    DTS HD Master 5.1 som beste lydspor.
    Låtlisten:
    1. As I Am
    2. This Dying Soul
    3. Beyond This Life
    4. Hollow Years
    5. War Inside My Head
    6. The Test That Stumped Them All
    7. Endless Sacrifice
    8. Instrumedley
    9. Trial Of Tears
    10. New Millennium
    11. Keyboard Solo
    12. Only A Matter Of Time
    13. Goodnight Kiss
    14. Solitary Shell
    15. Stream Of Consciousness
    16. Disappear
    17. Pull Me Under
    18. In The Name Of God
     

    Vedlegg

    Torja

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.03.2008
    Innlegg
    2.336
    Antall liker
    974
    ADELE
    ADELE Laurie Blue Adkins (født 5. mai 1988 i London) er en engelsk sanger og Låtskriver som lager låter inspirert av jazz- og soulmusikk. Adele har blitt kallt «den nye Amy Winehouse» av engelsk presse.

    Adele var den første mottakeren av Brit Awards kritikerpris som ennå ikke hadde utgitt et platealbum. Hun har også mottatt utmerkelsen Sound of 2008 fra BBC 6 Music.

    Adeles gjennombrudd kom med låten «Chasing Pavements», som kom ut i 7. desember 2007. I 2008 ga hun ut albumet 19. Oppfølgeren kom i 2011, med albumet 21. De mest kjent låtene fra dette er Rolling in the deep, Set fire to the rain og Someone like you.
    Låtlisten er:
    Hometown Glory
    I'll Be Waiting
    Don't You Remember
    Turning Tables
    Set Fire to the Rain
    If It Hadn't Been for Love
    My Same
    Take It All
    Rumour Has It
    Right as Rain
    One and Only
    Lovesong
    Chasing Pavements
    I Can't Make You Love Me
    Make You Feel My Love
    Someone Like You
    Rolling in the Deep

    Video oppløsning:
    Video codec: MPEG-4 AVC
    Video resolution: 1080i
    Aspect ratio: 2.33:1
    Original aspect ratio: 2.39:1

    Lydkvalitet:
    English: DTS-HD Master Audio 5.1
    English: Dolby Digital 2.0
     

    Vedlegg

  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn